مقایسه آیفون X و آیفون XR اپل: دو آیفون قدرتمند و زیبا!

مقایسه محصولات 13 بهمن 1397 علی مظفری

مقایسه آیفون X و آیفون XR اپل: دو آیفون قدرتمند و زیبا!

آیفون X و آیفون XR اپل دو آیفونی هستند که تقریبا از نظر قیمت در یک رده قیمتی قرار دارند و از نظر سبک طراحی و مشخصات فنی هم می‌توانند به طور پایاپای با هم رقابت کنند. اما کدامیک از این دو گوشی گزینه خرید بهتری برای شماست؟ در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه آیفون X و آیفون XR اپل بپردازیم، بنابراین با ما همراه باشید.

 

مقدمه

آیفون ایکس اپل (Apple iPhone X) در ماه سپتامبر (September) سال 2017 به عنوان متفاوت ترین آیفون در تاریخ آیفون های اپل رونمایی شد! این گوشی اولین آیفونی بود که از یک صفحه نمایش بدون حاشیه بهره می‌برد. اگر به خاطر داشته باشید ما پیش از این در مقاله  "بررسی آیفون X اپل : یک خرید مطمئن و منحصر به فرد!"  به طور دقیق به نقد و بررسی این گوشی پرداختیم و در مورد جزئیات آن صحبت کرده بودیم. استقبال کاربران از iPhone X فوق‌العاده بود چون این گوشی اوج خلاقیت و نوآوری اپل را به تصویر می‌کشید.

در سمت مقابل و در ماه سپتامبر سال 2018 یعنی دقیقا یک سال بعد از معرفی آیفون X، شاهد رونمایی از آیفون XR اپل بودیم که پیش از این در مقاله "بررسی آیفون XR اپل (iPhone XR): آیفونی قدرتمند با رنگ های متنوع" این گوشی را هم مورد بررسی قرار دادیم. آیفون ایکس آر در مقایسه با آیفون ایکس کمی قیمت ارزان تری دارد و در عین حال جدیدتر از آن است! بنابراین این گوشی می‌تواند رقیب جدی برای آیفون X باشد. ما در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه آیفون X و آیفون XR اپل بپردازیم. به نظر شما کدامیک از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری دارند؟

 

مقایسه آیفون X و آیفون XR اپل: طراحی و ظاهر

آیفون ایکس اپل و آیفون ایکس آر از نظر سبک طراحی و ظاهر خیلی با هم تفاوت ندارند و بیشتر تفاوت های ریزی مابین آن ها دیده می‌شود که سعی می‌کنیم روی این تفاوت ها تمرکز بیشتری داشته باشیم. آیفون XR اندازه‌ای بزرگ تر و وزنی بیشتر در مقایسه با آیفون X دارد. وزن این گوشی به چیزی در حدود 194 گرم می‌رسد و بدنه آن ابعاد 8.3 در 75.7 در 150.9 میلیمتر را ارائه می‌کند، اما در سمت مقابل آیفون X اپل حدود 174 گرم وزن دارد و ابعاد بدنه آن معادل 7.7 در 70.9 در 143.6 میلیمتر خواهد بود. بنابراین آیفون ایکس در مقایسه با آیفون ایکس آر سبک تر و کوچک تر است و گوشی ظریف تری خواهد بود، البته نباید این موضوع را فراموش کرد که صفحه نمایش iPhone XR از صفحه نمایش iPhone X بزرگ تر است و این مسئله طبیعتا منجر به افزایش ابعاد و وزن گوشی می‌شود.

 

مقایسه آیفون X و آیفون XR

 

فریم اصلی هر دو گوشی از آلومینیوم تشکیل شده اما ظاهر جنس آلومینیوم بکار رفته در فریم آیفون XR از سری 7000 است و مقاومت بالاتری نسبت به فریم اصلی آیفون X دارد. قاب جلو و پشت هر دو گوشی با شیشه پوشانده شده و هر دو محصول مورد نظر از استاندارد ضد آب IP67 پشتیبانی می‌کنند. زمانی که دو گوشی مذکور را در دست می‌گیرید، کاملا بزرگ تر بودن iPhone XR برایتان مشخص و قابل درک خواهد بود. زمانی که از نمای رو به رو به دو گوشی مورد نظر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تقریبا از نظر ظاهر هیچ تفاوتی مابین آن ها وجود ندارد و نمایشگر هر دو گوشی بدون حاشیه بوده و در لبه فوقانی خود زائده‌ تحت عنوان ناچ (Notch) را به همراه دارد.

از نمای پشت هم تقریبا تفاوتی در سبک طراحی دو گوشی مورد نظر دیده نمی‌شود. هر دو گوشی قابی براق دارند و لوگوی اپل در بخش میانی قاب پشت آن ها نصب است. شاید تنها تفاوت اصلی مابین قاب پشت دو گوشی مربوط به محل و نحوه نصب دوربین اصلی باشد. دوربین اصلی آیفون X اپل دوگانه است و در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب آن به صورت عمودی نصب شده و چراغ فلش آن هم وسط دو لنز دوربین قرار دارد. اما دوربین اصلی آیفون XR فقط از یک لنز تشکیل می‌شود و زیر آن چراغ فلش LED قرار دارد. بنابراین از نظر سبک طراحی و ظاهر خیلی تفاوتی مابین آیفون X و آیفون XR اپل وجود ندارد. ضمنا هر دو گوشی مورد نظر از قابلیت فیس آیدی (Face ID) پشتیبانی می‌کنند و هیچکدام از آن ها اسکنر انگشت ندارند.

 

مقایسه آیفون X و آیفون XR

 

یکی از اصلی ترین تفاوت های ظاهری که در این دو گوشی دیده می‌شود مربوط به رنگ‌بندی آن هاست! آیفون XR تنوع رنگی جالب تری دارد و در رنگ های آبی، قرمز، زرد، سفید و مشکی عرضه شده اما آیفون X اپل شامل سه رنگ رزگلد، سفید و مشکی می‌شود. به طور کلی باید گفت که از نظر سبک طراحی و ظاهر هر دو گوشی مورد نظر وضعیت یکسان و مشابهی دارند و نمی‌توان مدعی شد که یکی از آن ها نسبت به محصول دیگر برتر است.

 

مقایسه آیفون X و آیفون XR اپل: صفحه نمایش

در این بخش از مقایسه آیفون X و آیفون XR اپل در رابطه با صفحه نمایش این گوشی و کیفیت عملکرد آن صحبت می‌کنیم. صفحه نمایش iPhone X اپل 5.8 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است و رزولوشن 2436 در 1125 پیکسل را ارائه می‌کند که به موجب آن تراکم پیکسلی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ برای نمایشگر گوشی به ارمغان آورده می‌شود. نسبت تصویر این گوشی 19.5 به 9 در نظر گرفته شده و نمایشگر بدون حاشیه دستگاه چیزی در حدود 82.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را در بر می‌گیرد. ضمن اینکه صفحه نمایش دستگاه با شیشه ضد خش پوشانده شده است و از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch) و برخی ویژگی های دیگر نظیر تاچ سنسینگ 120 هرتزی، تروتون (True-Tone)، Wide Color Gamut، HDR10 و Dolby Vision هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 دلیل برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی

در سمت مقابل صفحه نمایش آیفون XR اندازه 6.1 اینچی دارد و رزولوشن 1792 در 828 پیکسل را ارائه می‌کند که بدین سبب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 326 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. پنل نمایشگر این گوشی برای کاهش هزینه های تولید از نوع IPS LCD بوده و نسبتا 19.5 به 9 را ارائه می‌کند. همچنین چیزی در حدود 79 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه شده و صفحه نمایش گوشی با شیشه ضد خش پوشانده می‌شود. قابلیت هایی مثل لمس سه بعدی، تاچ سنسینگ 120 هرتزی و Wide Color Gamut هم توسط صفحه نمایش آیفون XR اپل پشتیبانی می‌شود.

 

مقایسه آیفون X و آیفون XR

 

بنابراین از نظر کیفیت صفحه نمایش، حداقل بر روی کاغذ آیفون X نسبت به آیفون XR برتری دارد. رزولوشن بهتر، پنل نمایشگر با کیفیت تر، تراکم پیکسلی بیشتر و توان تولید روشنایی بهتر از نقاط قوت آن هستند. البته چون کیفیت صفحه نمایش آیفون XR اپل هم کم نیست و به نوعی نمایشگر این گوشی کیفیت پایینی ندارد، در حالت عادی یک کاربر معمولی اصلا متوجه تفاوت مابین رزولوشن، تراکم پیکسلی و حتی روشنایی صفحه نمایش این دو گوشی نخواهد شد، اما در بررسی های جزئی می‌توان برتری نمایشگر آیفون X اپل را به خوبی مشاهده کرد. فراموش نکنید که بزرگ‌تر بودن صفحه نمایش iPhone XR نسبت به iPhone X هم می‌تواند یک برتری برای آن باشد که نباید فراموش شود. با وجود تمام این تفاسیر به نظر ما مقایسه آیفون X و آیفون XR اپل از نظر صفحه نمایش نشان می‌دهد که آیفون ایکس اپل نسبت به آیفون ایکس آر برتری دارد.

 

مقایسه آیفون X و آیفون XR اپل: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هر دو گوشی مورد نظر از سیستم عامل iOS بهره می‌برند بنابراین از نظر نرم افزاری و سیستم عامل تقریبا تفاوتی مابین آن ها وجود ندارد. آی او اس 11.1 به طور پیش فرض روی گوشی آیفون X نصب بوده و آپدیت آی او اس 12.1.3 هم برای آن منتشر شده است. در سمت مقابل آی او اس 12 به طور پیش فرض روی آیفون XR نصب شده و آپدیت 12.1.3 هم برای آن منتشر گشته و قابل نصب خواهد بود. بنابراین در مجموع می‌توان گفت که هر دو گوشی از یک سیستم عامل مشابه بهره می‌برند که بستر امنیتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و سرعت عملکرد عالی دارد. یکی از ویژگی های عالی سیستم عامل iOS مربوط به همگام بودن خیلی خوب آن با بستر سخت افزاری گوشی می‌شود که در آیفون XR و آیفون X این موضوع به وضوح قابل درک خواهد بود.

 

مقایسه آیفون X و آیفون XR

 

هر دو گوشی مورد نظر سرعت عملکرد عالی از نظر نرم افزار و سیستم عامل ارائه می‌کنند و در حین کار با آن ها با هیچ لگ و تاخیری در رابط دستگاه رو به رو نخواهید شد. در برخی شرایط خاص به دلیل بهره‌مندی آیفون XR از تراشه جدید و قوی تر شاید عملکرد بستر نرم افزاری این گوشی از آیفون X سریع تر هم باشد اما تفاوت مابین سرعت عملکرد نرم افزاری آن ها خیلی ملموس نخواهد بود. پس چه iPhone XR و چه iPhone X اپل را خریداری کنید، مطمئن باشید از نظر نرم افزاری با یک گوشی قدرتمند رو به رو خواهید شد که لگ و تاخیر در عملکرد آن هیچ جایی ندارد.

 

مقایسه آیفون X و آیفون XR اپل: پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین بخش های مقایسه آیفون X و آیفون XR اپل مربوط به پردازنده، رم و حافظه داخلی آن ها می‌شود که مستقیما بر روی سرعت عملکرد گوشی و بازده آن تاثیرگذار هستند. ترشه‌ای که در قلب این دو گوشی بکار رفته متفاوت است و تراشه آیفون ایکس آر نسبت به آیفون ایکس جدیدتر خواهد بود. این گوشی از تراشه A12 Bionic بهره می‌برد، در حالی که آیفون X از تراشه A11 Bionic بهره‌مند خواهد بود که یک نسل از تراشه A12 Bionic قدیمی تر به شمار می‌رود. تراشه A12 از یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای بهره می‌برد که چهار هسته آن از نوع Tempest بوده و فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی دارند و دو هسته آن از نوع Vortex هستند و فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی این تراشه هم Apple GPU نام دارد و چهار هسته‌ای است. لازم به اشاره است که این تراشه طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک تراشه کاملا بهینه محسوب می‌شود. اما تراشه A11 که در آیفون ایکس بکار رفته طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده است. این تراشه هم مثل تراشه A12 از پردازنده مرکزی شش هسته‌ای بهره می‌برد اما چهار هسته آن از نوع Mistral بوده و دو هسته دیگر آن از نوع Monsoon هستند. پردازنده گرافیکی Apple GPU این تراشه هم سه هسته‌ای است. بنابراین شک نداشته باشید از نظر تراشه و قدرت عملکرد آن، آیفون XR نسبت به آیفون X برتری دارد. حتی اگر این برتری در عمل اصلا احساس نشود هم نباید و نمی‌توان منکر آن شد.

 

مقایسه آیفون X و آیفون XR

 

رم هر دو گوشی ظرفیت 3 گیگابایتی را ارائه می‌کند و آیفون X از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه مختلف 64 و 256 گیگابایتی می‌شود اما آیفون XR از نظر حافظه داخلی در سه نسخه عرضه شده که هر یک از آن ها به ترتیب ظرفیت 64، 128 و 256 گیگابایتی را ارائه می‌کنند. ضمنا هیچ یک از دو گوشی نام برده شده قابلیت اتصال حافظه جانبی و افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) را ندارند. زمانی که در حال کار با این دو گوشی هستید هیچ مشکلی نخواهید داشت و اوج سرعت عملکرد را تجربه می‌کنید. کارهای روزمره همچون بکارگیری اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره یا وبگردی و سایر اقدامات این چنینی بدون کوچک ترین مشکل در هر دو گوشی انجام می‌شود و هر دو آیفون مورد نظر به راحتی بازی های HD و سنگین را بدون ایجاد کوچک ترین لگ و تاخیر اجرا می‌کنند.

حالا وقتشه! اینو بخون کارهایی که باید قبل از فروش آیفون انجام دهید

بنابراین تصور نکنید که چون آیفون X از تراشه A11 بهره می‌برد از نظر قدرت عملکرد نسبت به آیفون XR و تراشه A12 ضعیف تر خواهد بود. تفاوت قدرت عملکرد این دو گوشی فقط بر روی کاغذ حائز اهمیت می‌شود و در عمل خیلی قابل لمس نیست! به بیان دیگر کاری وجود ندارد که بتوانید با تراشه A12 آیفون XR انجام دهید و تراشه A11 آیفون X پتانسیل لازم برای انجام آن را نداشته باشد. به نظر ما هر دو گوشی نام برده شده حداقل تا 3 سال آینده تمام نیازهای یک کاربر عادی را برطرف می‌کنند. اما در هر حال نباید از برتری تراشه A12 آیفون XR نسبت به تراشه A11 آیفون X چشم پوشی کرد.

 

مقایسه آیفون X و آیفون XR اپل: دوربین اصلی و سلفی

از اصلی ترین تفاوت های مابین آیفون ایکس اپل و آیفون ایکس آر مربوط به دوربین اصلی آن ها می‌شود. دوربین اصلی iPhone X دوگانه است اما iPhone XR از یک لنز واحد بهره می‌برد. دوربین اصلی آیفون X از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که لنز اصلی مجموعه دیافراگم F/1.8 دارد و لنز ثانویه آن از دیافراگم F/2.4 بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی از قابلیت هایی همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، زوم اپتیکال 2x، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. ضمنا یک چراغ فلش LED چهارگانه هم مابین دو لنز دوربین اصلی این گوشی که به صورت عمودی نصب هستند تعبیه شده است.

 

مقایسه آیفون X و آیفون XR

 

در سمت مقابل دوربین اصلی آیفون XR از یک لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/1.8 دارد و از قابلیت های تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. بنابراین اپل حتی دوربین واحد آیفون XR را هم با قابلیت پشتیبانی از عکسبرداری پرتره طراحی کرده و کاربرانی که به این سبک از عکسبرداری علاقه دارند با خرید iPhone XR به مشکل بر نخواهند خورد. ضمنا یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی آیفون ایکس آر اپل در نظر گرفته شده است. اما کیفیت عکسبرداری با دوربین اصلی کدامیک از این دو گوشی بهتر است؟

در مقایسه آیفون X و آیفون XR اپل مشخص شد که دوربین اصلی هر دو گوشی عملکرد عالی دارد. به شما قول می‌دهیم هم دوربین اصلی آیفون ایکس و هم دوربین اصلی آیفون ایکس آر تمام نیازهای شما را برطرف می‌کنند و در هر شرایطی بهترین عکس های ممکن را ضبط خواهند کرد. اما اگر خیلی جزئی وضعیت عملکرد دوربین دو گوشی مورد نظر را مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که دوربین اصلی آیفون ایکس اپل با دو لنزی که دارد در عکسبرداری پرتره کمی بهتر از آیفون XR عمل می‌کند. همچنین عملکرد دوربین اصلی این گوشی از نظر عمق تصویر و زوم اپتیکال به مراتب بهتر از آیفون XR است، اما هیچ یک از این ویژگی ها با نگاه اولیه و ساده به عکس هایی که با دو گوشی مذکور ضبط می‌شوند قابل تشخیص نخواهند بود. بنابراین کیفیت عملکرد دوربین هر دو گوشی مد نظر مطلوب است اما اگر خیلی دقیق و موشکافانه آن ها را مقایسه کنیم، به نظر ما iPhone X از این نظر نسبت به iPhone XR برتری دارد.

 

تفاوت آیفون X و آیفون XR

 

اما دوربین سلفی که در دو گوشی نام برده شده بکار رفته کاملا یکسان و مشابه هستند. هر دو گوشی از یک لنز 7 مگاپیکسلی یکسان با دیافراگم F/2.2 بهره می‌برند و از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کنند. بنابراین کیفیت عملکرد دوربین سلفی آیفون ایکس با آیفون ایکس آر برابر است و از این نظر تفاوتی مابین این دو گوشی وجود ندارد. با دوربین سلفی هر دو گوشی نام برده شده می‌توانید عکس های زیبایی ضبط کنید که برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام بسیار مناسب خواهند بود. بنابراین به طور کلی باید گفت که از نظر دوربین برتری مقایسه به اختلاف نسبتا ناچیز از آن آیفون X اپل است که دوربین اصلی دوگانه دارد.

 

مقایسه آیفون X و آیفون XR اپل: باتری و شارژدهی

در این بخش از مقایسه آیفون X و آیفون XR اپل در مورد باتری این دو گوشی و توان شارژدهی آن ها صحبت می‌کنیم. باتری که در آیفون ایکس بکار رفته ظرفیت 2716 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی و جدانشدنی است. اما در سمت مقابل آیفون XR از یک باتری جدانشدنی و لیتیوم یونی 2942 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که ظرفیت آن حدود 226 میلی آمپر از ظرفیت باتری iPhone X بیشتر خواهد بود. با توجه به اینکه صفحه نمایش این گوشی کمی از صفحه نمایش آیفون X بزرگ تر است، انتظار داشتیم باتری دو گوشی تقریبا قدرت شارژدهی مشابهی داشته باشند اما در مقایسه‌ای که انجام دادیم این نتیجه به ثبت نرسید!

حالا وقتشه! اینو بخون صفر تا صد آیفون ریفربیش (Refurbished) | نحوه تشخیص و تفاوت با آیفون اصل

در مقایسه آیفون X و آیفون XR مشخص شد که باتری آیفون ایکس آر توان شارژدهی بهتری دارد. باتری این گوشی در حالت عادی تقریبا می‌تواند 3 الی 5 ساعت شارژدهی بیشتری در مقایسه با باتری آیفون X داشته باشد، اما دلیل این امر چیست؟ دلیل این مسئله بدون تردید با تراشه A12 Bionic اپل ارتباط دارد که از لیتوگرافی 7 نانومتری بهره می‌برد و کمی بهینه‌تر از تراشه A11 Bionic بکار رفته در آیفون ایکس اپل عمل می‌کند. بنابراین بهینه تر بودن تراشه A12 سبب شده آیفون XR علیرغم اینکه نسبت به آیفون X صفحه نمایش بزرگ تری دارد، شارژدهی باتری بهتری را ارائه کند.

 

مقایسه آیفون X با آیفون XR

 

هر دو گوشی مورد نظر از قابلیت های شارژ سریع و شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند. در بررسی صورت گرفته مشخص شد که باتری iPhone X اپل برای اینکه از صفر تا صد درصد شارژ شود به مدت زمانی در حدود 190 دقیقه نیاز دارد و در سمت مقابل باتری آیفون ایکس آر ظرف مدت زمانی در حدود 200 دقیقه فول شارژ می‌شود. بنابراین از نظر سرعت شارژ مجدد باتری تقریبا تفاوتی مابین آیفون X و آیفون XR وجود ندارد و می‌توان از تفاوت چند دقیقه‌ای مابین آن ها چشم پوشی کرد. پس به عنوان یک نتیجه کلی باید گفت که شارژدهی باتری آیفون XR در مقایسه با شارژدهی باتری آیفون X بهتر است و این موضوع از نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

 

مقایسه آیفون X و آیفون XR اپل: قیمت و ارزش خرید

هر دو گوشی iPhone X و iPhone XR گوشی های گران قیمتی هستند و با قیمت مشابه این گوشی ها می‌توانید گوشی های اندرویدی فوق‌العاده‌ای خریداری کنید. بنابراین احتمالا فقط طرفداران دوآتیشه برند اپل و افرادی که خیلی از نظر مالی در محدودیت نیستند به دنبال خرید این دو گوشی می‌روند. قیمت دو گوشی مذکور تقریبا در یک رده قرار دارد اما قیمت آیفون XR کمی از قیمت آیفون X ارزان تر است و به همین دلیل هم به عنوان آیفون 2018 و مقرون به صرفه اپل معرفی شده است. با توجه به این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که iPhone XR ارزش خرید بیشتری در مقایسه با آیفون X دارد چون هم نسبت به این گوشی جدیدتر است، هم پردازنده قوی تری دارد، هم شارژدهی بهتری خواهد داشت و در عین حال قیمت ارزان تری را هم ارائه می‌کند.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به مقایسه آیفون X و آیفون XR اپل پرداختیم. هر دو گوشی نام برده شده از برترین آیفون های اپل هستند اما iPhone XR جدیدتر از iPhone X است و از تراشه بهتری هم بهره می‌برد. به طور کلی باید گفت دو گوشی نام برده شده از نظر کارایی حدودا در یک سطح کیفیت قرار دارند و انتخاب مابین آن ها تقریبا به سلیقه شخصی خود کاربر بر می‌گردد، اما اگر ما بخواهیم یکی از این دو گوشی را انتخاب کنیم، آیفون XR را به آیفون X ترجیح می‌دهیم.