آموزش رفع مشکل روشن نشدن گوشی اندرویدی

آموزش و ترفندها 06 بهمن 1397 علی مظفری

آموزش رفع مشکل روشن نشدن گوشی اندرویدی

اگر از کاربران دستگاه‌های اندرویدی هستید و با مشکل روشن نشدن دستگاه خود مواجه شده‌اید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در ادامه این مطلب قصد داریم به آموزش رفع مشکل روشن نشدن گوشی اندرویدی بپردازیم. بنابراین تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه‌ای در رابطه با مشکل روشن نشدن گوشی اندرویدی

روشن نشدن گوشی از مشکلات رایج کاربران دستگاه‌های هوشمند محسوب می‌شود. عدم عملکرد صحیح نرم افزار و سخت افزار گوشی می‌تواند موجب به وجود آمدن چنین مشکلی شود. اولین قدم جهت رفع مشکل روشن نشدن گوشی، عیب یابی آن است. در ادامه این مطلب به آموزش رفع مشکل روشن نشدن گوشی اندرویدی خواهیم پرداخت. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا با استفاده از روش‌های ذکر شده در این مقاله نسبت به عیب یابی گوشی اندرویدی خود اقدام نموده و در صورت عدم رفع مشکل به تعمیرکار مراجعه کنید.

 

شارژ کردن گوشی اندرویدی

یکی از رایج‌ترین دلایل روشن نشدن گوشی اندرویدی مربوط به شارژ نداشتن دستگاه می‌شود. بنابراین در صورتی که به طور ناگهانی با مشکل روشن نشدن دستگاه اندرویدی خود مواجه شد‌ه‌اید، پیشنهاد می‌کنیم گوشی خود را به شارژر متصل کرده و آن را شارژ کنید. همچنین از عملکرد صحیح پورت شارژ گوشی و شارژر خود اطمینان حاصل نمایید. وجود شی خارجی و یا گرد و غبار در پورت شارژر می‌تواند از شارژ شدن گوشی جلوگیری کند. از این رو بررسی پورت شارژر از اهمیت بسیاری برخوردار است. از طرف دیگر با اتصال شارژر به یک گوشی دیگر می‌توانید عملکرد شارژر خود را مورد بررسی قرار دهید.

 

آموزش رفع مشکل روشن نشدن گوشی اندرویدی

 

خارج کردن باتری گوشی اندرویدی

از دیگر دلایل روشن نشدن گوشی اندرویدی می‌توان به هنگ کردن گوشی اشاره کرد. به منظور رفع این مشکل نیاز است تا باتری گوشی اندرویدی را جدا کرده و چند ثانیه صبر کنید. سپس نسبت به قرار دادن باتری به درون دستگاه اقدام نمایید. در دستگاه‌هایی با باتری جدا نشدنی، کلید پاور را فشار داده و به مدت چند ثانیه نگه دارید. مدت زمان نگه داشتن کلید پاور به مدل گوشی بستگی دارد و معمولاً بین 10 الی 30 ثانیه به طول می‌انجامد.

 

آموزش رفع مشکل روشن نشدن گوشی اندرویدی

 

تعویض باتری گوشی اندرویدی

عدم عملکرد صحیح باتری از دیگر دلایل مواجه با مشکل روشن نشدن گوشی اندرویدی محسوب می‌شود. در صورتی که با استفاده از روش‌های ذکر شده در فوق عملکرد شارژر و پورت شارژ دستگاه خود را مورد بررسی قرار داده و همچنان پس از جدا کرد باتری با مشکل روشن نشدن دستگاه خود مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم نسبت به تعویض باتری گوشی اندرویدی خود اقدام نمایید.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش بکاپ گرفتن از تمام اطلاعات گوشی اندروید

در واقع باتری دستگاه‌های اندرویدی طول عمر مشخصی دارند و به مرور زمان از کار می‌افتند. علاوه بر آن مواردی همچون ریختن مایعات بر روی گوشی، مجاورت گوشی در دمای بالا و یا ضربه خوردن دستگاه موجب آسیب رساندن به باتری می‌شود. بنابراین ممکن است با تعویض باتری، مشکل روشن نشدن دستگاه اندرویدی شما رفع شود.

 

خرابی صفحه نمایش گوشی اندرویدی

در برخی از موارد به دلیل عدم عملکرد صحیح و خرابی صفحه نمایش، کاربر به اشتباه تصور می‌کند که گوشی روشن نمی‌شود. به منظور بررسی این موضوع ابتدا کلید پاور گوشی اندرویدی خود را فشار داده و برای مدت زمان 30 ثانیه نگه دارید. سپس با شماره خود تماس بگیرید. بدین ترتیب در صورت برقراری تماس و زنگ خوردن گوشی، این احتمال وجود دارد که مشکل مربوط به صفحه نمایش دستگاه شود.

 

آموزش رفع مشکل روشن نشدن گوشی اندرویدی

 

رفع مشکل روشن نشدن گوشی اندرویدی از طریق کامپیوتر

در صورت عدم رفع مشکل روشن نشدن گوشی با استفاده از روش‌های ذکر شده در بالا، پیشنهاد می‌کنیم با طی کردن مراحل زیر، از کامپیوتر به منظور رفع مشکل کمک بگیرید.

  • گوشی اندرویدی خود را از طریق کابل به کامپیوتر متصل کنید.
  • 15 دقیقه صبر کرده تا گوشی شارژ شود.
  • کابل را از گوشی اندرویدی جدا کنید.
  • برای مدت زمان 10 ثانیه صبر کنید. سپس مجدداً کابل را به گوشی وصل نمایید.
  • اجازه دهید گوشی به مدت 30 دقیقه شارژ شود.
  • کلید پاور گوشی اندرویدی را فشار داده و به مدت 5 ثانیه نگه دارید.
  • از منوی نمایان شده گزینه Restart را انتخاب کنید.
  • در صورتی که گزینه Restart را مشاهده نکردید، کلید پاور گوشی را فشار داده و به مدت 30 ثانیه نگه دارید.

 

فکتوری ریست گوشی اندرویدی

در برخی از مواقع ممکن است به دلیل آپدیت کردن و یا نصب کاستوم رام (Custom ROM) با مشکل روشن نشدن گوشی اندرویدی خود مواجه شوید. در چنین شرایطی با فکتوری ریست (Factory Reset) گوشی، می‌توانید نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید. لازم به ذکر است که با انجام این عمل، اطلاعات موجود بر روی گوشی شما حذف و قابل بازیابی نخواهند بود. بنابراین پیشنهاد می‌‌کنیم تا با استفاده از مقاله "آموزش بکاپ گرفتن از تمام اطلاعات گوشی اندروید" از اطلاعات گوشی خود فایل بکاپ تهیه کنید. سپس به منظور فکتوری ریست گوشی مراحل زیر را به ترتیب گفته شده انجام دهید:

  • کلیدهای پاور و کم کردن صدا را فشار داده و تا زمان مشاهده لوگوی اندروید این کلیدها را نگه دارید.
  • با استفاده از دکمه‌‌های تنظیم صدا وارد بخش Recovery Mode شوید.
  • از کلیدهای تنظیم صدا جهت انتخاب گزینه Wipe Data/Factory Reset استفاده کرده سپس کلید پاور را فشار دهید.
  • در نهایت گزینه Yes—Erase all Data را انتخاب و کلید پاور را فشار دهید.

 

 مشکل روشن نشدن گوشی اندرویدی

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش رفع مشکل روشن نشدن گوشی اندروید پرداختیم. بنابراین در صورت مواجه با چنین مشکلی، پیش از مراجعه به تعمیرکار موبایل می‌توانید از روش‌های ذکر شده در این مقاله جهت رفع مشکل کمک بگیرید.