آموزش وصل کردن آیفون به تلویزیون

آموزش و ترفندها 03 آبان 1401 کارشناس سایت

آموزش وصل کردن آیفون به تلویزیون

روش های مختلفی وجود دارند که با استفاده از آن ها قادر به متصل کردن آیفون یا آیپد های اپل به تلویزیون خواهید بود. در نظر داشته باشید که این روش ها به صورت مشابه امکان وصل کردن آیفون و آیپد را به TV می‌دهند و در هر دو گجت اپل قابل استفاده هستند. در ادامه این مطلب به آموزش روش های وصل کردن آیفون به تلویزیون می‌پردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی ادبازار همراه شوید.

 

وصل کردن آیفون به تلویزیون: مقدمه

تصور کنید در جمعی هستید و می‌خواهید یکی از ویدیوهایی که در آیفون یا آیپدتان ذخیره شده را به همه افراد حاضر در جمع نشان دهید یا می‌خواهید عکس خاصی را به همه نشان بدهید. یا حتی تصور کنید اطلاعات پروژه خاصی روی آیفون یا آیپدتان ذخیره شده و تمایل دارید که آن را روی صفحه بزرگ تر یک تلویزیون به تصویر بکشید. در تمام این حالت ها اتصال آیپد یا آیفون به TV و نمایش محتوای آن بر روی صفحه بزرگ تر تلویزیون یک راه حل عالی است. اما چطور می‌توان آیفون و آیپد اپل را به TV وصل کرد؟ 

برای انجام این کار می‌توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. اگر تلویزیون شما اسمارت یا هوشمند باشد و از قابلیت AirPlay پشتیبانی کند، وصل کردن آیفون به تلویزیون بسیار ساده می‌شود اما اگر تلویزیون شما از این قابلیت پشتیبانی به عمل نیاورد و اصلا اسمارت تی وی هم نباشد، باز روش ها و ترفندهایی برای انجام این کار وجود خواهد داشت که به شرح آن ها هم می‌پردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف و آموزش روش های اتصال آیفون و آیپد اپل به TV همراه شوید.

 

روش اول: استفاده از قابلیت AirPlay (مخصوص شرایطی که تلویزیون با قابلیت AirPlay سازگاری داشته باشد)

اگر یک تلویزیون هوشمند یا اصطلاحا اسمارت تی وی دارید که از قابلیت AirPlay اپل پشتیبانی کند، به سادگی قادر خواهید بود که گوشی اپل خویش را به TV وصل کنید. خیلی از تلویزیون های هوشمند جدید شرکت هایی همچون سامسونگ، الجی و غیره از این قابلیت پشتیبانی به عمل می‌آورند اما ممکن است مدل های قدیمی تر این قابلیت را تحت پشتیبانی قرار ندهند. برای اطمینان از پشتیبانی شدن قابلیت AirPlay توسط تلویزیون خود می‌توانید مدل جزئیات آن را در اینترنت جستجو نمایید یا روشی که شرح می‌دهیم را تست کنید و ببینید آیا برایتان قابل استفاده هست یا نه!؟ مراحلی که باید که در این روش طی شوند بسیار ساده بوده و به شرح زیر هستند:

 

آموزش وصل کردن آیفون به تلویزیون

 

  • تلویزیون و آیفون خود را به یک شبکه وای فای مشترک وصل کنید.
  • گزینه های بخش Control Center آیفون را نمایان سازید.
  • گزینه Screen Mirroring را انتخاب کنید.
  • کمی منتظر باشید تا لیست گجت های در دسترس نمایان شود و نام تلویزیون شما در لیست مشخص گردد. تلویزیون را از لیست انتخاب کنید.
  • تایید اتصال را با وارد کردن کدی که روی صفحه تلویزیون نمایان شده تکمیل نمایید.

به همین سادگی وصل کردن آیفون به تلویزیون با موفقیت انجام می‌شود و می‌توانید به صورت حرفه‌ای و از طریق قابلیت AirPlay محتوای صفحه نمایش آیفون یا آیپدتان را روی TV به تصویر بکشید. طبیعتا اگر تلویزیون شما از این قابلیت پشتیبانی به عمل نیاورد، نام آن در لیست گجت های در دسترس برای وصل شدن آیفون به آن ها، نمایان نمی‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تلویزیون هوشمند 49XTU735 ایکس ویژن | ترکیبی منحصر به فرد از صدا و تصویر

روش دوم: استفاده از مبدل Lightening به HDMI و کابل مناسب

روشی که در این بخش معرفی می‌کنیم روشی است که در هر تلویزیون دارای پورت HDMI قابل استفاده خواهد بود. همانطور که می‌دانید تقریبا تمام های امروزی (چه هوشمند و چه غیرهوشمند) از پورت HDMI برخوردار هستند، بنابراین مطمئنا شما هم می‌توانید از این روش برای وصل کردن آیفون به تلویزیون استفاده به عمل آورید. در این روش از یک مبدل Lightening به HDMI و یک کابل HDMI استفاده خواهد شد و اتصال مابین TV و آیفون به صورت سیمی برقرار می‌شود. برای انجام این کار کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

آموزش وصل کردن آیفون به تلویزیون

 

  • کابل HDMI را به تلویزیون وصل کنید.
  • خروجی تصویر تلویزیون را روی حالت HDMI قرار دهید.
  • انتهای کابل HDMI را به مبدل Lightening وصل نمایید.
  • انتهای مبدل Lightening را به آیفون یا آیپدتان متصل کنید.

مشاهده خواهید کرد که تصویر صفحه آیفون یا آیپد شما بر روی نمایشگر تلویزیون به تصویر کشیده می‌شود. برای قطع ارتباط کافیست هر زمان که دوست داشتید، سوکت وصل شده به آیفون خود را جدا نمایید. این روش سرعت عمل و ثبات بالایی دارد و حتی برای به تصویر کشیدن فیلم های پرحجم حافظه آیفون در TV هم بسیار مناسب خواهد بود، چون اتصال سیمی در رد و بدل دیتا ثبات بهتری دارد. بنابراین یکی از بهترین روش هایی که در هر شرایط برای متصل کردن TV به آیفون یا آیپد قادر به استفاده آن خواهید بود مربوط به بکارگیری مبدل Lightening به HDMI و کابل HDMI می‌شود.

 

روش سوم: استفاده از اپل تی وی (Apple TV)

روش بعدی که می‌توانید از آن استفاده کنید مربوط به بکارگیری اپل تی وی می‌شود. اپل تی وی در واقع یک گجت اختصاصی است که هر تلویزیونی را سازگار با آیفون و آیپد های اپل می‌کند و در واقع TV را به یک تلویزیون هوشمند اپل تبدیل می‌نماید. پس شما می‌توانید با خرید یک Apple TV و وصل کردن آن به تلویزیون معمولی، آن را به تلویزیون هوشمند سازگار با برنامه های اپل تبدیل کنید. طبیعتا وقتی تلویزیونی به اپل تی وی وصل شود از قابلیت AirPlay هم پشتیبانی خواهد کرد و بدین ترتیب امکان وصل کردن آیفون به تلویزیون میسر می‌شود. برای استفاده از این روش کافیست به شرح زیر عمل کنید: 

 

آموزش وصل کردن آیفون به تلویزیون

 

  • اپل تی وی را به تلویزیون وصل نمایید.
  • آیفون و اپل تی وی را به یک شبکه وای فای مشترک وصل کنید.
  • به بخش Control Center آیفون بروید.
  • روی آیکون AirPlay نمایان شده کلیک کنید.
  • اپل تی وی را از لیست انتخاب نمایید.

به همین سادگی تصویر روی آیفون یا آیپدتان بر روی صفحه تلویزیون نمایان می‌شود. ثبات و سرعت عمل این روش اتصال هم بسیار مناسب است چون Apple TV گجت مناسبی برای پیاده سازی این اقدام خواهد بود. ضمنا فراموش نکنید که با خرید Apple TV علاوه بر امکان اتصال آیپد و آیفون به TV قادر به استفاده از تمام قابلیت هایی خواهید بود که اپل به واسطه این گجت ارائه می‌کند. اگرچه خیلی از این سرویس ها به دلیل تحریم ها و محدودیت های ناشی از آن قابل استفاده نیستند. 

حالا وقتشه! اینو بخون 5 روش اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

 

 روش چهارم: استفاده از Chromecast گوگل 

روشی دیگری که می‌توانید از آن برای وصل کردن آیفون و آیپد های اپل به TV استفاده کنید مربوط به بکارگیری Chromecast گوگل می‌شود. البته این روش کارایی روش بکارگیری اپل تی وی را ندارد و ثبات آن هم به اندازه بکارگیری اپل تی وی نیست اما می‌تواند روشی ساده تر و کم هزینه تر باشد. در این روش کافیست از یک دانگل اختصاصی کروم کست گوگل استفاده نمایید. در نظر داشته باشید برخی دانگل های ارزان قیمت تر هم وجود دارند که امکان وصل کردن آیفون به تلویزیون را ارائه می‌کنند اما هیچ تضمینی برای کیفیت عملکرد آن ها وجود ندارد. مراحلی که باید در این روش انجام شوند به شرح زیر هستند:

 

آموزش وصل کردن آیفون به تلویزیون

 

  • دانگل را به تلویزیون وصل کرده و مراحل راه اندازی را انجام دهید.
  • اپلیکیشن مناسب برای استفاده از دانگل را روی آیفون نصب و اجرا کنید. برای کروم کست گوگل می‌توانید از اپلیکیشن هایی مثل Chromecast Streamer، Replica یا Google Home استفاده کنید.
  • مراحل اتصال را با توجه به راهنمایی که در برنامه ارائه می‌شود تکمیل نمایید.

بدین ترتیب آیفون یا آیپد شما به تلویزیون متصل خواهد شد و می‌توانید محتوای روی صفحه آن را بر روی تلویزیون به تصویر بکشید.

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 3 روشی پرداختیم که با استفاده از آن ها قادر به متصل کردن آیفون و آیپد های اپل به تلویزیون خواهید بود. شاید برخی اپلیکیشن های موبایل هم این امکان را ارائه کنند اما اغلب آن ها کیفیت و ثبات عملکرد مناسبی ندارند. به عقیده ما بهترین حالت برای وصل کردن آیفون به تلویزیون مربوط به زمانی می‌شود که از ابتدا TV شما از قابلیت AirPlay پشتیبانی کند و اگر این امکان وجود ندارد، استفاده از Apple TV بهترین بازده را برایتان به همراه خواهد داشت.