10 کاربرد جالب کابل OTG که حتما باید بدانید!

آموزش و ترفندها 22 دی 1397 علی مظفری

10 کاربرد جالب کابل OTG که حتما باید بدانید!

اگر از کاربران دستگاه‌های اندرویدی هستید، به طور قطع تاکنون عبارت OTG به گوشتان خورده است. اگر با مفهوم و قابلیت‌های جالب کابل OTG آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی 10 کاربرد جالب کابل OTG بپردازیم. بنابراین با ما همراه باشید.

 

کابل OTGچیست و چه کاربردی دارد؟ 

اغلب کاربران دستگاه‌های اندرویدی از قابلیت OTG به منظور تماشا ویدیوها و یا تصاویر ذخیره شده در فلش مموری خود استفاده می‌کنند. USB On-The-Go که به اختصار به آن USB OTG هم گفته می‌شود، امکان اتصال فلش مموری به گوشی اندرویدی را برای کاربران این دستگاه‌ها به ارمغان می‌آورد. در واقع شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت بدون نیاز به کارت حافظه جانبی، فضای ذخیره‌سازی دستگاه خود را افزایش دهید. انتقال فایل بین گوشی و فلش مموری از دیگر کاربردهای جالب کابل OTG به شمار می‌رود.

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش در مقاله‌ای با عنوان "آموزش اتصال فلش به گوشی اندرویدی" به آموزش اتصال فلش به گوشی اندرویدی از طریق OTG پرداختیم. کابل مذکور شامل ویژگی‌های جالب دیگری هم می‌شود که بسیاری از کاربران از آن‌ها مطلع نیستند. از این رو قصد داریم در ادامه این مقاله 10 کاربرد جالب کابل OTG را خدمتتان معرفی کنیم.

 

شارژ  گوشی اندرویدی توسط گوشی دیگر

یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌‌ها و کاربرد جالب کابل OTG مربوط به امکان شارژ گوشی اندرویدی توسط یک گوشی دیگر می‌شود. بدین منظور تنها کافیست تا دو گوشی را از طریق کابل OTG و شارژر به یکدیگر متصل نمایید. بدین ترتیب گوشی که به عنوان Host یا میزبان USB عمل می‌کند، قادر به شارژ گوشی دیگر خواهد بود. توجه داشته باشید که جهت استفاده از این ترفند نیاز است تا دستگاه میزبان، میزان باتری بالاتری نسبت به دستگاهی که قصد شارژ آن را دارید، داشته باشید.

 

شارژ  گوشی اندرویدی توسط گوشی دیگر با کابل OTG

 

اتصال دسته بازی به گوشی اندرویدی

از دیگر کاربرد جالب کابل OTG می‌توان به امکان اتصال دسته بازی به گوشی اندرویدی اشاره کرد. بدین ترتیب شما می‌توانید از دسته جهت کنترل بازی روی گوشی اندرویدی خود استفاده کنید. خوشبختانه امروزه اکثر بازی‌های اندرویدی از قابلیت اتصال دسته پشتیبانی می‌کنند و کنترل بازی با استفاده از دسته به راحتی امکان پذیر خواهد بود. بنابراین اگر شما هم از طرفداران و علاقه‌مندان بازی‌های اندرویدی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از این ترفند استفاده کنید.

 

اتصال دسته بازی به گوشی اندرویدی با کابل OTG

 

حالا وقتشه! اینو بخون تفاوت پلی استیشن 4 و PRO و Slim

اتصال دوربین به دستگاه اندرویدی

کابل OTG امکان اتصال دوربین به گوشی اندرویدی را نیز فراهم می‌آورد. در واقع با استفاده از این قابلیت می‌توانید دوربین خود را توسط گوشی اندرویدی کنترل کرده و به تصاویر و ویدیوهای ذخیره شده روی دوربین از طریق گوشی دسترسی داشته باشید. همچنین امکان انتقال تصاویر و ویدیوهای دوربین به گوشی از طریق این قابلیت امکان پذیر خواهد بود. قابلیت مذکور برای آن دسته از عکاسانی که همیشه در مسافرت هستند و به طور مداوم با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی مواجه می‌شوند، بسیار کاربردی خواهد بود.

 

اتصال دوربین به دستگاه اندرویدی با کابل OTG

 

اتصال درایو اکسترنال به گوشی اندروید

همانطور که در فوق هم به آن اشاره داشتیم، اتصال درایو اکسترنال نظیر فلش مموری به گوشی اندرویدی از اصلی‌ترین قابلیت‌های کابل OTG محسوب می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت از طریق گوشی به تماشای ویدیوها و تصاویر ذخیره شده روی درایو اکسترنال  (External) پرداخته و یا نسبت به انتقال فایل بین گوشی و درایو اکسترنال اقدام نمایید.

 

اتصال درایو اکسترنال به گوشی اندروید با کابل OTG

 

اتصال کابل LAN و دسترسی به اینترنت در گوشی

کابل OTG امکان اتصال کابل LAN به گوشی‌ها اندرویدی را فراهم می‌کند. متاسفانه بسیاری از کاربران دستگاه‌های اندرویدی از این قابلیت کاربردی مطلع نیستند. در صورتی که مودم شما از وای فای بهره نمی‌برد، استفاده از چنین قابلیتی بسیار کاربردی خواهد بود. به منظور اتصال کابل LAN به گوشی و دسترسی به اینترنت تنها کافیست تا یک کابل تبدیل USB به LAN خریداری نموده و همانند تصویر زیر آن را به گوشی اندرویدی خود متصل نمایید. بدین ترتیب قادر به استفاده از اینترنت در گوشی اندرویدی خود خواهید بود.

 

اتصال کابل LAN و دسترسی به اینترنت در گوشی

 

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش روش‌های مدیریت و کاهش مصرف حجم اینترنت در اندروید

اتصال کارت صدا یا میکروفون به گوشی اندرویدی

در صورتی که میکروفون داخلی گوشی اندرویدی شما از کیفیت چندان بالایی برخوردار نبوده، می‌توانید با استفاده از کابل OTG یک میکروفون حرفه‌ای به گوشی اندرویدی خود متصل نمایید. بدین ترتیب قادر به ضبط صدا با کیفیت مناسب خواهید بود. علاوه بر امکان اتصال میکروفون، کابل OTG قابلیت اتصال کارت صدا (Sound Card) را نیز به گوشی اندرویدی فراهم می‌آورد.

 

کابل او تی جی

 

اتصال کیبورد به گوشی اندرویدی

به طور قطع به دلیل کوچک بودن صفحه نمایش گوشی‌های اندرویدی، تایپ متن‌های طولانی در آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود. خوشبختانه با استفاده از کابل OTG می‌توانید کیبوردهای USB را به گوشی اندروید متصل نموده و از آن جهت تایپ متن‌های طولانی استفاده کنید.

 

اتصال کیبورد به گوشی اندرویدی با کابل OTG

 

اتصال ماوس به گوشی

علاوه بر امکان اتصال کیبورد، اتصال ماوس (Mouse) به گوشی‌های اندرویدی از طریق کابل OTG امکان پذیر است. در واقع شما می‌توانید با اتصال ماوس و کیبورد گوشی اندرویدی خود را به یک کامپیوتر تبدیل کنید! استفاده از این قابلیت به خصوص در صورت خراب بودن صفحه نمایش می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

 

اتصال ماوس به گوشی با کابل OTG

 

اتصال پنکه USB به گوشی

امکان اتصال پنکه‌های همراه USB به گوشی از طریق کابل OTG فراهم می‌آید. بنابراین شما می‌توانید در فصل گرما با اتصال این پنکه به گوشی اندرویدی خود از جریان باد ملایم بهره‌مند شوید.

 

10 کاربرد جالب کابل OTG

 

 اتصال چراغ LED به دستگاه اندرویدی

علاوه بر امکان اتصال پنکه USB شما می‌توانید چراغ‌های LED را نیز توسط کابل OTG به گوشی خود متصل نمایید. استفاده از این قابلیت جالب در زمان قطع برق و یا در محیط‌هایی با نور کم و تاریک بسیار کاربردی خواهد بود. از دیگر کاربردهای چراغ LED می‌توان به استفاده از آن به عنوان نور فلش جهت گرفتن سلفی در شب و یا برقراری تماس ویدئویی در مکان‌های بسیار تاریک اشاره کرد.

 

10 کاربرد جالب کابل OTG

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 10 کاربرد جالب کابل OTG پرداختیم. در صورت آشنایی با سایر کاربردهای جالب OTG، آن را از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.