مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

مقایسه محصولات 03 شهریور 1399 علی مظفری

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

اگر با بودجه‌ای نه چندان زیاد قصد خرید یک گوشی جدید را داشته باشید، گلکسی A31 سامسونگ (Samsung Galaxy A31) و گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو (Xiaomi Redmi Note 8 Pro) می‌توانند از بهترین گزینه های خریدتان باشند. این دو گوشی هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) با قیمتی در حدود 5.5 میلیون تومان قابل خرید هستند. اما کدامیک از آن ها گزینه خرید بهتری خواهند بود؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ بپردازیم و برتری های هر یک از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر را مشخص نماییم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

گوشی های میان رده و خوش قیمت توانسته‌اند طی چند وقت اخیر به طرز چشمگیری در بین کاربران محبوب شوند و آمار فروش عالی را به ثبات برسانند. از اینرو شرکت های سازنده اسمارتفون هم سعی دارند که تنوع محصولات خویش در این رده از گوشی های موبایل را افزایش دهند. اگر بودجه‌ای در حدود 5.5 میلیون تومان دارید (در زمان تدوین این مطلب)، می‌توانید یکی از دو گوشی سامسونگ Galaxy A31 یا شیائومی Redmi Note 8 Pro را خریداری کنید و این دو گوشی می‌توانند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشند. اما کدامیک از آن ها گزینه خرید بهتری خواهد بود؟

در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ بپردازیم و برتری های هر یک از این دو اسمارتفون را نسبت به هم مقایسه نماییم. سعی خواهیم کرد که از جنبه کاربردی این مقایسه را دنبال کنیم تا صرفا با مطالعه این مطلب بتوانید درک بهتری از قابلیت ها و کارایی هر یک از دو اسمارتفون های مذکور داشته باشید. لازم به ذکر است که برای دستیابی به این هدف ما یک هفته از هر دو گوشی استفاده کردیم و به طور کامل در عمل نحوه عملکردشان را زیر ذره‌بین قرار دادیم. اگر قصد خرید یکی از این دو اسمارتفون را دارید، این مقایسه اختصاصی را از دست ندهید و با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

یکی از اصلی ترین تفاوت های دو گوشی مورد نظر مربوط به ظاهرشان می‌شود. اگرچه تقریبا زبان طراحی یکسانی در آن ها بکار رفته و هر دو گوشی از معیارهای طراحی اسمارتفون های مدرن پیروی می‌کنند اما تفاوت هایی هم مابین آن ها وجود دارد که حائز اهمیت هستند. به عنوان مثال فریم اصلی و قاب پشت گوشی سامسونگ A31 از مواد پلاستیکی تشکیل شده و حساسیت بالایی در برابر تماس با اشیای نوک تیز دارد. بدین سبب خیلی زود روی آن خط و خش ایجاد می‌شود، اما قاب پشت گوشی Redmi Note 8 Pro از جنس گوریلاگلس 5 است و علاوه بر ظاهر جذاب تر، مقاومت بهتری را هم در برابر تماس با اشیای نوک تیز ارائه می‌کند. ضمنا فریم اصلی این گوشی هم برخلاف نماینده سامسونگ فلزی خواهد بود.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

 

بنابراین این امر سبب شده که قاب پشت گوشی ردمی نوت 8 پرو با کیفیت تر و زیباتر از قاب پشت گوشی A31 سامسونگ باشد. دو گوشی از نظر ابعاد خیلی با هم تفاوت ندارند و بدنه نماینده شیائومی ابعاد 8.8 در 76.4 در 161.4 میلیمتری را ارائه کرده و بدنه گوشی گلکسی A31 سامسونگ ابعاد 8.6 در 73.1 در 159.3 میلیمتری را ارائه کرده است. وزن دو گوشی مذکور هم به ترتیب معادل 200 و 185 گرم خواهد بود. بنابراین دو گوشی از نظر ابعاد خیلی با هم تفاوت ندارد و بیشترین تفاوت ظاهری آن ها در قاب پشتشان خلاصه می‌شود. سبک تعبیه لنز های دوربین اصلی دو گوشی در قاب پشت آن ها هم متفاوت است. در گوشی A31 لنز های دوربین اصلی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند و در گوشی Redmi Note 8 Pro این لنزها در بخش فوقانی و وسط قاب پشت گوشی نصب هستند.

از ویژگی های مشترک دو اسمارتفون مذکور می‌توان به بهره‌مندی از صفحه نمایش با حاشیه های باریک، امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت، بهره‌مندی از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری و پورت شارژر یو اس بی نوع سی (USB Type C) اشاره کرد. حاشیه های باریک صفحه نمایش دو گوشی سبب شده که هر دوی آن ها از نمای رو به رو ظاهری جذاب، شیک و به روز داشته باشند. در قسمت فوقانی صفحه نمایش هر دوی آن ها هم یک ناچ (Notch) کوچک تعبیه شده که لنز دوربین سلفی دستگاه را در بر می‌گیرد.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین آنتی ویروس ها برای گوشی شیائومی و اندروید

موضوع بعدی که باید در مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 به آن اشاره کنیم مربوط به اسکنر انگشت دو اسمارتفون مذکور می‌شود. اسکنر انگشت گوشی Redmi Note 8 Pro به طور فیزیکی روی قاب پشت آن و درست زیر لنز های دوربین اصلی دستگاه تعبیه شده اما گلکسی A31 سامسونگ از لنز درون نمایشگر بهره‌مند است! بدین ترتیب قسمت زیرین ال سی دی گوشی قابلیت اسکن انگشت را دارد و کاربران با قرار دادن انگشت خود روی قسمت زیرین صفحه نمایش دستگاه می‌توانند تایید هویت و آنلاک نمایشگر را انجام دهند. ضمنا اسکنر انگشت درون ال سی دی گوشی A31 از نوع اپتیکال است. در مقایسه دو گوشی مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر هر دوی آن ها خوب است اما بدون باگ و تاخیر نخواهد بود و گاها در عملکرد اسکنر هر دوی آن ها اختلال های ریزی هم رویت می‌شود.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

 

اما حسی که در دست گرفتن دو گوشی نام برده شده به کاربر منتقل می‌کند چطور خواهد بود؟ واقعیت این است که ما با در دست گرفتن گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro حس بهتری داشتیم! چون قاب و بدنه این گوشی شیشه‌ای و براق بوده و جذابیت خاصی دارد که متاسفانه مشابه آن در Galaxy A31 دیده نمی‌شود. ضمنا بدنه گوشی A31 بیشتر باریک و بلند به نظر می‌رسد اما بدنه ردمی نوت 8 پرو عریض تر به نظر می‌آید و خمیدگی لبه های سمت راست و چپ قاب پشت آن هم به خوش دست تر شدن گوشی کمک می‌کنند. در مجموع ما عقیده داریم که برتری این بخش مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 باید به نماینده شیائومی اختصاص داده شود، اما با این حال نظر شخصی همه کاربران قابل احترام خواهد بود.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ: صفحه نمایش

خوشبختانه هم گلکسی A31 سامسونگ و هم شیائومی Redmi Note 8 Pro صفحه نمایش بزرگی دارند و حاشیه نمایشگر آن ها باریک است تا ظاهری مدرن و جذاب برای آن ها به ارمغان آورده شود. نمایشگری که در نماینده سامسونگ بکار رفته 6.4 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) خواهد بود و رزولوشن 2400 در 1080 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 411 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار تراکم جالب توجه و مطلوبی است. به لطف حاشیه های باریکی که نمایشگر دستگاه دارد، چیزی در حدود 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن با صفحه نمایش گوشی احاطه می‌شود.

اما یکی از ویژگی های خاص صفحه نمایش گوشی A31 مربوط به اسکنر انگشت آن می‌شود که در داخل نمایشگر گوشی تعبیه شده و این ویژگی در گوشی Redmi Note 8 Pro وجود ندارد. ضمنا گفته شده که روی صفحه نمایش این اسمارتفون با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما به جزئیات و نوع این شیشه اشاره‌ای به عمل نیامده و در بررسی ما هم مشخص شد که نمایشگر گوشی خیلی مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز ندارد و احتمال ایجاد خط و خش روی آن در صورت عدم استفاده از گلس محافظ ال سی دی به مراتب بالاست. اما در سمت مقابل صفحه نمایش نماینده شیائومی 6.53 اینچی و از نوع IPS LCD خواهد بود و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 395 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نمایشگر این گوشی طبق آمار با حاشیه های باریک خودش چیزی در حدود 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

 

نکته مهمی که باید در این بخش مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 به آن اشاره کنیم مربوط به بهره‌مندی صفحه نمایش نماینده شیائومی از شیشه گوریلاگلس 5 می‌شود که سبب شده مقاومت آن در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد. اگرچه با این حال توصیه داریم روی ال سی دی گوشی Note 8 Pro هم یک لایه گلس محافظ ال سی دی نصب کنید. بنابراین به غیر از بهره‌مندی از شیشه گوریلاگلس 5 و نوع پنل نمایشگر، خیلی تفاوت های عمده‌ای مابین صفحه نمایش دو اسمارتفون مورد نظر دیده نمی‌شود. اما کیفیت محتوا روی آن ها چطور خواهد بود و از این نظر کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

حالا وقتشه! اینو بخون معرفی انواع صفحه نمایش گوشی

در مقایسه گلکسی A31 و ردمی نوت 8 پرو شیائومی مشخص شد که نمایشگر هر دو گوشی واقعا با کیفیت است و در ازای محتوا عملکرد مطلوبی دارد. محتوا روی صفحه هر دو اسمارتفون شارپ و شاداب به نظر می‌رسد و از جزئیات مطلوبی برخوردار است و شاید فقط کنتراست صفحه نمایش گوشی گلکسی A31 می از کنتراست نمایشگر گوشی ردمی Note 8 Pro بهتر به نظر برسد که البته این مسئله به راحتی قابل تشخیص نیست و تقریبا چشم کاربر هیچ تفاوتی مابین کیفیت محتوای نمایشگر دو گوشی نام برده شده احساس نمی‌کند. اما از نظر شدت روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) وضعیت چگونه است؟

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

 

در مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 مشخص شد که صفحه نمایش هر دو گوشی قدرت تولید روشنایی خوبی دارند و با تنظیم شدت روشنایی آن ها بر روی 90 درصد می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از آن ها استفاده کنید. در برخی مواقع که شدت نور محیط زیاد است ممکن است مجبور شوید که شدت روشنایی نمایشگر آن ها را روی 100 درصد قرار دهید اما باز هم مشکلی برای تعامل با آن ها نخواهید داشت و محتوای روی صفحه هر دو گوشی قابل رویت خواهند بود. بنابراین از نظر کیفیت و شدت تولید روشنایی دو گوشی تقریبا قدرت و کیفیت یکسانی دارند و تفاوتی مابین آن ها دیده نمی‌شود. به عقیده ما در مجموع سامسونگ Galaxy A31 و شیائومی Redmi Note 8 Pro از نظر صفحه نمایش محصولات با کیفیت و خوبی هستند و کیفیت آن ها در یک رده قابل دسته‌بندی خواهد بود.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

سیستم عامل پیش فرضی که روی گوشی Redmi Note 8 Pro نصب شده، اندروید 9 پای (Android 9 Pie) است و خوشبختانه آپدیت اندروید 10 هم برای این گوشی منتشر و به صورت ITA قابل دانلود خواهد بود. رابط کاربری اختصاصی شیائومی با نام MIUI هم در کنار سیستم عامل دستگاه نصب و راه اندازی شده و تجربه‌ای متفاوت را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. در سمت مقابل سیستم عامل پیش فرض گوشی Galaxy A31 سامسونگ اندروید 10 است و رابط کاربری One UI هم روی آن نصب و راه اندازی شده است. پیش‌بینی می‌کنیم هر دو گوشی مورد نظر حداقل تا یک سال آینده پشتیبانی نرم افزاری کاملی از سمت شرکت های سازنده خودشان دریافت کنند.

اما بستر نرم افزاری کدام گوشی عملکرد بهتری دارد و می‌تواند تجربه کاربری خوشایندتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد؟ رابط کاربری One UI نماینده سامسونگ یک رابط نسبتا بهینه و خوش ساخت است که از نظر بصری تقویت شده و می‌تواند تجربه‌ای مطلوب را برایتان به همراه داشته باشد اما رابط MIUI به نسبت سنگین تر از رابط One UI بوده و قابلیت های بیشتری را هم ارائه می‌کند. به عنوان مثال قابلیتی مثل Dual Apps (نصب دو نسخه از یک برنامه روی گوشی) به طور پیش روی این رابط ارائه شده اما One UI سامسونگ از این قابلیت بهره‌مند نیست. آپشن های شخصی سازی متعدد دیگری هم در MIUI ارائه شده‌اند که منجر به سنگین تر شدن این رابط می‌شوند.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

 

بنابراین در مجموع رابط MIUI نسبت به One UI سنگین تر بوده و به طبع قابلیت های بیشتری را هم ارائه می‌کند. در مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 ما اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اسکایپ، اینستاگرام و غیره را روی هر دو اسمارتفون مورد نظر نصب کردیم و کارهای روزمره هم به طبع در هر دو گوشی انجام شدند. نتیجه استفاده از دو گوشی مشخص کرد که عملکرد بستر نرم افزاریشان مطلوب است و ثبات خوبی دارد. در حین انجام کارهای روزمره با دو گوشی مذکور و استفاده از برنامه هایی مثل تلگرام، واتساپ و غیره هم با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید، مگر اینکه حافظه داخلی دو گوشی تحت فشار قرار داشته باشد که در این شرایط در عملکرد بستر نرم افزاری آن ها تاخیر و لگ هایی قابل رویت می‌شود. شدت این لگ و تاخیرها در شرایط مذکور عموما در گوشی Redmi Note 8 Pro محسوس تر خواهد بود و دلیل این امر هم به رابط کاربر نه چندان بهینه آن مربوط می‌شود.

بنابراین اگر می‌خواهید بهترین بازده را از بستر نرم افزاری گوشی های A31 سامسونگ و Note 9 Pro شیائومی دریافت کنید بهتر است به هر طریق ممکن از پر شدن حافظه آن ها جلوگیری نمایید. نصب اپلیکیشن های زیاد بر روی گوشی یا نصب بازی های سنگین و پر شدن حافظه دستگاه با عکس های متعدد می‌تواند مستقیما سرعت عملکرد بستر نرم افزاری هر دو اسمارتفون را تحت تاثیر قرار دهد و عموما شدت لگ و تاخیرهای بستر نرم افزاری در گوشی نوت 8 پرو شیائومی بیشتر از نماینده سامسونگ خواهد بود. پس می‌توان برتری نرم افزاری را در مجموع به گوشی سامسونگ گلکسی A31 اختصاص داد.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

سامسونگ در اغلب گوشی های خود از تراشه های سری اگزینوس استفاده می‌کند اما در گوشی A31 خبری از سری تراشه های اگزینوس نیست و این اسمارتفون از تراشه Helio P65 مدیاتک بهره می‌برد که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده است. پردازنده مرکزی این تراشه هشت هسته‌ای بوده و شش هسته آن از نوع Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز هستند و دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A75 با فرکانس 2 گیگاهرتزی در نظر گرفته شده‌اند. پردازنده گرافیکی این تراشه Mali-G52 MC2 است و گوشی از نظر رم در نسخه های 4 و 6 گیگابایتی در بازار موجود خواهد بود. ضمنا از نظر حافظه داخلی هم گوشی A31 سامسونگ شامل نسخه های 64 و 128 گیگابایتی می‌شود و امکان نصب حافظه جانبی هم در آن وجود دارد.

در سمت مقابل گوشی Xiaomi Redmi Note 8 Pro از تراشه Helio G90T مدیاتک بهره می‌برد که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده است. پردازنده مرکزی آن هشت هسته‌ای بوده و از شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز و دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.05 گیگاهرتز تشکیل می‌شود. پردازنده گرافیکی این تراشه هم Mali-G76 MC4 نام دارد. گوشی از نظر رم شامل نسخه های 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در سه نسخه با ظرفیت های 64، 128 و 256 گیگابایتی روانه بازار شده است. ضمن اینکه دستگاه از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. لازم به ذکر است که ما در مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 نسخه های مجهز به رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن ها را مورد بررسی قرار دادیم تا حالتی عادلانه در مقایسه ایجاد شود.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

 

برای درک قدرت عملکرد دو گوشی و مقایسه آن ها بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) برای مدت زمان 10 دقیقه در هر دو گوشی و تحت شرایط یکسان اجرا شد. سپس سرعت اجرا و بارگذاری 10 اپلیکیشن از پیش تعیین شده در دو گوشی مقایسه شدند و جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم ارزیابی گردید. نتیجه مقایسه نشان داد که هر دو گوشی از پس اجرای بازی پابجی موبایل برای 10 دقیقه و با تنظیمات گرافیکی متوسط بر می‌آیند اما اینطور نیست که بازی کاملا روان و بدون عیب و نقص اجرا شود و گاها لگ و تاخیر و افت فریم هایی در هر دو محصول قابل رویت است. در مقایسه صورت گرفته شدت این افت فریم ها در نماینده سامسونگ کمی بیشتر بود.

سرعت لود یا اجرای 10 اپلیکیشن از پیش تعیین شده در هر دو گوشی وضعیت معمولی داشت و باز هم سرعت انجام این کار در حدود 3 ثانیه در گوشی Redmi Note 8 Pro بیشتر از Galaxy A31 بود. از سمت مقابل جهش مابین اپلیکیشن های اخیر در نماینده سامسونگ تقریبا با ثبات بهتری قابل انجام بود که تاثیر بستر نرم افزاری سبک تر و بهینه تر آن را به رخ می‌کشد. پس در مجموع می‌توان اینطور گفت که هر دو گوشی قدرت پردازشی و پتانسیل نسبتا یکسانی دارند و خیلی برای اجرای گیم های سنگین و بازی های HD گزینه مناسبی نیستند. بهتر است روی این دو اسمارتفون به عنوان گوشی هایی حساب باز کنید که برای رفع نیازهای روزمره مناسب هستند.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

مسلما یکی از مهمترین بخش های مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 مربوط به دوربین می‌شود. دوربین اصلی گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 64 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 8 مگاپیکسلی نوع اولتراواید (Ultrawide)، 2 مگاپیکسلی ماکرو (macro) و 2 مگاپیکسلی عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند شامل مواردی همچون عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری ماکرو، عکسبرداری با زاویه گسترده، HDR، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه خواهند بود. شیائومی یک چراغ فلش LED را هم برای دوربین اصلی گوشی ردمی نوت 8 پرو در نظر گرفته است.

در سمت مقابل مجموعه دوربین اصلی گوشی سامسونگ A31 هم از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولتراواید، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 5 مگاپیکسلی عمقی هستند. قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی گوشی A31 پشتیبانی می‌شوند شامل مواردی همچون عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری ماکرو، عکسبرداری با زاویه گسترده، HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در ثانیه می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED اختصاصی هم برای مجموعه دوربین اصلی گوشی Galaxy A31 هم در نظر گرفته شده است.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

 

اما کیفیت عملکرد دوربین کدام گوشی وضعیت بهتری دارد و با کدام اسمارتفون می‌توان عکس های بهتری ضبط کرد؟ در مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 متوجه شدیم که دوربین هر دو گوشی مذکور عملکرد خوبی دارد اما عالی نخواهند بود. با استفاده از هر دو موبایل تام برده شده می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس های خوب و با جزئیات بالا ضبط کنید. عکسبرداری پرتره و ماکرو هم در این شرایط با کیفیت مطلوبی قابل انجام خواهد بود. به عقیده ما در اینگونه مواقع اغلب عکس هایی که توسط دوربین اصلی گوشی Redmi Note 8 Pro ضبط می‌شوند جزئیات بیشتری در مقایسه با عکس های مشابه ضبط شده با دوربین Galaxy A31 دارند.

حالا وقتشه! اینو بخون دلیل بکارگیری چند لنز دوربین در گوشی ها چیست؟

در محیط های تاریک و کم نور و به ویژه محیط هایی که فضا در آن بسته باشد، افت کیفیت در عملکرد دوربین هر دو گوشی نمایان می‌شود. هرچقدر فضا کم نورتر باشد، نویزهای تصور هم بیشتر می‌شوند و باز هم شدت این نویزها در عکس های ضبط شده با دوربین گوشی A31 نسبت به Redmi Note 8 Pro بیشتر خواهند بود. بنابراین در مجموع می‌توان گفت که دوربین اصلی نماینده شیائومی در مقایسه با سامسونگ از کیفیت مطلوب تری برخوردار است. اما دوربین سلفی دو گوشی چه وضعیتی دارد؟

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

 

سامسونگ یک لنز 20 مگاپیکسلی واید را به عنوان دوربین اصلی گوشی A31 در نظر گرفته که از قابلیت ضبط ویدیوی فول اچ دی و عکسبرداری پرتره پشتیبانی به عمل می‌آورد. در سمت مقابل دوربین سلفی ردمی نوت 8 پرو شیائومی از لنزی 20 مگاپیکسلی تشکیل شده که علاوه بر عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی از قابلیت های دیگری مثل عکسبرداری پانوراما و HDR هم پشتیبانی می‌کند. در مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 مشخص شد که دوربین سلفی هر دو گوشی کیفیت عملکرد مطلوب و تقریبا مشابهی دارند و در محیط های با نور خوب عکس های بسیار مطلوبی را ضبط می‌کنند اما طبیعتا در محیط های کم نور و تاریک افت کیفیت نسبی در عملکرد لنز دوربین سلفی دو گوشی به وجود خواهد آمد.

پس در مجموع باید اینطور گفت که هم سامسونگ Galaxy A31 و هم شیائومی Redmi Note 8 Pro از دوربین های خوبی برخوردارند و با توجه به قیمت خود از این نظر کیفیت مطلوبی را ارائه می‌کنند. در بررسی ما مشخص شد که تقریبا در اغلب مواقع عملکرد دوربین اصلی نماینده شیائومی بهتر از نماینده سامسونگ است و برای دوربین سلفی آن ها شرایط نسبتا یکسانی برقرار خواهد بود. پس اگر خیلی به کیفیت عملکرد دوربین گوشی اهمیت می‌دهید احتمالا Redmi Note 8 Pro شیائومی می‌تواند گزینه خرید بهتری برای شما باشد.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ: باتری و شارژدهی

برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی ردمی نوت 8 پرو از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری استفاده شده که ظرفیت خوبی دارد و انتظار می‌رود که قدرت شارژدهی مطلوبی هم داشته باشد. در سمت مقابل سامسونگ یک قدم فراتر از این رفته و گوشی Galaxy A31 را به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری مجهز کرده است. در بررسی و مقایسه دو گوشی مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری گوشی Note 8 Pro تقریبا می‌تواند 1.5 روز از آن استفاده کند و همین کاربر با یک مرتبه شارژ باتری گوشی A31 سامسونگ قادر خواهد بود که 2 روز بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده به عمل آورد. بنابراین قدرت شارژدهی هر دو گوشی خوب است و از این نظر سامسونگ وضعیت بهتری هم دارد.

اما چقدر زمان برای شارژ شدن باتری این دو اسمارتفون لازم خواهد بود؟ شارژر اورجینال گوشی A31 سامسونگ توان 15 واتی را ارائه کرده و شارژر ردمی نوت 8 پرو هم توان 18 واتی دارد. با توجه به این مسئله قطعا می‌توان پیش‌بینی کرد که سرعت شارژ باتری نماینده شیائومی بهتر از سامسونگ باشد. در مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 مشخص شد که برای فول شارژ باتری Redmi Note 8 Pro با شارژر اصلی خودش حدودا 80 دقیقه زمان لازم خواهد بود و برای فول شارژ باتری گوشی A31 سامسونگ هم با استفاده از شارژر اورجینال گوشی تقریبا باید 110 دقیقه زمان صرف شود. بنابراین از نظر سرعت شارژ گوشی Redmi Note 8 Pro وضعیت بهتری دارد.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ: قیمت و ارزش خرید

مسلما هر دو گوشی سامسونگ A31 و شیائومی Redmi Note 8 از اسمارتفون های خوش قیمت و مقرون به صرفه بازار هستند که در قبال قابلیت هایشان قیمت مناسبی دارند. بنابراین ارزش خرید هر دو گوشی بالاست اما اینکه کدامیک یک از آن ها از ارزش خرید بیشتری برخوردار است حالت مقایسه‌ای را مابین دو محصول به وجود می‌آورد. هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) نسخه مجهز رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی هر دو گوشی نام برده شده در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 5.5 میلیون تومان عرضه شده و به فروش می‌رسد. به عقیده ما با توجه به برتری هایی که در اغلب زمینه ها گوشی Redmi Note 8 Pro در مقایسه با Galaxy A31 سامسونگ دارد، می‌توان این اسمارتفون را گزینه خرید بهتری در مقایسه با نماینده سامسونگ محسوب کرد. پس هر دو گوشی ارزش خرید بالایی دارند اما در یک دید مقایسه‌ای برتری از آن شیائومی ردمی نوت 8 پرو خواهد بود.

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 پرداختیم. دو گوشی مذکور در رده قیمتی خودشان از بهترین های بازار هستند و آمار فروش بالایی هم برای آن ها ثبت شده است. اینکه کدامیک از این دو گوشی می‌توانند گزینه خرید بهتری برای شما باشند تا حد زیادی بستگی به سلیقه شخصی شما دارد. برتری های اصلی گوشی Redmi Note 8 Pro در مقایسه با سامسونگ A31 شامل بدنه با کیفیت تر و ظاهر زیباتر، دوربین اصلی بهتر و سرعت شارژ بیشتر می‌شود و برتری های گوشی گلکسی A31 نسبت به نماینده شیائومی شامل بهره‌مندی از اسکنر داخل نمایشگر، بستر نرم افزاری بهینه تر و شارژدهی بهتر باتری خواهند بود. به عقیده شخصی ما در مجموع خرید شیائومی Redmi Note 8 Pro می‌تواند انتخاب بهتری در مقایسه با A31 باشد.