مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s : دو میان رده عالی

مقایسه محصولات 22 مرداد 1399 علی مظفری

مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s : دو میان رده عالی

اگر با بودجه‌ متوسط و نه چندان زیاد به دنبال خرید یک اسمارتفون میان رده باشید، گلکسی A51 سامسونگ (Samsung Galaxy A51) و هوآوی وای 9 اس (Huawei Y9s) می‌توانند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشند. اما کدامیک از این دو گوشی گزینه بهتری برای خرید هستند؟ در ادامه این مطلب به مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s می‌پردازیم و برتری های هر یک از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر را مشخص می‌کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

این روزها خرید گوشی های میان رده و خوش قیمت کاملا رایج شده و طبق آمار اغلب کاربران اسمارتفون های اندرویدی به دنبال خرید موبایل های این چنینی هستند. به همین جهت تنوع گوشی های میان رده بازار هم افزایش یافته و شرکت های تولید کننده اسمارتفون تمرکز ویژه‌ای روی این موضوع دارند. در اواخر سال 2019 هوآوی از گوشی تحت عنوان Y9s رونمایی کرد و تقریبا یک ماه بعد سامسونگ هم از گوشی موبایل A51 پرده برداشت. هر دو گوشی مذکور تقریبا در یک رده قیمتی قرار دارند و از نظر کیفیت ساخت و کارایی واقعا اسمارتفون های خوبی هستند.

بنابراین تصمیم گرفتیم در یک مقاله اختصاصی به مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s بپردازیم و برتری های هر یک از این گوشی های موبایل را نسبت به محصول دیگر مشخص کنیم. برای تدوین دقیق تر و بهتر این مقایسه ما هر یک از اسمارتفون های مورد نظر را برای مدت زمان 7 روز مورد استفاده قرار دادیم تا به خوبی ویژگی ها، نقاط قوت و ضعفشان مشخص شود. بنابراین سعی می‌کنیم مقایسه را به شیوه کاربردی تدوین نماییم تا مطالعه آن برای شما عزیزان جذاب و مفید باشد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

سبک طراحی دو گوشی مورد نظر خیلی با هم تفاوت ندارد و تقریبا هر دوی آن ها از یک زبان طراحی مشترک بهره می‌برند اما در این بین تفاوت های ناچیزی هم قابل رویت هستند. هر دو اسمارتفون در پنل جلوی خود نمایشگری بدون حاشیه دارند و بدین ترتیب ظاهری شیک و جذاب را ارائه کرده‌اند. قاب پشت هر دو گوشی هم براق طراحی شده اما جنس قاب پشت هر دو گوشی از شیشه نیست! هوآوی در قاب پشت گوشی Y9s از شیشه استفاده کرده اما سامسونگ برای کاهش هزینه تولید، قاب پشت گوشی A51 را پلاستیکی در نظر گرفته اما جنس این پلاستیک به گونه‌ایست که براق و شبیه به شیشه به نظر می‌آید. در مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s مشخص شد که قاب نماینده سامسونگ به مراتب بیشتر از قاب پشت نماینده هوآوی در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز حساس خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s : دو میان رده عالی

 

فریم اصلی گوشی A51 هم از پلاستیک تشکیل شده اما باز هم هوآوی از یک فریم آلومینیومی در گوشی Y9s استفاده می‌کند. پنل جلوی هر دو اسمارتفون هم با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده تا بدین ترتیب از صفحه نمایش آن ها محافظ به عمل آید. متاسفانه هیچ یک از اسمارتفون های نام برده شده از استاندارد ضد آب پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین و با توجه به این توضیحات کاملا مشخص است که کیفیت ساخت قاب و بدنه گوشی هوآوی Y9s از گلکسی A51 بیشتر خواهد بود و این موضوع مشهود و غیرقابل انکار تلقی می‌شود.

هر دو گوشی از اسکنر انگشت بهره می‌برند اما اسکنر انگشت آن ها به سبکی کاملا متفاوت در دستگاه ارائه شده است. اسکنر انگشت گوشی A51 در داخل صفحه نمایش و بخش زیرین آن تعبیه شده تا بدین ترتیب کاربر با قرار دادن انگشت خود روی قسمت زیرین ال سی دی گوشی قادر به تایید هویت و آنلاک نمایشگر باشد اما هوآوی از یک اسکنر فیزیکی در گوشی Y9s استفاده کرده و این اسکنر را در گوشه سمت راست قاب دستگاه تعبیه می‌کند! در مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s مشخص شد که کیفیت و دقت عمل اسکنر هر دو اسمارتفون خوب و مناسب است.

یکی دیگر از مهمترین تفاوت های سبک طراحی و ظاهر دو گوشی مربوط به محل نصب و مکانیسم عملکرد لنز دوربین سلفی می‌شود. در گوشی سامسونگ Galaxy A51 لنز دوربین سلفی دستگاه در بخش فوقانی صفحه نمایش و داخل ال سی دی تعبیه شده اما گوشی Y9s هوآوی از لنز دوربین سلفی پاپ آپ بهره می‌برد که هر زمان لازم باشد از گوشه سمت چپ و فوقانی قاب دستگاه خارج شده و امکان عکسبرداری سلفی را فراهم می‌آورد. بنابراین یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت های مابین این دو گوشی مربوط به لنز دوربین سلفی آن ها می‌شود. طبیعتا اگر به گوشی های مجهز به دوربین سلفی پاپ آپ علاقه دارید هوآوی وای 9 اس گزینه خرید مناسب تری برای شماست.

 

مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s : دو میان رده عالی

 

نحوه تعبیه لنز های دوربین اصلی دو گوشی هم از نظر ظاهر با هم تفاوت دارد. لنز های دوربین اصلی هر دو گوشی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن ها نصب شده که در هوآوی Y9s حالتی عمودی و باریک دارد و در سامسونگ A51 در یک مستطیل عریض تر و مشکی رنگ قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که هر دو اسمارتفون مورد نظر از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند و به سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری و پورت شارژ یو اس بی نوع سی (USB Type C) مجهز هستند. بنابراین دو اسمارتفون مذکور در خیلی از ویژگی های خویش کاملا با هم مشترک بوده و وضعیت یکسانی دارند.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A51 ظرفیت 128 گیگابایت

اما کدامیک از دو گوشی حس بهتری را به کاربر منتقل کرده و اصطلاحا خوش دست تر به نظر می‌رسند؟ در مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s مشخص شد که خوشبختانه هر دو موبایل مورد نظر در حین استفاده حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کنند و اصطلاحا خوش دست هستند. اینکه شما بیشتر با کدام گوشی ارتباط برقرار کنید به سلیقه شخصی شما باز می‌گردد. بنابراین می‌توان گفت که ترجیح دادن ظاهر یکی از آن ها نسبت به محصول دیگر بیشتر مسئله‌ای سلیقه‌ای است اما جای شکی وجود ندارد که بدنه گوشی Y9s هوآوی کیفیت بیشتری در مقایسه با بدنه گوشی سامسونگ A51 خواهد داشت.

 

مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s : صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی های جدید بزرگ در نظر گرفته می‌شود و دو اسمارتفون Y9s و A51 هم از این قاعده مستثنی نیستند. نمایشگر گوشی گلکسی A51 سامسونگ از یک پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) با اندازه 6.5 اینچی تشکیل شده و طبق آمار با حاشیه های باریکی که دارد تقریبا 87.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. رزولوشن صفحه نمایش گوشی هم 2400 در 1080 پیکسلی خواهد بود و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 405 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی خوبی برای گوشی با نمایشگر 6.5 اینچی خواهد بود. ضمنا فراموش نکنید که قسمت زیرین صفحه نمایش گوشی A51 قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم دارد!

 

مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s : دو میان رده عالی

 

در سمت مقابل صفحه نمایش گوشی هوآوی Y9s از پنل IPS LCD تشکیل شده و 6.59 اینچی است. نمایشگر این گوشی هم حاشیه های باریکی دارد و طبق آمار چیزی در حدود 84.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی توسط آن ارائه شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی به چیزی در حدود 391 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. لازم به ذکر است که روی صفحه نمایش هر دو گوشی مورد نظر با شیشه ضد خش پوشانده شده اما با این حال در مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s مشخص شد که صفحه نمایش هر دوی آن ها تقریبا در برابر خراشیده شدن حساس بوده و بهتر است حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی روی نمایشگر هر دو اسمارتفون مذکور نصب گردد.

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش کدام گوشی وضعیت بهتری دارد؟ در مقایسه Galaxy A51 و Huawei Y9s مشخص شد که صفحه نمایش هر دوی آن ها با کیفیت بوده و محتوا با جزئیات بسیار خوبی توسط آن ها به تصویر کشیده می‌شود. بزرگ بودن ابعاد صفحه نمایش دو گوشی هم سبب می‌شود که انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای ویدیو در آن ها لذت بخش تر شود. خوشبختانه پنل نمایشگر هر دو گوشی شارپنس، شادابی، طراوت و کنتراست مطلوبی دارند اما اگر خیلی دقیق و جزئی به مقایسه آن ها بپردازید، برتری از آن نمایشگر سوپر آمولد گلکسی A51 خواهد بود. با این حال تفاوت عملکرد نمایشگر دو گوشی به گونه‌ای نیست که چشم غیر مسلح یک کاربر معمولی قادر به درک آن باشد.

 

مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s : دو میان رده عالی

 

از نظر توان تولید روشنایی هم صفحه نمایش هر دو گوشی عملکرد مطلوبی دارند اما همانطور که می‌دانید پنل های سوپر آمولد از این نظر تقویت شده هستند و می‌توانند بازده بهتری داشته باشند. در مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s ما با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی A51 بر روی 80 درصد و تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی Y9s بر روی 90 درصد به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور از آن ها استفاده کردیم و قادر بودیم که بدون مشکل محتوای روی صفحه هر دو گوشی را مشاهده نماییم. بنابراین در مجموع باید گفت که کیفیت عملکرد صفحه نمایش هر دو اسمارتفون مورد نظر مطلوب است و از دید یک کاربر معمولی تقریبت تفاوتی مابین کیفیت آن ها قابل درک نخواهد بود اما بر اساس آمار و بنچمارک ها طبیعتا نمایشگر سوپر آمولد گوشی A51 کیفیت بهتری در مقایسه با نمایشگر IPS گوشی Y9s دارد.

 

مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هم سامسونگ و هم هوآوی تولید کننده اسمارتفون های اندرویدی هستند. با توجه به اینکه دو گوشی مورد نظر در یک بازه زمانی نسبتا یکسان رونمایی شده‌اند، انتظار داشتیم که نسخه مشترک و مشابهی از اندروید هم به طور پیش فرض روی آن ها نصب باشد، اما در عمل اینطور نیست! سامسونگ Galaxy A51 به طور پیش فرض از اندروید 10 بهره‌مند خواهد بود اما سیستم عامل پیش فرض گوشی Huawei Y9s اندروید 9 پای (Android 9 Pie) است! رابط کاربری اختصاصی One UI 2 هم روی نماینده سامسونگ و رابط EMUI 9.1 روی نماینده هوآوی نصب و راه اندازی شده است. اما کدامیک از دو گوشی مورد نظر ثبات نرم افزاری بیشتری دارند و بازده بهتری را در این زمینه ارائه می‌کنند.

به عقیده ما بستر نرم افزاری گوشی A51 سامسونگ و رابط کاربری One UI 2 آن تجربه بهتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد و در مجموع ثابت بهتری هم در مقایسه با رابط EMUI دارد. متاسفانه رابط EMUI چندان بهینه طراحی نشده و در آن قابلیت های زیادی ارائه می‌شوند که همگی از رابط و سیستم عامل های مختلفی کپی برداری شده‌اند اما در طراحی رابط One UI 2 سعی شده حالتی نزدیک به اندروید اصلی و خام ارائه شود و در عین حال شخصی سازی های جالبی هم روی بستر نرم افزاری گوشی صورت پذیرد. همچنین رابط One UI 2 سامسونگ از نظر بهینه بودن هم وضعیت بهتری در مقایسه با EMUI 9 دارد.

 

مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s : دو میان رده عالی

 

با این حال ترجیح دادن رابط یکی از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر می‌تواند تا حد زیادی به سلیقه شخصی کاربر و تجربه استفاده وی از گوشی های مختلف هم باز گردد اما ما شخصا طرفدار رابط One UI 2 سامسونگ هستیم و این رابط را به EMUI 9 ترجیح می‌دهیم. با این حال در مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s ما به راحتی قادر بودیم در هر دو گوشی اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره را نصب کرده و مورد استفاده قرار دهیم. انجام سایر کارهای روزمره مثل برقراری تماس، ارسال و دریافت پیامک، وبگردی و غیره هم در هر دو اسمارتفون مذکور بدون مشکل قابل انجام خواهند بود.

حالا وقتشه! اینو بخون ترفند هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

همچنین انتظار داریم هر دو گوشی حداقل تا یک سال آینده آپدیت های اندروید را هم از سمت شرکت سازنده خود دریافت کنند. بنابراین در مجموع باید اینطور گفت که هر دو گوشی A51 سامسونگ و Y9s هوآوی از بستر نرم افزاری خوبی بهره می‌برند اما از نظر بهینه بودن رابط کاربری، گوشی A51 و رابط One UI 2 وضعیت بهتری در مقایسه را گوشی Y9s و رابط EMUI آن دارند. با این وجود ممکن است برخی افراد بنا به سلیقه شخصی خودشان رابط EMUI را به One UI ترجیح دهند. پس تصمیم گیری قطعی مبنی بر اینکه کدام گوشی از نظر بستر نرم افزاری وضعیت بهتری دارد و بهتر می‌تواند نیازهای شما را برطرف سازد را بر عهده خودتان قرار می‌دهیم، اما ما شخصا رابط کاربری گوشی سامسونگ گلکسی A51 را به رابط کاربری گوشی هوآوی Y9s ترجیح می‌دهیم.

 

مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s : پردازنده، رم و حافظه داخلی

مطمئنا همه دوست دارند گوشی که تهیه می‌کنند قدرت پردازشی خوبی داشته باشد و بتواند به خوبی از پس اجرای اپلیکیشن و حتی گیم های مختلف بر آید. بنابراین یکی از مهمترین بخش های مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s مربوط به قدرت پردازشی می‌شود. سامسونگ از تراشه اگزینوس 9611 در قلب گوشی A51 استفاده کرده است. این تراشه طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتزی بوده و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتزی هستند. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 هم در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی در نظر گرفته شده است.

با توجه به مشخصات تراشه گوشی A51 می‌توان حدس زد که احتمالا دستگاه قدرت و بازده پردازشی خوبی خواهد داشت. گوشی Galaxy A51 سامسونگ از نظر رم شامل سه نسخه 4، 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم شامل نسخه های 64 و 128 گیگابایتی خواهد بود. ضمن اینکه گوشی از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

 

مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s : دو میان رده عالی

 

در سمت مقابل گوشی هوآوی وای 9 اس از تراشه Kirin 710F بهره می‌برد که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. ساختار هسته های پردازشگر این تراشه خیلی نزدیک به تراشه اگزینوس 9611 است. چهار هسته آن از نوع Cortex-A53 بوده و فرکانس مشابه 1.7 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 هستند و فرکانس 2.2 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. ضمنا گوشی هوآوی Y9s از رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره می‌برد و از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند.

لازم به ذکر است که ما در مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s از نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی دو گوشی استفاده کردیم تا تعادل از این نظر مابین آن ها برقرار باشد. برای مقایسه آن ها هم دو بازی پابجی موبایل (PUBG) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را تحت شرایط یکسان در هر دوی آن اجرا برای مدت زمان 20 دقیقه اجرا کردیم و سپس سرعت اجرای 10 اپلیکیشن از پیش تعیین شده را در هر دو گوشی مورد ارزیابی قرار دادیم و مابین اپلیکیشن های اخیر دو اسمارتفون هم جهش هایی داشتیم. هر دو گوشی بدون مشکل از پس اجرای بازی های اندرویدی مذکور بر آمدند و کوچک ترین لگ و تاخیری در عملکرد آن ها دیده نشد.

اما سرعت بارگزاری اپلیکیشن های بعدی در گوشی A51 کمی بیشتر از گوشی Y9s بود و از سمت دیگر جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم در گوشی A51 سامسونگ با ثبات نسبتا بیشتری انجام شد. با این حال هر دو گوشی به خوبی از پس انجام مراحل تست بر آمدند و از نظر قدرت پردازشی در رده قیمتی خودشان گوشی های بسیار خوبی هستند. شما به راحتی می‌توانید در هر دو گوشی اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره را نصب کرده و مورد استفاده قرار دهید یا حتی بازی های سنگین و HD اندرویدی را روی آن ها اجرا کنید. اما اگر خیلی روی قدرت عملکرد موبایل حساس هستید، شاید Galaxy A51 بتواند گزینه خرید بهتری برایتان باشد.

 

مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s : دوربین اصلی و سلفی

یکی دیگر از مهمترین ویژگی هایی که کاربران در انتخاب و خرید گوشی به آن توجه ویژه‌ای می‌کنند مربوط به دوربین می‌شود. دوربین اصلی گوشی هوآوی Y9s از سه لنز 48، 8 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند که به ترتیب از نوع واید (Wide)، اولتراواید (Ultrawide) و عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری زاویه گسترده و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی Y9s پشتیبانی می‌شوند.

در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی گلکسی A51 از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 49 مگاپیکسلی واید، 12 مگاپیکسلی اولتراواید، 5 مگاپیکسلی عمقی و 5 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری ماکرو، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی Galaxy A51 پشتیبانی می‌شوند. بنابراین تا به اینجای این بخش مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s باید در نظر داشته باشید که دوربین اصلی گوشی 51 دو قابلیت شامل عکسبرداری ماکرو و ضبط ویدیو های 4K را تحت پشتیبانی قرار می‌دهد که در گوشی Y9s ارائه نمی‌شوند.

 

مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s : دو میان رده عالی

 

در بررسی ما مشخص شد که دوربین اصلی هر دو گوشی در محیط های با نور مناسب عکس های خوبی ضبط می‌کند. در محیط های با نور کم در عملکرد دوربین هر دو اسمارتفون افت کیفیت نمایان خواهد شد و مقدار این افت کیفیت نسبتا بالاست. به ویژه نویزهای تصویر در اینگونه مواقع زیاد می‌شوند و قابل رویت هستند. در مجموع کیفیت عملکرد دوربین اصلی هر دو گوشی تقریبا وضعیت یکسان و مشابهی دارد و حتی عکس های پرتره هم با دوربین هر دو اسمارتفون کیفیتی در یک سطح را ارائه می‌کند اما بدون شک پشتیبانی گلکسی A51 از ضبط ویدیو های 4K و عکسبرداری ماکرو می‌تواند مزیتی برای آن در مقایسه با گوشی هوآوی وای 9 اس باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی A51 سامسونگ از یک لنز 32 مگاپیکسلی تشکیل شده که از نوع واید است و از قابلیت HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی پشتیبانی می‌کند. در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی Huawei Y9s که مکانیسم پاپ آپ دارد از یک لنز 16 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که از عکسبرداری پرتره، HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی پشتیبانی به عمل می‌آورد. در مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s مشخص شد که دوربین سلفی هر دو گوشی هم عملکرد خوبی دارند، اما شارپنس و جزئیاتی که توسط دوربین سلفی Galaxy A51 سامسونگ ضبط می‌شوند بیشتر از جزئیات ضبط شده توسط دوربین سلفی Y9s هوآوی خواهند بود.

 

مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s : دو میان رده عالی

 

همچنین عکس های سلفی که با دوربین جلوی گوشی A51 ضبط شدند عموما کیفیت و شادابی بیشتری در مقایسه با عکس های مشابهی خواهند داشت که در شرایط یکسان با دوربین گوشی Y9s هوآوی ضبط می‌شوند. بنابراین اگر به کیفیت عملکرد دوربین سلفی اهمیت می‌دهید، به عقیده ما سامسونگ گلکسی A51 گزینه خرید بهتری برای شما خواهد بود. ضمن اینکه پشتیبانی از قابلیت عکسبرداری ماکرو و ضبط ویدیو های 4K هم می‌تواند مزیت دیگری برای دوربین گوشی A51 در مقایسه هوآوی Y9s باشد. در مجموع ما از نظر دوربین برتری را به نماینده سامسونگ می‌دهیم.

 

مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s : باتری و شارژدهی

هم گوشی سامسونگ گلکسی A51 و هم گوشی هوآوی Y9s از یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برند. با توجه به مشخصاتی که دو گوشی داشتند و ویژگی هایی که تقریبا در آن ها یکسان بود، انتظار داریم که قدرت شارژدهی آن ها هم تقریبا در یک سطح کیفی قرار گیرد. در مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که یک کاربر عادی با سطح استفاده نرمال از گوشی تقریبا می‌تواند بعد از یک مرتبه شارژ باتری موبایل های مذکور حدود 1 روز بدون نیاز به شارژ از آن ها استفاده کند. بنابراین دو گوشی از نظر قدرت شارژدهی باتری وضعیت نرمال و مشابهی دارند.

اما برای فول شارژ باتری آن ها چقدر زمان لازم است؟ شارژر فابریک گوشی A51 سامسونگ 15 واتی در نظر گرفته شده و شارژر اورجینال گوشی هوآوی Y9s هم 10 واتی خواهد بود تا بدین ترتیب هر دوی آن ها از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل آورند. در بررسی و مقایسه دو گوشی مشخص شد که باتری Galaxy A51 تقریبا در مدت زمان 70 دقیقه با استفاده از شارژر اصلی خودش شارژ می‌شود و باتری گوشی Y9s هوآوی هم ظرف مدت زمانی در حدود 80 دقیقه فول شارژ خواهد شد. بنابراین از نظر سرعت شارژ مجدد باتری هم دو گوشی وضعیت تقریبا مشابهی دارند.

 

مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s : دو میان رده عالی

 

مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s : قیمت و ارزش خرید

آخرین مسئله‌ای که می‌خواهیم در مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s به صحبت در مورد آن بپردازیم مربوط به قیمت و ارزش خرید دو گوشی می‌شود. هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) نسخه مجهز به رم و حافظه داخلی 128 گیگابایتی گوشی Galaxy A51 در بازار کشور با قیمتی در حدود 6.7 میلیون تومان موجود است و نسخه مشابه گوشی هوآوی Y9s قیمتی در حدود 6 میلیون تومان دارد. بنابراین گلکسی A51 از هوآوی Y9s گران قیمت تر خواهد بود. اینکه کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد سوالی است که شاید به راحتی نتوان به آن پاسخ داد!

به عقیده ما هر دو گوشی مذکور ارزش خرید بالایی دارند و قیمت رقابتی را ارائه می‌کنند. بنابراین مطمئن هستیم از خرید آن ها پشیمان نخواهید شد. اگر از نظر بودجه با محدودیت رو به رو نیستید، خرید Galaxy A51 سامسونگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم اما اگر از نظر هزینه و بودجه با محدودیت مواجه هستید، هوآوی Y9s هم می‌تواند گزینه خرید مناسب باشد و نیازهایتان را به بهترین شکل ممکن برطرف سازد. پس فراموش نکنید هر دو گوشی مورد نظر در رده قیمتی خودشان از بهترین اسمارتفون های بازار هستند و ارزش خرید بالایی دارند.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی A51 با هوآوی Y9s پرداختیم. هر دو گوشی مورد نظر از اسمارتفون های اندرویدی با کیفیت، پرفروش و خوش قیمت فعلی بازار هستند و می‌توانند گزینه خرید خوبی برایتان باشند. مزیت اصلی هوآوی Y9s نسبت به A51 در کیفیت بهتر بدنه آن، بهره‌مندی از لنز دوربین سلفی پاپ آپ و قیمت ارزان تر خلاصه می‌شود و برتری های گلکسی A51 نسبت به این گوشی در صفحه نمایش بهتر، بستر نرم افزاری پایدارتر، دوربین با کیفیت تر و پردازنده قوی تر خلاصه می‌شوند. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.