مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ

مقایسه محصولات 02 خرداد 1399 علی مظفری

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ

اگر به دنبال خرید یک گوشی اندرویدی با کیفیت و خوش قیمت هستید، گلکسی A50 سامسونگ (Samsung Galaxy A50) و شیائومی می 9 تی (Xiaomi Mi 9T) می‌توانند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشند. این دو گوشی از نظر قیمت هم تقریبا در یک رده تقسیم‌بندی می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ بپردازیم و مشخص کنیم خرید کدامیک از این دو انتخاب بهتری است. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

یکی از پرفروش ترین و موفق ترین گوشی های شرکت سامسونگ، گلکسی A50 است که در ماه فوریه (February) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم. این گوشی با قیمت مناسب و کیفیت ساخت خوب توانسته آمار فروش عالی را برای غول کره‌ای صنعت موبایل به ثبت برساند. در سمت مقابل شیائومی هم یک گوشی بسیار خوب و هم رده با A50 سامسونگ دارد که با نام Mi 9T شناخته می‌شود. این اسمارتفون در ماه جولای (July) سال 2019 رونمایی شد و از بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت فعلی شیائومی است. اما چرا مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ جالب خواهد بود؟

مهمترین مسئله‌ای که مقایسه این دو اسمارتفون را جذاب می‌کند مربوط به قیمت آن ها می‌شود. قیمت Galaxy A50 با قیمت Xiaomi Mi 9 T تقریبا در یک رده قرار دارد. شما هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) می‌توانید با صرف هزینه‌ای در حدود 5 الی 5.5 میلیون تومان نسخه پایه هر دو گوشی مذکور را خریداری کنید. به همین جهت است که می‌گوییم دو گوشی نام برده شده در رده قیمتی خودشان از بهترین های بازار هستند. اگر به فکر خرید یکی از این دو اسمارتفون هستید، مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ را از دست ندهید و با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

از نظر سبک طراحی و کیفیت ساخت گوشی A50 وضعیت معمولی‌تری در مقایسه با Mi 9T دارد و این موضوع می‌تواند نقطه قوت اصلی برای نماینده شیائومی محسوب شود. به عنوان مثال فریم و قاب پشت گوشی A50 از پلاستیک ساخته شده اما فریم گوشی می 9 تی شیائومی از آلومینیوم تشکیل شده و قاب پشت آن هم شیشه‌ای است و از گوریلاگلس 5 بهره می‌برد. همچنین شیشه ضد خش روی پنل جلوی Mi 9T از نوع گوریلاگلس 5 خواهد بود اما این شیشه در گوشی گلکسی A50 از نوع گوریلاگلس 3 در نظر گرفته شده و نسبتا کیفیت ضعیف تری دارد. در مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ مشخص شد که قاب پشت نماینده سامسونگ به مراتب نسبت به نماینده شیائومی حساسیت بیشتری در برابر تماس با اشیای نوک تیز دارد و راحت تر روی آن خط و خش ایجاد می‌شود.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ

 

هر دو گوشی از نصب همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند و به جک 3.5 میلیمتری هندزفری هم مجهز هستند. ضمنا هر دو محصول از اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش بهره می‌برند و اسکنر هر دو از نوع اپتیکال است. در بررسی گوشی های نام برده شده مشخص شد که سرعت، دقت و کیفیت عملکرد اسکنر روی ال سی دی آن ها خیلی وضعیت عالی ندارد و شرایط معادلی را ارائه می‌کند. بنابراین انتظار آنلاک سریع و بدون باگ نمایشگر از طریق اسکنر روی ال سی دی گوشی های نام برده شده را نداشته باشید. اما یکی از اصلی ترین وجه تمایزهای سبک طراحی دو گوشی مربوط به لنز دوربین سلفی آن ها می‌شود.

لنز دوربین سلفی گوشی گلکسی A50 در لبه فوقانی صفحه نمایش آن و در مکانی که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) می‌گوییم تعبیه شده اما لنز دوربین سلفی گوشی Mi 9T شیائومی به صورت پاپ آپ طرحی شده و در صورت نیاز از گوشه سمت چپ و فوقانی قاب دستگاه خارج می‌شود. این یکی از اصلی ترین تفاوت های طراحی دو گوشی مذکور است. از نظر اندازه و وزن هم تفاوت هایی مابین آن ها وجود دارد. ابعاد بدنه A50 سامسونگ 7.7 در 74.7 در 158.5 میلیمتری خواهد بود اما بدنه شیائومی می 9T ابعاد 8.8 در 74.3 در 156.7 میلیمتری دارد. بنابراین نماینده سامسونگ کمی بزرگ تر و باریک تر از نماینده شیائومی به نظر می‌آید.

گلکسی A50 سامسونگ به دلیل بهره‌مندی از قاب و فریم پلاستیکی وزنی در حدود 166 گرم دارد اما شیائومی می 9 تی با فریم آلومینیومی و قاب شیشه‌ای خودش حدود 191 گرم وزن خواهد داشت. وقتی از نمای رو به رو به دو گوشی نگاه کنید، هر دوی آن ها حس خوبی را به شما منتقل می‌کنند. صفحه نمایش هر دو اسمارتفون بزرگ است و حاشیه های باریکی دارد و این موضوع بر جذابیت های آن ها می‌افزاید. اما وقتی به قاب پشت دو گوشی نگاه کنید، برتری محسوسی را در طراحی Xiaomi Mi 9T احساس خواهید کرد. قاب پشت این گوشی که از شیشه گوریلاگلس تشکیل شده به مراتب جذابیت بیشتری در مقایسه با قاب پشت پلاستیکی گوشی A50 دارد و دستگاه در دو نسخه قرمز و آبی رنگ خود طرح های شعله مانند جذابی را هم ارائه می‌کند. محل و سبک نصب لنز های دوربین اصلی دو گوشی هم متفاوت است و لنز های دوربین اصلی A50 در گوشه قاب پشت آن به صورت عمودی تعبیه شده‌اند اما لنز های دوربین اصلی Mi 9T در وسط و بخش فوقانی قاب پشت آن و به صورت عمودی جای گرفته‌اند.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ

 

در مجموع وقتی دو گوشی مذکور را در دست می‌گیرید، شیائومی می 9T حس بهتری را به شما منتقل خواهد کرد و ظاهری شیک‌تر، جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر را ارائه می‌کند. البته شاید سلیقه شخصی برخی کاربران به نحوی باشد که سبک طراحی و ظاهر گوشی A50 را ترجیح دهند اما مطمئنا از برخی برتری های نماینده شیائومی از قبیل قاب پشت شیشه‌ای، فریم آلومینیومی، ظرافت طراحی بیشتر و بدنه جمع‌و‌جورتر نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. پس به عقیده ما نماینده شیائومی برنده این بخش مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ خواهد بود.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ : صفحه نمایش

هر دو گوشی مورد نظر از صفحه نمایش بزرگ و با حاشیه های باریکی دارند که جذابیت های دستگاه را دو چندان می‌کند. صفحه نمایش گوشی A50 از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) بوده و اندازه 6.4 اینچی را ارائه می‌کند. رزولوشن نمایشگر آن هم 2340 در 1080 پیکسلی در نظر گرفته شده است. اما در سمت مقابل صفحه نمایش گوشی می 9T از نوع آمولد (AMOLED) بوده و اندازه 6.39 اینچی دارد و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی را ارائه می‌کند. بنابراین دو گوشی از صفحه نمایشی با اندازه نسبتا یکسان و رزولوشن مشابه بهره می‌برند و به همین سبب تراکم پیکسلی مشابه 403 پیکسل در هر اینچ برای نمایشگر هر دو اسمارتفون ارائه خواهد شد.

همانطور که قبلا هم گفتیم صفحه نمایش هر دو گوشی حاشیه های باریکی دارند و بدین سبب ظاهری شیک و جذاب را ارائه کرده‌اند. طبق آمار نمایشگر گوشی A50 تقریبا 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و صفحه نمایش گوشی Mi 9T هم 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. ضمنا همانطور که در تصاویر مشخص است، در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی A50 یک ناچ کوچک برای تعبیه لنز دوربین سلفی وجد دارد که این بخش در نمایشگر گوشی Mi 9T گنجانده نشده است. ضمنا روی صفحه نمایش هر دو محصول با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده که جنس آن در گوشی A50 از نوع گوریلاگلس 3 و در گوشی می 9 تی از نوع گوریلاگلس 5 خواهد بود. با وجود شیشه گوریلاگلس توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش هر دو محصول گلس محافظ ال سی دی نصب کنید.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ

 

ویژگی مشترک بعدی صفحه نمایش دو گوشی که باید در مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ به آن اشاره کنیم مربوط به پشتیبانی از اسکن انگشت کاربر می‌شود. قسمت زیرین ال سی دی هر دو گوشی از این ویژگی پشتیبانی به عمل می‌آورد و دقت مناسبی را هم در این زمینه ارائه می‌کند. اما کیفیت عملکرد نمایشگر دو گوشی چطور است و کدامیک وضعیت بهتری دارند؟ در مقایسه گلکسی A50 و شیائومی Mi 9T مشخص شد که نمایشگر هر دوی آن ها کیفیت بسیار مطلوبی دارد و در مجموع از این نظر تقریبا تفاوتی مابین کیفیت ارائه محتوا روی صفحه دو گوشی دیده نمی‌شود. شادابی خوب، شارپنس مناسب، کنتراست مطلوب و جزئیات بالا از ویژگی های مثبت نمایشگر هر دو گوشی است.

با توجه به بزرگ بودن صفحه نمایش دو اسمارتفون مذکور انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای ویدیو به مراتب لذت‌بخش‌تر می‌شود. ضمنا پنل نمایشگر هر دو گوشی از نظر تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) هم بازده خوبی دارند و شما به راحتی می‌توانید با تنظیم شدت روشنایی پنل نمایشگر آن ها بر روی 90 درصد به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی ال سی دی هر دو گوشی را مشاهده کنید و با موبایل خود در تعامل باشید. در مجموع ما عقیده داریم از نظر صفحه نمایش هر دو گوشی مورد نظر وضعیت یکسان و خوبی دارند و نمی‌توان برای این بخش مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ برنده‌ای در نظر گرفت.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هم سامسونگ و هم شیائومی از شرکت های تولید کننده گوشی های اندرویدی هستند و طبیعتا دو گوشی A50 و Mi 9T هم از سیستم عامل اندروید بهره‌مند شده‌اند. اندروید 9 پای (Android 9 Pie) گوگل سیستم عاملی است که به طور پیش فرض روی هر دو گوشی نصب شده و خوشبختانه هم اکنون آپدیت اندروید 10 برای هر دوی آن ها منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود. اصلی ترین تفاوت بستر نرم افزاری دو گوشی نام برده شده مربوط به رابط کاربری آن ها می‌شود. رابط کاربری گوشی سامسونگ One UI 2 (در حالت آپگرید یافته) است و رابط کاربری گوشی شیائومی MIUI 11 (در حالت آپگرید شده) خواهد بود. اما کدامیک از این دو رابط تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌کنند؟ در مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ مشخص شد که رابط و بستر نرم افزاری هر دو گوشی عملکرد روان، سلیس و تقریبا بی‌عیب و نقصی دارد. بنابراین شما در حین استفاده از دو گوشی مذکور تقریبا با لگ و تاخیر رو به رو نمی‌شوید.

نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اسکایپ، اینستاگرام و غیره در هر دو گوشی بدون مشکل انجام می‌شود و در حین استفاده از این برنامه ها با لگ یا تاخیری رو به رو نخواهید شد، مگر اینکه حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی خیلی زیاد باشد و حافظه دستگاه تحت فشار قرار گیرد که در این حالت ممکن است لگ و تاخیرهایی در عملکرد بستر نرم افزاری آن ها به وجود آید، اما در حالت عادی خبری از لگ و تاخیر نخواهد بود. رابط هر دو گوشی کاربرپسند است اما به عقیده ما رابط One UI 2.0 بهینه‌تر از رابط MIUI 11 بوده و بدین سبب می‌تواند بازده بهتری هم داشته باشد.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ

 

قابلیت هایی که در رابط MIUI 11 ارائه شده‌اند متعدد هستند و این مسئله سبب شده رابط گوشی خیلی بهینه نباشد. برای مثال شما بدون نیاز به نصب هیچ اپلیکیشن جانبی و از طریق خود رابط گوشی Mi 9T می‌توانی اپلیکیشن های دستگاه را کلون کنید و دو نسخه از هر برنامه را در گوشی نصب نمایید. ضمنا به عقیده ما منوی تنظیمات گوشی Mi 9T به دلیل ارائه قابلیت های زیاد پیچیدگی بالایی دارد و چینش این منو خیلی قابل درک نیست. ما در اغلب مواقع برای دستیابی به تنظیمات خاص مورد نظرمان در منوی Settings این گوشی مجبور به استفاده از قابلیت جستجو (Search) می‌شدیم در حالی که مسیر منو در رابط One UI 2 اینطور نیست و واضح تر و قابل درک تر خواهد بود.

اما در مجموع نمی‌توان مدعی شد که مطلقا بستر نرم افزاری یکی از این دو گوشی نسبت به دیگری برتر است. به عقیده ما ترجیح دادن رابط کاربری و بستر نرم افزاری یکی از دو گوشی مذکور به محصول دیگر بیشتر به سلیقه شخصی کاربر و تجربیات قبلی وی بستگی دارد. شاید کاربری رابط One UI 2 را اصلا نپسندد و عقیده داشته باشد رابط MIUI 11 از آن بهتر است یا کاربر دیگری کاملا عقیده متفاوتی را داشته باشد. به همین دلیل برای این بخش مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ برنده‌ای را در نظر نمی‌گیریم و انتخاب گوشی برتر در این زمینه را بر عهده شما عزیزان قرار می‌دهیم. به عقیده ما با توجه به اینکه هر دو گوشی مذکور از گوشی های میان رده و خوش قیمت بازار هستند، همین که هیچ لگ و تاخیری در حالت عادی و حین استفاده نرمال از آن ها به وجود نمی‌آید یک مزیت و نقطه قوت محسوس برایشان خواهد بود.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ : پردازنده، رم و حافظه داخلی

مطمئنا یکی از مهمترین بخش های بررسی و مقایسه گوشی A50 و Mi 9T مربوط به قدرت پردازشی آن ها می‌شود. تراشه اگزینوس 9610 سامسونگ در قلب گوشی A50 بکار رفته است. این تراشه طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده و پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که چهار هسته آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز هستند. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی Galaxy A50 سامسونگ از نظر رم در دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل نسخه های 64 و 128 گیگابایتی می‌شود. ضمن اینکه امکان نصب حافظه جانبی هم به این گوشی وجود دارد.

اما در سمت مقابل شیائومی Mi 9T از تراشه اسنپدراگون 730 کوالکام بهره می‌برد که طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که شش هسته آن از نوع Kyro 470 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی هستند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 470 Gold با فرکانس 2.2 گیگاهرتزی خواهند بود. پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 618 در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده داشته و گوشی از نظر رم فقط یک نسخه 6 گیگابایتی دارد. ضمنا این گوشی از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی می‌شود و از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. لازم به ذکر است که ما در مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ نسخه مجهز به رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی آن ها را مورد بررسی قرار دادیم.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ

 

همانطور که قبلا هم گفتیم هر دو گوشی از پس انجام کارهای روزمره و مدیریت اینگونه تسک ها بر می‌آیند و با هیچ مشکلی رو به رو نمی‌شوند. اما کدامیک از آن ها بازده بهتری در اجرای بازی های سنگین و HD خواهند داشت؟ برای بررسی این موضوع ما بازی های پابجی موبایل (PUBG Mobile) و اسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را در هر دو اسمارتفون مورد نظر نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه پشت سر هم اجرا کردیم. سپس از بازی های مذکور خارج شدیم و مابین چند برنامه از پیش تعیین شده جهش هایی داشتیم تا سرعت بارگذاری آن ها و اجرای برنامه ها در هر گوشی مشخص شود. در قدم اول هر دو گوشی از پس اجرای بازی پابجی موبایل بر آمدند و مشکلی هم در هیچ کدام از آن ها مشاهده نشد. در اوایل اجرای بازی آسفالت 9 هم تقریبا هر دو گوشی هیچ مشکلی نداشتند اما در دقایق آخر کمی افت فریم در گوشی A50 قابل رویت بود.

پس از خروج از دو بازی نام برده شده و اجرای اپلیکیشن هایی که قبلا عنوان شدند هم مشخص شد که سرعت عمل گوشی Xiaomi Mi 9T نسبت به گوشی A50 بیشتر است و این برتری به شکل محسوسی قابل درک خواهد بود. بنابراین از این بخش مقایسه گلکسی A50 و شیائومی Mi 9T می‌توان اینطور نتیجه گرفت که هر دو محصول از پس اجرای بازی های سنگین اندرویدی بر می‌آیند اما اگر می‌خواهید برای مدت زمان طولانی تری بدون مشکل این کار را انجام دهید، گوشی Mi 9T گزینه خرید بهتری در مقایسه با Galaxy A50 است. ضمنا سرعت و کیفیت عملکرد این گوشی هم در مقایسه با نماینده سامسونگ وضعیت بهتری دارد و در مجموع می‌توان برنده این بخش مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ محسوب شود.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ : دوربین اصلی و سلفی

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های یک گوشی مربوط به دوربین آن می‌شود. دوربین اصلی گوشی Galaxy A50 سامسونگ از سه لنز 25، 8 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، اولتراواید (Ultrawide) و عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی همچون قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند.

اما در سمت دیگر دوربین اصلی گوشی شیائومی می 9T از سه لنز 48، 8 و 13 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای، زوم اپتیکال 2X، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیو های 4k با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی Mi 9T پشتیبانی می‌شوند. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی کدامیک از دو گوشی های نام برده شده بهتر است؟ مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ مشخص شد که تحت شرایطی که نور محیط خوب باشد دوربین اصلی گوشی Mi 9T عملکرد عالی خواهد داشت و به مراتب در ثبت جزئیات، شادابی و شارپنس بهتر از دوربین گوشی A50 عمل می‌کند. دوربین نماینده شیائومی در اینگونه مواقع واقعا پتانسیل رقابت با دوربین گوشی های پرچمدار را دارد و این مسئله یک نقطه قوت اصلی برای آن خواهد بود.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ

 

اما در محیط های با نور کم و تاریک، افت کیفیت در عملکرد دوربین هر دو گوشی پدیدار می‌شود و مقدار این افت در دوربین Galaxy A50 بیشتر خواهد بود. در ضبط عکس های پرتره هم دوربین دو گوشی A50 و Mi 9T عملکرد خوبی دارند و تفکیک سوژه اصلی از پس زمینه با کیفیت بسیار خوبی انجام می‌شود، اما باز هم در اغلب مواقع عکس های پرتره ضبط شده با دوربین گوشی Mi 9T وضعیت بهتری در مقایسه با دوربین Galaxy A50 خواهند داشت. ضمنا نباید فراموش کنید که با گوشی می 9 تی قادر به ضبط ویدیو های 4K خواهید بود اما دوربین گلکسی S50 سامسونگ از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین در مجموع باید بگوییم که از نظر کیفیت عملکرد دوربین اصلی، نماینده شیائومی می‌تواند برتری مطلق را از آن خود کند. اما دوربین سلفی دو گوشی چه وضعیت و کیفیتی را ارائه می‌کند؟

دوربین سلفی گوشی سامسونگ گلکسی A50 از یک لنز 25 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که از قابلیت HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی و همچنین عکسبرداری پرتره پشتیبانی می‌کند. اما دوربین سلفی و پاپ آپ گوشی Mi 9T شیائومی از یک لنز 20 مگاپیکسلی تشکیل شده که آن هم از قابلیت هایی مثل GDR، ضبط ویدیو های فول اچ دی و عکسبرداری پرتره پشتیبانی به عمل می‌آورد. در مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ مشخص شد که کیفیت عملکرد دوربین سلفی دو گوشی تقریبا در یک سطح قرار دارد و هر دو از این نظر از گوشی های خوب رده قیمتی خودشان هستند.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ

 

در مجموع باید برتری این بخش مقایسه Galaxy A50 با Mi 9T شیائومی را به نماینده شرکت چینی بدهیم چون دوربین اصلی آن واقعا کیفیتی فراتر از دوربین یک گوشی میان رده را ارائه می‌کند. اگر به کیفیت عملکرد دوربین اهمیت خیلی زیادی می‌دهید، مطمئن باشید شیائومی می 9 تی گزینه خرید بهتری در مقایسه با Galaxy A50 خواهد بود و بدون تردید از خرید این گوشی پشیمان نخواهید شد.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ : باتری و شارژدهی

باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی A50 در نظر گرفته شده از نوع لیتیوم پلیمری و 4000 میلی آمپر ساعتی است. باتری گوشی Mi 9T شیائومی هم دقیقا شرایط مشابه را دارد و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. با توجه به سایر ویژگی های دو گوشی که خیلی نزدیک به هم هستند پیش‌بینی می‌کنیم قدرت شارژدهی باتری آن ها هم تقریبا در یک سطح قرار داشته باشد. در مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری دو گوشی تقریبا می‌توان در حالت نرمال 1.5 الی 2 روز از آن ها استفاده کرد.

خوشبختانه هر دو اسمارتفون مورد نظر از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کنند. شارژر اورجینال گوشی A50 توان 15 واتی دارد و شارژر فابریک گوشی Mi 9T هم توان 18 واتی را ارائه می‌کند. در بررسی صورت گرفته مشخص شد باتری نماینده سامسونگ با شارژر اصلی خودش تقریبا ظرف مدت زمان 85 الی 95 دقیقه فول شارژ می‌شود. در سمت مقابل باتری شیائومی می 9 تی هم با شارژر فابریک خودش تقریبا در مدت زمان 60 الی 70 دقیقه فول شارژ خواهد شد. پس از نظر قدرت شارژدهی و سرعت شارژ محدد خیلی تفاوت محسوسی مابین دو گوشی مذکور وجود ندارد و فقط سرعت شارژ باتری Mi 9T کمی بیشتری از A50 است.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ : قیمت و ارزش خرید

یکی از مهمترین موضوعاتی که می‌تواند در انتخاب و خرید گوشی موثر باشد مربوط به قیمت و ارزش خرید می‌شود. قیمت نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی گوشی می 9 تی شیائومی که در واقع نسخه پایه آن محصول هم هست، هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) در بازار کشورمان چیزی در حدود 5.6 میلیون تومان خواهد بود. در سمت مقابل نسخه مجهز به رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی گوشی A50 هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) در بازار کشور با قیمتی در حدود 5 میلیون تومان به فروش می‌رسد. بنابراین تفاوت مابین قیمت دو گوشی ناچیز است. به عقیده ما هر دو اسمارتفون مورد نظر از گوشی های خوش قیمت و با ارزش خرید بالای بازار هستند اما اگر از دید مقایسه‌ای به آن ها نگاه کنیم، با توجه به برتری هایی که گوشی Mi 9T دارد، می‌تواند گزینه خرید بهتری باشد.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه شیائومی Mi 9T با گلکسی A50 سامسونگ پرداختیم. هر دو گوشی از گوشی های خوش قیمت و مناسب اندرویدی بازار هستند و از ارزش خرید خوبی برخوردارند اما به عقیده ما خرید شیائومی می 9 تی می‌تواند انتخاب بهتری در مقایسه با گوشی A50 سامسونگ باشد. با این حال تصمیم گیری قطعی و نهایی مبنی بر برتری هر یک از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر را بر عهده شما عزیزان قرار می‌دهیم.