مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی

مقایسه محصولات 25 اردیبهشت 1399 علی مظفری

مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی

دو گوشی وان پلاس 6 تی (OnePlus 6T) و میت 20 هوآوی (Huawei Mate 20) از آن دسته گوشی های اندرویدی با کیفیت و خوش ساختی هستند که تقریبا در یک رده قیمتی قرار دارند و انتخاب یکی از آن ها می‌تواند کار سختی باشد. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی بپردازیم و مشخص کنیم کدامیک از این دو ارزش خرید بیشتری دارند. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی : مقدمه

در اواخر سال 2018 شاهد رونمایی از گوشی های متعددی بودیم اما در این بین هوآوی Mate 20 و همچنین گوشی وان پلاس 6T جایگاه خاصی داشتند چون در مقایسه با کارایی و کیفیت ساخت خودشان قیمت رقابتی ارائه می‌کردند و به همین سبب خیلی زود در بین کاربران محبوب شدند. قیمت Huawei Mate 20 تقریبا با قیمت OnePlus 6T برابری می‌کند و این دو گوشی را می‌توان از این نظر در یک رده در نظر گرفت، اگرچه تفاوت چند صد هزار تومانی مابین قیمت نسخه پایه آن ها وجود دارد. اما سوال اصلی این است که کدامیک از این دو گوشی گزینه خرید بهتری هستند؟

در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی بپردازیم و مشخص کنیم که خرید کدامیک از این دو اسمارتفون می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد. اگر بودجه‌ای در حدود 11 میلیون تومان را در حال حاضر (در زمان تدوین این مطلب) برای خرید یک گوشی اندرویدی با کیفیت و خوش ساخت اختصاص داده‌اید، هم Mate 20 هوآوی و هم OnePlus 6T می‌توانند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشند. سعی می‌کنیم این دو گوشی را فقط در زمینه های اصلی با هم مقایسه کنیم و از ورود به جزئیات صرف نظر نماییم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

با اولین نگاه به دو گوشی نام برده شده متوجه خواهید شد که هر یک از آن ها تقریبا از زبان طراحی و ظاهر منحصر به فرد خودشان بهره می‌برند، اگرچه برخی از المان های اصلی طراحی آن ها مشابه و یکسان است. هوآوی میت 20 کمی عریض تر از گوشی وان پلاس 6T به نظر می‌رسد، اما طول و ضخامت بدنه دو گوشی خیلی تفاوت محسوسی در مقایسه با یکدیگر ندارد. ابعاد بدنه نماینده هوآوی 8.3 در 77.2 در 158.2 میلیمتر است و بدنه نماینده وان پلاس هم ابعاد 8.2 در 74.8 در 157.5 میلیمتری را ارائه می‌کند. گوشی میت 20 حدود 185 گرم وزن دارد و وزن وان پلاس 6 تی هم تقریبا 188 گرم خواهد بود. پس از نظر ابعاد و اندازه خیلی تفاوت خاصی مابین آن دو دیده نمی‌شود و فقط عریض تر بودن Mate 20 قابل درک است. فریم اصلی هر دو گوشی از آلومینیوم تشکیل شده و قاب پشت و پنل جلوی آن ها هم با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود.

 

مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی

 

در مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی مشخص شد که شیشه گوریلاگلس قاب دو گوشی از مقاومت خوبی برخوردار بوده و خیلی راحت روی آن خط و خش ایجاد نمی‌شود، اما با این توصیه داریم برای محافظت از قاب هر دو محصول از گلس محافظ قاب پشت و همچنین گلس ال سی دی استفاده کنید. وقتی از نمای رو به رو به دو گوشی نام برده شده نگاه کنید، سبک طراحی نمایشگر آن ها کاملا مشابه به نظر می‌رسد. صفحه نمایش هر دو گوشی بدون حاشیه بوده و در قسمت فوقانی خود یک زائده کوچک یا به اصطلاح ناچ (Notch) دارد که لنز دوربین سلفی دستگاه را در بر می‌گیرد.

قسمت زیرین صفحه نمایش گوشی وان پلاس 6T قابلیت اسکن انگشت را دارد و به خوبی می‌تواند تایید هویت کاربر را در شرایط گوناگون، فقط با قرار دادن انگشت بر روی صفحه نمایش موبایل انجام دهد. در سمت مقابل هوآوی Mate 20 از یک اسکنر انگشت فیزیکی بهره می‌برد که روی قاب پشت آن نصب شده و کیفیت عملکرد آن هم مطلوب است. پس اگر به گوشی هایی علاقه دارید که اسکنر داخل نمایشگر داشته باشند، وان پلاس 6T این ویژگی را ارائه کرده اما میت 20 هوآوی از آن بهره‌مند نیست.

قاب پشت دو گوشی هم تقریبا از یک زبان طراح یکسان اما با جزئیات متفاوت تشکیل می‌شود. شیشه‌ای بودن قاب پشت Mate 20 و OnePlus 6T سبب شده که این بخش از بدنه آن ها براق، جذاب و بسیار شیک به نظر برسد. لنزهای دوربین اصلی دو گوشی در بخش فوقانی قاب پشت آن ها و با سبکی متفاوت نسبت به هم تعبیه شده‌اند و همانطور که گفتیم نماینده هوآوی یک اسکنر انگشت فیزیکی هم در این قسمت از بدنه خود دارد که در وان پلاس 6T دیده نمی‌شود. ضمنا هر دو گوشی مذکور از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند.

 

مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی

 

نکته بعدی که بد نیست در مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی به آن اشاره کنیم مربوط به بهره‌مندی نماینده هوآوی از جک 3.5 میلیمتری هندزفری و عدم ارائه آن در گوشی OnePlus 6T می‌شود. اما با در دست گرفتن کدام گوشی حس بهتری به کاربر منتقل می‌شود؟ هر دو گوشی از کیفیت ساخت خوبی برخوردارند و ظاهری زیبا را ارائه می‌کنند، اگرچه به عقیده ما بهتر بود گوشی هایی در این رده قیمت حتما از استاندارد ضد آب هم پشتیبانی می‌کردند! با دست گرفتن هر دو گوشی حس خوبی به شما منتقل می‌شود و اصطلاحا هر دو محصول خوش دست هستند. اینکه ظاهر و سبک طراحی کدامیک از آن ها بیشتر مورد پسندتان است یک امر سلیقه‌ای خواهد بود و تصمیم گیری قطعی مبنی بر باید توسط خود شما انجام گیرد، چون از نظر فنی تفاوت خیلی زیادی مابین سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت آن ها وجود ندارد.

 

مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی : صفحه نمایش

سبک طراحی صفحه نمایش دو گوشی OnePlus 6T و هوآوی Mate 20 خیلی تفاوتی با هم ندارد و هر دو گوشی در این زمینه از سبک طراحی مدرن و پرمخاطب روز بهره می‌برند. نمایشگری که در گوشی میت 20 بکار رفته یک نمایشگر IPS با اندازه 6.53 اینچ بوده و رزولوشن 2244 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 381 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. در سمت مقابل پنل نمایشگر گوشی OnePlus 6T از نوع Optic AMOLED است و اندازه 6.41 اینچی دارد و رزولوشن آن هم 2340 در 1080 پیکسل خواهید بود تا بتواند تراکم پیکسلی در حدود 402 پیکسل در هر اینچ را ارائه کند.

همانطور که قبلا گفته بودیم روی صفحه نمایش هر دو گوشی با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده اما بهتر است حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی بر روی نمایشگر دو گوشی نصب شود. صفحه نمایش هر دو محصول حاشیه های باریکی دارد و طبق آمار نمایشگر Mate 20 تقریبا 88 درصد از کل مساحت پنل جلوی این گوشی را در بر گرفته و این مقدار در گوشی وان پلاس 6T به چیزی در حدود 85 درصد می‌رسد. این امر سبب شده که هر دو گوشی از نمای رو به رو بسیار زیبا، جذاب و شیک به نظر برسند. ضمنا فراموش نکنید که بخش زیرین نمایشگر گوشی OnePlus 6T از قابلیت اسکن انگشت کاربر پشتیبانی به عمل می‌آورد.

 

مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی

 

در مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی مشخص شد که کیفیت عملکرد صفحه نمایش هر دو گوشی بسیار خوب است. بزرگ بودن نمایشگر آن ها یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت دو محصول خواهد بود که انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای فیلم یا کلیپ های ویدیوی یوتیوب را به مراتب لذت‌بخش‌تر می‌کند. اگر به گوشی های با نمایشگر بزرگ و بدون حاشیه علاقه دارید، مطمئن باشید از خرید هوآوی Mate 20 یا وان پلاس 6T پشیمان نخواهید شد. وضوح خوب، شارپنس مطلوب و کنتراست مناسب هم از دیگر ویژگی های مشترک و مطلوب نمایشگر دو گوشی محسوب می‌شود.

صفحه نمایش گوشی های نام برده شده از نظر برایتنس (Brightness) یا شدت روشنایی هم وضعیت بسیار خوبی دارد و بدین ترتیب می‌توان بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی آن ها را مشاهده کرد و با گوشی در تعامل بود. برای استفاده بدون مشکل از گوشی در اینگونه محیط ها و شرایط کافیست که شدت روشنایی صفحه نمایش دو اسمارتفون را روی 90 درصد تنظیم کنید. بنابراین دو گوشی نام برده شده از نظر صفحه نمایش هم تقریبا وضعیت مشابه و یکسانی را ارائه می‌کنند و شاید اصلی ترین تفاوت آن ها در این بخش مربوط به پشتیبانی نمایشگر گوشی Mate 20 از قابلیت اسکن انگشت کاربر و عدم پشتیبانی این ویژگی توسط گوشی وان پلاس 6 تی خلاصه شود.

 

مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

طبیعتا هم گوشی هوآوی و هم گوشی وان پلاس از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند. با توجه به اینکه دو گوشی در یک بازه زمانی یکسانی روانه بازار شده‌اند، جای تعجبی نیست که سیستم عامل پیش فرض نصب شده روی آن ها هم یک نسخه مشابه از اندروید باشد. اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی این دو اسمارتفون نصب است و آپدیت اندروید 10 هم برای هر دوی آن ها منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود. اما تفاوت اصلی بستر نرم افزاری دو گوشی مربوط به رابط کاربری آن ها می‌شود. نماینده هوآوی از رابط EMUI 9.1 بهره می‌برد و نماینده وان پلاس هم از رابط اختصاصی این شرکت با نام OxygenOS بهره‌مند خواهد بود.

از نظر روان بودن عملکرد بستر نرم افزاری باید بگوییم که هر دو گوشی وضعیت قابل قبول و مطلوبی دارند. تسک های روزمره از قبیل ارسال و دریافت پیامک، استفاده از برنامه هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره در هر دو گوشی بدون مشکل و لگ قابل انجام است. در مجموع مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی نشان داد که دو گوشی مورد نظر از بستر نرم افزاری روانه و خوبی بهره می‌برند که لگ و تاخیر در آن جایی ندارد. البته باید اشاره کنیم که احتمال بروز لگ و تاخیر در عملکرد دو گوشی صفر درصد نیست و گاها ممکن است لگ هایی هم در عملکرد آن ها دیده شود. این لگ ها عموما زمانی که حافظه داخلی گوشی تحت فشار قرار گرفته و رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند ممکن است نمایان شوند. اما رابط کدام گوشی کاربرپسندتر طراحی شده و وضعیت بهتری را ارائه می‌کند؟ به عقیده ما این مسئله بیشتر به سلیقه شخصی کاربران مربوط می‌شود.

 

مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی

 

از نظر سبک و بهینه بودن وضعیت رابط OxygenOS بهتر از EMUI است اما از نظر قابلیت های شخصی سازی و ویژگی های کاربردی، گوشی هوآوی و رابط EMUI وضعیت بهتری دارند. ضمن اینکه رابط هر دو گوشی امکان استفاده دستگاه در حالت تمام صفحه (Full Screen Mode) پشتیبانی به عمل می‌آورد و بدین ترتیب کاربر را از طریق دستورات اشاره‌ای قادر به تعامل با گوشی می‌کند. اما یکی دیگر از قابلیت هایی که در رابط EMUI ارائه شده و شاید برایتان جالب به نظر برسد، قابلیت EMUI Desktop است که چیزی شبیه به قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) بوده و امکان اتصال گوشی به صفحه نمایش و استفاده از آن در حالت دسکتاپ مانند را فراهم می‌کند.

در مجموع به عقیده ما ترجیح دادن رابط یکی از دو گوشی نام برده شده به محصول دیگر امری سلیقه‌ای خواهد بود و این شما هستید که باید در مورد آن تصمیم گیری کنید. اگر تمایل دارید رابط گوشی قابلیت های زیادی را ارائه کند و قابلیت های آن ترکیبی از رابط گوشی های مختلف و حتی سیستم عامل iOS (مثل حذف App Drawer) را به همراه داشته باشد، گوشی هوآوی Mate 20 گزینه خرید خوبی برایتان خواهد بود اما اگر بیشتر به بهینه و سلیس بودن رابط گوشی اهمیت می‌دهید، رابط OxygenOS گوشی وان پلاس 6T گزینه بهتری برای شماست. ما در مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی بیشتر با رابط کاربری و بستر نرم افزاری گوشی OnePLus 6T ارتباط بر قرار کردیم و به عقیده ما بستر نرم افزاری این گوشی وضعیت بهتری در مقایسه با بستر نرم افزاری Huawei Mate 20 دارد.

 

مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی : پردازنده، رم و حافظه داخلی

بدون شک قدرت عملکرد و بازده پردازشی موضوع مهمی است که در خرید یک اسمارتفون با قیمت بالای 10 میلیون تومان باید به آن توجه ویژه‌ای شود. در این بخش از مقایسه OnePlus 6t و هوآوی Mate 20 در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم و قدرت پردازشی آن ها را با هم مقایسه خواهیم کرد. تراشه‌ای که در گوش وان پلاس 6 تی به کار رفته تراشه قدرتمند اسنپدراگون 845 کوالکام است که از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای تشکیل می‌شود و طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده است. چهار هسته پردازشگر مرکزی آن از نوع Kyro 385 Silver با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی هستند و چهار هسته دیگر آن از نوع Kyro 385 Gold با فرکانس کاری 2.8 گیگاهرتز خواهند بود. پردازنده گرافیکی Adreno 630 در قلب این تراشه بکار رفته و دستگاه از نظر رم در دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی روانه بازار شده است. از نظر حافظه داخلی هم این گوشی شامل دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی می‌شود که هیچ یک از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند.

اما در سمت مقابل تراشه‌ای که در گوشی Mate 20 هوآوی بکار رفته تراشه Kirin 980 خواهد بود که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر این تراشه از نوع Cortex-A55 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. چهار هسته دیگر آن هم از نوع Cortex-A76 هستند که دو مورد آن ها فرکانس کاری 1.92 گیگاهرتزی داشته و دو مورد دیگر از فرکانس 2.6 گیگاهرتزی بهره می‌برند. پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP10 هم در تراشه مذکور وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی هوآوی میت 20 از نظر رم در نسخه های 4 و 6 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی هم دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی دارد و دستگاه از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند.

 

مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی

 

اما کدام گوشی قدرت و بازده پردازشی بهتری دارد؟ در مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی مشخص شد که هر دو محصول قابلیت نصب و اجرای بازی های سنگین و مدیریت تسک های فشرده را دارند. بازی هایی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) یا آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) بدون مشکل در هر دو گوشی قابل نصب و اجرا هستند. اما اینکه کدامیک سرعت عمل بهتری را ارائه کرده‌اند سوالی است که باید به آن پاسخ دهیم. در مقایسه دو گوشی وقتی 10 اپلیکیشن را در شرایط یکسان انتخاب و روی هر دو محصول اجرا و سرعت عمل دو گوشی را با هم مقایسه کردیم، وان پلاس 6 تی وضعیت بهتری در مقایسه با گوشی هوآوی Mate 20 داشت.

سرعت اجرای برنامه ها به ویژه در مواقعی که تعداد اپلیکیشن های فعال پس زمینه بیشتر می‌شدند به مراتب در گوشی OnePlus 6T وضعیت بهتری داشت که مطمئنا ناشی از ظرفیت بالاتر رم این گوشی در مقایسه با گوشی هوآوی میت 20 بوده است. لازم به ذکر است که ما در مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی از نسخه مجهز به رم 4 گیگابایتی نماینده هوآوی و نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی نماینده وان پلاس استفاده کردیم. بنابراین همانطور که گفتیم هر دو گوشی بازده پردازشی و قدرت عملکرد مطلوبی دارند اما اگر خیلی ریزبینانه کیفیت عملکرد آن ها را زیر ذره‌بین قرار دهید، گوشی وان پلاس 6 تی قدرت و ثبات بهتری را ارائه می‌کند و می‌تواند گزینه خرید بهتری در مقایسه با Huawei Mate 20 باشد.

 

مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی : دوربین اصلی و سلفی

هوآوی برای دوربین اصلی گوشی Mate 20 از سه لنز 12، 8 و 16 مگاپیکسلی استفاده کرده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، فوکوس لیزری خودکار (Laser AF)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما، قابلیت HDR، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پرتره و امکان ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند. در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی وان پلاس 6 تی از دو لنز 16 و 20 مگاپیکسلی تشکیل شده که هر دوی آن ها از نوع واید هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، عکسبرداری پانوراما، قابلیت HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های 4K با نرخ های 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شود.

 

مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی

 

در مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی مشخص شد که دوربین اصلی هر دو گوشی از کیفیت خوبی برخوردار است و بدین سبب در محیط های با نور مناسب می‌تواند از طریق هر دو گوشی عکس های بسیار با کیفیتی ضبط کرد. شاید اصلی ترین تفاوت مابین دوربین اصلی این دو گوشی مربوط به پشتیبانی Mate 20 از عکسبرداری با زاویه گسترده و عدم پشتیبانی این قابلیت توسط دوربین OnePlus 6T خلاصه شود. ضمنا به عقیده ما تقریبا در 60 درصد مواقع دوربین اصلی گوشی وان پلاس 6T می‌تواند عکس های بهتری در مقایسه با دوربین هوآوی میت 20 ثبت کند، اگرچه در برخی مواقع شادابی رنگ ها و شارپنس عکس های ضبط شده با دوربین گوشی Mate 20 بهتر از تصاویر مشابه ضبط شده با دوربین وان پلاس 6T به نظر می‌رسند.

کیفیت عکس هایی که در محیط های با نور کم و تاریک با دوربین دو گوشی نام برده شده ثبت خواهند شد خیلی زیاد نیست و طبیعتا افت کیفیت محسوسی را در این شرایط شاهد خواهید بود، عکس های پرتره هم با دوربین اصلی هر دو گوشی بسیار خوب و با کیفیت ضبط می‌شوند. دقت عمل هر دوی آن ها در تفکیک سوژه اصلی از فضای پس زمینه مثال زدنی است و بدین ترتیب علاقمندان به عکسبرداری پرتره از خرید هر دو محصول نام برده راضی می‌شوند. پس در مجموع دوربین اصلی هر دو گوشی کیفیت خوبی دارد و اینطور نیست که بگوییم مطلقا دوربین یکی از آن ها بهتر از دیگری عمل می‌کند. به عقیده ما در 60 درصد مواقع می‌توان عکس های بهتری با دوربین گوشی OnePlus 6T ضبط کرد و در 40 درصد مواقع هم دوربین هوآوی Mate 20 عکس های بهتری در مقایسه با گوشی مذکور ضبط می‌کند.

 

مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی

 

اما دوربین سلفی دو گوشی مورد نظر چطور است؟ دوربین سلفی گوشی میت 20 از یک لنز 24 مگاپیکسلی واید تشکیل شده و از قابلیت HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در سمت دیگر دوربین سلفی گوشی وان پلاس 6 تی از یک لنز 16 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت HDR، عکسبرداری سلفی پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 302 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. در مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی مشخص شد که دوربین سلفی هر دو گوشی واقعا از کیفیت خوبی برخوردار بوده و بدون تردید می‌توانند رضایت علاقمندان به عکسبرداری سلفی را جلب کنند. به عقیده ما از این نظر تقریبا در 70 درصد مواقع دوربین هوآوی Mate 20 بازده بهتری در مقایسه با OnePlus 6T دارد.

 

مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی : باتری و شارژدهی

هوآوی یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی را برای گوشی Mate 20 در نظر گرفته و شرکت وان پلاس هم یک باتری لیتیوم پلیمری 3700 میلی آمپر ساعتی را در گوشی OnePlus 6T بکار برده است. در بررسی دو مقایسه این دو گوشی مشخص شد که کیفیت شارژدهی باتری هر دوی آن ها تقریبا وضعیت مشابهی دارد و یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ دو اسمارتفون مذکور تقریبا 1.5 روز می‌تواند از آن ها استفاده کند. خوشبختانه هر دو گوشی نام برده شده از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کنند تا نیاز نباشد زمان طولانی برای شارژ شدن باطری آن ها سپری گردد.

شارژر فابریک گوشی Mate 20 هوآوی 25 واتی است و شارژ اورجینال گوشی وان پلاس 6T هم 20 واتی خواهد بود. در مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی مشخص شد که باتری نماینده وان پلاس با شارژر اورجینال خودش حدودا ظرف 80 دقیقه فول شارژ می‌شود و باتری نماینده هوآوی هم در شرایط مشابه با شارژر اورجینالش حدودا در 90 دقیقه فول شارژ خواهد شد. پس دو گوشی نام برده شده از نظر قدرت شارژدهی باتری و همچنین سرعت شارژ مجدد آن وضعیت مشابهی دارند.

 

مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی

 

مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی : قیمت و ارزش خرید

اما قیمت دو گوشی Mate 20 هوآوی و وان پلاس 6T چطور است و کدامیک از آن ها می‌توانند ارزش خرید بیشتری داشته باشند؟ نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی گوشی OnePlus 6T هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) با قیمتی در حدود 11 میلیون تومان در بازار کشور به فروش می‌رسد. در سمت مقابل نسخه پایه گوشی میت 20 هوآوی که از رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره‌مند است هم قیمتی در حدود 11.7 میلیون تومان دارد. بنابراین دو گوشی از نظر قیمت تقریبا در یک رده طبقه‌بندی می‌شوند. اما کدامیک ارزش خرید بیشتری خواهند داشت؟

با توجه به اطلاعاتی که از مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی به دست آوردیم کاملا مشخص است که هر دو گوشی از محصولاتی هستند که ارزش خرید مطلوبی دارند و بدون شک خریداران هیچ یک از دو محصول مذکور از خریدشان پشیمان نخواهند شد. به عقیده ما ارزش خرید هر دو گوشی تقریبا در یک سطح است و اینکه کدامیک از این دو محصول گزینه خرید بهتری برای شماست، مسئله‌ای خواهد بود که بیشتر به سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد.

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی (OnePlus 6T vs Huawei Mate 20) پرداختیم. بدون تردید دو گوشی مذکور در رده قیمتی خودشان از بهترین های بازار هستند و شما از خرید آن ها پشیمان نمی‌شوید. به عقیده ما ارزش خرید هر دو گوشی بالاست و شما باید با توجه به سلیقه شخصی خودتان یکی از آن دو را انتخاب کنید، چون اختلاف زیادی در کیفیت آن ها دیده نمی‌شود. با این حال نظر شخصی ما این است که به بهره‌مندی گوشی وان پلاس 6T از اسکنر داخل نمایشگر، تراشه مرکزی قدرتمندتر و رم با ظرفیت بیشتر می‌توانند این گوشی را به گزینه خرید بهتری در مقایسه با هوآوی Mate 20 تبدیل کند.

 

قایسه وان پلاس 6 تی با میت 20 هوآوی