مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20: هوآوی یا سامسونگ؟

مقایسه محصولات 21 فروردین 1399 علی مظفری

مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20: هوآوی یا سامسونگ؟

پرچمدار جدید شرکت هوآوی به تازگی با نام اختصاصی Huawei P40 معرفی شده و بدون تردید با توجه به کیفیت بالایی که دارد می‌تواند رقیب جدی برای گوشی هایی همچون Galaxy S20 سامسونگ باشد. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20 سامسونگ بپردازیم و برتری های هر یک از این دو را نسبت به هم مشخص نماییم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20 : مقدمه

همانطور که احتمالا در جریان هستید، سامسونگ در ماه فوریه (February) سال 2020 به طور رسمی از پرچمداران جدید خودش در سه نسخه مختلف رونمایی کرد. سه پرچمدار جدید سامی به ترتیب Galaxy S20، Galaxy S20 Plus و Galaxy S20 Ultra نام گرفته‌اند و بدون شک در حال حاضر از بهترین اسمارتفون های اندرویدی بازار هستند. اما در ماه مارس (March) بود که شرکت چینی هوآوی هم از پرچمداران جدید خودش پرده برداشت و این شرکت چینی هم سه پرچمدار جدید خودش را به ترتیب Huawei P40، Huawei P40 Pro و Huawei P40 Pro Plus نامگذاری کرده و البته یک نسخه لایت از پرچمدارانش را هم با نام اختصاصی Huawei P40 Lite روانه بازار می‌کند.

به عقیده خیلی از کاربران و کارشناسان پرچمداران جدید هوآوی با توجه به کیفیت ساخت فوق‌العاده و سخت افزاری عالی که دارند می‌توانند رقیب جدی برای پرچمداران جدید سامسونگ باشند. این مسئله سبب شده خیلی از افرادی که قصد خرید گوشی اس 20 سامسونگ را داشته‌اند، حالا به این فکر کنند که شاید خرید هوآوی پی 40 انتخاب بهتری باشد! به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در یک مقاله اختصاصی به مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20 سامسونگ بپردازیم و برتری های هر یک از این دو اسمارتفون را نسبت به هم مشخص کنیم. بدین ترتیب شما می‌توانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید و یک خرید آگاهانه و موفقت تر را انجام دهید. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20 : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

مثل دیگر گوشی های رده بالایی که در سال 2020 روانه بازار شده‌اند، دو گوشی اس 20 و پی 40 هم بدنه‌ای دارند که از ترکیب شیشه و آلومینیوم ساخته می‌شود. فریم اصلی هر دو گوشی آلومینیومی بوده و پنل جلو و قاب پشت آن ها با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود. جنس شیشه گوریلاگلس بدنه نماینده سامسونگ از ورژن 6 است اما مشخص نشده که شیشه گوریلاگلس بکار رفته در بدنه گوشی هوآوی چه ورژنی را شامل می‌شود. با این حال در بررسی ما مشخص شد که قاب پشت و پنل جلوی هر دو گوشی از نظر مقاومت در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز تقریبا بازده و کیفیت یکسانی دارند و در هر حال بهتر است از گلس محافظ ال سی دی و همچنین کیف و گارد موبایل برای حفاظت از آن ها استفاده شود. هر دو گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارند و متاسفانه هیچکدام به جک 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز نیستند.

 

مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20

 

وقتی دو گوشی مورد نظر را در دست بگیرید، خیلی تفاوتی از نظر اندازه و وزن مابین آن ها احساس نخواهید کرد اما با این حالت حداقل روی کاغذ تفاوت هایی از نظر اندازه و وزن مابین آن ها وجود دارد. ابعاد بدنه گوشی S20 و وزن آن به ترتیب 7.9 در 9.1 در 151.7 میلیمتر و 163 گرم هستند و ابعاد و وزن گوشی P40 هم به ترتیب 8.5 در 71.7 در 148.9 میلیمتر و 175 گرم خواهد بود. اما یکی از اصلی ترین برتری های نماینده سامسونگ نسبت به هوآوی مربوط به پشتیبانی آن از استاندارد ضد آب IP68 می‌شود که متاسفانه در گوش Huawei P40 در حد استاندارد IP53 ارائه شده است. بدین ترتیب این گوشی فقط در برابر پاشش قطرات آب مقاوم است و کاملا ضد آب نخواهد بود.

نکته بعدی که باید در این بخش مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20 به آن اشاره کنیم مربوط به قابلیت های بیومتریک دو اسمارتفون مورد نظر می‌شود. گلکسی اس 20 از اسکنر انگشت داخل نمایشگر بهره می‌برد و بخش زیرین ال سی دی آن قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد. این اسکنر از نوع اولتراسونیک است و کیفیت عالی را ارائه می‌کند. در سمت مقابل گوشی P40 هوآوی از یک اسکنر انگشت داخل نمایشگر اپتیکال بهره می‌برد و از قابلیت تشخیص چهره مبتنی بر اینفرارد هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین در این گوشی علاوه بر امکان تایید هویت و آنلاک نمایشگر با قرار دادن انگشت بر روی لبه زیرین ال سی دی، می‌توانید با اسکن چهره هم این کار را انجام دهید و قابلیتی حرفه‌ای‌تر را در اختیار داشته باشید.

در بررسی گوشی پی 40 هوآوی مشخص شد که عملکرد اسکنر انگشت آن خوب است و قابلیت تشخیص چهره دستگاه هم عملکرد بسیار مطلوبی دارد. پس تا به اینجای کار برتری گوشی S20 نسبت به P40 را می‌توان در پشتیبانی آن از استاندارد IP68 خلاصه کرد و برتری گوشی P40 نسبت به S20 را هم در پشتیبانی آن از قابلیت اسکن چهره مبتنی بر اینفرارد در نظر گرفت. اما ظاهر و زبان طراحی دو گوشی چه تفاوت هایی دارد؟ از نظر سبک طراحی و ظاهر هم خیلی تفاوتی مابین دو نماینده هوآوی و سامسونگ دیده نمی‌شود و تقریبا هر دوی آن ها از یک زبان طراحی مشترک با تفاوت های جزئی بهره‌مند هستند.

 

مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20

 

صفحه نمایش هر دو گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین ترتیب ظاهر آن ها از نمای رو به رو شیک و جذاب به نظر می‌رسد. لنز دوربین سلفی هر دو محصول داخل نمایشگر آن ها تعبیه شده است، اما محل نصب لنز های مذکور متفاوت است. لنز دوربین سلفی اس 20 در ببخش فوقانی و وسط ال سی دی آن تعبیه شده اما لنزهای دوربین سلفی گوشی هوآوی پی 20 که دو عدد هستند در بخش فوقانی و سمت چپ ال سی دی گوشی دیده می‌شوند. قاب پشت هر دو گوشی هم ظاهری براق و شیک دارد و در بخش فوقانی و سمت چپ هر دوی آن ها یک قسمت مشکی رنگ و مستطیل شکل تعبیه شده که مجموعه لنزهای دوربین اصلی را در بر می‌گیرد. در مجموع از نظر کیفیت ساخت، طرحی و ظاهر این دو اسمارتفون تقریبا وضعیت مشابهی را ارائه می‌کنند. اگر دوست دارید گوشی شما از قابلیت اسکن چهره هم پشتیبانی کند، هوآوی پی 40 انتخاب بهتری برای شماست اما اگر به ضد آب بودن دستگاه اهمیت می‌دهید، بهتر است گلکسی اس 20 را خریداری کنید.

 

مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20 : صفحه نمایش

این روزها تجهیز گوشی های هوشمند به صفحه نمایش های بزرگ و بدون حاشیه کاملا مرسوم شده و تقریبت همه اسمارتفون های رده بالا از همین سبک طراحی بهره می‌برد. نمایشگر هر دو پرچمدار جدید سامسونگ و هوآوی هم به همین صورت طراحی شده‌اند. صفحه نمایش گوشی S20 از نوع داینامیک آمولد 2 ایکس (Dynamic AMOLED 2X) در نظر گرفته شده و اندازه 6.2 اینچی دارد. رزولوشن 3200 در 1440 پیکسلی هم توسط آن ارائه می‌شود و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 563 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی فوق‌العاده بالایی برای یک نمایشگر 6.2 اینچی در گوشی های موبایل است. قابلیت هایی مثل HDR10+ و Always On Display هم توسط آن پشتیبانی می‌شوند. پنل نمایشگر این گوشی نسبت 20 به 9 را ارائه کرده و با حاشیه های باریک خودش تقریبا 89.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. ضمنا روی نمایشگر این گوشی با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده شده است.

اما در سمت مقابل صفحه نمایش گوشی هوآوی پی 40 از نوع اولد (OLED) بوده و اندازه 6.1 اینچی دارد. رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل توسط آن ارائه می‌شود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی پنل نمایشگر دستگاه به چیزی در حدود 422 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نسبت 19.5 به 9 توسط این نمایشگر ارائه شده است و طبق آمار تقریبا 86.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با ال سی دی آن پوشانده می‌شود. ضمن اینکه روی صفحه نمایش گوشی هوآوی پی 40 هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس پوشانده شده که احتمالا از نوه گوریلاگلس 6 خواهد بود. قابلیت Always on Display هم توسط نمایشگر این گوشی مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد. اما کیفیت عملکرد نمایشگر کدام گوشی بهتر است؟ در مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20 مشخص شد که از این نظر نماینده سامسونگ برتری محسوسی نسبت به نماینده هوآوی دارد!

 

مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20

 

شاید کیفیت و وضوح بهتر پنل نمایشگر گوشی S20 در خیلی از مواقع با چشم غیرمسلح یک کاربر عادی قابل درک نباشد اما این تفاوت در برخی موارد و به ویژه زمانی که دو گوشی را در کنار هم قرار دهید، قابل درک می‌شود. وضوح، شادابی، شارپنس و کنتراست پنل نمایشگر گوشی اس 20 واقعا بی‌نظیر است و به جرئت مدعی می‌شویم که کمتری اسمارتفونی در حال حاضر در این زمینه توان رقابت با این گوشی را خواهد داشت. در بررسی دو گوشی مشخص شد که از نظر تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) هم نمایشگر گوشی اس 20 بازده و قدرت بهتری در مقایسه با پی 40 دارد. شما با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر این گوشی بر روی 70 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کنید اما در گوشی هوآوی P40 باید این شاخص حداقل روی 90 درصد تنظیم شود. پس اگر به کیفیت صفحه نمایش اهمیت ویژه‌ای می‌دهید، مطمئن باشید گلکسی اس 20 سامسونگ گزینه خرید بهتری برای شماست.

 

مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20 :سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هر دو شرکت سامسونگ و هوآوی تولید کننده گوشی های اندرویدی هستند و محصولاتشان از سیستم عامل اندروید گوگل بهره می‌برند. هم Galaxy S20 و هم Huawei P40 به طور پیش فرض به اندروید 10 مجهز خواهند بود اما رابط کاربری نصب شده روی آن ها متفاوت است. رابط کاربری One UI 2 رابط اختصاصی سامسونگ محسوب می‌شود که در گوشی S20 شاهد نصب آن هستیم اما رابط گوشی P40 هوآوی EMUI 10.1 نام دارد. طبیعتا در عملکرد و خیلی از ویژگی های دو رابط کاربری نام برده شده تفاوت های زیادی وجود دارد اما ما خیلی نمی‌خواهیم وارد جزئیات این تفاوت ها شویم و بر این عقیده هستیم که دنیای اندروید ترجیح دادن رابط کاربری یک گوشی نسبت به گوشی دیگر بیشتر امری سلیقه‌ای است و عموما به نظر شخصی هر کاربر مرتبط می‌شود.

دو قابلیتی که در بستر نرم افزاری گوشی S20 ارائه شده‌اند و نماینده هوآوی از آن ها بی‌بهره است، بیکسبی (Bixby) و سامسونگ دکس (DeX) هستند که به ترتیب مربوط به دستیار صوتی سامسونگ و همچنین قابلیت اتصال گوشی به مانیتور و استفاده از بستر نرم افزاری آن در حالت دسکتاپ مانند می‌شود. این دو قابلیت توسط بستر نرم افزاری گوشی Huawei P40 مورد پشتیبانی قرار نمی‌گیرند. در مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20 ما برنامه های پرکاربردی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره را روی هر دو گوشی نصب و عملکردشان را مورد ارزیابی قرار دادیم. نتیجه بررسی نشان داد که هر دو گوشی بدون مشکل از پس اجرای این برنامه و رفع نیازهای روزمره یک کاربر بر می‌آیند.

 

مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20

 

خوشبختانه در بررسی چند روزه‌ای که ما داشتیم مشخص شد که لگ و تاخیر در عملکرد بستر نرم افزاری هیچ یک از دو اسمارتفون نام برده شده وجود ندارد. در رابط EMUI هوآوی سعی شده تقریبا قابلیت های زیادی ارائه شود و بدین ترتیب شاید منوی تنظیمات گوشی کمی سردرگم کننده به نظر برسد و بستر نرم افزاری گوشی خیلی بهینه نباشد اما رابط کاربری One UI 2 طراحی بهینه‌تری دارد و منوی تنظیمات آن حداقل برای ما قابل درک تر بود. در مجموع اینکه بستر نرم افزاری کدام گوشی بهتر است سوالی خواهد بود که می‌بایست شما با توجه به نظر و سلیقه شخصی خودتان به آن پاسخ دهید چون در عملکرد بستر نرم افزاری هر دو گوشی هیچ لگ، تاخیر و اختلالی قابل رویت نیست و ترجیح دادن یکی از آن ها به دیگری مسئله‌ای است که با سلیقه شخصی کاربر ارتباط دارد.

 

مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20 : پردازنده، رم و حافظه داخلی

اما قدرت و پتانسیل عملکردی کدامیک از دو گوشی مورد نظر بیشتر است؟ با بررسی جزئیات مربوط به پردازنده، رم و حافظه داخلی دو گوشی می‌توان تا حدی این مسئله را درک کرد. تراشه‌ای که در نسخه جهانی سامسونگ گلکسی S20 بکار رفته تراشه اگزینوس 990 است که طی فرآیند 7 نانومتری پلاس تولید می‌شود. پردازنده مرکزی این تراشه هشت هسته‌ای بوده و از چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و دو هسته Mongoose M5 با فرکانس 2.73 گیگاهرتز تشکیل می‌شود. پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 هم وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را در تراشه مذکور بر عهده دارد. گوشی Galaxy S20 سامسونگ از رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی پشتیبانی می‌کند و قابلیت اتصال حافظه جانبی را هم دارد.

اما در سمت مقابل تراشه‌ای که در گوشی هوآوی P40 بکار رفته تراشه Kirin 990 5G خواهد بود که طی فرآیند 7 نانومتری پلاس تولید می‌شود و پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای آن به ترتیب از چهار هسته Cortex-A500 با فرکانس 1.95 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.36 گیگاهرتز و دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.86 گیگاهرتز تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP16 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی هوآوی پی 40 از نظر رم در دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی می‌شود. ضمن اینکه امکان نصب حافظه جانبی در این گوشی هم وجود دارد. لازم به ذکر است که ما در مقایسه دو گوشی نسخه مجهز به رم 8 و حافظه 128 گیگابایتی آن ها را با هم مقایسه کردیم تا از نظر سخت افزاری شرایط برابر برای آن ها برقرار باشد.

 

مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20

 

در مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20 مشخص شد که هر دو اسمارتفون قدرت پردازشی و پتانسیل بالایی دارند. سنگین ترین گیم های اندرویدی فعلی از قبیل فورتنایت (Fortnite)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends)، پابجی موبایل (PUBG Mobile) و هر گیم اندرویدی دیگری که مد نظرتان باشد به راحتی و بدون کوچک ترین لگ و تاخیر در هر دو گوشی قابل نصب و اجراست. اما اگر خیلی ریزبینانه کیفیت و سرعت عملکرد دو گوشی را مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که Galaxy S20 بازده بهتری در مقایسه با Huawei P40 دارد و این مسئله در اغلب بنچمارک ها و روی کاغذ هم قابل مشاهده خواهد بود. بنابراین هر دو گوشی مورد نظر قدرت عملکرد و بازده عالی دارند اما تراشه اگزینوس 990 سامسونگ حداقل روی کاغذ قدرتمندتر از تراشه کرین 990 عمل می‌کند.

 

مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20 : دوربین اصلی و سلفی

مطمئنا یکی از مهمترین بخش های این مقایسه مربوط به دوربین دو گوشی می‌شود، چون این روزها کاربران به کیفیت عملکرد دوربین اسمارتفون ها اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. دوربین اصلی گوشی هوآوی پی 40 از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 50 مگاپیکسلی واید (Wide)، 8 مگاپیکسلی تله‌فتو (Telephoto) و 16 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای اومنی دیرکشنال (Omnidirectional PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه گسترده، زوم اپتیکال 3x، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیو های 4K یا 2160p با نرخ 30 و 60 فریم در ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند.

در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی سامسونگ گلکسی S20 از سه لنز 12، 64 و 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که به ترتیب از نوع واید، تله‌فتو و اولتراواید هستند. قابلیت هایی نظیر فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، فیلمبرداری فوق پایدار (Super Steady Video Recording)، تثبیت اپتیکال تصویر، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه گسترده، زوم اپتیکال هیبریدی 3x، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیو های 4320p با نرخ 24 فریم در ثانیه و ویدیو های 4K با نرخ های 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی کدام اسمارتفون بهتر است؟ در مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20 سامسونگ مشخص شد که هر دو اسمارتفون از دوربین اصلی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برند.

 

مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20

 

کیفیت عکس هایی که با دوربین اصلی این دو گوشی در شرایط مختلف ضبط می‌شوند فوق‌العاده هستند و به عقیده ما دو گوشی مذکور در این زمینه از بهترین های بازار به شمار می‌روند. در برخی مواقع ممکن است کیفیت عکس های ضبط شده با دوربین گلکسی اس 20 بهتر از دوربین هوآوی پی 40 به نظر برسند و در برخی مواقع و شرایط خاص دیگر ممکن است حالت برعکس رخ دهد و دوربین P40 بازده بهتری را ارائه کند، اما در هر صورت دوربین اصلی هر دو اسمارتفون کم‌نظیر هستند. ضمنا فراموش نکنید با دوربین اصلی گوشی اس 20 می‌توانید ویدیوی های با وضوح فوق‌العاده بالای 4320p ضبط نمایید اما دوربین اصلی پرچمدار هوآوی از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند.

در سمت مقابل دوربین سلفی هوآوی P40 از دو لنز مختلف تشکیل شده که یکی 32 مگاپیکسلی نوع واید است و لنز دیگر از نوع IR TOF 3D خواهد بود که در واقع یک لنز بیومتریک محسوب می‌شود و در آنلاک نمایشگر با تشخیص سه بعدی چهره موثر عمل می‌کند. در سمت دیگر دوربین سلفی گوشی S20 از یک لنز 10 مگاپیکسلی واید تشکیل می‌شود. در بررسی دو گوشی مشخص شد که عملکرد دوربین سلفی هر دوی آن ها هم بسیار خوب است. ضمن اینکه دوربین سلفی هر دو گوشی از ضبط عکس های پرتره هم پشتیبانی می‌کند، اما در مجموع ما احساس می‌کنیم تقریبا در 60 درصد مواقع دوربین سلفی Huawei P40 عکس های بهتری در مقایسه با دوربین سلفی Galaxy S20 ضبط می‌نماید. پس در مجموع هر دو گوشی از نظر دوربین اصلی و سلفی فوق‌العاده هستند و فقط در برخی شرایط ممکن است یکی از آن ها عملکرد و بازده بهتری در مقایسه با محصول دیگر داشته باشد. بدون تردید شما با خرید هر یک از این دو اسمارتفون، از کیفیت دوربین های اصلی و سلفی آن رضایتمند می‌شوید.

 

مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20 : باتری و شارژدهی

سامسونگ برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی گلکسی اس 20 از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی نوع لیتیوم پلیمری استفاده کرده که با یک مرتبه شارژ تقریبا می‌تواند 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه برای یک کاربر معمولی را تامین کند. اما در سمت مقابل باتری که برای گوشی هوآوی پی 40 در نظر گرفته شده ظرفیت 3800 میلی آمپر ساعتی دارد و مثل باتری S20 از نوع لیتیوم پلیمری است. در بررسی این گوشی مشخص شد که باتری آن هم تقریبا با یک مرتبه شارژ می‌تواند 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند اما در اغلب مواقع قدرت شارژدهی آن چند ساعت کمتر از باتری Galaxy S20 خواهد بود.

هر دو گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. شارژر اورجینال گوشی Galaxy S20 توان 25 واتی دارد و شارژر فابریک هوآوی P40 قدرت 22.5 واتی را ارائه کرده است. در مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20 مشخص شد که سرعت شارژ باتری گوشی های مذکور با استفاده از شارژر اصلی آن ها تقریبا برابر است و فول شارژ باتری آن ها چیزی در حدود 80 الی 90 دقیقه انجام می‌شود. پس قدرت شارژدهی و سرعت شارژ مجدد باتری دو گوشی مورد نظر تقریبا شرایط یکسان و مشابهی دارد. اما گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 دو ویژگی خاص دارد که هوآوی پی 40 از آن ها بهره نمی‌برد!

 

مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20

 

این دو قابلیت مربوط به شارژ بیسیم (Wireless Charging) و همچنین شارژ بیسیم معکوس (Reverse Wireless Charging) می‌شود. گوشی 20 سامسونگ از قابلیت شارژ بیسیم 15 واتی پشتیبانی می‌کند و شارژ بیسیم معکوس 9 واتی را هم ارائه کرده است اما متاسفانه این قابلیت ها توسط گوشی Huawei P40 پشتیبانی نمی‌شوند. این مسئله می‌تواند با توجه به قیمتی که این اسمارتفون دارد و رده کیفی آن کمی ناامیدکننده به نظر آید. بنابراین اگر به قابلیت هایی مثل شارژ بیسیم و شارژ بیسیم معکوس علاقه دارید، طبیعتا خرید گلکسی اس 20 سامسونگ انتخاب بهتری در مقایسه با هوآوی پی 40 است اما از نظر قدرت شارژدهی و سرعت شارژ مجدد، این دو گوشی تقریبا وضعیت کاملا مشابهی دارند.

 

مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20 : قیمت و ارزش خرید

به دلیل نوسانات زیاد نرخ ارز قیمت دو گوشی مورد نظر را با توجه به نرخ دلاری که در بازارهای جهانی برای آن ها در نظر گرفته شده است با هم مقایسه می‌کنیم. نسخه پایه گوشی سامسونگ Galaxy S20 در بازارهای جهانی با قیمت 755 دلار به فروش می‌رسد و در بازار کشورمان هم تقریبا قیمتی در حدود 15 میلیون تومان دارد. در سمت مقابل گوشی هوآوی P40 در بازارهای جهانی با قیمت 800 دلار عرضه شده و احتمالا در بازار کشورمان هم با قیمتی در حدود 14 الی 16 میلیون تومان عرضه می‌شود. با توجه به این شرایط به عقیده ما گوشی سامسونگ گلکسی S20 با در نظر گرفتن اینکه تولید شده شرکت سامسونگ است و قابلیت های خاصی مثل شارژ بیسیم، شارژ وایرلس معکوس، و همچنین استاندارد ضد آب IP68 را تحت پشتیبانی قرار می‌دهد و صفحه نمایش بی‌نظیری هم دارد، می‌تواند ارزش خرید بیشتری در مقایسه با Huawei P40 داشته باشد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه هوآوی P40 با گلکسی S20 سامسونگ پرداختیم. هر دو گوشی مذکور بی‌شک در حال حاضر از بهترین گوشی های اندرویدی بازار هستند که قیمتی معقولانه را ارائه می‌کنند. به عقیده ما انتخاب یکی از این دو گوشی به عنوان محصول بهتر به سلیقه شخصی کاربران بستگی دارد اما عقیده ما این است که گلکسی اس 20 سامسونگ با توجه به برخی ویژگی ها و برتری هایی که در طول مقاله به آن ها اشاره داشتیم می‌تواند گزینه خرید بهتری در مقایسه با گوشی هوآوی P40 باشد. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.