مقایسه گلکسی  S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل

مقایسه محصولات 12 فروردین 1399 علی مظفری

مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل

گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگ (Samsung Galaxy S20 Ultra) در ماه فوریه سال ۲۰۲۰ معرفی شد. این گوشی با کیفیت ساخت بالایی که دارد می‌تواند رقیب جدی برای آیفون ۱۱ پرو مکس اپل (Apple iPhone 11 Pro Max) باشد. به نظر شما خرید کدام یک از این دو گوشی انتخاب بهتری است؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max بپردازیم. بنابراین با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل: مقدمه

آیفون ۱۱ پرو مکس اپل بدون تردید یکی از بهترین گوشی های فعلی بازار است. این اسمارتفون در ماه سپتامبر (September) سال ۲۰۱۹ به صورت رسمی از سمت اپل رونمایی شد. قیمت iPhone 11 Pro Max به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست و همه این گوشی را به عنوان یک اسمارتفون رده بالا و گران قیمت می‌شناسند و همین امر سبب شده خیلی از افراد تمایلی مبنی بر صرف هزینه گزاف خرید آن نداشته باشند. در سمت مقابل سامسونگ در ماه فوریه (Februray) سال ۲۰۲۰ به طور رسمی از پرچمداران جدیدش رونمایی کرد. پرچمدار جدید سامسونگ به ترتیب گلکسی اس ۲۰، گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ الترا نامگذاری شده‌اند.

در بین سه پرچمدار غول کره‌ای صنعت موبایل Galaxy S20 Ultra نقش سوگلی این شرکت را ایفا می‌کند و هم اکنون قدرتمند ترین و اصلی ترین پرچمدار این کمپانی محسوب می‌شود. قیمت گلکسی S20 Ultra هم مثل آیفون 11 پرو مکس گران است و این گوشی هم نمی‌تواند گزینه خرید مقرون به صرفه‌ای باشد. اما به نظر شما آیفون 11 پرو مکس اپل می‌تواند گزینه خرید بهتری باشد یا گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ؟ کدامیک از این دو گوشی انتخاب بهتری برای خرید هستند؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل بپردازیم و مروری بر برتری های هر یک از این دو محصول نسبت به دیگری داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

از نظر سبک طراحی و ظاهر تفاوت‌های عمده‌ای مابین آیفون ۱۱ پرو مکس و گلکسی اس 20 اولترا وجود دارد. این تفاوت‌ها به سادگی و با نگاه کردن به دو گوشی قابل درک خواهد بود و برای تشخیص آن ها نیاز به تخصص وجود ندارد. اولین تفاوت محسوسی که شما با در دست گرفتن و نگاه کردن به دو گوشی مورد نظر متوجه آن خواهید شد مربوط به ابعاد بزرگ‌تر نماینده سامسونگ در مقایسه با نماینده اپل می‌شود. گلکسی S20 اولترا به ویژه از نظر طولی به مراتب بلندتر از آیفون ۱۱ پرو مکس اپل است. بدنه این اسمارتفون ابعاد ۸.۸ در ۷۶ در ۱۶۶.۹ میلیمتری دارد در حالی که ابعاد بدنه iPhone 11 Pro Max معادل ۸.۱ در ۷۷.۸ در ۱۵۸ میلیمتر است. بنابراین با در دست گرفتن دو گوشی متوجه خواهید شد که S20 Ultra به مراتب بزرگ تر و به شکل محسوسی بلندتر از iPhone 11 Pro Max طراحی شده است. اما با این حال از نظر وزن تفاوت خیلی زیادی مابین آن ها وجود ندارد. آیفون ۱۱ پرو مکس حدود ۲۲۶ گرم وزن دارد در حالی که وزن گلکسی اس ۲۰ الترا حدود ۲۲۰ گرم است.

 

مقایسه گلکسی  S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل

 

تفاوت ناچیز وزنی مابین این دو گوشی به گونه‌ایست که یک کاربر عادی در شرایط نرمال تقریبا قادر به حس کردن آن نخواهد بود. فریم اصلی گوشی S20 Ultra از آلومینیوم ساخته شده اما فریم نماینده اپل فولادی است و هر دو مقاوم و دوام عالی دارند. قاب پشت و پنل جلوی هر دو گوشی هم با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود و مقاومت بسیار خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی دارد. با این وجود توصیه می‌کنیم برای محافظت هرچه بیشتر از قاب دو گوشی مورد نظر حتما از کیف و گارد موبایل یا محافظ قاب پشت گوشی استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک دو گوشی مذکور مربوط به طراحی ضد آب می‌شود. هم آیفون و هم گوشی ‌گلکسی مد نظر از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کنند. در بررسی های متعدد صورت گرفته مشخص شد که ضد آب بودن این دو گوشی بر خلاف خیلی از گوشی‌های دیگر واقعی بوده و هر دو دستگاه مقاومت عالی در برابر نفوذ آب دارند.

گلکسی اس ۲۰ الترا قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم‌کارت فیزیکی را ارائه می‌کند اما آیفون ۱۱ پرو مکس پشتیبانی همزمان از دو سیم‌کارت را به صورت یک سیم کارت فیزیکی و یک eSIM ارائه کرده است. اما یکی از اصلی ترین مواردی که باید در این بخش از مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل به آن اشاره کنیم مربوط به قابلیت‌ بیومتریک می‌شود. گلکسی S20 اولترا از اسکنر انگشت اولتراسونیک بهره‌مند است که در داخل صفحه نمایش گوشی و بخش زیرین آن تعبیه شده، بنابراین در این گوشی تایید هویت کاربر با قرار دادن انگشت روی بخش زیرین نمایشگر امکانپذیر می‌شود. اما آیفون 11 پرو مکس از اسکنر انگشت بهره نمی‌برد و قابلیت فیس آیدی (Face ID) یا همان قابلیت تشخیص چهره پیشرفته اپل توسط آن ارائه می‌شود. در بررسی صورت گرفته مشخص شد هم عملکرد اسکنر انگشت نماینده سامسونگ و هم عملکرد فیس آیدی نماینده اپل فوق‌العاده دقیق است.

بنابراین از نظر کیفیت ساخت هر دو گوشی مورد نظر از بهترین‌های بازار هستند و شکی در این موضوع وجود ندارد. اما سبک طراحی آن ها نسبت به هم متفاوت است و به طبع دو گوشی ظاهری متفاوت را هم ارائه می‌کنند. وقتی از نمای روبرو به گوشی های مذکور نگاه می‌کنید صفحه نمایش بدون حاشیه آن ها توجه شما را جلب خواهد کرد. البته حاشیه های صفحه نمایش گلکسی اس ۲۰ الترا کمی باریک تر از حاشیه های نمایشگر آیفون ۱۱ پرو مکس به نظر می‌رسند و ظاهری جذاب‌تر دارند. لنز دوربین سلفی نماینده سامسونگ هم در داخل نمایشگر و بخش فوقانی آن تعبیه شده، اما لنز دوربین سلفی نماینده اپل به همراه سنسورهای جلوی آن در بخش فوقانی ال سی دی و قسمت مشکی رنگی که با عنوان ناچ (Notch) شناخته می‌شود قرار دارد.

 

مقایسه گلکسی  S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل

 

قاب پشت هر دو گوشی هم براق و چشم نواز است و به دلیل شیشه‌ای بودن جذاب به نظر می‌رسد. سبک طراحی کلی قاب ‌پشت دو گوشی نسبتا مشابه بوده و از یک استراتژی پیروی می‌کند، اما تفاوت‌های ظاهری مابین این بخش از قاب آن ها دیده می‌شود که شاید مهمترین این تفاوت ها در شیوه و نحوه نصب لنز دوربین های اصلی دو محصول خلاصه شود. در مجموع به عقیده ما ترجیح دادن سبک طراحی و ظاهر یکی از این دو اسمارتفون به محصول دیگر امریست که بیشتر به سلیقه شخصی کاربر مربوط می‌شود، اما ما بیشتر طرفدار سبک طراحی و ظاهر گوشی S20 Ultra هستیم.

 

مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل: صفحه نمایش

گوشی آیفون 11 پرو مکس اپل از صفحه نمایشی 6.5 اینچی و نوع Super Retina XDR OLED بهره می‌برد که رزولوشن 2688 در 1242 پیکسلی را ارائه کرده است. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش آن به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. اما در سمت مقابل نمایشگر گوشی اس 20 الترا اندازه 6.9 اینچی دارد و پنل آن از نوع Dynamic AMOLED 2X است و رزولوشن 3200 در 1440 پیکسلی را ارائه می‌کند تا بدین صورت تراکم پیکسلی آن علیرغم بزرگ تر بودن پنل نمایشگر دستگاه نسبت به نمایشگر iPhone 11 Pro Max به چیزی در حدود 511 پیکسل در هر اینچ برسد و از تراکم پیکسلی آیفون اپل پیشی بگیرد. روی صفحه نمایش هر دو گوشی با یک لایه شیشه گوریلاگلس پوشانده شده اما شیشه گوریلاگلس روی ال سی دی نماینده سامسونگ نسخه و تکنولوژی جدیدتر و در نتیجه مقاومت بهتری را ارائه می‌کند.

حاشیه های صفحه نمایش هر دو گوشی باریک است اما با یک نگاه ساده به پنل جلوی آن ها متوجه خواهید شد که ظرافت نمایشگر S20 Ultra بیشتر از آیفون 11 پرو مکس خواهد بود. نمایشگر این گوشی چیزی در حدود 89.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و لنز دوربین سلفی گوشی را هم در قلب خودش جای می‌دهد اما نمایشگر آیفون 11 پرو مکس چیزی در حدود 83.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و لنز دوربین سلفی و سنسورهای جلوی دستگاه در بخش فوقانی ال سی دی و قسمتی که ناچ نامیده می‌شود تعبیه شده‌اند. ضمنا فراموش نکنید بخش زیرین صفحه نمایش گوشی S20 اولترا از قابلیت اسکن انگشت کاربر هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. ضمنا نمایشگر گوشی سامسونگ نسبت 20 به 9 را ارائه کرده و در مقایسه با نسبت تصویر 19.5 به 9 آیفون 11 پرو حالتی بلندتر دارد.

 

مقایسه گلکسی  S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل

 

قابلیت های مختلفی هم توسط نمایشگر دو گوشی پشتیبانی می‌شوند که خیلی نمی‌خواهیم وارد جزئیات آن ها شویم. برای مثال قابلیت Always On Display یا HDR10+ توسط نمایشگر نماینده سامسونگ پشتیبانی می‌شوند و نمایشگر نماینده اپل هم از قابلیت هایی همچون HRD10، Wide Color Gamut، True-Tone و Touch Sensing 120Hz پشتیبانی می‌کند که همگی مربوط به کیفیت نمایشگر می‌شوند. اما در عمل نمایشگر کدام گوشی بازده بهتری دارد؟ در مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل مشخص شد که صفحه نمایش هر دو گوشی در ارائه محتوا کیفیت بسیار عالی و بالایی دارند و به جرئت می‌گوییم کمتر گوشی از این نظر پتانسیل لازم برای رقابت با این اسمارتفون رو خواهد داشت. بنابراین صفحه نمایش هر دوی آن ها بازده فوق‌العاده‌ای دارد و شما از دیدن محتوای روی ال سی دی هر دو گوشی لذت می‌برید.

اما اگر بخواهیم خیلی ریزبینانه به موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که در برخی مواقع و به ویژه از نظر شارپنس، نمایشگر گلکسی S20 الترا کیفیت بهتری دارد. همچنین قدرت تولید روشنایی صفحه نمایش این گوشی به نظر بیشتر از نمایشگر آیفون 11 پرو مکس است و در محیط های با نور زیاد و باز می‌توان با تنظیم برایتنس (Brightness) آن بر روی 70 درصد به راحتی از آن استفاده کرد. از سمت دیگر بزرگ تر بودن صفحه نمایش این گوشی و همچنین حاشیه های باریک تر نمایشگر آن سبب می‌شوند که انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای ویدیو و پرسه زدن در یوتیوب با آن به مراتب لذت‌بخش‌تر شود. پس در مجموع باید اینطور بگوییم که هر دو گوشی مورد نظر از صفحه نمایش فوق‌العاده‌ با کیفیتی بهره می‌برند و از این نظر جزو بهترین های بازار هستند، اما اگر بخواهیم کیفیت عملکردشان را با هم مقایسه کنیم، برنده این مقایسه نماینده سامسونگ یا همان گوشی Galaxy S20 Ultra خواهد بود و نمایشگر این گوشی هم از نظر ارائه محتوا و سبک ساخت وضعیت بهتری نسبت به نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دارد.

 

مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت های مابین آیفون 11 پرو مکس و گلکسی اس 20 الترا مربوط به سیستم عامل و بستر نرم افزاری آن ها می‌شود. همانطور که می‌دانید گوشی های سامسونگ از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند و روی گوشی S20 Ultra هم به طور پیش فرض اندروید 10 به همراه رابط کاربری اختصاصی سامسونگ که One UI 2 نام دارد نصب خواهد بود. اما در سمت مقابل آیفون 11 پرو مکس اپل از سیستم عامل اختصاصی و انحصاری iOS بهره‌مند بوده و iOS 13 به طور پیش فرض روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. از آنجایی که تفاوت هابی مابین بستر نرم افزاری دو گوشی و سیستم عامل آن ها به مراتب زیاد است و هر یک از این دو سیستم عامل طرفداران خاص خودشان را دارند ما خیلی وارد جزئیات نمی‌شویم تا از طولانی شدن مطلب جلوگیری به عمل آید.

از آنجایی که سیستم عامل iOS به طور اختصاصی در آیفون های اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین امنیت بیشتر و ثبات بهتری در مقایسه با اندروید دارد و همچنین اپل پشتیبانی نرم افزاری عالی را برای آیفون هایش ارائه می‌کند. بنابراین مطمئن باشید گوشی مثل iPhone 11 Pro Max حداقل تا 4 سال آتی تمام آپدیت های این سیستم عامل را بدون وقفه دریافت خواهد کرد. اما در سمت مقابل اندروید و سیستم عامل نصب شده روی گوشی S20 Ultra اینطور نیست و انتشار آپدیت های اندروید به صورت محدودتر و با تاخیر برای آن انجام می‌شود چون باید بهینه سازی های لازم از سمت سامسونگ روی سیستم عامل متن باز اندروید گوگل انجام گیرد. عموما هم سامسونگ برای مدت زمان طولانی گوشی های خود را مورد پشتیبانی نرم افزاری قرار نمی‌دهد.

 

مقایسه گلکسی  S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل

 

اندروید از نظر امنیت به پای iOS نمی‌رسد و بدون تردید رخنه های امنیتی بیشتری دارد، اما از نظر شخصی سازی و قابلیت های مرتبط با آن به مراتب غنی تر از آی او اس خواهد بود. در مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max مشخص شد که بستر نرم افزاری هر دو گوشی به خوبی و بدون کوچک ترین مشکل از پس انجام کارهای روزمره مثل ارسال و دریافت پیامک، برقراری تماس، وبگردی، نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی همچون تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره بر می‌آیند و از این نظر هیچ لگ و تاخیری در دو گوشی مذکور قابل رویت نخواهد بود. اگر به امنیت بیشتر، دریافت سریعتر آپدیت ها و پشتیبانی نرم افزاری اهمیت می‌دهید، آیفون اپل گزینه خرید بهتری برای شماست البته نباید محدودیت های استفاده از آیفون در کشورمان را هم فراموش کنید. اما اگر به دنبال گوشی هستید که امکانات شخصی سازی بیشتری در بستر نرم افزاری آن ارائه شوند، گلکسی S20 اولترا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل: پردازنده، رم و حافظه داخلی

بدون شک یکی از مهمترین بخش های مقایسه دو گوشی مورد نظر مربوط به قدرت پردازشی و پتانسیل آن ها می‌شود. قبل از هر چیز باید بگوییم که دو گوشی مد نظرمان از اسمارتفون هایی هستند که حرف اول را در زمینه پتانسیل پردازشی و قدرت عملکرد می‌زنند و کمتر گوشی در این زمینه توان رقابت با آن ها را دارد. پس مقایسه این بخش مابین دو بهترین در حال انجام است. قبل از هر چیز بهتر است مروری بر مشخصات پردازنده، رم و حافظه داخلی دو گوشی داشته باشیم. آیفون 11 پرو مکس اپل از تراشه A13 Bionic بهره می‌برد که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای دارد که از دو هسته Lightening با فرکانس 2.65 گیگاهرتز و چهار هسته Thunder با فرکانس 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده و پردازنده گرافیکی Apple GPU را هم در قلب خود جای داده است.

اما نسخه جهانی گلکسی S20 Ultra از تراشه اگزینوس 990 بهره می‌برد که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Corex-A55 با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز بوده، دو هسته آن از نوع Cortex-A76 با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز بوده و دو هسته دیگر آن از نوع Mongoose M5 با فرکانس کاری 2.73 گیگاهرتز هستند. پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. بنابراین هر دو گوشی به تراشه های فوق قدرتمندی تجهیز شده‌اند. اما وضعیت رم و حافظه داخلی آن ها چطور است؟

 

مقایسه گلکسی  S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل

 

آیفون مورد نظر از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد اما نماینده سامسونگ رم 12 گیگابایتی دارد! به بیان دیگر رم گوشی Galaxy S20 Ultra دقیقا سه برابر ظرفیت بیشتری در مقایسه با رم آیفون 11 پرو مکس ارائه می‌کند. آیفون 11 پرو مکس اپل از نظر حافظه داخلی شامل سه نسخه 64، 256 و 512 گیگابایتی می‌شود و گلکسی اس 20 اولترا فقط یک نسخه 128 گیگابایتی دارد. لازم به ذکر است که ما در مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max از آیفون مجهز به حافظه 128 گیگابایتی استفاده کردیم تا تعادل مابین ظرفیت حافظه دو گوشی برقرار باشد. همچنین ذکر این نکته که گوشی S20 الترا از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند و آیفون 11 پرو مکس از این قابلیت پشتیبانی به عمل نمی‌آورد هم موضوع مهمی است که باید به آن اشارع شود. اما نتیجه بررسی چطور بود و برای مقایسه این دو گوشی چه پروسه‌ای انجام شد؟

ما 2 بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و فورتنایت (Fortnite) را برای مدت زمان 30 دقیقه (هر گیم 15 دقیقه) در هر دو گوشی و طی شرایط مشابه اجرا کردیم. سپس از گیم های مذکور خارج شدیم و 10 اپلیکیشن مختلف را به طور همزمان در هر دو گوشی اجرا تا بارگذاری کامل صبر کردیم تا در نهایت مشخص شود سرعت و قدرت عملکرد کدام گوشی وضعیت بهتری دارد! در اولین مرحله مقایسه دو گوشی مشخص شد که بازی های پابجی موبایل و فورتنایت بدون کوچک ترین مشکل، لگ یا تاخیر در هر دو گوشی قابل اجرا و انجام هستند. پردازنده قدرتمند دو گوشی به راحتی از پس آنالیز داده های مربوط به این دو گیم بر می‌آید. اما سرعت عملکرد کدام گوشی در اجرای اپلیکیشن های دیگر مناسب بود؟

در این مقایسه مشخص شد وقتی تعداد اپلیکیشن های فعال در پس زمینه گوشی افزایش می‌یابد، گلکسی اس 20 اولترا به لطف بهره‌مندی از رم 12 گیگابایتی به مراتب عملکرد سریع تر و بهتری در مقایسه با iPhone 11 Pro Max دارد. بنابراین وقتی 10 اپلیکیشن به طور پشت سر هم در گوشی های مذکور اجرا شوند و در Recent Apps و پس زمینه دستگاه فعال باشند، سرعت بارگذاری اطلاعات اپلیکیشن های جدید در آیفون 11 پرو مکس افت می‌کند اما در گلکسی اس 20 الترا این اتفاق رخ نخواهد داد. این تنها برتری عمده‌ای است که گوشی S20 Ultra از نظر قدرت عملکرد به لطف بهره‌مندی از رم 12 گیگابایتی نسبت به آیفون 11 پرو مکس دارد. با چشم پوشی از این مسئله، هر دو گوشی قدرت و بازده پردازشی عالی را ارائه می‌کنند و به شما قول می‌دهیم هر دوی آن ها حداقل تا 3 سال آتی بدون کوچک ترین مشکلی از پس اجرای سنگین ترین گیم و تسک ها بر می‌آیند. هر دو گوشی از نظر قدرت عملکرد جزو بهترین های بازار هستند.

 

مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل: دوربین اصلی و سلفی

اگر بخواهیم خیلی جزئی در رابطه با دوربین دو گوشی مورد نظر صحبت کنیم، حجم مقاله به طور خسته کننده‌ای افزایش پیدا می‌کند، بنابراین برای جلوگیری از این مسئله سعی می‌کنیم که با دید کاربردی به مقایسه کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی دو گوشی بپردازیم. دوربین اصلی iPhone 11 Pro Max از سه لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب نوع واید (Wide)، تله‌فتو (telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی از جمله فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode)، قابلیت HDR و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی آیفون 11 پرو مکس اپل پشتیبانی می‌شوند. دوربین سلفی این اسمارتفون هم از یک لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که قابلیت هایی مثل HDR، ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت 24، 30 و 60 فرم در ثانیه، gyro-EIS و عکسبرداری پرتره را تحت پشتیبانی قرار می‌دهد.

 

مقایسه گلکسی  S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل

 

 

در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی S20 Ultra از چهار لنز فوق قدرتمند تشکیل می‌شود. این چهار لنز به ترتیب 108 مگاپیکسلی واید، 48 مگاپیکسلی پریسکوپ تله‌فتو، 12 مگاپیکسلی اولتراواید و 0.3 مگاپیکسلی عمقی TOF 3D هستند. قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند هم شامل مواردی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال هایبرید 10X، فیلمبرداری فوق پایدار (Super Steady)، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری اولتراواید، عکسبرداری پرتره، HDR خودکار و امکان ضبط ویدیو های با وضوح 4320 پیکسلی با نرخ 24 فریم در ثانیه خواهند بود. دوربین سلفی گوشی Galaxy S20 Ultra هم از یک لنز 40 مگاپیکسلی تشکیل شده که از نوع واید است و از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای، عکسبرداری پرتره سلفی، HDR خودکار، تماس تصویری دوآل و ضبط ویدیو های 4K با نرخ های 30 و 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

در مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max مشخص شد دوربین های اصلی و سلفی هر دو اسمارتفون بی‌نظیر هستند! به جزئت می‌گوییم که دوربین اصلی و سلفی هر دو گوشی نام برده شده کیفیتی بهتر در مقایسه با خیلی از دوربین های DSLR بازار ارائه می‌کنند و با آن ها می‌توانید تحت هر شرایط عکس و فیلم های فوق‌العاده‌ای ضبط کنید. اینکه عملکرد کدامیک از آن ها بهتر است، واقعا به طور قطع قابل تشخیص نیست. در برخی مواقع دوربین یکی از آن ها ممکن است عکس یا فیلم بهتری ضبط کند و در شرایط خاص دیگر ممکن است با دوربین گوشی دیگر عکس های بهتری ضبط شود اما در مجموع و تحت هر شرایط بازده و کیفیت عملکرد دوربین هر دو گوشی فوق‌العاده خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی  S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل

 

البته در این بین نباید از قابلیت های خاصی که توسط دوربین اصلی گوشی S20 Ultra پشتیبانی می‌شوند و دوربین آیفون 11 پرو مکس از آن ها بهره‌مند نیست چشم‌پوشی کنیم. برای مثال زوم اپتیکال 10X یا عکسبرداری در حالت 108 مگاپیکسلی و همچنین ضبط ویدیو های با وضوح 4320P از جمله قابلیت هایی هستند که مخصوص دوربین گوشی اس 20 الترا بوده و توسط دوربین iPhone 11 Pro Max پشتیبانی نمی‌شوند. به همین دلیل ما اگر بخواهیم در این بخش گوشی را به عنوان گوشی برتر انتخاب کنیم، نظر ما این است که گلکسی S20 الترا پتانسیل لازم برای انتخاب شدن به عنوان گوشی بهتر را دارد. اگر می‌خواهید موبایلی داشته باشید که دوربین آن بی‌نظیر باشد در خرید سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا شک نکنید.

 

مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل​: باتری و شارژدهی

اپل یک باتری لیتیوم یونی 3969 میلی آمپر ساعتی را برای تامین انرژی مورد نیاز iPhone 11 Pro Max در نظر گرفته است اما در سمت مقابل باتری گوشی Galaxy S20 Ultra از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارد. در بررسی و مقایسه این دو گوشی مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از موبایل خود می‌تواند با یک مرتبه شارژ باتری آیفون 11 پرو مکس تقریبا 1.5 روز از آن استفاده کند و ممکن است در برخی مواقع شارژ باتری بیشتر از 1.5 روز هم باقی بماند. در سمت مقایسه شرایط نسبتا مشابه برای گوشی S20 اولترا برقرار است و یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری این گوشی تقریبا می‌تواند 1.5 روز از آن استفاده کند.

پس قدرت شارژدهی باتری دو گوشی تقریبا وضعیت مشابه و یکسانی دارد. اما سرعت شارژ مجدد باتری آن ها چطور خواهد بود. شارژر اورجینال گوشی S20 Ultra قدرت 45 واتی دارد و طبق بررسی صورت گرفته مشخص شد که با استفاده از این شارژر می‌توان باتری 5000 میلی آن را تقریبا ظرف مدت زمان 80 الی 90 دقیقه فول شارژ کرد. پس سرعت شارژ باتری گوشی S20 الترا با توجه به ظرفیت باتری دستگاه بسیار مطلوب است. اما شارژر اورجینال آیفون 11 پرو مکس 18 واتی بوده و طبق بررسی صورت گرفته می‌توان ظرف تقریبا 80 دقیقه باتری گوشی را فول شارژ کند. بنابراین سرعت شارژ محدد باتری iPhone 11 Pro Max هم وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

 

مقایسه گلکسی  S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل

 

ضمنا هر دو گوشی مذکور از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند. گلکسی اس 20 الترا از قابلیت شارژ بیسیم 15 واتی پشتیبانی به عمل می‌آورد. علاوه بر این گوشی نام برده شده از تکنولوژی شارژ بیسیم معکوس (Reverse Wireless Charging) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که به موجب آن می‌تواند مثل یک پاوربانک بیسیم عمل کند و شارژ باتری خودش را به صورت وایرلس به دیگر گوشی هایی که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند (مثل همان آیفون 11 پرو مکس) منتقل نماید. متاسفانه نماینده آیفون از این قابلیت بهره‌مند نیست و این می‌تواند مزیت دیگری برای Galaxy S20 Ultra باشد و یک قابلیت کاربردی خاص برای این اسمارتفون به شمار آید.

 

مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل​: قیمت و ارزش خرید

همانطور که قبلا هم گفته بودیم هیچ یک از دو گوشی مورد نظر مقرون به صرفه یا خوش قیمت نیستند و برای خرید هر دوی آن ها با هزینه گزافی پرداخت شود. بنابراین دو گوشی برای کسانی مناسب هستند که از نظر بودجه و هزینه با محدودیت مواجه نباشند. نسخه حافظه داخلی 128 گیگابایتی آیفون 11 پرو مکس اپل هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 22.5 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما در سمت مقابل گوشی S20 الترا قیمتی با حافظه داخلی مشابه قیمتی در حدود 25 میلیون تومان دارد. اینکه از نظر قیمت کدامیک از دو گوشی مذکور انتخاب بهتری هستند سوالی است که پاسخ قطعی آن را بر عهده شما می‌گذاریم اما به عقیده ما در مجموع Galaxy S20 Ultra می‌تواند گزینه خرید ارزشمندتری در مقایسه با آیفون 11 پرو مکس باشد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه آیفون 11 پرو مکس و گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا پرداختیم. هر دو گوشی نام برده شده بی‌شک از بهترین های بازار هستند و بدون تردید شما از خریدشان پشیمان نخواهید شد. اگر می‌خواهید گوشی که تهیه می‌کنید جدیدتر باشد و از صفحه نمایشی بزرگ تر، رم 12 گیگابایتی و دوربینی بی‌نظیر بهره ببرد، گلکسی S20 الترا را انتخاب کنید اما اگر دوست دارید گوشی از برند اپل داشته باشید که از همه نظر عالی باشد می‌توانید iPhone 11 Pro Max را انتخاب نمایید. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.