مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ: کدام گوشی بهتر است؟

مقایسه محصولات 17 تیر 1402 علی مظفری

مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ: کدام گوشی بهتر است؟

سامسونگ به تازگی پرچمدار جدید سال 2020 خود را با نام اختصاصی Galaxy S20 معرفی کرده است. این گوشی در واقع جایگزین Galaxy S10 محسوب می‌شود که در سال 2019 نقش پرچمدار این شرکت را ایفاء می‌کرد. اما تفاوت های مابین این دو چیست؟ کدامیک از آن ها ارزش خرید بیشتری دارند؟ در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ: مقدمه

سری گوشی های گلکسی اس سامسونگ همیشه از پرفروش‌ترین و محبوب ترین اسمارتفون های این برند کره‌ای بوده‌اند. سامسونگ در ماه فوریه (February) سال 2020 به طور رسمی از جدیدترین پرچمدارانش که سری گوشی های Galaxy S20 هستند رونمایی کرد. این سری از اسمارتفون های جدید سامسونگ شامل سه نسخه اصلی با نام های Galaxy S20، Galaxy S20 Plus و Galaxy S20 Ultra می‌شوند. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله "مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ" به طور جامع در مورد ویژگی های سه نسخه جدید سری محصولات گلکسی اس 20 سامسونگ و تفاوت هایشان صحبت کردیم.

اما حالا که گوشی اس 20 به عنوان جایگزین گوشی اس 10 (پرچمدار سال 2019 سامسونگ) روانه بازار شده، خیلی از کاربران دوست دارند با تفاوت های مابین این دو اسمارتفون آشنا شوند و به طور دقیق بدانند که گوشی S20 از چه نظر در مقایسه با S10 ارتقاء یافته و قدرتمندتر شده است! ما در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ بپردازیم و در اصلی ترین زمینه ها این دو موبایل زیبا و خوش ساخت را با هم مقایسه کنیم. بنابراین اگر تمایل دارید به طور کامل با تفاوت های دو گوشی نام برده شده آشنا شوید، توصیه داریم تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

با توجه به اینکه سری گوشی های گلکسی اس پرچمداران شرکت سامسونگ هستند، بنابراین جای شکی وجود ندارد که از نظر کیفیت ساخت از برترین های بازار خواهند بود. از این نظر خیلی تفاوت هایی هم مابین دو گوشی اس 10 و اس 20 دیده نمی‌شود. هر دو گوشی از طراحی ضد آب بهره‌مند هستند و از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند که به موجب آن قادر خواهند بود حداقل 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشند. فریم اصلی هر دوی آن ها از آلومینیوم ساخته شده و پنل جلو و قاب پشت هر دو گوشی با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود. شیشه پنل جلوی دو گوشی از نوع گوریلاگلس 6 است و شیشه قاب پشت S10 از گوریلاگلس 5 و قاب پشت S20 از گوریلاگلس 6 تشکیل می‌شود. بنابراین این مسئله می‌تواند یکی از تفاوت های جزئی کیفیت ساخت دو محصول به شمار آید که خیلی هم در عمل مهم و حائز اهمیت نیست.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10

 

در بررسی دو گوشی مشخص شد که قاب پشت و پنل جلوی هر دوی آن ها مقاومت خوبی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز دارد اما بهتر است برای اطمینان از کیف و گارد موبایل یا محافظت قاب پشت گوشی و همچنین گلس محافظ ال سی دی استفاده شود تا بتوان با خیال راحت از این اسمارتفون های ظریف و گران قیمت استفاده کرد. از دیگر ویژگی های مشترک دو گوشی می‌توان به امکان پشتیبانی از دو سیم کارت، بهره‌مندی از پورت شارژر یو اس بی سی (USB Type C)، بهره‌مندی از اسپیکر های استریوی AKG و همچنین اسکنر انگشت اولتراسونیک داخل نمایشگر اشاره کرد. خوشبختانه عملکرد اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش هر دو گوشی بسیار خوب و دقیق است و شما می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

اما تفاوت های مهمی هم وجود دارند که باید در مقایسه گلکسی S20 با S10 به آن ها اشاره کنیم. برای مثال گوشی Galaxy S20 سامسونگ برخلاف Galaxy S10 از جک 3.5 میلیمتری هندزفری بهره‌مند نیست! طول آن نسبت به نسخه قبلی کمی بیشتر شده و عرض آن به میزان 1.3 میلیمتر افزایش یافته است. از نظر ضخامت بدنه هم تفاوت قابل لمسی در دو گوشی دیده نمی‌شود. ضمنا گلکسی S20 سامسونگ حدود 6 گرم از گلکسی S10 سنگین تر است. بنابراین تفاوت های مابین اندازه و وزن دو گوشی بسیار ناچیز بوده و در عمل شاید اصلا قابل درک نباشد، اما به هر حال باید اشاره مختصری به آن می‌کردیم.

حالا وقتشه! مشاهده مشخصات و قیمت گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A72 ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت

اما از نظر سبک طراحی و ظاهر چه تفاوت هایی مابین دو گوشی مذکور وجود دارد؟ خوشبختانه هر دو گوشی ظاهری بسیار شیک و جذاب را ارائه می‌کنند. بدنه براق و صفحه نمایش بدون حاشیه آن ها منجر می‌شود که با در دست گرفتن هر دو گوشی حس بسیار خوبی به شما منتقل شود. یکی از تفاوت های اصلی پنل جلوی Galaxy S20 و S10 مربوط به محل نصب لنز دوربین سلفی می‌شود. در گوشه S10 این لنز در گوشه سمت راست و فوقانی ال سی دی قرار می‌گرفت اما در گوشی S20 سامسونگ این لنز در بخش فوقانی و وسط نمایشگر دستگاه تعبیه شده و ظاهری متقارن تر را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10

 

محل و نحوه نصب لنز های دوربین اصلی دو گوشی بر روی قاب پشت آن ها هم از دیگر تفاوت های ظاهری اصلی مابینشان محسوب می‌شود. لنز های دوربین اصلی گوشی اس 10 به صورت افقی در بخش فوقانی قاب پشت گوشی نصب شده اما لنز های دوربین اصلی گوشی اس 20 به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب هستند. اینکه قاب پشت کدام گوشی زیباتر به نظر می‌رسد سوالی است که پاسخ آن بیشتر به سلیقه شخصی کاربر ارتباط دارد. در مجموع هر دو گوشی از نظر کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر وضعیت عالی دارند و به عقیده ما خیلی تفاوت عمده‌ای مابین آن ها دیده نمی‌شود.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ: صفحه نمایش

از نظر صفحه نمایش هم خیلی تفاوت های عمده و اساسی مابین دو گوشی S10 و S20 سامسونگ وجود ندارد. پنل نمایشگر این دو گوشی تقریبا هم اندازه بوده و سبک مشابهی دارند. گلکسی اس 10 از یک نمایشگر 6.1 اینچی نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) بهره‌مند است و نمایشگر گلکسی اس 20 سامسونگ 6.2 اینچی و از نوع داینامیک آمولد 2X خواهد بود. اگرچه سامسونگ سعی کرده با اضافه کردن یک واژه 2X در کنار نام پنل نمایشگر گلکسی S20 تفاوتی در آن به وجود آورد اما ما در مقایسه گلکسی S20 با S10 و ضمن استفاده از دو گوشی در عملکرد صفحه نمایش آن ها خیلی تفاوت های محسوسی مشاهده نکردیم که یک کاربر عادی و معمولی قادر به درک آن ها باشد.

رزولوشن صفحه نمایش گوشی اس 10 معادل 3040 در 1440 پیکسل در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 550 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. در سمت مقابل نمایشگر گوشی اس 20 رزولوشن 3200 در 1440 پیکسلی دارد و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 563 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. قابلیت هایی مثل نمایشگر همیشه روشن (Always On Display)، قابلیت HDR10+ و همچنین اسکن انگشت کاربر از طریق بخش زیرین صفحه نمایش هم به صورت کاملا مشابه در هر دو گوشی ارائه شده است. ضمنا یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 هم روی ال سی دی هر دو گوشی نصب است و از آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خط و خش برداشتن حفاظت می‌کند. نسبت تصویر گوشی S10 معادل 19 به 9 در نظر گرفته شده و گوشی اس 20 به دلیل بدنه بلندتر نسبت تصویر 20 به 9 را ارائه کرده که البته این تفاوت نسبت تصویر خیلی هم در عمل به چشم نمی‌آید و قابل درک نیست.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10

 

نمایشگر هر دو گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارند به گونه‌ای که چیزی در حدود 88.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی S10 توسط نمایشگر آن احاطه شده و این مقدار در گوشی S20 به چیزی در حدود 89.5 درصد می‌رسد. تفاوت ظاهری قابل درکی که مابین صفحه نمایش دو گوشی وجود دارد مربوط به مل نصب لنز دوربین سلفی می‌شود که در گوشی اس 10 در گوشه سمت راست و فوقانی ال سی دی واقع شده و در گوشی اس 20 در وسط و بخش فوقانی نمایشگر قرار می‌گیرد. پس از نظر ساختار خیلی تفاوت های مهمی مابین صفحه نمایش دو گوشی وجود ندارد، اما کیفیت عملکرد آن ها چطور است؟

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس | Redmi Note 9S

در مقایسه گلکسی S20 با S10 متوجه شدیم که کیفیت عملکرد صفحه نمایش دو گوشی هم تقریبا وضعیت مشابهی دارد، حداقل یک کاربر معمولی با چشم غیرمسلح تفاوتی مابین کیفیت ارائه محتوا روی ال سی دی دو گوشی احساس نمی‌کند. کیفیت عملکرد نمایشگر هر دو محصول در نوع خوب کم‌نظیر بوده و شما از دیدن محتوا بر روی آن ها لذت خواهید برد. شارپنس خوب، شادابی عالی، کنتراست مطلوب و تفکیک پذیری عالی رنگ ها از ویژگی های مهم و اصلی ال سی دی هر دو گوشی هستند. ضمن اینکه پنل داینامیک آمولد دو گوشی توان عالی در تولید روشنایی دارد و بدین سبب خیلی راحت می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور با افزایش شدت روشنایی (Brightness) نمایشگر بدون مشکل محتوای روی صفحه دستگاه را دید و با آن در تعامل بود. پس از نظر صفحه نمایش تفاوت قابل ملاحظه‌ و مهمی که توسط یک کاربر معمولی قابل درک باشد در دو گوشی نام برده شده دیده نمی‌شود.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

طبیعتا هر دو گوشی مورد نظرمان از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند اما چون گلکسی S20 گوشی جدیدتری است در حالت پیش فرض هم از نسخه جدیدتر سیستم عامل اندروید بهره‌مند خواهد بود. این گوشی در حالت پیش فرض به اندروید 10 مجهز شده و نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی سامسونگ با نام One UI 2 هم روی آن نصب و راه اندازی می‌شود. اما در سمت مقابل اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی گوشی S10 نصب خواهد بود اما خوشبختانه آپدیت اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2 به صورت OTA برای این گوشی منتشر شده و قابل دانلود و نصب است. از نظر قابلیت های نرم افزاری دو گوشی کاملا وضعیت مشابهی دارند و هر دوی آن ها از قابلیت هایی مثل بیکسبی (Bixby)، سامسونگ دکس (Samsung DeX)، دارک مد اندروید 10، حالت فول اسکرین و تعامل با گوشی از طریق دستورات اشاره‌ای و خیلی ویژگی های دیگر پشتیبانی می‌کنند.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10

 

دو گوشی از نظر روان بودن و ثبات بستر نرم افزاری هم بازده بسیار عالی دارند و بدون شک یک کاربر معمولی و حتی کاربرانی که در گوشی تسک های سنگین اجرا می‌کنند هم از عملکرد بستر نرم افزاری گلکسی اس 10 و اس 20 ناراضی نخواهند بود. به عقیده ما ثبات عملکرد بستر نرم افزاری دو گوشی در عمل و با دید کاربردی وضعیت یکسان و مشابهی دارد اما ممکن است بر روی کاغذ و تحت آنالیزهای دقیق، عملکرد بستر نرم افزاری گلکسی S20 روان تر از گلکسی S10 باشد چون از یک سمت این گوشی به سخت افزاری قوی تری مجهز است و از سمت دیگر اندروید 10 و رابط One UI 2 به طور پیش فرض روی آن نصب هستند و همیشه بستر نرم افزاری پیش فرض و اولیه گوشی های اندرویدی بهترین هماهنگی را با سخت افزاری آن ها دارد. با این حال انجام کارهای روزمره مثل وبگردی، ارسال و دریافت پیامک، برقراری تماس، نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره بدون مشکل در هر دو گوشی انجام می‌شود.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

بدون تردید یکی از مهمترین بخش های مقایسه گلکسی S20 با S10 مربوط به قدرت عملکرد آن ها می‌شود. طبیعتا چون گوشی اس 20 گوشی جدیدتری است و به عنوان پرچمدار سال 2020 سامسونگ معرفی شده انتظار می‌رود که قدرت و بازده پردازشی بهتری هم در مقایسه با گلکسی S10 داشته باشد. قبل از اینکه به صحبت در مورد این موضوع بپردازیم بهتر است مشخصات پردازنده، رم و حافظه داخلی دو گوشی را با هم مقایسه کنیم. تراشه‌ای که در نسخه جهانی گوشی S10 بکار رفته تراشه اگزینوس 9820 است که طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده بود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای داشت. چهار هسته آن از نوع Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.95 گیگاهرتز، دو هسته آن از نوع Cortex-A75 با فرکانس کاری 2.31 گیگاهرتز و دو هسته دیگر آن از نوع Mongoose M4 با فرکانس کاری 2.73 گیگاهرتز بودند. پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 هم در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی عمل می‌کرد. گلکسی اس 10 از رم 8 گیگابایتی بهره‌مند است و از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 128 و 512 گیگابایتی می‌شود.

اما در سمت مقابل نسخه جهانی گوشی Samsung Galaxy S20 از تراشه اگزینوس 990 سامسونگ بهره می‌برد که طی فرآیند 7 نانومتری پلاس ساخته شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A55 با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز، دو هسته آن از نوع Cortex-A76 با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز و دو هسته دیگر آن از نوع Mongoose M5 با فرکانس کاری 2.73 گیگاهرتز هستند. پردازنده Mali-G77 MP11 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. رم گوشی 8 گیگابایتی است و حافظه داخلی آن هم ظرفیت 128 گیگابایتی را ارائه می‌کند. لازم به ذکر است که هم گوشی گلکسی S10 و هم گوشی گلکسی S20 از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به عمل می‌آورند.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10

 

بنابراین از نظر پردازنده و تراشه گوشی اس 20 سخت افزار جدیدتر و طبیعتا قدرتمندتری را ارائه می‌کند، اما در عمل و از دید یک کاربر معمولی واقعا تفاوت خیلی زیادی مابین قدرت عملکرد دو گوشی قابل درک نیست. تمام کارهایی که در گوشی سامسونگ Galaxy S20 قادر به انجام آن ها خواهید بود را می‌توانید بدون مشکل در گوشی Galaxy S10 هم اجرا کنید. بازی هایی مثل فورتنایت (Fortnite)، پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و سایر بازی های سنگین و HD اندرویدی بدون مشکل روی هر دو گوشی اجرا می‌شوند اما طبیعتا اگر خیلی ریز و دقیق به مقایسه سرعت عملکرد دو گوشی بپردازید متوجه خواهید شد که سرعت عملکرد S20 از S10 بیشتر است و این موضوع در بنچمارک ها به وضوح قابل رویت خواهد بود، اما از دید یک کاربر معمولی که فقط قصد دارد تسک های سنگین بدون مشکل در گوشی اجرا شوند، تفاوت محسوسی مابین دو اسمارتفون مذکور قابل درک نیست.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

در این بخش از مقایسه گلکسی S20 با S10 به صحبت در مورد دوربین اصلی و سلفی آن ها می‌پردازیم. به عقیده ما یکی از اصلی ترین تغییرات نسل جدید پرچمداران سامسونگ در مقایسه با نسل قبل مربوط به دوربین می‌شود. همانطور که می‌دانید دوربین اصلی گوشی S10 از سه لنز مختلف تشکیل می‌شد که به ترتیب 12 مگاپیکسلی واید (Wide)، 12 مگاپیکسلی تله‌فتو (Telephoto) و 16 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی همچون دیافراگم متغیر، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار (AF)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری اولتراواید، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، HDR خودکار، امکان ضبط ویدیو های فوق پایدار (Super Steady) و همچنین امکان ضبط ویدیو های 2160p یا اصطلاحا 4K با نرخ 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی سامسونگ S10 پشتیبانی می‌شوند.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

اما در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی گلکسی S20 یک پکیج بی‌نظیر را ارائه می‌کند که حتی از مجموعه دوربین بکار رفته در گلکسی اس 10 هم برتر است. برای مجموعه دوربین اصلی این گوشی هم سه لنز مختلف در نظر گرفته شده که به ترتیب 12 مگاپیکسلی واید، 64 مگاپیکسلی تله‌فتو و 12 مگاپیکسلی اولتراواید هستند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل، تثبیت اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار، زوم اپتیکال هیبریدی 3X، عکسبرداری اولتراواید، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، HDR خودکار، امکان ضبط ویدیو های فوق پایدار و قابلیت ضبط ویدیو های 4320p با نرخ 24 فریم در هر ثانیه و همچنین ضبط ویدیو های 2160p یا همان 4K با نرخ های 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10

 

بنابراین با دو برتری حیلی واضح در مجموعه دوربین اصلی گوشی S20 در مقایسه با S10 وجود دارد. اولین مسئله مربوط به پشتیبانی آن از قابلیت ضبط ویدیو های 4320p می‌شود که فوق‌العاده خواهد بود و امکان فیلمبرداری با کیفیتی فراتر از حد تصور را ممکن می‌سازد. موضوع دوم هم مربوط به زوم اپتیکال هیبریدی 3X می‌شود که به لطف لنز 64 مگاپیکسلی و تله‌فتوی خود بزرگنمایی 3 برابر را بدون افت کیفیت مقدور می‌سازد. از نظر کیفیت ضبط عکس های عادی و همینطور پرتره، دوربین هر دو گوشی فوق‌العاده هستند و با هر دوی آن ها می‌توانید عکس های بسیار عالی ضبط کنید که مطمئنا کمتر گوشی قادر به رقابت با آن ها خواهد بود. اما اگر می‌خواهید دوربین شما واقعا بی‌نظیر باشد، گلکسی S20 سامسونگ انتخاب بهتری در مقایسه با گلکسی S10 است.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ: باتری و شارژدهی

باتری گوشی گلکسی اس 10 ظرفیت 3400 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. در بررسی این گوش مشخص شد که یک کاربر معمولی در حالت عادی با یک مرتبه شارژ باتری آن تقریبا می‌تواند 1 یا حداکثر 1.5 روز از آن بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده کند. اما در سمت مقابل باتری گوشی گلکسی S20 سامسونگ از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. طبق بررسی صورت گرفته مشخص شد که این باتری می‌تواند با یک مرتبه شارژ به راحتی برای 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه برای یک کاربر معمولی را تامین نماید و اگر میزان استفاده از گوشی کمتر از حد نرمال باشد یا قابلیت هایی مثل دارک مد در آن بکار گرفته شوند، 2 روز شارژدهی باتری از جانب گوشی S20 دور از انتظار نخواهد بود.

پس از نظر قدرت شارژدهی باتری، گوشی Galaxy S20 وضعیت بهتری در مقایسه با Galaxy S10 دارد. اما سرعت شارژ مجدد آن ها چطور است؟ شارژر اورجینال گوشی اس 10 سامسونگ 15 واتی است و با استفاده از آن تقریبا می‌توان ظرف مدت زمان 90 دقیقه باتری گوشی را از صفر تا صد درصد شارژ کرد. از سمت دیگر شارژر فابریک گوشی S20 یک شارژر 25 واتی است و طبق بررسی صورت گرفته مشخص شد که با استفاده از آن می‌توان تقریبا در مدت زمان مشابه 90 دقیقه‌ای باتری این اسمارتفون را هم از صفر تا صد درصد شارژ کرد. بنابراین سرعت شارژ باتری دو گوشی تقریبا وضعیت یکسان و مشابهی دارد و شاید به میزان چند دقیقه با توجه به شرایط محیط تفاوت هایی مابین سرعت شارژ باتری آن ها به وجود آید.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10

 

اما هر دو گوشی S10 و S20 از قابلیت شارژر بیسیم 15 واتی و همچنین شارژر بیسیم معکوس 9 واتی هم پشتیبانی می‌کنند. به لطف این قابلیت می‌توان با استفاده از پد های شارژ بیسیم باتری هر دو گوشی نام برده شده را شارژ کرد. همچنین می‌توان با نزدیک کردن قاب پشت گوشی های دیگری که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند به قاب پشت گوشی S10 و S20 نسبت به شارژ باتری آن ها اقدام کرد که در این حالت به نوعی دو پرچمدار سامسونگ شبیه به یک پاوربانک بیسیم عمل خواهند کرد.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ: قیمت و ارزش خرید

مطمئنا یکی از اصلی ترین و مهمترین بخش های مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ مربوط به قیمت و ارزش خرید آن ها می‌شود. نسخه پایه گوشی S10 با رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 11 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما گوشی سامسونگ گلکسی S20 قیمتی در حدود 17 میلیون تومان دارد. با توجه به تفاوت های نه چندان زیادی که مابین دو اسمارتفون مذکور دیده می‌شوند، ما عقیده نداریم که خرید Galaxy S20 خیلی گزینه عالی باشد و انتخاب بهتری در مقایسه با Galaxy S10 به شمار آید. به عقیده ما برتری های این گوشی نسبت به گوشی S10 به قدری نیست که بتواند اختلاف قیمت 6 میلیون تومانی آن ها را توجیه کند! شاید اگر گلکسی اس 20 قیمتی در حدود 13 یا 14 میلیون تومان داشت، به گزینه انتخاب بهتری در مقایسه با گلکسی اس 10 تبدیل می‌شد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گوشی S20 و S10 سامسونگ پرداختیم و سعی کردیم تفاوت های اصلی مابین این دو اسمارتفون را برایتان مشخص کنیم. اگر به پرچمداران سامسونگ علاقه دارید و می‌خواهید گوشی داشته باشید که دوربین بی‌نظیری داشته باشد، گلکسی اس 20 گزینه خرید خوبی برایتان خواهد بود اما اگر نمی‌خواهید هزینه خیلی زیادی صرف خرید یک گوشی پرچمدار اندرویدی کنید، طبیعتا گلکسی S10 انتخاب معقولانه‌تری برای شماست. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.