مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ

مقایسه محصولات 08 فروردین 1399 علی مظفری

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ

سامسونگ پرچمداران جدید سال 2020 خود را در سه نسخه مختلف با نام های اختصاصی Galaxy S20 (گلکسی اس 20)، Galaxy S20 Plus (گلکسی اس 20 پلاس) و Galaxy S20 Ultra (گلکسی اس 20 اولترا) معرفی کرد. اما تفاوت های اصلی مابین این سه نسخه پرچمداران جدید سامسونگ چیست؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ بپردازیم و اصلی ترین تفاوت های آن ها را مشخص کنیم. با فروشگاه هدف همراه شوید.

مقدمه

پرچمداران جدید سال 2020 شرکت سامسونگ در ماه فوریه (February) با نام های اختصاصی گلکسی S20، گلکسی S20 Plus و گلکسی S20 Ultra معرفی شدند. هر یک از این گوشی ها دارای یک نسخه معمولی و یک نسخه اختصاصی با قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G می‌شوند. تنها تفاوت مابین نسخه 5G این سه گوشی و نسخه معمولی آن ها در پشتیبانی از اینترنت 5G خلاصه می‌شود که حداقل فعلا به دلیل عدم وجود بستر مناسب برای استفاده از شبکه 5G خیلی مهم و حائز اهمیت نیست. اما چه تفاوت هایی مابین سه گوشی S20، S20 Plus و S20 Ultra وجود دارد و خرید کدامیک از این سه گوشی انتخاب بهتری خواهد بود؟

در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ بپردازیم و مروری بر تفاوت های این سه محصول در اصلی ترین زمینه ها داشته باشیم. ما سعی می‌کنیم فقط به تفاوت های اصلی مابین این سه گوشی اشاره کنیم و از اشاره جزئی به ویژگی های مشترک مابین آن ها صرف نظر نماییم و بدین ترتیب از طولانی شدن بی‌دلیل مطلب جلوگیری کنیم. اگر قصد خرید یک اسمارتفون اندرویدی جدید را دارید و می‌خواهید دقیق تر با تفاوت های این سه پرچمدار جدید سامسونگ آشنا شده و در نهایت یکی از آن ها را برای خرید انتخاب کنید، توصیه داریم حتما تا انتهای این مطلب با فروشگاه ادبازار همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت تفاوت های زیادی مابین سه گوشی نام برده شده وجود ندارد و بخش اصلی تفاوت های آن ها در این بخش مربوط به ابعاد و وزن می‌شود. فریم اصلی هر سه گوشی از آلومینیوم تشکیل شده و قاب پشت و پنل جلوی هر سه آن ها با شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود و مقاومت بسیار خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و بوجود آمدن خط و خش دارد. با این حال توصیه می‌کنیم حتما از گلس محافظ قاب پشت و گلس ال سی دی برای اطمینان از بوجود نیامدن خط و خش روی بدنه پرچمداران سامسونگ استفاده کنید. هر سه گوشی مذکور از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کنند و به معنای واقعی کلمه ضد آب هستند و تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام می‌آورند. بهره‌مندی از اسپیکر های استریوی قدرتمند و سوکت شارژ یو اس بی سی (USB Type C) هم از دیگر ویژگی های مشترک سه گوشی مورد نظر است.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra

 

بنابراین از نظر کیفیت ساخت هر سه گوشی وضعیت یکسانی دارند، اما تفاوت هایی از نظر سبک طراحی و ظاهر در آن ها دیده می‌شوند. ابعاد گلکسی S20 Ultra معادل 8.8 در 76 در 166.9 میلیمتر بوده و وزن آن حدود 220 گرم است، بنابراین این گوشی اندازه بسیار بزرگ و وزن بالایی دارد و برای کسانی که به اسمارتفون های بزرگ علاقه دارند انتخاب مناسبی خواهد بود. در سمت مقابل وزن گلکسی S20 Plus حدود 186 گرم است و ابعاد آن هم 7.8 در 73.7 در 161.9 میلیمتری خواهد بود. در آخر هم گلکسی S20 با ابعاد 7.9 در 69.1 در 151.7 میلیمتری و وزن 163 گرمی کوچک ترین عضو پرچمداران جدید سامسونگ را تشکیل می‌دهد. بنابراین اصلی ترین تفاوت مابین سه گوشی نام برده شده از نظر سبک طراحی در اندازه، ابعاد و وزنشان خلاصه می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی ردمی 9 شیائومی | Xiaomi Redmi 9

یک تفاوت دیگر هم در طراحی قاب Galaxy S20 Ultra نسبت به دو برادر دیگرش وجود دارد که مربوط به محل نصب لنز های دوربین اصلی و چینش آن ها در کنار یکدیگر می‌شود. با یک نگاه ساده به قاب پشت سه گوشی مذکور به خوبی متوجه این وجه تمایز گوشی اس 20 اولترا در مقایسه با اس 20 و اس 20 پلاس خواهید شد. سه گوشی مذکور از نظر سایر ویژگی های مرتبط با سبک طراحی و ظاهر کاملا وضعیت یکسان و مشابهی دارند و حتی ظاهر پنل جلوی آن ها هم کاملا سبکی مشابه را ارائه می‌کند. ضمنا بخش زیرین صفحه نمایش هر سه گوشی از قابلیت اسکن انگشت کاربر پشتیبانی به عمل می‌آورد و در مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra مشخص شد که سرعت عمل این اسکنر واقعا عالی است و می‌توان حساب ویژه‌ای روی آن باز کرد. عملکرد اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش هر سه گوشی با توجه به ساختار یکسان، کیفیت کاملا مشابهی را ارائه می‌کند.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra

 

پس در مجموع از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت خیلی تفاوت های محسوسی مابین سه پرچمدار جدید سامسونگ وجود ندارد و اصلی ترین تفاوت آن ها مربوط به اندازه و وزن می‌شود. اگر به گوشی های خیلی بزرگ علاقه دارید، گلکسی S20 اولترا گزینه خرید عالی برایتان خواهد بود اما اگر به دنبال گوشی با اندازه متوسط هستید می‌توانید گلکسی S5 پلاس را انتخاب کنید و اگر گوشی قدرتمند و زیبایی می‌خواهید که ابعاد جمع‌و‌جورتری داشته باشد، گلکسی S20 بهترین انتخاب پیش رویتان خواهد بود. اینکه کدام گوشی از نظر سبک طراحی گزینه خرید بهتری است، کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ: صفحه نمایش

سامسونگ از یک پنل نمایشگر کاملا مشابه در سه پرچمدار جدیدش استفاده کرده و تنها تفاوت نمایشگر آن ها مربوط به ابعاد و اندازه می‌شود که روی مواردی همچون تراکم پیکسلی و نسبت تصویر به بدنه تاثیرگذار خواهد بود. پنل نمایشگر هر سه گوشی داینامیک آمولد 2X (Dynamic AMOLED 2X) در نظر گرفته شده و رزولوشن 3200 در 1440 پیکسلی را ارائه می‌کند. نسبت تصویر آن ها 20 به 9 خواهد بود و قابلیت هایی از قبیل HDR+، نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) و اسکن انگشت کاربر توسط صفحه نمایش هر سه گوشی مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد. همچنین حاشیه های صفحه نمایش هر سه اسمارتفون مذکور بسیار باریک است. بنابراین تا به اینجای کار فقط به ویژگی های مشتری پنل نمایشگر سه گوشی اشاره کردیم.

اما تفاوت اصلی نمایشگر سه گوشی مربوط به اندازه آن ها می‌شود. اگر برای مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra این سه اسمارتفون را در کنار هم قرار دهید، به خوبی متوجه خواهید شد که اس 20 اولترا در مقایسه با دو برادر دیگرش از نمایشگر بزرگ تری بهره می‌برد. صفحه نمایش این گوشی 6.9 اینچی است و نمایشگر های اس 20 پلاس و اس 20 به ترتیب اندازه 6.7 اینچی و 6.2 اینچی دارند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش سه گوشی S20 اولترا، S20 پلاس و S20 به ترتیب به 511 پیکسل در هر اینچ، 525 پیکسل در هر اینچ و 563 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. پس چون نمایشگر گوشی اس 20 از دیگر برادرانش کوچک تر است، تراکم پیکسلی بیشتری را ارائه می‌کند.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra

 

نسبت تصویر به بدنه یا همان میزان مساحتی که روی پنل جلوی گوشی توسط نمایشگر آن احاطه شده هم به ترتیب برای گوشی S20 Ultra معادل 89.9 درصد، برای گوشی S20 Plus معادل 90.5 درصد و برای گوشی S20 معادل 89.5 درصد خواهد بود که بیشتر تفاوت های ناچیز روی کاغذ هستند و در عمل نمی‌توان متوجه آن ها شد. ضمن اینکه روی صفحه نمایش هر سه گوشی با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده شده که مقاومت بسیار خوبی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز دارد.

ضمنا پنل نمایشگر داینامیک آمولد 2X سه گوشی مذکور قدرت فوق‌العاده خوبی در تولید روشنایی دارد و بدین سبب به راحتی می‌توان با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر این سه محصول روی 80 درصد در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی ال سی دی را مشاهده کرد. بنابراین در مجموع باید اینطور گفت که تنها تفاوت اصلی سه گوشی S20، S20 پلاس و S20 اولترا در زمینه صفحه نمایش مربوط به اندازه پنل نمایشگرشان می‌شود و سایر ویژگی های مرتبط با نمایشگر این سه گوشی هیچ تفاوت عمده‌ و قابل لمسی نسبت به هم ندارد. اگر به گوشی های علاقه دارید که صفحه نمایش خیلی بزرگ داشته باشد، گلکسی S20 اولترا گزینه خرید عالی برای شماست.

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

طبیعتا هر سه گوشی مد نظر از یک بستر نرم افزاری کاملا مشابه و یکسان بهره می‌برند، بنابراین مقایسه کردن آن ها در این زمینه اصلا معنا و مفهومی ندارد. اندروید 10 پای به طور پیش فرض در کنار رابط کاربری One UI 2 روی هر سه گوشی مورد نظر نصب است و بازده نرم افزاری هر سه محصول در وضعیت عالی قرار دارد. ضمن اینکه بدون تردید حداقل تا 2 سال آینده پشتیبانی نرم افزاری از سه گوشی S20، S20 Plus و S20 Ultra صورت می‌پذیرد. پشتیبانی از بیکسبی (Bixby)، امکان استفاده از گوشی در حالت دارک مد (Dark Mode)، پشتیبانی از قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX)، پشتیبانی از دستورات اشاره‌ای برای تعامل با دستگاه در حالت فول اسکرین (پنهان سازی دکمه های نویگیشن) و خیلی قابلیت های دیگر در بستر نرم افزاری هر سه گوشی به صورت کاملا مشابه ارائه شده است. پس از نظر بستر نرم افزاری هیچ تفاوتی مابین سه پرچمدار جدید سال 2020 سامسونگ وجود ندارد.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

بدون تردید هر سه پرچمدار جدید سامسونگ قدرت عملکرد عالی دارند و از این نظر جزو بهترین اسمارتفون های بازار خواهند بود. تراشه مرکزی در قلب سه گوشی S20، S20 Plus و S20 Ultra بکار رفته کاملا مشابه و یکسان است. نسخه جهانی هر سه گوشی از تراشه اگزینوس 990 سامسونگ بهره می‌برند که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. همچنین نسخه اختصاصی از این سه گوشی هم در بازار آمریکا با تجهیز به تراشه اسنپدراگون 865 روانه بازار می‌شود که ما کاری با آن نسخه نداریم. پردازنده مرکزی تراشه اگزینوس 990 از چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.5 گیگاهرتزی، دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و دو هسته Mongoose M5 با فرکانس کاری 2.73 گیگاهرتز تشکیل می‌شود. پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra

 

بنابراین یک پردازنده مرکزی قدرتمند و مشابه در سه گوشی مد نظر بکار رفته اما وضعیت رم و حافظه داخلی آن ها چطور است؟ اصلی ترین تفاوتی که باید در این بخش مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra به آن اشاره کنیم مربوط به ظرفیت رم بیشتری می‌شود که از جانب گوشی اس 20 اولترا ارائه شده است! رم این گوشی ظرفیت عالی 12 گیگابایتی را ارائه می‌کند اما رم دو برادر کوچک تر آن یعنی گوشی های S20 و S20 پلاس 8 گیگابایتی است. از نظر حافظه داخلی هم سه گوشی شرایط یکسانی دارند و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. ضمن اینکه هر سه آن ها از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند. در مقایسه سه گوشی مشخص شد که هر سه آن ها با قدرت کاملا مشابه و عالی از پس اجرای سنگین ترین بازی ها و تسک ها بر می‌آیند و کوچک ترین لگ و تاخیری هم در آن ها به وجود نمی‌آید. پس از نظر پردازنده، رم و حافظه داخلی فقط یک تفاوت مابین Galaxy S20 Ultra و دو برادر کوچک ترش وجود دارد که مربوط به ارائه رم 12 گیگابایتی می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون حافظه کش گوشی (Cache) چیست و چگونه آن را پاک کنیم؟

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ: دوربین

نوبتی هم باشد نوبت به مقایسه دوربین سه گوشی مورد نظر می‌رسد که شاید یکی از مهمترین بخش های این مقایسه محسوب شود، چون یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین سه گوشی S20، S20 پلاس و S20 اولترا به دوربین آن ها مربوط می‌شود. دوربین اصلی گوشی S20 از سه لنز تشکیل شده، اما دوربین اصلی S20 پلاس و S20 اولترا از چهار لنز تشکیل می‌شوند که البته وضوح و ساختارشان هم نسبت به هم تفاوت هایی دارد. سه لنز دوربین اصلی گوشی گلکسی اس 20 به ترتیب 12 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 64 مگاپیکسلی نوع تله‌فتو (Telephoto) و 12 مگاپیکسلی نوع اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی که توسط مجموعه دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند هم شامل مواردی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال هایبرید 3X، فیلمبرداری فوق پایدار (Super Steady)، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری اولتراواید، عکسبرداری پرتره، HDR خودکار و امکان ضبط ویدیو های با وضوح 4320 پیکسلی با نرخ 24 فریم در ثانیه می‌شود.

اما در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی Galaxy S20 Plus از یک لنز 12 مگاپیکسلی واید، یک لنز 64 مگاپیکسلی تله‌فتو یک لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید و یک لنز اضافه دیگر در مقایسه با گوشی S20 که 0.3 مگاپیکسلی از نوع TOF 3D عمقی (Depth) است بهره می‌برد که مطمئنا به ضبط عکس های پرتره بهتر کمک خواهد کرد. قابلیت های کاملا مشابهی که توسط دوربین اصلی گوشی گلکسی S20 پشتیبانی می‌شوند از جانب دوربین اصلی گوشی S20 Plus هم مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند. پس تنها تفاوت مابین مجموعه دوربین اصلی دو گوشی S20 و S20 Plus مربوط به بهره‌مندی نسخه پلاس گوشی از یک لنز اضافه عمقی TOF 3D با وضوح 0.3 مگاپیکسل می‌شود که ضبط عکس های پرتره و تفکیک عمق تصویر از سوژه اصلی را به شکل بهتری امکانپذیر می‌کند.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra

 

اما در سمت مقابل مجموعه دوربین اصلی گوشی گلکسی اس 20 اولترا قرار دارد که بدون تردید کمتر گوشی می‌تواند از نظر کیفیت و پتانسیل به رقابت با آن بپردازد! چهار لنز دوربین اصلی این گوشی به ترتیب 108 مگاپیکسلی واید، 48 مگاپیکسلی پریسکوپ تله‌فتو، 12 مگاپیکسلی اولتراواید و 0.3 مگاپیکسلی عمقی TOF 3D هستند. قابلیت های کاملا مشابهی که در دوربین اصلی دو گوشی S20 و S20 Plus شاهد ارائه آن ها بودیم توسط دوربین اصلی S20 Plus هم ارائه می‌شوند با این تفاوت که زوم اپتیکال هایبرید در این گوشی به لطف بهره‌مندی از لنز دوربین پریسکوپ تله‌فتوی 48 مگاپیکسلی تا 10 برابر (Hybrid Optical Zoom 10X) قابل انجام خواهد بود و عکسبرداری با وضوح 108 مگاپیکسلی هم توسط دوربین اصلی آن پشتیبانی می‌شود که منجر به ضبط عکس های خارق‌العاده‌ای خواهد شد. بنابراین اگرچه دوربین اصلی هر سه نسخه پرچمداران جدید سامسونگ عملکرد و بازده فوق‌العاده‌ای دارد اما دوربین اصلی گلکسی S20 اولترا با چهار لنز فوق قدرتمندی که دارد می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر را برایتان به همراه داشته باشد و حتی نسبت به خیلی از دوربین های DSLR موجود در بازار هم بازده بهتری ارائه دهد.

حالا وقتشه! اینو بخون دلیل بکارگیری چند لنز دوربین در گوشی ها چیست؟

اما مسئله بعدی که باید در این بخش مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ به آن اشاره کنیم مربوط به دوربین سلفی این سه گوشی می‌شود. دوربین سلفی که در دو گوشی اس 20 و اس 20 پلاس بکار گرفته شده یکسان و مشابه است. یک لنز دوربین 10 مگاپیکسلی واید دوربین سلفی این دو گوشی را تشکیل می‌دهد که از قابلیت هایی مثل عکسبرداری پرتره، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل، HDR، تماس تصویری دوآل و ضبط فیلم های 4K با نرخ های 30 و 60 فریم در هر ثانیه توسط آن پشتیبانی می‌شود. اما دوربین سلفی گوشی S20 Ultra مثل دوربین اصلی آن تفاوت محسوسی در مقایسه با دو برادر کوچک ترش دارد.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra

 

دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 40 مگاپیکسلی نوع واید تشکیل شده که از قابلیت هایی همچون عکسبرداری پرتره، فوکوس خودکار مرحله‌ای، HDR خودکار، تماس تصویری دوآل و ضبط ویدیو های 4K با نرخ های 30 و 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. بنابراین وضوح یا رزولوشن لنز دوربین سلفی گوشی اس 20 اولترا هم نسبت به دو پرچمدار جدید و دیگر سامسونگ برتری دارد. پس در مجموع اگر می‌خواهید گوشی داشته باشید که دوربین اصلی و سلفی آن وضوح و کیفیت عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد، گلکسی S20 اولترا بهترین گزینه خرید پیش رویتان خواهد بود. کیفیت عملکرد دوربین های اصلی دو گوشی S20 Plus و S20 هم عالی هستند اما به پای S20 Ultra نمی‌رسند.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ: باتری و شارژدهی

یکی دیگر از تفاوت های اصلی و مهم سه پرچمدار جدید شرکت سامسونگ مربوط به ظرفیت باتری آن ها می‌شود. باتری هر سه گوشی نام برده شده از نوع لیتیوم پلیمری است اما ظرفیت باتری گوشی S20 معادل 4000 میلی آمپر بوده و باتری دو گوشی S20 Plus و S20 Ultra به ترتیب ظرفیت های 4500 و 5000 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. طبیعتا با توجه به اینکه ابعاد صفحه نمایش سه گوشی نام برده شده با هم تفاوت دارد، عجیب نیست که ظرفیت باتری آن ها هم برای دستیابی به یک تعادل قابل قبول با هم فرق داشته باشد. در مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra مشخص شد که بازده و قدرت شارژدهی باتری سه گوشی تقریبا در یک سطح قرار می‌گیرد و هر سه آن ها با یک مرتبه شارژ باتری برای یک کاربر معمولی تقریبا 1.5 روز استفاده بدون نیاز به شارژر را مقدور می‌سازند. بنابراین علیرغم اینکه ظرفیت باتری سه گوشی با هم تفاوت دارد، از نظر قدرت شارژدهی تقریبا شرایط یکسانی برای هر سه آن ها برقرار است.

اما سرعت شارژ مجدد باتری مسئله مهم دیگری است که باید به آن پرداخته شود. شارژ اورجینال گوشی های Galaxy S20، S20 Plus مشابه یکدیگر و 25 واتی است. بنابراین از نظر سرعت شارژ تفاوتی مابین این دو گوشی به وجود می‌آید. طبق بررسی صورت گرفته، شارژ باتری 4000 میلی آمپر ساعتی گوشی S20 سامسونگ با استفاده از شارژر فابریک دستگاه تقریبا در مدت زمان 90 دقیقه انجام می‌شود. این مدت زمان برای گوشی S20 Plus به چیزی در حدود 110 دقیقه می‌رسد. اما شارژر فابریکی که برای گوشی گلکسی S20 اولترا و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن در نظر گرفته شده 45 واتی خواهد بود. طبق بررسی صورت گرفته باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی با شارژر اورجینالش تقریبا در مدت زمان 80 دقیقه فول شارژ می‌شود!

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra

 

بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا از دو برادر دیگرش وضعیت بهتری را ارائه می‌کند و Galaxy S20 هم وضعیت نسبتا مشابهی دارد اما برای شارژ کردن گلکسی S20 Plus باید چیزی در حدود 20 دقیقه بیشتر صبر کنید. اما هر سه گوشی S20، S20 پلاس و S20 اولترا از قابلیت شارژ بیسیم 15 واتی هم پشتیبانی می‌کنند و با استفاده از پد های شارژ بیسیم خاص می‌توان بدون نیاز به اتصال سیم، باتری آن ها را شارژ کرد. قابلیت شارژ بیسیم معکوس 9 واتی (Reverse Wireless Charging) هم توسط هر سه گوشی پشتیبانی می‌شود و با نزدیک کردن قاب پشت آن ها به قاب پشت گوشی های دیگری که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی به عمل می‌آورند می‌توانید باتری آن اسمارتفون ها را شارژ کنید.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ: قیمت

به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز در بازار کشور و همچنین مشخص نبودن فعلی (در زمان تدوین این مطلب) دقیق قیمت سه گوشی مورد نظر، در این بخش قیمت دلاری این سه پرچمدار سامسونگ را به عنوان معیار در نظر گرفته و با هم مقایسه می‌کنیم. طبق اطلاعاتی که از سمت سایت gsmarena ارائه شده، قیمت گلکسی اس 20 سامسونگ حدود 810 دلار خواهد بود. در سمت دیگر دو گوشی اس 20 پلاس و اس 20 اولترا به ترتیب 860 و 1290 دلار قیمت دارند. بدون تردید هیچ کدام از سه گوشی نام برده شده گوشی های مقرون به صرفه و خوش قیمتی نیستند و از گران قیمت ترین اسمارتفون های اندرویدی بازار به شمار می‌روند. به عقیده ما اگر از نظر بودجه با محدودیت مواجه نیستید، گلکسی S10 Ultra را تهیه کنید اما اگر نمی‌خواهید تا آن اندازه برای خرید گوشی هزینه کنید، با توجه به اینکه چه اندازه‌ای از نمایشگر برایتان مناسب است، یکی از دو گوشی S20 یا S20 Plus را تهیه کنید.

جدول مقایسه S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ

 

گلکسی S20 Ultra گلکسی S20 Plus گلکسی S20  

فریم آلومینیوم

ضدآب تا عمق 1.5 متری

فریم آلومینیوم

ضدآب تا عمق 1.5 متری

فریم آلومینیوم

ضدآب تا عمق 1.5 متری

ظاهر و کیفیت ساخت

8.8 در 76 در 166.9 میلیمتر

220 گرم

داینامیک آمولد 2X (Dynamic AMOLED 2X)

3200 در 1440 پیکسل

6.9 اینچ

7.8 در 73.7 در 161.9 میلیمتر

186 گرم

داینامیک آمولد 2X (Dynamic AMOLED 2X)

3200 در 1440 پیکسل

6.7 اینچ

7.9 در 69.1 در 151.7 میلیمتر

163 گرم

داینامیک آمولد 2X (Dynamic AMOLED 2X)

3200 در 1440 پیکسل

6.2 اینچ

صفحه نمایش

اندروید 10 پای

رابط کاربری One UI 2

اندروید 10 پای

رابط کاربری One UI 2

اندروید 10 پای

رابط کاربری One UI 2

سیستم عامل

تراشه اگزینوس 990 سامسونگ

پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11

تراشه اگزینوس 990 سامسونگ

پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11

تراشه اگزینوس 990 سامسونگ

پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11

پردازنده مرکزی و گرافیکی
12 گیگابایت 8 گیگابایت 8 گیگابایت رم
128 گیگابایت 128 گیگابایت 128 گیگابایت حافظه داخلی
108 مگاپیکسلی واید، 48 مگاپیکسلی پریسکوپ تله‌فتو، 12 مگاپیکسلی اولتراواید و 0.3 مگاپیکسلی عمقی TOF 3D 12 مگاپیکسلی واید، 64 مگاپیکسلی تله‌فتو، 12 مگاپیکسلی اولتراواید و 0.3 مگاپیکسلی از نوع TOF 3D عمقی 12 مگاپیکسلی نوع واید، 64 مگاپیکسلی نوع تله‌فتو و 12 مگاپیکسلی نوع اولتراواید دوربین اصلی
40 مگاپیکسلی نوع واید 10 مگاپیکسلی واید 10 مگاپیکسلی واید دوربین سلفی
5000 میلی آمپر ساعت 4500 میلی آمپر ساعت 4000 میلی آمپر ساعت باتری
حدود 1290 دلار حدود 860 دلار حدود 810 دلار ارزش خرید

 

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ پرداختیم. سعی کردیم این سه اسمارتفون را از نظر اصلی ترین ویژگی ها با هم مورد مقایسه قرار دهیم. گوشی اس 20 اولترا بدون تردید در مقایسه با دو برادر کوچک تر خودش برتری های محسوسی دارد و می‌تواند برای کسانی که از نظر بودجه با محدودیت مواجه نیستند یک گزینه خرید برتر باشد. اصلی ترین برتری های این گوشی نسبت به دو نسخه دیگر در ،دوربین، اندازه صفحه نمایش، ظرفیت رم و سرعت شارژ باتری خلاصه می‌شود. اگر نمی‌خواهید تا آن اندازه برای خرید یک گوشی هزینه کنید، مابین گلکسی S20 و S20 Plus یک مورد را انتخاب نمایید و فقط اندازه صفحه نمایش آن ها را به عنوان معیار اصلی انتخاب خود در نظر داشته باشید. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.