آموزش تغییر اندازه فونت در آیفون اپل

آموزش و ترفندها 04 فروردین 1399 علی مظفری

آموزش تغییر اندازه فونت در آیفون اپل

امکان تغییر دادن سایز یا همان اندازه فونت در آیفون و آیپد های اپل وجود دارد اما خیلی از کاربران از وجود این قابلیت مطلع نیستند. برای انجام این کار هیچ نیازی به نصب اپلیکیشن های جانبی یا جیلبریک کردن دستگاه خواهید داشت. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش تغییر اندازه فونت در آیفون اپل بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

اندازه فونت ها در آیفون های اپل به گونه‌ای در نظر گرفته شده که دیدن و خواندن متون را ساده کند، اما با این حال ممکن است برخی افراد با اندازه فونت گوشی مشکل داشته باشند و احساس کنند که سایز نوشته های روی صفحه آیفون بیش از حد کوچک یا بیش از حد بزرگ است. در اینگونه مواقع هیچ لزومی مبنی بر استفاده از ذره‌بین یا عینک وجود ندارد، چون قابلیت تغییر اندازه و سایز فونت در آیفون های اپل ارائه شده است. این قابلیت بدون نیاز به جیلبریک کردن آیفون یا حتی نصب اپلیکیشن های جانبی قابل استفاده خواهد بود و در واقع یکی از ویژگی های کاربردی سیستم عامل iOS محسوب می‌شود که بیشتر با هدف کمک به افرادی طراحی شده که مشکلات بینایی دارند.

نکته جالب این است که تقریبا 80 درصد کاربران آیفون ها اصلا با وجود این قابلیت در سیستم عامل iOS آشنا نیستند و نمی‌دانند که همچنین قابلیتی به طور پیش فرض در آیفون و آیپد آن ها ارائه شده است. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش تغییر اندازه فونت در آیفون و آیپد های اپل بپردازیم و نحوه انجام این کار را به طور مرحله به مرحله برایتان شرح دهیم. بنابراین اگر بنا به هر دلیل می‌خواهید اندازه فونت آیفون یا آیپد خودتان یا دیگران را تغییر دهید، این مقاله اختصاصی را از دست نداده و تا انتهای آن با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

آموزش تغییر اندازه فونت در آیفون

خوشبختانه برای تغییر دادن سایز یا همان اندازه فونت ها در آیفون و آیپد های اپل لزومی مبنی بر طی کردن مراحل پیچیده یا حتی نصب اپلیکیشن های جانبی وجود ندارد و این کار از طریق منوی تنظیمات دستگاه قابل انجام خواهد بود. بدین منظور کافیست مراحلی که در ادامه شرح می‌دهیم را انجام دهید.

 

آموزش تغییر اندازه فونت در آیفون اپل

 

با انتخاب آیکون چرخ دنده از منوی اصلی آیفون خود به بخش تنظیمات یا همان Settings بروید. در این بخش گزینه General را انتخاب کنید و سپس از بین آپشن هایی که ارائه شده‌اند، گزینه Accessibility را انتخاب نمایید.

 

آموزش تغییر اندازه فونت در آیفون اپل

 

در این شرایط به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که شامل چندین گزینه و آپشن دیگر می‌شود. از بین گزینه های موجود باید مورد Larger Text را انتخاب نمایید. در این شرایط به صفحه‌ای مشابه با عکس فوق هدایت خواهید شد. اسلایدر کنار گزینه Larger Accessibility Sizes را انتخاب کنید تا به حالت سبز رنگ منتقل شود. حالا از نوار ابزاری که در بخش زیرین صفحه ارائه شده، اندازه فونت گوشی را بنا به نیاز خودتان بزرگ تر یا کوچک تر کنید. با هدایت اسلایدر لبه زیرین صفحه به سمت چپ، اندازه فونت ها کوچک تر می‌شود و با هدایت آن به سمت راست، اندازه فونت ها بزرگ تر خواهد شد.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش مخفی کردن پیامک در آیفون و اندروید

 

نکته: برخی از اپلیکیشن های نصب شده روی آیفون ممکن است به گونه‌ای کدنویسی شده باشند که از تنظیمات اندازه فونت گوشی پیروی کنند. در اینگونه برنامه ها با تغییر اندازه فونت در آیفون به طور خودکار فونت برنامه هم تغییر می‌کند. دقت داشته باشید که همه اپلیکیشن های آیفون از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند و ممکن است فونت برخی از برنامه ها هیچ تغییری پیدا نکند. ضمنا برخی از برنامه ها مثل تلگرام در منوی تنظیمات خودشان قابلیتی برای تغییر اندازه فونت را ارائه کرده‌اند.

 

بولد کردن فونت در آیفون

آیفون های اپل علاوه بر ارائه امکان تغییر اندازه و سایر فونت گوشی، این امکان را هم در اختیار کاربر قرار می‌دهند که نوشته های دستگاه را بولد (Bold) یا اصطلاحا توپر کند. برای انجام این کار مراحلی که در ادامه این مطلب شرح داده شده‌اند را طی کنید.

 

آموزش بولد کردن فونت در آیفون

 

وارد بخش Settings آیفون خود شوید و گزینه General را انتخاب کنید. حال گزینه Accessibility را از بین آپشن هایی که ارائه شده‌اند انتخاب نمایید. به دنبال گزینه‌ای که تحت عنوان Bold Text ارائه شده باشید و اسلایدر کنار آن را لمس کنید تا فعال شود. دقت داشته باشید وقتی این تغییر را ایجاد می‌کنید، گوشی باید برای اعمال شدن تغییرات ریستارت شود. در صورت نیاز گوشی را ریستارت کنید تا شاهد بولد یا توپر شدن فونت گوشی و نوشته های روی آن باشید.

 

تغییر نوع فونت نوشتاری در iOS 13

اما علاوه بر امکان تغییر اندازه فونت در آیفون های اپل، طی جدیدترین به روز رسانی که برای این محصولات در قالب iOS 13 ارائه شده، امکان تغییر دادن نوع فونت نوشتاری متن هم فراهم آمده که یکی از جالب ترین قابلیت های جدید این نسخه از سیستم عامل آی او اس هم به شمار می‌رود. هم اکنون تغییر فونت توسط اپلیکیشن هایی مثل برنامه ایمیل، Keynote و برخی اپلیکیشن های دیگر آیفون های اپل پشتیبانی می‌شود و در آینده نزدیک توسط برنامه های دیگر هم مورد پشتیبانی قرار خواهد گرفت. بنابراین شما هم اکنون و با نصب iOS 13 روی آیفون خود می‌توانید بدون نیاز به جیلبریک کردن گوشی و انجام مراحل پیچیده، فونت گوشی خودتان را تغییر دهید.

 

آموزش تغییر نوع فونت نوشتاری در iOS 13

 

برای تغییر دادن فونت در آیفون کافیست ابتدا وارد یکی از برنامه هایی شوید که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال برنامه ایمیل آیفون (Email) را باز کنید و روی یکی از فیلدهایی که برای تایپ کردن متن ارائه شده ضربه لمسی بزنید تا کیبورد مجازی گوشی نمایان شود. حالا آیکون "فلش" را از گوشه سمت راست و بالای پنجره کیبورد انتخاب کرده و سپس گزینه‌ای که با نماد "Aa" مشخص شده را انتخاب نمایید. مشاهده خواهید کرد که یک منوی جدید برای اعمال انواع تغییرات در ساختار نوشته و متن نمایان می‌شود. گزینه Default Font را از این بخش انتخاب کنید تا منویی مشابه با عکس فوق نمایان شود.می‌توانید هر یک از فونت هایی که در لیست ارائه شده‌اند را انتخاب کرده و متن مورد نظرتان را با آن فونت تایپ کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون 13 روش تقویت و افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13

 

آموزش تغییر اندازه فونت در آیفون اپل

 

اما لیست فوق شامل فونت های پیش فرضی می‌شود که در iOS 13 ارائه شده‌اند. خوشبختانه شما امکان اضافه کردن فونت های جدید و متفاوت را هم خواهید داشت. برای انجام این کار کافیست اپلیکیشن هایی از قبیل Font Diner را از اپ استور (App Store) دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید. پس از اجرای این برنامه به بخش Home بروید تا لیست فونت های مختلف آن نمایان شود. سپس هر فونتی که دوست دارید در آیفون شما قابل استفاده شود را انتخاب کرده و گزینه Agree را لمس کنید. سپس گزینه Install را در پنجره پاپ آپ به وجود آمده انتخاب نمایید. به همین سادگی آن فونت به لیست فونت های گوشی شما اضافه خواهد شد و از این پس می‌توانید در حین تایپ کردن و نوشتن متون در اپلیکیشن هایی که از قابلیت تغییر فونت پشتیبانی می‌کنند، آن را به کار ببرید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه تغییر اندازه فونت در آیفون پرداختیم و همچنین نحوه تغییر دادن فونت نوشتاری در iOS 13 و اضافه کردن فونت های جدید به آرشیو آن را هم برایتان شرح دادیم. روش های مختلف دیگری هم وجود دارند که می‌توانید از آن ها برای تغییر دادن نوع فونت در آیفون های اپل استفاده کنید اما از آنجایی که هدف اصلی ما در این مطلب اشاره به نحوه تغییر سایر فونت آیفون بود، از شرح تمام این روش ها صرف نظر کردیم. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.