مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ: کدام را بخریم؟

مقایسه محصولات 04 فروردین 1399 علی مظفری

مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ: کدام را بخریم؟

اگر به دنبال خرید گوشی میان رده رو به بالا، خوش دست و زیبا باشید، سری محصولات Galaxy A سامسونگ می‌توانند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشند. دو گوشی A71 و A80 از اسمارتفون های جالبی هستند که در این رده تقریبا قیمتی مشابه را ارائه کرده‌اند و شاید خیلی از کاربران در انتخاب یکی از این دو بر سر دو راهی قرار گیرند. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه گلکسی A71 با A80 بپردازیم و مشخص کنیم خرید کدامیک انتخاب بهتری است. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

خرید گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A71

 

مقدمه

سری گوشی های Galaxy A سامسونگ در سال 2019 بسیار متنوع تر از قبل شدند و اسمارتفون های جالبی به این خانواده اضافه شد. در ماه آوریل (April) سال 2019 شرکت سامسونگ از گوشی Galaxy A80 رونمایی کرد و در ماه سپتامبر (September) همان سال هم شاهد رونمایی از گوشی Galaxy A71 بودیم. هر دو اسمارتفون مذکور از نظر قیمت تقریبا در یک رده قرار دارند و از نظر کیفیت هم جزو محصولات میان رده و رو به بالای سامسونگ هستند. بنابراین هر دوی آن ها می‌توانند برای کسانی که دوست دارند با صرف یک هزینه معقولانه گوشی از برند سامسونگ داشته باشند، گزینه خرید مناسبی محسوب شوند. اما خرید کدامیک از این دو محصول انتخاب بهتری خواهد بود؟

درست است که قیمت Galaxy A71 و قیمت Galaxy A80 تقریبا در یک رده قرار دارد اما تفاوت های مابین سبک طراحی و ویژگی های آن ها کم نیست! ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی A71 با A80 بپردازیم و خصوصیات اصلی هر یک از دو محصول نام برده شده را با هم مقایسه کنیم. سعی خواهیم داشت که فقط به مهمترین عوامل موثر در انتخاب کاربران اشاره داشته باشیم و بدین ترتیب یک مقایسه کاربردی را خدمتتان ارائه نماییم. بنابراین اگر به فکر خرید یکی از دو گوشی نام برده شده هستید و بر سر دو راهی قرار گرفته‌اید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ: سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

اگرچه در نگاه اول به نظر می‌رسد که هر دو گوشی مذکور سبک طراحی و ظاهر مشابهی دارند اما اگر دقیق تر به آن ها نگاه کنید متوجه تفاوت های محسوسی خواهید شد که مابین این دو گوشی و سبک طراحی آن ها وجود دارد. مهمترین تفاوت طراحی دو محصول مربوط به یکپارچه بودن قاب گوشی A71 و کشویی بودن قاب گوشی A80 می‌شود. قاب پشت گوشی A80 این قابلیت را دارد که به صورت کشویی به سمت بالا هدایت شود. همچنین در این شرایط لنز دوربین اصلی و سه‌گانه آن می‌تواند 360 درجه چرخش داشته باشد و نقش دوربین سلفی را ایفاء کند! بنابراین در طراحی گوشی A80 شاهد بکارگیری یک سبک خاص و متفاوت هستیم که در گوشی A71 و دیگر اسمارتفون های امروزی مشابه آن دیده نمی‌شود یا کمتر قابلت رویت است. بنابراین اگر به خاص بودن سبک طراحی گوشی اهمیت می‌دهید، گلکسی A80 انتخاب بهتری نسبت به گوشی A71 خواهد بود.

 

خرید گوشی سامسونگ galaxy A80

 

از نظر اندازه و ابعاد بدنه، دو گوشی تقریبا وضعیت یکسانی دارند با این تفاوت که ضخامت گوشی A80 بیشتر از ضخامت بدنه گوشی A71 خواهد بود. این اسمارتفون حدود 220 گرم وزن دارد اما گلکسی A71 وزنی در حدود 179 گرم را ارائه می‌کند. فریم اصلی گوشی A80 از آلومینیوم ساخته شده اما فریم اصلی A71 از پلاستیک تشکیل می‌شود. همینطور قاب پشت گوشی A80 از شیشه گوریلاگلس 6 تشکیل شده اما قاب پشت گوشی A71 از پلاستیک براقی بهره‌مند است که مقاومت نه چندان زیادی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز دارد. لازم به ذکر است که روی پنل جلوی هر دو گوشی با شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده می‌شود، اما با این حال توصیه داریم حتما روی آن گلس محافظ ال سی دی نصب کنید.

با وجود تفاسیر فوق مشخص است که کیفیت ساخت گوشی سامسونگ Galaxy A80 در مقایسه با Galaxy A71 وضعیت بهتری دارد. دو گوشی مذکور در برخی ویژگی ها هم مشترک هستند، به عنوان مثال هر دوی آن ها از اسکنر داخل نمایشگر با یک رده کیفی تقریبا مشابه بهره می‌برند و امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارند و پورت شارژ تایپ سی (USB Type C) در آن ها بکار رفته است. گوشی A71 به جک 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز شده اما گوشی A80 از آن بهره‌مند نیست. اما ظاهر دو گوشی چطور طراحی شده و به اصطلاح سبک طراحی و ظاهر کدامیک جذابیت بیشتری دارد؟ به عقیده ما از این نظر هم گوشی A80 نسبت به Galaxy A71 برتری دارد.

برای درک بهتر این موضوع کافیست از نمای رو به رو به دو گوشی نگاه کنید. صفحه نمایش گوشی A80 تقریبا کل پنل جلوی آن را در بر گرفته و زیبایی خاصی را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد و هیچ لنز دوربین سلفی روی نمایشگر آن وجود ندارد، اما گوشی A71 از لنز دوربین سلفی بهره‌مند است که در داخل ال سی دی و بخش فوقانی آن نصب شده و حاشیه های صفحه نمایش گوشی هم در مقایسه با نمایشگر گلکسی A80 ضخامت بیشتری دارند. سبک طراحی قاب پشت دو گوشی هم نسبت به هم متفاوت است و همانطور که گفتیم قاب پشت گوشی A80 امکان حرکت کشویی را دارد. لنز دوربین اصلی این گوشی در لبه فوقانی قاب پشت و به صورت افقی نصب شده و می‌تواند 360 درجه چرخش داشته باشد اما لنز های دوربین اصلی گوشی A70 در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن نصب هستند.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80

 

در دست گرفتن هر دو گوشی حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند اما به دلیل سبک طراحی خاص گوشی A80 ما حس متفاوت تر و بهتری را از آن دریافت کردیم. بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش مقایسه گلکسی A71 با A80 اینطور نتیجه‌گیری کرد که از نظر کیفیت ساخت گوشی A80 وضعیت بهتری نسبت به رقیب خودش دارد. همچنین سبک طراحی خاص این گوشی سبب می‌شود که برای افراد علاقمند به اسمارتفون های متفاوت، گزینه خرید عالی باشد. به عقیده ما گوشی A80 از نظر ظاهر و سبک طراحی هم نسبت به Galaxy A71 وضعیت بهتری دارد و در مجموع با اقتدار می‌تواند برنده این بخش از مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ به شمار آید.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ: صفحه نمایش

این روزها تجهیز اسمارتفون ها به نمایشگر بزرگ کاملا مرسوم شده و دو گوشی مورد نظرمان هم از همین سبک پیروی می‌کنند. نمایشگر هر دو گوشی از یک پنل 6.7 اینچی سوپر آمولد (Super AMOLED) تشکیل شده و رزولوشن 2400 در1800 پیکسل را ارائه می‌کنند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی پنل نمایشگر هر دوی آن ها به چیزی در حدود 393 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. روی صفحه نمایش هر دو اسمارتفون نام برده شده هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده می‌شود. بنابراین از نظر ماهیت پنلی که در نمایشگر دو گوشی بکار رفته، تشابه کاملی مابین آن ها وجود دارد و هر دو گوشی کاملا وضعیت یکسانی را ارائه کرده‌اند. همانطور که در بخش قبل هم گفتیم قسمت زیرین ال سی دی هر دو گوشی از قابلیت اسکن انگشت هم پشتیبانی می‌کند.

اما تفاوت هایی هم از نظر سبک طراحی مابین صفحه نمایش دو گوشی وجود دارد. به عنوان مثال لنز دوربین سلفی گوشی A71 در داخل ال سی دی و بخش فوقانی آن تعبیه شده اما هیچ لنز دوربین سلفی روی پنل جلوی گوشی A80 دیده نمی‌شود. حاشیه های نمایشگر گوشی A80 هم باریک تر از حاشیه های نمایشگر Galaxy A70 به نظر می‌رسند و بدین ترتیب ظاهری شیک تر و خاص تر را برای گوشی به ارمغان می‌آورد، اگرچه روی کاغذ نسبت نمایشگر به بدنه گوشی A70 تقریبا 2 درصد بیشتر از نسبت نمایشگر به بدنه گوشی A80 است، اما در عمل صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A80 ظاهری جذاب تر در مقایسه با نمایشگر گوشی A71 دارد.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80

 

با توجه به اینکه ساختار اصلی پنل نمایشگر هر دو گوشی مورد نظر یکسان است، انتظار داریم که کیفیت عملکرد آن ها هم مشابه و یکسان باشد. در مقایسه گلکسی A71 با A80 هم شاهد همین نتیجه‌گیری بودم و مشخص شد که صفحه نمایش هر دو گوشی کیفیت مطلوبی را ارائه کرده و محتوا روی آن ها شاداب، شارپ و با جزئیات خوب به تصویر کشیده می‌شود. کنتراست مطلوب هم از دیگر ویژگی های خوب صفحه نمایش دو گوشی است. بدین ترتیب انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای فیلم و ویدیو روی نمایشگر 6.7 اینچی دو گوشی لذت بخش خواهد بود. خوشبختانه پنل نمایشگر سوپر آمولد هر دو گوشی قدرت خوبی هم در تولید روشنایی دارد و با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر آن ها بر روی 90 درصد می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از هر دو گوشی استفاده کنید.

بنابراین از نظر صفحه نمایش تقریبا هیچ تفاوت مهم و بارزی مابین دو گوشی A71 و A80 وجود ندارد و سامسونگ از یک پنل نمایشگر مشابه در هر دو محصول استفاده کرده است. حتی کیفیت و سرعت عملکرد اسکنر انگشت درون نمایشگر آن ها هم در شرایط مشابه بازده یکسانی دارد. اگر به گوشی هایی علاقه دارید که از صفحه نمایش بزرگی بهره می‌برند و محتوای روی آن ها شارپ و با کیفیت است، هر دو گوشی سامسونگ گلکسی A71 و سامسونگ گلکسی A80 می‌توانند گزینه خرید خوبی برای شما باشند و از این نظر تفاوتی مابین این دو محصول وجود ندارد.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

طبیعتا هر دو گوشی مورد نظر از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند اما نسخه اندروید پیش فرضی که روی آن ها نصب شده با هم تفاوت دارد. اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به صورت پیش فرض در گلکسی A80 نصب است و هم اکنون آپدیت اندروید 10 هم برای این گوشی منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود. اما در سمت مقابل سیستم عامل پیش فرض نصب و راه اندازی شده روی گوشی A71 اندروید 10 خواهد بود. ضمنا رابط کاربری One UI هم به طور پیش فرض بر روی هر دو گوشی نصب شده است. با توجه به اینکه هر دو اسمارتفون مورد نظر از سیستم عامل و رابط کاربری مشابهی بهره می‌برند، در این بخش خیلی جای بحث و مقایسه باقی نمی‌ماند.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80

 

در شرایطی که اندروید 10 و رابط One UI 2 در دو گوشی مورد نظر نصب و راه اندازی شده باشد، قابلیت هایی کاملا مشابهی را در هر دو محصول تجربه خواهید کرد. شاید تنها تفاوت بستر نرم افزاری این دو گوشی مربوط به پشتیبانی گلکسی A80 از دستیار هوشمند سامسونگ یا همان بیکسبی (Bixby) و عدم پشتیبانی گلکسی A71 از آن خلاصه شود. برای بررسی بازده و کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری دو گوشی مذکور ما برنامه هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک را روی هر دوی آن ها نصب کردیم و همچنین کارهای روزمره از قبیل وبگردی، پرسه زدن در یوتیوب، ارسال پیامک، برقراری تماس و غیره را هم در شرایط مختلف در هر دو محصول پیاده کردیم.

نتیجه بررسی مشخص کرد که هر دو اسمارتفون مورد نظر از بستر از سرعت و پایداری نرم افزاری مشابه و یکسانی برخوردارند و برای انجام کارهای روزمره و عادی تقریبا با هیچ مشکلی رو به رو نمی‌شوند. استفاده از دو گوشی در حالت فول اسکرین و از طریق دستورات اشاره‌ای هم می‌تواند تجربه‌ای بسیار دلنشین را برای شما به ارمغان بیاورد. بنابراین در مجموع بستر نرم افزاری هر دو گوشی عملکرد خوب و پایداری دارد. ضمنا پیش‌بینی می‌کنیم سامسونگ حداقل تا یک سال آتی از هر دو گوشی مورد نظر پشتیبانی نرم افزاری به عمل آورد و آپدیت های جدید اندروید را هم برای آن منتشر کند.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

تراشه‌ای که در قلب دو گوشی مورد نظر بکار رفته هم یک تراشه مشابه و یکسان است. هر دو گوشی از تراشه اسنپدراگون 730 کوالکام بهره می‌برند که طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. شش هسته پردازشگر این تراشه از نوع Kyro 470 Silver هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 470 Gold بوده و فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی خواهند داشت. ضمنا پردازنده گرافیکی Adreno 618 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. اما دو گوشی از نظر رم و حافظه داخلی چه شرایطی را ارائه کرده‌اند؟

سامسونگ گلکسی A71 از نظر رم در دو نسخه مختلف 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده و حافظه داخلی 128 گیگابایتی دارد. همچنین این گوشی از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند. در سمت مقابل Galaxy A80 از نظر رم و حافظه داخلی یک نسخه واحد با ظرفیت های 8 و 128 گیگابایتی دارد و از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. لازم به ذکر است که ما در مقایسه گلکسی A71 با A80 از نسخه مجهز به رم 8 گیگابایتی هر دو گوشی استفاده کردیم. همانطور که در بخش قبل گفتیم دو گوشی مذکور به راحتی از پس مدیریت تسک های عادی و روزمره بر می‌آیند، اما پتانسیل گیمینگ و توان آن ها در مدیریت تسک های سنگین چطور است؟ با توجه به اینکه سخت افزار دو گوشی وضعیت کاملا مشابهی دارد، انتظار می‌رود که بازده پردازشی و قدرت عملکرد آن ها هم مشابه باشد.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80

 

در مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A80 و Galaxy A71 مشخص شد که هر دوی آن ها به راحتی از پس اجرای بازی هایی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) بر می‌آیند و بازی هایی همچون آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) هم بدون مشکل در هر دو گوشی قابل اجرا هستند. اینکه کدامیک از آن ها عملکرد و بازده بهتری دارد، واقعا قابل تشخیص نیست و ما عقیده داریم که هر دو اسمارتفون نام برده شده از نظر قدرت عملکرد و بازده پردازشی در یک سطح کیفی قرار می‌گیرند. شاید تجهیز نسخه پایه گوشی A80 به رم 8 گیگابایتی بتواند برای آن یک مزیت باشد چون نسخه پایه گوشی A71 از رم 6 گیگابایتی بهره می‌برد و نسخه مجهز به رم 8 گیگابایتی آن کمی گران قیمت تر از نسخه با رم 6 گیگابایتی محصول است. پس در مجموع قدرت پردازشی هر دو گوشی در یک سطح قرار دارد و از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ: دوربین

تا به اینجای کار به غیر از سبک طراحی و کیفیت ساخت، دو گوشی Galaxy A71 و A80 تقریبا در سایر زمینه ها وضعیت یکسان و مشابهی داشتند اما این شرایط برای دوربین آن ها برقرار نیست و کیفیت عملکرد دوربین یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت های مابین دو اسمارتفون مورد نظر خواهد بود. دوربین اصلی گوشی A71 از چهار لنز 64 مگاپیکسلی واید (Wide)، 12 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide)، 5 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و 5 مگاپیکسلی عمقی (Depth) تشکیل می‌شود و قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری ماکرو، عکسبرداری با زاویه گسترده و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی قابل پشتیبانی هستند.

در سمت مقابل دوربین گوشی سامسونگ Galaxy A80 از سه لنز تشکیل شده که به ترتیب 48 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولتراواید و لنزی عمقی و از نوع TOF 3D هستند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری با زاویه گسترده، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین گوشی سامسونگ A80 پشتیبانی می‌شود. اما کیفیت عملکرد دوربین کدام گوشی بیشتر است؟ در مقایسه گلکسی A71 با A80 ما متوجه شدیم که در محیط های با نور مناسب دوربین هر دو گوشی عملکرد خوبی دارند اما تقریبا در 70 درصد مواقع جزئیات تصویر و شادابی بیشتری در عکس های ضبط شده با دوربین گوشی Galaxy A71 ارائه می‌شود.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80

 

از سمت دیگر پشتیبانی از عکسبرداری در حالت ماکرو ویژگی است که دوربین گلکسی A71 از آن بهره می‌برد اما گوشی A80 قابلیت پشتیبانی از آن را ندارد. در محیط های کم نور یا بهتر بگوییم تاریک، کیفیت عملکرد دوربین اصلی هر دو گوشی افت می‌کند اما باز هم دوربین سامسونگ گلکسی A71 در اغلب مواقع قادر به ضبط تصاویر بهتری خواهد بود. اما در عکسبرداری پرتره عموما دوربین اصلی گوشی A80 نتیجه بهتری را به ثبت می‌رساند و تفکیک سوژه اصلی از فضای پس زمینه را با دقت بالاتری صورت می‌دهد. با وجود تمام این تفاسیر کیفیت عملکرد دوربین اصلی هر دو اسمارتفون مورد نظر را باید در سطح خوبی طبقه‌بندی کرد. اما وضعیت دوربین سلفی آن ها چطور است؟

دوربین سلفی گوشی A71 از یک لنز 32 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی و همچنین عکس های پرتره پشتیبانی می‌کند. در سمت دیگر دوربین سلفی گوشی A80 همان دوربین اصلی آن خواهد بود که با توجه به سبک طراحی دستگاه قابلیت چرخش 360 درجه‌ای دارد و به دوربین سلفی تبدیل می‌شود. طبیعتا با توجه به این موضوع، شما می‌توانید عکس های سلفی بسیار عالی با دوربین گوشی Galaxy A80 ضبط کنید و از تمام پتانسیل دوربین گوشی در عکسبرداری سلفی بهره بگیرید. در مجموع باید اینطور گفت که دوربین اصلی و سلفی هر دو گوشی کیفیت خوبی دارد اما ما در مجموع بیشتر طرفدار دوربین گوشی A80 هستیم، حتی اگر از قابلیت عکسبرداری ماکرو پشتیبانی نکند!

 

مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ: باتری و شارژدهی

علیرغم اینکه دو گوشی مد نظرمان از خیلی جنبه ها وضعیت و شرایط یکسانی دارند، ظرفیت باتری آن ها متفاوت در نظر گرفته شده است. سامسونگ یک باتری لیتیوم پلیمری 3700 میلی آمپر ساعتی را در گوشی Galaxy A80 بکار برده که تقریبا با یک مرتبه شارژ می‌تواند چیزی در حدود 1 الی 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. اما در سمت مقابل ظرفیت باتری گوشی Galaxy A71 به مراتب بیشتر شده و به 4500 میلی آمپر ساعت می‌رسد! با توجه به اینکه این گوشی از صفحه نمایشی مشابه با گوشی A80 و همچنین تراشه مشابه آن بهره می‌برد، طبیعتا قدرت شارژدهی بهتری را ارائه خواهد کرد. در مقایسه گلکسی A71 با A80 مشخص شد که باتری گلکسی A71 با یک مرتبه شارژ تقریبا می‌تواند 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را برای یک کاربر معمولی تامین سازد.

پس اگر به قدرت شارژدهی باتری اهمیت می‌دهید، گلکسی A71 کیفیت عالی را ارائه کرده و به مراتب وضعیت بهتری در مقایسه با گلکسی A80 دارد. البته قدرت شارژدهی باتری گوشی A80 کم یا ضعیف نیست اما قدرت شارژدهی باتری گلکسی A71 از نظر کیفی یک سر و گردن بالاتر از گوشی A80 قرار می‌گیرد. خوشبختانه هر دو گوشی از یک شارژر 25 واتی بهره‌مند هستند و بدین ترتیب سرعت شارژ مجدد باتری آن ها افزایش می‌یابد. طبق بررسی صورت گرفته، باتری گوشی A80 با استفاده از این شارژر تقریبا ظرف 100 دقیقه فول شارژ می‌شود و باتری گوشی سامسونگ گلکسی A71 هم ظرف مدت زمان 120 دقیقه فول شارژ خواهد شد. پس سرعت شارژ باتری گوشی A80 با توجه به ظرفیت کمتری که دارد از باتری Galaxy A71 بیشتر است.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80

 

مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ: قیمت و ارزش خرید

نسخه پایه گوشی سامسونگ گلکسی A80 که از رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره می‌برد، هم اکنون در بازار کشورمان (در زمان تدوین این مطلب) با قیمتی در حدود 7 میلیون تومان به فروش می‌رسد. شرایط نسبتا مشابه برای گوشی گلکسی A71 هم برقرار است و نسخه مجهز به رم 8 و حافظه 128 گیگابایتی این اسمارتفون هم تقریبا قیمتی در حدود 7.2 میلیون تومان دارد. بنابراین دو گوشی از نظر قیمت هم تقریبا در یک رده قرار می‌گیرند. اما اینکه کدامیک از آن ها ارزش خرید بیشتری دارند، مسئله‌ای است که تا حد زیادی به سلیقه شخصی کاربر و انتظارات وی از موبایلی که می‌خواهد خریداری کند بستگی دارد.

اگر به ظاهر خاص، طراحی متفاوت، کیفیت ساخت و دوربین سلفی اهمیت می‌دهید، سامسونگ گلکسی A80 انتخاب بهتری در مقایسه با گلکسی A71 خواهد بود اما اگر به مواردی مثل قدرت شارژدهی باتری و همچنین کیفیت عملکرد دوربین اصلی و پشتیبانی از عکسبرداری ماکرو اهمیت می‌دهید، گلکسی A71 می‌تواند گزینه خرید بهتری برای شما باشد. به عقیده ما در مجموع می‌توان مدعی شد که گوشی A80 تقریبا ارزش خرید بیشتری در مقایسه با سامسونگ گلکسی A71 دارد. با این حال ممکن است برخی افراد گوشی گلکسی A71 را به آن ترجیح دهند که سلیقه شخصی آن ها کاملا قابل احترام خواهد بود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ پرداختیم. این دو گوشی از اسمارتفون های میان رده رو به بالای سامسونگ هستند که در برخی ویژگی های نظیر صفحه نمایش و پردازنده با هم وجه اشتراک دارند اما از نظر سبک طراحی، کیفیت ساخت، دوربین و باتری تفاوت های نسبتا عمده‌ای در آن ها دیده می‌شود. به عقیده ما هر دو گوشی مذکور می‌توانند برای یک کاربر معمولی تجربه‌ای عالی را به همراه داشته باشند اما سلیقه شخصی ما بیشتر به سمت خرید Galaxy A80 گرایش دارد و به عقیده ما این گوشی می‌تواند گزینه خرید بهتری در مقایسه با گلکسی A71 باشد. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.