مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ: دو میان رده عالی!

مقایسه محصولات 20 اسفند 1398 علی مظفری

مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ: دو میان رده عالی!

اگر با بودجه‌ای متوسط و نه چندان زیاد قصد خرید یک اسمارتفون اندرویدی میان رده و با کیفیت را داشته باشید، هوآوی آنر 9 ایکس (Huawei Honor 9X) و گلکسی A50 سامسونگ (Samsung Galaxy A50) می‌توانند از گزینه های خرید برتر و اصلی پیش رویتان باشند. اما کدامیک از این دو گوشی انتخاب بهتری هستند؟ در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ بپردازیم و برتری های هر محصول را نسبت به دیگری تشخیص دهیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سری گوشی های گلکسی A همیشه از پرفروش ترین محصولات شرکت سامسونگ بودند و در سال های 2019 و 2020 این آمار بیش از پیش افزایش یافت چون سامسونگ تنوع گوشی های خود در خانواده Galaxy A را بیشتر کرد. در بین این سری از اسمارتفون های برند مذکور گلکسی A50 توانست آمار فروش عالی به ثبت برساند و به یکی از اصلی ترین گزینه های خرید خیلی از کاربران تبدیل شود. قیمت Galaxy A50 در مقایسه با مشخصات فنی که ارائه کرده رقابتی در نظر گرفته شده و مسئله گوشی مذکور را به یک اسمارتفون مقرون به صرفه تبدیل می‌کند. اگر به خاطر داشته باشید بیش از این در مقاله "مقایسه گلکسی A50 با هوآوی P30 Lite : کدام را بخریم؟" به مقاله گوشی A50 با P30 Lite هوآوی پرداخته بودیم.

اما یکی دیگر از گوشی های خوبی که می‌تواند رقیبی جدی برای گوشی A50 سامسونگ باشد، هوآوی آنر 9 ایکس نام دارد که یکی از اسمارتفون های جدیدتر این کمپانی چینی است. قیمت Honor 9X شاید به مقدار کمی بیشتر از قیمت نماینده سامسونگ باشد اما با این حال این اسمارتفون هم در قبال کیفیت و مشخصات فنی که ارائه کرده از قیمت مقرون به صرفه‌ای بهره می‌برد. اما خرید کدامیک از این دو گوشی انتخاب بهتری خواهد بود؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ بپردازیم و مشخص کنیم که کدامیک از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری در مقایسه با گوشی دیگر دارند. بنابراین اگر قصد خرید یک اسمارتفون میان رده و با کیفیت جدید را دارید توصیه می‌کنیم این مقایسه را دست ندهید و با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

هوآوی سعی کرده گوشی Honor 9X را با کیفیت مناسبی طراحی کند و در ساخت آن تا حد ممکن از مواد با کیفیت استفاده به عمل آورد، اما در سمت مقابل سامسونگ برای کاهش هزینه های تولید گوشی در Galaxy A50 از مواد معمولی تری استفاده می‌کنید که البته بی‌کیفیت نیستند اما به هر حال در رده کیفی پایین تری در مقایسه با نماینده هوآوی قرار می‌گیرند. فریم اصلی گوشی A50 پلاستیکی است و قاب پشت آن هم علیرغم اینکه براق به نظر می‌رسد از پلاستیک خاصی تشکیل شده که متاسفانه مستعد به وجود آمدن خط و خش خواهد بود. اما فریم اصلی گوشی آنر 9 ایکس هوآوی از آلومینیوم تشکیل شده و قاب پشت آن شیشه‌ای است. متاسفانه مشخص نیست که جنس این شیشه از چه موادی ساخته شده، به همین دلیل استفاده از قاب های محافظ یا کیف و کاور گوشی برای محافظت از آن توصیه می‌شود.

 

مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ

 

از نظر ظاهر و سبک طراحی بدنه، هر دو گوشی مورد نظر تقریبا از یک زبان طراحی مشابه پیروی می‌کنند. صفحه نمایش هر دو حاشیه های بسیار باریکی دارد و قاب پشت آن ها براق به نظر می‌آید و در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن ها لنز های دوربین اصلی تعبیه شده‌اند، اما تفاوت های ریزی هم در این میان قابل رویت هستند! به عنوان مثال در لبه فوقانی ال سی دی گوشی A50 زائده‌ای تحت عنوان ناچ (Notch) نصب شده که لنز دوربین سلفی دستگاه را در بر می‌گیرد اما هوآوی Honor 9X این ناچ را ندارد و لنز دوربین سلفی آن به صورت پاپ آپ از گوشه سمت چپ و فوقانی قاب دستگاه خارج خواهد شد و بدین ترتیب سبک و حالتی متفاوت تر را ارائه می‌کند.

یکی دیگر از تفاوت های مهم بعدی که باید در مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 به آن اشاره کنیم مربوط به اسکنر انگشت دو گوشی می‌شود. اسکنر انگشت نماینده هوآوی به صورت فیزیکی در بخش فوقانی قاب پشت آن تعبیه شده اما اسکنر انگشت نماینده سامسونگ در داخل صفحه نمایش آن تعبیه شده و فیزیکی نیست! بنابراین کاربر با قرار دادن انگشت خود روی بخش زیرین صفحه نمایش می‌تواند تایید هویت را تکمیل کرده و از قفل نمایشگر عبور کند. بنابراین از این نظر طراحی گوشی A50 جالب تر، جذاب تر و به روزتر خواهد بود اما در بررسی های عملی صورت گرفته مشخص شد که احتمال ناموفق بودن اسکن انگشت در گوشی A50 و عملکرد نادرست اسکنر داخل نمایشگر آن تقریبا دو برابر بیشتر از اسکنر انگشت فیزیکی گوشی آنر 9 ایکس است.

بنابراین شاید سبک طراحی اسکنر انگشت گوشی Galaxy A50 جذاب تر و به روز تر از آنر 9X به نظر برسد اما کیفیت عملکرد اسکنر آن به مراتب کمتر از کیفیت عملکرد اسکنر نماینده هوآوی خواهد بود. یکی دیگر از تفاوت های طراحی و ظاهری مابین دو گوشی مربوط به اندازه و وزن آن ها می‌شود. اندازه و وزن گوشی Honor 9X در مقایسه با Galaxy A50 بیشتر است. بدنه این اسمارتفون ابعاد 8.8 در 77.3 در 153.5 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 196.8 گرم می‌رسد اما ابعاد بدنه گوشی A50 سامسونگ 7.7 در 74.7 در 158.5 میلیمتر است و دستگاه حدود 166 گرم وزن دارد. پس اگر به دنبال گوشی با ابعاد و وزن جمع‌وجورتر هستید، گلکسی A50 می‌تواند انتخاب بهتری برایتان باشد. سایر ویژگی های مربوط به طراحی دو گوشی هم تقریبا مشابه است. هر دوی آن ها به پورت شارژر یو اس بی نوع سی (USB Type C) مجهز هستند و از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند و جک 3.5 میلیمتری هندزفری دارند.

 

مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ

 

بنابراین در مجموع می‌تواند اینطور گفت که اصلی ترین تفاوت های طراحی مابین دو اسمارتفون مورد نظر در سه موضوع خلاصه می‌شود. اول اینکه فریم اصلی و قاب پشت گوشی آنر 9 ایکس فلزی و شیشه‌ای است اما در گوشی A50 پلاستیکی خواهد بود. دوم اینکه لنز دوربین سلفی Honor 9X به صورت پاپ آپ طراحی شده اما در نماینده سامسونگ این لنز در بخش فوقانی ال سی دی تعبیه می‌شود و سوم اینکه اسکنر انگشت گوشی A50 که در داخل نمایشگر آن قرار دارد و قطعه فیزیکی مجزایی را در بر نمی‌گیرد اما در گوشی Honor 9X این اسکنر فیزیکی است و روی قاب پشت دستگاه نصب می‌شود. در مجموع اینکه سبک طراحی و ظاهر کدام گوشی از دیگری بهتر است به سلیقه شخصی کاربران بستگی دارد اما ما در مجموع گوشی Honor 9X را بیشتر می‌پسندیم.

 

مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ: صفحه نمایش

هر دو گوشی مورد نظر صفحه نمایش بزرگی دارند و برای افرادی که علاقمند وبگردی، تماشای ویدیو و پرسه زدن در یوتیوب هستند گزینه خرید مناسب خواهند بود. همچنین حاشیه های صفحه نمایش هر دو محصول بسیار باریک طراحی شده و بدین ترتیب جذابیت خاصی در پنل جلوی آن ها وجود دارد. صفحه نمایش گوشی Honor 9X از یک پنل LTPS IPS LCD با اندازه 6.59 اینچ تشکیل شده و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند تا بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 391 پیکسل در هر اینچ برسد. اما در سمت مقابل گوشی Galaxy A50 صفحه نمایشی 6.4 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) با رزولوشن کاملا مشابه را ارائه کرده تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. همانطور که گفتیم نمایشگر هر دو گوشی حاشیه های باریکی دارد و طبق آمار چیزی در حدود 84 درصد از کل مساحت پنل جلوی هر دو اسمارتفون مذکور با ال سی ی آن ها احاطه می‌شود. پس از نظر اندازه، رزولوشن، تراکم پیکسلی و نسبت تصویر به بدنه تفاوت قابل ملاحظه و مهمی مابین صفحه نمایش دو گوشی وجود ندارد و فقط نوع پنل نمایشگر دو گوشی اصلی ترین تفاوتشان را شامل می‌شود.

شاید مهمترین تفاوت ظاهری مابین صفحه نمایش دو گوشی مربوط به وجود ناچ در بخش فوقانی ال سی دی Galaxy A50 و عدم وجود آن در گوشی هوآوی خلاصه شود. البته یک تفاوت کاربردی هم مابین نمایشگر دو گوشی وجود دارد که در بخش قبل به آن اشاره داشتیم. این تفاوت مربوط به اسکنر انگشت می‌شود که در گوشی گلکسی A50 داخل نمایشگر تعبیه شده است اما در هوآوی Honor 9X روی قاب پشت دستگاه قرار دارد. به بیان دیگر صفحه نمایش گوشی گلکسی A50 قابلیت اسکن انگشت کاربر را ارائه می‌کند و این ویژگی یک ویژگی جذاب در برای گوشی میان رده‌ای مثل A50 خواهد بود. ضمنا روی صفحه نمایش هر دو گوشی با یک لایه شیشه محافظ پوشانده شده اما هوآوی مشخص نکرده که جنس این شیشه از چیست و سامسونگ مدعی شده که روی ال سی دی A50 را با شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده است.

 

مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ

 

در مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 مشخص شد که ال سی دی هر دو گوشی در قبال خط و خش و تماس با اشیای نوک تیز عملکرد حساسی دارند و بهتر است برای محافظت از آن ها حتما از گلس محافظ LCD استفاده شود. اما کیفیت به تصویر کشیدن محتوا روی نمایشگر دو گوشی چطور است؟ خوشبختانه هر دو محصول از صفحه نمایش خوب و با کیفیتی بهره می‌برند و وضوح تصویر، شارپنس و شادابی مناسبی از جانب هر دوی آن ها ارائه می‌شود. این موضوع در حین استفاده از دو گوشی و به تصویر کشیدن محتوا روی نمایشگر آن ها به طور کامل قابل درک خواهد بود. به عقیده ما پنل نمایشگر هر دو گوشی از نظر کیفیت و وضوح وضعیت مشابهی دارند و تقریبا بازده یکسانی را ارائه می‌کنند.

با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دو گوشی بر روی 100 درصد می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور هم بدون مشکل محتوای روی آن ها را مشاهده کنید. از نظر توان و قدرت تولید روشنایی شاید صفحه نمایش گوشی A50 به لطف بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد تا حدی بازده بهتری در مقایسه با پنل نمایشگر گوشی Honor 9X داشته باشد اما در مجموع تفاوت دو محصول در این زمینه عملا و در حین استفاده یک کاربر معمولی تقریبا قابل لمس نیست و می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. پس در مجموع هر دو گوشی مورد نظر از صفحه نمایش خوب و با کیفیتی بهره می‌برند و این موضوع از ویژگی های مثبت هر دوی آن هاست. بزرگ بودن پنل نمایشگر هر دو گوشی و حاشیه های باریکی که دارند سبب خواهند شد که انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای فیلم و سریال در آن ها بسیار لذت بخش باشد. ما برای این بخش از مقایسه دو گوشی، یکی از آن ها را به عنوان محصول برتر عنوان نمی‌کنیم و عقیده داریم که هر دو موبایل مد نظر از صفحه نمایشی با کیفیت نسبتا مشابه بهره می‌برند.

 

مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

علیرغم اینکه تقریبا مابین زمان معرفی دو گوشی آنر 9 ایکس و گلکسی A50 چیزی در حدود 8 ماه فاصله وجود دارد، هر دوی آن ها از سیستم عامل مشابهی در حالت پیش فرض بهره‌مند خواهند بود. اندروید 9 پای (Android 9 Pie) سیستم عاملی است که به طور پیش فرض روی د گوشی نصب شده و احتمالا آپدیت اندروید 10 برای هر دو محصول مورد نظر منتشر خواهد شد. اما اصلی ترین تفاوت بستر نرم افزاری دو گوشی مربوط به رابط کاربری آن ها می‌شود. در گوشی A50 رابط کاربری اختصاصی سامسونگ با نام One UI نصب است و در گوشی Honor 9X هم رابط کاربری اختصاصی شرکت هوآوی با نام EMUI نصب خواهد بود. این دو رابط از نظر ساختار با هم متفاوت هستند و تجربه کاربری متفاوتی را برای کاربران به همراه خواهند داشت.

از آنجایی که ما برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب خیلی نمی‌خواهیم وارد جزئیات نرم افزاری و مسائل مرتبط با رابط کاربری دو گوشی شویم، فقط در همین حد اشاره می‌کنیم که رابط EMUI در مقایسه با رابط One UI کمی پیچیدگی های بیشتری دار د و خیلی هم بهینه نیست. به عقیده ما بهینه‌تر بودن رابط One UI سامسونگ در گوشی A50 یکی از مزیت های اصلی آن محسوب می‌شود چون سبب خواهد شد که بستر سخت افزاری گوشی تحت فشار قرار نگیرد. اما در سمت مقابل رابط EMUI قابلیت های زیادی را ارائه کرده و امکانات شخصی سازی متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این رابط سعی شده برخی از ویژگی های سیستم عامل iOS هم ارائه شود و به نوعی تلفیقی از طراحی بستر نرم افزار گوشی های مختلف در قالب EMUI ارائه می‌شود.

 

مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ

 

ما در مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 برنامه هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و اسکایپ را روی هر دوی آن ها نصب کردیم و کیفیت انجام اقداماتی مثل وبگردی، پخش ویدیو، ارسال و دریافت پیامک و غیره را هم در هر دو اسمارتفون مورد ارزیابی قرار دادیم. نتیجه بررسی نشان داد که بستر نرم افزاری هر دو گوشی عملکرد خوب و قابل قبولی دارد و برای انجام کارهای روزمره با مشکل رو به رو نمی‌شود. اگرچه امکان بروز لگ و تاخیر در عملکرد بستر نرم افزاری هر دو گوشی وجود دارد و احتمال ایجاد آن صرف درصد نیست و حتی ممکن است در زمان استفاده از برنامه هایی مثل اینستاگرام و تلگرام هم با لگ های ریزی رو به رو شوید اما چون شدت آن ها زیاد نیست به طور کامل قابل چشم پوشی هستند. در مجموع بستر نرم افزاری هر دو گوشی مورد نظر هم وضعیت تقریبا مشابه و خوبی دارند اما ما در مجموع رابط ONE UI سامسونگ گلکسی A50 را به رابط کاربری EMUI گوشی آنر 9X ترجیح می‌دهیم.

 

مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

تراشه‌ای که در قلب گوشی سامسونگ گلکسی A50 بکار رفته اگزینوس 9610 نام دارد که طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای را ارائه می‌کند. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 هستند و فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. اما در سمت مقابل تراشه بکار رفته در گوشی آنر 9 ایکس Kirin 710F نام دارد و طی فرآیند 12 نانومتری تولید می‌شود. چهار هسته پردازشگر این تراشه هم از نوع Cortex-A53 بوده و فرکانس 1.7 گیگاهرتزی دارند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 هستند و فرکانس 2.2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 هم در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی در نظر گرفته شده است.

هر دو گوشی از نظر رم در دو نسخه با ظرفیت های 4 و 6 گیگابایتی روانه بازار شده‌اند و از نظر حافظه داخلی شامل نسخه های 64 و 128 گیگابایتی می‌شوند. ضمنا امکان افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات هر دوی آن ها از طریق نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) وجود دارد. اما گذشته از این ویژگی های آماری که نشان می‌دهند دو گوشی باید از نظر قدرت پردازشی هم تقریبا در یک رده قرار داشته باشند، پتانسیل آن ها در عمل چطور است؟ برای درک این موضوع ما سرعت اجرا و بارگذاری 5 اپلیکیشن مختلف را در دو گوشی بررسی کردیم و سپس سرعت و کیفیت اجرای بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را در آن ها مورد ارزیابی قرار دادیم. نتیجه مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 نشان داد که سرعت عمل هر دو گوشی تقریبا یکسان است و هر دوی آن ها بدون مشکل از پس اجرای کوتاه مدت بازی پابجی موبایل با تنظیمات گرافیکی متوسط هم بر می‌آیند.

 

مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ

 

اما هیچ کدام از دو اسمارتفون مذکور پتانسیل این را ندارند که برای طولانی مدت بازی سنگینی مثل پابجی موبایل را بدون لگ و تاخیر اجرا کنند. انجام اقدامات و تسک های سنگین مشابه در هر دو گوشی می‌تواند منجر به افزایش چشمگیر گرما در بدنه دستگاه و افت شدید کیفیت شارژدهی باتری و همچنین پدیدار شدن لگ و تاخیرهایی در بستر نرم افزاری دستگاه شود. بنابراین اگر خیلی به اجرای گیم و بازی های اندرویدی سنگین علاقه دارید، بهتر است فقط برای چند دقیقه و یک مدت زمان کوتاه این بازی ها را در دو گوشی اجرا کنید و از اجرای طولانی مدت آن ها پرهیز نمایید. به عقیده ما بازده پردازشی دو گوشی مذکور هم در یک رده کیفی مشابه طبقه‌بندی می‌شود و از این نظر هم ما هیچ یک از دو اسمارتفون نام برده شده را نسبت به محصول دیگر برتر نمی‌دانیم.

 

مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ: دوربین

دوربین اصلی هر دو گوشی آنر 9 ایکس و گلکسی A50 از سه لنز مختلف تشکیل شده است. سه لنز تشکیل دهنده دوربین گوشی A50 به ترتیب 25 مگاپیکسلی واید (Wide)، 8 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide) و 5 مگاپیکسلی عمقی (Depth) هستند. دوربین سه‌گانه گوشی Honor 9X هوآوی هم دقیقا از نظر ساختار به همین صورت یعنی واید، اولتراواید و عمقی هستند اما وضوح آن ها به ترتیب 48، 8 و 2 مگاپیکسلی است. قابلیت های مشابهی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه گسترده، HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی هم توسط دوربین اصلی هر دو گوشی پشتیبانی می‌شود. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی هر دوی آن ها در نظر گرفته شده است.

در مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ مشخص شد که دوربین اصلی هر دوی آن ها در محیط های با نور خوب عملکرد مناسبی دارند و قادر به ضبط عکس های با کیفیتی هستند. در اینگونه مواقع به عقیده ما بیشتر عکس هایی که با دوربین گوشی Honor 9X ضبط می‌شوند کمی شارپنس و شادابی بهتری در مقایسه با عکس هایی دارند که با دوربین Galaxy A50 ضبط خواهند شد. عکس های پرتره هم با کیفیت قابل قبولی در محیط های با نور خوب توسط دوربین هر دو گوشی ضبط می‌شود اما این عکس ها بدون باگ نیستند و گاها در برخی منظره های خاص ممکن است تفکیک سوژه اصلی با پس زمینه اختلال هایی را هم به همراه داشته باشد. تکرار این اختلال ها باز هم در گوشی A50 کمی بیشتر از گوشی آنر 9X خواهد بود. اما در محیط های با نور کم، بسته و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی هر دو گوشی افت می‌کند و به عقیده ما در اینگونه مواقع هم افت کیفیت دوربین گوشی A50 محسوس تر از دوربین گوشی آنر 9 ایکس است. پس در مجموع می‌توان گفت که دوربین اصلی نماینده هوآوی نسبتا وضعیت بهتری در مقایسه با دوربین اصلی نماینده سامسونگ دارد.

 

مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ

 

در سمت مقابل دوربین سلفی و پاپ آپ گوشی آنر 9 ایکس از یک لنز 16 مگاپیکسلی تشکیل شده که به صورت پاپ آپ از گوشه سمت چپ و فوقانی قاب گوشی خارج می‌شود و در صورت عدم نیاز دوباره در این بخش پنهان خواهد شد. لنز دوربین سلفی گوشی گلکسی A50 هم 25 مگاپیکسلی است و در بخش فوقانی ال سی دی آن دیده می‌شود. برعکس دوربین اصلی دو گوشی، عملکرد دوربین سلفی Galaxy A50 تقریبا در 80 درصد مواقع بهتر از دوربین سلفی گوشی Honor 9X خواهد بود و این موضوع حتی در عکسبرداری سلفی پرتره هم قابل درک است. بنابراین در مجموع اگر به کیفیت عملکرد دوربین سلفی اهمیت می‌دهید، گلکسی A50 انتخاب بهتری برای شماست اما اگر به دنبال کیفیت دوربین اصلی هستید، علیرغم اینکه تفاوت ناچیزی مابین کیفیت عملکرد دوربین اصلی دو گوشی مورد نظر برقرار است، ما خرید آنر 9 ایکس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ: باتری و شارژدهی

هر دو گوشی مورد نظر از یک باتری لیتیوم پلیمری 400 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند هستند، بنابراین انتظار می‌رود که قدرت شارژدهی باتری آن ها هم تقریبا مشابه و یکسان باشد. در مقایسه دو گوشی مشخص شد که قدرت شارژدهی باتری Galaxy A50 به لطف بهره‌مندی از صفحه نمایش سوپر آمولد کمی بهتر از قدرت شارژدهی باتری Honor 9X است. این مسئله به ویژه اگر در گوشی A50 از تصویر پس زمینه سیاه استفاده کنید به طرز محسوس تری قابل درک خواهد شد. شما با یک مرتبه شارژ باتری گوشی آنر 9 ایکس چیزی در حدود 1 الی 1.5 روز قادر به استفاده از آن خواهید بود و در اغلب مواقع در همان 1 روز شارژ باتری گوشی تمام می‌شود اما در اغلب مواقع شارژ باتری گوشی A50 تا 1.5 روز و گاها کمی بیشتر دوام می‌آورد. خوشبختانه هر دو گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. شارژر اورجینال گوشی گلکسی A50 توان 15 واتی دارد و شارژر فابریک آنر 9X توان 10 واتی را ارائه می‌کند. طبق بررسی صورت گرفته باتری هر دو گوشی برای فول شارژ شدن تقریبا به مدت زمانی در حدود 90 الی 100 دقیقه نیاز دارد.

 

مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ: قیمت و ارزش خرید

از نظر قیمت دو گوشی مورد نظر تقریبا در یک رده قرار دارند، اما آنر 9X هوآوی کمی گران تر از گوشی Galaxy A50 خواهد بود. البته تفاوت قیمت مابین این دو اسمارتفون بسیار کم و قابل چشم پوشی است. با توجه به مقایسه صورت گرفته، به عقیده ما نمی‌توان به طور مطلق مدعی شد که یکی از دو گوشی مورد نظر بهتر از گوشی دیگر است و شاید ترجیح دادن یکی از این دو گوشی به گوشی دیگر بیشتر امری سلیقه‌ای باشد. اما ما در مجموع گوشی هوآوی Honor 9X را به گلکسی A50 سامسونگ ترجیح می‌دهیم و عقیده داریم ارزش خرید این گوشی بیشتر از گلکسی A50 است.

 

مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه آنر 9X هوآوی با A50 سامسونگ پرداختیم. هر دو گوشی مذکور در رده قیمتی خودشان از بهترین های بازار هستند و به عقیده ما خیلی تفاوت های زیادی مابین کیفیت دو گوشی نام برده شده وجود ندارد. این دو گوشی در اغلب زمینه ها کیفیت مشابهی را ارائه کرده‌اند و فقط در برخی موارد تفاوت هایی مابین آن ها دیده می‌شود. ترجیح دادن یکی از این دو گوشی نسبت به گوشی دیگر تقریبا امری سلیقه‌ای است و ما بیشتر خرید Huawei Honor 9X را می‌پسندیم. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.