9 دلیل برای خرید گلکسی نوت 10 سامسونگ

آموزش و ترفندها 19 اسفند 1398 علی مظفری

9 دلیل برای خرید گلکسی نوت 10 سامسونگ

یکی از گوشی های نسبتا جدید و پرفروش شرکت سامسونگ گوشی Galaxy Note 10 است. سری محصولات گلکسی نوت همیشه از موفق ترین و پرفروش ترین گوشی های شرکت سامسونگ بوده‌اند و فبلت نوت 10 هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به 9 دلیل قانع کننده برای خرید گلکسی نوت 10 سامسونگ اشاره کنیم و مشخص نماییم که چرا خرید این گوشی یک انتخاب عالی خواهد بود. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

خرید گلکسی نوت 10 سامسونگ : مقدمه

سامسونگ هر سال سری جدید گوشی های Galaxy Note را رونمایی می‌کند و در ماه آگوست (August) سال 2019 به طور رسمی از گلکسی Note 10 پرده‌برداری کرد. این گوشی در کنار دو برادر دیگرش یعنی Galaxy Note 10 Plus و Galaxy Note 10 5G معرفی شد و بنا به دلایل مختلف توانست حیلی سریع به یکی از پرفروش ترین گوشی های برند سامسونگ تبدیل شود. اگر به خاطر داشته باشید ما پیش از این در مقاله "نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Galaxy Note 10)" به بررسی دقیق این گوشی پرداخته بودیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را مشخص کردیم. اما حالا و در این مطلب می‌خواهیم به دلایلی اشاره داشته باشیم که نشان می‌دهند چرا خرید گلکسی نوت 10 یک انتخاب مناسب است! اگر قصد خرید یک اسمارتفون جدید را دارید و فبلت Note 10 یکی از گزینه های خرید مورد نظرتان است، توصیه داریم که این مقاله اختصاصی را از دست ندهید و حتما تا انتهای مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

دلیل اول: طراحی بسیار عالی و با کیفیت

اولین دلیلی که می‌تواند خرید گوشی نوت 10 سامسونگ را به گزینه برتری تبدیل کند مربوط به طراحی بسیار عالی و با کیفیت این محصول می‌شود. فریم اصلی این گوشی از آلومینیوم ساخته شده و پنل جلو و قاب پشت آن با شیشه فوق مقاوم گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود که مقاومت بسیار بالایی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز دارد. ضمنا زبان طراحی بسیار عالی و خاصی در این گوشی بکار رفته که می‌تواند آن را نسبت به اغلب گوشی های بازار متمایز جلوه دهد. بدنه فلت و یکپارچه دستگاه و گوشه های زاویه‌دار قاب آن منجر به خاص شدن دستگاه شده‌اند و حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل می‌کنند. از دیگر ویژگی های خوب طراحی گوشی می‌توان به پشتیبانی آن از استاندارد ضد آب IP68 اشاره کرد که سبب می‌شود دستگاه بتواند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد. اگر به سبک طراحی و کیفیت ساخت گوشی اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید Galaxy Note 10 یکی از بهترین اسمارتفون های فعلی بازار است و از خرید گلکسی نوت 10 پشیمان نخواهید شد.

 

9 دلیل برای خرید گلکسی نوت 10 سامسونگ

 

دلیل دوم: ظاهر زیبا و چشم نواز

گوشی سامسونگ گلکسی Note 10 فقط کیفیت ساخت بالایی ندارد، بلکه از ظاهر بسیار شیک، زیبا و چشم نوازی هم بهره می‌برد و این موضوع می‌تواند یکی دیگر از دلایل قانع کننده موجود برای خرید گلکسی نوت 10 سامسونگ باشد. پوشش شیشه‌ای روی قاب پشت گوشی سبب شده که بدنه آن براق شود و جذابیت خاصی داشته باشد. از نمای رو به رو هم صفحه نمایش بدون حاشیه دستگاه ظاهری کم‌نظیر را برای آن به ارمغان آورده است. نمایشگر این گوشی تقریبا چیزی در حدود 90.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه کرده است که این نسبت تصویر به بدنه بسیار جالب و مثال زدنی محسوب می‌شود. لنز دوربین سلفی گوشی هم در داخل صفحه نمایش تعبیه شده و سبک طراحی خاص و زیبایی دارد. وقتی گوشی مثل گلکسی Note 10 سامسونگ را در دست می‌گیرید علاوه بر حس خوبی که به خودتان دست می‌دهد و لذتی که از ظاهر شیک آن خواهید برد، دیگران هم به شدت مجذوب آن خواهند شد. پس ظاهر زیبا و چشم نواز می‌تواند یکی دیگر از دلایل قانع کننده موجود برای خرید گلکسی نوت 10 باشد.

 

دلیل سوم: صفحه نمایش فوق‌العاده

سامسونگ استاد تولید پنل های نمایشگر با کیفیت است و حتی شرکت های بزرگی مثل اپل هم برای اینکه صفحه نمایش محصولاتشان کیفیت مطلوب و برتری داشته باشد با این برند وارد همکاری می‌شوند. صفحه نمایش گوشی Galaxy Note 10 واقعا کیفیت عالی دارد و یکی از اصلی ترین ویژگی های خاص و مثبت این اسمارتفون محسوب می‌شود. نمایشگر این گوشی 6.3 اینچی و از نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) است و رزولوشن 2280 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند تا تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 401 پیکسل در هر اینچ برسد. حاشیه های صفحه نمایش گوشی بسیار باریک و زیبا طراحی شده و نمایشگر آن تقریبا 90.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته که نسبت تصویر به بدنه قابل ملاحظه‌ای است و در کمتر گوشی مقدار این چنینی ارائه می‌شود.

 

9 دلیل برای خرید گلکسی نوت 10 سامسونگ

 

شادابی، شارپنس و کنتراست بسیار عالی توسط ال سی دی گوشی گلکسی Note 10 ارائه می‌شود و شما با نگاه کردن به محتوای روی نمایشگر این محصول به خوبی متوجه کیفیت عالی آن خواهید شد. یکی دیگر از ویژگی های عالی نمایشگر گوشی مربوط به قدرت بالا در تولید روشنایی می‌شود که منجر خواهد شد بتوانید به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از دستگاه استفاده کنید و محتوای روی صفحه نمایش آن را ببینید. در نظر داشته باشید که روی نمایشگر گوشی نوت 10 هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده شده که مقاومت عالی در برابر تماس با اشیای نوک تیز دارد. در مجموع اگر کیفیت صفحه نمایش گوشی برایتان عامل مهمی باشد، سامسونگ Galaxy Note10 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

دلیل چهارم: قلم استایلوس اختصاصی (S Pen)

یکی دیگر از ویژگی هایی که گوشی سامسونگ گلکسی Note10 را به یک انتخاب متفاوت، متمایز و بهتر تبدیل می‌کند مربوط به بهره‌مندی آن از قلم استایلوس اختصاصی می‌شود که اصطلاحا S Pen نام دارد این قلم استایلوس از طریق بلوتوث با گوشی در ارتباط خواهد بود و در گوشه قابل دستگاه قرار می‌گیرد. با استفاده از این قلم علاوه بر امکان تعامل مستقیم با گوشی می‌توانید اقدامات دیگری از قبیل نوت‌برداری روی صفحه خاموش دستگاه، نقاشی کشیدن و طرح آثار هنری جالب و غیره را هم انجام دهید. قلم استایلوس گوشی می‌تواند حتی به عنوان دکمه ریموت دوربین و شاتر هم عمل کند. بنابراین یکی دیگر از دلایل قانع کننده و خاصی که می‌تواند خرید گلکسی نوت 10 سامسونگ را به گزینه مناسبی تبدیل کند مربوط به بهره‌مندی این اسمارتفون از قلم استایلوس یا همان S Pen اختصاصی می‌شود.

 

دلیل پنجم: سخت افزار قوی و بازده مناسب

اگر به دنبال خرید گوشی هستید که قدرت عملکرد بالایی داشته باشد و حداقل تا 2 سال آینده بدون مشکل از پس اجرای تمام بازی های سنگین اندرویدی بر آید، گلکسی Note 10 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. نسخه جهانی این گوشی از تراشه اگزینوس 9825 سامسونگ بهره می‌برد که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و بدون تردید یکی از قدرتمندترین تراشه های موبایلی فعلی دنیاست. پردازنده مرکزی این تراشه هشت هسته‌ای است و شامل چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A75 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و دو هسته Mongoose M4 با فرکانس کاری 2.73 گیگاهرتز می‌شود. پردازنده گرافیکی گوشی هم پردازنده Mali-G76 MP12 است. رم آن 8 گیگابایتی بوده و حافظه داخلی آن هم ظرفیت 256 گیگابایتی را ارائه می‌کند. بدین ترتیب Galaxy Note 10 به یک غول اندرویدی تبدیل شده و به راحتی از پس اجرای سنگین ترین بازی های اندرویدی فعل از قبیل فورتنایت (Fortnite)، پابجی موبایل (PUBG Mobile) و غیره بر می‌آید. پس اگر به قدرت عملکرد و بازده پردازشی گوشی اهمیت می‌دهید هم فبلت نوت 10 گزینه خرید عالی برای شماست.

 

9 دلیل برای خرید گلکسی نوت 10 سامسونگ

 

دلیل ششم: دوربین عالی

ویژگی های مثبت گوشی Note 10 یکی دو مورد نیستند و این اسمارتفون تقریبا پکیج کاملی از ویژگی ها و قابلیت های مثبت را ارائه می‌کند. دوربین اصلی گوشی مذکور از سه لنز مختلف تشکیل شده که دو لنز آن 12 مگاپیکسلی یک لنز آن 16 مگاپیکسلی هستند. لنز های 12 مگاپیکسلی مجموعه دوربین اصلی گوشی به ترتیب از نوع واید (Wide) و تله‌فتو (Telephoto) خواهند بود و لنز دوربین سوم مجموعه از نوع اولتراواید (Ultrawide) است. قابلیت های بسیار متعددی هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند که قصد نداریم وارد جزئیات آن ها شویم و فقط در همین حد می‌گوییم که با دوربین اصلی گلکسی نوت 10 می‌توانید عکس های فوق‌العاده عالی ضبط کنید.

دوربین اصلی این گوشی برخلاف اغلب گوشی های دیگر فقط در محیط های با نور مناسب عملکرد خوبی ندارد و در محیط های با نور کم و نسبتا تاریک هم بازده مطلوبی را ارائه می‌کند. عکس های پرتره هم که این روزها به شدت پرطرفدار شده‌اند با دوربین اصلی Note10 به خوبی قابل ضبط خواهند بود. ضمنا گوشی از ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های مختلف 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و به دلیل بهره‌مندی از تکنولوژی هایی همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) و فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF) بازده بسیار عالی خواهد داشت و شما را قادر به ضبط ویدیو های کاملا درجه یک و با کیفیتی می‌کند.

دوربین سلفی این اسمارتفون هم از یک لنز 10 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل و ضبط عکس های پرتره سلفی پشتیبانی به عمل می‌آورد. عکس هایی که با دوربین سلفی گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 قادر به ضبط آن ها خواهید بود هم کیفیت بسیار عالی دارند و در نوع خود کم‌نظیر هستند. حتی عکس های پرتره سلفی هم با دقت بالایی ضبط می‌شوند و تفکیک پذیری سوژه اصلی عکس از پس زمینه در آن ها به خوبی صورت می‌پذیرد. بنابراین اگر به کیفیت عملکرد دوربین گوشی اهمیت می‌دهید، خرید گلکسی نوت 10 شما را راضی نگه می‌دارد و از انجام این کار پشیمان نخواهید شد.

 

9 دلیل برای خرید گلکسی نوت 10 سامسونگ

 

دلیل هفتم: اسکنر انگشت با کیفیت

این روزها اغلب گوشی های موبایل از اسکنر انگشت بهره‌مند هستند و سامسونگ گلکسی Note 10 هم از این قاعده مستثنی نیست اما چرا اسکنر انگشت این گوشی می‌تواند یکی از دلایل مهم و قانع کننده موجود برای خرید آن محسوب شود؟ دلیل اینکه ما اسکنر انگشت گوشی مذکور را به عنوان یکی از دلایل خرید آن در نظر می‌گیرید با کیفیت و ثبات عملکرد اسکنر ارتباط دارد. حتما می‌دانید اگر اسکنر انگشت یک گوشی بازده مطلوبی نداشته باشد و به مرور کیفیت عملکردش افت پیدا کند با مشکل رو به رو خواهید شد اما در Galaxy Note 10 اسکنر انگشت بسیار عالی و با کیفیت بکار رفته که هم ثبات و هم سرعت عملکرد عالی دارد. در خیلی از مواقع حتی این اسکنر جزئیات انگشت کاربر را در حالتی که خیس یا نمناک باشد هم تشخیص می‌دهد. بنابراین به عقیده ما بهره‌مند بودن از اسکنر انگشت خوب و با کیفیت می‌تواند یکی از دلایل موجود برای خرید Galaxy Note 10 باشد.

 

دلیل هشتم: سرعت شارژ عالی باتری

سامسونگ فبلت نوت 10 را به یک باتری لیتیوم یونی 3500 میلی آمپر ساعتی مجهز کرده است. این باتری شاید خیلی قدرت عالی در تامین انرژی مورد نیاز دستگاه نداشته باشد اما ظرفیت نه چندان زیاد آن خود به خود منجر به کاهش زمان مورد نیاز برای شارژ مجددش می‌شود. از سمت دیگر گوشی نام برده شده از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و شارژر اورجینال گوشی توان 25 واتی دارد! بدین ترتیب می‌توان با استفاده از این شارژر، باتری گوشی Note 10 را در کمتر از 70 دقیقه فول شارژ کرد. ضمنا در بررسی ما مشخص شد که باتری گوشی ظرف 30 دقیقه می‌تواند از 0 تا 55 درصد شارژ شود. بنابراین شما در هر فرصت کوتاهی می‌توانید گوشی گلکسی Note10 را به شارژ بزنید و شاهد شارژ شدن بخش قابل ملاحظه‌ای از باتری دستگاه باشید. به عقیده ما پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع و زود شارژ شدن باتری دستگاه یکی از ویژگی های مثبت اصلی آن است که می‌تواند تا حدی کیفیت نه چندان عالی گوشی از نظر نگهداری شارژ را کم رنگ کند.

 

دلیل نهم: پشتیبانی از شارژ بیسیم و شارژ معکوس

 

9 دلیل برای خرید گلکسی نوت 10 سامسونگ

 

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند خرید گلکسی نوت 10 را به انتخاب مناسبی برای شما تبدیل کند مربوط به پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم و معکوس می‌شود. شارژ بیسیم قابلیتی است که به موجب آن می‌توانید باتری گوشی را با قرار دادن روی پد های شارژ اختصاصی بدون نیاز به اتصال مستقیم سیم شارژ کنید. جالب است بدانید که فبلت Note 10 از نسخه پیشرفته‌تر این قابلیت پشتیبانی می‌کند که توان 12 واتی دارد و امکان شارژ باتری را با سرعت بیشتری مقدور می‌سازد. علاوه بر این ویژگی گوشی مذکور از قابلیت شارژ بیسیم معکوس (Reverse Wireless Charging) 9 واتی هم پشتیبانی می‌کند که به موجب آن می‌توان با قرار دادن هر گجت دیگری که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی به عمل می‌آورد بر روی قاب پشت فبلت نوت 10، شارژ باتری فبلت را به گجت مورد نظر منتقل کرد. به بیان دیگر این گوشی می‌تواند مثل یک پاوربانک بیسیم یا پد شارژر بیسیم عمل کند و شارژ باتری خودش را به دیگر گجت ها انتقال دهد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی دلایل قانع کننده‌ای پرداختیم که نشان می‌دهند خرید گلکسی نوت 10 می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. سعی کردیم به مهمترین و اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی نام برده شده اشاره داشته باشیم و به طور مختصر در رابطه با آن ها صحبت کنیم. اگر می‌خواهید یک اسمارتفون اندرویدی زیبا، خوش دست، با کیفیت و قدرتمند داشته باشید، مطمئنا فبلت Galaxy Note 10 از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.