مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019 : کدامیک بهتر است؟

مقایسه محصولات 17 اسفند 1398 علی مظفری

مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019 : کدامیک بهتر است؟

دو گوشی خوش قیمت و تقریبا هم رده‌ای که سامسونگ و هوآوی عرضه کرده‌اند و می‌توانند برای افرادی که به دنبال خرید یک اسمارتفون ارزان قیمت و کارآمد اندرویدی هستند مناسب باشند، موبایل وای 9 2019 هواوی (Huawei Y9 2019) و گلکسی A30 سامسونگ (Samsung Galaxy A30) هستند. اما کدامیک از این دو گزینه خرید بهتری خواهند بود؟ در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019 بپردازیم و مشخص کنیم کدام محصول ارزش خرید بیشتری دارد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

هر دو کمپانی سامسونگ و هوآوی به خوبی اهمیت و ارزش گوشی های ارزان قیمت و اندرویدی کار راه انداز را به خوبی درک کرده‌اند و سعی می‌کنند هر سال در این رده کیفی و قیمتی محصولات جدیدی را روانه بازار سازند. در ماه اکتبر (October) سال 2018 هوآوی گوشی تحت عنوان Y9 را رونمایی کرد که چون در سال 2019 به طور گسترده روانه بازار شد و مورد استفاده قرار گرفت اصطلاحا به آن هوآوی وای 9 2019 گفته می‌شود. از سمت دیگر سامسونگ در ماه فوریه (February) سال 2019 از گوش Galaxy A30 پرده برداشت که اسمارتفونی در رده قیمتی گوشی Y9 و تقریبا با کیفیت مشابه آن بود.

قیمت Galaxy A30 تقریبا با قیمت Y9 2019 هوآوی در یک بازه مشابه قرار دارد و از این نظر تفاوت ناچیزی مابین آن ها دیده می‌شود. هر گوشی نام برده شده توانسته‌اند به طور قابل ملاحظه‌ای مورد استقبال کاربران قرار گیرند و آمار فروش خوبی را به ثبت برسانند. بنابراین هر دو اسمارتفون از گوشی های محبوب و پرطرفدار بازار هستند. اما کدامیک از آن ها می‌تواند گزینه خرید بهتری برای شما باشد؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019 بپردازیم و برتری های هر یک از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر را مشخص کنیم تا شما بتوانید آگاهانه‌تر یکی از آن ها را برای خرید انتخاب نمایید. با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019 : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

یکی از اصلی ترین مزیت های دو گوشی مذکور مربوط به ظاهر به روز و خوبشان می‌شود که حسی مناسب را به کاربر منتقل می‌کند. صفحه نمایش هر دو گوشی حاشیه های باریکی دارد و این امر سبب شده که دو محصول از نمای رو به رو جذاب به نظر برسند. در بخش فوقانی ال سی دی هر دوی آن ها زاده کوچکی برای نصب لنز دوربین سلفی دیده می‌شود که ابعاد آن در گوشی Y9 هوآوی به مراتب بزرگ تر از گوشی A30 سامسونگ است و شاید این مسئله خیلی باب میل برخی از کاربران نباشد. قاب پشت هر دو اسمارتفون نام برده شده هم حالتی صیقلی و نسبتا براق دارد و لبه های سمت راست و چپ آن خمیده طراحی شده‌اند تا وقتی گوشی را در دست می‌گیرید حس خوبی به شما منتقل شود. بنابراین هر دو اسمارتفون مورد نظر با توجه به قیمتی که دارند از ظاهری مناسب بهره‌مند هستند.

 

مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019

 

اما علیرغم براق بودن قاب پشت دو گوشی، این بخش از بدنه هیچکدام از آن ها با شیشه پوشانده نشده است. جنس قاب پشت و فریم اصلی هر دو اسمارتفون از پلاستیک خواهد بود و متاسفانه قاب پشت آن ها مستعد خط و خش برداشتن است و باید مراقبت خوبی از آن به عمل آید. بدین منظور می‌توانید از کیف و کاور موبایل استفاده کنید. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دو گوشی لنزهای دوربین اصلی آن ها تعبیه شده‌اند و تقریبا در وسط و بخش فوقانی قاب پشت هم اسکنر انگشت فیزیکی برای هر دو محصول تعبیه شده است. در مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019 مشخص شد که اسکنر انگشت هر دوی آن ها عملکرد معمولی دارد و کیفیت خیلی عالی را ارائه نمی‌کند.

بنابراین تا به اینجای کار تقریبا دو گوشی مورد نظرمان کاملا وضعیت یکسان و مشابهی داشته‌اند، اما تفاوت هایی هم در طراحی آن ها وجود دارد. به عنوان مثال گوشی A30 از پورت یو اس بی سی (USB Type C) بهره می‌برد اما پورت شارژر گوشی Y9 از نوع میکرو یو اس بی (Micro USB) است. همچنین گوشی Y9 هوآوی نسبت به گوشی A30 از بدنه‌ای بزرگ تر بهره می‌برد و ابعاد بدنه آن 8.1 در 77.1 در 162.4 میلیمتر است اما بدنه گوشی سامسونگ ابعاد 7.7 در 74.7 در 158.5 میلیمتری را ارائه می‌کند. وزن هوآوی وای 9 2019 هم حدودا 173 گرم است اما گوشی سامسونگ گلکسی A30 حدودا 165 گرم وزن دارد. ضمن اینکه هر دو گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی به عمل می‌آورند.

 

مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019

 

بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که هر دو گوشی از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت تقریبا در یک رده قرار می‌گیرند و نمی‌توان مدعی شد یکی از آن ها نسبت به محصول دیگر برتری مطلق دارد. ترجیح دادن ظاهر یکی از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر می‌تواند بیشتر به سلیقه شخصی کاربران باز گردد. به عقیده شخصی ما گوشی A30 سامسونگ از نظر ظاهر و سبک طراحی جذاب تر از گوشی Y9 2019 به نظر می‌رسد.

 

مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019 : صفحه نمایش

یکی از ویژگی های خوب دو گوشی مد نظر مربوط به صفحه نمایش بزرگی می‌شود که از آن بهره می‌برند. این روزها استفاده از صفحه نمایش بزرگ در گوشی های موبایل کاملا شایع شده و کاربران هم این سبک از طراحی ال سی دی را می‌پسندند. صفحه نمایش نماینده هوآوی در این مقایسه از پنل IPS LCD و 6.5 اینچی تشکیل شده و رزولوشن 2034 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 396 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. از سمت دیگر صفحه نمایش نماینده سامسونگ در این مقایسه 6.4 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) بوده و رزولوشن مشابه 2034 در 1080 پیکسلی دارد و تراکم پیکسلی آن به دلیل کوچک تر بودن اندازه صفحه نمایش به چیزی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

همانطور که در بخش قبل گفتیم حاشیه های صفحه نمایش هر دو گوشی باریک است و طبق آمار نمایشگر گوشی Y9 چیزی در حدود 82.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه کرده و این مقدار در گوشی A30 به چیزی در حدود 84.9 درصد می‌رسد. ضمنا در بخش فوقانی ال سی دی هر دو گوشی یک بخش مشکی رنگ و خاص که اصطلاحا ناچ نامیده می‌شود برای نصب لنزهای دوربین سلفی تعبیه شده که اندازه این بخش در گوشی Y9 به مراتب بزرگ تر از گوشی A30 است. روی صفحه نمایش هر دو اسمارتفون هم با یک لایه شیشه پوشانده شده که ظاهرا ضد خش است. شیشه گوریلاگلس 3 روی ال سی دی گوشی A30 بکار رفته و جنس شیشه روی ال سی دی Y9 2019 دقیق مشخص نیست. متاسفانه در بررسی هر دو گوشی مشخص شد که شیشه روی LCD آن ها خیلی مقاومت و دوام بالایی ندارد و نصب گلس محافظ ال سی دی بر روی آن ها الزامی است.

 

مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019

 

اما کیفیت عملکرد نمایشگر کدام گوشی بهتر است؟ در مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019 مشخص شد که نمایشگر هر دوی آن ها کیفیت عملکرد مطلوبی دارد اما به عقیده در برخی مواقع پنل سوپر آمولد گوشی A30 بازده بهتری در مقایسه با پنل IPS گوشی Y9 را ارائه می‌کند. این مسئله به ویژه از نظر شفافیت محتوای صفحه، کنتراست و شارپنس قابل درک خواهد بود. ضمنا با توجه به اینکه پنل گوشی سامسونگ از نوع سوپر آمولد است با استفاده از تصاویر پس زمینه سیاه رنگ می‌تواند مصرف انرژی و شارژ باتری آن را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش داد که انجام این کار در پنل IPS LCD نماینده هوآوی امکانپذیر نیست. با این حال کیفیت خوب صفحه نمایش هر دو گوشی از مزیت های اصلی آن ها به شمار می‌رود. ضمن اینکه بزرگ بودن پنل آن ها منجر خواهد شد که انجام کارهایی مثل وبگردی، پرسه زدن در یوتیوب و تماشای فیلم و سریال در آن ها لذت‌بخش‌تر شود.

از نظر توان تولید روشنایی هم صفحه نمایش دو گوشی مذکور بازده و عملکرد مطلوبی دارند و به راحتی می‌توانید با تنظیم شدت روشنایی (Brightness) ال سی دی هر دوی آن ها بر روی 100 درصد، بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور از آن ها استفاده کنید. اما چون پنل نمایشگر گوشی A30 از نوع سوپر آمولد است، از این نظر هم قدرت و بازده نسبتا بهتری را ارائه می‌کند و در برخی مواقع می‌توان شفافیت و وضوح بیشتری در مقایسه با ال سی دی نماینده هوآوی یعنی گوشی Huawei Y9 2019 داشته باشد. بنابراین در مجموع باید اینطور گفت که کیفیت خوب صفحه نمایش یکی از ویژگی های مثبت هر دو گوشی مورد نظر است، اما از دید مقایسه‌ای به عقیده ما پنل سوپر آمولد گوشی A30 بازده بهتری در مقایسه با پنل IPS گوشی Y9 دارد.

 

مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019 : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

شاید یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین دو گوشی A30 سامسونگ و Y9 2019 هوآوی مربوط به بستر نرم افزاری آن ها شود. نه تنها سیستم عامل پیش فرض نصب شده روی این دو گوشی با هم متفاوت است، بلکه تفاوت های محسوسی هم مابین رابط کاربری اختصاصی شرکت های سازنده آن ها وجود دارد. سیستم عامل پیش فرض گوشی Y9 2019 اندروید 8.1 اوریو (Android 8.1 Oreo) خواهد بود اما گوشی گلکسی A30 به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره می‌برد. رابط کاربری اختصاصی شرکت هوآوی با نام EMUI روی گوشی این شرکت نصب شده و رابط گوشی سامسونگ هم One UI نام دارد.

در طراح رابط EMUI سعی شده تلفیقی از ویژگی های سیستم عامل اندروید و iOS ارائه شود. به عنوان مثال بخش اپ دراور (App Drawer) در حالت عادی از صفحه اصلی گوشی وای 9 2019 هوآوی حذف شده و آیکون برنامه های گوشی روی اسکرین هایش نمایش داده می‌شود. همچنین در رابط EMUI قابلیت های نسبتا زیادتری در مقایسه با رابط دیگر گوشی ها و شرکت ها ارائه شده و این مسئله برای افرادی که علاقمند شخصی سازی هستند می‌تواند وضعیت خوبی را به وجود آورد. اما از سمت دیگر ارائه این قابلیت های زیادتر کمی رابط گوشی را از حالت بهینه خارج کرده و سبب شده در برخی مواقع باگ و تاخیرهایی در عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه به وجود آید. شدت لگ و تاخیرهای رابط گوشی در مواقعی که حافظه داخلی آن رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند به طریق قابل ملاحظه‌ای بیشتر خواهد شد.

 

مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019

 

اما در سمت مقابل رابط ONE UI به نظر ثبات بیشتری در مقایسه با رابط EMUI دارد و بهینه تر از آن عمل می‌کند، اما این موضوع بدان معنا نیست که هیچوقت در بستر نرم افزاری گوشی Galaxy A30 با لگ و تاخیر رو به رو نشوید! متاسفانه در بستر نرم افزاری این گوشی هم گاها لگ و تاخیرهایی به وجود می‌آید و پر شدن حافظه داخلی دستگاه به دشت روی به وجود آمدن این لگ و تاخیرها موثر خواهد بود. ما در مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019 برنامه هایی مثل تلگرام، اینستاگرام و واتساپ را روی هر دو گوشی نصب کردیم و مورد استفاده قرار دادیم. همچنین وبگردی و تماشای ویدیو هم از دیگر اقدامات بود که ما برای مقایسه ثبات بستر نرم افزاری دو گوشی به عنوان معیار در نظر گرفتیم.

خوشبختانه هر دو اسمارتفون نام برده شده تقریبا بدون لگ و تاخیر امکان انجام اقدامات مذکور و استفاده از برنامه های اینستاگرام، تلگرام و غیره را مقدور ساختند، بنابراین اگر یک کاربر معمولی هستید و گوشی اندرویدی برای انجام کارهای روزمره می‌خواهیم، هم هوآوی Y9 2019 و هم گلکسی A30 سامسونگ می‌توانند نیازتان را برطرف کرده و گزینه خرید خوبی برایتان باشند. ترجیح دادن رابط کاربری یکی از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر را می‌توان بیشتر امری سلیقه‌ای محسوب کرد، اما ما در مجموع با توجه به پشتیبانی نرم افزاری خوبی که سامسونگ طی چند وقت اخیر برای محصولاتش ارائه کرده و بهینه تر بودن بستر نرم افزاری آن، رابط One UI گوشی Galaxy A30 را به نماینده هوآوی ترجیح می‌دهیم.

 

مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019 :پردازنده، رم و حافظه داخلی

با توجه به اینکه دو گوشی Y9 2019 و Galaxy A30 از اسمارتفون های ارزان قیمت دو برند مذکور هستند، نباید انتظار قدرت پردازشی خیلی بالایی از آن ها داشته باشیم. تراشه‌ای که در نماینده هوآوی بکار رفته تراشه Kirin 710 است که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 بوده و فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 هم در این تراشه به عنوان واجد پردازشگر گرافیکی در نظر گرفته شده است. اما تراشه‌ای که در قلب گوشی A30 بکار رفته تراشه اگزینوس 7904 با لیتوگرافی 14 نانومتری است که پردازنده مرکزی آن هم هشته‌ای خواهد بود. شش هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Cortex-A53 و با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی در نظر گرفته شده و دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند.

گوشی Y9 2019 هوآوی از نظر رم در دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی شامل آپشن های 64 و 128 گیگابایتی می‌شود و امکان نصب حافظه جانبی در آن وجود دارد. اما گوشی سامسونگ گلکسی A30 از نظر رم دو نسخه 3 و 4 گیگابایتی دارد و از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی می‌شود که هر دو از حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند. لازم به ذکر است که ما در مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019 از نسخه مجهز به رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی هر دو اسمارتفون مذکور استفاده کردیم. اما چطور قدرت پردازشی و بازده عملکردی دو گوشی را با هم مورد مقایسه قرار دادیم؟ بدین منظور ما ابتدا بازی پابجی موبایل را برای مدت زمان 15 دقیقه در هر دو گوشی انجام دادیم و سپس لیسیت از 10 اپلیکیشن خاص را در شرایط کاملا مشابه روی هر دو گوشی اجرا کرده و به محض اینکه اجرای هر برنامه به مرحله خاصی رسید از آن خارج شدیم.

 

مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019

 

بدین ترتیب سرعت عملکرد پردازنده دو گوشی در بارگذاری اطلاعات و اجرای برنامه ها بهتر قابل درک شد. هر دو گوشی بدون مشکل از پس اجرای بازی پابجی موبایل بر آمدند اما بعد از خروج از این بازی تقریبا 2 الی 3 ثانیه در عملکرد هر دوی آن ها تاخیرهایی قابل رویت بود که نشان می‌دادند گوشی تخت فشار زیادی قرار گرفته و برای گیمینگ و بازی کردن طراحی نشده است. مجددا تکرار می‌کنیم که این شرایط در هر دو گوشی به وجود آمد و مختص یکی از آن ها نبود. سرعت اجرای 10 اپلیکیشن انتخابی در گوشی A30 سامسونگ تقریبا به اندازه 3 ثانیه از گوشی هوآوی Y9 2019 بود و این مسئله نشان داد که این گوشی از نظر سرعت عملکرد وضعیت بهتری در مقایسه با نماینده هوآوی دارد. با این حال در حین استفاده عادی از آن ها شما به سختی متوجه تفاوتی مابین قدرت عملکردشان خواهید شد و بروز لگ و تاخیر در هر دو محصول به مرور زمان اتفاق می‌افتد.

 

مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019 : دوربین

دوربین اصلی هر دو گوشی مد نظر از دو لنز تشکیل شده است. دو لنز دوربین اصلی گوشی Y9 2019 به ترتیب 13 و 2 مگاپیکسلی هستند و از قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است. در سمت مقابل دو لنز دوربین اصلی گوشی گلکسی A30 به ترتیب 16 و 5 مگاپیکسلی هستند و علاوه بر قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی گوشی هوآوی Y9 پشتیبانی می‌شوند از قابلیت عکسبرداری با زاویه دید گسترده هم پشتیبانی می‌کنند چون لنز 5 مگاپیکسلی دوربین اصلی نماینده سامسونگ از نوع اولتراواید (Ultrawide) است.

در مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019 مشخص شد که دوربین اصلی هر دو محصول کیفیت عملکرد خوبی دارند و حد قیمت خودشان بازده مطلوبی را ارائه می‌کنند، اما طبیعتا نباید انتظارات خیلی بالایی از آن ها داشته باشید. عکس هایی که در محیط های با نور مناسب توسط دوربین اصلی دو گوشی ضبط می‌شوند تقریبا کیفیت مشابهی دارند، اما در برخی مواقع ممکن است بازده دوربین گوشی A30 بهتر باشد. عکسبرداری پرتره هم با دوربین اصلی هر دو گوشی قابل انجام بوده و با کیفیت نسبتا خوبی انجام می‌شود اما بدون باگ نیست و گاها تفکیک پذیری سوژه اصلی عکس از فضای پس زمینه در هر دو محصول مذکور با کمی باگ رو به رو خواهد شد. این باگ ها به ویژه در زمانی که رو به نور عکس پرتره ضبط کنید و فضای پشت منظره‌ای نظیر آسمان، دریا و غیره باشد یا لبه های سوژه اصلی تصویر جزئیات زیادی داشته باشند (مثل موی سر کاربر)، به گونه محسوس تری نمایان می‌شوند.

 

مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019

 

اما یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین دو اسمارتفون مورد نظر مربوط به ساختار دوربین سلفی آن ها می‌شود. دوربین سلفی گوشی A30 از یک لنز واحد تشکیل شده اما دوربین سلفی گوشی Y9 2019 از دو لنز بهره می‌برد. لنز دوربین سلفی و واحد گوشی Galaxy A30 سامسونگ 16 مگاپیکسلی و از نوع واید (Wide) است اما دو لنز دوربین سلفی گوشی Y9 2019 به ترتیب 16 مگاپیکسلی واید و 2 مگاپیکسلی عمقی هستند. قبل از هر چیز باید بگوییم که دوربین سلفی هر دو گوشی از قابلیت ضبط عکس های سلفی پرتره پشتیبانی می‌کنند، بنابراین از این نظر محدودیتی نخواهید داشت. اما کیفیت عملکرد دوربین سلفی کدام گوشی بهتر است؟ در بررسی دو گوشی مشخص شد که دوربین سلفی آن ها چه در محیط های با نور مناسب و چه در محیط های تاریک بازده نسبتا مطلوب و مشابهی دارند اما در برخی مواقع دوربین سلفی هوآوی وای 9 2019 عکس های با جزئیات بیشتر و کم نویزتری را به ثبت می‌رسد.

شرایط مشابه برای حالت عکسبرداری سلفی پرتره هم برقرار است و لنز دوربین ثانویه و 2 مگاپیکسلی گوشی Y9 در برخی مواقع به تفکیک بهتر سوژه اصلی از پس زمینه کمک خواهد کرد. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که عملکرد دوربین سلفی گوشی Y9 2019 تا حدی از سامسونگ گلکسی A30 بهتر است اما از نظر کیفیت عملکرد دوربین اصلی، دو اسمارتفون مذکور تقریبا شرایط یکسانی دارند و فقط در برخی مواقع دوربین اصلی گوشی A30 جزئیات و شارپنس بهتری را در ضبط عکس ها ارائه خواهد کرد. فراموش نکنید هر دو اسمارتفون مورد نظر محصولان ارزان قیمت و میان رده‌ای هستند و نباید انتظار خیلی بالایی از آن ها داشته باشید.

 

مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019 : باتری و شارژدهی

یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در هر دو گوشی مورد نظر بکار رفته اما باتری گوشی Y9 2019 از نوع لیتیوم یونی است و گوشی Galaxy A30 باتری لیتیوم پلیمری دارد. در بررسی آن ها مشخص شد که توان شارژدهی باتری هر دو محصول شرایط نسبتا مشابهی را ارائه کرده است. یک کاربر معمولی با میزان استفاده متوسط از دستگاه تقریبا می‌تواند با یک مرتبه شارژ باتری هر یک از این دو گوشی به مدت 1.5 روز از آن ها استفاده کند. ضمنا هر دو گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. شارژر اورجینال گوشی A30 سامسونگ 15 واتی است و شارژر فابریک گوشی Y9 2019 هوآوی 10 واتی خواهد بود. شارژ باتری گوشی هوآوی حدود 120 دقیقه زمان می‌برد اما شارژ باتری گوشی A30 ظرف مدت زمانی در حدود 100 دقیقه قابل انجام خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019

 

مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019 : قیمت و ارزش خرید

مطمئنا قیمت گوشی یکی از مهمترین عواملی است که باید در مقایسه دو گوشی به آن ها توجه شود. هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) نسخه مجهز به رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی گوشی Galaxy A30 در بازار کشومان با قیمتی در حدود 3.1 میلیون تومان به فروش می‌رسد و نسخه مشابه گوشی هوآوی Y9 2019 در بازار کشور با قیمتی در حدود 2.8 میلیون تومان به فروش می‌رسد. بنابراین از نظر قیمت گوشی هوآوی تا حدی نسبت به گوشی سامسونگ قیمت ارزان تری را ارائه می‌کند و شاید به همین دلیل بتواند برای خیلی از کاربران گزینه خرید بهتر و مناسب تری محسوب شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 2019 پرداختیم. این دو گوشی از اسمارتفون های خوش قیمت و پرفروش بازار هستند که می‌توانند گزینه خرید عالی برای آن دسته افرادی به شمار آیند که می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان گزاف یک گوشی اندرویدی کار راه‌انداز و خوش ظاهر داشته باشند. در مجموع و با توجه به کل مراحل مقایسه می‌توان اینطور گفت که ارزش خرید دو گوشی تقریبا مشابه و یکسان است اما چون قیمت هوآوی وای 9 2019 کمی ارزان تر از گلکسی A30 در نظر گرفته شده، شاید این گوشی گزینه خرید بهتری باشد. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.