مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Redmi Note 8 Pro شیائومی

مقایسه محصولات 01 اسفند 1398 علی مظفری

مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Redmi Note 8 Pro شیائومی

جای شکی نیست که گلکسی A70 سامسونگ (Samsung Galaxy A70) یکی از بهترین گوشی های میان رده فعلی بازار است. اما به عقیده ما گوشی هایی مثل شیائومی ردمی نوت 8 پرو (Xiaomi Redmi Note 8 Pro) توان رقابت با این اسمارتفون و جایگزین شدن با آن را دارند. به عقیده شما خرید کدام گوشی انتخاب بهتری خواهد بود؟ در ادامه این مطلب به مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Redmi Note 8 Pro شیائومی می‌پردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

یکی از محبوب ترین، پرفروش ترین و موفق ترین گوشی هایی که شرکت سامسونگ در سال 2019 روانه بازار کرد، گوشی Galaxy A70 است که در مقاله "نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ: صفحه نمایش بزرگ و زیبا" به بررسی تخصصی آن پرداختیم. این گوشی در واقع پاسخ سامسونگ به محصولات شرکت هایی مثل شیائومی بوده که اسمارتفون های میان رده، با کیفیت و خوش قیمتی را روانه بازار می‌کنند. اما پرفروش بودن گوشی نام برده به آن معنا نیست که هیچ اسمارتفون دیگری پتانسیل رقابت با آن یا حتی برتری از آن را نداشته باشد! به عقیده ما شیائومی ردمی نوت 8 پرو یکی از اصلی ترین رقیب های این گوشی محسوب می‌شود که در ماه آگوست (August) سال 2019 شاهد رونمای یاز آن بودیم.

شیائومی Redmi Note 8 Pro را می‌توان یکی از اصلی ترین و جدی ترین رقیب های گوشی A70 به شمار آورد. با توجه به اینکه قیمت دو گوشی نام برده شده هم تقریبا در یک رده قرار دارد، شاید خیلی از افراد برای انتخاب یکی از این دو محصول بر سر دو راهی و شک و تردید قرار گیرند. ما پیش از این در مقاله "نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro (ردمی نوت 8 پرو)" به بررسی گوشی ردمی نوت 8 پرو پرداختیم، اما حالا و در این مطلب قصد داریم به مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Redmi Note 8 Pro شیائومی بپردازیم و مشخص کنیم که خرید کدامیک از این دو اسمارتفون می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Redmi Note 8 Pro شیائومی: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

در طراحی و ساخت هر دو گوشی مورد نظر سعی شده هزینه تولید کاهش یابد. به همین سبب شرکت های سازنده آن ها سعی کرده‌اند در ساخت دو گوشی برخی از المان هایی که در اسمارتفون های رده بالا شاهد آن ها هستیم را حذف کنند اما با این حال ظاهر گوشی را تا حد ممکن جذاب نگه دارند. فریم اصلی هر دو گوشی پلاستیکی است و هر دو گوشی تقریبا طول و عرض بدنه یکسانی دارند و ردمی نوت 8 پرو به میزان بسیار نامحسوسی از گوشی A70 طول کمتری دارد. ضخامت بدنه این گوشی هم تقریبا 1 میلیمتر از ضخامت بدنه گلکسی A70 سامسونگ بیشتر خواهد بود. ضمنا وزن ردمی نوت 8 پرو به چیزی در حدود 200 گرم می‌رسد و وزن گلکسی A70 سامسونگ حدودا 183 گرم خواهد بود و استفاده تک دست از هر دو گوشی تقریبا سخت است.

 

مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Mi Note 8 Pro شیائومی

 

اما بیایید مروری بر اصلی ترین تفاوت های ساختاری مابین این دو اسمارتفون داشته باشیم. قاب پشت گوشی A70 سامسونگ از پلاستیک براقی ساخته شده که اصطلاحا "گلاستیک" نامیده می‌شود، اما قاب پشت ردمی نوت 8 پرو شیائومی از شیشه گوریلاگلس 5 تشکیل می‌شود و بدون شک این یک برتری محسوس در طراحی گوشی نام برده شده خواهد بود. همچنین روی پنل جلوی این گوشی هم با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده که در گوشی A70 این شیشه از نوع گوریلاگلس 3 خواهد بود و به مراتب مقاومت و دوام کمتری نسبت به گوریلاگلس 5 دارد. بنابراین به نظر می‌رسد از نظر دوام و کیفیت ساخت گوشی Redmi Note 8 Pro شیائومی وضعیت بهتری در مقایسه با Galaxy A70 دارد.

پورت شارژر هر دو گوشی از نوع USB C است و هر دوی آن ها به جک 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز هستند. متاسفانه هیچ یک از این دو اسمارتفون از طراحی ضد آب بهره نمی‌برند و در حین استفاده از آن ها باید بسیار مراقب تماسشان با آب و مایعات باشید. یکی دیگر از مهم ترین مسائلی که باید در مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Redmi Note 8 Pro شیائومی به آن اشاره کنیم مربوط به سبک تعبیه اسکنر انگشت دو محصول می‌شود. اسکنر انگشت گوشی ردمی نوت 8 پرو در بخش فوقانی قاب پشت دستگاه و زیر لنز های دوربین اصلی آن تعبیه شده و یک اسکنر فیزیکی است که عملکرد خوبی هم دارد. اما اسکنر انگشت Galaxy A70 در داخل صفحه نمایش و بخش زیرین ال سی دی آن تعبیه شده است. بدین ترتیب سبکی متفاوت را ارائه می‌کند که می‌تواند جلب توجه کننده باشد. سرعت و دقت عملکرد این اسکنر هم خوب است اما اختلال در عملکرد آن نسبت به خالت اسکنر فیزیکی بیشتر رخ می‌دهد و تعمیرپذیری کمتری هم دارد.

اما بد نیست کمی هم در رابطه با ظاهر دو گوشی نام برده شده صحبت کنیم. هر دو گوشی ظاهری شیک و مدرن را ارائه کرده‌اند و یکی از اصلی ترین عواملی که سبب شده آن ها مورد استقبال کاربران قرار گیرند مربوط به همین ظاهر زیبا می‌شود. صفحه نمایش هر دو گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و در بخش فوقانی نمایشگر یک ناچ (Notch) برای تعبیه لنز دوربین سلفی آن ها در نظر گرفته شده است. قاب پشت آن ها هم براق و چشم نواز خواهد بود اما فراموش نکنید که جنس قاب پشت Redmi Note 8 Pro از شیشه گوریلاگلس 5 است اما قاب پشت A70 از پلاستیک تشکیل می‌شود.

 

مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Mi Note 8 Pro شیائومی

 

محل و سبک نصب لنز های دوربین اصلی دو گوشی هم با هم تفاوت دارد و لنز های دوربین اصلی گوشی A70 در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن نصب شده‌اند اما لنز های دوربین اصلی گوشی ردمی نوت 8 پرو در وسط و بخش فوقانی قاب پشت آن نصب هستند. ضمنا با در دست گرفتن هر دو گوشی حس بسیار مطلوبی به کاربر منتقل می‌شود و به عقیده ما واقعا دو گوشی نام برده شده از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت تقریبا در یک سطح قرار می‌گیرند. بهره‌مندی از قاب پشت شیشه‌ای می‌تواند مزیتی در طراحی ردمی نوت 8 پرو باشد و بهره‌مندی از اسکنر داخل نمایشگر هم مزیتی برای Galaxy A70 سامسونگ محسوب شود. در مجموع ترجیح دادن طراحی و ظاهر یکی از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر بیشتر امری سلیقه‌ای است و ما به شخصه شیائومی Redmi Note 8 Pro را از این نظر به Galaxy A70 سامسونگ ترجیح می‌دهیم.

 

مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Redmi Note 8 Pro شیائومی: صفحه نمایش

وقتی به صفحه نمایش دو گوشی مذکور نگاه کنید به خوبی ظرافتی که شرکت های سازنده آن ها در طراحی نمایشگرشان بکار برده‌اند را درک خواهید کرد. حاشیه های صفحه نمایش هر دو گوشی بسیار باریک طراحی شده و نسبت تصویر به بدنه بالایی توسط آن ها ارائه می‌شود. صفحه نمایش گوشی A70 از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده و اندازه 6.7 اینچی دارد که می‌تواند برای علاقمندان به گوشی های با نمایشگر بزرگ تجربه‌ای عالی را به همراه داشته باشد. اما در سمت مقابل نمایشگر گوشی ردمی نوت 8 پرو 6.53 اینچی و از نوع IPS LCD است. نمایشگر این اسمارتفون چیزی در حدود 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و نمایشگر A70 چیزی در حدود 86 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر می‌گیرد.

رزولوشن صفحه نمایش گوشی Galaxy A70 سامسونگ 2400 در 1800 پیکسلی است و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 393 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. در سمت مقابل رزولوشن نمایشگر گوشی ردمی نوت 8 پرو 2340 در 1080 پیکسل در نظر گرفته شده و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 395 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. روی صفحه نمایش هر دو گوشی هم با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده اما شیشه روی نمایشگر A70 از نوع گوریلاگلس 3 است و شیشه روی ال سی دی Redmi Note 8 Pro از نوع گوریلاگلس 5 خواهد بود. ضمن اینکه فراموش نکنید بخش زیرین صفحه نمایش گوشی گلکسی A70 قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد.

 

مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Mi Note 8 Pro شیائومی

 

بنابراین حداقل روی کاغذ به نظر می‌رسید که وضعیت ال سی دی گوشی های نام برده شده بسیار نزدیک به هم خواهد بود اما آیا این حالت در عمل هم دیده می‌شود؟ در مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با redmi Note 8 Pro شیائومی مشخص شد که صفحه نمایش هر دو گوشی وضوح، شارپنس، کنتراست و شادابی مطلوبی دارند و محتوا روی هر دوی آن ها با کیفیت خوبی نشان داده می‌شود. به دلیل اینکه نمایشگر هر دو اسمارتفون بزرگ است استفاده از آن ها برای وبگردی و تماشای کلیپ های ویدیویی تجربه‌ای دلنشین را برایتان به همراه خواهد داشت. از نظر توان تولید روشنایی هم عملکرد پنل های نمایشگر هر دو گوشی خوب خواهد بود اما به نظر می‌رسد نمایشگر سوپر آمولد گوشی A70 در این زمینه کمی بهتر از نمایشگر ردمی نوت 8 پرو عمل می‌کند و قدرت و ثبات بیشتری دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون رفع مشکل کار نکردن گوگل پلی استور (Google Play Store)

بنابراین در مجموع با توجه به چند دلیل ما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی سامسونگ Galaxy A70 را به گوشی شیائومی redmi Note 8 Pro ترجیح می‌دهیم. اولین مسئله مربوط به پنل نمایشگر گوشی A70 می‌شود که از نوع سوپر آمولد است و عملکرد بهینه‌تری در مقایسه با پنل IPS LCD دارد. موضوع دوم مربوط به اندازه نمایشگر این گوشی خواهد بود که کمی از ال سی دی redmi Note 8 Pro بزرگ تر است و برای وبگردی و تماشای ویدیو گزینه بهتری خواهد بود. سومین مسئله مربوط به ارائه نسبت تصویر به بدنه بیشتر و ظاهری جذاب تر می‌شود و آخرین موضوع هم به بهره‌مندی نمایشگر گوشی از اسکنر انگشت داخلی مربوط خواهد شد. با توجه به این موارد ما عقیده داریم که از نظر صفحه نمایش برتری این مقایسه از آن Samsung Galaxy A70 خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Redmi Note 8 Pro شیائومی: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هم سامسونگ و هم شیائومی شرکت هایی هستند که گوشی های اندرویدی تولید و روانه بازار می‌کنند. با توجه به اینکه هر دو گوشی مورد نظر در سال 2019 معرفی شده‌اند، جای تعجبی نیست که سیستم عامل پیش فرض نصب شده روی آن ها مشابه و یکسان باشد. اندروید 9 پای (Android 9.0 Pie) به طور پیش فرض روی هر دو گوشی مورد نظر نصب است اما رابط کاربری دو گوشی متفاوت خواهد بود. رابط کاربر گوشی گلکسی A70 رابط One UI است و رابط کاربری گوشی ردمی نوت 8 پرو MIUI 10 خواهد بود. اگرچه از نظر سیستم عامل تفاوتی مابین این دو گوشی وجود ندارد اما رابط کاربری آن ها نسبت به هم تفاوت های زیادی دارند.

رابط کاربری MIUI 10 مملو از قابلیت های متعدد خواهد بود اما این رابط چندان بهینه نیست و ارائه قابلیت های زیاد در آن سبب شده که رابط سنگین شود. یکی از اصلی ترین نقاط ضعف این رابط مربوط به پیچیدگی آپشن ها و گزینه هایش در منوی تنظیمات (Settings) می‌شود. ما حتی بعد از یک هفته استفاده مداوم از این گوشی باز هم برای دستیابی به تنظیمات خاص مورد نظرمان نمی‌توانستیم مستقیما مسیر مناسب دسترسی به برخی از آن ها را بیابیم و ملزم به استفاده از قابلیت جستجو در منوی تنظیمات می‌شدیم. اما در سمت مقابل رابط One UI سامسونگ منظم‌تر طراحی شده و نسبت به رابط MIUI سبک تر است. ضمن اینکه بستر نرم افزاری گوشی A70 از دستیار صوتی و هوشمند سامسونگ با نام بیکسبی (Bixby) هم پشتیبانی می‌کند.

 

مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Mi Note 8 Pro شیائومی

 

با وجود تمام این تفاسیر در حین استفاده عادی از دو گوشی نام برده شده و انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای ویدیو در یوتیوب، پرسه زدن در اینستاگرام، تلگرام و غیره با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نخواهید شد، مگر اینکه حافظه داخلی گوشی تحت فشار قرار داشته باشد و رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند. در اینگونه مواقع ممکن هست در عملکرد بستر نرم افزاری هر دو اسمارتفون نام برده شده لگ و تاخیرهایی مشاهده شود. اینکه در یک جمله بگوییم کدام گوشی از بستر نرم افزاری بهتری برخوردار است کار دشواری خواهد بود و به عقیده ما بستر نرم افزاری هر دو اسمارتفون مذکور وضعیت قابل قبولی دارند و ترجیح دادن یکی از آن ها نسبت به دیگری تقریبا مری سلیقه‌ای به شمار می‌رود. اما ما بیشتر طرفدار نظم و اصولی هستیم که در رابط One UI سامسونگ ارائه شده و خیلی با رابط کاربری MIUI 10 شیائومی ارتباط خوبی برقرار نکردیم.

 

مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Redmi Note 8 Pro شیائومی: پردازنده، رم و حافظه داخلی

با توجه به اینکه هر دو گوشی مورد نظرمان از اسمارتفون های خوش قیمت و میان برندهای خود هستند نباید انتظار داشته باشیم که پردازنده خیلی قدرتمندی در آن ها بکار گرفته شود. تراشه‌ای که در گوشی Galaxy A70 بکار رفته، تراشه اسنپدراگون 675 کوالکام است که طی فرآیند 11 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. دو هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Kyro 460 Gold با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز هستند و شش هسته پردازشگر دیگر آن از نوع Kyro 460 Silver بوده و فرکانس 1.7 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Adreno 612 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گلکسی A70 از نظر رم شامل دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و حافظه داخلی آن ظرفیت 128 گیگابایتی را ارائه می‌کند و امکان اتصال حافظه جانبی هم به آن وجود دارد.

در سمت مقابل گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو از تراشه Helio G90T مدیاتک بهره می‌برد که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. دو هسته پردازشگر مرکزی آن از نوع Cortex-A76 با فرکانس کاری 2.05 گیگاهرتزی هستند و شش هسته دیگر آن از نوع Cortex-A55 با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز خواهد بود. پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی ایفای نقش می‌کند و گوشی از نظر رم شامل دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی می‌شود. ردمی نوت 8 پرو شیائومی از نظر حافظه داخلی هم شامل سه نسخه 64، 128 و 256 گیگابایتی می‌شود و از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

 

مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Mi Note 8 Pro شیائومی

 

قبل از هر چیز باید بگوییم که ما در مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Redmi Note 8 Pro شیائومی از نسخه پایه هر دو گوشی استفاده کردیم. یعنی گوشی A70 ما به رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی مجهز بوده و گوشی ردمی نوت 8 پرو ما از رم 6 و حافظه 64 گیگابایتی بهره‌مند بود. در این مقایسه مشخص شد که هر دو گوشی از پس اجرای بازی هایی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) و دیگر بازی های هم رده اندرویدی بر می‌آیند. عملکرد رم هر دو گوشی هم خوب است و به راحتی می‌توان مولتی‌تسکینگ مورد نیاز را از آن ها دریافت کرد، اما در مجموع اگر سرعت و کیفیت عملکرد دو گوشی را با دقت خیلی زیاد مورد مقایسه قرار دهیم، گلکسی A70 برتری نسبی در مقایسه با گوشی Redmi Note 8 Pro دارد. به بیان دیگر تراشه اسنپدراگون 675 بازده بهتری در مقایسه با تراشه Helio G90T مدیاتک ارائه می‌کند، اما فراموش نکنید که تفاوت قدرت عملکرد این دو گوشی در عمل و حالت عادی اصلا قابل درک نخواهد بود و دو گوشی تقریبا در عمل قدرت پردازشی یکسانی دارند.

 

مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Redmi Note 8 Pro شیائومی: دوربین

دوربین اصلی گوشی Galaxy A70 از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 32 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 8 مگاپیکسلی نوع اولتراواید (Ultrawide) و 5 مگاپیکسلی نوع عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی مثل عکسبرداری پرتره، پانوراما، عکسبرداری با زاویه دید گسترده، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه هم توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است. اما در سمت دیگر دوربین اصلی گوشی Redmi Note 8 Pro از چهار لنز تشکیل می‌شود و یک لنز بیشتر از دوربین اصلی A70 دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون دلیل بکارگیری چند لنز دوربین در گوشی ها چیست؟

لنز های دوربین اصلی این گوشی به ترتیب 64 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولتراواید، 2 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و 2 مگاپیکسلی عمقی هستند. قابلیت هایی همچون عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری با زاویه دید گسترده، عکسبرداری ماکرو، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه توسط دوربین اصلی گوشی Redmi Note 8 Pro هم پشتیبانی می‌شوند و دوربین اصلی این گوشی هم به چراغ فلش LED مجهز است. بنابراین از نظر سبک و امکانات عکسبرداری دوربین اصلی گوشی Xiaomi Redmi Note 8 Pro یک حالت متفاوت عکسبرداری تحت عنوان ماکرو را مورد پوشش قرار می‌دهد که Galaxy A70 از آن پشتیبانی نمی‌کند.

 

مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Mi Note 8 Pro شیائومی

 

حالت عکسبرداری ماکرو حالتی است که شما با استفاده از آن می‌توانید از اجسام و سوژه های کوچک عکس ها بزرگ و میکروسکوپی شکل ضبط کنید. این حالت عکسبرداری به تازگی در خیلی از گوشی های هوشمند اضافه شده و گوشی شیائومی ردمی Note 8 Pro هم از آن پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر به ضبط عکس های این چنینی علاقه دارید، گلکسی A70 از این سبک عکسبرداری پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی دو گوشی در حالت های مشابه و عادی چطور خواهد بود؟ در مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Redmi Note 8 Pro شیائومی مشخص شد که عملکرد دوربین اصلی هر دو گوشی در محیط های باز و با نور مناسب نسبت به قیمتشان بسیار خوب است، اما اگر به دنبال گزینه بهتر هستید، ما شیائومی ردمی نوت 8 پرو را به شما پیشنهاد می‌کنیم!

دوربین اصلی این گوشی در اغلب مواقع عکس های بهتری نسبت به دوربین اصلی A70 ضبط می‌کند و تصاویر ضبط شده با آن کنتراست .و شفافیت بسیار خوبی دارند. عکس های پرتره هم با دوربین اصلی هر دو گوشی به شکل مطلوبی ضبط خواهد شد و از این نظر تقریبا هر دو گوشی بازده مشابهی دارند. اما در محیط های تاریک افت کیفیت عکسبرداری در دوربین هر دو اسمارتفون مورد نظر نمایان می‌شود اما باز هم به عقیده ما عکس هایی که با دوربین شیائومی Redmi Note 8 Pro ضبط می‌شوند وضعیت بهتری در مقایسه با Galaxy A70 دارند. بنابراین در مجموع ما دوربین اصلی شیائومی ردمی نوت 8 پرو را به دوربین اصلی گوشی گلکسی A70 ترجیح می‌دهیم.

 

مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Mi Note 8 Pro شیائومی

 

در سمت دیگر دوربین سلفی گلکسی A70 از یک لنز 32 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی پشتیبانی می‌کند. اما دوربین سلفی گوشی Redmi Note 8 Pro 20 مگاپیکسلی است و از قابلیت های مشابه بعلاوه عکسبرداری پانوراما پشتیبانی به عمل می‌آورد. کیفیت عملکرد دوربین سلفی هر دو گوشی خوب است و به عقیده ما از این جهت خیلی تفاوتی مابین آن دو دیده نمی‌شد، اگرچه در برخی مواقع دوربین A70 بازده بهتری در مقایسه با گوشی شیائومی دارد اما در برخی مواقع هم شرایط برعکس اتفاق می‌افتد و دوربین سلفی ردمی نوت 8 پرو بهتر از A70 عمل می‌کند. بنابراین در مجموع ما برتری این بخش را Xiaomi Redmi Note 8 Pro می‌دهیم.

 

مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Redmi Note 8 Pro شیائومی: باتری و شارژدهی

هم گوشی سامسونگ گلکسی A70 و هم شیائومی ردمی نوت 8 پرو از یک باتری لیتیوم پلیمری 4500 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برند و قدرت شارژدهی باتری آن ها تقریبا یکسان است. هر دو گوشی با یک مرتبه شارژ باتری تقریبا می‌توانند 1.5 الی 2 روز برای یک کاربر معمولی و عادی دوان داشته باشند. ضمنا دو گوشی مذکور از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کنند. شارژر اورجینال گوشی redmi Note 8 Pro یک شارژر 18 واتی است و شارژر فابریک گوشی Galaxy A70 هم 25 واتی خواهد بود. در بررسی صورت گرفته مشخص شد که شارژ باتری هر دو گوشی با شارژر فابریکشان تقریبا مابین 90 الی 110 دقیقه به طول می‌انجامد. بنابراین از نظر باتری و قدرت شارژدهی دو گوشی مورد نظر وضعیت یکسانی دارند و خیلی تفاوت محسوسی نسبت به هم نخواهند داشت.

 

مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Redmi Note 8 Pro شیائومی: قیمت و ارزش خرید

اما کدامیک از دو گوشی مورد نظر ارزش خرید بیشتری دارد؟ نسخه پایه گوشی Galaxy A70 هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 4.4 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در سمت مقابل نسخه پایه گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی هم قیمتی در حدود 4.3 میلیون تومان دارد، بنابراین از نظر قیمت هم خیلی تفاوت محسوسی مابین دو اسمارتفون مورد نظر دیده نمی‌شود. اما با توجه به ویژگی هایی که به آن ها اشاره کردیم، به عقیده ما شیائومی Redmi Note 8 Pro می‌تواند گزینه خرید بهتری نسبت به گلکسی A70 باشد مگر اینکه شما به اعتبار برند سامسونگ توجه ویژه‌ای داشته باشید یا بخواهید گوشی بخرید که حتما از اسکنر داخل نمایشگر بهره ببرد که در اینگونه مواقع Galaxy A70 انتخاب بهتری برایتان خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Mi Note 8 Pro شیائومی

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی A70 سامسونگ با Redmi Note 8 Pro شیائومی پرداختیم. هر دو گوشی نام برده شده در حال حاضر از بهترین اسمارتفون های میان رده و خوش قیمت بازار هستند. به عقیده ما این دو گوشی از نظر پتانسیل خیلی با هم تفاوت محسوسی ندارند اما برتری های ردمی نوت 8 پرو بیشتر از Galaxy A70 است و ما خرید شیائومی Redmi Note 8 Pro را در مجموع به خرید A70 ترجیح می‌دهیم. البته بدون شک گلکسی A70 هم گوشی میان رده عالی است و باید به نظر کسانی که خرید این گوشی را گزینه بهترین نسبت به ردمی نوت 8 پرو می‌دانند احترام گذاشت. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.