فراموش کردن رمز Apple ID و آموزش اقدامات لازم

آموزش و ترفندها 30 دی 1398 علی مظفری

فراموش کردن رمز Apple ID و آموزش اقدامات لازم

اگر رمز اپل آیدی (Apple ID) خودتان را فراموش کرده‌اید نگران نباشید چون امکان بازیابی آن وجود دارد. بدین منظور می‌توان از دو روش مختلف استفاده کرد که در ادامه این مطلب اختصاصی قصد شرح آن ها را داریم. پس در ادامه این مطلب در مورد فراموش کردن رمز Apple ID صحبت می‌کنیم و به اقداماتی که باید بعد از وقوع این مسئله انجام شوند اشاره خواهیم داشت. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

اپل آیدی چیست؟ | Apple ID

اپل آیدی در واقع یک ایمیل است که به طور اختصاصی در آیفون و آیپد های اپل (apple) فعال می‌شود و مثل یک شناسنامه به دستگاه هویت می‌دهد. هر کاربر آیفون و آیپد های اپل می‌تواند با مشخصات شخصی خودش یک Apple ID بسازد و با فعال کردن آن در تمام گجت های اپلی خودش از همگام سازی بی‌وقفه اطلاعات مابین آن ها لذت ببرد. بنابراین اپل آیدی در واقع یک ایمیل اختصاصی است که کاربر رمز عبور آن را دارد و با فعال کردنش در آیفون یا آیپد خود به دستگاه هویت می‌دهد و از تمام قابلیت های سیستم عامل iOS استفاده می‌کند. اگر به خاطر داشته باشید در مقاله "آموزش ساخت اپل آیدی رایگان 2019: چگونه Apple ID بسازیم؟" به طور جامع نحوه ساختن Apple ID را برایتان شرح داده بودیم.

متاسفانه در کشور ما بنا به دلایل سیاسی و روابط نه چندان خوب ایران و ایالت متحده، امکان ساخت اپل آیدی و استفاده از آن وجود ندارد. یعنی شما به دلیل تحریم های ایالات متحده از نظر تئوری مجاز به ساخت اپل آیدی نخواهید بود. برای رفع این مشکل خیلی از افراد به خرید Apple ID روی می‌آورند و با پرداخت هزینه‌ای عموما ناچیز یک Apple ID تهیه می‌کنند و آن را در آیفون یا آیپدشان فعال خواهند کرد. اما یک سوال مهم در این بین به وجود می‌آید! در صورت فراموش کردن رمز Apple ID یا گم کردن آن باید چه کرد؟ آیا راهی برای بازیابی رمز اپل آیدی وجود دارد؟ خوشبختانه بازیابی رمز اپل آیدی امکانپذیر است و اینطور نخواهد بود که اگر شما رمز Apple ID خود را فراموش کرده باشید، هیچگاه قادر به بازیابی و تغییر پسوردش نباشید! بازیابی رمز اپل آیدی به دو روش مختلف امکانپذیر است که در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم به آموزش و شرح هر دو روش مذکور بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

فراموش کردن رمز Apple ID

 

فراموش کردن رمز Apple ID و بازیابی پسورد آن

برای بازیابی رمز اپل آیدی می‌توان به دو روش عمل کرد. در روش اول شما باید به اینباکس ایمیل متصل به اپل آیدی خودتان دسترسی داشته باشید که با فعال بودن Apple ID عملا دسترسی به اینباکس آن از طریق اپلیکیشن ایمیل هم مقدور می‌شود. پس اگر Apple ID شما در آیفونی فعال باشد، احتمالا در بخش ایمیل هم دسترسی به اینباکس آن اپل آیدی امکانپذیر خواهد بود. اما روش دوم مربوط به در اختیار داشتن پاسخ دو سوال امنیتی می‌شود که در زمان ساختن اپل آیدی تعیین خواهند شد.

زمانی که هر فردی یک اپل آیدی می‌سازد دو سوال امنیتی را انتخاب کرده و برای هر کدام یک پاسخ خاص تایپ می‌کند. شما با در اختیار داشتن پاسخ این سوال های امنیتی می‌توانید پسورد Apple ID خود را حتی بدون نیاز به ورود به اینباکس ایمیل مرتبط با آن بازیابی و ریست کنید. در ادامه سعی می‌کنیم به صورت مرحله به مرحله نحوه بازیابی رمز اپل آیدی با استفاده از هر دو روش مذکور را برایتان شرح دهیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

روش اول: بازیابی از طریق ایمیل

همانطور که گفتیم در روش اول شما باید به اینباکس ایمیل اپل آیدی خود دسترسی داشته باشید. در این روش درخواست بازیابی رمز برایتان ایمیل می‌شود و شما می‌توانید به راحتی مشکل فراموش کردن رمز Apple ID را برطرف سازید. بدین منظور کافیست مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

 

فراموش کردن رمز Apple ID

 

  • با کلیک بر روی این قسمت به صفحه مربوط به فراموش شدن اپل آیدی و درخواست ریستور رمز بروید.
  • آدرس ایمیل اپل آیدی خودتان را وارد کرده و روی گزینه Continue کلیک کنید.
  • گزینه I need to reset my password را انتخاب کنید و روی گزینه Continue کلیک نمایید.
  • گزینه Get an email را انتخاب کنید و روی گزینه Continue کلیک نمایید.
  • روی گزینه Done کلیک کنید.

در این شرایط یک ایمیل از سمت اپل به آدرس ایمیل اپل آیدی شما ارسال می‌شود. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که وارد اینباکس ایمیل Apple ID خودتان شوید و روی گزینه Reset Password کلیک کنید تا به صفحه ریست رمز عبور هدایت شوید که مشابه عکس زیر است.

 

فراموش کردن رمز Apple ID

 

رمز عبور جدید مورد نظرتان را در دو فیلدی که ارائه شده وارد کنید و روی گزینه Reset Password کلیک نمایید. بدین ترتیب رمز اپل آیدی شما ریست خواهد شد و از این پس می‌توانید با این رمز جدید در Apple ID لاگین کنید. این روش فقط در شرایطی قابل استفاده خواهد بود که شما به اینباکس اپل آیدی خودتان دسترسی داشته باشید. اگر به این اینباکس اپل آیدی دسترسی ندارید باید از روش بعدی که شرح می‌دهیم استفاده کنید.

 

روش دوم: بازیابی از طریق سوال امنیتی

روش دومی که در صورت فراموش کردن رمز Apple ID می‌توانید از آن برای بازیابی پسوردتان استفاده کنید مربوط به ارائه پاسخ سوال های امنیتی می‌شود که در زمان ساخت اپل آیدی در نظر گرفته شده بودند. اگر اپل آیدی خودتان را شخصا ساخته باشید، مطمئنا پاسخ این سوالات را به خاطر خواهید آورد و اگر اپل ایدی را خریداری کرده باشید باید پاسخ این سوالات را از فروشنده دریافت می‌کردید. ضمن اینکه در این روش ارائه تاریخ تولد ثبت شده در حین ساخت اکانت هم الزامی خواهد بود. به منظور بازیابی رمز Apple ID با استفاده از سوال امنیتی باید به شرح زیر عمل شود:

 

فراموش کردن رمز Apple ID

 

  • با کلیک بر روی این قسمت به صفحه مربوط به فراموش شدن اپل آیدی و درخواست ریستور رمز بروید.
  • آدرس ایمیل اپل آیدی خودتان را وارد کرده و روی گزینه Continue کلیک کنید.
  • گزینه I need to reset my password را انتخاب کنید و روی گزینه Continue کلیک نمایید.
  • گزینه Answer security questions را انتخاب کرده و روی گزینه Continue کلیک کنید.
  • تاریخ تولد میلادی خود را وارد کرده و روی گزینه Continue کلیک کنید.

مشاهده خواهید کرد که دو سوال امنیتی نمایش داده خواهند شد و زیر هر یک از آن ها یک فیلد برای تایپ پاسخ سوال ارائه شده است. شما باید پاسخ های صحیح را در این دو فیلد تایپ کرده و روی گزینه Continue کلیک نمایید. ظرف چند ثانیه به صفحه ریست پسورد هدایت می‌شوید و می‌توانید پسورد جدیدتان را در دو فیلد ارائه شده تایپ کنید و با کلیک بر روی گزینه Reset Password دستور ریست شدن آن را صادر نمایید.

 

فراموش کردن رمز Apple ID

 

در صورت نداشتن اطلاعات فوق چه کنیم؟

در صورتی که به پاسخ سوالات امنیتی اپل آیدی خودتان یا به اینباکس ایمیل متصل به آن دسترسی نداشته باشید، متاسفانه هیچ راهی برای بازیابی رمز اپل ایدی شما وجود نخواهد داشت و این مسئله می‌تواند در برخی مواقع دردسرهای زیادی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال اگر آیفون خودتان را فکتوری ریست کنید، با صفحه‌ای تحت عنوان Activation Lock رو به رو خواهید شد که از شما درخواست وارد کردن رمز اپل آیدی را می‌کند و از آنجایی که به رمز اپل آیدی خود دسترسی ندارید قادر به عبور از این مرحله نخواهید بود و عملا گوشی شما دیگر قابلیت استفاده نخواهد داشت. بنابراین همیشه سعی کنید رمز عبور اپل ایدی خود را به خاطر بسپارید و دسترسی به اینباکس ایمیل اپل ایدی را در چند گجت مختلف خود آزاد بگذارید و پاسخ سوالات امنیتی اکانت را هم در گوشه‌ای ذخیره کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به صحبت در مورد فراموش کردن رمز Apple ID و دو روش بازیابی پسورد آن پرداختیم. امیدواریم که با استفاده از این مطلب بتوانید رمز یا همان پسورد اپل آیدی خود را ریست کنید. متاسفانه اگر به اطلاعات مورد نیاز و نام برده شده دسترسی نداشته باشید، امکان بازیابی رمز Apple ID را هم نخواهید داشت.