آموزش مخفی کردن پیامک در آیفون و اندروید

آموزش و ترفندها 10 دی 1398 علی مظفری

آموزش مخفی کردن پیامک در آیفون و اندروید

گاها ممکن است افراد بنا به دلایل خاص تمایل داشته باشند پیامک های گوشی خود را پنهان یا مخفی کنند تا بدین ترتیب دیگران قادر به مشاهده آن ها نباشند. اما انجام این کار چطور امکانپذیر خواهد بود؟ آیا در آیفون و گوشی های اندرویدی راهی برای پنهان کردن اس ام اس ها وجود دارد؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور جامع در رابطه با نحوه مخفی کردن پیامک در آیفون و اندروید صحبت کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

چرا باید به فکر مخفی کردن اس ام اس های گوشی باشیم؟

این روزها هر کاری به صورت آنلاین و با استفاده از گوشی های موبایل قابل انجام خواهد بود و خیلی از سرویس های اینترنتی و غیر اینترنتی مبتنی بر پیامک یا اس ام اس شده‌اند. به عنوان مثال ممکن است در سایتی ثبت نام کرده باشید و مقدار زیادی پول به عنوان بالانس در اکانتتان داشته باشید و این سایت هر بار برای ورود به حساب کاربریتان از شما رمز عبوری را درخواست کند که در قالب پیامک برایتان ارسال می‌شود. در این شرایط طبیعتا پیامک هایی که توسط این مرجع برایتان ارسال خواهند شد بسیار مهم و حساس هستند و اگر فرد سوء استفاده‌گری به این پیام ها دسترسی یابد، احتمال اینکه از اکانتتان سوء استفاده کند زیاد خواهد بود.

مخفی کردن پیامک یا اس ام اس در آیفون و اندروید می‌تواند بنا به دلایل شخصی هم انجام شود. به عنوان مثال تصور کنید اس ام اس های خصوصی را برای فرد یا افراد خاصی ارسال کرده‌اید و به هیچ وجه تمایل ندارید کسی بتواند متن این پیام ها را مطالعه کند. پنهان کردن اس ام اس ها بهترین روش و راه حلی است که در این شرایط می‌توان از آن استفاده کرد، اما آیا واقعا انجام این کار در اندروید امکانپذیر خواهد بود؟ در ادامه سعی می‌کنیم به طور جامع در رابطه با این موضوع صحبت کنیم. پس با فروشگاه هدف همراه باشید.

 

مخفی کردن پیامک

 

مخفی کردن پیامک ها در آیفون

سیستم عامل آی او اس (iOS) اپل به طور پیش فرض قابلیتی برای مخفی کردن اس ام اس های آیفون ارائه نکرده است. بنابراین حداقل تا به امروز و زمانی که iOS 13 معرفی شده، این امکان وجود ندارد که پیامک های خود را در آیفون مخفی نمایید. متاسفانه امکان انجام این کار با استفاده از اپلیکیشن های سوم شخص هم در آیفون ها مقدور نخواهد بود چون سیستم عامل iOS اجاره دسترسی این چنینی را به دیگر برنامه ها نمی‌دهد. بنابراین اگر از کاربران آیفون ها هستید راه مستقیمی به منظور پنهان کردن پیامک هایتان نخواهید داشت و اگر فردی گوشی شما را در اختیار داشته باشد و وارد بخش پیامک ها شود می‌توانید لیست اس ام اس ها و مکالماتی که داشته‌اید را مطالعه کند.

اما این مسئله بدان معنا نیست که به هیچ عنوان نتوانید دسترسی دیگران به لیست پیامک های آیفون را متوقف سازید. با انجام برخی اقدامات می‌توانید حداقل احتمال دستیابی دیگران به لیست پیام هایتان را کمتر کنید. اولین اقدام مربوط به ایجاد یک رمز عبور خوب در آیفون (iPhone) می‌شود. این رمز با توجه به مدل آیفون شما می‌توانید به صورت اسکن جزئیات انگشت یا حتی چهره هم ارائه گردد. زمانی که شما قفل نمایشگر آیفون را فعال باقی بگذارید، دیگران قادر به اجرای گوشی و ورود به پیامک هایتان نخواهند بود. برای فعالسازی ویژگی نام برده شده در آیفون ها کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

مخفی کردن پیامک

 

  • وارد منوی Settings شوید.
  • گزینه Face ID & Passcodes یا Touch ID & Passcodes را انتخاب کنید.
  • در صورت نیاز رمز گوشی را وارد کنید و مراحل راه اندازی قفل نمایشگر را انجام دهید.

از این پس هر زمان که آیفون را بلا استفاده در گوشه‌ای قرار دهید، ظرف چند ثانیه و به صورت خودکار صفحه گوشی قفل خواهد شد و اگر فرد ناشناسی گوشی را بردارد تا قفل از تایید هویت نمی‌تواند به محتوای آن دسترسی داشته باشد. بنابراین در نظر گرفتن این روش می‌تواند جایگزینی برای مخفی کردن پیامک و اس ام اس ها در آیفون به شمار آید.

حالا وقتشه! اینو بخون صفر تا صد آیفون ریفربیش (Refurbished) | نحوه تشخیص و تفاوت با آیفون اصل

روش بعدی که توصیه داریم برای افزایش حریم خصوصی خود در آیفون ها از آن استفاده کنید مربوط به پنهان کردن محتوای پیامک ها از روی لاک اسکرین می‌شود. با انجام این کار وقتی پیامکی دریافت کنید محتوای آن روی لاک اسکرین نشان داده نخواهد شد و بدین ترتیب اگر فردی ناشناسی صرفا صفحه نمایش آیفون را روشن کند هم نمی‌تواند محتوای پیامک دریافت شده را ببیند، در حالی که اگر این روش را بکار نبرید، بخشی از محتوای پیامک حتی روی لاک اسکرین هم نشان داده می‌شود. به منظور انجام این کار به شرح زیر عمل کنید:

 

مخفی کردن پیامک

 

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Notifications را انتخاب کنید.
  • گزینه Messenger را انتخاب نمایید.
  • گزینه Show Preview را انتخاب کنید.
  • آپشن Never را از بین گزینه های موجود انتخاب نمایید.

بدین ترتیب دیگر محتوای پیامک هایی که دریافت می‌کنید تحت هیچ شرایط روی لاک اسکرین نشان داده نمی‌شود و از حریم خصوصی شما محافظت بیشتری به عمل می‌آید. این دو روش تنها روش هایی هستند که به طور غیر مستقیم می‌توان از آن ها با هدف مخفی کردن پیامک آیفون های اپل استفاده کرد.

 

پنهان کردن پیامک ها در اندروید

سیستم عامل اندروید (Android) هم هنوز قابلیتی را ارائه نکرده که با استفاده از آن بتوان آرشیو مکالمه خاصی در لیست پیامک ها یا کل آرشیو مکالمات این لیست را مخفی کرد. حتی امکان رمزگذاری بر روی پیامک ها هم در حالت پیش فرض توسط اندروید ارائه نمی‌شود. خوشبختانه در سیستم عامل اندروید هم می‌توانید از دو روشی که برای آیفون های اپل شرح دادیم استفاده به عمل آورید و حریم خصوصی خود را حفظ کنید و هم می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن های سوم شخصی که امکان قفل گذاری اپلیکیشن های گوناگون را میسر می‌کنند، لیست پیامک های گوشی را قفل نمایید تا هیچ کسی به غیر شما قادر نباشد به پیامک هایتان دسترسی یابد.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max اپل

بنابراین در قدم اول قفل نمایشگر گوشی را فعال کنید. این قفل در گوشی های اندرویدی هم می‌توانید به صورت پین، الگو، اسکن انگشت، اسکن چهره و غیره تنظیم شود. برای راه‌اندازی این قابلیت در اندروید کافیست Settings > Password & Security را طی کنید و گزینه ها و آپشن هایی که توسط گوشی شما در بخش Screen Lock قابل فعالسازی هستند را انتخاب و فعال نمایید. بعد از فعالسازی قفل نمایشگر بهتر است از نمایش محتوای پیامک ها روی صفحه گوشی و در حالت لاک بودن آن جلوگیری به عمل آورید. بدین منظور باید مراحل زیر را طی کنید:

 

مخفی کردن پیامک

 

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Notifications را انتخاب کنید.
  • گزینه On Lock Screen را انتخاب نمایید.
  • گزینه Don’t show notifications at all را انتخاب نمایید.

بدین ترتیب از نمایش محتوای پیامک هایی که دریافت می‌کنید بر روی لاک اسکرین گوشی جلوگیری به عمل می‌آید. اما اگر این اقدامات برای مخفی کردن پیامک ها از دید شما کارآمد نیستند، می‌توانید از اپلیکیشن های سوم شخصی هم کمک بگیرید که امکان قفل گذاری بر روی برنامه های اندروید را فراهم می‌کنند. با استفاده از این برنامه ها قادر خواهید بود که روی اپلیکیشن Messages اندروید قفل بگذارید تا هر بار که کسی قصد ورود به این بخش را داشته باشد ملزم به ارائه رمز عبور شود.

 

مخفی کردن پیامک

 

یکی از بهترین برنامه های سوم شخصی که می‌توانید با هدف پنهان کردن اس ام اس های گوشی در اندروید از آن استفاده کنید برنامه Norton App Lock است. کافیست این برنامه را دانلود و بر روی گوشی نصب نمایید و از لیست برنامه هایی که توسط آن ارائه شده و قابل قفل گذاری هستند، برنامه Messages را انتخاب نمایید. از این پس هر بار که آیکون برنامه Messages یا همان پیامک ها انتخاب شود باید رمز عبوری ارائه گردد و دسترسی به محتوای پیامک ها امکانپذیر شود. در غیر این صورت کسی نمی‌تواند وارد بخش پیامک های گوشی شده و محتوای آن را مشاهده کند.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش هایی پرداختیم که با استفاده از آن ها قادر به مخفی کردن پیامک ها در آیفون و اندروید خواهید بود. البته واقعیت این است که روش مستقیم برای پنهان کردن اس ام اس ها در اندروید و iOS وجود ندارد و بدین منظور باید از روش ها و ترفند های دیگر استفاده کرد که به نوعی منجر به افزایش حریم خصوصی کاربر می‌شوند و امکان دسترسی دیگران به محتوای پیامک های موبایل را به حداقل می‌رسانند. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.