14 قابلیت گوشی Google Pixel 3 که بسیار جالب هستند!

آموزش و ترفندها 09 مرداد 1402 علی مظفری

14 قابلیت گوشی Google Pixel 3 که بسیار جالب هستند!

چندی پیش کمپانی گوگل از دو گوشی پرچم‌دار خود با نام‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL رونمایی کرد. این دو گوشی قابلیت‌ها و ویژگی‌های کاربردی بسیاری را شامل می‌شوند. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی 14 قابلیت گوشی Google Pixel 3 بپردازیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

مقدمه‌ای در رابطه با قابلیت گوشی Google Pixel 3

اخیرا کمپانی گوگل نسل سوم گوشی‌های پرچم‌دار گوگل پیکسل با نام‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL را روانه بازار کرده است. این دو گوشی با جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید یعنی اندروید پای عرضه شده‌اند و ویژگی‌ها و قابلیت‌های جالبی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش در مقاله‌ای با عنوان "اعلام پنج ویژگی برتر گوشی جدید: Google Pixel 3" به معرفی 5 قابلیت گوشی Google Pixel 3 پرداختیم. حال در ادامه این مقاله قصد داریم سایر ویژگی‌ها و قابلیت‌های جالب گوشی‌های Google Pixel 3 و Google Pixel 3 XL را خدمتتان معرفی کنیم.

 

میانبر دوربین

از کاربردی‌ترین قابلیت گوشی Google Pixel 3 می‌توان به میانبر دوربین اشاره کرد. با استفاده از این میانبر شما می‌توانید در هر زمان و تنها با دو بار فشردن پیاپی دکمه پاور نسبت به اجرای سریع اپلیکیشن دوربین اقدام نمایید. استفاده از این میانبر در هر شرایطی همانند قفل بودن گوشی و یا هنگام اجرای سایر اپلیکیشن‌ها، امکان پذیر خواهد بود.

 

قابلیت گوشی Google Pixel 3

 

قابلیت Call Screen

استفاده از قابلیت Call Screen در شرایطی که قادر به پاسخگویی به تماس تلفنی نیستید و یا شماره تماس گیرنده برایتان آشنا نیست، کاربردی خواهد بود. به منظور استفاده از این قابلیت تنها کافیست تا در هنگام دریافت تماس گزینه Screen Call را لمس کنید. بدین ترتیب یک بات هوش مصنوعی به جای شما به تماس پاسخ خواهد داد. همچنین مکالمات شخص تماس گیرنده به صورت متنی برایتان قابل مشاهده خواهد بود.

 

قابلیت گوشی Google Pixel 3

 

فضای ذخیره سازی ابری نامحدود

یکی از مزیت‌های استفاده از گوشی‌های گوگل پیکسل دسترسی به فضای ذخیره سازی ابری نامحدود است. همانطور که مطلع هستید، به سایر کاربران گوشی‌های اندرویدی تنها 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری به صورت رایگان تعلق می‌گیرد. در حالی که کاربران گوشی‌های گوگل پیکسل می‌توانند از تصاویر و ویدیوهای خود بدون محدودیت حجمی و با کیفیت اصلی توسط اپلیکیشن Google Photos، بکاپ (Backup) بگیرند.

 

قابلیت گوشی Google Pixel 3

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL)

میانبر دوربین سلفی

یکی دیگر از قابلیت گوشی Google Pixel 3 مربوط به میانبر دوربین سلفی می‌شود. با استفاده از این میانبر برای جا به جایی بین دوربین‌های سلفی و دوربین اصلی گوشی نیازی به استفاده از آیکون‌های روی صفحه نمایش نخواهید داشت. در واقع گوشی گوگل پیکسل 3 شامل قابلیتی تحت عنوان Flip camera می‌شود که به موجب آن می‌توان هنگام اجرای اپلیکیشن دوربین، با دو بار چرخاندن سریع مچ بین دوربین سلفی و دوربین اصلی جا به جا شد. به منظور فعال سازی این قابلیت کاربردی به بخش System در Settings مراجعه کرده سپس در قسمت Gestures قابلیت Flip Camera را فعال نمایید.

 

قابلیت گوشی Google Pixel 3

 

قابلیت At A Glance

در قسمت بالایی صفحه اصلی دستگاه، تاریخ روز و وضعیت و آب و هوا برایتان قابل مشاهده خواهد بود. علاوه بر آن در این بخش می‌توانید به اطلاعاتی نظیر رویدادهای تقویم، جزییات مربوط به پروازها، اطلاعات ترافیکی و غیره دسترسی داشته باشید. به منظور فعال و یا غیر فعال سازی نمایش هر یک از این اطلاعات، آیکون تاریخ را لمس کرده و نگه دارید. سپس گزینه Preferences را انتخاب کنید.

 

قابلیت گوشی Google Pixel 3

 

والپیپرهای روزانه

اپلیکیشن Wallpaper گوگل به صورت پیش فرض بر روی گوشی‌های گوگل پیکسل 3 نصب بوده و قابلیت‌های جالبی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. به عنوان مثال هنگام انتخاب یک والپیپر جدید، می‌توانید این اپلیکیشن را به گونه‌ای تنظیم کنید تا هر 24 ساعت یکبار به صورت خودکار تصویر پس زمینه دستگاه شما را تغییر دهد. بدین منظور یک قسمت خالی از هوم اسکرین دستگاه را لمس کرده و نگه دارید. سپس به منظور شخصی سازی ظاهر هوم و لاک اسکرین دستگاه خود گزینه Wallpapers را لمس نمایید.

 

قابلیت گوشی Google Pixel 3

 

قابلیت Flip to Shhh

از دیگر قابلیت گوشی Google Pixel 3 می‌توان به امکان فعال سازی سریع ویژگی Do Not Disturb اشاره کرد. بدین منظور به قسمت Digital Wellbeing در Settings مراجعه کرده و قابلیت Flip to Shhh را فعال نمایید. پس از فعال سازی این قابلیت، زمانی که گوشی خود را از سمت نمایشگر آن روی یک سطح قرار دهید، قابلیت Do Not Disturb به صورت خودکار فعال شده و دیگر هیچ نوتیفیکیشنی دریافت نخواهید کرد.

 

قابلیت گوشی Google Pixel 3

 

قابلیت Digital Wellbeing

قابلیت Digital Wellbeing به صورت پیش فرض به همراه گوشی‌های گوگل پیکسل 3 عرضه می‌شود. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند میزان زمان صرف شده برای استفاده از گوشی را مشاهده کنند. علاوه بر آن، با استفاده از گزینه‌ها و تنظیمات ارائه شده در بخش Digital Wellbeing می‌توانید محدودیت زمانی برای استفاده اپلیکیشن‌ها تعیین کرده و یا قابلیت Wind Down را فعال نمایید. این قابلیت رنگ صفحه نمایش را به سیاه و سفید تغییر خواهد داد و از نمایش نوتیفیکیشن‌ها تا روز بعد جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به بخش Settings به قابلیت Digital Wellbeing دسترسی داشته باشید.

 

قابلیت گوشی Google Pixel 3

حالا وقتشه! اینو بخون اندروید استوک چیست و چه مزیت هایی دارد؟

ژست‌های حرکتی

در حال حاضر با عرضه گوشی‌های گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال، ژست‌های حرکتی جایگزین کلیدهای ناوبری شده‌اند. به منظور فعال سازی این قابلیت در گوشی گوگل پیکسل 3 به بخش System در Settings مراجعه کرده و گزینه Gestures را انتخاب کنید. بدین ترتیب می‌توانید در این بخش نسبت به فعال سازی ژست‌های حرکتی مورد نظر خود اقدام نمایید.

 

قابلیت گوشی Google Pixel 3

 

ارائه پیشنهاد برای استفاده از اپلیکیشن‌ها

با هر بار مراجعه به بخش مولتی تسکینگ (MultiTasking)، استفاده از اپلیکیشن‌های متفاوت به شما پیشنهاد داده می‌شود. در واقع اندروید پای عادت‌های روزانه و زمان استفاده شما از اپلیکیشن‌ها را مورد بررسی قرار داده و بر طبق آن‌ها، استفاده از اپلیکیشن‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد.

 

قابلیت گوشی Google Pixel 3

 

قابلیت Split Screen (تقسیم صفحه نمایش)

با استفاده از قابلیت Split Screen گوشی Google Pixel 3 می‌توانید از دو اپلیکیشن به صورت همزمان استفاده کنید. بدین منظور انگشت خود را از پایین صفحه به سمت بالا کشیده سپس آیکون موجود در قسمت بالایی اپلیکیشن مورد نظر خود را لمس کنید. حال در منوی نمایان شده گزینه Split Screen را لمس کرده سپس اپلیکیشن دوم خود را انتخاب کنید. بدین ترتیب صفحه نمایش به دو قسمت تقسیم خواهد شد و می‌توانید به صورت همزمان از دو اپلیکیشن مورد نظر خود استفاده کنید.

 

قابلیت Split Screen گوشی Google Pixel 3

 

چرخش صفحه

در گوشی‌های Google Pixel 3 و Google Pixel 3 XL قابلیتی ارائه شده که به موجب آن می‌توان محتویات صفحه مورد نظر را حتی در صورت غیر فعال بودن قابلیت چرخش صفحه، به حالت افقی چرخاند. در واقع با چرخاندن گوشی، یک آیکون در کنار دکمه هوم برایتان نمایان می‌شود. بدین ترتیب به منظور چرخش صفحه تنها کافیست تا این آیکون را لمس کنید. در نهایت به منظور بازگرداندن صفحه نمایش به حالت عمودی و عادی، مجددا آیکون مورد نظر را لمس نمایید.

 

قابلیت چرخش گوشی Google Pixel 3

 

قابلیت Dark mode

در اندروید 9 یا پای قابلیت جدیدی تحت عنوان Dark mode ارائه شده است. با فعال سازی این قابلیت کاربران می‌توانند در مصرف باتری دستگاه صرفه جویی کنند. به منظور فعال سازی حالت تاریک یا Dark Mode به بخش Display در Settings مراجعه کنید. سپس در قسمتDevice theme  حالت Dark mode را انتخاب نمایید.

 

Dark mode در گوشی Google Pixel 3

 

شارژ بی سیم

پشتیبانی از شارژ بی سیم از دیگر قابلیت گوشی Google Pixel 3 محسوب می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت، گوشی گوگل پیکسل 3 خود را در مدت زمان بسیار کوتاهی شارژ کنید. این پایه شارژر بی سیم با نام Pixel Stand یا پیکسل استند در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و از قابلیت شارژ گوشی با توان 10 وات بهره می‌برد.

 

قابلیت گوشی google pixel 3 xl

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 14 قابلیت گوشی Google Pixel 3 پرداختیم. بنابراین شما می‌توانید با مطالعه این مقاله، با قابلیت‌های جالب و کاربردی ارائه شده در گوشی‌های گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال آشنا شوید.