مقایسه گلکسی S10 با A70 سامسونگ: کدامیک را بخریم؟

مقایسه محصولات 12 آذر 1398 علی مظفری

مقایسه گلکسی S10 با A70 سامسونگ: کدامیک را بخریم؟

گوشی گلکسی S10 سامسونگ در فوریه سال 2019 به عنوان پرچمدار این شرکت کره‌ای معرفی شد و گلکسی A70 در ماه مارس به عنوان یکی از جدیدترین گوشی های میان رده رو به بالای این شرکت رونمایی شد. این گوشی ویژگی های بسیار عالی دارد و قیمت مناسبی را هم ارائه می‌کند، بنابراین شاید بتواند رقیب جدی برای Galaxy S10 باشد! در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه گلکسی S10 با A70 سامسونگ بپردازیم و مشخص کنیم کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سامسونگ در سال 2019 به سری گوشی های گلکسی A خود محصولات جدیدتری را اضافه کرد و بدین ترتیب تنوع این سری از اسمارتفون های با کیفیت و خوش قیمت غول کره‌ای صنعت موبایل افزایش یافت. یکی از پرفروش ترین و بهترین گوشی های این سری، گلکسی A70 است که واقعا کیفیت ساخت خوبی دارد و از قیمت مطلوبی هم بهره می‌برد. در سمت دیگر سری گوشی های گلکسی S سامسونگ به عنوان پرچمداران این برند کره‌ای همچنان حرفی برای گفتن دارند و گلکسی S10 پرچمدار فعلی این شرکت است. قیمت Galaxy S10 در مقایسه با قیمت Galaxy A70 به مراتب بیشتر است اما ویژگی های سخت افزاری A70 به گونه‌ایست که می‌توانند توان رقابت با گلکسی اس 10 را داشته باشند.

از اینرو می‌خواهیم در این مقاله اختصاصی به مقایسه گلکسی S10 با A70 بپردازیم ویژگی های اصلی و تعیین کننده این دو اسمارتفون را با هم مقایسه نماییم و در نهایت مشخص کنیم که آیا با وجود تفاوت قیمتی بالای مابین آن ها، خرید کدامیک گزینه و انتخاب بهتری نسبت به محصول دیگر خواهد بود. بنابراین اگر به فکر خرید یک گوشی جدید هستید و Galaxy S10 و Galaxy A70 از گزینه های خرید مد نظرتان هستند، توصیه داریم تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف و این مقایسه اختصاصی همراه باشید.

 

مقایسه گلکسی S10 با A70 سامسونگ: طراحی و ظاهر

از نظر سبک طراحی، کیفیت ساخت و ظاهر تفاوت های نسبتا زیادی مابین گلکسی S10 و A70 وجود دارد. جنس فریم اصلی A70 پلاستیکی است اما فریم اصلی S10 آلومینیومی خواهد بود. قاب پشت S10 از شیشه گوریلاگلس 5 تشکیل شده اما قاب پشت A70 از پلاستیکی است و فقط ظاهری براق و شبیه به شیشه دارد. گوشی گلکسی A70 حدود 31 گرم از گوشی S10 سنگین تر است و بدنه آن هم ابعاد بزرگ تری را ارائه می‌کند. ضمن اینکه این گوشی برخلاف Galaxy S10 از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی به عمل نمی‌آورد و در برابر تماس با آب حساس خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی S10 با A70 سامسونگ

 

بنابراین کاملا مشخص است که از نظر کیفیت ساخت گوشی سامسونگ Galaxy S10 به مراتب کیفیت بیشتری نسبت به Galaxy A70 دارد. اما از نظر ظاهری خیلی تفاوت های محسوسی مابین این دو گوشی دیده نمی‌شود و هر دوی آن ها از یک زبان طراحی نسبتا مشابه پیروی می‌کنند. نمایشگر هر دو گوشی بدون حاشیه است قاب پشت براقی دارند (اگرچه جنس قاب پشت آن ها تفاوت دارد). شاید مهم تین تفاوت ظاهری S10 در مقایسه با A70 مربوط به نحوه تعبیه لنز دوربین های اصلی و سلفی شود،

چون دوربین سلفی اس 10 داخل نمایشگر آن تعبیه شده اما در A70 این لنز در لبه فوقانی نمایشگر و در زائده‌ای که ناچ (Notch) نامیده می‌شود قرار گرفته که این مسئله در قدم اول مقایسه گلکسی S10 با A70 کاملا قابل شناسایی است. دوربین های اصلی دو گوشی هم به شیوه کاملا متفاوتی نسبت به هم نصب شده‌اند. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که سامسونگ گلکسی اس 10 بدون شک از نظر کیفیت ساخت و طراحی یک سر و گردن وضعیت بهتری نسبت به گلکسی A70 دارد اما از نظر ظاهری این تفاوت آنقدرها که باید ملموس نیست و می‌توان هر دو گوشی را جذاب، زیبا و چشم نواز خطاب کرد.

 

مقایسه گلکسی S10 با A70 سامسونگ: صفحه نمایش

اگر به صفحه نمایش بزرگ علاقمند هستید، شاید گلکسی A70 گزینه خرید بهتری برایتان باشد!چون نمایشگر این گوشی 6.7 اینچی است اما گلکسی اس 10 از یک نمایشگر 6.1 اینچی بهره می‌برد. اما از سمت دیگر از نظر تراکم پیکسلی و رزولوشن برتری مطلق از آن Galaxy S10 است. رزولوشن نمایشگر آن 3040 در 1440 پیکسل بوده و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 550 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. این دو مقدار برای گوشی A70 به ترتیب معادل 2400 در 1080 پیکسل و 393 پیکسل در هر اینچ هستند.

پنل نمایشگر گلکسی A70 از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است اما پنل نمایشگر S10 از نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) خواهد بود که در مقایسه با پنل سوپر آمولد تقویت شده است. ضمنا روی صفحه نمایش اس 10 با شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده شده اما شیشه روی صفحه نمایش A70 از نوع گوریلاگلس 3 خواهد بود. پشتیبانی از HDR10+ و ارائه شدت روشنایی بیشتر هم از دیگر ویژگی هایی است که برتری نمایشگر Galaxy A70 نسبت به A70 را به پر رنگ تر می‌کنند. البته باید اعتراف کرد که در عمل خیلی تفاوت زیادی مابین کیفیت عملکرد نمایشگر دو گوشی دیده نمی‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی

به بیان دیگر چشم انسان در حالت عادی تشخیص نمی‌دهد که تراکم پیکسلی نمایشگر S10 بیشتر از A70 خواهد بود و محتوای روی نمایشگر هر دو گوشی را با کیفیت خوب و نسبتا یکسانی دریافت خواهد کرد. بنابراین می‌توان اینطور گفت که بر روی کاغذ از نظر کیفیت نمایشگر S10 وضعیت بهتری نسبت به نمایشگر A70 دارد اما این موضوع در عمل خیلی ملموس و حائز اهمیت نیست. در سمت مقابل بزرگ تر بودن صفحه نمایش گلکسی A70 کاملا حالت متفاوتی دارد و به عنوان یکی از اصلی ترین اختلاف های مابین دو گوشی در همان نگاه اول قابل درک خواهد بود. پس از نظر کیفیت صفحه نمایش خیلی تفاوت قابل درکی مابین دو گوشی وجود ندارد.

 

مقایسه گلکسی S10 با A70 سامسونگ

 

مقایسه گلکسی S10 با A70 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

به عقیده ما یکی از اصلی ترین و مهم ترین تفاوت های مابین دو گوشی که باید در مقایسه گلکسی S10 با A70 به آن ها اشاره کنیم مربوط به پردازنده، رم و حافظه داخلی می‌شود. با توجه به اینکه گلکسی اس 10 پرچمدار سامسونگ است، طبیعتا از پردازنده، رم و حافظه داخلی قدرتمندتری هم بهره می‌برد. تراشه مرکزی که در نسخه اصلی (ورژن جهانی) این گوشی بکار رفته تراشه اگزینوس 9820 سامسونگ است که طی فرآیند 9 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با فرکانس کاری ماکسیمم 2.73 گیگاهرتزی دارد. اما در سمت مقابل گلکسی A70 از تراشه میان رده اسنپدراگون 675 کوالکام بهره می‌برد که طی فرآیند 11 نانومتری تولید شده و ک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با حداکثر فرکانس 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کند.

بنابراین از نظر قدرت پردازنده و تراشه مرکزی برتری مطلق از آن گوشی گلکسی اس 10 است و در عمل هم این گوشی قدرت و بازده پردازشی بهتری نسبت به گلکسی A70 دارد. از نظر رم گوشی A70 شامل دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی می‌شود اما S10 از این نظر یک نسخه دارد و ظرفیت رم آن هم 8 گیگابایتی است. بنابراین باز هم از این جنبه می‌توان برتری را به گلکسی اس 10 نسبت داد. مسئله بعدی مربوط به ظرفیت حافظه داخلی دو گوشی می‌شود. گوشی S10 از نظر حافظه داخلی در دو نسخه 128 و 512 گیگابایتی عرضه شده اما گوشی A70 از این نظر شامل یک نسخه با ظرفیت 128 گیگابایتی می‌شود. لازم به ذکر است که هر دو گوشی قابلیت پشتیبانی از رم میکرو اس دی و افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات با نصب حافظه جانبی را دارند. بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش مقایسه گلکسی S10 با A70 اینطور نتیجه‌گیری کرد که از نظر قدرت عملکرد، گلکسی S10 به مراتب از A70 سرتر است و این دو گوشی به ویژه از نظر قدرت پردازنده مرکزی تفاوت قابل ملاحظه‌ای نسبت به یکدیگر دارند. اگر به قدرت عملکرد گوشی اهمیت می‌دهید، مطمئنا سامسونگ Galaxy S10 گزینه خرید بهتری برایتان خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی S10 با A70 سامسونگ: دوربین

یکی دیگر از مهم ترین تفاوت های مابین گوشی گلکسی اس 10 و Galaxy A70 مربوط به دوربین آن ها می‌شود. طبیعتا دوربین گوشی که به عنوان پرچمدار رسمی سامسونگ معرفی شده به مراتب از دوربین گوشی میان رده‌ و مقرون به صرفه‌ای همچون A70 بهتر و با کیفیت تر خواهد بود. دوربین اصلی اس 10 از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 12، 12 و 16 مگاپیکسلی و از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت های متعددی مثل تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه دیده گسترده، ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 یا 60 فریم در ثانیه و برخی قابلیت های دیگر هم توسط دوربین اصلی گوشی گلکسی S10 پشتیبانی می‌شوند.

 

مقایسه گلکسی S10 با A70 سامسونگ

 

اما در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی گلکسی A70 از سه لنز 32، 8 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید، اولتراواید و عمقی (Depth Sensor) هستند. قابلیت ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه و همچنین عکسبرداری پرتره و فوکوس خودکار مرحله‌ای توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی خواهند شد. شاید تصور کنید چون لنز واید دوربین اصلی گوشی A70 یک لنز 32 مگاپیکسلی است در نتیجه بازده بهتری نسبت به لنز 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی گلکسی اس 10 دارد! اما در واقع اینطور نیست و بررسی های عملی چیز دیگری را ثابت کرده‌اند. در مقایسه گلکسی S10 با A70 به طور واضح مشخص شد که دوربین اصلی اس 10 به مراتب در شرایط مختلف عملکرد و بازده بهتری نسبت به دوربین اصلی گلکسی A70 دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

شرایط مشابه برای دوربین سلفی دو گوشی هم برقرار است. دوربین سلفی گلکسی A70 از یک لنز 32 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.0 دارد و از قابلیت HDR و ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد اما دوربین سلفی گلکسی اس 10 از یک لنز 10 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.9 تشکیل شده که از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل، HDR خودکار و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در مقایسه گلکسی S10 با A70 مشخص شد که اگرچه تفاوت مابین کیفیت عملکرد دوربین سلفی آن ها خیلی زیاد نیست اما در اغلب مواقع دوربین سلفی S10 به مقدار ناچیز هم که شده نسبت به دوربین سلفی A70 برتری دارد. بنابراین اگر به کیفیت عملکرد دوربین گوشی اهمیت می‌دهید، گلکسی A70 شما را نا امید نخواهد کرد اما مطمئن باشید گلکسی S10 بازده بهتری را برایتان به همراه خواهد داشت.

 

مقایسه گلکسی S10 با A70 سامسونگ: باتری و شارژدهی

باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی گلکسی A70 بکار رفته ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی دارد اما باتری گلکسی S10 ظرفیت 3400 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. در بررسی دو گوشی مشخص شد که هر دوی آن ها از قابلیت نگهداری شارژ مطلوبی بهره می‌برند اما از این نظر باتری A70 بازده بهتری نسبت به S10 خواهد داشت و تقریبا 0.5 الی 1 روز شارژدهی بیشتری نسبت به آن ارائه می‌کند. ضمنا هر دو گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل می‌آورند و شارژر اورجینال و فابریک آن ها به ترتیب برای S10 قدرت 15 واتی و برای A70 قدرت 25 واتی را ارائه می‌کند. سرعت شارژ مجدد باتری هر دو گوشی هم تقریبا در یک رده قرار دارد اما در شرایط یکسان گلکسی اس 10 حدود 10 الی 15 دقیقه زودتر از A70 فول شارژ خواهد شد.

حالا وقتشه! اینو بخون ترفند هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

یکی دیگر از تفاوت های مابین این دو گوشی مربوط به پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم می‌شود. این قابلیت توسط گلکسی S10 پشتیبانی خواهد شد اما گلکسی A70 از این ویژگی پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. همچنین گوشی اس 10 سامسونگ از قابلیت شارژ بیسیم معکوس (Reverse Wireless Charging) هم پشتیبانی می‌کند و بدین ترتیب می‌تواند در شرایط خاص نقش یک شارژر بیسیم یا پاوربانک بیسیم را هم ایفاء کند که گلکسی A70 از وجود این قابلیت بی‌بهره خواهد بود.پس از نظر قدرت شارژدهی و نگهداری شارژ، برتری از آن گلکسی A70 است اما از نظر سرعت شارژ مجدد و تکنولوژی هایی مثل شارژ بیسیم و شارژ بیسیم معکوس، برتری از آن گلکسی اس 10 خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی S10 با A70 سامسونگ

 

مقایسه گلکسی S10 با A70 سامسونگ: قیمت و ارزش خرید

شاید مهم ترین مسئله‌ و عاملی که باید در مقایسه گلکسی S10 با A70 به آن توجه ویژه‌ای کرد مربوط به قیمت این دو گوشی باشد. هم اکنون نسخه پایه گلکسی S10 سامسونگ که رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی دارد با قیمتی در حدود 10 میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود. در سمت مقابل نسخه پایه گلکسی A70 با رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی قیمتی در حدود 4.6 میلیون تومان دارد! بنابراین قیمت گلکسی A70 تقریبا نصف S10 است و به همین دلیل ما عقیده دارید این گوشی ارزش خرید بسیار بالایی دارد و حتی می‌تواند نسبت به گلکسی اس 10 گزینه خرید بهتری باشد.

البته منکر این مسئله نمی‌شویم که در اغلب زمینه ها گوشی S10 برتری مطلقی نسبت به A70 دارد اما با این حال فکر نمی‌کنیم تفاوت های مابین این دو گوشی به قدری زیاد باشند که توجیه قانع کننده‌ای برای تفاوت قیمت مابین آن ها ارائه کنند. به بیان دیگر ما عقیده دارید گلکسی S10 به قدری نسبت به Galaxy A70 برتری ندارد که قیمت آن دو برابر قیمت این گوشی در نظر گرفته شود و چنین هزینه‌ای برای خرید آن پرداخت گردد. شاید حتی خرید گوشی هایی مثل OnePLus 6T هم نسبت به گلکسی S10 گزینه مناسب تری باشند.

 

جدول مقایسه گلکسی S10 با A70 سامسونگ

 

گلکسی A70

گلکسی S10

 

164.3 × 76.7 × 7.9 میلی‌متر

183 گرم

فریم پلاستیکی

149.9 × 70.4  7.8 میلی‌متر

157 گرم

فریم آلومینیومی
استاندارد ضدآب IP68

طراحی و ظاهر

6.7 اینچ

رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل

Super AMOLED

6.1 اینچ

رزولوشن 3040 در 1440 پیکسل

Dynamic AMOLED

صفحه نمایش
اسنپدراگون 675 کوالکام تراشه اگزینوس 9820 پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی
6 و 8 گیگابایت 8 گیگابایت حافظه رم
128 گیگابایت 128 و 512 گیگابایت حافظه داخلی

32، 8 و 5 مگاپیکسل

واید، اولتراواید و عمقی

12، 12 و 16 مگاپیکسل

واید ، تله‌فتو و اولتراواید

دوربین اصلی
32 مگاپیکسل 10 مگاپیکسل دوربین سلفی

4500 میلی آمپر ساعت

شارژ سریع با توان 25 وات

3400 میلی آمپر ساعت

شارژ سریع با توان 15 وات

پشتیبانی از شارژ بیسیم

باتری و شارژدهی
حدود 4.6 میلیون تومان حدود 10 میلیون تومان ارزش خرید

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی S10 با A70 سامسونگ پرداختیم و سعی کردیم اصلی ترین تفاوت های مابین این دو گوشی را برایتان مشخص نماییم. نتیجه این مقایسه نشان داد که بی‌شک گلکسی اس 10 گوشی قدرتمندتری در مقایسه با گلکسی A70 است اما به عقیده ما دو برابر بودن قیمت این گوشی نسبت به قیمت A70 اصلا توجیه‌پذیر نیست و همین امر سبب می‌شود که ارزش خرید گلکسی A70 به مراتب بیشتر از ارزش خرید S10 باشد. نظر شما در رابطه با این مسئله چگونه است؟ شما خرید کدامیک از دو گوشی مذکور را پیشنهاد می‌کنید؟