مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max اپل

مقایسه محصولات 09 آذر 1398 علی مظفری

مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max اپل

اپل در سپتامبر سال 2019 رسما از آیفون 11 پرو مکس (Apple iPhone 11 Pro Max) به عنوان جایگزین و جانشین آیفون ایکس اس مکس (Apple iPhone XS Max) پرده‌برداری کرد. اما این دو آیفون چه تفاوت هایی نسبت به هم دارند و خرید کدامیک از آن ها گزینه و انتخاب بهترین خواهد بود؟ در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max بپردازیم و شما را با تفاوت های اصلی مابین این دو گوشی آشنا کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی ادبازار همراه باشید.

مقدمه

آیفون های اپل همیشه از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین گوشی های بازار بوده‌اند. در سپتامبر سال 2018 شرکت اپل به طور رسمی از گوشی iPhone XS Max به عنوان اصلی ترین پرچمدار خود رونمایی کرد و در سپتامبر 2019 هم جدیدترین جایگزین و جانشین این گوشی تحت عنوان iPhone 11 Pro Max معرفی شد. این دو گوشی وجه اشتراک های زیادی دارند. برای مثال ظاهر و سبک طراحی آن ها خیلی شبیه به یکدیگر است و تفاوت های ناچیزی از این نظر مابین این دو دیده می‌شود. همین روال برای صفحه نمایش و برخی دیگر از ویژگی های آن ها صادق است، اما با این حال نسخه پایه دو گوشی چند صد دلار نسبت به هم اختلاف قیمت دارند!

بنابراین لازم است که تفاوت های مابین این دو گوشی بهتر و دقیق تر شناخته شود. ما در ادامه این مقاله می‌خواهیم به مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max بپردازیم و ویژگی های اصلی این دو گوشی شامل سبک طراحی و ظاهر، صفحه نمایش، تراشه و پردازنده، دوربین، باتری و قیمت آن ها را با هم مقایسه کنیم در نهایت نتیجه‌گیری از این مقایسه داشته باشیم و مشخص نماییم که خرید کدامیک از دو آیفون نام برده شده انتخاب بهتری خواهد بود؟ آیا برتری های آیفون 11 پرو مکس به قدری هستند که تفاوت قیمت چند صد دلاری مابین این گوشی و آیفون ایکس اس مکس را توجیه کنند؟ با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.
 

مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max: طراحی و ظاهر

 

از نظر سبک طراحی و ظاهر تفاوت های بسیار ناچیزی و شاید نه چندان حائز اهمیتی مابین iPhone XS Max و iPhone 11 Pro Max وجود دارد. زبان طراحی دو گوشی کاملا یکسان و مشابه است و با کنار هم قرار دادن آن ها از نمای رو به رو تشخیص اینکه کدامیک آیفون جدیدتر اپل است و کدامیک نسخه قدیمی تر، تقریبا ناممکن می‌شود! اختلال ابعادی مابین این دو آیفون هم در حد صدم میلیمتر است. برای مثال طول و عرض و ضخامت بدنه آیفون 11 Pro Max به ترتیب 0.5، 0.4 و 0.4 میلیمتر از آیفون XS Max بیشتر است که این مقدار کاملا قابل چشم پوشی خواهد بود و اصلا به عنوان یک تفاوت درک نمی‌شود.

 

 

 

 

مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max
 

 

 

 

وزن iPhone XS Max اپل حدود 208 گرم است و آیفون 11 پرو مکس وزنی در حدود 226 گرم دارد و تقریبا به مقدار 18 گرم از نسخه قبلی خود سنگین تر شده که آن هم خیلی تفاوت مهم و بارزی محسوب نمی‌شود و توسط یک کاربر در حالت عادی قابل درک نخواهد بود. اصلی ترین تفاوت ظاهری مابین آن ها هم در نحوه نصب لنز های دوربین اصلی خلاصه می‌شود که در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن ها تعبیه شده‌اند. آیفون 11 پرو مکس سه لنز دوربین اصلی دارد که به صورت مثلثی شکل در گوشه قاب پشت آن دیده می‌شوند و یک کادر مربعی شکل هم برای آن ها در نظر گرفته شده اما در iPhone XS Max از دوربین اصلی دوگانه استفاده شده و دو لنز آن به صورت عمودی در گوشه قاب دستگاه نصب هستند.
از دیگر ویژگی های مرتبط با سبک طراحی، ساخت و ظاهر هیچ تفاوتی مابین دو آیفون نام برده شده وجود ندارد.و بدنه هر دوی آن ها به شکل مشابه از فلز و شیشه ساخته شده و هر دو از قابلیت فیس آیدی (Face ID) پشتیبانی می‌کنند و از استاندارد ضد آب IP68 هم بهره می‌برند. به عقیده ما از نظر ظاهر حتی آیفون XS Max زیباتر از آیفون 11 Pro Max هم به نظر می‌رسد چون لنز های دوربین اصلی آن کوچک تر هستند و به شکل جمع‌وجورتر و زیباتری در گوشه قاب پشت آن نصب شده‌اند! البته ممکن است نظر شما در این زمینه با نظر ما متفاوت باشد و این مسئله یک امر طبیعی خواهد بود.
 

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش انتقال اطلاعات واتس آپ به گوشی جدید (اندروید به اندروید / اندروید به آیفون)

 

مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max: صفحه نمایش

دو گوشی موبایل اپل آیفون 11 پرو مکس و اپل آیفون ایکس اس مکس از نظر صفحه نمایش هم تفاوت های محسوسی نسبت به هم ندارند. نمایشگر هر دو گوشی 6.5 اینچی است و حاشیه های باریکی دارد و رزولوشن 2688 در 1242 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش این دو آیفون به چیزی در حدود 458 پیکسل می‌رسد. تنها تفاوت اصلی مابین نمایشگر این دو گوشی مربوط به قدرت بهتر پنل نمایشگر iPhone 11 Pro Max در تولید روشنایی می‌شود که به همین دلیل در نامگذاری پنل نمایشگر این گوشی از واژه XDR OLED استفاده شده است. طبق بررسی های صورت گرفته ماکسیمم روشنایی که توسط صفحه نمایش آیفون 11 پرو مکس قابل تولید است به چیزی ر حدود 800 نیت می‌رسد اما ماکسیمم روشنایی قابل تولید نمایشگر آیفون ایکس اس مکس حدود 625 نیت خواهد بود.
در مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max به غیر این مسئله تقریبا هیچ تفاوت مهم و محسوس دیگری مابین نمایشگر آن ها دیده نمی‌شود و عملکرد هر دوی آن ها هم سطح کیفی یکسانی را ارائه می‌کند. دقت داشته باشید که کمتر بودن پتانسیل نمایشگر iPhone XS Max در تولید روشنایی نسبت به نمایشگر iPhone 11 Pro Max بدان معنا نیست که صفحه نمایش آن کیفیت کمی دارد، بررسی ها قبلا ثابت کرده که برای استفاده از این گوشی در محیط های باز و تحت تابش نور با هیچ مشکلی رو به رو نخواهید شد و واقعا ارائه روشنایی در حدود 800 نیت از جانب نمایشگر آیفون 11 Pro Max ویژگی افراطی را ارائه می‌کند که الزامی برای وجود آن دیده نمی‌شود.


مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max
 

 

مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max: پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین آیفون 11 Pro Max و آیفون XS Max مربوط به پردازنده، رم و حافظه داخلی آن ها می‌شود. تراشه A12 در قلب آیفون ایکس اس مکس بکار رفته اما در قلب آیفون 11 پرو مکس از تراشه A13 استفاده می‌شود که جدیدترین نسل از سری تراشه های اختصاصی اپل خواهد بود. در بررسی ها مشخص شده که بر روی کاغذ قدرت عملکرد و بازده تراشه Apple A13 به مراتب از تراشه Apple A12 بیشتر است. پس این موضوع می‌تواند یکی از اصلی ترین مزیت های آیفون 11 پرو مکس نسبت به آیفون XS Max باشد. جالب است بدانید از نظر رم و حافظه داخلی هم هیچ تفاوتی مابین این دو گوشی وجود ندارد و هر دوی آن ها از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برند و از نظر حافظه داخلی در سه نسخه مختلف با ظرفیت های 64، 256 و 512 گیگابایتی روانه بازار شده‌اند و هیچ کدام از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند. پس بهره‌مندی iPhone 11 Pro Max از تراشه A13 یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین این گوشی و آیفون ایکس اس مکس محسوب می‌شود. البته بد نیست اشاره کنیم که در عمل واقعا تفاوت خیلی محسوسی مابین قدرت و بازده دو آیفون دیده نمی‌شود و آیفون XS Max هم به خوبی از پس انجام تمام کارهایی که با آیفون 11 پرو مکس قادر به انجامش خواهید بود بر می‌آید.

حالا وقتشه! اینو بخون افزایش سرعت گوشی آیفون با چند ترفند عالی

 

مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max: دوربین

از اصلی ترین تفاوت های مابین دو آیفون مورد نظر مربوط به دوربین آن ها می‌شود. دوربین اصلی آیفون 11 Pro Max از سه لنز مختلف تشکیل شده که هر سه 12 مگاپیکسلی بوده و به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند. این در حالیست که دوربین اصلی iPhone XS Max فقط از دو لنز واید و تله‌فتوی اول بهره می‌برد و به لنز دوربین اولتراواید مجهز نیست. بدین ترتیب عکسبرداری در حالت گسترده با دوربین iPhone 11 Pro Max به طور حرفه‌ای قابل انجام می‌شود اما در آیفون ایکس اس مکس امکانپذیر نخواهد بود. همچنین در برخی بررسی های مشخص شد که مجموعه دوربین آیفون جدیدتر نسبت به قدیمی تر به دلیل آپگرید های نرم افزاری کیفیت بهتری هم دارد.
از نظر دوربین سلفی هم مابین دو آیفون مورد نظر تفاوت مهم و محسوسی وجود دارد که باید در مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max به آن اشاره کنیم. دوربین سلفی iPhone XS Max از یک لنز 7 مگاپیکسلی تشکیل شده اما دوربین سلفی iPhone 11 Pro Max به لنزی 12 مگاپیکسلی مجهز است که از نوع واید بوده و زاویه دید گسترده‌تری نسبت به لنز دوربین آیفون قدیمی تر دارد. ضمنا دوربین سلفی آیفون جدیدتر از قابلیت ضبط ویدئوهای 4k با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم پشتیبانی می‌کند که این قابلیت توسط دوربین سلفی آیفون XS Max پشتیبانی نمی‌شود. پس کیفیت بهتر دوربین iPhone 11 Pro Max نسبت به دوربین iPhone XS Max یکی از مهم ترین تفاوت های مابین این دو محصول را شامل می‌شود.

مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max
 

 

مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max: باتری و شارژدهی

مسئله مهم بعدی که باید در مقایسه دو آیفون مذکور به آن اشاره کنیم مربوط به باتری آن ها و توان شارژدهی می‌شود که از جانبشان ارائه شده است. باتری iPhone XS Max ظرفیت 3174 میلی آمپر ساعتی دارد اما اپل آیفون جدیدش یعنی iPhone 11 Pro Max را به یک باتری 3969 میلی آمپر ساعتی تجهیز کرده است. در بررسی ها مشخص شد که توان شارژدهی باتری آیفون 11 پرو مکس هم از آیفون ایکس اس مکس بیشتر است و این موضوع هم از دیگر مزیت های آن نسبت به آیفون قدیمی تر خواهد بود.
با توجه به اینکه باتری آیفون جدیدتر ظرفیت بیشتری دارد، بنابراین انتظار می‌رود که زمان بیشتری هم برای شارژ مجدد آن لازم باشد که خوشبختانه اپل برای رفع این مشکل راه حلی در نظر گرفته و قدرت شارژر اورجینال گوشی را افزایش داده است! قدرت شارژ آیفون XS Max معادل 15 وات در نظر گرفته شده بود اما این مقدار در آیفون 11 پرو مکس به 18 درصد افزایش یافته تا بدین ترتیب باتری هر دو گوشی در یک مدت زمان تقریبا مشابه و یکسان از صفر تا صد درصد شارژ شود. پس قدرت شارژدهی بیشتر از دیگر مزیت های iPhone 11 Pro Max نسبت به iPhone XS Max خواهد بود.
 

حالا وقتشه! اینو بخون حل مشکل کند شارژ شدن گوشی آیفون و اندروید

 

مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max: قیمت و ارزش خرید

آخرین مرحله مقایسه دو آیفون مورد نظر و شاید مهمترین بخش مطلب مربوط به قیمت آن ها و ارزش خریدشان می‌شود. متاسفانه قیمت iPhone 11 Pro Max حدود چند صد دلار از قیمت آیفون XS Max بیشتر است و این اختلاف قیمت واقعا توجیه‌پذیر نیست. شاید اگر مقدار اختلاف قیمت این دو گوشی در حدود 100 یا 200 دلار بود، باز هم با اختلاف قیمت معقولانه‌ای رو به رو می‌بودیم اما اختلاف قیمت دو آیفون مذکور به مراتب بیشتر از 200 دلار است و به عقیده ما این مسئله سبب می‌شود ارزش خرید آیفون XS Max نسبت به آیفون 11 Pro Max بیشتر شود.
 

جدول مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max

 

آیفون XS Max

آیفون 11 Pro Max

 

157.5x77.4x7.7 میلی‌متر

208 گرم

158x77.8x8.1 میلی‌متر

226 گرم

طراحی ظاهری

6.5 اینچ

رزولوشن 2688 در 1242 پیکسل

6.5 اینچ

رزولوشن 2688 در 1242 پیکسل

XDR OLED

صفحه نمایش
تراشه A12 تراشه A13 پردازنده مرکزی و گرافیکی
رم 4 گیگابایت رم 4 گیگابایت حافظه رم
64، 256 و 512 گیگابایت 64، 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی

دولنز 12 مگاپیکسلی

واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto)

سه لنز 12 مگاپیکسلی

واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide)

دوربین اصلی
لنز 7 مگاپیکسل لنز 12 مگاپیکسل دوربین سلفی
3174 میلی آمپر ساعت 3969 میلی آمپر ساعت باتری
- حدود 100 یا 200 دلار گرانتر از مدل ایکس اس مکس ارزش خرید
     

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max اپل پرداختیم و سعی کردیم اصلی ترین تفاوت های مهم مابین این دو گوشی را برایتان عنوان کنیم. آیفون 11 پرو مکس از نظر تراشه، دوربین و باتری نسبت به آیفون ایکس اس مکس برتری دارد اما به عقیده ما قیمت آن بیش از اندازه گران است و اختلاف بالای مابین قیمت دو آیفون مذکور سبب می‌شود که خرید iPhone XS Max انتخاب مناسب تری نسبت به خرید iPhone 11 Pro Max باشد. نظر شما در رابطه با این مسئله چیست؟