5 مشکل شایع iPhone XS و XS Max و آموزش رفع آن ها

آموزش و ترفندها 20 شهریور 1398 علی مظفری

5 مشکل شایع iPhone XS و XS Max و آموزش رفع آن ها

طبق اطلاعات و گزارش های به دست آمده از سمت کاربران، آیفون ایکس اس (Apple iPhone XS) و آیفون ایکس اس مکس (Apple iPhone XS Max) چند مشکل رایج یا شایع دارند که خوشبختانه با در نظر گرفتن برخی تدابیر خاص قابل رفع خواهند بود. در این مقاله می‌خواهیم به 5 مشکل شایع iPhone XS و XS Max و نحوه رفع آن ها اشاره داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

5 مشکل شایع iPhone XS و XS Max اپل: مقدمه

آیفون های اپل (apple) گوشی های بسیار با کیفیتی هستند اما به هر صورت آن ها هم یک گجت الکترونیکی محسوب می‌شوند و احتمال خراب شدن یا بروز مشکلات در هر گجت الکترونیکی وجود دارد. طبق گزارش برخی سایت ها و منابع قابل اعتماد، آیفون XS و آیفون XS Max اپل چند مشکل شایع و رایج دارند که کاربران از آن ها گلایه می‌کنند، اما خبر خوش این است که تقریبا برای تمام این مشکلات و باگ هایی که در رابطه با آن ها صحبت می‌شود راه حل وجود دارد و اپل سعی کرده مثل همیشه رضایت مشتریانش را به بهترین شکل ممکن برآورده کند. ما در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به 5 مشکل شایع iPhone XS و XS Max اپل اشاره کنیم و راه حل یا راه رفع هر یک از این مشکلات را هم برایتان شرح دهیم. بنابراین اگر از آیفون ایکس اس یا ایکس اس مکس اپل استفاده می‌کنید و با مشکلی در عملکرد دستگاه مواجه هستید، توصیه داریم تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مشکل اول: اختلال در آنتن دهی و قطع شدن شبکه سیم کارت

 

5 مشکل شایع iPhone XS و XS Max

 

یکی از مشکلات شایع iPhone XS و XS Max اپل که به ویژه در ایران کاربران با آن رو به رو می‌شوند مربوط به اختلال هایی است که در آنتن دهی گوشی به وجود می‌آید. برخی از کاربران هم ممکن است با مشکل قطع شدن دائمی شبکه سیم کارت آیفون مواجه شوند، اما مشکل از کجاست و چطور می‌توان این مشکل را رفع کرد؟ اگر با مشکل نام برده شده یا مشکلات مشابه با آنتن دهی سیم کارت و قطع شدن آن رو به رو هستید، منشاء مشکل می‌تواند با دو موضوع ارتباط داشته باشد. در قدم اول از رجیستر بودن آیفون خود مطمئن شوید. دقت داشته باشید که آیفون XS و XS Max از سیم کارت یکپارچه (eSIM) پشتیبانی می‌کند و این مسئله می‌تواند به دلیل محدودیت های طرح رجیستری موبایل در آنتن دهی سیم گوشی اختلال هایی به وجود آورد.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی آیفون XS اپل (iPhone XS): آیفونی قدرتمند با ظاهری آشنا!

برای جلوگیری از بروز این اختلال ها باید قابلیت eSIM آیفون را غیر فعال کنید. بدین منظور وارد بخش Settings > Cellular > eSIM شوید و گزینه Remove Cellular Plan را لمس نمایید. اگر با غیر فعل کردن قابلیت eSIM نتوانستید مشکل قطع و وصل شدن آنتن دهی سیم کارت آیفون را برطرف سازید، احتمالا مشکل گوشی شما سخت افزاری است. بنابراین اگر موبایلتان از گارانتی بهره می‌برد، آن را به فروشنده یا مرکز ارائه دهنده سرویس گارانتی ببرید و از آن ها راهنمایی بخواهید.

 

مشکل دوم: خط سبز عجیب روی صفحه نمایش

 

5 مشکل شایع iPhone XS و XS Max

 

یکی دیگر از 5 مشکل شایع iPhone XS و XS Max مربوط به ایجاد شدن بدون دلیل یک خط سبز رنگ بر روی نمایشگر آن ها می‌شود. این خط عموما به صورت عمودی و در سمت چپ صفحه نمایش دو آیفون مذکور به وجود می‌آید و کاربر در به وجود آمدن آن هیچ نقشی ندارد. متاسفانه دلیل ایجاد این خط سبز رنگ مشخص نیست اما کاربران زیادی در برخی کشور ها مدعی شده‌اند که با این مشکل رو به رو هستند. اما اگر آیفون شما هم این مشکل را دارد چه راه حلی پیش رویتان قرار می‌گیرد؟ برای رفع این مشکل باید از گارانتی آیفون استفاده کنید، بنابراین اگر آیفون شما گارانتی نداشته باشد به مشکل بر می‌خورید و شاید ملزم به صرف هزینه برای تعویض ال سی دی آیفون شوید. در نظر داشته باشید که قیمت ال سی دی آیفون XS و XS Max ارزان نیست. در حالتی که گوشی از گارانتی بهره‌مند باشد، شرکت گارانتی کننده موظف است این مشکل را بدون دریافت هزینه برطرف سازد.

 

مشکل سوم: اختلال در اتصال وای فای و موبایل دیتا

 

5 مشکل شایع iPhone XS و XS Max

 

یکی دیگر از 5 مشکل شایع آیفون ایکس و آیفون ایکس اس مکس که خیلی از کاربران اطلاع رسانی کردند، عدم اتصال وای فای و موبایل دیتای آیفون است  که گاها اختلال هایی در این دو اتصال آیفونشان به وجود می‌آید. برخی از کارشناسان مدعی بودند که به دلیل تغییر مودم آیفون های مذکور از شرکت کوالکام به اینتل این مشکلات به وجود آمده، اما اپل با انتشار یک به روز رسانی نرم افزاری مشکل و اختلال های مربوط به اتصال وای فای و موبایل دیتا را برطرف کرد. آپدیتی که مشکل مورد نظر را برطرف می‌کند، آپدیت iOS 12.0.1 است. بنابراین اگر هنوز از نسخه های قدیمی سیستم عامل iOS استفاده می‌کنید و آپدیت های جدیدی که برای آیفون منتشر شده را نصب نکرده‌اید، همین حالا این کار را انجام دهید تا اختلال های وای فای و موبایل دیتای آیفون شما برطرف شود.

 

مشکل چهارم: شارژ نشدن آیفون

 

5 مشکل شایع iPhone XS و XS Max

 

یکی دیگر از 5 مشکل شایع iPhone XS و XS Max مربوط به درست شارژ نشدن آن ها می‌شود. درست شارژ نشدن آیفون های مذکور عموما به دو صورت مختلف نمایان می‌شود. در حالت اول کاربر با اتصال شارژر به آیفون در حالتی که صفحه نمایش آیفون خاموش باشد، هیچ تغییری در عملکرد دستگاه مشاهده نمی‌کند و به نوعی گوشی وی شارژ نمی‌شود! در حالت دوم شارژ باتری آیفون فقط زمانی انجام می‌شود که گوشی خاموش باشد یا یک مرتبه ریستارت شود! خیلی از کاربران دو آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس در رابطه با مشکلات این چنینی که در پروسه شارژ آن ها به وجود آمده گلایه کرده‌اند، اما دلیل این مشکل چیست و آیا راهی برای رفع آن وجود دارد؟

حالا وقتشه! مشاهده مشخصات و قیمت آیفون XS Max اپل 64 گیگابایت

خوشبختانه بعد از اینکه آپدیت 12.0.1 سیستم عامل iOS از سمت اپل منتشر شد مشخص گردید که مشکلات مربوط به شارژ باتری آن ها هم برطرف شده است. بنابراین باگ هایی که در درست عمل نکردن پروسه شارژ آیفون به وجود آمده بودند با مشکلات نرم افزاری ارتباط داشتند که اپل خیلی زود و با انتشار یک به روز رسانی آن ها را برطرف کرد. اگر آیفون شما به نسخه های بالاتر از iOS 12.0.1 آپدیت شده است اما همچنان در حین شارژ با مشکل مواجه می‌شود، مطمئنا دستگاه یک مشکل سخت افزاری دارد. اگر آیفون را به تازگی خریداری کرده‌اید و از گارانتی بهره‌مند است، موضوع را به فروشنده یا شرکت سازنده گزارش دهید تا مشکل دستگاه را برطرف کنند. اما تقریبا در 95 درصد موارد مشکل نام برده شده با آپدیت سیستم عامل برطرف می‌شود.

 

مشکل پنجم: اختلال های اتصال بلوتوث

 

5 مشکل شایع iPhone XS و XS Max

 

اختلال هایی که در اتصال بلوتوث آیفون های XS و XS Max اپل به وجود می‌آیند هم از آن دسته اختلال های رایجی هستند که خیلی از کاربران از آن گلایه می‌کنند. اختلال اتصال بلوتوث آیفون ها عموما در شرایطی مشخص می‌شود که بخواهید آن ها را به سیستم نویگیشن خودرو متصل کنید. تجربه نشان داده در شرایطی که سیستم نویگیشن (Navigation) خودرو مبتنی بر سیستم عامل اندروید باشد، اختلال های بلوتوث آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس هم بیشتر می‌شوند. برای رفع این مشکل ابتدا سیستم مقصدی که به آن متصل شده‌اید را به طی کردن مسیر Settings > Bluetooth و سپس انتخاب آیکون دایره‌ای شکل کنار سیستم مقصد و لمس گزینه Forget This Device از حافظه آیفون حذف کنید و سپس دوباره به آن متصل شوید. همچنین سعی کنید سیستم عامل iOS آیفون خود را هم به جدیدترین نسخه آپدیت نمایید. بدین ترتیب یکی دیگر از 5 مشکل شایع iPhone XS و XS Max برطرف می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 5 مورد از شایع‌ترین مشکلاتی پرداختیم که کاربران iPhone XS و XS Max از وجود آن ها گلایه می‌کنند. تقریبا اغلب این مشکلات ناشی از به روز نبودن سیستم عامل آیفون هستند، پس در قدم اول مطمئن شوید که جدیدترین نسخه iOS روی آیفونتان نصب است. همچنین توصیه داریم همیشه در هنگام خرید گوشی های گران قیمتی مثل آیفون های اپل و به ویژه نسخه های جدیدتر این اسمارتفون ها، حتما دستگاه را به همراه گارانتی تهیه کنید. امیدواریم از این مطلب اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.