7 ترفند برای شارژ سریع تر آیفون

آموزش و ترفندها 22 مرداد 1398 علی مظفری

7 ترفند برای شارژ سریع تر آیفون

شاید این سوال در ذهن شما هم به وجود آمده باشد که چطور می‌توان سرعت شارژ شدن باتری آیفون را افزایش داد؟ آیا روش یا ترفندی برای دستیابی به این هدف وجود دارد یا هیچ راهی بدین منظور موجود نیست؟ خوشبختانه ترفندهایی وجود دارند که با در نظر گرفتن آن ها می‌توانید شاهد شارژ سریع تر آیفون (iPohne) باشید. در این مطلب می‌خواهیم به صحبت در مورد این ترفندها بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

شارژ سریع تر آیفون : مقدمه

گوشی های موبایل روز به روز در حال پیشرفت هستند و بستر سخت افزاری آن ها ارتقاء پیدا می‌کند. به عنوان مثال تا چند سال پیش پردازنده مرکزی یا بهتر بگوییم تراشه‌ هایی که در قلب اسمارتفون ها بکار می‌رفتند حتی نصف قدرت تراشه های برتر امروزی را نداشتند یا صفحه نمایش گوشی های قدیمی تر نسبت به گوشی های جدید به مراتب کوچک تر بودند و رزولوشن کمتری را ارائه می‌کردند. تمام این تغییرات و به روز رسانی ها جالب هستند و منجر به بهبود کارایی اسمارتفون ها شده‌اند، اما در این بین یک معضل هم وجود دارد که مقابله و رفع آن به دغدغه‌ای برای شرکت های سازنده موبایل تبدیل شده است. این معضل مربوط به باتری گوشی ها می‌شود!

طبیعتا با افزایش کارایی اسمارتفون ها و پیشرفت قطعات سخت افزاری آن ها میزان نیاز این گجت های الکترونیکی به انرژی هم افزایش یافته اما چه پیشرفت هایی در باتری گوشی های موبایل به وجود آمده است؟ متاسفانه باتری گوشی ها به اندازه‌ دیگر قطعات سخت افزاری آن ها پیشرفته نداشته و با توجه به کاهش ضخامت بدنه اسمارتفون های مدرن، حتی محدودیت های ابعادی و ظرفیت باتری آن ها بیشتر هم شده است، چون طبیعتا هرچقدر ضخامت بدنه گوشی کمتر باشد، باتری آن هم باید کوچک تر و کم ظرفیت تر در نظر گرفته شود. بنابراین برقراری تعادل مابین ظرفیت باتری و کارایی گوشی های موبایل یکی از اصلی ترین دغدغه های شرکت های سازنده اسمارتفون تبدیل شده است.

برای جلوگیری از این مشکلات، شرکت های سازنده گوشی سعی کرده‌اند از روش ها یا بهتر بگوییم راه حل هایی مثل تکنولوژی شارژ سریع و بیسیم استفاده کنند. در واقع تکنولوژی شارژ سریع رویکردی است که به جای افزایش ظرفیت و توان باتری گوشی ها، زمان مورد نیاز برای شارژ مجدد آن ها را کاهش می‌دهد و در نتیجه به نوعی می‌تواند حل کننده مشکل زود خالی شدن شارژ باتری موبایل باشد. در این بین آیفون های اپل همیشه از گوشی های با کیفیتی بوده‌اند که از نظر شارژدهی کیفیت ساخت مطلوبی داشته‌اند و باتری آن ها به خوبی انرژی مورد نیازشان را تامین کرده است، اما متاسفانه سرعت شارژ باتری آیفون ها خیلی زیاد نیست و این موضوع در بررسی های عملی مختلف به خوبی قابل درک خواهد بود. بنابراین شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که چطور می‌توان بستری برای شارژ سریع تر آیفون های اپل (apple) فراهم کرد؟ در این مقاله می‌خواهیم به ترفندهایی اشاره داشته باشیم که منجر به شارژ سریع تر آیفون می‌شوند. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

ترفند اول برای شارژ سریع تر آیفون : استفاده از شارژر مناسب و اصلی

 

شارژ سریع تر آیفون

 

در اولین قدم برای شارژ سریع تر آیفون بهتر است از شارژر اصلی خود گوشی استفاده کنید. اگر شارژر گوشی را بنا به هر دلیل در اختیار ندارید، حتما یک عدد نسخه اورجینال شارژر فابریک آیفون خود را تهیه و از آن برای شارژ باتری استفاده نمایید، چون بکارگیری شارژرهای بی‌کیفت دیگر می‌تواند مشکلاتی را برایتان به همراه داشته باشد و حتی به باتری دستگاه آسیب برساند. سعی کنید تا حد امکان از شارژرهای فندکی یا پاوربانک های کم کیفیت برای شارژ باتری آیفون استفاده نکنید چون این شارژرها می‌توانند به باتری گوشی آسیب بزنند و متاسفانه اغلب شارژرهای فندکی و پاوربانک های موجود در بازار کشورمان کیفیت ساخت لازم را ندارند و در دراز مدت به باتری موبایل آسیب می‌رسانند. بنابراین برای اینکه شاهد شارژ سریع تر آیفون خود باشد فقط از شارژر فابریک و اورجینال خود دستگاه استفاده کنید.

 

ترفند دوم برای شارژ سریع تر آیفون : استفاده از شارژ سریع

 

شارژ سریع تر آیفون

 

همانطور که در بخش مقدمه گفتیم قابلیت شارژ سریع قابلیتی است که برای مقابله با مشکل زود خالی شدن شارژ باتری گوشی های موبایل ارائه شده و آیفون های جدید اپل هم از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. اگر آیفونی دارید که از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، حتما از آن استفاده به عمل آورید. استفاده از این تکنولوژی می‌تواند موثرترین روش برای شارژ سریع تر آیفون باشد. طبیعتا اگر آیفونتان از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند، قادر به استفاده از آن نخواهید بود. البته با بکارگیری شارژرهایی که ولتاژ و شدت جریان خروجی بیشتری نسبت به شدت جریان مورد نیاز باتری آیفونتان داشته باشند می‌توانید سرعت شارژ باتری آن را افزایش دهید اما متاسفانه انجام این کار ممکن است به باتری آیفونتان آسیب برساند. به همین دلیل توصیه نمی‌کنیم هیچوقت از شارژرهای با شدت جریان بیشتر با هدف شارژ سریع تر باتری آیفون خود استفاده نمایید.

 

ترفند سوم  برای شارژ سریع تر آیفون: از شارژ بیسیم استفاده نکنید

 

شارژ سریع تر آیفون

 

اگر آیفون شما از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند و به سرعت شارژ شدن باتری اهمیت می‌دهید، به هیچ عنوان از قابلیت شارژ بیسیم برای شارژ کردن باتری آیفون خود استفاده نکنید! میزان اتلاف انرژی در این روش شارژ بسیار بالاست و به همین سبب شارژ باتری گوشی با سرعت پایینی انجام می‌شود. همانطور که در "نکته اول" هم اشاره داشتیم برای دستیابی به بهترین نتیجه از نظر سرعت شارژ باتری آیفون بهتر است فقط از شارژر فابریک و اصلی گوشی استفاده نمایید.

 

ترفند چهارم برای شارژ سریع تر آیفون : خاموش کردن آیفون در حین شارژ

 

شارژ سریع تر آیفون

 

یکی از موثرترین روش هایی که با استفاده از آن می‌توانید به شارژ سریع تر آیفون دست پیدا کنید مربوط به خاموش کردن آن در حین شارژ می‌شود. تمام قابلیت هایی که در آیفون شما فعال هستند برای فعالیت نیاز به صرف انرژی دارند. برای مثال زمانی که آیفون خود را به شارژ می‌زنید و در حالت روشن بر روی میز قرار می‌دهید، سیم کات، موبایل دیتا، اپلیکیشن های پس زمینه، صفحه نمایش (در صورت روشن شدن)، اینترنت وای فای و غیره همگی در حال مصرف بخشی از انرژی باتری هستند و این مسئله سبب می‌شود تا سرعت شارژ شدن باتری دستگاه کاهش یابد چون دائما بخشی از انرژی باتری در حال مصرف است. اما زمانی که آیفون را خاموش کنید و در این حالت به شارژ بزنید، شاهد شارژ سریع تر آیفون خواهید بود چون مصرف انرژی در آن وجود دارد و باتری دستگاه به طور یکطرفه در آن شارژ است. بنابراین اگر می‌خواهید سرعت شارژ مجدد باتری آیفون شما افزایش یابد، آن را در حالت خاموش به شارژ بزنید.

حالا وقتشه! اینو بخون 13 روش تقویت و افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13

ترفند پنجم برای شارژ سریع تر آیفون: قرار دادن آیفون در حالت پرواز در حین شارژ

 

حالت پرواز برای شارژ سریعتر آیفون

 

قرار دادن آیفون در حالت پرواز سبب می‌شود که قابلیت های اتصال آن غیر فعال شوند. در این حالت سیم کارت گوشی آنتن دهی خود را از دست می‌دهد و این مسئله منجر به کاهش مصرف انرژی می‌شود و در نتیجه اگر در این حالت آیفون را به شارژ بزنید، شارژ باتری آن سریع تر انجام خواهد شد. البته سرعت شارژ باتری آیفون در این حالت به حالتی نمی‌رسد که گوشی کاملا خاموش باشد. از این روش فقط در شرایطی استفاده کنید که قصد خاموش کردن کامل آیفون را ندارید و در عین حال می‌خواهید سرعت شارژ باتری آن افزایش یابد.

 

ترفند ششم برای شارژ سریع تر آیفون: عدم استفاده از آیفون در حین شارژ

 

چگونه آیفون را سریعتر شارژ کنیم

 

به هیچ عنوان زمانی که آیفونتان در شارژ قرار دارد از آن استفاده نکنید. زمانی که شما در حین استفاده از آیفون هستید، منابع آن در حال مصرف انرژی هستند، یعنی ال سی دی، پردازنده، رم، حافظه و سایر بخش های گوشی دائما در حال فعالیت خواهند بود و انرژی مصرف می‌کنند. در نتیجه از یک سمت انرژی از طریق شارژر در حال ورود به باتری بوده و از سمت دیگر شارژ باتری برای تامین انرژی مورد نیاز منابع دستگاه در حال مصرف است. بدین ترتیب سرعت شارژ باتری آیفون کاهش پیدا می‌کند. همچنین با استفاده همزمان از آیفون مادامی که دستگاه در شارژ قرار دارد، گرمای زیادتری در آن تولید می‌شود که می‌تواند علاوه بر کاهش سرعت شارژ باتری منجر به افت ظرفیت اسمی آن هم شود. بنابراین برای شارژ سریع تر آیفون به هیچ وجه در حین شارژ کردن باتری دستگاه از آن استفاده نکنید.

 

ترفند هفتم برای شارژ سریع تر آیفون: خنک نگه داشتن باتری

 

روش های شارژ سریع تر آیفون

 

آخرین ترفندی که از آن به منظور شارژ سریع تر آیفون یاد می‌کنیم مربوط به خنک نگه داشتن باتری می‌شود. پروسه شارژ باتری گوشی های موبایل یک پروسه گرمازا محسوب می‌شود، چون انتقال انرژی از شارژر به باتری منجر به تولید گرما می‌شود. این گرما می‌تواند سرعت شارژ شدن باتری، ظرفیت باتری و کیفیت شارژ را کاهش دهد. بنابراین با خنک نگه داشتن دستگاه در حین شارژ می‌توانید شارژ سریع تر آیفون را امکانپذیر کنید. اما چطور آیفون را در حین شارژ باتری خنک نگه داریم؟ بدین منظور ابتدا توصیه می‌کنیم کیس و قاب های محافظ گوشی را از آن جدا کنید و در قدم بعد زمانی که گوشی در شارژ قرار دارد آن را در مکانی قرار دهید که پخش گرما در آن ساده تر انجام شود. به عنوان مثال قرار دادن آیفون بر روی یک پتو می‌تواند تمرکز گرما را افزایش دهد اما قرار دادن آن بر روی یک میز فلزی می‌تواند منجر به پخش شدن گرما شود. بنابراین یکی دیگر از اصلی ترین ترفند هایی که می‌توانید از آن برای شارژ سریع تر آیفون استفاده کنید مربوط به خنک نگه داشتن باتری و دستگاه در حین شارژ می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون جلوگیری از داغ شدن آیفون با چند ترفند کارآمد

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 7 ترفند کاربردی برای شارژ سریع تر آیفون پرداختیم. با استفاده از روش های مذکور در این مطلب می‌توانید سرعت شارژ شدن باتری آیفونتان را به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش دهید. امیدواریم از این مطلب اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.