10 تا از بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 4

بهترین‌ها 17 تیر 1402 علی مظفری

10 تا از بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 4

دنیای وسیع ویدیو گیم یا بازی‌های ویدیویی، انقدر پر مخاطب و محبوب است که هر ساله شرکت‌های بزرگی با سرمایه‌های بزرگ، روی ساختن بازی‌هایی وقت می‌گذارند تا به دل مخاطب بنشیند و بتوانند او را مدت‌ها سرگرم بازی کردن نگه دارد. ما در این مقاله سعی می‌کنیم به معرفی 10 تا از بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 4 بپردازیم که اگر طرفدار دنیای گیم باشید، حتما باید آن‌ها را تجربه کنید. تا آخر این مقاله با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

1. بازی Final Fantasy VII Remake

 

10 تا از بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 4

 

یکی از رویداد‌های مهم نسل قبلی و نسل حاضر در دنیای گیم، تعدد وجود بازی‌های بازسازی شده و یا به عبارتی ریمیک شده بود. شرکت‌های توسعه دهنده، برای استفاده از موفقیت‌های یک بازی قدیمی، آن را با گرافیک نسل جدید و المان‌های بهبود یافته توسعه می‌دهند و به قولی آن بازی را بازسازی و ریمیک می‌کنند.

مجموعه بازی Final Fantasy یکی از فرانچایز‌های محبوب دنیای بازی‌های ویدیویی بوده و همیشه توانسته با المان‌های خاص خود، مخاطبان بازی را سرگرم و هیجان زده نگه دارد. بنابراین بعید نبود که شرکت سازنده باری دیگر دست به ساخت این بازی بزند و یا بازی‌های قدیمی را بازسازی کند.

بعد از 23 سال، شرکت اسکوئر انیکس باری دیگر به مخاطبان فرانچایز Final Fantasy فرصت تجربه این بازی را با گرافیک نسل جدید می‌دهد. بازی Final Fantasy VII Remake علاوه بر داشتن بعضی از المان‌های محبوب گذشته، تازه بودن خودش را حفظ کرده؛ به طوری هم مخاطبان قدیمی بازی از تجربه آن لذت می‌برند و هم پلیر‌هایی که با این بازی آشنایی زیادی ندارند.

محیط بازی یک محیط نسبتا پویا به همراه طراحی‌های زیبای شهر و ساختمان‌ها است که جنگیدن در آن را چند برابر لذت بخش‌تر می‌کند. بازی گیم پلی خاصی دارد. یکی از المان‌های جالب گیم پلی، سوئیچ کردن بین شخصیت‌ها هنگام جنگیدن است. این موضوع به حال و هوای گیم پلی تنوع خاصی می‌بخشد. یکی دیگر از المان‌هایی که به گیم پلی جذابیت دو چندان می‌بخشد، استفاده از متریا‌ها برای برخی قدرت‌ها و جادو‌های خاص است.

شخصیت پردازی جذاب به همراه یک روایت بی نقص درکنار گرافیک جذاب و گیم پلی متفاوت بازی، یک تجربه بی نظیر از بازی Final Fantasy VII Remake به شما می‌دهد.

 

2. بازی Uncharted: The Lost Legacy

 

10 تا از بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 4

 

بعد از تمام شدن ماجرای شخصیت نیتن دریک، در بازی پر غوغای Uncharted 4، طرفداران این فرانچایز محبوب گویا منتظر یک روایت دیگر و یک شخصیت دیگر در قالب دنیای Uncharted 4 بودند. در همان اوضاع اخبار ضد و نقیضی درباره وجود یک دی ال سی یا همان محتوای قابل دانلود از دنیای آنچارتد به گوش می‌رسید.

بعد از چند ماه ناتی داگ رسما با معرفی بازی Uncharted: The Lost Legacy، طرفداران این فرانچایز محبوب را هیجان زده کرد. گویا قرار بوده این بازی یک محتوای کوتاه و قابل دانلود در ادامه بازی Uncharted 4 باشد؛ اما به قدری این بازی بزرگ بود که می‌توانست برای خودش یک هویت جداگانه داشته باشد.

بازی Uncharted: The Lost Legacy، کنترل شخصیت محبوب کلویی را دست شما می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که با این شخصیت وارد یک ماجراجویی تازه و هیجان انگیز شوید. این بازی تقریبا تمام المان‌های مثبت بازی Uncharted 4 را در خود دارد؛ تا حدی که می‌توان این دو بازی را از لحاظ فنی و ساختاری یکی دانست؛ اما اینبار این المان‌ها در قالب یک داستان گویی منحصر به فرد و جدید خودشان را نشان می‌دهند.

تنوع محیط و پویایی آن، یکی از مواردی است که هنگام بازی کردن این بازی به چشم می‌خورد. از صحرا‌های گرم و آفتابی گرفته تا کوهستان‌های وسیع و مرتفع، که قدم زدن و گشت و گذار در آن، بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است.

سلاح‌های بازی نیز مانند نسخه‌های دیگر سری Uncharted، کلت‌ها و رایفل‌ها و شاتگان‌های مختلف را شامل می‌شود که می‌توانید با زدن دشمنان، این سلاح‌ها را بردارید؛ البته همانند نسخه‌های قبل در این نسخه هم تنها اجازه حمل دو سلاح را دارید.

یکی از نکات جذاب در خصوص گیم پلی، درگیری‌های تن به تن آن است که می‌توان گفت کمی در این نسخه بهبود یافته و حتی بخش‌هایی از آن باید بدون استفاده از سلاح، به دشمنان خود حمله کنید و صرفا با درگیری تن به تن ماموریت را به پایان برسانید.

اگر از تجربه بازی Uncharted 4 و ماجراجویی با شخصیت نیتن دریک لذت بردید، بدون شک بازی Uncharted: The Lost Legacy می‌تواند شما را به هیجان بیاورد و یک تجربه متفاوت و لذت بخشی از دنیای Uncharted به شما بدهد.

 

3. بازی The Last Of Us Part 2

 

10 تا از بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 4

 

استودیوی ناتی داگ، بارها ثابت کرده که در خلق یک روایت بی نقص و شخصیت پردازی جذاب در دنیای ویدیو گیم حرف اول را می‌زند. اینبار ناتی داگ با یک بازی دیگر که می‌توان گفت لقب پر افتخارترین بازی سال را گرفته، در صدر دیگر استودیو‌های بازی سازی قرار گرفته است.

نخستین قسمت از بازی محبوب The Last of Us سال 2013 برای کنسول PS3 منتشر شد و با یک پایان بندی عجیب، عملا ثابت کرد که این بازی قرار است در پارت بعدی ادامه داشته باشد. در نهایت ناتی داگ با یک تریلر باشکوه، بازی The Last Of Us Part 2 را معرفی کرد. این بازی با یک سال تاخیر در سال 2020 برای کنسول ps4 منتشر شد.

هر چند ناتی داگ به سوپرایز کردن طرفدارانش با گیم پلی و گرافیک خاص بازی‌هایش معروف است؛ اما اینبار کسی فکرش را نمی‌کرد که این بازی تا این حد با کیفیت و گرافیک بالا عرضه شود. این بازی دارای جزئیات منحصر به فرد و خیره کننده‌ای است که حتی گاهی سخت می‌شود قبول کرد که TLOU P2 تنها یک بازی است.

روایت بی نظیر و کاملا درگیر کننده این بازی، مهم‌ترین نقطه قوت آن است. ناتی داگ این روایت را در قالب یک گیم پلی سرگرم کننده و هیجان انگیز جا داده و در نهایت یک مجموعه کامل از آنچه مخاطبان انتظارش را می‌کشیدند به آن‌ها عرضه کرده.

محیط بازی به شدت جذاب و پر جزئیات است. به جرات می‌توان گفت یکی از زیبا‌ترین محیط‌ها در تاریخ ویدیو گیم به بازی TLOU P2 تعلق دارد. خیابان‌های متروکه که با الف‌های بلند پوشیده شدند، ساختمان‌های بلند و خرابه‌ای که گلبرگ‌ها از آن‌ها آویزان هستند؛ همه از زیبایی‌های محیط این بازی است. محیط بازی به گونه‌ای طراحی شده که شما تقریبا همه نوع آب و هوایی را در شهر سیاتل مشاهده خواهید کرد. از روز‌های آفتابی و روشن گرفته تا شب‌های تاریک و بارانی. حتی آب و هوای برفی نیز در محیط بازی دیده می‌شود.

اما منحصر به فردترین بخش بازی، گیم پلی درگیر کننده آن است. سلاح‌های الی همانند نسخه قبلی بازی، شامل انواع مختلفی از سلاح‌های گرم و سلاح‌های سرد را شامل می‌شود که هر کدام در موقعیت خاصی به کار می‌آیند. حتی برخی المان‌ها در آپشن‌های سلاح‌های‌تان باعث تنوع گیم پلی می‌شود. مثلا اگر یک جمع بزرگ از دشمنان را دیدید که کنار هم قرار دارند، می‌توانید با ساختن بمب انداز تیر و کمان، آن‌ها را با یک تیر از پا در بیاورید.

بازی The Last Of Us Part 2 تا کنون جوایز متعدد و باشکوهی مثل Game of the year را صاحب شده و تا مدت زیادی در صدر بازی‌های پر فروش سونی قرار گرفته بود.

اگر به بازی‌های اکشن داستانی و ماجراجویی به همراه وجود عنصر ترس و وحشت علاقه دارید، بازیThe Last Of Us Part 2 می‌تواند برای یک مدت طولانی شما را سرگرم کند. اگر هم که نسخه اول بازی را تجربه کردید، در خرید نسخه دوم این بازی بی هیچ عنوان درنگ نکنید.

 

4. بازی Ghost of Tsushima

 

10 تا از بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 4

 

اکثر بازی‌های انحصاری سونی، بیشترین درصد رضایت از طرف گیمر‌ها را دارند. سونی خوب می‌داند گیمر‌ها دقیقا دنبال چه چیزی هستند و عطش تجربه بازی در قالب چه المان‌هایی را دارند. او در جای درست، روی یک بازی درست سرمایه گذاری می‌کند و مخاطبان پلی استیشن را به وجد می‌آورد.

بازی Ghost of Tsushima، یکی از جدیدترین انحصاری‌های سونی است که توانسته با سبک متفاوت و مخاطب پسند خود، در میان بازی‌های محبوب گیمر‌ها جا باز کند. این بازی یک انقلابی بزرگ در میان سبک‌های نینجایی و سامورایی به وجود آورد و آنچه دقیقا مخاطبان از یک بازی در سبک سامورایی می‌خواستند را به آن‌ها داده و تجربه لذت بخشی از این بازی به وجود آورده است. لباس جذاب کارکتر، شمشیر بلند و سامورایی، قدم زدن در جنگل‌های زیبای بامبو و اسب سواری در آن، همه از المان‌هایی است که مخاطب را بیشتر به بازی نزدیک‌تر می‌کند و او را درگیر فضای خاص خود می‌کند.

از بحث سبک و گرافیک بازی که بگذریم، بازی Ghost of Tsushima داستان و روایت جذابی نیز دارد که هر لحظه اوج می‌گیرد و مخاطب را تا لحظات پایانی داستان همراه خود می‌کند و سرنوشت شخصیت اصلی را برای مخاطب با اهمیت می‌سازد.

گیم پلی بازی نیز شامل انواع مخفی کاری‌ها و مبارزات رزمی است که بسیار درگیر کننده و طبیعی طراحی شدند. حتی خیلی از مربیان رزمی دنیا، طبیعی بودن تکنیک‌های رزمی را در این بازی تایید کردند. همچنین مخفی کاری‌های بازی با ظرافت و دقت بالایی طراحی شده و هیجان خاصی به مخاطب القا می‌کند.

اگر به بازی‌های جهان باز علاقه دارید و دوست دارید یک بازی خوش ساخت با گرافیک بالا در سبک سامورایی و مبارزه با شمشیر تجربه کنید، حتما بازی بسیار محبوب Ghost of Tsushima را در لیست خود برای خرید بازی‌های ps4 قرار بدید.

 

5. بازی resident evil 2 remake

 

10 تا از بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 4

 

مجموعه بازی Resident Evil تا حالا فراز و نشیب‌های زیادی داشته و شرکت کپکام بازی‌های بسیار محبوب و خاطره انگیزی از این مجموعه ساخته که اکثر آن‌ها توانستند مخاطب ژانر ترس را راضی کنند.

این بار اما کپکام به جای ساخت یک شماره جدید از بازی، سراغ ریمیک یا بازسازی یکی از بازی‌های محبوب و در عین حال قدیمی خود رفته تا باری دیگر به مخاطبان تجربه کنترل لیان اسکندی را در شهر پر خطر راکون سیتی با گرافیک نسل هشتمی هدیه دهد.

بازی Resident Evil 2 Remake یک بازسازی موفق از نسخه اورجینال این بازی است که با حفظ المان‌های کارساز گذشته، برخی المان‌های دیگر مثل تغییر زاویه دوربین را به بازی اضافه کرده و به لذت بخش تر شدن تجربه مخاطب کمک بزرگی کرده است.

مهم‌ترین نقطه قوت این بازی که اخیرا در دیگر شماره‌های مجموعه Resident Evil فراموش شده بود، عنصر ترس در بازی است. این دقیقا همان چیزی بود که مخاطبان از بازسازی نسخه کلاسیک این بازی انتظار داشتند و کپکام هم این انتظارات را برآورده کرد.

این ترس در قالب محیط بازی معنا پیدا می‌کند. به طور کلی بیشترین زمان بازی در ایستگاه پلیس راکون سیتی سپری می‌شود که می‌توان یکی از مخوف‌ترین مکان‌ها در دنیای ویدیو گیم است. راهرو‌های تاریک و خون آلود، زامبی‌های خطرناک و کشنده و همچنین تعقیب شدن شخصیت توسط یک موجود بزرگ و خوف‌ناک، استرس بازی را دو چندان می‌کند.

مانند نسخه‌های قبلی نیز این نسخه از سری Resident Evil، مدیریت مهمات و منابع اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر حواستان نباید و بدون برنامه ریزی تند و تند فشنگ‌های‌تان را خالی کنید، در جا‌های سخت بازی مطمئنا گیر خواهید کرد و قادر به ادامه بازی نخواهید بود.

اگر نسخه کلاسیک بازی Resident Evil 2 را تجربه کردید و قصد دارید دوباره با قدم زدن در شهر راکون سیتی و تجربه حس ترس خاطرات‌تان زنده شود، این بازی را حتما تهیه کنید. اگر هم نسخه اورجینال را تجربه نکردید، بازهم تجربه بازی Resident Evil 2 Remake می‌تواند یک تجربه منحصر به فرد از یک بازی در سبک ترس و بقا باشد.

 

6. بازی The Witcher 3: Wild Hunt

 

10 تا از بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 4

 

یکی دیگر از محبوب‌ترین بازی‌های سبک آر پی جی (RPG) که حتی لقب بازی سال را در میان افتخارات خود دارد، بازی محبوب The Witcher 3: Wild Hunt است.

استودیوی سی دی پراجکت با ساخت و عرضه دو نسخه قبلی سری ویچر، ثابت کرد که این بازی ظرفیت بالایی برای ادامه دارد و هنوز داستان‌ها و روایت‌های زیادی باقی مانده تا شخصیت گرالت روایت کند.

سال 2015 بازی The Witcher 3 عرضه شد و بازهم ثابت کرد که هنوز در میان سبک آر پی جی حرف اول را می‌زند. محیط این بازی به قدری پویا و جذاب است که بازیکن از قدم زدن و اسب سواری در میان شهر‌های آن لذت می‌برد. گرافیک بازی که در زمان خود یک انقلاب بزرگ بود با محیط بازی هماهنگ بود و مخاطب خود را در محیط حس می‌کرد.

گیم پلی بازی کمی نسبت به دیگر بازی‌های آر پی جی متفاوت است. تمام تصمیمات شما هنگام گفتن دیالوگ یا انجام کاری در روند داستان تاثیر زیادی می‌گذارد؛ بنابراین حواس‌تان به تصمیم‌هایی که می‌گیرید باشد تا داستان طوری پیش برود که شما انتظار دارید. گیم پلی مبارزه در بازی نیز کمی پیچیده است و نیاز به استراتژی‌های مختلف دارد. شما برای حمله به دشمنان خود، دو شمشیر مختلف دارید، یکی فولادی و دیگر مسی. همچنین بازی یکسری قدرت‌های ماورایی به شما می‌دهد تا با استفاده به موقع از آن‌ها از شکست خود جلوگیری کنید. این قدرت‌ها شامل کنترل ذهن، گیج کردن دشمن و سپر جادویی می‌شود. 

شخصیت گرالت نیز این بار پویا تر از قبل و با شخصیت پردازی بی نظیر، در این بازی ظاهر شده و آماده یک ماجراجویی طولانی و هیجان انگیز است. شخصیت‌های جذاب، محیط پویا، دیالوگ‌های طبیعی و بروز همگی از ویژگی‌های بسیار جذاب این بازی هستند و در کنار یک گرافیک عالی می‌تواند یک تجربه منحصر به فرد در میان بازی‌های سبک آر پی جی باشد.

اگر شما هم جزو آن دست گیمر‌ها هستید که بازی‌های طولانی را به بازی‌های کوتاه ترجیح می‌دهند، باید بدانید که بازی The Witcher 3 یک بازی بسیار طولانی و دارای انواع ماموریت‌های اصلی و فرعی است که می‌تواند مدت‌ها شما را سرگرم و غرق در بازی کند.

 

7. بازی Horizon Zero Dawn

 

10 تا از بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 4

 

همیشه ساخت یک بازی جدید یک فرایند دشوار و پیچیده و پر از ریسک بوده و شرکت‌های بزرگ بیشتر به ساخت دنباله برای بازی‌های موفق قبلی خود تمایل دارند. اینکه این ایده چقدر امکان فروش دارد و این سوال که آیا مخاطب با یک روایت جدید و یک شخصیت جدید ارتباط برقرار می‌کند یا نه، همیشه از پرسش‌های مهم استودیو‌هایی است که قصد ساخت یک بازی کاملا جدید با یک هویت جدید را دارند که پیش از آن شاهدش نبودیم.

بازی Horizon Zero Dawn ساخته استودیوی گوریلاگیمز یکی از همین ایده‌های جدید بود که سازندگان سرمایه بسیار زیادی را برای این بازی خرج کردند و با تمام وجود سعی کردند یک بازی جدید و در عین حال با کیفیت ارائه دهند. این بازی بعد از عرضه در مدت زمان کمی سر زبان‌ها افتاد و دنیای گیم تا حد خیلی زیادی از این بازی تعریف می‌کرد؛ گویا مخاطبان با این هویت جدید کنار آمدند و توانستند با آن ارتباط برقرار کنند.

بازی Horizon Zero Dawn که در سال 2017 عرضه شد، یک بازی بازهم در سبک آر پی جی (RPG) است که به نوعی این بازی در قالب یک آخرالزمان متفاوتی روایت می‌شود. آخرالزمانی که به جای زامبی‌ها و موجودات فرازمینی، ربات‌ها زمین را احاطه کردند و دشمنانی بزرگ برای انسان‌های بازمانده هستند.

شخصیت اصلی بازی، شخصیت ایلوی است که بسیار شخصیت پردازی دقیق و منحصر به فردی دارد و حتی می‌توان آن را در لیست بهترین شخصیت‌های زن دنیای گیم قرار داد.

این بازی با ساختار جالب خود، به شما امکان تعامل با محیط را می‌دهد و شما می‌توانید با ساخت آیتم‌های مختلف، خرید اسلحه‌های گوناگون که انواع مختلف تیر و کمان است، تجربه خود را از حالت ثابت و خسته کننده، به حالت پویا و هیجان انگیز تبدیل کنید.

اگر از جنگیدن با انواع ربات‌ها و ماجراجویی در یک محیط با تم باستانی لذت می‌برید و یا حتی به جنگیدن با انواع مختلف تیر و کمان علاقه دارید، بازی Horizon Zero Dawn گزینه مناسبی برای شما است.

 

8. بازی Red Dead Redemption 2

 

10 تا از بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 4

 

استودیو راکستار، یکی از استودیو‌هایی است که بازی بد نمی‌سازد و در کارنامه خود بازی‌های بزرگ و پر فروشی دارد. از بازی قدیمی و جذاب bully گرفته تا مجموعه بازی GTA که هنوز هم شماره پنج این بازی در صدر لیست بازی‌های پر فروش قرار دارد.

بازی Red Dead Redemption 2، سال 2018 توسط شرکت راکستار برای پلتفرم‌های مختلف منتشر و عرضه شد. این بازی همانند اکثر بازی‌های راکستار یک بازی Open World یا همان جهان باز است و شما می‌توانید بدون رفتن ماموریت‌ها به هر کجای نقشه که دوست دارید سفر کنید و از گشت و گذار در آن محیط لذت ببرید.

محیط این بازی یک محیط پویا است و همه چیز در آن با جزئیات بسیار بالا و طبیعی طراحی شده، به قدری که این بازی به جزئیات بی نظیرش معروف است. گرافیک این بازی نیز فراتر از مرز خودش رفته و توانسته رضایت بسیار بالایی از طرف مخاطبان جلب کند. حتی قدم زدن و گشت و گذار در محیط بدون طی کردن مراحل، برای گیمر بسیار سرگرم کننده و لذت بخش است.

گیم پلی بازی نیز یک سیستم طبیعی و سنگینی دارد و گاهی ممکن است باعث خسته شدن گیمر شود اما به طبیعی حس شدن بازی می‌ارزد. گان‌ها و سلاح‌های بازی شامل مجموعه‌ای از سلاح‌های غرب وحشی است و تیر اندازی با آن‌ها، حس و حال فیلم‌های تگزاسی را به گیمر می‌دهد.

صحبت کردن با کاراکتر‌های مختلف بازی، بسیار مهم و پر جزئیات است. اگر با کارکتر‌های بازی خوب صحبت کنید، در روند گیم پلی شما به عنوان یک انسان شریف شناخته می‌شوید؛ اما اگر با کاراکتر‌های بد صحبت کنید، همیشه توسط دیگر کارکتر‌ها طرد خواهید شد.

داستان بازی هم به گونه‌ای روایت شده که شما نیازی ندارید برای متوجه شدن آن شماره یک بازی را تجربه کنید. داستان بازی Red Dead Redemption 2 در مورد شخصیت آرتور و ماجراجویی‌های آن در غرب وحشی است.

خیلی از گیمر‌ها، بازی‌های جهان باز را به بازی‌های معمولی ترجیح می‌دهند. اگر شما هم از این دست گیمر‌ها هستید، باید بدانید که بازی Red Dead Redemption 2 یکی از بهترین بازی‌های جهان باز است. اگر هم به تم غرب وحشی علاقه دارید، بدون شک این بازی نظر شما را جلب خواهد کرد.

 

9. بازی God of War

 

10 تا از بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 4

 

فرانچایز محبوب خدای جنگ، اثر درگیر کننده استودیو سنتا مونیکا، همیشه از آن دست بازی‌هایی بوده که هر گیمر قدیمی آن را روی کنسول ps2 بازی کرده و با آن خاطره‌های زیادی دارد.

سال 2017 استودیو سنتا مونیکا در یک اقدام پر خطر، نسخه جدید بازی خدای جنگ را معرفی کرد. او با نمایش کوتاهی از گیم پلی این بازی، تمام مخاطبان خود را شوکه کرد؛ زیرا هیچ یک از المان‌های این بازی همانند بازی‌های قبل نبود. مثل زاویه دوربین، ظاهر شخصیت و سلاح کریتوس. به همین دلیل قبل از انتشار بازی خیلی از طرفداران آن از شکست بازی می‌ترسیدند.

سرانجام در سال 2018 نسخه جدید بازی God of War منتشر شد و به تمام ابهام‌ها پاسخ داد؛ این بازی نشان داد که این تغییرات ایجاد شده نه تنها باعث شکست بازی نشده است، بلکه خیلی از گیمر‌های جدید که آشنایی خاصی با این بازی نداشتند، جذب بازی شدند و از تجربه آن لذت بردند.

داستان بازی سال‌ها پس از اتفاقات نسخه قبلی بازی رخ می‌دهد. این بار شخصیت کریتوس با اساطیر اسکاندیناوی درگیر می‌شود و بیشتر داستان در سرزمین بزرگ میدگارد روایت می‌شود. این بازی با اینکه یک بازی جهان باز است، اما مسیر مشخصی برای طی کردن داستان پیش روی شما می‌گذارد و شما بدون نیاز به گشت و گذار بیش از حد در محیط بازی، می‌توانید صرفا ماموریت‌های اصلی بازی را تمام کنید.

از عناصر مهم گیم پلی می‌توان به قابلیت‌های قابل ارتقا شخصیت کریتوس و تبر زیبا و پر کاربردش اشاره کرد. در طول بازی با بالا رفتن لول شخصیت، به شما امتیاز‌هایی داده می‌شود که می‌توانید با آن‌ها، مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و مهارت‌های مختلف را برای شخصیت اصلی باز کنید.

تبر کریتوس نیز قابلیت خاصی دارد؛ شما علاوه بر جنگیدن تن به تن و نزدیک با دشمن، می‌توانید از دور تبر را سمت دشمنان پرت کنید و با زدن دکمه خاص، دوباره تبر را به دست بگیرید. این قابلیت بسیار هیجان انگیز است و پیش از این در سری God of War مشاهده نشده بود.

گرافیک خیره کننده، طراحی زیبای محیط، شخصیت پردازی بی نقص کریتوس و آترئوس و روایتی سر راست و هیجان انگیز، از دیگر ویژگی‌های بازی God of War است. چه نسخه‌های قبلی سری بازی خدای جنگ را بازی کرده باشید و چه با این فرانچایز آشنایی نداشته باشید، تجربه نسخه جدید بازی God of War می‌تواند شما را به هیجان بی آورد.

 

10. بازی Marvel's Spider-Man

 

10 تا از بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 4

 

تا کنون بازی‌های زیادی بر اساس شخصیت محبوب و کمیک بوکی اسپایدرمن ساخته شده و خیلی از آن‌ها تونستند نظر گیمر‌ها را جلب کنند و خیلی‌های دیگه در حد یک بازی سرگرم کننده معمولی بودند. اما به جرات می‌توان گفت که هیچکدام از آن‌ها به اندازه بازی Marvel's Spider-Man که در سال 2018 عرضه شد، نتواست آن گونه که باید به شخصیت اسپایدرمن بپردازد.

سیستم تار زدن بازی، از آنچه که تصور می‌شد دقیق‌تر و هیجان انگیز‌تر است. بدون شک تار زدن در میان ساختمان‌های بلند نیویورک تجربه‌ای است که می‌تواند به شدت شما را هیجان زده کند. هرچند مراحل اصلی بازی کمی کوتاه است، اما به طور کلی ماموریت‌های فرعی بسیار زیادی دارد که مطمئنا از تمام کردن آن لذت زیادی می‌برید، زیرا هر کدام به گونه‌ای سرگرم کننده و متفاوت هستند که باعث بیشتر شدن ساعات تجربه شما از بازی می‌شود.

شخصیت اسپایدرمن، قابلیت‌هایی دارد که با باز کردن آن‌ها گیم پلی هر لحظه متنوع‌تر می‌شود و جنگیدن با دشمنان هر لحظه جذاب‌تر می‌شود. اما به طور کلی گیم پلی بازی، یک سیستم ساده و بدون هیچ نوع پیچیدگی است و همین ساده بودن، به دل مخاطب نشسته و توانسته لحظات مفرحی را برای مخاطب طراحی کند.

داستان بازی نیز یک روایت بسیار دقیق به همراه شخصیت‌های دوست داشتنی است که لحظه به لحظه تا پایان بازی شما را با خود همراه می‌کند.

اگر به شخصیت‌های ابر قهرمانی به خصوص شخصیت اسپایدرمن علاقه دارید و دوست دارید در شهر نیویورک تار بزنید و دشمنان‌تان را دستگیر کنید، بدون شک تجربه بازی Marvel's Spider-Man برای شما یک تجربه بسیار زیبا و دوست داشتنی می‌شود.

 

سخن آخر

در مقاله بالا سعی کردیم از همه نوع سلیقه و سبکی، بازی‌های محبوب کنسول پلی استیشن 4 (ps4) را معرفی کنیم. از سبک‌های ترسناک و آر پی جی گرفته تا بازی‌های ماجراجویی و جهان باز. طرفدار هر سبک از بازی‌های ویدیویی که باشید، می‌توانید بازی مورد علاقه خود را در این لیست پیدا کنید.