10 تا از بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی آیفون

بهترین‌ها 17 تیر 1402 علی مظفری

10 تا از بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی آیفون

این روز‌ها مارکت‌های دانلود اپلیکیشن آیفون، پر از اپلیکیشن‌های متنوع و متفاوت شده و تقریبا از هر سبکی اپلیکیشن یافت می‌شوند. در این بین، بعضی اپلیکیشن‌های آیفون از ارزش کاربردی بیشتری برخوردارند و عملا کاربر را در بعضی امور خاص راهنمایی و کمک می‌کنند. در ادامه با معرفی 10 تا از بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی آیفون همراه فروشگاه هدف بمانید.

 

اپلیکیشن‌های کاربردی آیفون

به طور کلی سیستم عامل I.O.S دارای مجموعه بزرگی از اپلیکیشن‌های کاربردی، بازی و سرگرمی است. این اپلیکیشن‌ها هر کدام در موقعیت‌های خاصی می‌توانند نیاز کاربر را برآورده کنند. منظور از اپلیکیشن کاربردی نیز همین است؛ اپلیکیشن‌هایی که در لحظات خاص و گوناگون به کمک کاربر می‌رسند و به نوبه خود باعث برطرف شدن نیاز کاربر یا حل شدن مشکل او می‌شوند.

تعداد این اپلیکیشن‌های کاربردی به قدری زیاد است که باعث سردرگمی شخص در انتخاب آن‌ها می‌شود. برای همین ما در این مقاله سعی کردیم با ارزش گذاری روی این اپلیکیشن‌ها، بهترین‌های آن را انتخاب و به شما معرفی کنیم.

 

بخوانید: وصل كردن ساعت هوشمند به گوشي با ۳ روش ساده

 

معرفی 10 تا از بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی آیفون

در معرفی بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی آیفون، سعی کردیم تا از هر سبک موضوعی، نمونه‌ای پر طرفدار معرفی کنیم. بیشتر اپلیکیشن‌های معرفی شده رایگان هستند و شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ای اپلیکیشن‌های مورد علاقه خود را دانلود و استفاده کنید. اما به هر حال، بعضی اپلیکیشن‌ها نیاز به خرید اشتراک دارند. در بین اپلیکیشن‌های پولی معرفی شده، سعی کردیم آن‌هایی را معرفی کنیم که واقعا ارزش خرج کردن پول را دارند.

 

1. Things _ مدیریت عالی کار‌ها و برنامه ریزی

 

 

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران، ضعف در برنامه ریزی، مدیریت و اجرای آن‌ها است. معمولا افراد شاغل علاوه بر کار خود، دارای مجموعه‌ای از وظایف دیگر مثل وظایف خانوادگی، تحصیل و یا هر امور دیگری هستند؛ به همین دلیل معمولا در مدیریت کار‌ها و برنامه ریزی خود دچار مشکل می‌شوند.

اپلیکیشن محبوب و پر افتخار Things در اینگونه مواقع به کمک کاربر می‌آید. این اپلیکیشن یکی از پر افتخار ترین اپلیکیشن‌های آیفون است، به طوری که تا کنون توسط پلتفرم‌های مختلف جوایز گوناگونی کسب کرده و همچنین چند سال قبل اپل به آن لقب اپلیکیشن هفته را داده بود.

این اپلیکیشن با رابط کاربردی خاص و طراحی زیبای خود، به مخاطب بابت استفاده از آن ارزش می‌دهد. Things به شما این امکان را می‌دهد که کار‌هایی که در طول روز، هفته، ماه و یا سال قرار است انجام دهید را مدیریت کنید. البته متاسفانه این اپلیکیشن پولی است و برای استفاده از آن باید هزینه کنید؛ اما باید بدانید که این اپلیکیشن جزو آن اپلیکیشن‌هایی است ارزش هزینه کردن را دارد.

 

 

ویژگی‌های Things در یک نگاه:

  • دارای جوایز مختلف از پلتفرم‌های محبوب
  • رابط کاربری زیبا و طراحی جالب و خلاقانه
  • مدیریت حرفه‌ای برنامه ریزی شخصی
  • لیست کار‌های روزانه
  • امکان اشتراک گذاری وظایف دیگر اعضای گروه با آن‌ها

 

2. Lastpass _ مدیریت پسورد و ذخیره آن‌ها

 

 

در دنیای اینترنت، حجم عظیمی از پلتفرم‌ها و برنامه‌های مختلف وجود دارند که برای استفاده از آن‌ها شما ناچار به ساخت اکانت هستید و همچنین ناچار به ساخت پسورد برای ورود به اکانت. در نتیجه شما هر روز باید برای استفاده از این اپلیکیشن‌ها، از بین همه پسورد‌ها، یکی را یادتان بیاید تا بتوانید وارد اکانت خود شوید.

مطمئنا برای شما پیش آمده که گاهی در یادآوری پسورد دچار مشکل می‌شوید و مجبور به بازنشانی پسورد خود می‌شوید. اما نگران نباشید، اپلیکیشن کاربردی Lastpass این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید پسورد‌های خود را ذخیره و ثبت کنید.

این اپلیکیشن تمام پسورد‌های اکانت‌هایی که در پلتفرم‌های آنلاین ساخته‌اید را ذخیره می‌کند و هنگام استفاده از آن‌ها به شما یادآوری می‌کند. از لحاظ ایمنی نیز خیالتان بابت این اپلیکیشن راحت باشد. این اپلیکیشن بدون اجازه شما هیچ یک از پسورد‌های‌تان را با کسی به اشتراک نمی‌گذارد و در فضای برنامه از آن نگه داری می‌کند.

این اپلیکیشن برای آیفون کاملا رایگان است و شما می‌توانید بدون صرف هیچ گونه هزینه‌ای از آن استفاده کنید.

 

ویژگی‌های Lastpass در یک نگاه:

  • یک اپلیکیشن رایگان برای کاربران اپل
  • ذخیره تمام پسورد‌ها و امکان استفاده از آن در وارد شدن به اکانت‌هایی که ذخیره کردید
  • اشتراک پسورد‌های ذخیره شده با یک ایمیل در دستگاه دیگر
  • یک برنامه ایمن و دارای رمز عبور و امکان فعال شدن با Touch ID
  • امکان تهیه پسورد غیر قابل هک توسط خود برنامه
  • پشتیبانی از همه مرورگر‌های محبوب

 

3. Camscanner _ اسکن فایل‌ها با موبایل

 

 

یکی از پر کاربردترین اپلیکیشن‌های آیفون، اپلیکیشن camscanner است. قطعا این موقعیت برای شما پیش آمده که قصد ارسال عکس از روی دفتر، کاغذ و یا پاسخبرگ به کسی را دارید، اما به علت نور ضعیف، کیفیت پایین دوربین و کادر‌های اضافه، کیفیت عکس بد می‌شود و بسیار ناخوانا به شخص مقابل ارسال می‌شود. اپلیکیشن camscanner برای اینگونه مواقع، ساخته شده. این اپلیکیشن عکس‌هایی که شما از برگه‌های مهم گرفتید را خیلی تمیز و با کیفیت اسکن می‌کند و با تنظیم عالی نور، آن را به شکل دقیقی خوانا می‌کند.

شما می‌توانید از این اپلیکیشن برای اسکن عکس کارت ملی، شناسنامه، برگه‌های امتحانی و دیگر فایل‌های مهم استفاده کنید و آن‌ها را در قالب PDF به مخاطبان خود ارسال کنید و به اشتراک بگذارید.

خوشبختانه این اپلیکیشن به صورت رایگان قابل دریافت است و شما می‌توانید آن را از مارکت‌های اپل دانلود کنید و استفاده کنید.

 

ویژگی‌های Camscanner در یک نگاه:

  • رابط کاربری ساده و بدون پیچیدگی خاص
  • امکان اسکن کارت ملی در بهترین کیفیت
  • تنظیم نور عکس اسکن شده به صورت طبیعی
  • امکان اشتراک گذاری تصاویر در قالب پی دی اف

 

4. itranslate _ مترجم و فرهنگ لغت صوتی

 

 

اپلیکیشن‌های زیادی برای ترجمه متن و صوت در مارکت‌های آیفون وجود دارند که هر کدام به نوبه خود، ویژگی‌های خاصی را ارائه می‌دهند. یکی از محبوب‌ترین و البته پر کاربرد‌ترین اپلیکیشن‌های رایگان ترجمه متن و صوت، اپلیکیشن itranslate است.

این اپلیکیشن قابلیت ترجمه هر گونه متن و صوت را به 100 زبان مختلف دارد. همچینین شما می‌توانید از این اپلیکیشن به عنوان یک فرهنگ لغت استفاده کنید؛ زیرا itranslate شامل مجموعه‌ای از لغات و اصطلاحات کاربردی نیز هست که در ترجمه بهتر و کاربردی‌تر متون، شما را یاری می‌کند.

یکی از قابلیت‌های این اپلیکیشن، ترجمه آفلاین و آنلاین متن‌ها و صوت‌ها است. شما می‌توانید با دانلود زبان دلخواه خود از ترجمه آفلاین اپلیکیشن نیز استفاده کنید. البته اپلیکیشن itranslate چند زبان مهم را به صورت پیش فرض در ترجمه آفلاین خود دارد.

 

ویژگی‌های itranslate در یک نگاه:

  • مترجم و فرهنگ لغت صوتی
  • ترجمه به صورت آفلاین و داشتن چند زبان به صورت پیش فرض در بخش آفلاین
  • دارای انواع مختلفی از اصطلاحات و لغات مختلف

 

5. Snapchat _ پیام رسان با قابلیت ویرایش عکس

 

 

Snapchat جزو محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های دنیا است که میلیون‌ها کاربر آن را نصب کردند و در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند.

اپلیکیشن Snapchat کاربرد‌های بسیار متنوع و گوناگونی دارد. رابط کاربری آسان این اپلیکیشن دسترسی هرچه راحت‌تر شما را به قابلیت‌های اپلیکیشن فراهم می‌کند. همچنین محیط و طراحی جذاب این اپلیکیشن، مانع خسته شدن چشم‌ها هنگام کار کردن با آن می‌شود.

اپلیکیشن Snapchat دارای انواع مختلفی از فیلتر‌ها و استیکر‌های سرگرم کننده است که هنگام گرفتن عکس یا فیلم از خودتان، می‌توانید از این فیلتر‌ها استفاده کنید.

همچنین این برنامه، به عنوان یک پیام رسان آنلاین نیز عمل می‌کند و شما می‌توانید با مخاطبان خود که Snapchat را دارند، ارتباط برقرار کنید. از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به وجود بازی‌های آنلاین و گروهی درون خود برنامه  و قابلیت گذاشتن استوری اشاره کرد.

 

 

ویژگی‌های Snapchat در یک نگاه:

  • محیط کاربردی جذاب و زیبا
  • طراحی خاص و هیجان انگیز اپلیکیشن
  • ویرایش عکس‌ها و افزودن استیکر و فیلتر‌های خاص
  • افزودن فیلتر هنگام گرفتن عکس یا فیلم
  • اشتارک گذاری رسانه درون خود اپلیکیشن
  • قابلیت چت با دوستان، به عنوان یک شبکه اجتماعی
  • دارای انواع مختلفی از بازی‌های آنلاین و گروهی

 

6. Headspace _ آرامش در طول روز با مدیتیشن

 

 

استرس همیشه به عنوان یک احساس نا مطلوب، به بدن و روح آسیب‌های زیادی می‌زند و باعث مختل شدن فعالیت‌های شما در طول روز می‌شود. برای مدیریت استرس راه‌های بسیار زیادی وجود دارد؛ اما بیایید این بار این کار را به یک اپلیکیشن کاربردی به نام Headspace بسپارید.

اپلیکیشن Headspace یک اپلیکیشن کاربردی برای یادگیری مدیتیشن و تمرین آن است. این اپلیکیشن در طول روز انرژی شما را حفظ می‌کند و با تکنیک‌هایی که ارائه می‌دهد، آرامش را در طول روز برای شما فراهم می‌کند.

با طی کردن تکنیک‌های این اپلیکیشن، می‌توانید خواب خود را بهبود ببخشید و شب‌ها به خواب عمیق و راحتی بروید. همچنین این تکنیک‌ها به گونی طراحی شدند که علاوه بر فراهم کردن آرامش و یک خواب عمیق، به افزایش تمرکز شما کمک بزرگی می‌کند.

 

ویژگی‌های Headspace در یک نگاه:

  • یادگیری تدریجی مدیتیشن
  • ارائه تکنیک‌هایی برای جلوگیری از استرس
  • داشتن یک خواب عمیق و راحت با طی کردن مراحلی خاص
  • افزایش تمرکز بعد از استفاده از این اپلیکیشن

 

7. MyFitnessPal _ تناسب اندام

 

 

مدیریت تغذیه و یک رژیم غذایی سالم، از جمله دغدغه‌هایی بوده که کاربران زیادی به دنبال پاسخ به آن هستند. امروزه اپلیکیشن‌های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارند که با ارائه تکنیک‌ها و همچنین نظارت بر تغذیه شما، به شما در تناسب اندام و کاهش یا افزایش وزن کمک می‌کنند.

اپلیکیشن آیفون MyFitnessPal یکی پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های سبک رژیم غذایی است که کاربرد‌های فراوان آن به شما در تناسب اندام و کاهش وزن کمک بزرگی می‌کند.

این اپلیکیشن برخی از عادت‌های غذایی سالم مناسب وزن و شرایط شما را ارائه می‌دهد و حتی می‌توانید به صورت دستی، رژیمی که دکتر برای شما در نظر گرفته را وارد اپلیکیشن کنید و پی گیری کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های مهم این اپلیکیشن، شمارش و محاسبه کالری هر وعده غذایی است. با اینکار شما به صورت دقیق‌تر می‌توانید خورد و خوراک خود را مدیریت کنید تا هر چه سریع‌تر به وزن دلخواه خودتان برسید.

 

ویژگی‌های MyFitnessPal در یک نگاه:

  • مدیریت عادت‌های غذایی خاص
  • مناسب برای کاهش یا افزایش وزن با ارائه تکنیک‌های غذایی
  • شمارش کالری هر وعده غذا برای مدیریت بهتر تغذیه و وزن

 

8. Bitmoji _ ساخت استیکر دلخواه

 

 

در بین نرم افزار‌های معرفی شده، اینبار قصد داریم سراغ معرفی اپلیکیشنی برویم که بیشتر جنبه سرگرمی و سبک فانتزی دارد. احتمالا کسانی را داخل پیام رسان‌ها دیده‌اید که از استیکر شخصی خودشان استفاده می‌کنند. شما با اپلیکیشن Bitmoji به راحتی می‌توانید استیکر مخصوص خودتان را طراحی کنید.

این اپلیکیشن شامل انواعی از آیتم‌های جذاب است که می‌توانید هنگام ساخت استیکر خودتان از آن‌ها استفاده کنید. جزئیات طراحی استیکر یکی از نقاط قوت این اپلیکیشن است و به شما در طراحی هر چه دقیق‌تر خودتان کمک می‌کند. در نهایت شما یک بسته استیکر و میموجی دارید که کاملا شبیه خودتان است.

شما می‌توانید از این استیکر‌ها در انواع پیام رسان‌ها از جمله اسنپ چت، تلگرام و واتساپ استفاده کنید و برای دوستان خود بفرستید.

هرچند که کاربران آیفون می‌توانند با قابلیتی که اپل برای آن‌ها طراحی کرده، میموجی متحرک خودشان را بسازند. اما به هر حال سبک اپلیکیشن Bitmoji کمی متفاوت‌تر عمل می‌کند.

 

ویژگی‌های Bitmoji در یک نگاه:

  • ساخت آواتار کارتونی و جذاب مخصوص خود
  • قابلیت استفاده از استیکر‌های ساخته شده در پیام رسان‌ها
  • طراحی دقیق و سیستم شخصی سازی جالب اپلیکیشن

 

9. Flipboard _ مجله شخصی و مورد علاقه شما

 

 

یکی از پر طرفدار‌ترین اپلیکیشن‌ها در زمینه پوشش خبری از سبک‌های مختلف، اپلیکیشن Flipboard است. این اپلیکیشن به علت برخی المان‌های خاصی که دارد، توانسته در بین دیگر اپلیکیشن‌های دیگر هم سبک خود محبوب‌تر و مشهور‌تر باشد.

شما با این اپلیکیشن می‌توانید اخباری را که مورد علاقه‌تان است دنبال کنید و مجله شخصی خودتان را بسازید و هر روز از بروز‌ترین اخباری که شما انتخاب کردید، با خبر و آگاه شوید. اپلیکیشن Flipboard به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید منابع مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید تا بلا فاصله از آخرین اخبار و محتوای آن منابع با خبر شوید.

این اپلیکیشن تنها محدود به محتوای متنی نمی‌شود، بلکه شامل انواع مختلفی از پادکست‌ها، عکس‌ها و ویدیو‌ها می‌شود. همچنین شما می‌توانید محتوای مورد علاقه خودتان را ذخیره کنید تا در فرصتی مناسب سراغ خواندن آن‌ها بروید.

 

 

ویژگی‌های Flipboard در یک نگاه:

  • امکان انتخاب منابع و سبک‌های خبری مورد علاقه خود
  • ساخت یک مجله شخصی که شامل اخبار مورد علاقه شما است
  • پوشش حرفه‌ای اخبار بروز و جدید
  • طراحی جالب المان‌های اپلیکیشن

 

10. Waze _ مسیر یاب حرفه‌ای

 

 

مسیر یاب ویز یا Waze یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های سبک مسیر یابی است که نظر میلیون‌ها کاربر را به خودش جلب کرده است.

اپلیکیشن Waze به علت داشتن برخی قابلیت‌های خاص و المان‌های کاربردی، همیشه در صدر اپلیکیشن‌های هم سبک خود در آیفون بوده است. این اپلیکیشن به گونه‌ای طراحی شده که وضعیت ترافیک را لحظه به لحظه گزارش می‌دهد و هنگام انتخاب مسیر، مسیری را انتخاب می‌کند که هم نزدیک‌تر است و هم خلوت‌تر؛ این گونه شما سریع‌تر و راحت‌تر به مقصد دلخواه خود می‌رسید.


هشدار ترافیک، نشان دادن دوربین‌ها و حوادث در مسیر، نشان دادن برخی مکان‌های خاص مثل پمپ بنزین و سوپر مارکت در نزدیکی شما، از دیگر امکانات اپلیکیشن Waze است.

 

ویژگی‌های Waze در یک نگاه:

  • مسیر یابی دقیق و حرفه‌ای
  • هشدار ترافیک و گزارش لحظه‌ای
  • انتخاب خلوت‌ترین و نزدیک‌ترین مسیر برای سریع رسیدن به مقصد
  • نمایش برخی مکان‌ها مثل پمپ بنزین و سوپر مارکت در نزدیکی شما

 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم، شما را با پر کاربردترین اپلیکیشن‌های آیفون آشنا کنیم و کاربرد هر کدام را جدا برای شما توضیح دهیم که بتوانید به راحتی بین نصب کردن یا نصب نکردن آن، تصمیم گیری و انتخاب کنید. بیشتر اپلیکیشن‌های معرفی شده به صورت رایگان در مارکت‌های ایرانی و خارجی اپل قابل دریافت هستند.