تایید دو مرحله‌ای واتساپ _ رفع مشکلات احتمالی

آموزش و ترفندها 01 اردیبهشت 1400 علی مظفری

تایید دو مرحله‌ای واتساپ _ رفع مشکلات احتمالی

یکی از نکاتی که کاربران هر شبکه اجتماعی باید رعایت کنند، حفظ امنیت حساب کاربری‌شان در این فضا، توسط فعال کردن تایید دو مرحله‌ای یا به انگلیسی Two-Step Verification است. این گزینه در واتساپ نیز همانند تلگرام و اینستاگرام وجود دارد؛ اما بسیاری هستند که هنگام خروج از حساب‌شان در واتساپ یا تعویض گوشی، با مشکل ورود به اکانت خود از طریق رمز دوم مواجه می‌شوند. در این مقاله سعی می‌کنیم با ارائه راهکارهایی به رفع مشکل تایید دو مرحله‌ای واتساپ بپردازیم؛ اما اجازه بدهید پیش از آن، نکاتی را در مورد ویژگی‌های تایید دو مرحله‌ای در واتساپ شرح بدیم. با فروشگاه ادبازار، همراه باشید.

 

تایید دو مرحله‌ای واتساپ

 

تایید دو مرحله‌ای واتساپ چیست؟

 

تایید دو مرحله‌ای واتساپ، یکی از مهم‌ترین اقدامات لازم برای کاربرانی است که به امنیت حساب خود اهمیت می‌دهند. این ویژگی باعث می‌شود که اطلاعات حساب شخصی‌تان دزدیده نشود. به عبارتی دیگر، کسی که با یک شماره مشخص در این شبکه‌ها ثبت نام کرده، اجازه ورود به اکانت مورد نظر را دارد و برای این کار باید از یک لایه امنیتی عبور کند. برای آن که اطلاعات شما مورد سوء استفاده قرار نگیرد، حتماً باید تایید دو مرحله‌ای را در تمامی شبکه‌های اجتماعی که عضو آن هستید، فعال نمایید.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش نصب و استفاده از واتساپ روی کامپیوتر

 

نحوه فعالسازی تایید دو مرحله‌ای واتساپ (برای انجام این کار باید این مراحل را طی کنید)

• ابتدا وارد حساب خود در واتساپ شوید و به بخش "تنظیمات" یا Settings بروید.
• گزینه "حساب کاربری" یا Account را انتخاب کنید.
• گزینه تایید شماره دو مرحله‌ای یا Two-Step Verification را انتخاب کنید.
• سپس گزینه "فعال کردن" یا Enable را انتخاب نمایید.
• در این مرحله یک رمز 6 رقمی را به دلخواه وارد کنید؛ دقت کنید این رمز قرار است به عنوان رمز دوم حساب¬تان منظور شود.
• گزینه Next یا "بعدی" را لمس کنید.
• دوباره از شما خواسته می‌شود رمز شش رقمی را وارد کنید؛ بعد از انجام این کار، گزینه Next یا "بعدی" را بزنید.
• در این قسمت باید آدرس ایمیل را وارد کنید. این بخش بسیار مهم است و مراقب باشید که آدرس ایمیل خود را فراموش نکنید؛ زیرا در صورت فراموش کردن رمز عبور، فقط به وسیله این آدرس ایمیل امکان بازیابی آن وجود دارد. بعد از وارد کردن ایمیل، گزینه Next یا "بعدی" را انتخاب نمایید.
• دوباره آدرس ایمیل را وارد کنید و روی گزینه Save یا "ذخیره" بزنید.
• در انتها گزینه Done یا "انجام شد" را انتخاب کنید.

برای غیرفعالسازی تایید دو مرحله‌ای واتساپ، مقاله آموزش تایید دو مرحله ای واتساپ : فعالسازی، فراموشی و تغییر رمز می تواند به شما کمک کند.
 

رفع مشکلات تایید دو مرحله‌ای واتساپ

 

رفع مشکل تایید دو مرحله‌ای واتساپ بعد از لاگین شدن مجدد یا تعویض گوشی و سیم کارت، یکی از سوالات رایج کاربران این شبکه اجتماعی است که در اینجا راهکارهایی جهت رفع این مشکل ارائه خواهیم کرد:

 

رفع مشکل تایید دو مرحله‌ای واتساپ در صورت فراموشی رمز

برای حل این مشکل، باید سراغ ایمیلی بروید که هنگام فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای وارد کردید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

 
• گزینه Forget PIN یا "شماره رمز را فراموش کرده‌اید؟" را انتخاب کنید.
• روی گزینه Send Email یا "ارسال ایمیل" بزنید.
• حالا وارد ایمیل خود شده و لینک مورد نظر را انتخاب نمایید.
• در اینجا پیامی مبنی بر غیر فعال شدن شماره تایید دو مرحله‌ای به شما نشان داده خواهد شد و برای ورود مجدد به واتساپ، باید کدی را که به موبایل‌تان ارسال می‌شود، وارد کنید.
 
فراموشی رمز تایید دو مرحله ای واتساپ
 

عدم دسترسی به اکانت در صورت وارد کردن تایید دو مرحله‌ای و یا آدرس ایمیل

برای رفع مشکل تایید دو مرحله‌ای واتساپ در صورتی که رمز را درست وارد کرده‌اید، بهتر است قبل از هر چیزی سرعت اینترنت خود را بررسی کنید و در صورت امکان به شبکه اینترنتی دیگری وصل شوید و یا کمی بعد سعی کنید. البته اختلال در سرورهای واتساپ نیز ممکن است دلیل دیگر بروز این مشکل باشد.

در نظر داشته باشید هنگام وارد کردن آدرس ایمیل، حتماً ایمیل خود را چک کنید و اگر در صندوق ورودی چیزی ندیدید، سراغ پوشه اسپم بروید. البته گاهی استفاده از فیلتر شکن نیز، می‌تواند راه حل مناسبی باشد.  مشکل اختلال در دسترسی به اینترنت و اتصال به واتساپ می تواند به عوامل زیر بستگی داشته باشد:

  • سیستم عامل اندروید پایین تر از نسخه ۴٫۰ باشد
  • سیستم عامل آیفون پایین تر از نسخه ۸ باشد
  • سیستم عامل ویندوز فون پایین تر از نسخه ۸٫۱ باشد

اگر سیستم عامل گوشی شما از نسخه های گفته شده پایین تر باشد برای اتصال به واتساپ با مشکل مواجه خواهید شد و ممکن است امکان اتصال مجدد ایجاد نشود. بهتر است سیستم عامل خود را ارتقا داده و یا گوشی جدید خریداری کنید. مسئله دیگر، اختلال در سرور واتساپ است بنابراین از سایت Downdetector بهتر است وضعیت واتساپ را بررسی کنید و اگر دچار مشکل بود در زمان دیگری اقدام به اتصال واتساپ کنید. اما اگر وضعیت به صورت No problems at Whatsapp بود این یعنی مشکلی در سرور وجود ندارد و باید به دنبال روش دیگری برای بررسی مشکل باشید.

 

رفع مشکل تایید دو مرحله‌ای واتساپ

 

برای استفاده از این سایت ابتدا وارد سایت Downdetector شوید و سپس عبارت Whatsapp را در قست سرچ بنویسید. حال برای دو نسخه واتساپ  واتساپ بیزینس شما می توانید مشکلات سرور را مشاهده کنید. ما واتساپ را انتخاب کردیم طبق نمودار اختلال در سرور در چند روز گذشته زیاد بوده همچنین مشکل لاگین و اتصال هم توسط کاربران دیگر گزارش شده است. شما هم می توانید برای گزارش مشکل خود روی i have a problem with whatsapp کلیک کنید و مشکل خود را انتخاب و با زدن submite ارسال کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش نصب دو حساب واتساپ روی یک گوشی

 

رفع مشکل تایید دو مرحله‌ای واتساپ

 

همچنین ممکن است واتساپ در لیست تنظیمات فایروال گوشی شما بلاک شده باشد. و همین امر باعث شده ست که برای اتصال با اینترنت دچار مشکل شود. این موضوع را هم بررسی کنید و اگر در وضعیت بلاک لیست بود، برنامه را از لیست خارج کنید.
برای اینکار از مسیر Settings> Connections> Data usage> WhatssApp تمامی گزینه های موجود برای اتصال به داده اینترنت طبق تصویر زیر باید فعال باشند.

 

رفع مشکل تایید دو مرحله‌ای واتساپ

 

در برخی مواقع آپدیت کردن واتساپ می تواند مشکل را رفع کند. آخرین راه تیکت زدن به قسمت پشتیبانی واتساپ هست که از طریق سایت اصلی می توانید این کار را انجام دهید.

 

هک شدن واتساپ در حالی که ویژگی تایید دو مرحله‌ای واتساپ فعال است

اگر قابلیت تایید دو مرحله‌ای واتساپ را فعال کرده‌اید ولی اکانت شما هک شده است، به دلیل دسترسی شخصی دیگر به حساب‌تان است. این کار به وسیله بارکد که در بخش تنظیمات واتساپ وجود دارد، انجام شده است و یا خودتان به اشتباه شماره تلفن و اطلاعات مربوط به جیمیل خود را در اختیار شخص دیگری قرار داده‌اید و این شخص رمز و جیمیل شما را تغییر داده و امکان دسترسی به اکانت خود را ندارید.
در این وضعیت راهی برای شما وجود ندارد مگر اینکه شخصی که اطلاعات شما را در اختیار دارد، اکانت شما را بازگرداند.

توجه کنید به هیچ وجه اطلاعات اکانت خود را در اختیار اشخاص چه دوست و چه غریبه قرار ندهید. اینکار ممکن است در آینده برای شما مشکلات امنیتی را به وجود آورد!

 

مشکل ورود به واتساپ با سیم‌کارت دیگر

این مشکل زمانی به وجود می‌آید که صاحب قبلی سیم‌کارت، تایید دو مرحله‌ای را برای واتساپ فعال کرده است. در این حالت، چاره‌ای جز غیرفعال کردن رمز دوم واتساپ وجود ندارد. شما باید صبر کنید که صاحب قبلی سیم‌کارت این کار را انجام دهد؛ در غیر این صورت، مجبور هستید با سیم‌کارت دیگری اکانت جدید برای خود بسازید.

نکته: برای تعویض سیم‌کارت یا سوزاندن سیم‌کارت حتما قبل از اینکار تمام اکانت های موجود روی خط از جمله واتساپ، تلگرام و اینستاگرام و ... را بکاپ گیری کرده و سپس آن ها را دیلیت اکانت کنید تا صاحب جدید سیم کارت امکان دسترسی به اطلاعات شما را نداشته باشد!

 

مشکل ورود به واتساپ با گوشی جدید

نکته‌ای که باید از آن آگاه باشید، غیر فعال کردن تایید دو مرحله‌ای قبل از پاک کردن واتساپ است. زیرا هنگام استفاده از آن در گوشی جدید، ممکن است به مشکل برخورد کنید. زمانی که حساب واتساپ شما روی یک گوشی فعال است و مجدد بخواهید با همان شماره در گوشی دیگری اکانت بسازید بهتر است قبل از اینکار از واتساپ در گوشی قدیمی خود بکاپ بگیرید و تایید دومرحله ای را برای پیشگیری از ایجاد مشکلات ورود به اکانت غیرفعال کرده و سپس اکانت را پاک کنید. حالا با خیالی آسوده می توانید روی گوشی جدیدتان با همان شماره اکانت بسازید. در غیر این صورت برای رفع مشکل تایید دو مرحله‌ای واتساپ در صورت فراموشی رمز، بهتر است با شماره‌ای دیگر اکانت واتساپ بسازید و سپس تنظیمات شماره تلفن خود را اعمال کنید. در صورت حل نشدن این مشکل، مجبور هستید به سایت واتساپ در بخش پشتیبانی گزارش کنید.

 

مشکل ورود به واتساپ با گوشی جدید

 

علت در خواست وارد کردن رمز تایید دو مرحله‌ای در صورت فعال بودن این گزینه

یکی از سوالات رایجی که کاربران واتساپ می‌پرسند این است که چرا همیشه واتساپ از ما در خواست رمز دوم می‌کند؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که این شبکه اجتماعی از کاربرانی که این قابلیت را در برنامه خود فعال کرده‌اند، به شکل دوره‌ای درخواست رمز دوم می‌کند. دلیل این کار این است که کاربر رمز دوم خود را فراموش نکند. بنابراین جای هیچ نگرانی نیست.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش تایید دو مرحله ای واتساپ : فعالسازی، فراموشی و تغییر رمز

 

بازیابی اکانت واتساپ به وسیله برنامه WhatsRemoved

 

بازیابی اکانت واتساپ بوسیله برنامه  WhatsRemoved

 

اگر هیچکدام از موارد گفته شده برای رفع مشکل تایید دو مرحله ای واتساپ کارساز نبود، برای بازگرداندن فایل‌ها و پیام‌های پاک شده خود بر روی واتساپ، ناچار به استفاده از یک برنامه جانبی هستید. درحال حاضر بهترین برنامه برای این کار، برنامه WhatsRemoved است که باید به شکل جداگانه بر روی گوشی شما نصب شود.
البته کاربرد دیگری که این برنامه دارد، خواندن پیام‌هایی است که فرستنده آن را پاک کرده است. با نصب این برنامه امکان بازیابی پیام‌ها و فایل‌هایی که حذف شده‌اند وجود دارد. در این قسمت به شما توضیح خواهیم داد که چطور این برنامه را نصب و استفاده کنید:

توجه: قبل از نصب این برنامه قسمت نوتیفیکیشن و یا اعلان واتساپ را روشن کنید. زیرا برنامه WhatsRemoved برای نگه داشتن زبانه پیام‌های واتساپ به سیستم اطلاع‌رسانی گوشی احتیاج دارد؛ در غیر این صورت اگر برای خواندن پیام‌های پاک شده فرستنده از آن استفاده می‌کنید، ممکن است به مشکل بر بخورید.

 

بازیابی اکانت واتساپ به وسیله برنامه WhatsRemoved

 

نصب برنامه WhatsRemoved

 

نصب برنامه whats removed

 

این برنامه را می‌توانید به صورت رایگان در مارکت‌های مختلف دانلود کنید؛ بعد از نصب برنامه مراحل ذکر شده را در پایین را انجام دهید:
 
• ابتدا با زدن روی گزینه Allow یا "مجاز است" مجوزهای لازم را به برنامه بدهید.
• سپس گزینه Notification Listener Service یا "سرویس لیست اعلان" برای شما نمایش داده می¬شود؛ گزینه Yes یا "بله" را انتخاب کنید.
• در پنجره Read Notification Data یا "خواندن اطلاعات هشدار"، روی گزینه Allow یا "مجاز" بزنید.
 
 
استفاده از برنامه WhatsRemoved
 

بعد از طی کردن مراحل بالا نصب برنامه به اتمام رسیده است و باید برای دریافت پیام‌ها و فایل‌های رسانه‌ای حذف شده کمی صبر کنید. در انتها، می‌توانید پیام‌های پاک شده را مشاهده کنید و فایل‌های حذف شده را دانلود نمایید.

 

سخن آخر

در بالا سعی کردیم برای رفع مشکل تایید دو مرحله‌ای واتساپ، پیشنهاداتی را ارائه کنیم. همیشه به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان، اطلاعات شخصی ایمیل و واتساپ خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید. با این کار خودتان زمینه سوءاستفاده از حساب کاربری‌تان را برای دیگران فراهم می‌کنید. این نکته را هم در نظر بگیرید که گاهی لازم است جهت رفع مشکلات واتساپ در هنگام ورود به حساب شخصی‌تان از طریق رمز دوم، کمی صبور باشید زیرا سرورهای واتساپ گاهی دچار اختلال می‌شوند.