حل مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی

آموزش و ترفندها 09 خرداد 1399 علی مظفری

حل مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی

برنامه TikTok توانسته به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های فعال در حوزه شبکه های اجتماعی تبدیل شود و تقریبا به رقیب جدی برای اینستاگرام مبدل گردد. اما برخی کاربران گزارش هایی مبنی بر بروز مشکل و اختلال در اجرای این اپلیکیشن در موبایل خود ارائه کرده‌اند. مشکلاتی از قبیل باز نشدن برنامه یا کرش شدن از اصلی ترین این موارد هستند. در ادامه این مطلب به معرفی راه حل های رفع مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی می‌پردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک : مقدمه

تیک تاک یکی دیگر از اپلیکیشن های محبوب در حوزه شبکه های اجتماعی است که کاربران زیای از آن استفاده می‌کنند. این برنامه هم شامل نسخه اندرویدی بوده و هم از نسخه آی او اسی بهره می‌برد، بنابراین هم در گوشی های اندرویدی و هم در آیفون های اپل قابل استفاده خواهد بود. اما بنا به گزارش کاربران تیک تاک گاها در حین اجرا دچار مشکل و اختلال هایی می‌شود. به عنوان مثال خیلی از کاربران در مورد اختلال های وصل شدن به سرور های این برنامه گزارش هایی ارائه کرده‌اند که پیش از این در مقاله "حل مشکل وصل نشدن تیک تاک | Tik Tok" نحوه رفع این مشکل را شرح دادیم. اما یکی دیگر از مشکلات رایج موجود مربوط به مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی می‌شود.

باز نشدن برنامه TikTok اغلب بدین صورت است که با انتخاب آیکون برنامه، صفحه سیاهی نمایان شده و سپس کاربر به طور خودکار از برنامه خارج می‌شود و به نوعی برنامه بسته خواهد شد. بنا به گزارش برخی کاربران گاها پیغام خطایی هم ممکن است از سمت برنامه ارائه شود. کرش شدن برنامه TikTok هم وضعیت تقریبا مشابهی دارد اما همیشه در ابتدای اجرای برنامه رخ نمی‌دهد و ممکن است در حین استفاده از آن پدیدار گردد. به عنوان مثال تصور کنید در حال استفاده از تیک تاک هستید و به طور خودکار و بدون دلیل برنامه بسته می‌شود یا هنگ می‌کند و مجبور به بستن آن می‌شوید! اما چطور می‌توان مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک (TikTok) را حل کرد؟

 

حل مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی

 

قبل از هر چیز باید بگوییم که رفع مشکلات اجرایی تیک تاک با استفاده از ترفند های نرم افزاری انجام می‌شود و مشکلات عملکردی این اپلیکیشن نمی‌توانند ناشی از مسائل سخت افزاری باشند! بنابراین اگر با مشکل کرش شدن TikTok یا عدم اجرای آن رو به رو هستید، مطمئن باشید که گوشی شما مشکل سخت افزاری ندارد. برای رفع مشکل باید از راه حل هایی خاصی استفاده شود که در ادامه مطلب به صورت مرحله به مرحله و قدم به قدم آن ها را نام می‌بریم. سعی شده ترتیب این مراحل به گونه‌ای ارائه شود که از ساده ترین راه حل ها آغاز و به تدریج پیچیده‌تر شود. بنابراین توالی انجام موارد مذکور را رعایت کنید. همچنین حتما هر مرحله را با دقت انجام دهید و وقتی مطمئن شدید مشکل تیک تاک گوشی با انجام آن رفع نمی‌شود وارد مرحله بعد گردید. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش ترفند های برنامه تیک تاک (Tik Tok)

 

قدم 1: بستن کامل تیک تاک و اجرای مجدد

ساده ترین و اولین راه حلی که پیشنهاد می‌کنیم از آن استفاده کنید مربوط به بستن کامل برنامه و اجرای مجدد آن می‌شود. البته باید در نظر داشت که این راه حل بیشتر یک راه حل موقت است و در صورتی که مشکل اجرای نشدن تیک تاک یا کرش شدن های آن ادامه پیدا کند، بهتر است به دنبال یک راه حل جامع تر بهتر برای رفع آن باشید. نکته مهم اینجاست که بستن کامل برنامه به معنای خارج شدن از آن نیست! برای بستن کامل یک برنامه باید آن را از بخش "Recent Apps" یا همان " اپلیکیشن های اخیر" ببندید و سپس دوباره اجرا کنید. پس مراحل کلی که باید طی شوند بدین ترتیب هستند:

  • وارد لیست "اپلیکیشن های اخیر" یا "Recent Apps" شوید.
  • برنامه TikTok را به طور کامل از این لیست حذف کنید.
  • چند ثانیه منتظر باشید و دوباره برنامه را اجرا نمایید.

اگر با انجام این کار مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک رفع شد، می‌توانید از آن استفاده کنید و هر بار که با این مشکل رو به رو شدید، همین اقدام را تکرار نمایید. اما اگر مشکل رفع نشد یا به دنبال راه حل های ریشه‌ای هستید، از سایر مراحل و مواردی که شرح خواهیم داد کمک بگیرید.

 

قدم 2: فورس ریستارت گوشی

 

حل مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی

 

فورس ریستارت کردن هم یکی از راه حل های ساده‌ای است که می‌توانید به عنوان یک راه موقت برای رفع مشکلات برنامه TikTok و اجرا نشدنش از آن استفاده کنید. دقت داشته باشید که فورس ریستارت با ریستارت ساده گوشی تفاوت دارد و در پروسه فورس ریستارت یک بوت سخت افزاری انجام می‌شود. برای انجام این کار در گوشی های مختلف باید ترکیب دکمه های خاصی را به طور همزمان فشرده نگه داشت که در اغلب مواقع این ترکیب شامل دکمه پاور (Power) و دکمه کاهش صدا (Volume Down) می‌شود. بعد از فورس ریستارت شدن گوشی دوباره تیک تاک را اجرا کنید. اگر مشکل ناشی از اختلال های موقت باشد با انجام این کار کامل رفع می‌شود، اما اگر اینطور نباشد باید از راه حل های بعدی کمک بگیرید.

 

قدم 3: استفاده از ابزار تغییر IP مناسب

شاید پیش خودتان بگویید که استفاده از ابزار تغییر IP مناسب چطور می‌تواند به مشکلاتی مثل اجرا نشدن TikTok یا کرش شدن های آن ارتباط داشته باشد! پاسخ ساده است! در برخی مواقع ممکن است وصل نشدن به سرور های تیک تاک به دلیل داشتن IP که از سمت سرور های برنامه بلاک شده منجر گردد که شما به طور خودکار از اپلیکیشن مذکور بیرون انداخته شوید یا در همان ابتدای کار اجازه وصل شدن به سرور های برنامه را نداشته باشید و بدین ترتیب در عملکرد آن اختلال ایجاد شود.

بنابراین توصیه می‌کنیم حتما از یک ابزارِ تغییر IP خوب در گوشی خودتان استفاده نمایید و مطمئن باشید که این ابزار کیفیت مطلوبی دارد. برای فعالسازی آن ابتدا با استفاده از راهی که در "قدم 1" به آن اشاره کردیم برنامه تیک تاک را کاملا ببندید و سپس ابزار تغییر IP را فعال نمایید و مطمئن شوید که رد و بدل داده با IP جدید انجام می‌شود. حالا برنامه TikTok را اجرا کنید. احتمال دارد همین راه حل ساده منجر شود که دیگر هیچوقت با مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک گوشی رو به رو نشوید.

 

قدم 4: آپدیت برنامه و رفع مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک

یکی از اصلی ترین عوامل و مواردی که می‌تواند منجر به بروز مشکل در عملکرد برنامه های موبایل شود مربوط به آپدیت نکردن آن ها خواهد بود. بنابراین شاید اپلیکیشن TikTok گوشی شما هم آپدیت یا به روز نباشد و همین امر منجر به بروز اختلال در عملکرد آن و کرش شدن هایش شده باشد. خوشبختانه آپدیت کردن برنامه ها هم در گوشی های اندرویدی و هم در آیفون های اپل به سادگی قابل انجام است. برای انجام این کار در گوشی های اندرویدی کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

حل مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی

 

  • برنامه Google Play Store را اجرا کنید.
  • آیکون "سه خطی" گوشه سمت چپ و فوقانی برنامه را انتخاب نمایید.
  • گزینه My apps & games را انتخاب کنید.
  • در لیست برنامه های موجود به دنبال اپلیکیشن TikTok باشید و گزینه Update کنار آن را انتخاب نمایید و منتظر بمانید تا آپدیت های برنامه دانلود و نصب شوند.

طبیعتا اگر برنامه TikTok را در لیست مذکور پیدا نکردید، بدان معناست که برنامه آپدیت بوده و نیازی به بروز سانی ندارد. دقت داشته باشید که اگر چند اکانت گوگل در گوشی اندرویدی شما فعال است، بهتر است برای آپدیت برنامه نام آن را جستجو کرده و به صفحه اصلی آن بروید و در صورت مشاهده گزینه سبز رنگ Update آن را انتخاب نمایید. در آیفون های اپل هم برای به روز رسانی برنامه تیک تاک به شرح زیر عمل کنید:

  • وارد اپ استور (App Store) شوید.
  • به تب Updates بروید.
  • در لیست ارائه شده به دنبال برنامه Tik Tok باشید و گزینه Update را از کنار آن انتخاب کنید.
  • منتظر بمانید تا آپدیت برنامه انجام شود.

بعد از اینکه آپدیت صورت گرفت، مطمئن شوید که با استفاده از روش شرح داده شده در "قدم اول" برنامه تیک تاک کاملا از پس زمینه گوشی شما غیر فعال شده باشد و در صورت نیاز این کار را انجام دهید. سپس دوباره این اپلیکیشن را اجرا کنید. به احتمال خیلی زیاد مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک گوشی کاملا رفع خواهد شد. پس آپدیت برنامه یکی از اصلی ترین و بهترین روش های موجود برای رفع مشکلات و اختلال های آن محسوب می‌شود.

 

قدم 5: آپدیت سیستم عامل گوشی

بنا به گزارش خیلی از کاربران آپدیت نبودن سیستم عامل گوشی آن ها و وجود نسخه های قدیمی اندروید یا iOS هم می‌تواند عاملی برای بروز مشکلات و باگ های عملکردی در اپلیکیشن TikTok باشد. بنابراین همیشه سعی کنید جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یا آی او اس منتشر شده برای گوشی خودتان را بر روی آن نصب کنید، چون طبیعتا آپدیت های جدید برنامه ها با توجه به تغییرات به وجود آمده در نسخه های جدید این دو سیستم عامل منتشر می‌شوند، بنابراین اگر سیستم عامل گوشی شما به روز نباشد ممکن است اختلال هایی در عملکرد برخی اپلیکیشن ها به وجود آید.

 

حل مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی

 

برای آپدیت کردن سیستم عامل اندروید کافیست به مسیر Settings > Software Updates بروید و گزینه دانلود و نصب آپدیت را انتخاب کنید. حتما در نظر داشته باشید که به یک شبکه اینترنت مناسب وصل شوید که پایدار و پرسرعت باشد و همچنین شارژ باطری موبایل خود را حداقل روی 60 درصد تنظیم نمایید. در آیفون های اپل هم برای آپدیت سیستم عامل باید به مسیر Settings > General > Software Update بروید و در صورت وجود آپدیت جدید آن را نصب نمایید. بعد از اینکه سیستم عامل گوشی اندروید یا اپل شما آپدیت شد، دستگاه به طور خودکار ریستارت می‌شود.

اجازه دهید ریستارت گوشی انجام گیرد و سپس یک ابزار تغییر IP مناسب را در آن فعال کنید. حالا دوباره برنامه Tik Tok را اجرا کنید. به احتمال زیاد مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی برطرف می‌شود و بدون محدودیت قادر به استفاده از برنامه مذکور خواهید بود. اگر با انجام مراحلی که تا به اینجای کار شرح دادیم، همچنان مشکلات تیک تاک و عملکرد آن رفع نشد، از راه حل های بعدی کمک بگیرید.

 

قدم 6: حذف اطلاعات کش (Cache)

راه حلی که در این بخش به معرفی آن می‌پردازیم مربوط به حذف اطلاعات کش برنامه می‌شود. می‌دانید که انجام این کار در گوشی های اندرویدی از طریق منوی تنظیمات برای هر برنامه‌ای که روی گوشی نصب باشد امکانپذیر است اما در گوشی های اپل گزینه‌ای برای انجام این کار ارائه نشده و این مسئله می‌تواند دردسرساز شود. خوشبختانه تیک تاک برای رفع این مشکل امکان حذف کش را از طریق خود اپلیکیشن ارائه کرده است. بنابراین اگر برنامه در گوشی شما اجرا شود شانس استفاده از این روش را خواهید داشت و اگر اجرا نشود، راه حل نام برده شده در این بخش فقط محدود به گوشی های اندرویدی خواهد بود.

اما حذف کش چطور می‌تواند به اجرای بهتر برنامه و رفع باگ های آن کمک کند؟ در برخی مواقع ممکن است باگ و اختلال هایی که اطلاعات کش گوشی یا دیتای آن ایجاد شده باشد که به طبع با حذف این دو مورد برطرف می‌شوند. برای حذف کردن کش برنامه از طریق منوی اصلی آن و در صورتی که اپلیکیشن در گوشی اجرا می‌شود کافیست مراحل زیر طی کنید:

 

حل مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی

 

  • برنامه Tik Tok را اجرا نمایید.
  • به قسمت Me (پروفایل) بروید و آیکون سه نقطه‌ای گوشه سمت راست و فوقانی صفحه را انتخاب کنید.
  • به سمت پایین صفحه اسکرول کنید و گزینه Clear Cache را انتخاب نمایید و انجامش را هم به تایید برسانید.

به همین سادگی ممکن است مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی های اندرویدی و آیفون های اپل رفع شود. اگر امکان اجرای برنامه را به طور کامل ندارید، طبیعتا از طریق منوی تنظیمات آن هم قادر به حذف کش نخواهید بود. در این شرایط اگر گوشی شما یک موبایل اندرویدی است می‌توانید با طی کردن مراحل زیر اطلاعات کش Tik Tok را حذف کنید اما اگر از آیفون های اپل استفاده می‌کنید باید از راه حل هایی که در ادامه شرح داده شده‌اند کمک گرفته و از این مرحله عبور کنید:

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Apps یا Applications را انتخاب کنید.
  • در لیست اپلیکیشن ها به دنبال برنامه تیک تاک باشید و آن را انتخاب نمایید.
  • گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.
  • حذف کش را تایید نمایید.

بعد از انجام این مراحل دوباره سعی در اجرای برنامه داشته باشید. احتمال دارد که مشکل اجرا نشدن اپلیکیشن TikTok یا کرش شدن های دائمی آن با انجام این مراحل رفع شود. اگر این اتفاق رخ نداد باید از راه های بعدی کمک بگیرید.

 

قدم 7: حذف و نصب مجدد برنامه TikTok

یکی دیگر از راه حل های خوبی که می‌توانید از آن برای رفع مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی کمک بگیرید مربوط به حذف و نصب مجدد برنامه می‌شود. جالب است بدانید که انجام این کار خود به خود منجر به حذف شدن اطلاعات کش و دیتای برنامه خواهد شد و می‌تواند روش جایگزینی برای حالت قبل در آیفون های اپل باشد. خوشبختانه حذف برنامه ها هم در گوشی های اندروید و هم در آیفون های اپل به سادگی قابل انجام است. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

 

حل مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی

 

  • ابتدا آیکون برنامه تیک تاک را روی صفحه اصلی گوشی پیدا کنید.
  • انگشت خود را روی آن قرار داده و چند لحظه نگه دارید تا حالت ادیت یا ویرایش فعال شود.
  • آیکون با نماد"ضربدر" را از گوشه آیکون برنامه انتخاب کنید یا اگر این آیکون را در گوشی های اندرویدی نمی‌بینید، گزینه Uninstall را انتخاب کنید یا آیکون برنامه را به قسمتی که با نماد "سطل آشغال" ارائه شده است منتقل نمایید.
  • حذف برنامه را تایید کنید.

بعد از اینکه برنامه TikTok به طور کامل از گوشی حذف شد، یک مرتبه موبایل خود را ریستارت کنید. حالا دوباره به گوگل پلی استور یا اپ استور مراجعه کرده و برنامه تیک تاک را دانلود کنید. یک ابزار تغییر IP مناسب را در گوشی فعال کرده و وارد برنامه TikTok شوید. به احتمال خیلی زیاد مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی شما برطرف می‌شود. در صورتی که همچنان با این مشکل رو به رو بودید از راه حل های بعدی که نام می‌بریم کمک بگیرید.

 

قدم 8: خالی کردن حافظه گوشی و رفع مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک

حافظه داخلی گوشی های موبایل یکی از مهمترین بخش هایی است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود و در صورتی که به خوبی بهینه سازی نگردد می‌تواند باگ های متعددی را به وجود آورد. در خیلی از مواقع پر بودن حافظه گوشی یا حتی اشغال بودن بیش از 80 درصد آن می‌تواند در عملکرد اپلیکیشن ها و بستر نرم افزاری موبایل اختلال ایجاد کند. این مشکل به ویژه در گوشی های میان رده و پایین رده اندرویدی به شکل محسوس تری قابل مشاهده خواهد بود. بنابراین این احتمال وجود دارد که مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک گوشی شما هم ناشی از همین امر و پر بودن حافظه گوشی باشد.

بنابراین برای رفع مشکل توصیه داریم اطلاعات اضافه خوبی را حذف کنید و بدین ترتیب فضای خالی مناسبی را روی حافظه آن به وجود آورید. برای بررسی وضعیت حافظه گوشی در اندرویدی می‌توانید به مسیر Settings > Storage بروید و در آیفون های اپل هم مسیر Settings > General > Storage را طی کنید. بهترین روش ها برای خالی کردن حافظه گوشی شامل مواردی مثل حذف اپلیکیشن های اضافه و غیرضروری، انتقال عکس و ویدیو های گالری به کامپیوتر، حذف اطلاعات کش و غیره می‌شوند. سعی کید به هر ترتیب و با هر ترفندی که می‌توانید حداقل 30 درصد حافظه گوشی را آزاد بگذارید.

 

حل مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی

 

بعد از اینکه حافظه گوشی را تا حد ممکن خالی کردید و حداقل 30 درصد آن را آزاد گذاشتید، یک مرتبه موبایل خود را ریستارت کنید و سپس ابزار تغییر IP مناسبی را در آن اجرا نمایید. حالا برنامه تیک تاک را باز کنید و از آن استفاده به عمل آورید. به احتمال زیاد مشکلات اجرایی برنامه به طور کامل رفع می‌شوند. اگر اینطور نشد باید از راه حل های بعدی کمک بگیرید.

 

قدم 9: منتظر آپدیت های بعدی Tik Tok باشید

اگر راه حل هایی که تا به اینجای کار نام بردیم نتوانستند مشکلاتی مثل کرش شدن یا باز نشدن برنامه تیک تاک را در گوشی شما رفع کنند، بهتر است کمی صبور باشید و منتظر بمانید تا یک آپدیت جدید از سمت این برنامه ارائه گردد. به خاطر داشته باشید که همیشه اختلال عملکرد اپلیکیشن ها ناشی از بروز مشکل در گوشی شما نیست و گاها یک برنامه ممکن است در کدنویسی خود باگ هایی داشته باشد که طبیعتا با گزارش کاربران در آپدیت های بعدی رفع خواهد شد.

بنابراین چون اصلی ترین راه حل های رفع مشکل تا به اینجای کار عنوان شدند و نتیجه لازم را در گوشی شما نداشتند، احتمال اینکه مشکل از سمت خود برنامه باشد بسیار بالاست. پس پیشنهاد می‌کنیم منتظر انتشار آپدیت های بعدی برنامه تیک تاک بمانید و در صورتی که باز هم با نصب آپدیت های بعدی برنامه مشکل باز نشدن یا کرش شدن Tik Tok ادامه پیدا کرد، از راه حل های بعدی کمک بگیرید. راه حل هایی که در ادامه نام می‌بریم می‌توانند منجر به از دست رفتن اطلاعات شخصی شما و تنظیماتتان در دستگاه گردند.

 

قدم 10: ریستور بکاپ قدیمی

بنا به گزارش برخی کاربران ریستور کردن یک فایل بکاپ آپ قدیمی در گوشی و به ویژه در آیفون های اپل می‌تواند منجر به رفع مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک شود. بنابراین بد نیست که شما هم از این روش و راه حل استفاده کنید. در نظر داشته باشید که با انجام این کار اطلاعات فعلی گوشی حذف و وضعیت آن به حالتی که در بکاپ قبلی ذخیره شده باز گردانده می‌شود. بنابراین اگر لازم است از اطلاعات خاص و مهمی که دارید بکاپ تهیه کنید. برای ریستور بکاپ قدیمی در گوشی های اندرویدی می‌توان از برنامه های مختلفی استفاده کرد اما طبیعتا باید قبلا هم از این برنامه ها برای بکاپ گرفتن از گوشی استفاده کرده باشید، در غیر این صورت عملا این راه حل برایتان غیر قابل استفاده می‌شود.

 

حل مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی

 

شرایط کاملا مشابه برای گوشی های اپل و آیفون های این شرکت هم برقرار است و در صورتی که قبلا از اطلاعات آیفون بکاپی تهیه کرده باشید، حالا قادر به ریستور آن خواهید بود. عموما کاربران ایرانی بکاپ آیفون های اپل را از طریق برنامه آیتیونز (iTunes) انجام می‌دهند. بنابراین خیلی کوتاه نحوه ریستور بکاپ از طریق این برنامه را شرح می‌دهیم. برای انجام این کار باید گوشی اپل خود را به کامپیوتری که بکاپ قبلا در آن گرفته شده بود وصل کنید و سپس برنامه آیتیونز را اجرا کرده و اجازه دهید که آیفون توسط آن شناسایی شود.

حالا به قسمت Summary بروید و روی گزینه Restore Backup کلیک کنید. فایل بکاپ مورد نظر را انتخاب کرده و ریستور شدن آن را تایید کنید. در این شرایط آیفون شما ریستارت می‌شود و ریستور اطاعات آن تکمیل خواهد شد. بعد از اینکه این اتفاق با موفقیت انجام شد می‌توانید اتصال گوشی از کامپیوتر را قطع کنید و در صورت نیاز برنامه TikTok را مجددا دانلود نمایید و آن را اجرا کنید. به احتمال خیلی زیاد مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی شما رفع می‌شوید.

 

قدم 11: حذف پارتیشن کش (Wipe Cache Partition)

این راه حل مخصوص گوشی های اندرویدی است و در آیفون های اپل قابل استفاده نخواهد بود. در این روش کل اطلاعات ذخیره شده در پارتیشن کش گوشی حذف می‌شوند و حذف این اطلاعات محدود به تنها برنامه تیک تاک نخواهد بود. بدین ترتیب اگر هر باگی در داده های کش گوشی منجر به بروز اختلال در عملکرد آن شده باشند از بین خواهند رفت. اما چطور می‌توانید پارتیشن کش گوشی های اندرویدی را به طور کامل حذف کرد؟ برای انجام این کار باید گوشی را ابتدا وارد ریکاوری (Recovery Mode) کنید. انجام این کار با توجه به مدل گوشی شما ممکن است به شیوه منحصر به فردی صورت پذیرد. عموما برای ورود به حالت ریکاوری باید گوشی را خاموش کرد و سپس چند دکمه فیزیکی مختلف را به طور همزمان یا با دنبال کردن الگوی خاصی فشرد تا حالت ریکاوری فعال شود.

 

حل مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی

 

برای اینکه با نحوه دقیق انجام این کار آشنا شوید بهتر است در گوگل نام گوشی خودتان و نحوه ورود به حالت Recovery Mode را به صورت انگلیسی جستجو کنید. بعد از اینکه گوشی را به حالت مذکور منتقل کردید، باید گزینه Wipe Cache Partition را انتخاب کنید. جهش مابین گزینه های مختلف منوی ریکاوری با استفاده از دکمه تنظیم صدا (Volume) انجام می‌شود و برای انتخاب هر گزینه هم کافیست دکمه پاور (Power) را فشار دهید. بعد از اینکه گزینه وایپ پارتیشن کش را انتخاب و تایید کردید و این پروسه انجام شد، گزینه Reboot Device را انتخاب کنید تا دستگاه ریستارت شود. سپس عملکرد برنامه تیک تاک را بررسی کنید. به احتمال بالا مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک رفع می‌شود.

 

قدم 12: فکتوری ریست

فکتوری ریست (factory Reset) به عقیده ما آخرین راه حلی است که می‌توانید از آن برای مقابله با مشکل درست کار نکردن تیک تاک و کرش شدن یا باز نشدن آن کمک بگیرید. دقت داشته باشید که با فکتوری ریست کردن گوشی تمام اطلاعات روی آن حذف می‌شوند و دستگاه با تنظیمات پیش فرض کارخانه راه اندازی خواهد شد. بنابراین شاید بهتر باشد قبل از انجام این کار خوب فکر کنید یا حداقل یک فایل بکاپ از محتوای فعلی گوشی اندرویدی یا آیفون خود تهیه نمایید.

به منظور فکتوری ریست گوشی های اندرویدی کافیست به مسیر Settings > Backup & Restore بروید و گزینه Factory Reset یا گزینه های مشابه دیگر را انتخاب کنید. در برخی از گوشی های اندرویدی ممکن است مسیر دستیابی به این گزینه کمی متفاوت باشد. اما در آیفون های اپل برای انجام فکتوری ریست باید مسیر Settings > General > Reset > Erase طی شود و گزینه Erase All Content and Settings انتخاب گردد. پس از انتخاب این گزینه باید با انجام فکتوری ریست موافقت به عمل آورید. گوشی شما در این حالت ریستارت خواهد شد و با تنظیمات پیش فرض کارخانه راه اندازی می‌شود.

مراحل راه اندازی اولیه گوشی اندرویدی یا آیفون خود را طی کنید و بعد از اینکه همه چیز به روال مناسب و مد نظرتان بازگردانده شد دوباره برنامه TikTok را روی دستگاه نصب کنید و عملکردش را مورد ارزیابی قرار دهید. به احتمال خیلی زیاد مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی به طور کامل رفع می‌شود. اگر این اتفاق رخ نداد تنها راه حل پیش رویتان همان راهی است که در "قدم 9" به آن اشاره کرده بودیم! یعنی باید منتظر بمانید تا یک آپدیت جدید از سمت تیک تاک منتشر شود، چون بدون شک مشکل از سمت این برنامه است و به گوشی شما مربوط نمی‌شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی راه حل هایی پرداختیم که با استفاده از آن ها قادر به رفع مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی های اندرویدی و آیفون های اپل خواهید بود. در نظر داشته باشید که این راه حل ها بدون شک باید مشکل برنامه TikTok را در گوشی شما رفع کنند و اگر این اتفاق رخ ندهد، مطمئنا منشا مشکل به باگ های کدنویسی خود برنامه مربوط خواهد شد و باید با انتشار آپدیت در آینده رفع شود. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.