آموزش ساخت استیکر در اسنپ چت (Snapchat)

آموزش و ترفندها 11 بهمن 1398 علی مظفری

آموزش ساخت استیکر در اسنپ چت (Snapchat)

اپلیکیشن اسنپ چت (Snapchat) به شما این امکان را می‌دهد تا از عکس های گالری موبایل خود یا عکس های آنی که با دوربین گوشی و از طریق این برنامه ضبط می‌کنید، استیکر بسازید! این استیکر ها قابلیت ارسال برای دیگر کاربران را دارند. در ادامه این مطلب به آموزش ساخت استیکر در اسنپ چت می‌پردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین آیتم هایی که این روزها در اپلیکیشن های پیام رسان و فعال در حوزه شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، استیکر ها هستند. استیکر ها را می‌توان به شیوه ها و شکل و شمایل گوناگون ساخت و هم اکنون در هر اپلیکیشنی گستره عظیمی از این آیتم ها ارائه شده‌اند. به عنوان مثال ممکن است یک استیکر مخصوص شخصیت خاص و معروفی باشد یا استیکر دیگری از یک انیمیشن کارتونی تهیه شود. اما در بین تمام این موارد استیکر هایی که از روی عکس های شخصی افراد طراحی می‌شوند جذابیت خاصی دارند! برای مثال استیکری را تصور کنید که از صورت شما یا دوستتان تشکیل شده باشد.

برنامه اسنپ چت به عنوان یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های فعلی در حوزه سوشال مدیا (Social Media) یا همان شبکه های اجتماعی یکی از برنامه هایی است که از قابلیت ساختن استیکر از عکس های گالری و دوربین پشتیبانی می‌کند، اما متاسفانه خیلی از کاربران با نحوه دقیق انجام این کار در برنامه مذکور آشنایی ندارند. بنابراین لازم دانستیم در یک مقاله اختصاصی به طور دقیق نحوه ساخت استیکر در اسنپ چت را برایتان شرح دهیم. همچنین به طور مختصر شما را با نحوه ارسال استیکر هایی که در این برنامه ساخته‌اید برای دیگران آشنا خواهیم کرد. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

ساخت استیکر در اسنپ چت پس از عکس گرفتن از دوربین

اولین روش ساختن استیکر در برنامه Snapchat مربوط به حالتی می‌شود که شما عکسی را به طور آنی با دوربین موبایل خود و از طریق این اپلیکیشن ضبط کنید و سریعا تمایل به ساخت یک استیکر از آن داشته باشید. بنابراین در این روش عکسی از گالری موبایل شما انتخاب نمی‌شود و باید عکس را در همان لحظه ضبط کرده و استیکرش را بسازید. اما چطور قادر به انجام این کار خواهید بود؟

 

 ساخت استیکر در اسنپ چت

 

برای انجام این پروسه ابتدا برنامه Snapchat را روی گوشی خودتان اجرا کنید و در بخشی که دوربین موبایلتان فعال می‌شود، یک عکس از شخص یا منظره‌ای که تمایل به ساخت استیکرش را دارید ضبط کنید. به محض اینکه عکس را ضبط کنید محیطی شبیه به عکس فوق و سمت چپ پیش رویتان قرار می‌گیرد. از آیکون هایی که در لبه سمت راست برنامه ارائه شده‌اند، آیکون با نماد "قیچی" را انتخاب کنید. حالا بخشی از تصویر که می‌خواهید برش داده شده و به استیکر تبدیل شود را با انگشتتان انتخاب کنید تا حالتی مثل عکس سمت راست به وجود آید.

 

 ساخت استیکر در اسنپ چت

 

به محض اینکه انگشت خود را از روی صفحه نمایش بردارید، یک استیکر از منطقه‌ای که در عکس انتخاب کرده بودید ساخته شده و به صورت فوق روی صفحه نمایش گوشی نمایان می‌شود. بدین ترتیب آن استیکر در کلکسیون استیکر های اسنپ چت شما هم ذخیره خواهد شد. به همین سادگی پروسه ساخت استیکر در اسنپ از طریق دوربین و ضبط آنی عکس به پایان می‌رسد.

 

ساختن استیکر Smapchat از عکس های گالری

برای ساختن Sticker در برنامه اسنپ چت لزومی ندارد که حتما یک عکس آنی ضبط کنید، بلکه می‌توانید استیکر مورد نظرتان را از عکس های قبلی ذخیره شده در حافظه گوشی و گالری موبایلتان هم بسازید. برای انجام این کار ابتدا برنامه نام برده شده را در موبایل خود اجرا کنید و به بخش Memories بروید. این گزینه در نوار زیرین صفحه نمایش داده می‌شود. حالا از منوی فوقانی برنامه گزینه Camera Roll را انتخاب کنید تا لیست عکس هایی که با دوربین گوشی گرفته بودید نمایان شود.

 

 ساخت استیکر در اسنپ چت

 

عکس مورد نظرتان را از لیست انتخاب کنید و انگشت خود را روی وسط عکس قرار داده و چند ثانیه نگه دارید تا یک پنجره پاپ آپ نمایان شود. در این پنجره گزینه های مختلفی برای ویرایش عکس انتخابی ارائه شده‌اند. از بین گزینه های موجود باید گزینه Edit Photo را انتخاب کنید. حالا از بین آیکون هایی که نمایان شده‌اند آیکون "قیچی" را انتخاب کنید.

 

 ساخت استیکر در اسنپ چت

 

انگشت خود را روی بخشی از تصویر که می‌خواهید استیکر از آن انتخاب و ساخته شود قرار داده و این قسمت را برش بزنید. برای مثال اگر می‌خواهید صورت شما در تصویر به عنوان استیکر انتخاب شود، کافیست با انگشت یک دایره دور آن بکشید تا محتوای داخل دایره برش خورده و به عنوان تصویر اصلی استیکر انتخاب شود. به محض اینکه انگشت خود را از روی صفحه گوشی بردارید، استیکر ساخته شده و در لیست کلکسیون استیکر هایتان اضافه می‌شود. اما حالا که استیکر های مورد نظرتان ساخته شده‌اند، چطور می‌توانید آن ها را برای دیگر کاربران و دوستان خود ارسال کنید؟ همچنین چطور قادر به اضافه کردن این استیکر ها به دیگر عکس هایتان خواهید بود؟

 

اضافه کردن Sticker به عکس ها

برنامه اسنپ چت این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که استیکر های ساخته شده خود را روی عکس هایی که می‌خواهید برای کاربران ارسال کنید ضمیمه نمایید. برای انجام این کار کافیست ابتدا عکس مورد نظرتان را ضبط کرده یا از گالری موبایل انتخاب کنید تا آماده ارسال برای دیگر مخاطبین باشد. سپس از بین آیکون هایی که مثل عکس زیر در لبه سمت راست صفحه نمایش نمایان می‌شوند، گزینه "استیکر" را انتخاب کنید. این گزینه با یک برچسب مربعی شکل که لبه آن باز است نمایش داده شده می‌شود.

 

 ساخت استیکر در اسنپ چت

 

مشاهده خواهید کرد که لیست استیکر های اسنپ چت نمایش داده می‌شوند. حالا وارد بخشی شوید که با آیکون "قیچی" مشخص شده است. در این قسمت کلکسیون استیکرهایی که شما ساخته‌اید ذخیره شده و نمایش داده می‌شوند. استیکر مورد نظرتان را از لیست انتخاب کنید تا به عکس اضافه گردد. سپس می‌توانید با کشیدن انگشت خود روی صفحه مکان استیکر را جابجا کنید یا با قرار دادن دو انگشت روی صفحه و نزدیک کردن آن ها با هم دستور کوچک کردن ابعاد استیکر را صادر کنید. طبیعتا با دور کردن انگشت خود از یکدیگر هم استیکر انتخاب شده بزرگ می‌شود. در نهایت گزینه آبی رنگ ارسال پیام (گوشه سمت راست و پایین صفحه) را لمس کنید و اسنپ خود را برای دوستانتان بفرستید.

 

ارسال استیکر در چت های اسنپ چت

اما استیکرهای ساخته‌ شده در چت یا همان پنجره های گفتگوی برنامه هم ارائه شده و قابل استفاده خواهند بود. به بیان دیگر شما می‌توانید در حین چت کردن با دوستان خود استیکر هایی را برای آن ها ارسال کنید که خودتان شخصا این استیکر ها را ساخته‌اید. برای انجام این کار کافیست در زمان چت کردن آیکون استیکر را از گوشه فیلد تایپ لمس کنید و از منوی زیرین صفحه آیکون با نماد "قیچی" را انتخاب نمایید. بدین ترتیب لیست یا کلکسیون استیکرهایی که ساخته‌اید نمایش داده می‌شوند. هر استیکری که تمایل دارید را از لیست انتخاب کرده و دستور ارسال آن را صادر کنید تا برای دوستتان ارسال گردد.

 

 ساخت استیکر در اسنپ چت

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش ساخت استیکر در اسنپ چت و ارسال آن در پنجره های چت یا اضافه کردن آن به اسنپ های دیگر پرداختیم. استفاده از این قابلیت در برخی مواقع می‌تواند بسیار جالب باشد و منجر به ایجاد تصاویر خنده‌آور و بامزه‌ای شود که بدون تردید شما و دوستانتان از آن ها لذت خواهید برد. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.