برنامه Instagram Threads چیست و چه کارایی دارد؟

آموزش و ترفندها 01 مرداد 1402 علی مظفری

برنامه Instagram Threads چیست و چه کارایی دارد؟

برنامه Instagram Threads (اینستاگرام تردز) جدیدترین اپلیکیشنی است که توسط تیم فیسبوک (صاحب اینستاگرام) توسعه داده شده و هم اکنون به عنوان یک برنامه مستقل برای گوشی های اندرویدی و آیفون ها منتشر شده است. این برنامه در واقع یک اپلیکیشن پیام رسان است که با لیست Close Friends (دوستان نزدیک) اینستاگرام کاربر در تعامل خواهد بود. در ادامه بیشتر در رابطه با جزئیات اپلیکیشن Instagram Threads و قابلیت های آن صحبت می‌کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های حوزه شبکه اجتماعی در سراسر دنیا به تازگی یک برنامه جدید تحت عنوان Instagram Threads یا اینستاگرام تردز را ارائه کرده که امکان تعامل بهتر کاربرانی که در اینستاگرام به عنوان دوست نزدیک (Close Friends) برای یکدیگر معرفی شده‌اند را فراهم می‌کند. بنابراین اینستاگرام تردز یک اپلیکیشن مستقل است اما مستقیما با پروفایل اینستاگرام کاربران در ارتباط خواهد بود و به آن لینک می‌شود تا امکان دریافت اطلاعات از آن را داشته باشد.

اپلیکیشن Instagram Threads را می‌توان یک برنامه پیام رسان بسیار ساده در نظر گرفت چون امکان اشتراک گذاری و ارسال پیام های متنی، ویدیویی و عکس را فراهم می‌سازد، البته بدین صورت که ارسال موارد نام برده شده فقط مابین کاربرانی امکانپذیر خواهد بود که به عنوان دوست نزدیک (Close Friends) در اینستاگرام معرفی شده باشند. در ادامه این مقاله بیشتر در رابطه با اپلیکیشن نام برده شده صحبت خواهیم کرد. بنابراین با فروشگاه ادبازار همراه باشید.

 

برنامه Instagram Threads چیست؟

برنامه Instagram Threads

در بخش قبل تقریبا ماهیت اپلیکیشن اینستاگرام تردز را برایتان شرح دادیم اما حالا کمی دقیق تر در رابطه با آن صحبت می‌کنیم. طبق تعریف و توضیحی که خود اینستاگرام ارائه کرده، برنامه Instagram Threads در واقع یک اپلیکیشن پیام رسانی مبتنی بر دوربین برای گوشی های اندرویدی و آیفون های اپل است که قابلیت لینک شدن به پروفایل اینستاگرام کاربران را دارد و امکان رد و بدل پیام های مختلف مابین افرادی را فراهم می‌سازد که خود را به عنوان دوست نزدیک یا همان Close Friends در اینستاگرام تعریف کرده‌اند. اینستاگرام مدعی شده که اپلیکیشن Instagram Threads سبب می‌شود کاربران بتوانند به شکل جامع تری از طریق دوربین گوشی و به طور تصویری با یکدیگر در ارتباط و تعامل باشند. این تعامل می‌تواند از طریق پیام دایرکت (Direct Message) یا از طریق استوری (Instagram Stories) صورت پذیرد.

شرکت اینستاگرام ضمن رونمایی از اپلیکیشن تردز اشاره داشته که این برنامه سبب می‌شود تا افرادی که به عنوان دوستان نزدیک یکدیگر در اینستاگرام معرفی شده‌اند در یک محیط خصوصی تر به طور مستقیم با هم در ارتباط قرار گیرند و به رد و بدل پیام های تصویری بپردازند. بنابراین با توجه به این توضیحات ماهیت اپلیکیشن اینستاگرام تردز به طور کامل مشخص است. برخلاف تصور خیلی از افراد Instagram Threads یک قابلیت جدید برای برنامه اینستاگرام نیست بلکه یک اپلیکیشن پیام رسان مستقل محسوب می‌شود که توسط تیم فیسبوک توسعه داده شده و قابلیت لینک شدن به اینستاگرام و بستری برای رد و بدل پیام مابین Close Friends اینستاگرام را فراهم می‌کند.

 

آشنایی بیشتر با اپلیکیشن اینستاگرام تردز (Instagram Threads)

اگر برنامه اینستاگرام تردز را روی گوشی خودتان نصب کنید متوجه خواهید شد که اپلیکیشن مذکور بسیار ساده طراحی شده و خیلی ویژگی های زیادی ندارد. یعنی انتظار نداشته باشید که با یک اپلیکیشن پیام رسان فوق‌العاده کاربردی رو به رو شوید! اینستاگرام تردز یک برنامه پیام رسان معمولی است که در کنار خود اینستاگرام معنا پیدا می‌کند و بدون لینک کردن پروفایل اینستاگرام تقریبا کارایی نخواهد داشت. محیط و رابط این برنامه بسیار ساده طراحی شده و کاربر به راحتی می‌تواند با آن در تعامل مستقیم قرار گیرد.

همانطور که قبلا گفتیم برنامه Instagram Threads به شما ین امکان را می‌دهد تا به طور مستقل و در محیطی متفاوت با دوستان نزدیک اینستاگرامی خود در ارتباط قرار گرفته و حتی مشخص کنید چه کسانی بتوانند از طریق این برنامه به شما دسترسی داشته باشند. در محیط اپلیکیشن مذکور سه قسمت مختلف طراحی شده که به شرح زیر هستند:

  • قسمت دوربین (Camera): بخش دوربین دقیقا مشابه با قسمت دوربین اپلیکیشن هایی مثل اسنپ چت (Sanpchat) عمل می‌کند و قسمتی است که به طور پیش فرض با اجرای اپلیکیشن Instagram Threads شاهد باز شدن آن خواهید بود. در این بخش دوربین گوشی فعال می‌شود و شما می‌توانید عکس یا ویدیوی آنی را ضبط و برای دوستان نزدیک اینستاگرام خود ارسال کنید. دقت داشته باشید که در این قسمت هیچ فیلتری برای زیبا کردن عکس و ویدیو ها ارائه نشده اما احتمال دارد در آینده اینستاگرام فیلترهایی را به این قسمت اضافه کند. در این صفحه آیکون های میانبری از دوستان نزدیک اینستاگرامی کاربر نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند آیکون میانبر هر شخصی که تمایل دارد را برای اشتراک گذاری ویدیو یا عکس خود انتخاب کند. عکس ها و ویدیو هایی که در این بخش ضبط و برای دوستان نزدیک اینستاگرامی ارسال می‌شوند می‌توانند در گالری گوشی هم ذخیره گردند.

برنامه Instagram Threads

  • قسمت اینباکس (Inbox): همانطور که از نام این قسمت حدس می‌زنید، در این بخش مجموعه پیام های جدیدی که توسط دوستان نزدیک اینستاگرامی خود و از طریق اپلیکیشن Instagram Threads دریافت کرده‌اید نمایش داده خواهند شد. در این بخش پیام های مستقل کاربران در دسته‌بندی های مشخص طبقه‌بندی می‌شوند. نکته جالب اینجاست که در قسمت اینباکس اپلیکیشن اینستاگرام تردز پنجره های چت گروهی هم نمایش داده می‌شوند، البته با این شرط که تمام اعضای آن گروه به عنوان دوست نزدیک اینستاگرامی شما تعریف شده باشند.

 

حالا وقتشه! اینو بخون ترفندهایی برای نمایش پست در اکسپلور اینستاگرام

 

  • قسمت وضعیت (Status): این قسمت بخشی از اپلیکیشن اینستاگرام تردز است که در آن کاربر می‌تواند برای خود استاتوس تعریف کند. برای ایجاد هر وضعیت کافیست که یک اموجی انتخاب شود و سپس متنی که مورد نظر کاربر است تایپ گردد. اینستاگرام برای استاتوس کاربران آپشن های متنی پیش فرضی هم ارائه کرده اما مطمئنا کمتر کاربری از آن ها استفاده می‌کند و همه ترجیح می‌دهند استاتوس اختصاصی خودشان را در این صفحه ثبت کنند. پس از مشخص کردن متن استاتوس باید مدت زمان آن را مشخص کنید که می‌تواند مابین یک تا چهار ساعت باشد. جالب است بدانید که قابلیت اضافه کردن استاتوس صوتی هم در برنامه Instagram Threads وجود دارد.

 

ایجاد لیست دوستان نزدیک اینستاگرامی (Instagram Close Friends)

همانطور که گفتیم برای اپلیکیشن اینستاگرام تردز مستقیما با لیست دوستان نزدیک اینستاگرامی کاربر در ارتباط خواهد بود و امکان رد و بدل پیام مابین افرادی را فراهم می‌کند که به عنوان دوست نزدیک در اینستاگرام تعریف شده باشند. بنابراین شما باید برای استفاده از اپلیکیشن Instagram Threads حتما در خود اینستاگرام دوستان نزدیک داشته باشید. برای اضافه کردن دوست نزدیک (Close Friends) در اینستاگرام کافیست به شرح زیر عمل کنید:

  • اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.
  • از منوی پایین صفحه گزینه پروفایل (Profile) را انتخاب کنید.
  • آیکون سه خطی گوشه سمت راست و بالای صفحه را انتخاب کنید.
  • گزینه Close Friends را انتخاب نمایید.
  • گزینه Add کنار آیکون پروفایل افرادی که می‌خواهید به عنوان دوست نزدیک شما در اینستاگرام انتخاب شوند را لمس کنید. می‌توانید چندین نفر را به طور همزمان انتخاب نمایید.

نکته: برای جستجوی نام افراد خاص کافیست از آیکون جستجوی بالای صفحه استفاده کنید و نام پروفایل فرد مورد نظرتان را جستجو کرده و سپس عبارت Add کنار نام وی را لمس کنید تا به لیست دوستان نزدیک اینستاگرامتان اضافه شود.

  • در نهایت گزینه Done را از گوشه صفحه لمس نمایید.

بدین ترتیب لیست دوستان نزدیک (Close Friends) در اینستاگرام تعریف می‌شود. حالا باید دوستان نزدیک اینستاگرامی خود را به برنامه Instagram Threads لینک کنید. برای انجام این کار کافیست به شرح زیر عمل نمایید:

برنامه Instagram Threads

  • اپلیکیشن اینستاگرام تردز را اجرا کنید.
  • گزینه Home را از بخش فوقانی صفحه انتخاب نمایید.
  • آیکون سه خطی گوشه سمت چپ و فوقانی صفحه را انتخاب کنید.
  • گزینه Close Friends را انتخاب نمایید.
  • افراد مورد نظرتان را از لیست انتخاب کنید و گزینه Done را لمس نمایید.

بدین ترتیب لیست دوستان نزدیک اینستاگرام و اپلیکیشن تردز ایجاد می‌شود. حالا می‌توانید بدون محدودیت از برنامه Instagram Threads استفاده کنید. این اپلیکیشن از روز سوم ماه اکتبر (October) منتشر شده و شامل دو نسخه اندرویدی و سازگار با iOS می‌شود.

 

دانلود برنامه Instagram Threads

اپلیکیشن اینستاگرام تردز در روز سوم ماه اکتبر سال 2019 منتشر شد و هم اکنون به طور رسمی از گوگل پلی استور (Google Play Store) و اپ استور (App Store) قابل دانلود است. این اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان عرضه شده و برای نصب و استفاده از آن نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای وجود ندارد. برای دانلود این اپلیکیشن بر روی لینک های ضمیمه شده بخش زیر کلیک کنید.

دانلود اپلیکیشن Instagram Threads از گوگل پلی استور

دانلود اپلیکیشن Instagram Threads از اپل استور

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در رابطه با اپلیکیشن جدید Instagram Threads صحبت کردیم و قابلیت های این برنامه را برایتان شرح دادیم. این اپلیکیشن در واقع یک برنامه پیام رسان ساده است که برای استفاده در کنار اینستاگرام طراحی شده و امکان رد و بدل پیام مابین افرادی را امکانپذیر می‌کند که به عنوان دوست نزدیک (Close Friends) در اینستاگرام معرفی شده باشند. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.