آموزش ارسال پیام زمان دار در تلگرام

آموزش و ترفندها 20 اسفند 1397 علی مظفری

آموزش ارسال پیام زمان دار در تلگرام

تلگرام (Telegram) قابلیتی را به اپلیکیشن محبوب خود اضافه کرده که به موجب آن کاربران می‌توانند برای دیگران پیام های زمان بندی شده یا اصطلاحا زمان دار ارسال کنند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش نحوه ارسال پیام زمان دار در تلگرام بپردازیم و در مورد ماهیت این قابلیت بیشتر صحبت کنیم. بنابراین با فروشگاه ادبازار همراه باشید.

جدبدا تلگرام در بروزرسانی جدیدش در سال 2021 قابلیت های ویژه ای به این اپلیکیشن محبوب اضافه کرده است. برای کسب اطلاع از این ویژگی ها، مقاله قابلیت جدید تلگرام : ویس چت ، حذف خودکار و انتقال چت به تلگرام را دنبال کنید.

مقدمه

تلگرام تقریبا محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان دنیاست و در بین کاربران ایرانی هم از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. با استفاده از این برنامه می‌توان انواع پیام های متنی، عکس، ویدیو و غیره را با اتصال به یک شبکه اینترنت ارسال و دریافت کرد. تلگرام همیشه سعی داشته با ارائه آپدیت های جدید قابلیت های بهتری را برای کاربرانش ارائه کند و این موضوع سبب شده اپلیکیشن مذکور به شدت در بین کاربران محبوب شود. اما آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که چقدر جالب می‌شد اگر می‌توانستید پیام های زمانبندی شده یا زمان دار در تلگرام ارسال کنید؟ به عنوان مثال تصور کنید می‌خواهید پیامی را فردا بعد از ظهر و راس ساعت 3 برای یکی از دوستانتان ارسال نمایید و نگران این مسئله هستید که ممکن است ارسال پیام برای وی را فراموش کنید!

اگر راهی وجود داشته باشد که بتوانید پیام را از امروز تایپ کرده و برای ارسال در ساعت و روز مورد نظرتان زمانبندی کنید چقدر جالب می‌شد! این دقیقا قابلیتی است که تلگرام در جدیدترین نسخه و آپدیت خود ارائه می‌کند ما اصطلاحا به آن ارسال پیام زمان دار یا زمانبندی شده می‌گوییم. خوشبختانه ارسال پیام زمان دار در تلگرام اصلا کار سختی نیست و انجام این کر به راحتی امکانپذیر خواهد بود. همچنین امکان مدیریت تمام پیام های زمانبندی شده تلگرام هم وجود دارد، یعنی شما می‌توانید بعد از زمانبندی یک پیام دوباره آن را ویرایش کنید یا ساعت ارسال آن را تغییر دهید یا کلا ارسال آن پیام را کنسل نمایید. در ادامه به آموزش نحوه استفاده از قابلیت ارسال پیام زمانبندی شده در تلگرام می‌پردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

نکته: ارسال پیام های زمان دار هم در پنجره های گفتگوی شخصی و هم در گروه های تلگرام و کانال ها امکانپذیر خواهد بود. بنابراین این قابلیت می‌تواند برای مدیریت کانال ها بسیار مناسب و کاربردی باشد.

 

ارسال پیام زمان دار در تلگرام

خوشبختانه فرستادن پیام های زمان بندی شده در تلگرام کار بسیار ساده‌ای است و شما به راحتی قادر به انجام خواهید بود. بدین منظور قبل از هر چیز جدیدترین نسخه اپلیکیشن تلگرام را روی گوشی نصب کنید. اگر تلگرام روی گوشی شما نصب است، با مراجعه به گوگل پلی استور (Google Play Store) جدیدترین آپدیت آن را دانلود و نصب نمایید. سپس اپلیکیشن تلگرام را اجرا کرده و به شرح زیر عمل کنید:

 

آموزش ارسال پیام زمان دار در تلگرام

 

  • وارد پنجره گفتگویی شوید که می‌خواهید پیام مورد نظرتان به صورت زمانبندی شده در آن ارسال شود.
  • پیام مورد نظر خویش را در فیلد ارسال پیام تایپ نمایید.
  • انگشت خود را روی آیکون آبی رنگ ارسال پیام قرار داده و چند لحظه نگه دارید تا دو گزینه با عناوین "Schedule Message" و "Send Without Sound" نمایان شود.
  • گزینه "Schedule Message" را انتخاب کنید.
  • از جدولی که مشخص شده، تاریخ و ساعت مورد نظرتان برای ارسال خودکار پیام را انتخاب نمایید.
  • گزینه آبی رنگ تایید را لمس کنید.

بدین ترتیب زمانبندی ارسال پیام در تلگرام انجام می‌شود. پیام شما به طور خودکار در ساعت و زمانی که مشخص کرده‌اید در پنجره گفتگوی مورد نظر ارسال خواهد شد. پس به همین سادگی قادر به ارسال پیام زمان دار در تلگرام خواهید بود.

 

مدیریت و ویرایش پیام های زمانبندی شده تلگرام

تصور کنید بعد از اینکه یک پیام را برای ارسال در تلگرام زمانبندی کردید می‌خواهید تغییراتی در آن ایجاد کنید. این تغییرات می‌توانند در متن پیام یا در زمان ارسال صورت پذیرند. یا تصور کنید اصلا تغییر عقیده داده‌اید و می‌خواهید ارسال پیام زمانبندی شده خود را کنسل نمایید. تلگرام برای انجام این کار بهترین راه ممکن را ارائه کرده و یک بخش اختصاصی به منظور مدیدیت و ویرایش پیام های زمانبندی شده ارائه می‌کند. برای دستیابی به تنظیمات این بخش کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

ارسال پیام خودکار در تلگرام

 

  • اپلیکیشن تلگرام را اجرا کرده و وارد پنجره گفتگویی شوید که می‌خواهید پیام های زمانبندی شده آن را ویرایش کنید.
  • آیکون با نماد "جدول" که در بخش سمت راست فیلد تایپ پیام مشاهده می‌شود را انتخاب کنید. مشاهده خواهید کرد که لیستی از پیام های زمانبندی شده شما برای آن پنجره گفتگو نمایش داده می‌شوند.

حالا وقتشه! اینو بخون مشکلات تلگرام و آموزش رفع آن ها

  • برای انجام تغییرات روی هر پیام کافیست یک مرتبه بر روی آن ضربه لمسی بزنید تا گزینه هایی به صورت پاپ آپ نمایان شوند. گزینه هایی که در این حالت نمایان خواهند شد به شرح زیر هستند و هر یک اقداماتی که شرح داده‌ایم را انجام می‌دهند:

- گزینه Send Now: با انتخاب این گزینه پیامی که زمانبندی کرده بودید بلافاصله برای مخاطب ارسال می‌شود و به نوعی از حالت زمان بندی شده خارج خواهد شد.

 

- گزینه Copy: با انتخاب این گزینه پیام انتخاب شده کپی می‌شود.

 

- گزینه Edit: با انتخاب این گزینه امکان ویرایش پیام مورد نظر امکانپذیر خواهد شد. به محض انتخاب این گزینه، متن پیام در فیلد تایپ زیر صفحه نمایان می‌شود و شما می‌توانید تغییرات لازم مورد نظرتان را بر روی آن اعمال کنید. با لمس آیکون "تیک" بعد از انجام تغییرات می‌توانید آن ها را ذخیره نمایید. دقت داشته باشید که انجام این کار هیچ اختلالی در زمانبندی ارسال پیام ایجاد نمی‌کند.

 

- گزینه Reschedule: انتخاب این گزینه به شما این امکان را می‌دهد تا زمان ارسال پیام را دوباره تعیین کنید و به نوعی در زمان ارسال پیام مورد نظر تغییر به وجود آورید.

 

- گزینه Delete: با انتخاب این گزینه پیام زمانبندی شده حذف می‌شود.

 

بنابراین به همین سادگی قادر به مدیریت پیام های زمان بندی شده تلگرام خواهید بود. قابلیت ارسال پیام زمان دار در تلگرام یکی از جدیدترین ویژگی هایی است که در این اپلیکیشن پیام رسان ارائه شده و به شدت هم مورد استقبال کاربران واقع شده است. با استفاده از این قابلیت مدیریت پست ها در کانال های تلگرام به شیوه ساده‌تری امکانپذیر می‌شود و شما می‌توانید پست های عادی کانال خود را برای بازه های زمانی طولانی زمانبندی کنید.

در صورتی که می خواهید تلگرام را از روی گوشی خود پاک کنید حتما سری به مقاله آموزش حذف یا دیلیت اکانت تلگرام بزنید. 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه ارسال پیام زمان دار در تلگرام پرداختیم و همچنین نحوه مدیریت پیام های زمانبندی شده را هم برایتان شرح دادیم. امیدواریم از این مقاله اختصاصی و کوتاه استفاده لازم را به عمل آورده باشید.