آموزش تصویری دیلیت اکانت اینستاگرام (موقت و دائمی)

آموزش و ترفندها 09 مرداد 1402 علی مظفری

آموزش تصویری دیلیت اکانت اینستاگرام (موقت و دائمی)

اینستاگرام این امکان را در اختیار کاربرانش قرار داده تا بتوانند حساب های کاربری خود را به صورت موقت (Temporarily) یا دائمی (Permanently) غیر فعال کنند. ما در این مقاله می‌خواهیم به آموزش تصویری نحوه غیر فعال کردن یا دیلیت اکانت اینستاگرام هم در حالت دائمی و هم در حالت موقت بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

اینستاگرام یکی از پرکارترین شبکه های اجتماعی فعلی است که توانسته در بین کاربران ایرانی از محبوب‌ترین خاصی برخوردار شود. پیش از این در چند مقاله به صحبت در رابطه با برخی مشکلات شایع اینستاگرام و نحوه رفع آن ها و همچنین معرفی برخی از ترفندهای خوب این برنامه پرداختیم. به عنوان مثال اگر علاقمند اینستاگرام هستید مقاله های "رفع مشکل آپلود نشدن پست در اینستاگرام : عکس و ویدیو" و "ترفندهایی برای نمایش پست در اکسپلور اینستاگرام" می‌توانند شامل برایتان جذاب باشند. اما پرمخاطب بودن اینستاگرام بدان معنا نیست که هیچ کاربری هیچوقت به فکر کنار گذاشتن این برنامه نمی‌افتد! اما سوال اینجاست که چطور می‌توان اکانت اینستاگرام را غیر فعال یا اصطلاحا دیلیت کرد؟

دیلیت اکانت (delete account) اینستاگرام به دو روش دائمی و موقت امکانپذیر است. در روش دائمی اکانت برای همیشه غیر فعال می‌شود و امکان دستیابی به محتوای آن در آینده وجود نخواهد داشت اما در حالت دیلیت موقت اکانت، حساب کاربری مورد نظر به طور موقت غیر فعال خواهد شد و هر زمان که کاربر در آینده تمایل داشته باشد می‌توانید حساب خود را دوباره فعال کند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم نحوه غیر فعال کردن اینستاگرام به هر دو روش مذکور را برایتان شرح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقت

در حالت غیر فعالسازی موقت اکانت اینستاگرام کاربر می‌تواند در آینده و هر زمان که تمایل داشت دوباره اکانت خود را فعال کند. در این حالت وقتی اکانت موقتا دیلیت می‌شود، دیگر کاربران با مراجعه به پروفایل اکانت دیلیت شده هیچ پست و جزئیاتی را مشاهده نخواهند کرد. اگر می‌خواهید اکانت اینستاگرام خود را موقتا حذف کنید و احتمال می‌دهید در آینده دوباره از آن استفاده به عمل آورید، مراحل زیر را طی کنید:

 

دیلیت اکانت اینستاگرام

 

  • با کلیک بر روی این قسمت به سایت اینستاگرام مراجعه کنید.
  • وارد اکانتی شوید که قصد غیر فعالسازی آن را دارید.
  • بر روی آیکون چرخ دنده گوشه سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید.
  • گزینه Edit Profile را انتخاب کنید.
  •  

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام

 

  • به سمت پایین صفحه اسکرول نمایید و گزینه Temporarily disable my account را انتخاب کنید.
  • یکی از گزینه های موجود در منوی دراپ داون را انتخاب کنید.
  • پسورد اکانتتان را در فیلد مربوط وارد نمایید.
  • روی گزینه آبی رنگ Temporarily Disable Account کلیک کنید.

بدین ترتیب دیلیت اکانت اینستاگرام شما به طور موقت انجام می‌شود. در آینده و هر زمان که بخواهید می‌توانید دوباره با وارد شدن در اکانت خود آن را فعال نمایید. بنابراین بدین صورت امکان غیر فعالسازی موقت اکانت اینستاگرام میسر می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل

 

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام به طور دائم

حذف یا دیلیت دائمی اکانت اینستاگرام پروسه‌ای است که در آن حساب کاربری اینستا به طور کامل حذف می‌شود و هیچ راهی برای بازگرداندن آن وجود نخواهد داشت. یعنی اکانتی که به طور دائمی حذف شود برای همیشه محتوای خود را از دست می‌دهد. برای حذف کامل و دائمی اکانت اینستاگرام خود کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

حذف دائمی اکانت اینستاگرام

 

  • با کلیک بر روی این قسمت به سایت اینستاگرام مراجعه کنید.
  • حالا روی این قسمت کلیک کنید تا به صفحه درخواست حذف دائمی اکانت اینستاگرام هدایت شوید.
  • از منوی دراپ داون که در عکس فوق با فلش قرمز رنگ مشخص شده یک دلیل برای حذف دائمی اکانت خود انتخاب کنید.

 

دیلیت کردن دائمی اکانت اینستاگرام

 

  • پسورد اکانت خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.
  • روی گزینه قرمز رنگ Permanently Delete My Account کلیک کنید.
  • در پنجره پاپ آپ نمایان شده هم غیرفعالسازی اکانت را تایید نمایید.

بدین ترتیب دیلیت اکانت اینستاگرام به طور دائم انجام می‌شود و دیگر قادر نخواهید بود که از اکانت خود استفاده کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام | راهنمای Instagram

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش دو روش دائمی و موقت دیلیت اکانت اینستاگرام پرداختیم. اگر یک درصد احتمال می‌دهید که در آینده باز هم بخواهید از اکانتتان استفاده کنید، حذف دائمی اکانت را انجام ندهید و از قابلیت حذف موقت اکانت استفاده کنید. با حذف دائمی اکانت تمام اطلاعات آن برای همیشه از بین می‌روند. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.