صفر تا صد ریپورت تلگرام و آموزش رفع فوری ریپورت

آموزش و ترفندها 28 اسفند 1401 علی مظفری

صفر تا صد ریپورت تلگرام و آموزش رفع فوری ریپورت

احتمالا شما هم اصطلاح ریپورت تلگرام (Telegram Report) را شنیده‌اید اما شاید به طور دقیق با ماهیت آن آشنا نباشید یا شاید هم ریپورت شده‌اید و اکانت تلگرامتان شامل محدودیت هایی شده و حالا می‌خواهید خیلی سریع از ریپورت خارج شوید! اما انجام این کار چطور امکانپذیر خواهد بود؟ در این مقاله می‌خواهیم به طور جامع در رابطه با ریپورت تلگرام و رفع فوری ریپورت صحبت کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

ریپورت تلگرام چیست؟

ریپورت شدن (Report) به معنای گزارش است و عموما نتایج نه چندان کاربرپسندی را به همراه دارد! ریپورت در اپلیکیشن تلگرام (Telegram) پروسه‌ای است که در آن یک کاربر بنا به هر دلیل گزارش نقض قوانین یا ایجاد مزاحمت یک کاربر دیگر را برای سرورهای تلگرام ارسال می‌کند. به عنوان مثال تصور کنید فردی ناشناس در تلگرام برای شما پیام های تبلیغاتی یا اسپم ارسال می‌کند و بدین ترتیب منجر به مزاحمت شما می‌شود. در این شرایط شما می‌توانید آن فرد را ریپورت کنید و از ایجاد مزاحمت برای خود جلوگیری به عمل آورید. اگر تعداد ریپورت هایی که برای آن کاربر فرستاده شده به حد معینی برسند و تلگرام مطمئن شود که کاربر مورد نظر در حال انجام اقدامات نادرست و مزاحمت برای دیگران است، اکانت (Account) وی را به صورتی بلاک می‌کند که او دیگر قادر به ارسال پیام برای افراد ناشناس نخواهد بود. در این شرایط اصطلاحا گفته می‌شود اکانت آن فرد ریپورت شده و او باید به فکر رفع ریپورت تلگرام باشد.

ریپورت فقط مربوط به ارسال پیغام های خصوصی نمی‌شود و اگر کاربری در داخل یک گروه هم پیغام هایی ارسال کند که توسط دیگر کاربران ریپورت شود، ممکن است اکانت وی به شیوه مشابه بلاک گردد. زمانی که یک اکانت در تلگرام ریپورت شود و طبق قوانین ریپورت بلاک گردد، دیگر نمی‌تواند برای افراد ناشناس هیچ پیغام خصوصی ارسال کند و فقط قادر خواهد بود برای افرادی پیام بفرستد که در لیست مخاطبین آن ها ذخیره شده باشد. اما ریپورت شدن در تلگرام همیشه هم به دلیل مزاحمت، اسپم و غیره رخ نمی‌دهد و گاها بنا به دلایل نامعلوم و با ناآگاهی دیگران و ریپورت کردن اشتباه آن ها صورت می‌پذیرد. در این شرایط باید به فکر رفع فوری ریپورت تلگرام باشید. اما انجام این کار چطور ممکن است؟ در ادامه این مطلب بیشتر در رابطه با جزئیات ریپورت در اپلیکیشن تلگرام و روش های رفع آن صحبت می‌کنیم. بنابراین با فروشگاه ادبازار همراه باشید.

چطور ریپورت می‌شویم؟

ریپورت کردن کاربران تلگرام به دو حالت انجام می‌شود. حالت اول مربوط به شرایط است که پیغام خاص یک کاربر از طرف دیگران ریپورت خواهد شد و حالت دوم مربوط به زمانی می‌شود که کاربر برای دیگران پیغام خصوصی ارسال می‌کند و آن ها پیغام وی را به عنوان پیغام مزاحم ریپورت می‌نمایند. عموما حالت دوم مهمترین عامل ریپورت شدن در تلگرام است و می‌تواند سریعتر منجر به بلاک کاربر و اعمال محدودیت های ارسال پیام برای وی شود. اما دقیقا چطور این گزارش مزاحمت از سوی کاربران ارسال می‌شود؟ زمانی که یک پیغام از سمت کاربر ناشناسی برای یک فرد ارسال شود، دریافت کننده یک پیام با گزینه در بخش فوقانی پنجره چت مشاهده خواهد کرد که Report Spam نام دارد. با انتخاب این گزینه از سمت دریافت کننده پیام، مخاطبی که پیغام را ارسال کرده ریپورت می‌شود.

ریپورت تلگرام و آموزش رفع فوری ریپورت

حال تصور کنید تلگرام از سمت چندین نفر گزارش ریپورت را برای یک اکانت مشابه دریافت کند. در اینگونه مواقع محدودیت های ریپورت تلگرام روی اکانت مورد نظر اعمال خواهد شد و از آن پس صاحب آن اکانت نمی‌تواند برای کاربرانی که وی را در لیست مخاطبین خود ندارند پیغام خصوصی ارسال کند. زمانی که یک اکانت طبق ضوابط ریپورت بلاک و محدود شده باشد و قصد ارسال پیام برای دیگر کاربران ناشناس را داشته باشد با پیغامی مشابه با عکس زیر رو به رو خواهد شد که اجازه ارسال پیام را نمی‌دهد. پس اگر قصد ارسال پیام خاصی برای یک مخاطب را داشتید با پیغام زیر رو به رو شدید، احتمالا اکانت شما ریپورت شده و باید به فکر رفع ریپورت باشید.

آموزش رفع ریپورت تلگرام

عموما ریپورت شدن در تلگرام بدون دلیل انجام نمی‌شود، یعنی اینطور نیست که شما واقعا برای مخاطب خاصی مزاحمت ایجاد نکنید یا قوانین تلگرام را نقض ننمایید و اکانتتان محدود شود. پس در اغلب مواقع دلیل قانع کننده‌ای برای محدود شدن اکانت شما وجود دارد و تلگرام با استفاده از مدارک خاصی محدودیت های مورد نظر را روی اکانتتان اعمال می‌کند. اما در برخی مواقع ممکن است عدم آگاهی برخی کاربران هم منجر به بروز مشکلاتی مثل ریپورت تلگرام شود. به عنوان مثال تصور کنید بنا به شرایط کاری خود برای چند کاربر تلگرام که در لیست مخاطبین شما وجود ندارند پیغامی ارسال می‌کنید و آن ها بدون آگاهی از گزینه‌هایی که در بخش فوقانی پیام ارائه شده، گزینه Report Spam را انتخاب کنند! در اینگونه مواقع اکانت شما به دلیل ناآگاهی آن کاربران ریپورت شده است و ممکن است محدودیت های ریپورت روی آن اعمال شوند. بنابراین آشنایی با روش های رفع فوری ریپورت تلگرام می‌تواند به شما کمک کند که در شرایط این چنینی مشکل محدودیت های اکانت خود را برطرف سازید. طبق قوانین و ضوابط تلگرام انجام اقدامات زیر می‌تواند منجر به اعمال محدودیت های ریپورت بر روی اکانت شما شود:

  • ارسال پیام های اسپم و تبلیغاتی
  • استفاده از ربات ها برای ارسال پیغام های گسترده
  • عضویت و ارسال پیام در کانال و گروه های غیر اخلاقی و ترویج دهنده مسائل مرتبط با این زمینه
  • ارسال بیش از 100 پیغام خصوصی برای کاربران ناشناس در یک روز
  • ارسال استیکر هایی که استفاده از آن ها برخلاف قوانین تلگرام است
  • ارسال پیغام های حاوی لینک جوین گروه و کانال یا فعال کننده خودکار بات ها برای دیگر کاربران
  • ارسال هرگونه پیام مزاحمت آمیز برای دیگر کاربران تلگرام
  • استفاده از نسخه های غیر رسمی و تایید نشده تلگرام مثل موبوگرام و غیره که منجر به مشکوک شدن تلگرام به فعالیت های کاربر شود

بنابراین کاملا مشخص است که قوانین ریپورت تلگرام برای احترام قائل شدن به حقوق دیگر کاربران وصف شده‌اند و محدودیت هایی که در این راستا ارائه می‌شوند به منظور ایجاد بستری امن تر برای رد و بدل اطلاعات و استفاده از تلگرام به وجود آمده‌اند. اما بیایید مروری بر روش های رفع یا خارج شدن از ریپورت برنامه تلگرام داشته باشید. بدین منظور در ادامه پنج روش مختلف را خدمتتان معرفی می‌کنیم.

حالا وقتشه! اینو بخون پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در آیفون و اندروید

روش های فوری رفع ریپورت تلگرام

برای خارج شدن از ریپورت در اپلیکیشن تلگرام می‌توانید از چندین روش مختلف استفاده کنید. ما در ادامه این مقاله به 5 مورد از بهترین این روش ها اشاره خواهیم کرد.

 

روش اول: درخواست رفع ریپورت تلگرام با ربات Spambot

تلگرام یک ربات رسمی با نام Spam Info Bot طراحی کرده که کاربران می‌توانند از طریق آن درخواست رفع ریپورت را ثبت کنند و عموما هم در مدت زمان کوتاهی شاهد رفع شدن محدودیت های اکانت خود باشند. البته اگر اکانت شما سابقه ریپورت شدن زیاد و طولانی داشته باشد، ممکن است رفع محدودیت های ریپورت خیلی زود از آن انجام نشوند و خروج از ریپورت تا چند روز هم طول بکشد. اما در هر حال استفاده از ربات مذکور یکی از بهترین روش هایی است که می‌توانید برای رفع فوری ریپورت تلگرام استفاده کنید. به منظور استفاده از این ربات کافیست به شرح زیر عمل نمایید:

ریپورت تلگرام و آموزش رفع فوری ریپورت

  • با تایپ عبارت @Spambot در کادر جستجوی اپلیکیشن تلگرام، ربات مورد نظر را بیابید و آن را انتخاب کنید.
  • گزینه Start را انتخاب کنید تا ربات فعال شود.
  • گزینه This is a mistake, please release me را انتخاب کنید.
  • گزینه Yes را انتخاب نمایید.
  • گزینه No, I’ll never do any of this را انتخاب کنید.

ریپورت تلگرام و آموزش رفع فوری ریپورت

  • حالا از شما خواسته می‌شود تا یک پیغام برای تیم پشتیبانی تلگرام تایپ کنید و در آن مشکل به وجود آمده را شرح داده و درخواست رفع کردن ریپورت اکانتتان را به ثبت برسانید. می‌توانید در این مرحله پیغامی مشابه با پیغام زیر را تایپ و ارسال نمایید:

Dear Telegram Support

It seems my Telegram account has been reports as spammer and now I cannot send message to any contacts whom I don’t have their number. I did not do anything against your terms and conditions

Would you please kindly help to fix the issue

Best regards

 

بعد از ارسال این پیغام باید کمی منتظر باشید تا بررسی های لازم توسط تیم تلگرام صورت پذیرد و در صورت وجود شرایط لازم رفع ریپورت از اکانت شما انجام شود. در نظر داشته باشید که اگر بنا به دلایل واقعی ریپورت شده باشید و محدودیت هایی روی اکانت شما اعمال شده باشد، احتمال اینکه رفع ریپورت از اکانتتان انجام گیرد کمتر بوده و ممکن است این پروسه تا چندین روز طول بکشد. اما اگر ریپورت اکانت شما به اشتباه صورت گرفته باشد، سریعا رفع ریپورت تلگرام از اکانتتان انجام می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون ذخیره کردن پیام ها و چت های موجود در تلگرام

روش دوم: ارسال پیام از سمت دیگر افراد ناشناس برای شما

یک روش خاص و جالب دیگر هم برای رفع فوری ریپورت در تلگرام وجود دارد که ظاهرا توسط خود کاربران تلگرام کشف شده است. در این روش شما باید حداقل از 10 کاربر ناشناس که شما را به عنوان مخاطب در لیست مخاطبین تلگرام خود ندارند بخواهید که برای مدت زمان 4 الی 7 روز پیاپی، هر روز 10 پیام و 10 استیکر پشت سر هم به صورت پیام خصوصی برایتان ارسال کنند. بهتر است تعداد افرادی که هر روز برایتان این پیام ها را ارسال می‌کنند به تدریج افزایش یاید، یعنی اگر در روز اول 10 کاربر برایتان پیام ارسال کردند، بهتر است تعداد آن ها در روز های دوم، سوم و چهارم به 12، 13، 14 برسد و به همین صورت افزایش یابد. برای انجام این کار می‌توانید از اعضای گروه هایی که در آن عضویت دارید بخواهید که این پیغام ها را برایتان ارسال کنند. عموما با استفاده از این روش ظرف 4 روز محدودیت های ریپورت از اکانت کاربر برداشته می‌شود. ظاهرا در این روش تلگرام تصور می‌کند که شما بنا به شرایط خاص پیغام های زیادی را برای افراد ناشناس ارسال کرده‌اید و این افراد ناشناس هم هر روز پیغام های زیادی برایتان ارسال می‌کنند، پس احتمالا ریپورت اسپم اکانت شما بی‌دلیل بوده است. بدین ترتیب رفع محدودیت های ریپورت از اکانتتان انجام خواهد شد.

حالا وقتشه! اینو بخون اندروید استوک چیست و چه مزیت هایی دارد؟

روش سوم: تغییر مشخصات اکانت

ریپورت تلگرام و آموزش رفع فوری ریپورت

یکی دیگر از روش های رفع فوری ریپورت تلگرام مربوط به تغییر مشخصات اکانت شامل نام، عکس پروفایل و آیدی می‌شود. نکته‌ای که در این روش باید به آن توجه کرد آن است که مشخصات نام برده شده حتما باید با مشخصات یک کاربر واقعی تلگرام تعویض شوند. به عنوان مثال تصور کنید نام شما در اکانت تلگرامتان Ali است و آیدی شما هم AliX خواهد بود و عکس پروفایلی هم ندارید. دوست شما نام خود را د اکانت خودش Amin گذاشته و آیدی آن AminX است و او هم عکس پروفایلی ندارد. اگر شما ریپورت شده‌اید، کافیست برای مدت زمان 24 ساعت نام و آیدی خود را با دوستتان تعویض کنید، یعنی مشخصات اکانت ریپورت شده خود را از نام Ali و آیدی AliX به Amin و AminX تغییر دهید و دوستتان هم نام و آیدی اکانت خود را به Ali و Alix تغییر دهید.

بنابراین در این روش آیدی و نام دو اکانت با هم جابجا می‌شود و عکس های پروفایل آن ها هم حذف خواهد شد. عموما با انجام این روش در کمتر از 24 ساعت رفع ریپورت انجام می‌شود و پس از آن می‌توانید دوباره مشخصات دو اکانت رو به حالت اصلی و اولیه خودشان بازگردانید. نکته‌ای که در این روش باید به آن توجه کرد مربوط به این می‌شود که حتما باید یکی از دو اکانت مورد نظر ریپورت شده نباشند و کاملا آزاد باشند. اگر هر دو اکانت مذکور ریپورت شده باشند، رفع محدودیت و ریپورت با این روش از هیچکدام آن ها انجام نمی‌شود. اگر اکانت ریپورت شده شما حالتی دارد که مشخصات آن و ایدی آن خیلی برایتان حائز اهمیت نیست می‌توانید از این روش برای رفع فوری ریپورت تلگرام استفاده کنید. این روش شاید کمی عجیب به نظر برسد اما بنا به گزارش خیلی از کاربران یکی از موثرتری و بهترین روش های موجود برای خارج شدن از ریپورت آزاردهنده تلگرام است.

حالا وقتشه! اینو بخون قابلیت جدید تلگرام : گفتگوی زنده Voice Chats 2.0، حذف خودکار و انتقال چت به تلگرام

روش چهارم: درخواست رفع ریپورت تلگرام از طریق پشتیبانی

تلگرام قابلیت پشتیبانی آنلاین را هم ارائه کرده اما چون حجم پیام هایی که از این طریق برای پشتیبانی تلگرام ارسال می‌شوند خیلی بالاست، نباید انتظار داشته باشید که مشکلتان با این روش خیلی زود رفع شود. ضمن اینکه در این روش شما باید برای مکاتبه با پشتیبانی تلگرام تقریبا به زبان انگلیسی مسلط باشید. در این روش کافیست ابتدا وارد اپلیکیشن تلگرام شوید و سپس مراحل زیر را طی کنید:

ریپورت تلگرام و آموزش رفع فوری ریپورت

 

  • به منوی اصلی تلگرام بروید و گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Help را از انتهای صفحه انتخاب کنید.
  • گزینه Ask a Question را انتخاب نمایید.
  • گزینه Ask a Volunteer را انتخاب کنید.

در این شرایط قادر خواهید بود که پیغام خود را برای پشتیبانی تلگرام تایپ نمایید و ارسال کنید. می‌توانید از همان پیغامی که در "روش اول" تایپ کرده بودیم استفاده کنید اما ممکن است پشتیبانی تلگرام از شما بخواهد که اطلاعات خاصی را ارائه نمایید و در پاسخ به این درخواست باید با مکاتبه به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید. اگر اطلاعات کافی از سمت شما ارائه شود، رفع ریپورت تلگرام از اکانتتان انجام خواهد شد. این روش هم یکی دیگر از روش های خوب و موثر برای خارج شدن از ریپورت آزاردهنده تلگرام محسوب می‌شود.

 

روش پنجم: درخواست رفع ریپورت تلگرام از طریق ایمیل

روش آخری که به منظور رفع کردن ریپورت تلگرام می‌توانید از آن استفاده کنید مربوط به ارسال مستقیم ایمیل برای تیم پشتیبانی آن می‌شود. تلگرام یک ایمیل اختصاصی برای رسیدگی به درخواست های رفع ریپورت دارد که آدرس آن به شرح spam@telegram.org است. بنابراین برای ارائه درخواست رفع ریپورت از طریق ایمیل فقط به همین آدرس ایمیل بزنید. موضوع ایمیل را SPAM قرار دهید و متن زیر را در ایمیل تایپ کنید:

 

Dear Telegram Support

It seems my Telegram account has been reports as spammer and now I cannot send message to any contacts whom I don’t have their number. I did not do anything against your terms and conditions

When I try to send message to these kind of users, a clock appears and the message will not be delivered. It also show a message that says: Sorry, you can send messages to mutual contacts at the moment

Would you please kindly help to fix the issue

My Telegram No: X

My Telegram ID: XX

My Email Address: XXX

 

دقت داشته باشید که به جای حروف X، XX و XXX در انتهای ایمیل به ترتیب شماره اکانت تلگرام خود، آیدی اکانت و ایمیلی که می‌خواهید تلگرام با آن در ارتباط باشد را وارد کنید. بعد از مدت زمام کوتاهی رفع ریپورت تلگرام از اکانت شما انجام می‌شود. پس با ارسال ایمیل برای پشتیبانی تلگرام هم می‌توانید درخواست خارج شدن از ریپورت آزاردهنده تلگرام را ارائه کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون تایید دو مرحله‌ای واتساپ _ رفع مشکلات احتمالی

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در رابطه با ریپورت تلگرام، دلایل ریپورت شدن و نحوه ریپورت شدن صحبت کردیم و در انتها هم 5 روش موثر برای خارج شدن سریع از ریپورت را برایتان شرح دادیم. هر کدام از این پنج روش می‌توانند برای خارج شدن از ریپورت در اپلیکیشن تلگرام مورد استفاده قرار گیرند و خیلی زود نتیجه دلخواه را به همراه داشته باشند، اما اگر سابقه شما در تلگرام خوب نباشد و اکانتتان قبل از این هم گزارش های ریپورت زیادی دریافت کرده باشد، ممکن است با تاخیر در رفع ریپورت مواجه شوید. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید و بتوانید هرچه سریعتر محدودیت های ریپورت اکانت تلگرام خودتان را برطرف نمایید.