آموزش حذف یا دیلیت اکانت تلگرام

آموزش و ترفندها 07 شهریور 1398 علی مظفری

آموزش حذف یا دیلیت اکانت تلگرام

اگر بنا به هر دلیل می‌خواهید اکانت تلگرام خودتان را حذف یا اصطلاحا دیلیت (Delete) کنید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مطلب می‌خواهیم صفر تا صد حذف یا دیلیت اکانت تلگرام را برایتان شرح دهیم و برای اصلی ترین سوالاتی که در این رابطه به ذهن کاربران می‌رسد پاسخ ارائه کنیم. بنابراین با فروشگاه ادبازار همراه باشید.

 

چرا باید اکانت تلگرام را دیلیت کنیم؟

قبل از اینکه در رابطه با جزئیات حذف اکانت تلگرام و نحوه انجام این کار صحبت کنیم بهتر است به برخی از اصلی ترین دلایلی اشاره داشته باشیم که می‌توانند باعث شوند یک کاربر به فکر دیلیت یا حذف اکانت تلگرام خود باشد. اهداف متعدد و مختلفی می‌توانند در این راستا وجود داشته باشند. به عنوان مثال شاید شما تمایل نداشته باشید کسی بداند که یکی از شماره های شما قبلا در تلگرام ثبت شده بوده و اکانتی برای آن وجود داشته است یا شاید بخواهید بنا به دلایل شخصی مراجعه به تلگرام و پرسه زدن در آن را متوقف کنید و بیشتر به زندگی عادی و سالم خود برسید یا شاید به تازگی به یک اپلیکیشن پیام رسان جدید آشنا شده‌اید و دیگر نمی‌خواهید از تلگرام استفاده به عمل آورید!

در تمام این شرایط ممکن است به فکر حذف یا دیلیت اکانت تلگرام خود بیفتید. اما سوال اینجاست که چطور قادر به انجام این کار خواهید بود؟ حذف دائمی اکانت تلگرام باید از طریق وبسایت رسمی این اپلیکیشن و بنا به درخواست صاحب اکانت انجام شود. از طریق اپلیکیشن تلگرام فقط می‌توان از اکانت لاگ اوت (Log Out) شد یا یک بازه زمانی خاص را برای حذف خودکار انجام در صورت عدم لاگین شدن و استفاده از تلگرام در نظر گرفت که در مورد آن هم بیشتر صحبت خواهیم کرد. پس اگر می‌خواهید اکانت تلگرام خود را به طور کامل حذف کنید و با نحوه انجام این کار آشنایی ندارید، حتما تا انتهای این مطلب آموزشی با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

با حذف اکانت تلگرام چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

زمانی که اکانت تلگرام خود را حذف یا دیلیت کنید، موارد زیر رخ می‌دهند:

  • آرشیو تمام چت ها و گفتگو های شما از بین می‌رود و دیگر قادر به دستیابی به آن ها نخواهید بود.
  • عضویت شما از تمام گروه هایی که در آن عضو هستید از بین می‌رود و این گروه ها هم از آرشیو گفتگو ها حذف می‌شوند.
  • لغو عضویت در کانال های تلگرامی که در آن عضو هستید هم مثل گروه های تلگرام انجام می‌شود و این کانال ها هم به طور کامل از آرشیو گفتگوهای اکانت حذف می‌شوند.
  • ربات های تلگرامی اکانت غیر فعال و حذف خواهند شد.
  • اگر گروه یا کانالی در تلگرام ساخته باشید، دسترسی شما به آن متوقف شده و کنترل کامل آن بر عهده ادمین قرار داده می‌شود.
  • تمام مخاطبینی که در تلگرام ذخیره کرده بودید به طور کامل از اکانتتان حذف می‌شوند.
  • دیگر کاربران تلگرام قادر نخواهند بود که برای شما پیام موفقی ارسال کنند و نام شما در لیست مخاطبین آن ها با عنوان Deleted Account نمایش داده می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش غیر فعال کردن دانلود خودکار واتساپ (اندروید و آیفون)

بنابراین وقتی نسبت به حذف یا دیلیت اکانت تلگرام اقدام کنید تمام اطلاعات اکانتتان از بین می‌رود و هیچ یک از این اطلاعات بعد از حذف کردن حساب تلگرام قابل بازیابی نخواهد بود. پس پیش از انجام این کار به طور دقیق و کامل از عواقب آن مطلع شوید و اگر تصمیمتان قطعی بود بدین منظور اقدام نمایید.

 

نحوه حذف یا دیلیت اکانت سریع تلگرام

به منظور حذف کردن اکانت تلگرام خود باید حتما از طریق سایت رسمی تلگرام اقدام کنید و از طریق اپلیکیشن موبایل یا نسخه وب و دسکتاپ این برنامه امکان حذف کردن دائمی اکانت وجود ندارد. بدین منظور مراحل زیر را طی نمایید:

 

آموزش حذف یا دیلیت اکانت تلگرام

 

با کلیک بر روی این قسمت می توانید وارد  لینک مستقیم دیلیت اکانت تلگرام شوید. فرقی نمی‌کند که برای مراجعه به این صفحه از گوشی، تبلت، کامپیوتر، لپ تاپ یا گجت دیگری استفاده کنید.در فیلدی که ارائه شده است، شماره موبایل متصل به اکانت خودتان که می‌خواهید حذف شود را وارد کنید. دقت داشته باشید که شماره را در فرم جهانی وارد نمایید. به عنوان مثال اگر شماره شما با 0935 شروع می‌شود باید آن را به شکل 98935+ وارد کنید. بعد از وارد کردن شماره خود روی گزینه Next کلیک نمایید.

 

آموزش حذف یا دیلیت اکانت تلگرام

 

بعد از چند ثانیه یک پیغام از سمت تلگرام در اکانت شما دریافت می‌شود که حاوی یک کد فعالسازی است. این کد را کپی کرده و در فیلدی که در صفحه دیلیت اکانت تلگرام ارائه شده وارد کنید. سپس روی گزینه Sign In کلیک نمایید.

 

آموزش حذف یا دیلیت اکانت تلگرام

 

در فیلد Why Are You Leaving? عبارت For Personal Reason را تایپ کنید و سپس روی گزینه Done کلیک نمایید تا درخواست حذف اکانت تلگرام شما به طور رسمی صادر و ثبت شود. در این شرایط مشابه با عکس زیر یک پنجره پاپ آپ جدید به منظور تایید فرآیند حذف نمایان می‌شود.

 

چگونه تلگرام را حذف کنیم

 

اگر مطمئن هستید که می‌خواهید اکانت تلگرامتان حذف شود، روی گزینه Yes Dele My Account کلیک کنید. به این صورت اکانت شما حذف خواهد شد و دیگر هیچوقت نمی‌توانید به محتوای پیشین آن دسترسی پیدا کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش اسنپ چت (Snapchat) و استفاده از این برنامه

 

تنظیم حالت دیلیت خودکار اکانت تلگرام با شرط عدم فعالیت

به شیوه دیگری هم می‌توان حذف اکانت تلگرام را انجام داد. در این روش از طریق برنامه تلگرام و قابلیت خاصی تحت عنوان Self-Destruct استفاده می‌شود. این قابلیت در واقع یک حالت شرطی را برای اکانت تلگرام شما به وجود می‌آورد و مشخص می‌کند که اگر شما برای یک بازه زمانی خاص در اکانت تلگرام خود فعالیتی نداشته باشید، اکانت به طور خودکار دیلیت شود. فعالسازی قابلیت دیلیت اکانت تلگرام با شرط عدم فعالیت (Self-Destruct) از طریق اپلیکیشن تلگرام قابل انجام است. برای فعالسازی این حالت به شرح زیر عمل کنید:

 

دیلیت اکانت کردن تلگرام

 

اپلیکیشن تلگرام را اجرا کنید و مطمئن شوید در اکانتی هستید که می‌خواهید قابلیت Self-Destruct آن فعال شود. وارد منوی اصلی تلگرام شوید و گزینه Settings را انتخاب کنید تا به بخش تنظیمات هدایت شوید.

 

آموزش حذف یا دیلیت اکانت تلگرام

 

گزینه Privacy and Security را از منوی اصلی تنظیمات تلگرام انتخاب نمایید.

 

آموزش حذف یا دیلیت اکانت تلگرام

 

به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه Delete My Account If Away For نمایان شود. این گزینه را لمس کنید. در این شرایط درست مثل عکس زیر چهار گزینه پیش رویتان قرار داده می‌شوند که هر یک به شرایط زیر را روی اکانت تلگرام شما اعمال می‌کند:

 

آموزش حذف یا دیلیت اکانت تلگرام

 

  • گزینه 1month : با انتخاب این گزینه اگر برای مدت زمان 1 ماه در اکانت تلگرام خود فعالیتی نداشته باشید، اکانت شما به طور خودکار غیر فعال دائمی می‌شود و به نوعی حذف خواهد شد.
  • گزینه 3month: با انتخاب این گزینه اگر 3 ماه در اکانت تلگرام خود فعالیتی نداشته باشید، اکانت به صورت خودکار حذف می‌شود.
  • گزینه 6month: انتخاب این گزینه بازه زمانی خودکار دیلیت اکانت تلگرام در صورت عدم فعالیت کاربر را بر روی 6 ماه تنظیم می‌کند.
  • گزینه 1year: با انتخاب این گزینه هم بازه زمانی حذف خودکار اکانت تلگرام در صورت عدم فعالیت کاربر بر روی یک سال تنظیم می‌شود.

بنابراین می‌توانید با توجه به نیاز و شرایط خودتان یکی از چهار گزینه فوق را انتخاب کنید. بدین ترتیب حالت حذف خودکار اکانت بعد از بازه زمانی تعیین شده در گوشی فعال می‌شود. این روش دومین روشی است که به طور غیرمستقیم می‌توان از آن برای حذف کردن همیشگی اکانت تلگرام استفاده کرد.

 

بازیابی اطلاعات اکانت حذف شده تلگرام و ساخت اکانت با شماره قبلی

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم اطلاعات اکانت تلگرامی که شما با روش های نام برده شده نسبت به دیلیت و حذف آن اقدام می‌کنید قابل بازیابی نیستند. این اطلاعات به محض حذف شدن اکانت به طور کامل از سرورهای رمزگذاری شده تلگرام هم حذف می‌شوند و بدین ترتیب هیچ راهی برای بازیابی آن ها وجود ندارد. اما تلگرام این امکان را در اختیار کاربرانش قرار داده که دوباره با شماره‌ای که در اکانت حذف شده ثبت کرده بودند یک اکانت جدید تلگرام بسازند. البته انجام این کار تقریبا 14 روز بعد از حذف اکانت امکانپذیر است. به عنوان مثال اگر شما تلفن A شما در تلگرام ثبت شده باشد و حساب کاربری یا همان اکانت مرتبط با آن را دیلیت کنید، بعد از 14 روز می‌توانید دوباره با همان شماره A یک اکانت جدید تلگرام بسازید اما به هیچ عنوان نمی‌توانید به اطلاعات قبلی خود دسترسی داشته باشید.

حالا وقتشه! اینو بخون محدودیت های اینستاگرام (Instagram) را بهتر و کامل تر بشناسید !

 

تفاوت حذف اکانت و لاگ اوت (Log Out)

شاید بد نباشد کمی هم در رابطه با قابلیت لاگ اوت یا همان Log Out تلگرام و تفاوت آن با حذف اکانت صحبت کنیم. لاگ اوت در واقع به معنای خروج از اکانت است و می‌توان به آن به عنوان یک روش غیر فعالسازی موقت اکانت تلگرام نگاه کرد. زمانی که از اکانت تلگرام خود لاگ اوت شوید، موقتا به اطلاعات آن اکانت دسترسی نخواهید داشت مگر اینکه دوباره با وارد کردن شماره موبایلتان از طریق تلگرام در آن اکانت وارد شوید. بنابراین زمانی که لاگ اوت می‌کنید، اکانتتان و اطلاعاتی که در آن دارید از بین نمی‌روند. در این روش برخلاف دیلیت اکانت تلگرام، دیگر کاربران می‌توانند برای شما پیام ارسال کنند. استفاده از لاگ اوت در شرایطی مناسب است که بنا به هر دلیل می‌خواهید برای مدت زمان خاصی از اکانت تلگرام خود استفاده نکنید اما با این حال اطلاعات آن را در آرشیو داشته باشید. برای انجام لاگ اوت کافیست مراحل زیر طی شود:

 

تفاوت حذف اکانت و لاگ اوت در تلگرام

 

  • اپلیکیشن تلگرام را اجرا کنید و مطمئن شوید در اکانتی هستید که می‌خواهید از آن لاگ اوت نمایید.
  • به منوی اصلی تلگرام بروید و گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • آیکون سه نقطه گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید.
  • گزینه Log Out را انتخاب نمایید.

به همین سادگی لاگ اوت اکانت انجام می‌شود. در این روش دیگر کاربران هنوز اطلاعاتی مثل تصاویر پروفایل، بایو (Bio) و غیره شما را می‌بینند و حتی اگر لیست سین (Last Seen) اکانت شما در حالت قابل رویت قرار داشته باشد، کاربران قادر به دیدن آن خواهند بود. این موضوع در حالیست که با حذف یا دیلیت اکانت تلگرام این اطلاعات برای دیگران نمایش داده نمی‌شود و مشخصات اکانت با عنوان Deleted Account و لست سین Last seen a long time ago نمایش داده می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جمعی در رابطه با نحوه حذف یا دیلیت اکانت تلگرام و تفاوت آن با لاگ اوت خدمتتان ارائه کنیم. اگر می‌خواهید تمام اطلاعات اکانت تلگرام شما حذف شوند، دیلیت اکانت گزینه مناسبی خواهد بود اما اگر فکر می‌کنید ممکن است در آینده باز هم به اطلاعات داخل اکانت خود نیاز پیدا کنید، بهتر است از لاگ اوت به جای حذف اکانت استفاده نمایید. امیدواریم از این آموزش اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.