بهترین برنامه‌های جایگزین بعد از فیلتر اینستاگرام

آموزش و ترفندها 20 دی 1397 علی مظفری

بهترین برنامه‌های جایگزین بعد از فیلتر اینستاگرام

خبرهای زیادی در مورد احتمال فیلترینگ اینستاگرام به گوش می‌رسد و گویا در آینده نزدیک شاهد فیلتر شدن این شبکه اجتماعی پرمخاطب خواهیم بود. از اینرو می‌خواهیم در این مطلب به معرفی بهترین برنامه‌های جایگزین بعد از فیلتر اینستاگرام بپردازیم. این برنامه‌ها می‌توانند جایگزین عالی برای اینستاگرام باشند.

 

مقدمه‌ای در رابطه با فیلتر اینستاگرام

اینستاگرام (instagram) یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی فعلی دنیاست و محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در بین ایرانی‌ها به شمار می‌رود. متاسفانه طی چند وقت اخیر خبرهایی در مورد احتمال فیلتر شدن اینستاگرام منتشر شده و گویا این خبرها کاملاً جدی هستند و احتمالاً در آینده نزدیک شاهد آغاز فیلترینگ اینستاگرام خواهیم بود. بنابراین عملاً استفاده از این اپلیکیشن مثل تلگرام در ایران ناممکن می‌شود. اما اپلیکیشن‌های دیگری وجود دارند که می‌توانند جایگزین اینستاگرام باشند! ما در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم چند مورد از بهترین این اپلیکیشن‌ها را برایتان معرفی کنیم که بعد از فیلتر اینستاگرام می‌توانند به عنوان بهترین جایگزین‌های این برنامه مورد استفاده قرار گیرند.

 

بهترین برنامه‌های جایگزین بعد از فیلتر اینستاگرام : برنامه Ello

 

فیلتر اینستاگرام

 

برنامه Ello یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی است که واقعاً پتانسیل لازم برای جایگزین شدن با اینستاگرام را دارد. احتمال می‌دهیم بعد از فیلتر اینستاگرام این اپلیکیشن خیلی زود مورد هجوم کاربران ایرانی قرار گیرد و اعضای آن افزایش یابد. اپلیکیشن Ello شاید از نظر رابط کاربری و بصری با اینستاگرام تفاوت داشته باشد اما ماهیت سرویس آن بسیار نزدیک و مشابه با اینستاگرام است. در این برنامه کاربران می‌توانند ویدئوهای کوتاه و عکس‌های خود را با دیگر افراد اشتراک گذاری کنند و از نظرات آن‌ها استفاده نمایند. امکان دوست شدن و دنبال کردن کاربران و سایر ویژگی‌هایی که اینستاگرام ارائه کرده بود هم تا حد زیادی در اپلیکیشن Ello امکان‌پذیر است. این برنامه شامل دو نسخه آی او اس (ios) و اندرویدی قابل نصب بر روی تلفن‌های همراه است.

 

بهترین برنامه‌های جایگزین بعد از فیلتر اینستاگرام : برنامه Oggl

 

فیلتر اینستاگرام

 

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های خوبی که می‌تواند بعد از فیلتر اینستاگرام به عنوان جایگزین آن مورد استفاده قرار گیرد، برنامه Oggl است. این برنامه توسط تیم قدرتمندی طراحی و پشتیبانی می‌شود و قابلیت‌های متعددی را ارائه می‌کند. امکان اشتراک گذاری عکس و ویدئو در آن وجود دارد و دیگر کاربران می‌توانند پست‌های شما را ببینند و برای هر پست نظرشان را به ثبت برسانند. یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت برنامه Oggl مربوط به پشتیبانی از فیلترهای عکاسی بسیار متعدد و جذاب می‌شود. بنابراین شما می‌توانید پیش از اشتراک گذاری عکس‌های خود در پروفایلتان آن‌ها را بنا به سلیقه خودتان شخصی سازی کنید.

 

بهترین برنامه‌های جایگزین بعد از فیلتر اینستاگرام : برنامه نزدیکا

 

فیلتر اینستاگرام

 

چرا یک شبکه اجتماعی فارسی نتواند بعد از فیلتر اینستاگرام به جایگزین آن تبدیل شود؟ یکی از بهترین برنامه‌هایی که در این راستا می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، اپلیکیشن نزدیکا است. نزدیکا قابلیت های بسیار متنوعی را در اختیارتان قرار خواهد داد و یک شبکه اجتماعی کامل محسوب می‌شود که هم اکنون هم کاربران متعددی دارد. امکان اشتراک گذاری عکس و ویدئو در این برنامه ارائه شده و قابلیت های دیگری مثل ثبت کامنت (comment)، هشتگ گذاری، منشن کردن، ارسال پیام خصوصی و غیره هم در آن ارائه شده‌اند. به نظر ما برنامه نزدیکا یکی از بهترین برنامه‌هایی است که بعد از فیلتر اینستاگرام می‌توانید از آن استفاده کنید. این برنامه از قابلیت جستجوی افراد بر اساس موقعیت مکانی هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند شما را به کاربرانی که در نزدیکی‌تان قرار دارند هم متصل نماید. این ویژگی شبیه به ویژگی است که در اپلیکیشن بی‌تاک (BeeTalk) ارائه شده بود.

 

بهترین برنامه‌های جایگزین بعد از فیلتر اینستاگرام : برنامه فیسبوک

 

فیلتر اینستاگرام

 

قبل از اینکه اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، لاین و غیره ارائه شوند، فیسبوک (facebook) بود که به عنوان یک شبکه اجتماعی فوق‌العاده کاربردی توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گرفت. فیسبوک فقط مکانی برای اشتراک گذاری عکس یا ویدئو های کوتاه نیست و از قابلیت‌های پیشرفته‌تری همچون ارسال ویدئوهای بلند، ثبت نظر، ارسال نوشته و متن، امکان چت مستقیم و آنلاین با دوستان و غیره را هم ارائه می‌کند. احتمالاً بعد از فیلتر اینستاگرام شاهد هجوم عده زیادی از کاربران به سمت فیسبوک خواهیم بود. البته فراموش نکنید که فیسبوک هم فیلتر شده و از این نظر چندان تفاوتی با اینستاگرام ندارد، اما در هر صورت می‌تواند یکی از بهترین جایگزین‌های اینستاگرام باشد. لازم به اشاره است که مالک دو شرکت فیسبوک و اینستاگرام یک فرد بوده و سرویس‌های آن ها از نظر محتوا مرتبط با هم هستند.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ

بهترین برنامه‌های جایگزین بعد از فیلتر اینستاگرام : برنامه Flickr

 

فیلتر اینستاگرام

 

برنامه بعدی که پتانسیل لازم برای جایگزین شدن با اینستاگرام را دارد برنامه Flickr است. هدف اصلی که این برنامه ارائه کرده با هدف اصلی که اینستاگرام ارائه می‌کرد یکسان و مشابه است و مربوط به اشتراک گذاری عکس و ویدئوهای کوتاه می‌شود. فیلترهای بسیار جالب و متنوعی برای اشتراک گذاری عکس‌ها در برنامه اینستاگرام ارائه شده و اپلیکیشن مذکور با هر دو سیستم عامل آی او اس و اندروید سازگاری دارد. قابلیت لایک کردن پست‌های دیگر کاربران، ثبت نظر زیر پست‌های آن‌ها و دنبال کردن و غیره هم در Flickr ارائه شده‌اند. بنابراین این اپلیکیشن به واقع می‌تواند جایگزین عالی برای اینستاگرام محسوب شود.

 

بهترین برنامه‌های جایگزین بعد از فیلتر اینستاگرام : برنامه اسنپ‌چت

 

فیلتر اینستاگرام

 

بعد از فیلتر اینستاگرام می‌توانید از برنامه اسنپ‌چت (snapchat) به عنوان جایگزین آن استفاده کنید. اسنپ‌چت شاید دقیقاً سرویس جامعی مثل اینستاگرام را ارائه نکند اما خیلی از قابلیت‌های اینستاگرام مثل امکان ارسال استوری از اسنپ‌چت کپی‌برداری شده بودند. اسنپ‌چت امکان استفاده از فیلترهای مبتنی بر واقعیت افزوده را به کاربر می‌دهد و با آن می‌توانید انیمیشن‌های بسیار جذاب و جالبی را در پروفایل خود با دیگر کاربران اشتراک گذاری نمایید. برنامه مذکور با هر دو سیستم عامل آی او اس و اندروید سازگاری دارد و اگر قابلیت‌های آن کمی بیشتر به اینستاگرام شبیه شوند، مطمئن هستیم این برنامه به یکی از اصلی‌ترین جایگزین‌های اینستاگرام تبدیل خواهد شد.

 

بهترین برنامه‌های جایگزین بعد از فیلتر اینستاگرام : برنامه VSCO

 

فیلتر اینستاگرام

 

در اپلیکیشن VSCO کاربران اغلب عکس‌ها و تصاویر هنری را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، بنابراین این اپلیکیشن می‌تواند گزینه بسیار عالی برای هنرمندان و افرادی باشد که به عکس‌های هنری اهمیت می‌دهند. فیلترهای از پیش تعیین شده‌ای هم در این اپلیکیشن ارائه شده‌اند که می‌توان پیش از اشتراک گذاری هر عکس از آن‌ها استفاده کرد. برنامه VSCO مثل اینستاگرام از قابلیت ثبت کامنت یا نظر پشتیبانی می‌کند و با هر دو سیستم عامل آی او اس و اندروید سازگاری کامل دارد. بنابراین اگر فیلتر اینستاگرام عملی شود، احتمال اینکه برخی از کاربران به سمت برنامه VSCO بروند زیاد است و به همین دلیل ما این برنامه را در لیست بهترین برنامه‌های جایگزین بعد از فیلتر ایسنتاگرام قرار دادیم.

 

بهترین برنامه‌های جایگزین بعد از فیلتر اینستاگرام : برنامه WeHeartIt

 

فیلتر اینستاگرام

 

اگر به دنبال یکی از بهترین برنامه‌های جایگزین اینستاگرام هستید شک نداشته باشید اپلیکیشن WeHeartIt یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان خواهد بود. در این اپلیکیشن سعی شده تقریباً قابلیت‌های مشابه اینستاگرام ارائه شود و سرویسی هم سوی با این اپلیکیشن هم در اختیار کاربران قرار گیرد. در این برنامه شما می‌توانید عکس‌ها و ویدئوهای کوتاه خاطره‌انگیز خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. دیگر کاربران هم قابلیت ثبت نظر یا کامنت در پست‌هایتان را خواهند داشت. در طراحی برنامه WeHeartIt سعی شده ویژگی‌های مشابه اینستاگرام ارائه شود و احتمالاً روز به روز بر ویژگی‌های این برنامه افزوده می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

بهترین برنامه‌های جایگزین بعد از فیلتر اینستاگرام : برنامه فیس نما

 

فیلتر اینستاگرام

 

باز هم یک اپلیکیشن داخلی دیگر که سال‌هاست فعال بوده و به عنوان یک پلتفرم پرطرفدار از سوی خیلی از کاربران مورد حمایت قرار گرفته است. این اپلیکیشن فیس نما نام دارد که تقریباً تمام قابلیت‌های فیسبوک را ارائه می‌کند و بدون تردید بعد از فیلتر اینستاگرام می‌تواند گزینه عالی برای جایگزین شدن با آن باشد. این برنامه فیلتر نیست و استفاده از آن به صورت رایگان امکان‌پذیر خواهد بود. برنامه فیس نما برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس منتشر شده و از قابلیت‌هایی مثل امکان اشتراک گذاری عکس، ویدئو، متن و غیره، امکان ثبت نظر یا کامنت، امکان لایک کردن و غیره هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

 

بهترین برنامه‌های جایگزین بعد از فیلتر اینستاگرام : برنامه DayFlash

 

فیلتر اینستاگرام

 

آخرین برنامه‌ای که در لیست بهترین برنامه‌های جایگزین بعد از فیلتر اینستاگرام قرار می‌گیرد، اپلیکیشن DayFlash خواهد بود. این برنامه هم سعی کرده سرویس خود را مشابه با اینستاگرام ارائه کند و به کاربران اجازه دهد تا عکس و ویدئوهای مورد نظرشان را با دیگران اشتراک گذاری نمایند. امکان ثبت نظر، لایک کردن و خیلی از ویژگی‌های دیگری که در اینستاگرام وجود داشتند، توسط برنامه DayFlah هم ارائه می‌شوند. بنابراین بعد از فیلتر اینستاگرام می‌توانید حساب ویژه‌ای روی برنامه DayFlash باز کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به معرفی 10 مورد از بهترین برنامه‌های جایگزین بعد از فیلتر اینستاگرام پرداختیم. تمام این 10 برنامه یاد شده از نظر ما می‌توانند جایگزین عالی برای ایسنتاگرام باشند. اگر شما هم با اپلیکیشن مناسبی آشنا هستید که می‌تواند در این لیست قرار گیرد و به عنوان جایگزین اینستاگرام استفاده شود، لطفاً نام آن را از طریق بخش نظرات همین مطلب برای ما ارسال کنید.