آشنایی با انواع بنچمارک برای گوشی های موبایل

آموزش و ترفندها 03 دی 1396 علی مظفری

آشنایی با انواع بنچمارک برای گوشی های موبایل

بنچمارک یکی از بهترین و معمول‌ ترین ابزار برای تایین عملکرد دستگاه میباشد.به تازگی با رشد فناوری و رقابت بیشتر حتی قبل از معرفی رسمی یک گجت، کمپانی سازنده آن نتایج بنچمارک‌های محصول را برای جلب توجه بیشتر منتشر می‌کند.اما واقعا این نتایج بنچمارک‌ها تا چه حدی قدرت واقعی دستگاه مورد نظرمان را مشخص می‌کنند؟ آیا برتری یک گوشی در نتایج بنچمارک نسبت به گوشی دیگر واقعی و قابل قبول می‌باشد؟ برای پاسخ دادن به جواب این سوالات بهتر است ابتدا کمی با بنچمارک‌های معروف دنیای دیجیتال آشنا شویم.

ابزارهای بنچمارک‌ موجود فقط و فقط مختص گوشی موبایل نیست و این آزمون‌ها حتی شامل دستگاه هایی همچون لپ‌تاپ‌ها، ساعت‌های هوشمند و سایر گجت‌های پوشیدنی نیز می‌شوند. اما ما در این دانستنی به معرفی بنچمارک‌های مختص گوشی موبایل خواهیم پرداخت که برخی از این بنچمارک‌ها عملکرد کلی دستگاه را بررسی می‌کنند و برخی نیز عملکرد بخش‌های خاص مانند قدرت پردازشی چیپست بکار رفته روی دستگاه به صورت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای را بررسی می‌کنند. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید. 

آشنایی با بنچمارک Antutu

 

بنچمارک انتوتو – AnTuTu 

بنچمارک انتوتو تمام جنبه‌های گوشی، مانند GPU ،CPU، حافظه‌ی رم و تجربه‌ی کاربری را مورد بررسی قرار می‌دهد.که یکی از معروف ترین بنچمارک ها برای ارزیابی کلی یک گوشی موبایل و قابل قبول ترین آنها میباشد.

بنچمارک GFXBench

بنچمارک GFXBench

یک نرم‌افزار گرافیکی است که بر چگونگی عملکرد پردازشگر گرافیکی گوشی هوشمند شما تأکید دارد. GFXBench نه تنها متوسط فریم ریتی که در آن ابزار هوشمند شما موفق شده شبیه‌سازی‌های پیچیده بازی را اجرا کند، ارائه می‌کند بلکه کیفیت رندر را که توسط چیپ گرافیکی ابزار هوشمند شما ارائه می‌شود، مورد ارزیابی قرار می‌دهد. همچنین GFXBench برای مقایسه مستقیم یک چیپ با چیپ دیگر فوق‌العاده است چرا که می‌تواند در شرایطی که نمایشگر خاموش است، تست‌های خود را انجام دهد و به این ترتیب عواملی نظیر تفاوت در رزولوشن نمایشگر را حذف کند.

بنچمارک 3DMark برای گوشی

حالا وقتشه! اینو بخون تفاوت رام چین و گلوبال گوشی های موبایل چیست؟

بنچمارک 3DMark

3DMark هم مانند GFXBench بر عملکرد گرافیکی ابزار هوشمند شما نظارت دارد و باز هم مانند GFXBench می‌توان از 3DMark نیز علاوه بر مقایسه ابزارهای هوشمند برای مقایسه سخت‌افزارهای مختلف نیز به لطف تست Ice Storm Unlimited بهره گرفت.بنچمارک Ice Storm Unlimited یک تست آف‌اسکرین برای مقایسه‌ی CPU و GPU در دستگاه‌های مختلف محسوب می‌شود؛ بنابراین مواردی مانند رزولوشن نمایشگر و DPI آن، تأثیری بر نتایج ندارد.در این بنچ‌ مارک هرچه امتیاز بالاتر باشد، محصول قدرت پردازش گرافیکی بیشتری دارد و قادر است به شکل بهتری بازی‌های گرافیکی را اجرا کند.

بنچمارک گوشی  Geekbench

بنچمارک Geekbench

این بنچمارک با محوریت بررسی عملکرد CPU در تسک‌های روزمره، در دو حالت تک و چند هسته‌ای عمل می‌کند.

بنچمارک Vellamo

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش آنلاک بوت لودر گوشی های سامسونگ | Bootloader

بنچمارک Vellamo

از بنچمارک Vellamo که توسط شرکت کوالکام توسعه داده شده است، آزمون‌های Browser و Metal روی گوشی اجرا می‌شوند که به‌ ترتیب، عملکرد مرورگر وب و CPU را زیر ذره‌ بین قرار می‌دهند.این نرم‌افزار توسط کوالکام ساخته شده و تمرکز بیشتر آن بر روی پردازنده است و اطلاعات خوبی را در اختیار شما می‌گذارد. ولامو از 3 قسمت اصلی ساخته شده، تست مرورگر اینترنتی که توانایی ابزار هوشمند شما را در اجرای کدهای HTML5 و جاوا اسکریپت مورد بررسی قرار می‌دهد و تست چند هسته‌ای و تک هسته‌ای که توانایی چیپ پردازشگر ابزار هوشمند شما را در حالت چند هسته‌ای و تک هسته‌ای مورد بررسی قرار می‌دهد. این نرم‌افزار 15 تست مختلف را روی ابزار هوشمند شما انجام می‌دهد.