آموزش نصب مایکت روی اندروید

آموزش و ترفندها 09 آذر 1400 علی مظفری

آموزش نصب مایکت روی اندروید

گوگل فقط یک موتور جست و جو یا چند اپلیکیشن ساده نیست، بلکه یک سبک زندگی است که افراد به شکل ناخواسته درگیر آن می شوند، وقتی که اولین موبایل خود را خریداری میکنید مجبور می شوید که درون سرچ باکس چیزی که میخواهید را جست و جو کنید و یا حساب جیمیل تان را به گوشی جدید خود متصل کنید، همه این مراحل بدون هیچ جنگی و از سر نیاز شما اتفاق می افتد و هر کاری هم کنید شما درگیر این چرخه معیوب شده اید، اما خب راه های ساده تر و مطمئن تری هم وجود دارد که برای کاربران ایرانی چه از نظر کیفی و چه از نظر هزینه، آورده بیشتری خواهد داشت، در این مقاله می خواهیم به شما از نصب استور مایکت و مزایای آن بگوییم، با ما همراه باشید.

 

آموزش نصب مایکت روی اندروید 

استورهای اندروید شبیه به جاده ابریشم عمل میکنند، شاه راه هایی حیاتی هستند که نبض دنیای دیجیتال از سمت و سوی آن ها میگذرد، این بسترها همیشه سعی میکنند که مطلوب ترین حالت را برای مخاطبان ایجاد کنند و به نوعی یک دستیار هوشمند دیجیتال برای آن ها در دنیای اندروید باشند، مایکت هم دقیقا از همین خط فکری پیروی میکند و در دهمین تولد (سالگرد عرضه مایکت) خود و بعد از پشت سرگذاشتن داستان های متفاوت، به یکی از بزرگترین بازیکنانی تبدیل شده که در این فضای بزرگ فعالیت میکند.

در دنیای امروزی اکثر افراد به دنبال برندها هستند و اغلب گول بازی های رسانه ای را می خورند و هرگز از کالاهایی که خریداری می کنند راضی نیستند، از طرفی هم ایرانیان دنباله رو یکدیگر بوده و اگر فردی از یک فروشگاه یا پلتفرم استفاده کند بقیه هم به آن کار ترغیب می شوند حتی اگر کیفیت مناسبی هم نداشته باشد! با اینکه مایکت در حال حاضر بیش از 28 میلیون کاربر فعال و هزاران گیگابایت ترافیک مصرف شده دارد اما هنوز هم خیلی شناخته شده نیست و حتی شاید برخی ندانند که این اپلیکیشن را روی گوشی خود دارند، اما اگر از این قله عبور کنیم و به کوه بعدی برویم، باید بگوییم که این فروشگاه اندروید واقعا لیاقتش را دارد که جز بهترین ها باشد، در طی ده سال آزمایش شده و اکنون کتابخانه بزرگی، متشکل از 350 هزار بازی و برنامه دارد که روز به روز به تعدادشان هم اضافه خواهد شد.

 

برای نصب مایکت بهترین راه این است که در گوگل کلمه "مایکت" را سرچ کنید و یا از این آدرس به صفحه اصلی این استور بروید.

در این قسمت باید روی گزینه "دانلود مایکت" کلید کنید و چند ثانیه منتظر بمانید.

بعد از دانلود نیاز دارید که کارهای زیر را به ترتیب انجام دهید:

اگر تلفن همراه شما اجازه نصب از منبعی غیر از گوگل پلی را به شما ندهد باید به تنظیمات بروید و اجازه نصب از سورس های خارجی از جمله مایکت را به آن بدهید.

  • به تنظیمات (Setting) تلفن همراه خود بروید، به بخش امنیتی (Security) مراجعه کنید.
  • در این بخش با توجه به نسخه اندروید شما ممکن است کمی متفاوت باشد اما اگر یکی از گوشی های میان رده یا بالارده سامسونگ و شیائومی را داشته باشید، چیزی تحت عنوان Lock screen and security میبینید.
  • در این قسمت تیک گزینه "Allow from this source" یا "Unknown sources" را بزنید.
  • به صفحه نصب مایکت باز گردید و مراحل نصب را از سر بگیرید.
  • هم اکنون مایکت قابل اجرا است و اگر روی گزینه، اجرا (open) ضربه بزنید وارد این برنامه خواهید شد.

این قابلیت که سایدلودینگ نام دارد، از اندروید 8 به بعد همیشه حضور پر رنگی داشته و اخیرا هم اتحادیه اروپا در تلاش است که اپل را هم به اضافه کردن این ویژگی، اجبار کند و مشخص نیست در آینده چه اتفاقاتی رخ بدهید، اما در هر صورت این یکی از آن کارهای جالبی است که فعلا گوشی های اندروید آن را به بهترین شکل ممکن اجرا میکنند.

 

چرا مایکت را نصب کنیم؟ 

اگر بگوییم که myket.ir یکی از بهترین اپ استورهای فعال در ایران است، اصلا بی راه نگفته ایم، این فروشگاه کاربران زیادی دارد و با تمرکز روی نیازهای اکثریت جامعه سعی میکند همواره کیفیت خدماتش را بهبود ببخشد و فاصله اش با گوگل پلی و سایر رقبا را کاهش بدهد، متن باز (اوپن سورس) بودن اندروید باعث شده که بازارهای گوناگونی برای اپ و بازی های اندرویدی شکل بگیرد و طبیعی است که هرکدام از آنها هم ویژگی های خاص خودشان را داشته باشند و تلاش کنند که در لیست برترین ها قرار بگیرند.

 

پیدا کردن بهترین بازی ها و اپ های اندرویدی 

اکثر ما برنامه های معروف را میشناسیم و از اینستاگرام و یا کالاف دیوتی موبایل روی گوشی همراه خود استفاده میکنیم، اما آیا همیشه محبوب ترین ها پاسخ نیاز ما را میدهند؟ لزوما اینطور نیست و دیدگاه هر فرد نسبت به یک اپ می تواند کاملا متفاوت باشد، یکی به دنبال نرم افزار افکت تصاویر است و فرد دیگر با همان اسنپ چت و شبکه اجتماعی اش کار خود را راه می اندازد، همین هم باعث شده که توسعه دهندگان به شکل مرتب سعی کنند که برنامه ها و بازی های به روز اندروید را روانه بازار بزرگ این حوزه بکنند، این کار باعث میشود شما به عنوان مخاطب در تصمیم گیری نهایی گیج شوید و نتوانید به درستی تصمیم بگیرید، اما نظرات سردبیران مایکت و لیست های موجود به شما کمک میکند که به گشت و گذار در این دنیای بزرگ بپردازید و به قول خارجی ها همیشه چیز جدیدی برای کشف کردن (Discover) داشته باشید. و لیست دانلودی شما پر باشد از بهترین و پرطرفدارترین بازی های موبایل که در میان گیمرها هم جایگاه ویژه ای دارند.

 

صرفه جویی در زمان و هزینه 

وقتی در استورهایی به غیر از گوگل پلی (Google play) اقدام به دانلود یک اپلیکیشن میکنید، شما نمیتوانید در هنگام نصب کار دیگری انجام دهید و اگر از بخت بد شما بازی دیتا دار باشد، علاوه بر افزایش هزینه تمام شده، در هنگام نصب بازی هم باید کمی معطل بمانید، اما مایکت هر دو موضوع را با ارائه ترافیک نیم بها و قابلیت جدید دانلود و نصب برنامه ها، رفع کرده و تجربه ایده آلی به شما هدیه می دهد.

 

ارائه منظم آپدیت برنامه ها

با اینکه میزبانی تعداد بسیار زیادی از اپ ها در مایکت صورت گرفته، اما به طور پیوسته سعی میشود که کاربران با بالاترین سرعت به به روزرسانی ها و بازی های تازه وارد دسترسی داشته باشند، برای همین هم شما هیچ وقت ارورهای عجیب و غریب و مشکلاتی از این قبیل را در مایکت(مارکت من) نمی بینید.

 

نتیجه گیری نهایی

هر اپلیکیشنی مزایا و معایب خودش را دارد و در اینجا قصد نداشتیم که مایکت را نقد و بررسی کنیم و یا آن را با نمونه های مشابهش مقایسه کنیم، هدف این بود که اگر شما در نصب مایکت برای اندروید مشکل داشتید بتوانیم آن را رفع کنیم، اگر در مراحل نصب مشکلی داشتید آن را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.