چگونه در اینستاگرام Reels را فعال کنیم؟

آموزش و ترفندها 09 مرداد 1402 علی مظفری

چگونه در اینستاگرام Reels را فعال کنیم؟

یکی از قابلیت های نسبتا جدید و پرطرفدار اپلیکیشن اینستاگرام با نام اختصاصی ریلز (Reels) شناخته می‌شود. این قابلیت باید در حالت عادی بدون مشکل در برنامه نشان داده شده و قابل استفاده باشد اما ظاهرا برخی کاربران در دسترسی به این قابلیت با مشکل رو به رو می‌شوند و ریلز برای آن ها نشان داده نمی‌شود. در این مقاله می‌خواهیم مشخص کنیم که چگونه می‌توان در اینستاگرام Reels را فعال کرد. برای انجام این کار چندین راه حل را نام می‌بریم که شما عزیزان باید مراحل به مرحله و قدم به قدم آن ها را انجام دهید. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

یکی از قابلیت های پرطرفداری که در اینستاگرام ارائه شده با عنوان ریلز (Reels) شناخته می‌شود. به موجب این قابلیت شما می‌توانید ویدئوهای کوتاه 5 تا 15 ثانیه‌ای با موزیک یا استیکر خاص مد نظرتان ساخته و با دوستان خویش به اشتراک بگذارید. اگر به خاطر داشته باشید قبلا در مقاله "آموزش کامل قابلیت ریلز اینستاگرام | Instagram Reels" به طور جامع در رابطه با قابلیت مذکور صحبت کرده بودیم. اما طبق گزارش خیلی از کاربران، آن ها نتوانسته‌اند اینستاگرام Reels را فعال کنند! به بیان دیگر این کاربران در اپلیکیشن اینستای خود به قابلیت مذکور دسترسی ندارند و این قابلیت در گوشی آن ها ارائه نمی‌شود!

به همین سبب و برای رفع این مشکل شایع، سعی کردیم یک مقاله اختصاصی تدوین کنیم و در آن به راه حل هایی اشاره داشته باشیم که با استفاده از آن ها می‌توان قابلیت ریلز را در اینستاگرام فعال کرد. پس اگر این قابلیت در اپلیکیشن اینستای شما ارائه نشده و هنوز نتوانسته‌اید که از آن استفاده کنید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید و راه حل هایی که در ادامه این مطلب نام می‌بریم را طی کنید تا مشکل عدم نمایش قابلیت ریلز اینستاگرام در گوشی شما برطرف شود. سعی کنید تمام راه حل هایی که شرح داده‌ایم را تست کرده و به ترتیب انجام دهید.

 

چگونه اینستاگرام Reels را فعال کنیم؟

در صورتی که قابلیت Reels (ریلز) در اپلیکیشن اینستای شما نشان داده نمی‌شود و نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید، راه حل هایی که در ادامه نام می‌بریم را به ترتیب انجام دهید. بعد از انجام هر راه حل، عملکرد اینستاگرام را چک کنید و در صورتی که مشکلتان برطرف شد، در بخش کامنت های همین مطلب، راه حل موثر برای خودتان را با دیگر کاربران عزیزی که با مشکل مشابه رو به رو هستند به اشتراک بگذارید. 

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام | راهنمای Instagram

 

روش اول: آپدیت اینستاگرام

 

چگونه در اینستاگرام Reels را فعال کنیم؟

 

یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام دهید مربوط به آپدیت کردن برنامه اینستاگرام می‌شود. طبیعتا وقتی این برنامه به روز نباشد، استفاده از تمام قابلیت های جدید آن هم امکانپذیر نخواهد بود. پس اگر می‌خواهید اینستاگرام Reels را فعال کنید، در قدم نسخت برنامه را آپدیت نمایید. برای انجام این کار کافیست در اندروید به Google Play Store بروید و در آیفون به App Store مراجعه کنید و سپس به بخشی مراجعه نمایید که لیست برنامه های نصب شده گوشی نمایش داده می‌شود. در این قسمت بر روی گزینه Update کلیک کنید و اجازه دهید تا برنامه آپدیت شود. پس از اینکه برنامه را آپدیت کردید، آن را اجرا کرده و عملکردش را بررسی نمایید. به احتمال زیاد مشکل برطرف شده و قابلیت ریلز برایتان ارائه می‌شود.

 

روش دوم: ریستارت گوشی

در برخی مواقع و طبق گزارش برخی از کاربران، ریستارت کردن موبایل می‌تواند مشکلات و باگ هایی مثل عدم نمایش قابلیت ریلز را برطرف سازد. بنابراین توصیه داریم یک مرتبه اسمارتفون خودتان را ریستارت کنید. انجام این کار با فشردن دکمه پاور و انتخاب گزینه Restart یا Reboot در اندروید امکانپذیر می‌شود و در آیفون های اپل هم باید بعد از فشردن دکمه پاور، اسلایدر Power Off را بکشید و گوشی را خاموش کنید و سپس دوباره با فشردن دکمه پاور، آن را روشن نمایید و عملا ریستارت را به صورت دستی صورت دهید. خیلی از کاربران با انجام همین ریستارت ساده در گوشی خود اینستاگرام Reels را فعال کرده‌اند.

 

روش سوم: عضویت در سرویس بتا

 

چگونه در اینستاگرام Reels را فعال کنیم؟

 

اینستاگرام این امکان را فراهم کرده تا علاقمندان و به ویژه توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندرویدی در سرویس بتای این برنامه (Instagram Beta Program) شرکت کنند و بدین ترتیب آپدیت هایی که قرار است به طور عمومی و رسمی منتشر شوند را پیش از موعد دریافت کرده و قادر به بکارگیری آن ها باشند. در خیلی از مواقع دیده شده که عضویت در این سرویس مشکلاتی مثل عدم در دسترس بودن قابلیت ریلز را برطرف می‌سازد. بنابراین توصیه داریم که عضو سرویس مذکور شوید تا مشکل عدم نمایش ریلز در اینستای شما برطرف شود. برای انجام این کار کافیست به صفحه رسمی برنامه در گوگل پلی استور یا اپ استور بروید و در بخشی که مشابه عکس فوق نشان داده شده است و با عنوان Join the beta مشخص شده، روی عبارت Join کلیک کرده و عضویت در این سرویس را هم تایید کنید. پس از انجام این کار یک مرتبه گوشی را ریستارت نمایید و وارد اینستاگرام شوید. به احتمال زیاد مشکل در دسترس نبودن قابلیت Reels اینستاگرام در گوشی شما برطرف خواهد شد.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ

 

روش چهارم: خارج شدن و ورود مجدد به اکانت با IP متفاوت

یکی دیگر از روش هایی که توصیه داریم برای رفع مشکل خود از آن استفاده کنید مربوط به خارج شدن از اکانت و ورود مجدد به آن می‌شود. برای انجام این کار کافیست برنامه اینستا را روی گوشی اجرا کنید و سپس به قسمت اکانت خویش بروید و گزینه Settings را انتخاب نمایید. در این بخش گزینه‌ای تحت عنوان Log Out وجود دارد که با استفاده از آن قادر به خارج شدن از اکانت اینستا خواهید بود. پس از اینکه از اکانت خارج شدید، یک ابزار تغییر IP را روی گوشی فعال نمایید و اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کرده و با ارائه مشخصات اکانتتان در آن لاگین نمایید. به احتمال زیاد مشکل برطرف می‌شود. خیلی از کاربران با همین ترفند اینستاگرام Reels را فعال کرده‌اند.

 

روش پنجم: حذف اطلاعات Cache

 

چگونه در اینستاگرام Reels را فعال کنیم؟

 

این راه حل فقط در گوشی های اندرویدی قابل استفاده است. در خیلی از مواقع یک باگ کوچک یا تنظیماتی که به صورت کش ذخیره شده‌اند منجر به بروز اختلال در عملکرد اینستا می‌شوند و از نمایش قابلیت های جدید مثل ریلز جلوگیری می‌کنند. بنابراین در اینگونه مواقع با حذف حافظ کش گوشی می‌توان مشکل را برطرف کرد. در اسمارتفون های اندرویدی این امکان فراهم شده که کاربر بنا به نیاز خود، کش و دیتای هر برنامه‌ای که دلش می‌خواهد را حذف کند. برای انجام این کار به منوی Settings > Apps بروید و برنامه Instagram را از لیست انتخاب کنید. سپس گزینه Clear Data و Clear Cache را بزنید و با حذف آن ها موافقت نمایید. پس از اینکه اطلاعات کش را حذف کردید گوشی را ریستارت کنید و برنامه اینستا را اجرا نمایید. به احتمال زیاد مشکل برطرف شده و قابلیت ریلز برایتان قابل دسترس می‌شود.

 

روش ششم: حذف و نصب مجدد برنامه

یکی دیگر از روش های قابل استفاده مربوط به حذف کردن کامل برنامه و نصب مجدد آن می‌شود. با انجام این کار در آیفون های اپل کل دیتا و حافظه کش برنامه هم حذف می‌شوند، بنابراین خیلی از کاربران آیفون و آیپد با این روش اینستاگرام Reels را فعال کرده‌اند. برای حذف برنامه کافیست که انگشت خود را روی آیکون آن قرار دهید و سپس گزینه Uninstall یا آیکون X را انتخاب کنید و حذف اپلیکیشن را در پنجره جدیدی که نمایان می‌شود تایید کنید. پس از اینکه اینستا را از روی گوشی حذف کردید، دوباره به گوگل پلی استور یا اپ استور بروید و آن را دانلود و روی گوشی نصب کنید. سپس آن را اجرا کرده و در اکانت خویش لاگین نمایید. به احتمال زیاد مشکلتان برطرف می‌شود و می‌توانید از قابلیت ریلز اینستاگرام بدون مشکل استفاده به عمل آورید.

 

روش هفتم: تغییر IP در حین لاگین و استفاده از اینستاگرام

اگر هیچ یک از روش های قبلی که نام بردیم منجر به رفع مشکل نشدند و همچنان نتوانستید اینستاگرام Reels را فعال کنید، مطمئنا مشکل شما مربوط به IP و ریجنی می‌شود که در حال استفاده از آن هستید و سرورهای اینستاگرام هم با شناسایی ریجن اکانتتان اجازه دستیابی به قابلیت ریلز را به شما نمی‌دهند. متاسفانه این مشکلی است که خیلی از کاربران ایرانی با آن رو به رو می‌شوند. برای رفع این مشکل باید مراحلی که در بخش زیر نام برده‌ایم را به طور دقیق و مرحله به مرحله انجام دهید:

  • با یک ابزار تغییر IP، آی پی خودتان را روی آمریکا تنظیم کنید.
  • اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کرده و با مراجعه به قسمت Settings و انتخاب گزینه Log Out از اکانت خود لاگ اوت شوید.
  • 24 ساعت از اینستاگرام استفاده نکنید.
  • بعد از 24 ساعت، دوباره ابزار تغییر IP را اجرا کرده و IP خودتان را روی آمریکا تنظیم کنید.
  • اپلیکیشن اینستاگرام را از روی گوشی حذف کرده و با IP آمریکا آن را از اپ استور یا گوگل پلی استور دانلود کنید.
  • اپلیکیشن را اجرا کرده و وارد اکانت خودتان شوید.
  • برای مدت زمان 72 ساعت فقط و فقط با IP آمریکا اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.

نکته: در این بازه حتی نباید یک بار هم IP شما تغییر کرده و بدون ابزار تغییر IP وارد اینستاگرام شوید.

  • بعد از 72 ساعت قابلیت Reels برایتان نمایش داده می‌شود.

این روش یکی از بهترین روش های موجود برای فعال سازی قابلیت ریلز در اینستاگرام است. دقت داشته باشید که مراحل فوق باید با دقت بالا انجام شوند و عدم انجام درست این مرحله منجر خواهد شد که کل پروسه ناموفق شود.

حالا وقتشه! اینو بخون فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 7 راه حلی پرداختیم که با استفاده از آن ها قادر بخواهید بود اینستاگرام Reels را فعال کنید. در اغلب مواقع این مشکل ناشی از محدودیت های ریجن است و با راه حل آخری که نام بردیم برطرف می‌شود. لطفا نظرات خود در رابطه با این مقاله و راه حل های نام برده شده را با دیگر کاربران و ما به اشتراک قرار دهید تا ما هم قادر به استفاده از تجربه و اطلاعات شما عزیزان باشیم.