5 تا از بهترین نرم افزار‌های ریکاوری ویندوز

بهترین‌ها 12 مهر 1400 علی مظفری

5 تا از بهترین نرم افزار‌های ریکاوری ویندوز

یکی از مشکلات و دغدغه‌های بزرگ کاربران ویندوز، بازیابی اطلاعاتی است که در گذشته آن‌ها را پاک کرده‌اند یا به طور اتفاقی از سیستم آن‌ها حذف یا منتقل شده است. در این موقعیت، برخی نرم افزار‌ها تحت عنوان نرم افزار‌های ریکاوری به داد کاربران ویندوز می‌رسند. با توجه به تعداد زیاد این نرم افزار‌ها، ما در این مقاله، 5 تا از بهترین نرم افزار‌های ریکاوری ویندوز را معرفی و بررسی کردیم. با فروشگاه ادبازار همراه باشید.

 

بهترین نرم افزار‌های ریکاوری ویندوز

 

ریکاوری یا بازیابی اطلاعات چیست؟

حجم اطلاعات موجود در کامپیوتر شما، با گذشت زمان افزایش می‌یابد و به جایی می‌رسد که گاهی مدیریت اطلاعات از دست شما خارج می‌شود. در نتیجه ممکن است دست به پاک کردن اطلاعاتی بزنید که در آینده به کارتان می‌آید. یا حتی ممکن است یک روز این فکر به ذهن شما خطور کند که نگاهی به اطلاعات پاک شده در کامپیوتر خود بیاندازید. در این گونه موقعیت‌ها شما به یک نرم افزار ریکاوری در ویندوز نیاز پیدا می‌کنید.

ریکاوری یعنی بازیابی اطلاعاتی که در گذشته در سیستم یا کامپیوتر شما موجود بوده اما پاک شدند. در واقع با ریکاوری، فایل‌هایی که به اشتباه پاک کردید و یا از پاک کردن آن‌ها پشیمان شدید، بازیابی می‌شوند و شما می‌توانید به طور مجدد از آن فایل‌ها استفاده کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش انتقال اطلاعات واتس آپ به گوشی جدید (اندروید به اندروید / اندروید به آیفون)

 

نرم افزار‌های ریکاوری ویندوز

برای ریکاوری و بازیابی اطلاعات پاک شده، راهکار‌های زیادی وجود دارد. یکی از آسان‌ترین راهکار‌ها، استفاده از نرم افزار‌هایی تحت عنوان نرم افزار‌های ریکاوری ویندوز است که به شما در روند ریکاوری اطلاعات پاک شده کمک می‌کند. تعداد نرم افزار‌های بازیابی اطلاعات پاک شده، به قدری زیاد است که ممکن است شما را در انتخاب بهترین نرم افزار ریکاوری سردرگم کنند. بنابراین ما در ادامه 6 تا از بهترین نرم افزار‌های ریکاوری ویندوز را برای شما لیست کرده‌ایم تا شما بتوانید با بررسی ویژگی‌های هر کدام، بهترین نرم افزار را انتخاب و دانلود کنید.

 

1. undelete 360

 

نرم افزار ریکاوری ویندوز

 

یکی از جامع‌ترین نرم افزار‌های ریکاوری برای ویندوز، نرم افزار undelete 360 است که البته جزو قدیمی‌ترین نرم افزار ریکاوری در میان نرم افزار‌های هم رده خود است. این نرم افزار امکان بازیابی هر نوع اطلاعاتی را به شما می‌دهد و تقریبا بدون هیچ محدودیتی، اطلاعات حذف شده‌ای که قصد بر گرداندن آن را دارید، برای شما بازگردانی می‌کند.

شما با استفاده از نرم افزار ریکاوری undelete 360 می‌توانید تمامی فایل‌های پاک شده خود را بازبینی کنید و در صورت گم کردن فایل مورد نیاز، در بین آن‌ها جست و جو یا سرچ کنید تا در کمترین زمان ممکن به فایل پاک شده مورد نیاز خود برسید.

نرم افزار undelete 360 بدون هیچ محدودیتی هر نوع فایلی که به هر نحوی پاک شده باشد را بر می‌گرداند. بنابراین مهم نیست که فایل پاک شده در دکستاپ بوده یا در فلش مموری و یا هارد، این نرم افزار قابلیت بازگردانی اطلاعات از هر نوع دستگاه یا گجتی که حافظه داشته باشد و به کامپیوتر متصل شود را دارد. حتی اطلاعاتی که در recycle bin بوده و اکنون پاک شده، با کمک این نرم افزار قابل ریکاوری است.

 

ویژگی‌های نرم افزار undelete 360

  • مرور فایل‌های از دست رفته و جست و جو در بین آن‌ها
  • بازگردانی فایل‌های پاک شده از فلش، دوربین‌های دیجیتال، مموری‌ها و هارد رایانه
  • ریکاوری فایل‌های پاک شده در recycle bin
  • بازگردانی فایل‌های منتقل شده

 

2. stellar data recovery

 

ریکاوری برای ویندوز 10

 

یکی از نرم افزار‌های ریکاوری برای ویندوز 10، نرم افزار stellar data recovery است که جزو کاربردی ترین نرم افزار بازیابی اطلاعات برای ویندوز است. این نرم افزار همانند نرم افزار قبلی، قابلیت بازگردانی اطلاعات حذف شده در هر نوع حافظه ذخیره سازی مثل هارد کامپیوتر، فلش و حافظه‌های داخلی موبایل را دارد.

یکی از مهم‌ترین مسائل در روند ریکاوری اطلاعات، بحث زمان است. نرم افزار stellar data recovery در سریع‌ترین حالت ممکن، اطلاعات حذف شده را اسکن و بازیابی می‌کند. بعد از طی شدن فرایند ریکاوری شما به پیش نمایش اطلاعات و فایل‌های حذف شده دسترسی پیدا می‌کنید و در صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

نرم افزار stellar data recovery از هر نوع فرمتی پشتیبانی می‌کند و بدون محدودیت خاصی اطلاعات مورد نیاز شما را در هر فرمتی که بوده بازیابی و ریکاوری می‌کند و در سیستم شما ذخیره می‌کند.

 

ویژگی‌های نرم افزار stellar data recovery

  • قابلیت بازگردانی اطلاعات و ریکاوری در انواع مختلفی از حافظه‌های ذخیره سازی
  • سرعت بالا در اسکن و بازگردانی اطلاعات پاک شده
  • ارائه پیش نمایشی از اطلاعات قبل از ذخیره مجدد آن‌ها در کامپیوتر
  • پشتیبانی از انواع مختلف فرمت‌ها

 

3. Auslogics file recovery

 

ریکاوری ویندوز 10

 

نرم افزار Auslogics file recovery در زمینه بازیابی اطلاعات، جزو نرم افزار‌های حرفه‌ای و دقیق است. این نرم افزار هر نوع اطلاعات و فایلی مثل موسیقی، عکس، ویدیو، اسناد و نرم افزار‌های مختلف را ریکاوری و بازیابی می‌کند. نقطه قوت این نرم افزار، داشتن قابلیت جست و جوی پیشرفته و اعمال فیلتر‌های جست و جو است. در نتیجه شما می‌توانید به سادگی فایل مورد نیاز خود را در بین فایل‌های حذف شده پیدا کنید و یا حتی قبل از ذخیره مجدد فایل، پیش نمایش آن را مشاهده کنید. این نرم افزار قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی دارد که تنها در صورت پرداخت حق اشتراک قابل استفاده هستند. اما ویژگی‌های آن، ارزش نصب این نرم افزار را بالا می‌برد. نرم افزار Auslogics file recovery قابلیت پشتیبانی از فرمت‌های مختلف را دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون کنترل گوشی اندروید با کامپیوتر با یک ترفند ساده

 

ویژگی‌های نرم افزار Auslogics file recovery

  • بازیابی انواع مختلفی از اطلاعات
  • قابلیت جست و جوی پیشرفته
  • امکان مشاهده پیش نمایش برای هر یک از فایل‌ها قبل از ذخیره نهایی
  • پشتیبانی از فایل‌ها و فرمت‌های مختلف

 

4. Active file recovery

 

نرم افزار ریکاوری ویندوز

 

یکی از بهترین نرم افزار‌های بازیابی اطلاعات پاک شده، نرم افزار Active file recovery است. این نرم افزار قادر است تا تمامی اطلاعاتی که به صورت غیر عمد یا توسط آنتی ویروس پاک شده را بازگردانی و ریکاوری کند.

مانند دیگر نرم افزار‌های معرفی شده در این لیست، نرم افزار Active file recovery قابلیت پشتیبانی از انواع مختلفی از حافظه‌های داخلی و جانبی مثل هارد، فلش، حافظه موبایل، مموری‌ها و دیگر گجت‌هایی که به سیستم یا کامپیوتر متصل می‌شوند را دارد.

این نرم افزار با سرعت بسیار بالا، لیستی دقیق از اطلاعات قابل بازیابی را همراه با پیش نمایش آن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید به درستی فایل پاک شده مورد نظر خود را پیدا و به طور مجدد ذخیره کنید.

 

  • ریکاوری اطلاعات پاک شده توسط آنتی ویروس
  • پشتیبانی از انواع مختلف دستگاه و حافظه‌های داخلی
  • سرعت بالا در بازیابی اطلاعات
  • ارائه لیستی از فایل‌ها و اطلاعات قابل بازیابی

 

5. Ontrack Easy recovery

 

قویترین نرم افزار ریکاوری

 

و اما آخرین گزینه از لیست 5 تا از بهترین نرم افزار‌های ریکاوری ویندوز را به نرم افزار Ontrack Easy recovery اختصاص می‌دهیم. کار اصلی این نرم افزار برگرداندن فایلهای پاک شده در ویندوز 10 است. این نرم افزار رابط کاربری منظم و تقسیم بندی شده‌ای دارد که کار با آن را بسیار ساده و راحت‌تر می‌کند.

این نرم افزار مانند نرم افزار قبلی در این لیست، قابلیت جست و جوی آسان دارد و شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن فایل‌های حذف شده خود را پیدا و ریکاوری کنید. این نرم افزار همچنین فایل‌های آسیب دیده را تعمیر می‌کند و به بازیابی بهتر آن‌ها کمک می‌کند.

 

ویژگی‌های نرم افزار Ontrack Easy recovery

  • پیدا کردن فایل‌های حذف شده و ریکاوری آن‌ها
  • قابلیت جست و جوی آسان
  • تعمیر فایل‌های آسیب دیده
  • رابط کاربری منظم و تقسیم بندی شده

 

سخن آخر

در این مقاله سعی شد از بین بی نهایت نرم افزار‌های موجود در این زمینه، بهترین نرم افزار‌های ریکاوری در ویندوز معرفی و بررسی شود. شما با مطالعه این مقاله می‌توانید با بررسی ویژگی‌های هر یک از این نرم افزار‌ها، بهترین آن‌ها را انتخاب و دانلود کنید.