نقد و بررسی مانیتور 20MP38AB ، 20M38HB و 22M38H ال جی: نمایشگرهای IPS خوش قیمت

نقد و بررسی 06 اردیبهشت 1402 کارشناس سایت

نقد و بررسی مانیتور 20MP38AB ، 20M38HB و 22M38H ال جی: نمایشگرهای IPS خوش قیمت

معمولاً مانیتورهایی که دارای پنل IPS هستید قیمت نسبتاً بالایی دارند. اما اگر به دنبال مانیتور مجهز به این پنل هستید که که علاوه بر قیمت مناسب ویژگی‌های جذابی داشته باشد، با نقد و بررسی مانیتور LG 20MP38AB، LG 20M38HB و 22M38H همراه ما باشید.

تمام قطعات یک سیستم کامپیوتری (حتی ماوس و کیبورد) دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت خروجی تمامی فعالیت‌ها، دستورات و پردازش‌ها در نمایشگری که پیش چشمان شما قرار دارد، دیده شود. در بین قطعات و سخت‌افزارهای یکی سیستم کامپیوتری نمی‌توان میزان اهمیت هر قطعه را اولویت‌بندی کرد، ولی به‌تردید برخی موارد می‌توانند اهمیت بیشتری داشته باشند.

این ادعا زمانی بیشتر مهم می‌شود که برای کاربری خاصی بخواهید سیستم کامیپوتری یا سخت‌افزار مشخصی را خریداری کنید. کاربران خانگی و اداری همیشه تلاش می‌کنند سیستمی مقرون به صرفه داشته باشند تا در ازای هزینه‌ی پرداختی بتوانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند.

کمپانی کره‌ای ال جی (LG) بزرگترین تولیدکننده‌ی تلویزیون و نمایشگر در دنیا است که محصولات خود را با مشخصات فنی، طراحی ظاهری و قیمت متنوع روانه‌ی بازار می‌کند. این غول دنیای فناوری سهم زیادی از بازار مانیتورها را در اختیار دارد و با توجه به نیاز بازار و درخواست کاربران، محصولات متنوعی را برای بودجه‌های مختلف تولید کرده است.

بخش زیادی از کاربران در بین خریداران اقتصادی قرار دارند که بیشتر کارهای خانگی و اداری چون وب‌گردی، تماشای فیلم، اجرای نرم‌افزارهای آفیس (Office) ، ویرایش عکس، تایپ و... را با کامپیوتر خود انجام می‌دهند. این کاربران نیاز به مانیتور قیمت مناسبی دارند که امکانات خوبی داشته باشد.

مانیتور LG 20MP38AB و LG 20M38HB از مانیتورهای پایین‌رده و ارزان قیمت ال جی هستند که دقیقا کاربران خانگی و اداری را هدف قرار داده است. این نمایشگر ها یکی از مقرون به صرفه‌ترین مانیتور های بازار با پنل IPS LED هستند که برای بسیاری از کاربران اقتصادی می‌تواند جذاب باشد. این دو نمایشگر کاملا شبیه یکدیگر هستند و یک تفاوت جزیی دارند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. البته یک مدل 22 اینچی نیز به نام LG 22M38H وجود دارد که تنها تفاوت آن با دو مدل قبلی پنل 21.5 اینچی آن است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور ASUS VP228HE: ارزان بازی کنید

علاوه بر این مانیتور ال جی 20 ام پی 38 اِی بی از تکنولوژی Flicker Safe، حالت Reader Mode، قابلیت تقسیم نمایشگر به چهار قسمت، 16.7 میلیون رنگ، طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوب بهره می‌برد که در ادامه‌ی بررسی خود به آنها می‌پردازیم.

اگر قصد خرید مانیتور LG 20MP38AB، خرید مانیتور LG 20M38HB یا قصد خرید مانیتور LG 22M38H را دارید با نقد و بررسی این نمایشگر همراه ما باشید. ضمن اینکه می‌توانید قیمت مانیتور LG 20MP38AB، قیمت مانیتور LG 20M38HB و قیمت مانیتور LG22M38H را با قیمت مانیتورهای دیگر در بازار مقایسه کنید و تصمیم بگیرید.

 

طراحی مانیتور LG 20MP38AB ،LG 20M38HB و LG 22M38H

 

طراحی مانیتور lg 20mp38ab

 

مانیتور ال جی 20 ام پی 38 ای بی، ال جی 20 ام 38 اچ بی و ال جی 22 ام 38 اچ طراحی ساده ولی زیبایی دارد و کاملاً مطابق با نیاز کاربران خانگی و اداری طراحی شده است. کمپانی سازنده تلاش کرده تا نمایشگر این کمپانی با توجه به بازه‌ی قیمتی خود از یک طراحی قابل قبول و منطقی برخوردار باشد.

با اینکه بدنه هر سه مانیتور 20MP38AB، 20M38HB و 22M38H ال جی از پلاستیک ساخته شده ولی کیفیت و استحکام خوبی دارد و به راحتی می‌توانید چندین سال از آن استفاده کنید. 

اگر بخواهیم از طراحی جلوی مانیتور ال جی شروع کنیم، در همان نگاه اول شاید متوجه حاشیه‌ی زیاد این نمایشگر شوید. در قسمت زیر صفحه نمایش لوگوی معروف LG به چشم می‌خورد و در قسمت سمت راست و زیر نمایشگر دکمه‌های فیزیکی پاور و تنظیمات مانیتور به چشم می‌خورد.

اما در پشت مانیتور LG 20MP38AB و LG 20M38HB شاهد یک طراحی بافت‌گونه و مات هستیم که در قسمت وسط بالا لوگوی LG حک شده است. کمی پایین‌تر یک قاب محافظ را شاهد هستیم که در قسمت میانی آن مشخص شده این نمایشگر توسط مادیران در خط تولید ال جی در ایران تولید می‌شود. کمی پایین‌تر محل پورت‌ها و محل اتصال پایه به بدنه به چشم می‌خورد. این رویه در مدل 22 اینچی LG 22M38H نیز به چشم می خورد.

پایه‌ی مانیتور ال جی نیز دارای طراحی دایره‌ای شکل و براق است که همانند بدنه‌ی آن با توجه به بازه‌ی قیمتی این دستگاه کیفیت ساخت و طراحی قابل قبولی دارد.

ابعاد این مانیتور 167.8 * 382.4 * 453.3 میلی‌متر و وزن آن 2.3 کیلوگرم است که برای نمایشگری در این بازه‌ی قیمتی و برای کارهای خانگی و اداری کاملاً مناسب به نظر می‌رسد.

در مجموع مانیتور LG 20MP38AB، LG 20M38HB و LG 22M38H با توجه به نوع کاربری و بازه‌ی قیمتی خود طراحی و کیفیت ساخت خوبی دارد و نه‌تنها از همان اول شیفته‌ی آن می‌شوید بلکه مشکل جدی در آن مشاهده نخواهید کرد. گرچه بهتر بود کمپانی کره‌ای به جای کلیدهای فیزیکی از کلیدهای لمسی استفاده می‌کرد.

 

مشخصات فنی و ویژگی‌های مانیتور LG 20MP38AB ،LG 20M38HB و LG 22M38H

 

مشخصات مانیتور lg 20mp38ab

 

مانیتور ال جی 20MP38AB و 20M38HB از یک صفحه نمایش 19.5 اینچی LED با پنل IPS و رزولوشن 900 * 1440 پیکسل بهره می‌برند که کیفیت تصاویر خروجی، میزان روشنایی، زوایه‌ی دید و نمایش شفاف رنگ‌ها روی آن خیلی خوب است. پنل‌ LED این مانیتور ها عملکرد خوبی دارد و فراتر از انتظار کاربران پایین یا میان‌رده ظاهر می‌شود. اما مانیتور ال جی 22M38H به یک پنل 21.5 اینچی مجهز شده است.

به لطف پنل IPS این مانیتورها، زاویه‌ی دید در دو حالت عمودی و افقی 178 درجه است و جزئیات نیز به خوبی نمایش داده می‌شود.

سرعت پاسخگویی مانیتور ال جی 20 ام پی 38 ای بی، ال جی 20 ام 38 اچ بی و ال جی 22 ام 38 اچ 14 میلی‌ثانیه، نسبت تصویر آن 16 به 9 و کنتراست نمایشگر 5،000،000:1 است. نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate) نمایشگر ال جی روی 60 هرتز قرار دارد که با توجه به اقتصادی بودن این مانیتور نمی‌توان به آن ایراد گرفت.

یکی از ویژگی‌های جذاب مانیتور ال جی بهره‌گیری از قابلیتی به نام Reader Mode است که عملکردی شبیه Eye Saver Mode مانیتور سامسونگ دارد. در این حالت با توجه به کاهش نور آبی و کاهش میزان پرش، شرایطی ایجاد می‌شود که می‌توانید بدون نگرانی از خسته شدن چشم‌ها به صورت طولانی مدت با نمایشگر خود کار کنید و متن بخوانید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور BenQ ZOWIE XL2735 | یک گزینه ایده‌آل برای بازی!

اما یکی از قابلیت‌های جذابی که ال جی برای مانیتور خود در نظر گرفته این است که برای تنظیم دستگاه نیازی نیست حتماً از کلیدهای فیزیکی استفاده کنید و می‌توانید سراغ تنظیمات نرم‌افزاری بروید که از قبل آماده شده است.

یکی دیگر از تدابیر ال جی برای ارائه‌ی یک تجربه‌ی کاربری جذاب استفاده از تکنولوژی Flicker Safe است که به کمک آن تصاویر کاملاً بدون پرش و لرزش نمایش داده می‌شوند و عملکردی مشابه قابلیت Flicker Free سامسونگ دارد.

 

مانیتور ال جی 20 ام پی 38 ای بی

 

اما جذابیت‌های مانیتور ارزان قیمت LG 20MP38AB، LG 20M38HB و LG 22M38H به همین جا ختم نمی‌شود. کمپانی سازنده برای اینکه کاربران اداری و خانگی بتوانند به طور همزمان به چندین کار رسیدگی کنند، قابلیتی موسوم به 4Screen Split است که کمک صفحه‌ی شما به چهار صفحه با اندازه‌ی دلخواه تقسیم شود.

و در نهایت یکی دیگر از ویژگی‌های جالب مانیتور ارزان قیمت ال جی قابلیتی است که با اصلاح رنگ‌ها کمک می‌کند، افرادی که در تشخیص رنگ‌ها دچار مشکل هستند، بتوانند محتوا را راحت‌تر بخوانند.

 

خروجی‌ها

 

پورت مانیتور lg20mp38ab

 

مانیتور LG 20MP38AB فقط از یک پورت VGA بهره می‌برد و خبری از پورت‌های DVI و HDMI نیست. اما دو مدل دیگر یعنی LG 20M38HB و LG 22M38H علاوه بر پورت VGA از یک پورت HDMI بهره می برند.

 

مصرف انرژی

مانیتور ال جی 20 ام پی 38 ای بی، ال جی 20 ام 38 اچ بی و ال جی 22 ام 38 اچ در حالت عادی 18.7 وات مصرف انرژی دارد که این مقدار در حالت آماده به کار (Standby) 0.5 و در حالت خاموش 0.3 ثانیه است.

 

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند جزو کدام گروه از کاربران باشید، بی‌شک نوع مانیتور و کیفیت تصاویر خروجی آن اهمیت ویژه‌ای برای شما خواهد داشت. گرچه میزان این اهمیت برای گیمرها، طراحان، تدوینگران و مهندسان و تمام افرادی که جزئیات برای آن‌ها مهم است، دوچندان می‌شود.

انتخاب یک مانیتور خوب یکی از مهمترین تصمیماتی است که هنگام خرید یک سیستم کامپیوتری باید اتخاذ کنید. ال جی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون و نمایشگر در دنیا است که برای تمام کاربران با بودجه‌های مختلف و نیازهای متفاوت محصولی را در سبد خود دارد.

مانیتور LG 20MP38AB، LG 20M38HB و LG 22M38H یکی از بهترین مانیتورهای ارزان قیمت بازار با ویژگی‌های جذاب هستند که باعث می‌شود ارزش خرید آن در ازای بهای پرداختی دو چندان شود. کیفیت ساخت خوب، در کنار طراحی قابل قبول و ویژگی‌های فنی جذاب می‌تواند این مانیتور را به انتخاب اول کاربران اداری و خانگی تبدیل کند.

 

نقاط قوت

  • پنل IPS
  • زاویه دید و روشنایی خوب
  • کیفیت ساخت مناسب
  • بهره‌گیری از تکنولوژی Flicker Safe و Reader Mode
  • قابلیت 4Screen Split

 

نقاط ضعف

  • استفاده از کلیدهای فیزیکی به جای کلیدهای لمسی
  • سرعت پاسخ‌دهی زیاد