نقد و بررسی مانیتور ال جی 22MP400-B

نقد و بررسی 14 شهریور 1401 کارشناس سایت

نقد و بررسی مانیتور ال جی 22MP400-B

فرقی نمی‌کند که کارمند یک شرکت هستید، گیمر هستید یا حتی یک خانوم خانه دار، چیزی که اهمیت دارد، این است که در طول روز، با حداقل یک مانیتور سر و کار دارید. این مسئله موجب می‌شود که هر شخصی به دنبال خرید مانیتور باکیفیت باشد. چراکه امروزه در عصر تکنولوژی، هر فرد، ساعت‌های زیادی را پشت مانیتور می‌گذراند و کیفیت مانیتور، ارتباط مستقیمی با سلامت چشم‌های کاربر دارد.
کمپانی ال جی (LG) از نام‌های ریشه دار بازار ایران است؛ که سال‌هاست در بخش‌های مختلف خانه‌های ایرانی دیده می‌شود. در این میان مانیتورهای ال جی همواره نقش ویژه‌ای در معروفیت این برند داشته‌اند و کمتر کسی است که جدل میان طرفداران مانیتورهای سامسونگ و ال جی را ندیده باشد. امروز در فروشگاه ادبازار به سراغ یکی از خوش ساخت ترین مانیتورهای ال جی رفته‌ایم که دقیقا مطابق با نیاز روزانه افراد طراحی و تولید شده است. مانیتور LG 22MP400-B، یک مانیتور 22 اینچی باکیفیت از سری MP این شرکت می‌باشد.
مانیتورهای سری MP و MK از بهترین مادربردهای ال جی برای کاربردهای خانگی و اداری هستند. سری MP از برتری‌های کیفی بیشتری نسبت به سری MK برخوردار است و بر همین اساس، کمی قیمت بیشتری دارد. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی هدف، به سراغ نقد و بررسی مانیتور ال جی 22MP400-B خواهیم رفت. تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

 

بررسی مانیتور 22MP400-B : طراحی و مشخصه‌های ظاهری

 

نقد و بررسی مانیتور ال جی 22MP400-B


مانیتور ال جی 22MP400، ظاهری ساده و کلاسیک دارد. این مانیتور یکی از پرفروش‌ترین نمایشگرهای بازار ایران است و با کمی گشت‌وگذار در شرکت‌های مختلف، به دفعات زیادی شاهد استفاده از این مانیتور خواهید بود.
طراحی این مانیتور ال جی، مطابق بر زبان طراحی ثابت این شرکت است و تفاوت زیادی با سایر مانیتورهای این شرکت ندارد. مانیتور LG 22MP400-B، در ابعادی معادل 20.1x11.9 اینچ طراحی شده است. ابعاد ذکرشده تنها برای قسمت نمایشگر است و در صورت استفاده از پایه نگهدارنده مانیتور، ارتفاع این نمایشگر به 15.5 اینچ می‌رسد. بد نیست اشاره کنیم که با توجه به ابعاد گفته شده، این مانیتور 22 اینچی شرکت ال جی، وزنی نزدیک به 2.4 کیلوگرم دارد که برای یک مانیتور با این ابعاد، کاملا قابل قبول است. حتی می‌توان این وزن کم را یکی از نقاط قوت مانیتور 22MP400 B دانست.
در 4 ضلع مانیتور، حاشیه‌ای به طول تقریبی 1.7 سانتی متر دیده می‌شود که مقداری زیاد است و در نگاه اول به چشم می‌آید. استند این مانیتور LG، از یک پایه نگهدارنده مربعی شکل بهره می‌برد که ارتفاعی نزدیک به 95 میلی متر دارد و قابلیت تغییر زاویه مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
برای اتصال نمایشگر ال جی 22MP400-B به دیوار، یک بست فلزی در جعبه محصول قرار گرفته که ابعادی معادل 75x75 میلی متر دارد و با استفاده از آن قادر خواهید تا مانیتور خود را به هر سطح صاف همچون دیوار و... متصل کنید. در حاشیه زیرین صفحه‌نمایش، لوگو LG و یک کلید چندکاره جوی استیک، برای اعمال تنظمات مانیتور دیده می‌شود. این کلید برای حفظ یک‌پارچگی و زیبایی بیشتر در قسمت زیرین قاب قرار گرفته‌ است و عملکرد بسیار روانی دارد. در طراحی مانیتور ال ‌جی 22MP400-B به‌صورت کامل از رنگ مشکی استفاده شده است. این مانیتور از قابلیت تنظیم زاویه نمایش از منفی 5 تا مثبت 20 درجه بهره می‌برد و می‌توانید متناسب با نیاز خود آن را تغییر دهید. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که ال ‌جی کلیه امکانات لازم برای یک مانیتور خانگی زیبا را در این مانیتور 22 اینچی لحاظ کرده است.

 

نقد و بررسی نمایشگر ال جی 22MP400-B : پنل نمایشگر

 

نقد و بررسی مانیتور ال جی 22MP400-B


شاید بحث اصلی در رابطه با خرید مانیتور 22MP400 B، در رابطه با پنل نمایشگر آن باشد. اگر کمی با دنیای مانیتورها آشنا باشید، می‌دانید که حجم عمده‌ای از نمایشگرها از پنل‌های رایج مثل IPS، TN و یا AMOLED استفاده می‌کنند. اما آیا با پنل‌های VA آشنا هستید؟
پنل‌های VA گونه‌ای از پنل‌های LED هستند که، ساختار قرارگیری LED‌ های قرارگرفته در پنل به شکل عمودی می‌باشد. این همین رو به این پنل‌ها VA (Vertical alignment) گفته می‌شود.
به دلیل استفاده از پنل VA در این مانیتور 22 اینچی ال جی، شاهد کنتراست و عمق تصویر خوبی در خروجی نمایشگر هستیم.
مانیتور 22MP400 B، رزولوشنی معادل 1920x1080 پیکسل ارائه می‌دهد و نرخ نوسازی 75 هرتزی دارد. این نرخ نوسازی یا Refresh Rate، موجب می‌شود که این مانیتور یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کنسول گیمرها باشد. همچنین این مانیتور 22 اینچی LG، زمان پاسخ (Response Time) برابر با 5 ثانیه دارد. این مسئله موجب می‌شود که تصویر با کمترین تاخیر به دست کاربر برسد.
با توجه به این موضوع، مانیتور 22MP400 B ال جی، عملکرد خوبی در زمان گیمنیگ یا کارهای حساس دارد و می‌تواند یک نمایشگر مناسب برای قرارگیری بر روی میز شما باشد. خوشبختانه ال جی از یک روکش مات نیز بر روی مانیتور ال جی 22MP400-B استفاده کرده است که به واسطه این پوشش ضدانعکاس، پنل نمایشگر بازتاب نوری بسیار کمی دارد و به همین دلیل می‌توانید از این مانیتور در محیط‌هایی با شرایط نوری نوری نامناسب، مانند میزهای پشت به پنجره و... که تحت تابش نور خورشید هستند به‌راحتی استفاده نمایید.

حالا وقتشه! اینو بخون نحوه اتصال و چند مانیتوره کردن کامپیوتر و لپ تاپ

 

مشخصات مانیتور LG 22MP400-B :خروجی‌های صدا و تصویر

 

نقد و بررسی مانیتور ال جی 22MP400-B


خروجی‌های تصویر، یکی از مهم ترین اجزای یک نمایشگر است که در زمان خرید مانیتور باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. این مانیتور ال جی به دو خروجی تصویر مجهز شده است که عبارتند از: یک خروجی HDMI و یک خروجی D-Sub. خوشبختانه به دلیل وجود پورت HDMI در این مانیتور، می‌توان گفت که تصاویر خروجی از 99 درصد سیستم‌های رومیزی بر روی این نمایشگر قابل مشاهده است. بد نیست اشاره کنیم که حتی خروجی تصویر VGA نیز تنها با استفاده از یک تبدیل کوچک قادر به اتصال به پورت HDMI می‌باشد.

مانیتور 22MP400 B، مشابه با اکثر مانیتورهای امروزی فاقد بلندگوی داخلی می‌باشد. متاسفانه خبری از جک 3.5 میلی متری نیز، در این نمایشگر نیست. در این شرایط به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید اسپیکر، سری به لیست قیمت اسپیکرها در فروشگاه اینترنتی هدف بزنید. در این صفحه می‌توانید اسپیکرهای مختلف را ببینید، با یکدیگر مقایسه کنید و نهایتا محصول موردنظر خود را خریداری کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون تفاوت نمایشگرهای Full HD و 4K در چیست؟

 

ارزیابی نمایشگر ال جی 22MP400-B : امکانات کاربردی

 

نقد و بررسی مانیتور ال جی 22MP400-B


تکنولوژی AMD FreeSync : این تکنولوژی به لطف همکاری کمپانی معروف AMD با ال جی حاصل شده است که می‌تواند برای کاربران بسیار مفید واقع شود. عدم هماهنگی میان کارت گرافیک و مانیتور موجب می‌شود تا شما نتوانید خروجی مناسبی دریافت کنید و در زمان پخش فیلم‌هایی با کیفیت بالا و یا تجربه بازی‌های کامپیوتری نتوانید تجربه خوبی داشته باشید.
تار شدن تصویر، بریدگی تصویر و یا نمایش پیکسلی تصاویرِ در حال اجرا، برخی از مشکلات ناشی از عدم هماهنگی میان کارت گرافیک و نمایشگر می‌باشد. اما با فعال کردن قابلیت AMD فری سینک، تمامی این مشکلات حل خواهند شد. با فعال شدن این قابلیت، مانیتور پخش تصاویر را به گونه‌ای به تاخیر می‌اندازد که تمامی ایرادات ذکر شده برطرف شوند. بد نیست بدانید که در صورتی که از سیستم رومیزی برای بازی کردن استفاده می‌کنید، این عملگر به صورت اتوماتیک فعال خواهد شد؛ اما اگر از طرفداران کنسول‌ها هستید و برای کنسول خود تصمیم به خرید مانیتور ال جی 22MP400-B دارید، بهتر است که به صورت دستی و از طریق منوی تنظیمات این قابلیت را فعال نمایید.

ابزار Crosshair : اگر اهل بازی‌های تیراندازی اول شخص یا به عبارتی FPS ها هستید، این قابلیت می‌تواند کمک مناسبی برای شما باشد. همانطور که می‌دانید، استفاده از crosshair های مجزا از اکوسیستم هر بازی، می‌تواند موجب مسدود شدن اکانت شما شود؛ چراکه این کار به نوعی تقلب محسوب شده و از نظر سازنده بازی قابل پذیرش است. همچنین اگر از نرم افزارهای مجزا برای پیاده سازی Crosshair استفاده کنید، این نرم افزار به وسیله سیستم AntiCheat بازی شناسایی خواهد شد و مجددا اکانت شما مسدود (Ban) خواهد شد.
بر اساس تستی که ما از قابلیت Crosshair این مانیتور ال جی، در بازی‌هایی مثل کال اف دیوتی وارزون، ولورانت و R6S گرفتیم، هیچ گونه خطایی مبنی بر شناسایی شدن Crosshair دریافت نکردیم. از این رو با خیال راحت، می‌توانید از این قابلیت مانیتور ال جی استفاده نمایید.

 

نقد و بررسی مانیتور ال جی 22MP400-B

 

قابلیت On Screen control : ال جی با ارائه نرم‌افزار OnScreen Control به‌شما این امکان را می‌دهد که به راحتی تنظیمات پیش‌فرض مانیتور را تغییر داده و همه المان‌های آن را شخصی‌سازی کنید. در این نرم‌افزار می‌توانید میزان روشنایی صفحه، کنتراست، نسبت تصویر و... را متناسب با نیاز خود تغییر دهید. علاوه بر قابلیت شخصی‌سازی کامل، حالت‌های ویژه مانیتور را هم می‌توانید از این قسمت فعال کنید. اولین حالت کاربردی که ال ‌جی بر روی آن مانور داده است، مربوط به حالت مطالعه (Reader Mode) می‌باشد. با فعال کردن این قابلیت، میزان نورهای آبی مزاحم صفحه‌نمایش به کمترین حالت خود می‌رسد و می‌توانید با خیال راحت، بر روی این مانیتور فایل‌ها و مقالات خود را مطالعه کنید. حالت دیگر مانیتور اختصاصا برای افرادی طراحی شده است که مشکلات بینایی در بخش تشخیص رنگ دارند. این حالت Color Weakness Mode نام دارد که با فعال کردن آن رنگ‌ها برای چشم این افراد تغییر می‌کند تا بهتر جزییات صفحه‌ را درک کنند. تمامی رنگ‌ها در این حالت قابل شخصی سازی بوده و کاربر می‌تواند رنگی راکه می‌بیند با رنگ واقعی اجسام مطابقت دهد تا بتواند به درک بهتری از رنگ‌ها دست یابد.

حالا وقتشه! اینو بخون راهنمای جامع خرید سیستم گیمینگ | معرفی کامل قطعات مورد نیاز کیس مخصوص بازی


قابلیت Split Screen : یکی از امکانات بسیار کاربردی و جالب مانیتور ال جی 22MP400-B قابلیت Split Screen یا تقسیم صفحه نمایش نام دارد. به کمک این قابلیت می‌توانید صفحه‌نمایش را در حالت‌های بسیار متنوعی تقسیم کنید. حالت‌های 2 صفحه تا 4 صفحه با الگوهای مختلفی در قسمت تقسیم سازی نمایشگر قرار گرفته است که با فعال کردن آن‌ها می‌توانید نرم‌افزارهای مختلف را در کنار هم داشته باشید. علاوه بر موارد ذکر شده، حالت تصویر در تصویر (PIP) هم برای این مانیتور درنظر گرفته شده است که می‌توانید در کنار صفحه اصلی کار خود، یک کادر کوچک به شکل پاپ‌آپ در گوشه صفحه داشته باشید. برای مثال می‌توانید همزمان با اینکه در حال کار با یک نرم افزار هستید؛ ویدیوی آموزش آن نرم افزار را در گوشه صفحه داشته باشید.

 

سخن پایانی


مانیتور 22MP400 B ال جی، یکی از بهترین مانیتورهایی است که با یک بودجه مناسب می‌توانید تهیه کنید. قیمت مانیتور LG 22MP400 B، در کنار ویژگی‌های بسیاری همچون، پنل نمایشگر VA، رزولوشون Full HD، طراحی جذاب و بهره مندی از اتصالات لازم برای اتصال به دیوار، موجب می‌شود که این نمایشگر 22 اینچی، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاربران باشد.
نهایتا باید اشاره کنیم که چنانچه با خواندن این مقاله همچنان سوالاتی در رابطه با خرید مانیتور ال جی 22MP400 دارید؛ می‌توانید سوال خود را از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه با ما در میان بگذارید و یا با همکاران من در بخش ارتباط با مشتریان تماس بگیرید. ما در تیم پشتیبانی فروشگاه اینترنتی هدف، همواره آماده پاسخگویی به شما کاربران عزیز هستیم.