نقد و بررسی مانیتور هوآوی MateView 28 Inch

نقد و بررسی 09 مرداد 1402 علی مظفری

نقد و بررسی مانیتور هوآوی MateView 28 Inch

اگر از طرفداران شرکت هوآوی هستید و مشکلاتی که تحریمات آمریکا برای محصولات این کمپانی ایجاد کرده، شما را دلزه نکرده است، تا انتهای این نوشته با ما در تیم تحریریه فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید. مانیتور هوآوی Mateview نسخه 28 اینچ، یکی از آخرین محصولات این شرکت چینی است که تبلیغات گسترده‌ای برای آن صورت گرفت. از چین گرفته تا صفحه رسمی هوآوی ایران در اینستاگرام، تمرکز خود را بر روی این مانیتور جذاب گذاشتند و سعی کردند که تا جای امکان کاربران را با این نمایشگر هوشمند و امکانات مختلف آن آشنا کنند. مانیتور Huawei MateView 28 Inch، یک مانیتور ساده نیست، بلکه یک جز از اکوسیستم هوشمند جدید محصولات هوآوی به نام سوپر دیوایس (Super Device) است. در این مقاله تصمیم داریم که به بررسی این مانیتور هوآوی بپردازیم و ببینیم که چه مسائلی موجب می‌شود که این نمایشگر را تهیه کنیم و یا آن را برای خرید، مناسب نبینیم. تا انتها با ما همراه باشید. 

 

تکنولوژی هوآوی Super Device چیست؟

 


تصمیم گرفتیم که پیش از شروع بررسی مانیتور هوآوی میت ویو، به سوال اصلی خریداران این مانیتور پاسخ دهیم. یکی از رایج ترین سوالات کاربران فروشگاه هدف در زمان خرید این مانیتور این است که:

 

در ویژگی‌های مانیتور میت ویو، ویژگی با عنوان سوپر دیوایس معرفی کرده‌اید. این تکنولوژی چیست؟ 

در جواب به این سوال باید گفت که تکنولوژی هوآوی Super Device، آخرین ویژگی انحصاری هوآوی است، که در زمان نگارش این مقاله با آن روبه‌رو هستیم. این تکنولوژی به شما این قابلیت را می‌دهد که بتوانید از ارتباط فوق سریع و بی‌سیم (یا باسیم) میان دستگاه‌های مختلف خود بهره مند شوید. به عبارت دیگر گوشی هوشمند شما می‌تواند با بهره‌گیری از ویژگی Super Device هوآوی به راحتی به مانیتور متصل شده و یا با اتصال به یک اسپیکر هوشمند آهنگ مورد علاقه شما را پخش کند. همچنین اتصال تلویزیون و گوشی هوشمند به یک مکالمه تصویری به یاد ماندنی منتهی خواهد شد و ترکیب آن با ساعت هوشمند می‌تواند باعث نمایش اعلان‌های دریافتی روی این گجت هوشمند شود.
این ویژگی‌ها قبلا هم با عناوین مختلفی وجود داشتند، اما این بار هوآوی این ویژگی‌ها را برای کلیه محصولات خود به صورت اختصاصی طراحی کرده و با استفاده از سیستم عامل اختصاصی خود، یعنی Harmony OS، به دنبال این است که تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان وفادار خود خلق کند. از این گذشته با بومی سازی این ویژگی، اثر تحریمات نیز، بر این کمپانی چینی کمتر خواهد شد. لازم به ذکر است که این تکنولوژی فقط برای محصولات هوآوی در دسترس است و شما با داشتن یک تلفن همراه سامسونگ، نمی‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

 

بررسی مانیتور Huawei MateView : طراحی و مشخصه‌های ظاهری

 

مشخصات مانیتور هوآوی MateView 28 Inch


مانیتور هوآوی MateView جدید، از زبان طراحی پیروی می‌کند که پیش از این در هیچ کدام از مانیتورهای هوآوی شاهد آن نبودیم. در نگاه اول به این مانیتور، متوجه تشابه نسبتا زیاد آن با iMac 2021 می‌شویم. البته این فقط یک تصویر ذهنی است، چراکه هم iMac 2021 و هم مانیتور میت ویو 28 اینچ، نسبت تصویر 3:2 دارند و همین مسئله موجب می‌شود که این شباهت را احساس کنیم.
درباره مشخصه‌های ظاهری و طراحی این مانیتور حرف‌های بسیاری برای گفتن وجود دارد، بنابراین بدون اتلاف وقت، بررسی ظاهری را شروع می‌کنیم.
پیش از هرچیز، باید بدانید که مانیتور میت ویو 28 اینچ، تنها در رنگ نقره‌ای مات طراحی و تولید شده است. با توجه به طراحی مدرن این محصول، شاهد وزن چشمگیری نیستیم و مانیتور MateView قادر است که به خوبی در حالت‌های مختلف تعادل خود را حفظ کند. به سبب قرارگیری کلیه پورت‌های مانیتور بر روی استند، پایه این نمایشگر هوآوی تنها به وسیله متخصصین سخت افزار، قابل جداسازی است و این محصول به صورت اسمبل شده در داخل جعبه قرارگرفته است. بر همین اساس، تنها پس از خرید مانیتور Huawei MateView 28 Inch، با اتصال آن به جریان برق، می‌توانید از مانیتور خود استفاده کنید.

 

طراحی مانیتور هوآوی MateView 28 Inch

 

استند متصل به نمایشگر از یک آسانسور باکیفیت جهت تغییر ارتفاع نمایشگر بهره می‌برد. به کمک این آسانسور می‌توانید ارتفاع مانیتور را تا 11 سانتی‌متر در حالات مختف، تنظیم کنید. همچنین این استند به شما قابلیت تنظیم زاویه شیب مانیتور (Tilt) از منفی 5 تا مثبت 18 درجه را می‌دهد که در تمامی حالات، تعادل نمایشگر به بهترین شکل حفظ می‌شود و ریسکی برای افتادن مانیتور وجود ندارد. در رابطه با پورت‌ها و اسپیکر قرارگرفته بر روی مانیتور MateView، در بخش بعدی توضیحات کاملی را ارائه کرده‌ایم.
از استند نگهدارنده مانیتور که بگذریم، به خود مانیتور می‌رسیم. نمایشگری 29 اینچی با حاشیه‌ای بسیار کم که موجب می‌شود نسبت نمایشگر به بدنه به 94 درصد برسد. مانیتور هوآوی میت ویو، با نسبت تصویر 3:2 طراحی و تولید شده است، از همین روز ظاهری متفاوت با اکثر نمایشگرهای عریض (16:9) و فوق عریض دارد. این مسئله موجب می‌شود که استفاده از آن برای کارهایی نظیر تدوین، تصویر پردازی، موشن گرافیگ و... بهتر باشد. همین مسئله از طرفی موجب می‌شود که این مانیتور را برای مصارف گیمینگ مناسب نبینیم و به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای سبک کاربری گیمینگ، از مانیتور هوآوی Mate view Gt استفاده نمایید.

 

مشخصات نمایشگر هوآوی میت ویو 28 اینچ : پنل نمایشگر

 

نمایشگر هوآوی MateView 28 Inch

 

در این قسمت به سراغ مهم‌ترین بخش در زمان بررسی یک مانیتور می‌رویم. مسلما پنل نمایشگر و تکنولوژی‌های آن، مهم‌ترین مسئله در زمان خرید مانیتور می‌باشد. مانیتور میت ویو 28 اینچ، برای مصارف مالتی مدیا، گرافیک و حوزه‌های وابسته به آن، یک انتخاب بی‌رقیب است. هوآوی در ساخت این نمایشگر از یک پنل IPS استفاده کرده است که از رزولوشن 3840x2560 پیکسل پشتیبانی می‌کند. این مسئله در کنار تصویرپردازی HDR 400 موجب می‌شود که تصاویر به نمایش درآمده در این مانیتور، بسیار شبیه به حالت طبیعی خود باشند و کاربر را قادر می‌سازد که بتواند هر تصویر را با بالاترین وضوح، شفافیت و غلظت رنگ مناسب مشاهده نماید.
مانیتور Huawei MateVie، قادر به نمایش 1 میلیارد کد رنگی مختلف می‌باشد و نسبت کنتراست 1200:1 دارد. از طرفی این محصول هوآوی قادر به نمایش به طیف رنگی 98 درصدی DCI P3 می‌باشد که در حقیقت تمامی کدهای رنگی sRGB را در برمی‌گیرد. از همین رو، می‌توان گفت که کیفیت نمایش تصاویر و پویایی رنگ‌ها در این مانیتور هوآوی بسیار بالاست.
همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، مانیتور میت ویو 28 اینچ برای کاربری گیمینگ بهینه نشده و از همین رو نرخ نوسازی بالایی هم ندارد و هوآوی به رفرش ریت 60 هرتزی برای این نمایشگر بسنده کرده است.
چنانچه تصمیم به خرید یک مانیتور گیمینگ ازبرند هوآوی دارید، پیشنهاد می‌کنیم نسبت به بررسی مانیتور هوآوی MateView GT اقدام کنید. نقد و بررسی این محصول هم پیش از این آماده شده که با کلیک بر روی لینک پایین می‌توانید آن را مطالعه نمایید.
 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور گیمینگ هوآوی MateView GT

 

نقد و بررسی مانیتور هوآوی MateView : پورت‌های ورودی و خروجی

 

پورت های مانیتور هوآوی MateView 28 Inch


مانیتور هوآوی میت ویو 28 اینچ به حجم زیادی از درگاه‌های مختلف مجهز شده و همین مسئله موجب شده است که این نمایشگر، امکانات بیشتری نسبت به یک مانیتور معمولی داشته باشد. شاید تعجب کنید، اما این مانیتور حتی بدون اتصال یک سیستم رومیزی نیز، قادر به شناسایی موس و کیبورد می‌باشد. شاید با خودتان فکر کنید مگر همچین چیزی ممکن است؟
مانیتور Huawei MateView 28 Inch، در قسمت پشتی به سه پورت مختلف مجهز شده که به ترتیب از راست به چپ عبارتند از:

  • پورت HDMI
  • پورت Mini Display Port
  • و نهایتا یک پورت USB-C

مشخصا دو پورت اول برای اتصال دستگاه‌های مختلف بکار می‌روند، که با استفاده از پورت HDMI نسل 2 تعبیه شده بر روی این مانیتور، قادر خواهید بود تا از کلیه پتانسیل نمایشگر خود استفاده کنید. از طرفی اگر به دنبال دستیابی به حداکثر نرخ نوسازی و ارتباط پایدارتری هستید، می‌توانید از پورت مینی دیسپلی تعبیه شده بر روی این نمایشگر استفاده نمایید.
پورت USB-C تعبیه شده در پشت مانیتور، تنها برای تامین جریان برق موردنیاز این نمایشگر است و قادر به انجام هیچ عملکرد دیگری همچون اتقال تصویر و... نیست.

 

خرید مانیتور هوآوی MateView 28 Inch

 

علاوه بر پورت‌های پشت دستگاه، چهار پورت دیگر نیز در لبه سمت راست استند مانیتور دیده می‌شود که به ترتیب از بالا به پایین عبارتند از:

  • دو عدد پورت USB-A
  • یک عدد پورت USB-C
  • و نهایتا یک جک 3.5 میلی متری.

پورت‌های USB-A برای انتقال دیتا و یا اتصال دستگاه‌های مختلف مانند اسپیکر مجزا می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند و جک 3.5 میلی متری نیز، برای ارسال و دریافت صدا کاربردی خواهد بود.
اصلی‌ترین پورت در حاشیه کناری استند مانیتور هوآوی میت ویو 28 اینچ دیده می‌شود. یک پورت Type-C با قابلیت چندکاری که می‌تواند خریداران این مانیتور را شگفت زده کند. از انتقال تصویر گرفته تا انتقال اطلاعات و یا حتی اتصال مک بوک و دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل Mac، تا شارژ معکوس با این پورت قابل انجام است!
فرقی نمی‌کند که تلفن همراه شما از کدام برند است. با قابلیت شارژ معکوس تعبیه شده در مانیتور هوآوی MateView، می‌توانید موبایل خود را با توان خروجی 65 وات شارژ کنید. البته همان‌طور که مطلع هستید، این قابلیت تنها محدود به تلفن همراه نیست و با خرید یک کابل واسط مناسب، می‌توانید اسپیکر، ساعت هوشمند، لپ‌تاپ و... را نیز شارژ کنید.


ویژگی‌ها و امکانات کاربردی مانیتور هوآوی MateView 28 Inch

 

امکانات مانیتور هوآوی MateView 28 Inch


جدیدترین مانیتور هوآوی به حجم زیادی از قابلیت‌های ریز و درشت سخت افرازی و نرم افزاری مجهز شده است. در ادامه به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در زمان کار با این نمایشگر با آن‌ها مواجه شدیم، می‌پردازیم.

Smart Bar : تقریبا می‌توان گفت که دیگر در مانیتورهای بالارده جدید، باید با کلیدهای فیزیکی و یا جوی استیک‌ها خداحافظی کنیم. این مانیتور هوآوی نیز از این قضیه مستثنی نیست و در میت ویو 28 اینچ، شاهد اسمارت بار هستیم. اسمارت بار یک نوار لمسی در قسمت زیرین نمایشگر است که از دستورات لمسی مختلف برای اعمال تنظیمات مختلف و یا اجرای درخواست‌های کاربر استفاده می‌کند. به عنوان مثال، برای تایید هر درخواست، تنها کافیست که Smart Bar را برای یک بار لمس کنید. برای خروج از هر یک از منوهای تنظیمات، تنها کافیست اسمارت بار را دوبار لمس (Double Tap) کنید.
همچنین برای کنترل صدا، می‌توانید انگشت خود را در طول اسمارت بار، به سمت چپ یا راست بکشید. همچنین اگر از جمله کاربرانی هستید، که چندین خروجی تصویر مجزا را می‌خواهید به صورت همزمان از یک مانیتور بگیرید، تنها کافیست که دستگاه‌های مختلف (همچون کنسول، سیستم رومیزی، موبایل و...) خود را به این مانیتور هوآوی متصل کرده، و با دو انگشت خود در طول اسمارت بار، سوآیپ (Swipe) کنید. اسمارت بار استفاده شده در مانیتور هوآوی MateView، عملکرد بسیار مناسبی دارد و به بهترین شکل، از دستورات کاربر اطاعت می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون نحوه اتصال و چند مانیتوره کردن کامپیوتر و لپ تاپ

 

Dual mic : هوآوی در مانیتور MateView، از یک سیستم میکروفون هوشمند دوگانه استفاده کرده است که می‌تواند صدای کاربر را حتی از فاصله 4 متری دریافت نماید. این سیستم از یک هوش مصنوعی بهره می‌برد که با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف می‌تواند شفافیت صدای کاربر را ارتقا دهد.
برخی دیگر از قابلیت‌های سیستم میکروفون استفاده شده در این مانیتور عبارتند از:

  • تکنولوژی Noise Cancellation برای حذف صداهای اضافی محیط
  • حذف صدای اکوشده در صورت عدم استفاده از هدست یا هدفون
  • و نهایتا تنظیم خودکار شدت صدا با توجه به فاصله کاربر از میکروفون

وجود این قابلیت موجب می‌شود که حتی در صورت عدم دسترسی به یک میکروفون مجزا، بتوانید به راحتی صدای خود را در زمان بازی یا مصاحبه‌های تصویری، به گوش مخاطب خود برسانید.

 

بررسی مانیتور هوآوی MateView 28 Inch

 

استاندارد TUV Rheinland : استاندارد TUV، یک مولفه برای مانیتورهایی است که به قابلیت Flicker Free و Low Blue Light مجهز شده‌اند. خوشبختانه این مانیتور هوآوی نیز از این قابلیت بهره می‌برد و مانع نمایش فلیکرها و تابش شدید نور آبی به چشم کاربران می‌شود. این استاندارد موجب می‌شود که چشم کاربر، در زمان کار کردن با مانیتور کمتر خسته شود و احتمال بروز بیماری‌های چشمی را کاهش می‌دهد.

اسپیکر: نهایتا لازم است اشاره کنیم که در فضای پایینیِ پایه این مانیتور، دو عدد اسپیکر 5 وات قرارگرفته که صدای استریو شفافی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همان‌طور که از توان اسپیکرها مشخص است، شدت صدای تولیدی به وسیله این اسپیکرها زیاد نیست، اما می‌تواند نیازهای اولیه اکثر کاربران را پوشش دهد.

حالا وقتشه! اینو بخون راهنمای جامع خرید سیستم گیمینگ | معرفی کامل قطعات مورد نیاز کیس مخصوص بازی

 

سخن پایانی


در این مقاله از فروشگاه اینترنتی هدف، به نقد و بررسی مانیتور هوآوی MateView 28 Inch پرداختیم. مانیتوری که از یک صفحه نمایش بسیار باکیفیت با نسبت تصویر 3:2 بهره می‌برد و می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گروه کاربری مالتی مدیا و گرافیک باشد.
قیمت مانیتور هوآویMateView، در برابر تصویر خروجی و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، منصفانه به نظر می‌رسد و می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاربرانی باشد که کیفیت و زیبایی را همزمان باهم می‌خواهند.
نهایتا باید اشاره کنیم که چنانچه با خواندن این مقاله همچنان سوالاتی در رابطه با خرید مانیتور Huawei MateView 28 Inch دارید؛ می‌توانید سوال خود را از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه با ما در میان بگذارید و یا با همکاران من در بخش ارتباط با مشتریان تماس بگیرید. ما در تیم پشتیبانی فروشگاه اینترنتی هدف، همواره آماده پاسخگویی به شما کاربران عزیز هستیم.