نقد و بررسی مانیتور هوآوی MateView GT 34

نقد و بررسی 08 مرداد 1402 علی مظفری

نقد و بررسی مانیتور هوآوی MateView GT 34

مانیتور 34 اینچی هوآوی MateView GT، با درجه خمیدگی 1500R، محصولی است که در این نقد و بررسی به سراغش رفته‌ایم. یک مانیتور بسیار لوکس با قیمتی مناسب و طراحی بسیار زیبا که می‌تواند هر کاربری را مجذوب خودش کند.
مانیتورهای سری MateView از برند هوآوی، به عنوان مانیتورهای پرچمدار این شرکت معرفی می‌شوند که برای کاربری‌های گیمینگ، گرافیک، طراحی، دیزاین، موشن گرافیک، تدوین و سایر حرفه‌های تخصصی یک پیشنهاد فوق‌العاده هستند. در این میان سری GT تمرکز بیشتری بر روی مسئله گیمینگ دارد و با نرخ نوسازی بالا و ویژگی‌های نرم افزاری متنوع، مستقیما گیمرها را هدف قرار داده است.
اما ویژگی‌های اصلی این نمایشگر که موجب می‌شود کاربران به فکر خرید مانیتور هوآوی MateView GT 34 باشند، چیست؟
از آنجایی که ماهم در تیم تحریریه فروشگاه هدف، از دنبال کنندگان پرشور صنعت گیم و بازی‌ هستیم، به خوبی با خواسته‌های گیمرها آشناییم. این مانیتور 34 اینچی با درجه خمیدگی 1500 Radius، که استاندارد جدیدی در زمینه مانیتورهای خمیده محسوب می‌شود، آمده تا بازار مانیتورهای گیمینگ را به دست بگیرد. نسبت تصویر فوق عریض 21:9 (Ultra Wide) و نرخ نوسازی 165 هرتزی را در کنار رزولوشن 3440x1440 می‌توان از مشخصه‌های اصلی مانیتور هوآوی میت ویو 34 اینچ دانست.
از همه این‌ها که بگذریم، طراحی این مانیتور مسئله‌ای بسیار جذاب است که در ادامه به بررسی کامل آن می‌پردازیم. اگر با خواندن این مقدمه مشتاق شده‌اید که اطلاعات بیشتری در رابطه با مانیتور خمیده هوآوی MateView 34 Inch به دست آورید، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

 

آیا این مانیتور در نسخه‌های مختلفی عرضه شده است؟

 

خرید مانیتور هوآوی MateView GT 34


بله، پیش از هرچیز، لازم است اشاره کنم که این مادربرد هوآوی در دو مدل مختلف (Edition) عرضه شده است، که عبارتند از:

  1. نسخه استاندارد با نام HUAWEI MateView GT 34-inch Standard Edition
  2. نسخه مجهز به ساندبار با نام HUAWEI MateView GT 34-inch Sound Edition

نسخه‌ای که در زمان نگارش این مقاله در فروشگاه اینترنتی هدف قابل خریداری است، نسخه Sound Edition می‌باشد که در قسمت پایه از یک ساندبار با عملگر لمسی بهره می‌برد.
تفاوت‌های اصلی نسخه Sound Eidition با نسخه استاندارد، به شکل زیر است:

  • در نسخه ساند ادیشن، شاهد قرارگیری یک ساندبار در پایه این مانیتور هستیم که به یک نوار لمسی با عنوان Touch Bar مجهز شده و بااستفاده از آن می‌توانید کنترل صدای سیستم و مانیتور را به دست بگیرید.
  • نسخه Sound Edition، علاوه بر پورت‌های نسخه استاندارد، از یک پورت Type-C و یک پورت Audio اضافی بهره می‌برد.
  • همچنین نسخه همراه با ساندبار در قسمت لمسی از یک سیستم نورپردازی RGB بهره می‌برد که مسلما در نسخه استاندارد، شاهد آن نیستیم.

در این بخش به کلیه تفاوت‌های این دو نسخه اشاره کردیم، از اینجا به بعد، تمامی مشخصات میان این دو مانیتور مشترک است.

 

بررسی مانیتور هوآوی MateView GT 34 : طراحی و مشخصه‌های ظاهری

 

قیمت مانیتور هوآوی MateView GT 34


مانیتور هوآوی MateView GT 34 اینچ، ظاهری جدید و امروزی دارد. زمانی که از رو‌به‌رو به این نمایشگر نگاه می‌کنیم، احساس می‌شود که میانه‌ی آن، ارتفاعی کمتر از اضلاع جانبی دارد، اما در حقیقت این مسئله به‌خاطر خمیدگی 1500R استفاده شده در این مانیتور است.
حاشیه‌های اطراف نمایشگر در این مانیتور بسیار کم است و در زمان استفاده اصلا متوجه آن‌ها نخواهید شد. در لبه پایینی لگوی هوآوی به چشم می‌خورد و دقیقا در زیر این لگو، یک کلید جوی‌استیک، برای ناوبری در محیط تنظیمات مانیتور قرار گرفته است.
این کلید 5 حالته به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی در محیط منوی تنظیمات مادربرد میت ویو GT جابه‌جا شوید و بتوانید تنظیمات موردنظر خود را اعمال کنید. با قرار دادن حالت مانیتور بر روی مود گیمینگ، می‌توانید در زمان بازی، با استفاده از این جوی‌استیک، بین 8 حالت تصویری مختلف جابه‌جا شوید. در رابطه با این مورد، در بخش‌های بعدی بیشتر خواهیم گفت.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور ال جی 22MP400-B

نهایتا به بخش اصلی در رابطه با طراحی مانیتور Huawei MateView GT، می‌رسیم. ساندبار قرار گرفته در لبه پایینی این مانیتور، به دو اسپیکر 5 واتی مجهز شده که صدای استریو شفافی را برای شما رقم می‌زند. اما این ساندبار، از قابلیت کنترل لمسی بهره می‌برد که یکی از جذابترین قابلیت‌های این مانیتور هوآوی محسوب می‌شود.

 

مانیتور هوآوی MateView GT 34 نسخه sound edition


ساندبار به کار رفته در مانیتور هوآوی میت ویو GT، ظاهری شبکه‌ای دارد و دقیقا در مرکز آن یک نوار RGB قرارگرفته که از 8 حالت نورپردازی مختلف بهره می‌برد. برای افزایش صدا تنها کافیست که با انگشت خود از سمت چپ به سمت راست تاچ بار سوآیپ (Swipe) کنید. برای کاهش صدا برعکس مرحله قبل و برای Mute کردن صدا، تنها کافیست که دوبار بر روی تاچ بار ضربه بزنید. مثل همیشه هوآوی ظرافت خاصی را در طراحی این محصول خود اعمال کرده، به شکلی که با افزایش صدا، رنگ نوار RGB تیره‎‌تر و با کاهش صدا، رنگ نوار RGB، روشن‌تر می‌شود.
در پایان بخش بررسی ظاهری، لازم است اشاره کنم که این مانیتور از قابلیت تنظیم زاویه دید (Tilt) بین منفی 5 تا مثبت 20 درجه بهره می‌برد و با استفاده از یک Mount در ابعاد 100x100 میلی‌متر می‌توانید مانیتور هوآوی Mateview GT را به دیوار متصل کنید.

 

منظور از درجه خمیدگی 1500R چیست؟

 

مشخصات مانیتور هوآوی MateView GT 34

 

در نقد و بررسی مانیتور هوآوی Mateview GT، بارها اشاره کردیم که درجه خمیدگی این مانیتور برابر با 1500R است، اما این مسئله به چه معناست؟ یا اینکه این مقدار نشان دهنده چیست؟

مانیتورهای خمیده دارای حالت‌های خمیدگی متفاوتی هستند. یک مانیتور خمیدگی نرمی دارد اما ممکن است یک مانیتور دیگر، خمیدگی زیادی داشته باشد و به اصطلاح درجه خمیدگی بیشتری داشته باشد. درجه خمیدگی مانیتورها بر حسب میلی متر است و با نماد R نشان داده می‌شود. همان‌طور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، هر مانیتور خمیده، یک قوس (Arc) از یک دایره است. هرچه درجه خمیدگی بیشتر باشد، قوس دایره کمتر است. اما تاکنون فکر کرده‌اید که عدد پیش از R به چه معناست؟

 

نحوه اندازه گیری میزان خمیدگی مانیتور


عددی که پیش از حرف R قرار می‌گیرد و به درجه خمیدگی معروف است، نشان‌دهنده قطر دایره است. در این مقاله اشاره کردیم که مانیتور هوآوی میت ویو GT، درجه خمیدگی 1500R دارد. این مسئله به این معناست که اگر دایره‌ای به شعاع 1500 میلی متر (1.5 متر) رسم کنیم، این مانیتور هوآوی یک قوس از این دایره خواهد بود. 

اگر برایتان سوال شده که چرا نمایشگرهای خمیده در این سال‌ها انقدر محبوبیت پیدا کرده‌اند، باید گفت که زاویه دید ما انسان‌ها خمیده است و از این رو نگاه کردن به یک سطح خمیده، بری ما راحت‌تر است و می‌توانیم تسلط بیشتری به یک نمایشگر خمیده داشته باشیم. این مسئله را تنها زمانی به درستی درک خواهید کرد که در یک روز، با دو مانیتور 34 اینچی تخت و خمیده کار کرده باشید. پییش از این با مانیتورهای بسیاری با درجه خمیدگی 1000 و 1800، کار کرده‌ایم و اکنون به نظر می‌رسد که هوآوی درجه خمیدگی طلایی را پیدا کرده است!

درجه خمیدگی 1000R کمی زیاد بود و درجه خمیدگی 1800R نیز تفاوت چندانی با یک مانیتور تخت نداشت، اما اکنون به نظر می‌رسد که درجه خمیدگی 1500R بسیار مناسب است و می‌تواند رضایت حجم بیشتری از کاربران را به دست آورد.

 

مشخصات مانیتور هوآوی میت ویو GT : نمایشگر

 

نقد و بررسی مانیتور هوآوی MateView GT 34


در این قسمت به سراغ مهم‌ترین بخش در زمان بررسی یک مانیتور می‌رویم. مسلما پنل نمایشگر و تکنولوژی‌های آن، مهم‌ترین مسئله در زمان خرید مانیتور می‌باشد. اگر تصمیم به خرید مانیتور هوآوی MateView GT گرفته‌اید، حدس می‌زنم که تقریبا با انواع پنل‌های مختلف همچون IPS، TN و یا AMOLED آشنا باشید. اما آیا با پنل‌های VA هم آشنا هستید؟

هوآوی در ساخت مانیتور میت ویو 34 اینچ از پنل VA استفاده کرده است. پنل‌های VA گونه‌ای از پنل‌های LED هستند که، ساختار قرارگیری LED های قرارگرفته در پنل به شکل عمودی می‌باشد. از همین رو به این پنل‌ها VA (Vertical alignment) گفته می‌شود.
پنل‌های VA زمان پاسخگویی (Response Time) بسیار خوبی دارند و این مقدار برای این مانیتور 34 اینچ، برابر با تنها 4ms است. نسبت تصویر در این مانیتور هوآوی برابر با 21:9 می‌باشد، بنابراین با یک مانیتور فوق عریض (Ultra Wide) روبه‌روهستیم.

حداکثر رزولوشن قابل دریافت از طریق مانیتور هوآوی MateView GT 34، برابر با 3440x1440 پیکسل است، که موجب می‌شود این مانیتور در دسته نمایشگرهای WQHD قرار بگیرد. همچنین نرخ نوسازی در این مانیتور برابر با 165 هرتز است که باعث می‌شود هر گیمری این نمایشگر را در لیست خرید خود داشته باشد.
مانیتور Huawei MateView GT 34، قادر به نمایش 1 میلیارد کد رنگی مختلف می‌باشد و نسبت کنتراست 4000:1 دارد. از همین رو، می‌توان گفت که کیفیت نمایش تصاویر و پویایی رنگ‌ها در این مانیتور هوآوی بسیار بالاست.

حالا وقتشه! اینو بخون نحوه اتصال و چند مانیتوره کردن کامپیوتر و لپ تاپ

باتوجه به موارد گفته‌شده، مانیتور هوآوی میت ویو GT، عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای کاربری گیمینگ ارائه می‌دهد و با ویژگی‌های مختلف خود می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای PC گیمرها و کنسول گیمرها باشد.
نهایتا خوب است اشاره کنم که MateView GT 34، از قابلیت HDR10 نیز بهره می‌برد که به کمک این قابلیت، می‌تواند رنگ‌های تیره را بسیار زیباتر از سایر مانیتورها به تصویر بکشد و طیف‌های رنگی مختلف را طبیعی‌تر از همیشه به نمایش در بیاورد.

 

نقد و بررسی نمایشگر Huawei MateView GT 34 : پنل پشتی

 

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ


امروزه قرارگیری کلیه درگاه‌های مانیتور در قسمت پشتی نمایشگر تصمیم به یک استاندارد ثابت شده است و دیگر شرکتی جرئت تغییر این استاندارد را ندارد. هوآوی هم از این موضوع مستثنی نیست و کلیه درگاه‌های خروجی و ورودی مانیتور MateView GT 34 را در پنل پشتی تعبیه کرده است.
همان‌طور که در ابتدای این نوشته نیز اشاره کردیم، تنوع پورت‌ها در دو مدل مختلف Sound Edition و Standard Edition متفاوت است و در تصویر بالا می‌توانید این مسئله را مشاهده کنید.
خروجی‌های تصویر، یکی از مهم ترین اجزای یک نمایشگر است که در زمان خرید مانیتور باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. این مانیتور هوآوی به دو درگاه HDMI و یک درگاه Display Port برای نمایش تصاویر مجهز شده است.

در نسخه Sound Edition، علاوه بر موارد ذکر شده، شاهد استفاده از یک درگاه Type-C و یک درگاه Audio نیز هستیم.
علاوه بر موارد ذکرشده، درگاه پاور مانیتور هوآوی میت ویو GT، نیز در این پنل مشاهده می‌شود. انرژی موردنیاز این نمایشگر از طریق درگاه Type-C، قرارگرفته در گوشه پنل خروجی تامین خواهد شد.

 

ویژگی‌ها و امکانات کاربردی مانیتور هوآوی MateView GT

 

امکانات مانیتور هوآوی MateView GT 34

 

Dual mic : هوآوی در مانیتور MateView GT 34، از یک سیستم میکروفون هوشمند دوگانه استفاده کرده است که می‌تواند صدای کاربر را حتی از فاصله 4 متری دریافت نماید. این سیستم از یک هوش مصنوعی بهره می‌برد که با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف می‌تواند شفافیت صدای کاربر را ارتقا دهد.
برخی دیگر از قابلیت‌های سیستم میکروفون استفاده شده در این مانیتور عبارتند از:

  • تکنولوژی Noise Cancellation برای حذف صداهای اضافی محیط
  • حذف صدای اکوشده در صورت عدم استفاده از هدست یا هدفون
  • و نهایتا تنظیم خودکار شدت صدا با توجه به فاصله کاربر از میکروفون

وجود این قابلیت موجب می‌شود که حتی در صورت عدم دسترسی به یک میکروفون مجزا، بتوانید به راحتی صدای خود را در زمان بازی یا مصاحبه‌های تصویری، به گوش مخاطب خود برسانید.

استاندارد TUV Rheinland : استاندارد TUV، یک مولفه برای مانیتورهایی است که به قابلیت Flicker Free و Low Blue Light مجهز شده‌اند. خوشبختانه این مانیتور هوآوی نیز از این قابلیت بهره می‌برد و مانع نمایش فلیکرها و تابش شدید نور آبی به چشم کاربران می‌شود. این استاندارد موجب می‌شود که چشم کاربر، در زمان کار کردن با مانیتور کمتر خسته شود و احتمال بروز بیماری‌های چشمی را کاهش می‌دهد.

Gaming Vision : به کمک دستیار Gaming Vision، به راحتی می‌توانید تک‌تک قابلیت‌های گیمینگ مانیتور را فعال و غیرفعال کنید. این قابلیت‌ها به ترتیب عبارتند از:

  • قابلیت Game assist، که به کمک آن می‌توانید یک Crosshair مجزا از سیستم عامل به مانیتور خود اضافه کنید و بدون مشکلاتی همچون بن شدن حساب بازی و... از آن در بازی‌های تیراندازی و شوتینگ استفاده کنید.
  • قابلیت Picture mode که هشت حالت پردازش تصویر مجزا را برای شما فراهم می‌کند. هر یک از حالت‌های تعریف شده مناسب برای یک دسته از بازی‌هاست. این حالت‌های نمایشی برای دسته بازی‌های MOBA، FPS، RTS و یا حالت تصویرسازی سنمایی بهینه شده‌اند.
  • و نهایتا قابلیت Lighting effects، که به شما کمک می‌کند بتوانید در میان هشت حالت نورپردازی مختلف نوار RGB ساندبار، حالت مدنظر خود را انتخاب نموده و به شکل دلخواه خود، تنظیمات رنگی آن را تعریف نمایید.

 

سخن پایانی


در این مقاله از فروشگاه اینترنتی هدف، به نقد و بررسی مانیتور هوآوی MateView GT 34 پرداختیم. مانیتوری که از یک صفحه نمایش خمیده با پنل VA بهره می‌برد و با نرخ نوسازی 165 هرتزی خود، می‌تواند دل هر گیمری را به دست آورد.
قیمت مانیتور هوآوی MateView GT 34، در برابر توان پردازشی و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، منصفانه به نظر می‌رسد و می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاربرانی باشد که کیفیت و زیبایی را همزمان باهم می‌خواهند.
نهایتا باید اشاره کنیم که چنانچه با خواندن این مقاله همچنان سوالاتی در رابطه با خرید مانیتور Huawei MateView GT 34 دارید؛ می‌توانید سوال خود را از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه با ما در میان بگذارید و یا با همکاران من در بخش ارتباط با مشتریان تماس بگیرید. ما در تیم پشتیبانی فروشگاه اینترنتی هدف، همواره آماده پاسخگویی به شما کاربران عزیز هستیم.