بررسی هوآوی Honor 7S (آنر 7S): قیمت عالی و سخت افزار متناسب!

نقد و بررسی 01 مرداد 1402 علی مظفری

بررسی هوآوی Honor 7S (آنر 7S): قیمت عالی و سخت افزار متناسب!

هوآوی با عرضه گوشی های موبایل متنوع و با کیفیت ثابت کرده که می‌تواند در هر رنج قیمتی می‌تواند یک گوشی مناسب برای کاربران داشته باشد. هوآوی Honor 7S یکی از گوشی های این شرکت است که با قیمتی عالی روانه بازار شده و نسبت به قیمت خود، سخت افزاری مناسب را ارائه می‌کند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی هوآوی Honor 7S پرداخته و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم.

معرفی مختصر هوآوی Honor 7S (آنر 7S)

سری گوشی های Honor یا آنر هوآوی همیشه یکی از پرطرفدارترین گوشی های بازار بوده‌اند. اغلب این سری از گوشی های هوآوی قیمتی مقرون به صرفه و مناسب دارند. گوشی آنر 7S یا Honor 7S هم یکی از همین دسته اسمارتفون ها محسوب می‌شود. این گوشی در می (may) سال 2018 معرفی شد و نسخه‌ای از آن که در بازار کشور چین عرضه شده با نام اختصاصی Huawei Honor Play 7 (هوآوی آنر پلی 7) هم شناخته می‌شود، اما نسخه جهانی گوشی هوآوی Honor 7S نام دارد.

هوآوی آنر 7S تقریبا یک گوشی میان رده (شاید کمی پایین‌تر از سطح میان رده) است که با قیمتی بسیار عالی روانه بازار شده است. این گوشی کیفیت ساخت خوبی دارد و سخت افزاری مناسب را هم ارائه می‌کند. به همین جهت خیلی زود توانسته توجه کاربران زیادی را جلب کند. سخت افزاری که این گوشی از آن بهره می‌برد نسبت به قیمتی که دستگاه دارد بسیار عالی و مناسب خواهد بود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی هوآوی Honor 7S بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم.

بررسی هوآوی Honor 7S : طراحی و ظاهر

هوآوی در گوشی های سری آنر 7 از یک سبک ظاهری مشابه و یکسان استفاده کرده است. دقیقا مثل گوشی هایی همچون آنر 7C که پیش از این در مقاله "بررسی هوآوی Honor 7C : میان رده‌ای خوش قیمت و با کیفیت" به بررسی آن پرداخته بودیم، گوشی Honor 7S هوآوی هم از نمای رو به رو یک صفحه نمایش با حاشیه باریک دارد و دکمه هوم از زیر نمایشگر آن حذف شده است. قاب پشت گوشی هم دقیقا مثل دیگر سری گوشی های آنر 7 طراحی شده و دوربین دستگاه در گوشه سمت چپ و بالای آن دیده می‌شود. اما هوآوی برای اینکه بتواند قیمت Honor 7S را تا حد امکان کاهش دهد، بدنه دستگاه را از پلاستیک ساخته است و فقط در پنل جلوی گوشی از شیشه استفاده به عمل می‌آورد. این مسئله با توجه به قیمتی که گوشی هوآوی Honor 7S دارد کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

 

بررسی هوآوی Honor 7S

 

بدنه پلاستیکی دستگاه سبب شده که حس و حال در دست گرفتن یک گوشی میان رده و شاید هم کم کیفیت به کاربر منتقل شود. ابعاد بدنه گوشی 8.3 در 70.9 در 146.5 میلیمتر بوده و دستگاه حدودا 142 گرم وزن دارد. بنابراین هوآوی Honor 7S کم وزن بوده و بدنه‌ای نسبتا ضخیم دارد. این گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را ارائه می‌کند. همانطور که اشاره شد زمانی که از نمای رو به رو به پنل جلوی گوشی نگاه می‌کنید، صفحه نمایش با حاشیه کم دستگاه نظرتان را جلب خواهد کرد و تقریبا اصلی ترین ویژگی خواهد بود که مورد توجهتان قرار می‌گیرد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A : ارزان قیمت و مناسب

صفحه نمایش هوآوی Honor 7S تقریبا چیزی در حدود 73.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی در بر می‌گیرد که مقداری جالب توجه خواهد بود. در قاب پشتی گوش خبری از اسکنر انگشت نیست و این قطعه از دستگاه حذف شده است تا قیمت نهایی آن تا حد ممکن کاهش پیدا کند. در گوشه سمت چپ و بالای قاب پشت آنر 7S هم برخلاف اغلب نسخه های جدیدتر سری اسمارتفون های آنر 7 هوآوی فقط یک لنز دوربین به عنوان لنز دوربین اصلی گوشی نصب شده است.

بررسی هوآوی Honor 7S

 

به طور کلی باید گفت که ظاهر و سبک طراحی هوآوی Honor 7S کاملا معمولی بوده و در حد و اندازه های قیمتی است که برای خرید این گوشی پرداخت می‌شود. این گوشی از استاندارد ضد آب پشتیبانی نمی‌کند، اسکنر انگشت ندارد و به بدنه‌ای پلاستیکی مجهز است. به نظر ما تنها نقطه قوت طراحی آنر 7S هوآوی مربوط به حاشیه های نسبتا باریک صفحه نمایش آن می‌شود و گوشی از این نظر نقطه قوت دیگری ندارد.

بررسی هوآوی Honor 7S : صفحه نمایش

در این مرحله از بررسی هوآوی Honor 7S در مورد صفحه نمایش آن صحبت خواهیم کرد. صفحه نمایش این گوشی 5.45 اینچی و از نوع LCD در نظر گرفته شده و وضوح تصویر 1440 در 720 پیکسل یا اصطلاحا اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه به چیزی در حدود 295 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که عددی معمولی و قابل قبول برای یک گوشی مقرون به صرفه و میان رده رو به پایین همچون آنر 7S است. نسبت تصویر نمایشگر این گوشی 18 به 9 بوده و همانطور که قبلا هم اشاره داشتیم هوآوی سعی کرده حاشیه های آن را تا حد امکان باریک‌ کند. بدین سبب نمایشگر گوشی چیزی در حدود 73.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است.

 

بررسی هوآوی Honor 7S

 

بنابراین زمانی که از دور به صفحه نمایش هوآوی Honor 7S نگاه کنید، حس نسبتا خوبی به شما منتقل می‌شود، اما اگر از فاصله نزدیک‌تر به نمایشگر آن نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که کنتراست رنگ ها و شادابی تصویر خیلی مطلوب نبوده و کیفیت نمایشگر LCD گوشی چندان چنگی به دل نمی‌زند. متاسفانه صفحه نمایش هوآوی Honor 7S از نظر تولید روشنایی ه خیلی خوب عمل نمی‌کند. زمانی که در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم از آنر 7S استفاده می‌کنید، در صورتی که روشنایی نمایشگر را روی حالت 100 درصد تنظیم کنید، محتوای تصویر قابلی رویت خواهند بود و به محض اینکه روشنایی نمایشگر را کمی کاهش دهید، محتوای آن به سختی قابل تفکیک می‌شوند.

حالا وقتشه! مشاهده مشخصات و قیمت گوشی موبایل هوآوی مدل Honor 7S دوسیمکارت

بنابراین به صورت کلی صفحه نمایش هوآوی Honor 7S یک نمایشگر معمولی است. رزولوشن نسبتا خوب و ظاهر نسبتا بدون حاشیه صفحه نمایش اصلی ترین نقاط قوت آن محسوب می‌شوند، اما از دیگر جنبه ها نمایشگر آنر 7S تقریبا حرفی برای گفتن ندارد و عملکرد ضعیفی را ارائه می‌کند. البته فراموش نکنید که Honor 7S قیمتی ناچیز دارد و هوآوی مجبور بوده برای کاهش هزینه تولید دستگاه از اجزای سخت افزاری مقرون به صرفه‌تر و متعاقبا کم کیفیت‌تر در محصول استفاده کند. شاید اگر شرکت های دیگر قرار بود گوشی با این قیمت روانه بازار کنند، آن را به نمایشگری TFT مجهز می‌کردند، اما خوشبختانه هوآوی گوشی Honor 7S را به نمایشگر از نوع LCD مجهز کرده است.

 

بررسی هوآوی Honor 7S : سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عاملی که به طور پیش فرض روی هوآوی Honor 7S نصب است، اندروید 8 اوریو خواهد بود. رابط کاربری EMUI 8.0 هوآوی هم به طور پیش فرض در کنار این سیستم عامل نصب شده است که یک رابط کاربری متفاوت و با ویژگی های خاص محسوب می‌شود. امکان انتخاب برای استفاده از بخش اپ دراور در آنر 7S ارائه شده و همچنین قابلیت نصب تم در رابط دستگاه فراهم آمده است. مجموعه متعددی از اپلیکیشن های پیش فرض در گوشی نصب هستند که شاید هیچوقت از آن ها استفاده نکنید و فقط حافظه داخلی گوشی را اشغال کنند!

 

بررسی هوآوی Honor 7S

 

زمانی که در حال کار کردن با گوشی هوآوی Honor 7S هستید، لگ ها و تاخیرهای اندکی را احساس خواهید کرد. این لگ و تاخیرها به ویژه زمانی که یک اپلیکیشن را اجرا می‌کنید به شکل محسوس تری نمایان می‌شوند که البته این مسئله با پردازنده نسبتا ضعیف گوشی هم ارتباط دارد و فقط ناشی از ضعف سیستم عامل و رابط کاربری گوشی نیست. مطمئنا با افزایش حجم اطلاعاتی که در حافظه گوشی ذخیره خواهند شد، شاهد افزایش شدت لگ و تاخیرهایی رابط کاربری دستگاه هم خواهیم بود. بنابراین به طور کلی نمی‌توان مدعی شد که رابط کاربری هوآوی Honor 7S عملکرد روان و بدون لگ یا تاخیر دارد.

بررسی هوآوی Honor 7S : پردازنده، رم و حافظه داخلی

نوبتی هم باشد در این مرحله از بررسی هوآوی Honor 7S نوبت به زیر ذره‌بین قرار داد قدرت پردازشی دستگاه، رم و حافظه داخلی آن می‌رسد. هوآوی گوشی آنر 7S را به تراشه MT6739 مدیاتک مجهز کرده که یک تراشه رده پایین است. پردازنده مرکزی این تراشه از چهار هسته پردازشگر Cortex-A53 تشکیل می‌شود که فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتزی دارند. همچنین پردازنده گرافیکی PowerVR GE8100 هم در تراشه مذکور بکار گرفته شده است. رم آنر 7S هوآوی ظرفیت 2 گیگابایتی دارد حافظه داخلی دستگاه هم به طور پیش فرض 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته هوآوی Honor 7S از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند و کاربران علاقمند در صورت تمایل می‌توانند با نصب حافظه میکرو اس دی در دستگاه فضای ذخیره سازی آن را افزایش دهند.

 

بررسی هوآوی Honor 7S

 

همانطور که گفتیم تراشه MT6739 مدیاتک یک تراشه رده پایین است که در آنر 7S هوآوی از آن استفاده به عمل می‌آید، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که این تراشه در قاب گوشی معجزه کند! در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که هوآوی Honor 7S قدرت پردازشی خوبی ندارد و به هیچ عنوان برای اجرای بازی های HD یا حتی اجرای اپلیکیشن های نیمه سنگین گزینه مناسب نخواهد بود. گوشی حتی در شرایطی که حافظه آن رو به پر شدن پیش برود، دچار لگ و تاخیر های زیادی خواهد شد و کاربر را ملزم به خالی کردن حافظه می‌کند. بنابراین قدر پردازشی هوآوی Honor 7S در اندازه‌ای است که فقط بخواهید این گوشی نیازهای روزمره شما را برطرف سازد.

بررسی هوآوی Honor 7S : دوربین

دوربین اصلی گوشی هوآوی آنر 7S از یک لنز 13 مگاپیکسلی تشکیل شده که برخلاف اغلب گوشی های سری آنر از قابلیت HDR خودکار یا ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی بهره نمی‌برد. دوربین اصلی این گوشی فقط از قابلیت عکسبرداری پانوراما و فوکوس خودکار مرحله‌ای پشتیبانی می‌کند. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است و با دوربین اصلی این گوشی می‌توانید ویدئوهای فول اچ‌دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه را ضبط نمایید.

 

بررسی هوآوی Honor 7S

 

کیفیت عکس هایی که توسط دوربین اصلی و 13 مگاپیکسلی هوآوی Honor 7S ضبط می‌شوند در شرایطی مناسب خواهند بود که نور محیط کافی باشد. در این حالت عکس های با وضوح، شادابی و کیفیت خوب توسط دوربین گوشی ضبط می‌شوند اما اگر نور محیط کم باشد، دوربین اصلی آنر 7S هوآوی دچار افت کیفیت محسوسی خواهد شد و دیگر عکس هایی که با آن ضبط می‌کنید کیفیت مطلوبی نخواهند داشت. در مجموع می‌توان گفت که دوربین اصلی هوآوی Honor 7S با توجه به قیمتی که این گوشی دارد، کیفیت مطلوب و قابل قبولی را ارائه می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

اما در سمت مقابل دوربین سلفی نسخه گلوبال گوشی هوآوی Honor 7S از لنزی 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. جالب است بدانید که نسخه اختصاصی این گوشی که در بازار چین با نام Honor Play 7 عرضه شده از دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی بهره‌مند است. هوآوی دوربین سلفی آنر 7S را هم به یک چراغ فلش LED اختصاصی مجهز کرده است تا ضبط عکس های سلفی در محیط های تاریک را با کیفیت بیشتری امکانپذیر کند. عملکرد دوربین سلفی این گوشی با توجه به قیمتی که دستگاه دارد خوب است اما نمی‌توان مدعی شد که دوربین سلفی گوشی شما را شگفت زده خواهد کرد یا عملکردی عالی دارد! به طور کلی هر دو دوربین سلفی و اصلی هوآوی Honor 7S کیفیتی نسبتا مناسب دارند.

بررسی هوآوی Honor 7S : باتری و شارژدهی

در مرحله آخر بررسی هوآوی Honor 7S نوبت به باتری و شارژدهی آن می‌رسد. آنر 7S هوآوی از یک باتری 3020 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. این ظرفیت شاید در نگاه اول معمولی به نظر برسد اما اگر به سایر ویژگی های سخت افزاری آنر 7S نظیر اندازه و وضوح صفحه نمایش، تعداد هسته ها پردازشگر و فرکانس آن ها و غیره دقت کنید متوجه خواهید شد که احتمالا باتری 3020 میلی آمپر ساعتی دستگاه به خوبی باید قادر خواهد بود که انرژی مورد نیاز آن را تامین کند. در بررسی های صورت گرفته هم همین مسئله به خوبی لمس شد.

 

بررسی هوآوی Honor 7S

 

باتری هوآوی Honor 7S توانست با یک بار شارژ چیزی در حدود 1.5 روز انرژی مورد نیاز گوشی را در حالت استفاده نرمال از دستگاه تامین نماید. اما در سمت مقابل سرعت شارژ مجدد باتری آنر 7S هوآوی چندان مطلوب نیست. این گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و تقریبا برای اینکه باتری 3020 میلی آمپر ساعتی از 0 تا 100 درصد شارژ شوید، زمانی در حدود 150 دقیقه لازم خواهد بود که زمان زیادی برای شارژ باتری یک گوشی است.

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی هوآوی Honor 7S پرداختیم. این گوشی یک برای آن دسته از افرادی مناسب است که به دنبال خرید یک اسمارتفون مقرون به صرفه و ارزان قیمت هستند که بتواند نیازهای روزمره آن ها را به بهترین شکل ممکن تامین کند و در عین حال باتری و دوربین خوبی داشته باشد. برخی از نقاط قوت و ضعف اصلی آنر 7S هوآوی در بخش زیر ارائه شده‌اند.

نقاط قوت:

  • قیمت مناسب
  • باتری و شارژدهی خوب

نقاط ضعف:

  • پردازنده نه چندان قوی
  • بدنه پلاستیکی