نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Nova 5T): میان رده یا پرچمدار؟!

نقد و بررسی 08 اسفند 1398 علی مظفری

نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Nova 5T): میان رده یا پرچمدار؟!

یکی از گوشی های جدید و بسیار جالبی که شرکت هوآوی به تازگی رونمایی کرده است، نوا 5 تی (Huawei Nova 5T) نام دارد. این اسمارتفون با قیمت یک گوشی میان رده از مشخصات سخت افزاری بهره می‌برد که واقعا در حد و اندازه های یک پرچمدار است! در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Nova 5T) بپردازیم و مروری بر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

این روزها عرضه گوشی های خوش قیمت، زیبا و مجهز به سخت افزار خوب در بین شرکت های تولید کننده اسمارتفون اندرویدی کاملا رایج شده و این کمپانی ها می‌دانند که عده کثیری از کاربران همیشه به دنبال خرید گوشی هایی هستند که سخت افزاری خوب، ظاهری جذاب را قیمتی مناسب داشته باشند. یکی از جدیدترین گوشی هایی که با این ویژگی ها از سمت شرکت هوآوی معرفی شده گوشی Nova 5T نام دارد. قیمت هوآوی نوا 5 تی با در نظر گرفتن مشخصات فنی که این اسمارتفون ارائه کرده واقعا عالی و رقابتی خواهد بود. به عقیده ما این گوشی به قدری سخت افزار و ظاهر خوبی دارد که می‌توان آن را پرچمداری با قیمت یک گوشی میان رده در نظر گرفت!

اما چه ویژگی های مثبتی در گوشی Huawei Nova 5T وجود دارند که سبب می‌شوند این اسمارتفون به گزینه خرید عالی تبدیل گردد؟ ما در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای کار کردن خودمان با این اسمارتفون خوب را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. سعی می‌کنیم در هر بخش بررسی به مهمترین نقاط قوت و ضعف گوشی اشاره داشته باشیم و مشخص کنیم که کدامیک از ویژگی های دستگاه کاربردی هستند و جای چه ویژگی هایی در دستگاه خالی است. اگر قصد خرید گوشی Nova 5T هوآوی را دارید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید و با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

 نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Huawei Nova 5T): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

به عقیده ما یکی از اصلی ترین نقاط قوت طراحی و ساخت گوشی نوا 5T مربوط به ظاهر شیک و جذابی می‌شود که ارائه کرده است. شما هم با یک نگاه ساده به این اسمارتفون و در دست گرفتن آن کاملا حس خاص بودن گوشی و جذابیت آن را درک خواهید کرد و شک نداشته باشید عاشق Nova 5T هوآوی می‌شوید. این اسمارتفون از نظر کیفیت ساخت هم وضعیت مطلوبی دارد و فریم اصلی آن از آلومینیوم تشکیل شده و پنل جلو و قاب پشت گوشی با شیشه ضد خش پوشانده شده است. البته هنوز مشخص نشده که جنس شیشه ضد خش بکار رفته در قاب گوشی مورد نظر چیست اما انتظار داریم که هوآوی حداقل از گوریلاگلس 4 استفاده کرده باشد. گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و به پورت شارژر نوع سی USB Type C مجهز است و متاسفانه جک 3.5 میلیمتری هندزفری ندارد.

 

نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Nova 5T)

 

بدنه گوشی ابعاد 7.8 در 74 در 154.3 میلیمتری داشته و وزن آن به چیزی در حدود 174 گرم می‌رسد. بنابراین استفاده از این گوشی در حالت تک دست کار سختی نخواهد بود و مشکلی برای کاربر ایجاد نمی‌کند. دو قابلیت بیومتریک توسط گوشی Nova 5T هوآوی پشتیبانی می‌شود. اولین قابلیت مربوط به اسکن انگشت خواهد بود. اسکنر انگشت این اسمارتفون روی لبه سمت راست قاب دستگاه تعبیه و عملکرد کاملا خوب و قابل اطمینانی دارد. سرعت و دقت عملکرد این اسکنر در بررسی هوآوی نوا 5 تی کاملا مطلوب ارزیابی شدت و بعید می‌دانید برایتان مشکلی به وجود آورد. بهره‌مندی گوشی از اسکنر انگشت فیزیکی شاید برای آن دسته افرادی که به اسکنرهای داخل صفحه نمایش علاقه دارند کمی ناامیدکننده باشد، اما به هر صورت این رویکردی است که هوآوی در طراحی گوشی نوا 5T در پیش گرفته و باید آن را به همین صورت قبول کرد.

قابلیت بیومتریک بعدی که توسط گوشی پشتیبانی می‌شود مربوط به امکان تشخیص چهره کاربر خواهد بود که البته با بستر سخت افزاری اختصاصی و پیچیده صورت نمی‌پذیر و مبتنی بر لنز دوربین سلفی دستگاه خواهد بود، پس خیلی روی امنیت آن حساب بالایی باز نکنید. در بررسی گوشی مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد قابلیت تشخیص چهره گوشی هم در نوع خودش خوب است اما امکان استفاده بدون مشکل از آن در محیط های با نور کم و تاریک را وجود ندارد.اما بد نیست کمی هم در رابطه با ظاهر گوشی و سبک طراحی آن صحبت کنیم. وقتی از نمای رو به رو به Huawei Nova 5T نگاه کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه آن توجهتان را جلب می‌کند. نمایشگر این گوشی تقریبا 84.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است و بسیار شیک و جذاب به نظر می‌رسد.

 

نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Nova 5T)

 

نکته بعدی در پنل جلوی گوشی مربوط به محل نصب لنز دوربین سلفی می‌شود. برخلاف اغلب گوشی های جدید هوآوی، لنز دوربین سلفی Nova 5T در داخل صفحه نمایش و گوشه سمت چپ و فوقانی آن تعبیه شده و تقریبا سبک طراحی شبیه به سری گوشی های گلکسی S10 سامسونگ دارد. اما وقتی گوشی را برگردانید و به قاب پشت آن نگاه کنید، طراحی خاص قاب پشت دستگاه و براق بودن آن توجهتان را جلب می‌کند. هوآوی سعی کرده درخشندگی و الگوهای خاصی را در قاب پشت گوشی مورد نظر به وجود آورد و بدین ترتیب ظاهر آن را جذاب تر کند که به عقیده ما در این راستا موفق هم بوده است چون قاب پشت گوشی هوآوی نوا 5 تی بسیار زیباست.

در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی هم لنز های دوربین اصلی آن دیده می‌شوند که به صورت عمودی در کنار هم ضمیمه شده‌اند. در بخش زیرین و وسط قاب پشت هم آرم NOVA قابل رویت خواهد بود. بنابراین به طور کلی باید اینطور گفت که گوشی Huawei Nova 5T از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت یک گوشی بسیار خوب است. شاید جای ویژگی هایی مثل ضد آب بودن یا اسکنر داخل نمایشگر در این گوشی خالی باشد اما به هر حال هوآوی باید از روش های خاصی برای کاهش هزینه تولید محصول استفاده می‌کرد که به عقیده ما این دو مورد به همین دلیل در دستگاه لحاظ نشده‌اند.

 

 نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Huawei Nova 5T): صفحه نمایش 

در گوشی نوا 5T هوآوی از یک صفحه نمایش 6.26 اینچی نوع IPS LCD استفاده شده که رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی به چیزی در حدود 412 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار بسیار مطلوبی خواهد بود و مطمئنا به بهبود شارپنس و شادابی تصاویر کمک می‌کند. همانطور که در بخش قبل گفتیم حاشیه های صفحه نمایش گوشی بسیار باریک طراحی شده‌اند و بدین ترتیب چیزی در حدود 84.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با ال سی دی گوشی احاطه می‌شود. در گوشه سمت چپ و فوقانی ال سی دی دستگاه هم لنز دوربین سلفی آن نصب شده و این لنز داخل نمایشگر قرار دارد. روی صفحه نمایش گوشی یک لایه شیشه ضد خش بکار رفته اما با این حال توصیه داریم حتما از گلس محافظ LCD برای حفاظت از پنل جلوی دستگاه و نمایشگر آن استفاده کنید.

 

نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Nova 5T)

 

ذر بررسی هوآوی نوا 5 تی مشخص شد که صفحه نمایش گوشی واقعا شارپنس و شادابی مطلوبی دارد و شما با نگاه کردن به محتوای روی آن به خوبی این مسئله را درک خواهید کرد. کنتراست مطلوب هم از دیگر ویژگی های مثبت صفحه نمایش است که به تصویر کشیدن محتوا با رنگ های متفاوت و متعدد و به ویژه رنگ های سیاه و سفید را با کیفیت مطلوب تری امکانپذیر می‌سازد. اگر اهل تماشای فیلم و سریال یا وبگردی با گوشی باشید، هوآوی Nova 5T به دلیل بهره‌مندی از صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه و با وضوح مناسب می‌تواند گزینه خرید بسیار خوبی برایتان باشد. اگرچه ممکن است در ابتدا از وجود لنز دوربین سلفی گوشی در داخل نمایشگر و ایجاد اختلال در محتوای صفحه چندان خوشتان نیاید اما خیلی زود به این حالت عادت خواهید کرد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که در این بخش بررسی گوشی به ارزیابی آن پرداختیم مربوط به توان تولید روشنایی می‌شد. همانطور که می‌دانید هرچقدر توان تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) پنل نمایشگر یک گوشی یا تبلت بیشتر باشد، استفاده از آن در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم هم راحت تر امکانپذیر خواهد بود و محتوای روی صفحه گوشی با وضوح بهتری قابل رویت می‌شوند. خوشبختانه پنل نمایشگر IPS LCD گوشی هوآوی نوا 5 تی در این راستا عملکرد خوبی دارد و در صورتی که شدت روشنایی آن را روی 100 درصد تنظیم کنید، تقریبا در هر محیطی به راحتی قادر به مشاهده محتوای روی نمایشگر گوشی خواهید بود و مشکلی برای استفاده از دستگاه در محیط های باز نخواهید داشت. پس در مجموع کیفیت خوب صفحه نمایش گوشی را می‌توان از ویژگی های مثبت آن محسوب کرد.

 

 نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Huawei Nova 5T): سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

گوشی هوآوی Nova 5T در ماه آگوست (August) سال 2019 رونمایی شد و در حالت پیش فرض به جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید در آن زمان یعنی اندروید 9 پای (Android 9 Pie) مجهز است و رابط کاربری EMUI اختصاصی شرکت هوآوی هم روی آن نصب و راه‌اندازی شده، اما هم اکنون آپدیت اندروید 10 و EMUI 10 برای این اسمارتفون منتشر گشته و به صورت OTA قابل دانلود خواهد بود. بنابراین اگر به آپدیت و به روز بودن سیستم عامل گوشی اهمیت می‌دهید، هوآوی نوا 5T می‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان باشد. اما ما بررسی هوآوی نوا 5 تی را با سیستم عامل پیش فرض آن انجام دادیم. در بررسی ما مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی عملکرد کاملا روان و خوبی دارد و بدون تردید تراشه قدرتمندی که در دستگاه بکار رفته هم به ثبات هرچه بیشتر عملکرد بستر نرم افزاری آن کمک می‌کند.

خوشبختانه گوشی Nova 5T هوآوی از حافظه داخلی 128 گیگابایتی هم بهره‌مند است و به همین سبب خیلی زود با مشکل پر شدن حافظه و بروز لگ و تاخیر در عملکرد دستگاه رو به رو نمی‌شود. ما در طول یک هفته استفاده از گوشی و تعامل با بستر نرم افزاری آن تقریبا هیچ لگ و تاخیری را مشاهده نکردیم و در کل این بازه زمانی اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، فیسبوک و اسکایپ در گوشی نصب بودند و از جانب ما مورد استفاده قرار می‌گرفتند. پس اگر گوشی هوآوی نوا 5T را بخرید نگرانی از بابت سرعت و روان بودن عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه نخواهید داشت. اما بد نیست کمی در مورد جزئیات رابط کاربری EMUI هوآوی صحبت داشته باشیم.

 

نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Nova 5T)

 

رابط کاربری EMUI از نظر قابلیت و ویژگی ها یک رابط بسیار خوب است و تقریبا آپشن و گزینه های زیادی را برای شخصی سازی هرچه بیشتر ارائه می‌کند. اما این رابط خیلی بهینه نیست و به نوعی ارائه قابلیت ها و آپشن های زیاد در آن سبب شده‌اند که رابط گوشی از حالت بهینه خارج شود و رابطی نسبتا سنگین تبدیل گردد که البته این مسئله در گوشی Nova 5T مشکلی ایجاد نمی‌کند چون گوشی تراشه، رم و حافظه داخلی خوبی دارد و سنگین بودن رابط کاربری به لطف وجود سخت افزار خوب کاملا خنثی و غیر قابل لمس می‌شود. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که گوشی Huawei Nova 5T از نظر نرم افزاری و رابط کاربری وضعیت قابل قبولی دارد و در حین استفاده از آن با مشکل، لگ یا تاخیری رو به رو نمی‌شوید.

 

 نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Huawei Nova 5T): پردازنده، رم و حافظه داخلی  

گوشی نوا 5 تی هوآوی با قیمت یک گوشی میان رده و به عنوان یک گوشی این چنینی روانه بازار شده اما از تراشه‌ای رده بالا بهره می‌برد و به عقیده ما این مسئله یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های مثبت آن خواهد بود. بهره‌مندی دستگاه از تراشه‌ای قدرتمند و رده بالا سبب می‌شود که تقریبا انجام هر کاری در این گوشی امکانپذیر باشد و پتانسیل عملکردی دستگاه به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد. تراشه‌ای که هوآوی در این اسمارتفون بکار برده، تراشه کرین 980 است که در گوشی هایی مثل Huawei P30 Pro شاهد بکارگیری آن هستیم. این تراشه طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A55 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی دارند. چهار هسته دیگر آن هم از نوع Cortex-A76 هستند که دو مورد آن ها فرکانس کاری 1.92 گیگاهرتزی دارند و دو مورد دیگر فرکانس 2.6 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی قدرتمند Mali-G76 MP10 هم در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی مورد استفاده قرار گرفته است.

گوشی هوآوی نوا 5T از نظر رم شامل دو نسخه مختلف می‌شود که به ترتیب ظرفیت های 6 و 8 گیگابایتی دارند. حافظه داخلی گوشی هم 128 گیگابایتی است و دستگاه از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. لازم به ذکر است که ما در بررسی هوآوی نوا 5 تی نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی آن را در اختیار داشتیم. اما قدرت عملکرد گوشی چطور است؟ با توجه به اینکه تراشه Kirin 980 در گوشی بکار رفته، انتظارمان هم از دستگاه بیشتر می‌شود. در بررسی این اسمارتفون ما بازی هایی از قبیل فورتنایت (Fornite)، پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی گوشی نصب و بدون مشکل راه‌اندازی کردیم. همه این گیم ها که از سنگین ترین بازی های اندرویدی فعلی هستند بدون کوچک ترین مشکل در دستگاه اجرا شدند.

 

نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Nova 5T)

 

بنابراین گوشی هوآوی Nova 5T از نظر قدرت عملکرد پتانسیلی فراتر از انتظارات را ارائه می‌کند و کیفیتی بیشتر از یک گوشی میان رده دارد. اما یک نکته مهم در حین اجرای بازی های سنگین مذکور وجود داشت که باید به آن اشاره کنیم. این نکته مربوط به افزایش چشمگیر سرعت خالی شدن شارژ باتری موبایل بعد از اجرای بازی های خیلی سنگین می‌شود. در این شرایط شارژ باتری تقریبا با سرعت 3 برابر حالت عادی خالی می‌شود. پس اگر خیلی به انجام بازی و گیم های سنگین در گوشی مورد نظر بپردازید، معضل زود خالی شدن شارژ باتری نمایان می‌شود. نکته بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به ثبات عملکرد رم گوشی در زمینه مولتی‌تسکینگ می‌شود. جهش مابین اپلیکیشن های مختلف گوشی و انجام مولتی‌تسکینگ به لطف بهره‌مندی دستگاه از رم خوب حتی در سخت ترین شرایط هم امکانپذیر خواهد بود. بنابراین در مجموع با توجه به قیمت گوشی، پتانسیل عملکرد بالا و بازده پردازشی مطلوب از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی Huawei Nova 5T هستند.

 

 نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Huawei Nova 5T): دوربین 

دوربین اصلی گوشی Nova 5T از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48، 16، 2 و 2 مگاپیکسلی هستند. لنز 48 مگاپیکسلی گوشی از نوع واید (Wide) است و لنز های دیگر آن به ترتیب از نوع اولتراواید (Ultrawide)، ماکرو (Macro) و عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی همچون امکان عکسبرداری با وضوح 48 مگاپیکسلی واقعی، عکسبرداری با زاویه دید گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری ماکرو HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی قابل پشتیبانی هستند. برای درک بهتر کیفیت عملکرد دوربین گوشی ما آن را در سه شرایط مختلف بررسی کردیم.

شرایط اول مربوط به محیط های با نور مناسب می‌شد که مشخص بود دوربین گوشی عملکرد عالی دارد و می‌تواند عکس های بسیار خوبی ضبط کند. شرایط دوم مربوط به محیط های بسته و نسبتا کم نور می‌شد که باز هم دوربین اصلی گوشی در این شرایط بازده خوبی داشت اما کیفیت عکس های ضبط شده نسبت به عکس هایی که در حالت اول ضبط می‌شدند کمی ضعیف تر بودند. شرایط سوم هم مربوط به محیط های کاملا تاریک و عکسبرداری در شب می‌شد. در این حالت اگر وضعیت عکسبرداری در شب (Night Mode) دوربین را فعال کنید واقعا می‌توانید عکس های بسیار خوب و با کیفیت ضبط نمایید.

 

نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Nova 5T)

 

دوربین اصلی گوشی Huawei Nova 5T از دو حالت عکسبرداری پرتره و ماکرو هم پشتیبانی می‌کند که بد نیست کمی در مورد آن ها صحبت کنیم. در بررسی این گوشی مشخص شد که عکس های پرتره دوربین اصلی بسیار دقیق ضبط و آنالیز می‌شوند و تفکیک سوژه اصلی عکس از فضای پس زمینه بسیار مطلوب صورت می‌پذیرد. عکسبرداری در حالت ماکرو هم با ترکیب لنز های دوربین اختصاصی گوشی می‌تواند به شما این امکان را بدهد که عکس های کلوزاپ (Close up) جالب و هنرمندانه‌ای ضبط کنید. پس به طور کلی در بررسی هوآوی نوا 5 تی مشخص شد که دوربین اصلی آن عملکرد بسیار خوبی دارد.

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی Nova 5T از یک لنز 32 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.0 را ارائه می‌کند. این لنز دوربین از نوع واید است و از قابلیت هایی مثل HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی عملکرد دوربین سلفی گوشی نام برده شده هم متوجه شدیم که عملکرد آن بسیار خوب است و در محیط های مختلف می‌توان از آن برای ضبط عکس های سلفی با کیفیت استفاده کرد. مطمئنا زمانی که در محیط های با نور خوب از دوربین سلفی استفاده کنید، نتیجه بهتری نسبت به بکارگیری آن در محیط های بسته و با نور کم به دست می‌آید، اما در مجموع عملکرد دوربین سلفی گوشی هم بسیار خوب است. ضمن اینکه عکس های پرتره سلفی هم با دوربین جلوی این گوشی به خوبی قابل ضبط هستند. پس اگر به کیفیت عملکرد دوربین موبایل اهمیت می‌دهید و می‌خواهید گوشی با قیمت مناسب بخرید که از دوربین های اصلی و سلفی خوبی بهره ببرد، هوآوی Nova 5T در رده قیمتی خودش یکی از بهترین گزینه های خرید گوشی پیش رویتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Huawei Nova 5T): باتری و شارژدهی 

برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Huawei Nova 5T از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3750 میلی آمپر ساعت استفاده شده است. با توجه به دیگر ویژگی های سخت افزاری گوشی انتظار نداریم که باتری 3750 میلی آمپر ساعتی آن بتواند خیلی عملکرد عالی داشته باشد. در بررسی هوآوی نوا 5 تی هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که باتری دستگاه در حالت عادی و برای یک کاربر معمولی، با یک مرتبه شارژ تقریبا 1 روز دوام را ارائه می‌کند. طبیعتا اگر میزان استفاده کاربر از گوشی افزایش یابد و صفحه نمایش آن برای مدت زمان طولانی روشن بماند یا از گوشی برای انجام تسک های سنگین همچون گیمینگ استفاده شود، شارژ باتری خیلی زودتر از این هم خالی می‌شود.

اما خوشبختانه هوآوی گوشی Nova 5T را به شارژ اختصاصی مجهز کرده که توان 22.5 واتی دارد و بدین ترتیب امکان شارژ سریع باتری دستگاه را فراهم می‌آورد. در بررسی این اسمارتفون مشخص شد که شارژ باتری آن با استفاده از شارژر اورجینال گوشی تقریبا ظرف 60 دقیقه انجام می‌شود. جالب است بدانید که این شارژر در مدت زمان 24 دقیقه باتری دستگاه را از 0 تا 50 درصد شارژ می‌کند! بنابراین شما در هر فرصت کوتاهی می‌توانید با شارژر فابریک گوشی خود باتری آن را به میزان قابل ملاحظه‌ای شارژ کنید و این مسئله از ویژگی های خوب دستگاه محسوب می‌شود.

 

نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Nova 5T)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Huawei Nova 5T) پرداختیم. این گوشی با قیمت مناسب از سخت افزاری بهره می‌برد که به عقیده ما بسیار عالی و فراتر از انتظار است. به همین سبب گوشی نام برده شده می‌تواند با پرچمداران اندرویدی بازار مقایسه شود و یکی از بهترین گزینه های خرید برای افرادی باشند که تمایل دارند با صرف هزینه نه چندان زیاد یک گوشی با کیفیت و قدرتمند داشته باشند. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و با کیفیت
  • صفحه نمایش خوب
  • بستر نرم افزاری مناسب و به روز
  • قدرت پردازشی عالی
  • دوربین اصلی و سلفی بسیار خوب
  • پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع عالی
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • شارژدهی نه چندان خوب باتری

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید گوشی موبایل هوآوی Nova 5T