نقد و بررسی مچ بند هوشمند هوآوی HONOR Band 5 : همراه همیشگی شما

نقد و بررسی 22 اسفند 1401 علی مظفری

نقد و بررسی مچ بند هوشمند هوآوی HONOR Band 5 : همراه همیشگی شما

مچ بند هوشمند HONOR Band 5 گجتی بسیار جذاب از کمپانی آنر (Honor)، زیر برند مجموعه هوآوی (Huawei) می‌باشد که توانسته بسیار در نزد کاربران ایرانی مورد توجه قرار گیرد. مچ بند هوشمند Huawei HONOR Band 5 با استفاده از یک مانیتور OLED لمسی تمام رنگی، استفاده از تصاویر زمینه جذاب، امکانات فوق العاده کاربردی و متنوع و قیمت بسیار مناسب توانسته به رقیبی بسیار قدرتمند برای مچ بند هوشمند Xiaomi mi band 4 تبدیل شود. هوآوی با آگاهی از رقابت بالا در زمینه مچ بندهای سلامتی تصمیم گرفته تا قیمت مچ بند Huawei HONOR Band 5 را به طور بسیار سیاستمدارانه‌ای در نظر گیرد. آنر بند 5 با قیمت 37 دلاری خود در جایگاهی بالاتر از mi band 4 و پایین‌تر از سامسونگ Galaxy fit قرار می‌گیرد.

 

نقد و بررسی مچ بند هوشمند هوآوی HONOR Band 5 : معرفی اجمالی

 

مچ بند هوشمند HONOR Band 5

 

امروزه مچ بندهای سلامتی از جایگاه ویژه‌ای در زندگی کاربران برخوردار هستند و گاها فارغ از بحث سلامتی، به بخشی از استایل کاربران تبدیل شده‌اند. این گجت‌های کوچک و دوست داشتنی همواره سلامت بدن شما را تحت نظر خواهند داشت و شما را از وضعیت ضربان قلب، اکسیژن خون، سلامت خواب و کالری مصرفی روزانه آگاه خواهند کرد. دست بند سلامتی HONOR Band 5 را می‌توان یکی از محبوب ترین گجت‌های موجود در ایران دانست که موجب شد در فروشگاه ادبازار، به نقد و بررسی تخصصی این محصول بپردازیم.

مچ بند هوشمند هوآوی HONOR Band 5 با 21 سانتی متر طول و 1.7 سانتی متر عرض، از وزنی معادل 22 گرم برخوردار می‌باشد. آنر بند 5 در چهار رنگ سبز زیتونی، آبی نیمه شب، صورتی مرجانی و در نهایت مشکی، در دو مدل اسپرت و کلاسیک عرضه شده است. نمایشگر به کار رفته در این مچ بند هوشمند، به یک پنل OLED تمام رنگی 0.95 اینچی، با توان نمایش 16 ملیون رنگ مجهز شده است. بند اصلی مچ بند HONOR Band 5 از جنس سیلیکون ضد حساسیت می‌باشد که موجب شده به راحتی بر روی دست جای بگیرد و در صورت استفاده مداوم موجب خستگی مچ دست نشود. ارتباط دستبند هوشمند HONOR Band 5 با تلفن همراه شما از طریق نرم افزار اختصاصی شرکت هوآوی یعنی Huawei Health برقرار خواهد شد و اطلاعات بسیاری در رابطه با وضعیت تمرینات و سلامتیتان را در اختیار شما قرار خواهد داد. در انتها نیز باید بدانید که آنر در مچ بند هوشمند Honor band 5 از یک باتری 100 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است؛ که بر اساس اعلام این شرکت در صورت استفاده معمولی به مدت 14 روز با یک بار شارژ همراه شما خواهد بود. در ادامه با بررسی تمامی جوانب دستبند هوشمند HONOR Band 5 همراه شما هستیم.

 

نقد و بررسی مچ بند هوشمند هوآوی HONOR Band 5 : طراحی ظاهری

 

مچ بند هوشمند HONOR Band 5

 

همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم؛ مچ بندهای هوشمند علاوه بر خدماتی که ارائه می‌دهند می‌توانند به بخشی از پوشش افراد تبدیل شوند. کمپانی هوآوی با آگاهی از این موضوع زمان زیادی را صرف طراحی دستبند هوشمند آنربند 5 کرده و یک محصول جذاب و زیبا خلق کرده است. البته طراحی این سری شباهت بسیاری به نسل قبل این مچ بند، یعنی HONOR band 4 دارد. مچ بند هوشمند HONOR Band 5 در ابعادی معادل 21x1.7 سانتی متر طراحی شده و از وزن 23 گرمی برخوردار است. استفاده از سیلیکون ضدحساسیت در ساختار بندهای این دستبند سبب شده تا در صورت استفاده مداوم، دچار خستگی و یا مشکلات پوستی ناشی از حساسیت نشوید. البته لازم به ذکر است که بندهای به کار رفته در HONOR Band 5 به راحتی تعویض خواهند شد و می‌توانید از بند مورد علاقه خود بر روی آنربند 5 استفاده کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش وصل کردن ساعت هوشمند با گوشی موبایل اندرویدی

با نگاه به قسمت زیرین دستگاه شاهد حسگر ضربان قلب و حسگر اندازه گیری سطح اکسیژن خون خواهید بود. خمیدگی بدنه در کنار ارگونومی دستگاه موجب می‌شود تا بدنه ساعت به خوبی بر روی دست کاربر بنشیند و داده‌هایی با کیفیت با درصد درستی بالا ارائه دهد. خوشبختانه برای شارژ کردن HONOR Band 5 نیازی به جداکردن بدنه از بندها نخواهید داشت که این یکی از نقاط برتری این مچ بند نسبت به Mi Band 4 می‌باشد.

 

نقد و بررسی مچ بند هوشمند هوآوی HONOR Band 5 : نمایشگر و سخت افزار

 

مچ بند هوشمند HONOR Band 5

 

هوآوی در دستبند HONOR Band 5 از یک مانیتور OLED رنگی 0.95 اینچی بهره گیری کرده است. در تست‌های ما روشنایی مانیتور کاملا راضی کننده بود؛ به شکلی که حتی در صورت تابش مستقیم خورشید، به راحتی قادر به مشاهده محتوای مانیتور خواهید بود. کیفیت ارائه شده به وسیله این مانیتور معادل 240x120 پیکسل می‌باشد که کیفیت قابل قبولی برای آنربند 5 محسوب می‌شود. مانیتور به کار رفته در این دستبند از نوع لمسی بوده و قادر به شناسایی لمسی چندگانه می‌باشد.

همانند سایر مچ بندهای چینی، اطلاعات سخت افزاری HONOR Band 5 نیز به وسیله شرکت سازنده فاش نشده است؛ اما جزئیاتی در این باره موجود است که دانستن آن‌ها به هنگام خرید مچ بند هوشمند HONOR Band 5 به شما کمک خواهد کرد. دستبند سلامتی HONOR Band 5 فاقد امکاناتی همچون حافظه داخلی، پشتیبانی از سیم کارت، وایفای (WiFi) و NFC می‌باشد. در عوض به بلوتوث نسخه 4.2 مجهز شده است که ارتباطی با کیفیت و پایدار را برای کاربر فراهم می‌آورد.

 

نقد و بررسی مچ بند هوشمند هوآوی HONOR Band 5 : نرم افزار و رابط کاربری

 

مچ بند هوشمند HONOR Band 5

 

همانند سایر محصولات هوآوی، مچ بند HONOR Band 5 نیز به یک سیستم عامل و رابط کاربری اختصاصی مجهز شده است که برای فعالیت کامل وابسته به اپلیکیشن اختصاصی هوآوی با نام Huawei Health می‌باشد. همان طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، آنربند 5 فاقد حافظه داخلی می‌باشد؛ بنابراین تمامی آمار و نتایج جمع آوری شده به وسیله HONOR Band 5 از طریق ارتباط بلوتوث به نرم افزار هوآوی هلث انتقال می یابد و شما از طریق این نرم افزار قادر به مشاهده وضعیت سلامتی و تمرینات خود خواهید بود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی هوآوی Honor 8A (آنر 8A): قیمت عالی و دوربین خوب

بسیاری از تنظیمات مربوط به HONOR Band 5 از طریق نرم افزار Huawei Health در دسترس می‌باشند. به عنوان مثال اگر از واچ فیس دستبند خود لذت نمی‌برید؛ می‌توانید با مراجعه به قسمت فروشگاه در نرم افزار سلامت هوآوی اقدام به دانلود واچ فیس‌های جدید نمایید. قابلیت‌های گوناگونی نیز از طریق رابط کاربری HONOR Band 5 در دسترس شما خواهند گرفت که از میان آن‌ها می‌توان به کرنومتر و تایمر اشاره کرد. برخی از ویژگی‌های ارائه شده بر روی آنربند 5 نیز تنها بر روی اسمارت فون‌های هوآوی و آنر قابل دسترسی هستند.

 

مچ بند هوشمند HONOR Band 5

 

به عنوان مثال، امکان کنترل موسیقی در حال پخش، در آپدیت جدیدی به HONOR Band 5 اضافه شده است اما امکان استفاده از آن تنها بر روی محصولات هوآوی و آنر امکان پذیر است؛ به علاوه آنر بند ۵ به یک ریموت کنترل دوربین مجهز شده است که با بازکردن اپلیکیشن دوربین EMUI به‌صورت خودکار دکمه شاتری بر روی دستبند ظاهر می‌شود.

خوشبختانه نسخه گلوبال HONOR Band 5 به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی میکند و با اتصال تلفن همراه خود به نسخه گلوبال آنر بند 5 قادر خواهید بود تا تمامی اعلانات فارسی و انگلیسی تلفن همراه خود را بر روی این مچ بند هوشمند دریافت کنید. در نظر داشته باشید که به دلیل سیستم امنیتی اندروید، قادر به پاسخ دادن، تایید یا رد کردن اعلانات نخواهید بود و تنها قادر به مشاهده اعلانات هستید.

به دلیل اختصاصی بودن سیستم عامل و رابط کاربری به کار رفته در HONOR Band 5، شاهد ارتباط خوب این دستبند سلامتی با سایر تلفن‌های همراه بودیم. حرکت در بین منوهای آنر بند 5 به راحتی صورت می‌گیرد و کار با رابط کاربری حس خوشایندی را به کاربر منتقل می‌سازد.

 

نقد و بررسی مچ بند هوشمند هوآوی HONOR Band 5 : ورزش و سلامتی

 

مچ بند هوشمند HONOR Band 5

 

زمانی که از دستبندهای سلامتی صحبت می‌کنیم همان‌طور که از نامشان مشخص است؛ ویژگی‌های سلامتی این نوع دستبندهاست که توجه ویژه‌تری را می‌طلبد، چرا که اطلاعات جمع آوری شده به وسیله آن‌ها می‌تواند زندگی کاربران را تحت تاثیر قرار دهد؛ در صورت گزارش اطلاعات اشتباه، امکان دارد نگاه ما به‌ سلامت جسممان تحت تأثیر قرار گیرد و به طبع آن رویه غلطی را پیش بگیریم که ممکن است برایمان خطر ساز باشد.

فعالیت‌های ورزشی : هوآوی آنر بند 5 به طور پیش فرض قادر به رهگیری و ثبت آمار 12 ورزش مختلف از جمله دویدن، شنا، کوه نوردی، دوچرخه سواری و ... می‌باشد. بر اساس تست‌های صورت گرفته در فروشگاه اینترنتی هدف، دقت اندازه گیری و ثبت اطلاعات HONOR Band 5 در بسیاری از موارد صحیح و راضی کننده بود؛ اما در برخی موارد نیز این مچ بند سلامتی دچار اشتباه می‌شد. به عنوان مثال زمانی که شما در حال دویدن هستید و تصمیم به استراحت می‌گیرید؛ در صورت حرکت دادن دستتان ممکن است که قدم‌های کاذب در پروسه ورزش شما درج شود. برای این که از این گونه اشتباهات جلوگیری کنید، نیاز به دقت عمل بیشتری در کار با HONOR Band 5 خواهید داشت و با کنترل دستی ثبت نتایج می‌توانید جلوی بروز این مشکلات را بگیرید.

سلامت قلب : پس از اولین اتصال مچ بند سلامتی HONOR Band 5 به تلفن همراه خود، تمامی ویژگی‌های این دستبند در اختیار شما قرار خواهد گرفت. یکی از مفیدترین ویژگی‌های HONOR Band 5 توانایی پایش ضربان قلب و غلظت اکسیژن جاری خون به صورت 24 ساعته می‌باشد. با استفاده از این ویژگی می‌توانید به طور دائمی از وضعیت ضربان قلب خود با خبر باشید و برای دستبند، قانونی تعریف کنید که اگر ضربان قلب شما از مقدار مشخصی بالاتر یا پایین تر رفت؛ از طریق یک لرزش قابل توجه شما را باخبر سازد. این قابلیت باعث شده تا کاربرانی که از مشکلات قلبی رنج می‌برند، توجه بسیاری به آنر بند 5 داشته باشند.

سلامت خواب : امروزه مسئله‌ای به نام سلامت خواب بسیار مورد توجه جامعه پزشکی قرار گرفته و بر اساس گفته فعالان این حوزه، سلامت خواب یکی از مهم ترین اجزای سلامتی می‌باشد. کمپانی بزرگ هوآوی با اطلاع از این موضوع اقدام به ارائه یک قابلیت کاربردی با نام Huawei TruSleep در مچ بند سلامتی HONOR Band 5 نموده است. اگر این دستبند سلامتی را به هنگام خواب از دست خود جدا نکنید؛ می‌توانید با فعال کردن حالت TruSleep نموداری از وضعیت خواب خود دریافت کنید. داده‌های جمع آوری شده در زمان خواب عبارتند از :

  • بررسی کیفیت خواب (خواب عمیق، سبک، خواب و بیدار)
  • کیفیت تنفس و دفعات تنفسی در هنگام خواب
  • پایش ضربان قلب در بازه‌های مختلف زمانی
  • تعداد دفعات بیدار شدن از خواب

 

امروزه با افزایش بیماری‌های ناشی از خواب ناسالم، بسیاری از پزشکان با تجویز بندهای سلامتی همچون HONOR Band 5 اقدام به بررسی و تحلیل داده‌های خواب کاربران می‌نمایند و بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته پیشنهادهای پزشکی خود را ارائه می‌دهند.

 

نقد و بررسی مچ بند هوشمند هوآوی HONOR Band 5 : باتری

 

مچ بند هوشمند HONOR Band 5

 

هوآوی در دستبند سلامتی HONOR Band 5 از یک باتری 100 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که بر اساس اعلام این شرکت تا 14 روز با یک بار شارژ همراه کاربر خواهد بود. شارژ باتری از طریق سوکت‌های گیره‌ای به کار رفته در شارژر موجود در بسته انجام خواهد شد و خوشبختانه برای شارژ آنر بند 5 نیازی به جداسازی بدنه از بندها نمی‌باشد. مدت دوام باتری اعلام شده به وسیله آنر صرفا معیاری بر روی کاغذ است و دوام باتری ارتباط مستقیمی با نحوه استفاده کاربر از مچ بند هوشمند خواهد داشت. بر اساس آزمایشات ما در زمانی که HONOR Band 5 به مدت 16 ساعت در روز از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل بود و سیستم کنترل ضربان قلب بر روی حالت هوشمند قرار داشت؛ آنر بند 5 توانست به مدت 7 روز دوام بیاورد. در شرایطی دیگر، پایش‌های خودکار خواب و ضربان قلب را خاموش کردیم و صرفا از قدم شمار و ساعت Honor band 5 استفاده شد که در این حالت دوام باتری به مقدار قابل توجه 18 روز افزایش یافت. در مجموع عملکرد باتری HONOR Band 5 برای ما راضی کننده بود و با استفاده بهینه، این مچ بند هوشمند به طور میانگین تا 10 روز با یک بار شارژ همراه شما خواهد بود.

 

نتیجه نهایی :

 

مچ بند هوشمند HONOR Band 5

 

مچ بند هوشمند هوآوی HONOR Band 5 یک دستبند سلامتی اقتصادی با امکانات بسیار کاربردی و ظاهر کاربر پسند می‌باشد که توانسته در میان کاربران ایرانی به خوبی جای باز کند. قیمت HONOR Band 5 در کنار قابلیت‌هایی هچون سیستم عامل اختصاصی، حسگر کنترل اکسیژن خون، ردیاب فعالیت‌های ورزشی و پشتیبانی کامل از زبان شیرین فارسی در نسخه گلوبال سبب شده تا این دستنبد به رقیب قدرتمندی برای Mi band 4 تبدیل شود. با خرید آنربند 5 و همگام سازی آن با تلفن همراه اندرویدی و یا IOS خود، می‌توانید به خوبی با این مچ بند تعامل داشته باشید و اطلاعات دریافتی همچون وضعیت خواب، ضربان قلب و یا آمار ورزشی خود را مشاهده کنید. علاوه بر همه موارد ذکر شده HONOR Band 5 دارای ظاهر جذابیست که می‌تواند به استایل شما رنگ و بویی تازه ببخشد. با دوام باتری 14 روزه، دستبند هوشمند آنر بند پنج می‌تواند به همراه همیشگی شما تبدیل شود.

 

نقاط قوت :

  • ظاهر زیبا
  • دوام باتری بالا
  • کنترل هوشمند فعالیت‌های ورزشی کاربر
  • مانیتور OLED تمام رنگی
  • توانایی سنجش غلظت اکسیژن خون
  • پشتیبانی کامل نسخه گلوبال از زبان فارسی 

 

نقاط ضعف :

  • کمبود تجهیزات جانبی در بازار ایران

 

 

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید مچ بند هوشمند هوآوی HONOR Band 5