نقد و بررسی هوآوی Honor 8S (آنر 8 اس): ارزان قیمت و زیبا

نقد و بررسی 10 بهمن 1398 علی مظفری

نقد و بررسی هوآوی Honor 8S (آنر 8 اس): ارزان قیمت و زیبا

یکی از ارزان قیمت ترین گوشی های اندرویدی که هم اکنون قادر به خرید آن هستید، گوشی هوآوی آنر 8 اس (Huawei Honor 8S) است که در ماه آوریل (April) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم. این گوشی علیرغم قیمت پایین از مشخصات فنی خوبی بهره می‌برد. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی Honor 8S بپردازیم و مروری بر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

شرکت هوآوی از آن دسته کمپانی های چینی است که محصولاتش در بازارهای جهانی اعتبار خوبی دارند. این شرکت سال هاست که در حوزه طراحی و تولید اسمارتفون های اندرویدی فعالیت می‌کند و علیرغم تمام مشکلات و سختی هایی که پشت سر گذاشته توانسته جایگاه خودش را در صنعت موبایل به دست آورد. یکی از ارزان قیمت ترین گوشی هایی که در سال 2019 از سوی این کمپانی معرفی شد، گوشی آنر 8S است. قیمت هوآوی Honor 8S هم اکنون (در زمان تدوین این بررسی) به چیزی در حدود 1.3 میلیون تومان می‌رسد که قیمت بسیار پایین و ارزانی برای یک گوشی هوشمند عرضه شده در سال 2019 محسوب می‌شود. اما آیا Honor 8S هوآوی ارزش خرید دارد؟ ویژگی های مثبت و منفی آن کدامند؟

به منظور پاسخگویی به این سوال صرفا نمی‌توان از روی آمار و ارقامی که برای مشخص کردن ویژگی های سخت افزاری محصول ارائه شده‌اند نظر داد، بلکه می‌بایست در عمل گوشی نام برده شده را بررسی کرد. به همین جهت ما در این مقاله می‌خواهیم تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از گوشی مذکور را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم و بدین ترتیب نقد و بررسی هوآوی Honor 8S را خدمتتان ارائه کنیم. در انتهای مطلب هم سعی می‌کنیم ویژگی های مثبت و منفی گوشی را با توجه به قیمت گوشی و رده طراحی آن برایتان مشخص نماییم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی هوآوی Honor 8S : طرحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

مسلما نباید گوشی در رده قیمت آنر 8s انتظار داشته باشیم که سبک طراحی و کیفیت ساخت عالی را ارائه کند. این گوشی به عنوان یک موبایل اندرویدی ارزان قیمت و رده پایین روانه بازار شده و طبیعتا نباید از آن انتظار معجزه داشت! فریم اصلی گوشی از پلاستیک ساخته شده و قاب پشت آن هم از پلی کربنات ساخته می‌شود. اگرچه پلی کربنات نمی‌تواند مثل شیشه گوریلاگلس در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز مقاوم باشد اما با این وجود مقاومت بدی را هم ارائه نخواهد کرد و در بررسی هوآوی Honor 8S مشخص شد که روی قاب پشت آن خیلی راحت خط و خش ایجاد نمی‌شود. اگرچه با این حال توصیه داریم حتما از کیف و گارد موبایل برای حفاظت از قاب پشت گوشی نام برده شده استفاده کنید.

 

بررسی هوآوی Honor 8S

 

علیرغم اینکه جنس قاب پشت گوشی از پلی کربنات است، ظاهری نسبتا براق و صیقلی را ارائه می‌کند که جذاب به نظر می‌رسد. اگر با دقت به قاب پشت گوشی نگاه کنید متوجه خواهید شد که این بخش تقریبا دارای دو طرح متفاوت است. بخش کوچکی از سمت چپ قاب پشت گوشی حالتی کاملا صیقلی دارد و بخش سمت راست آن که مساحت بیشتری را هم در بر گرفته سبکی متفاوت تر را ارائه کرده است. در مجموع بکارگیری این سبک طراحی در قاب پشت گوشی منجر به زیبا و خاص به نظر رسیدن آن شده است. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آنر 9 اس هم لنز دوربین اصلی دستگاه و همچنین چراغ فلش LED آن تعبیه شده‌اند که به وضوح قابل رویت هستند.

بدنه گوشی Honor 8S ابعاد 8.5 در 70.8 در 147.1 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 146 گرم می‌رسد. بنابراین با یک گوشی نسبتا جمع‌وجور و کم وزن رو به رو هستیم که در دست گرفتن آن حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند و استفاده تک دست از آن به راحتی امکانپذیر خواهد بود. اما گوشی از نمای رو به رو چطور به نظر می‌رسد؟ قبل از هر چیز بگوییم که روی پنل جلوی گوشی با یک لایه شیشه محافظ پوشانده شده اما بعید می‌دانیم که جنس این شیشه از نوع گوریلاگلس باشد. در بررسی هوآوی Honor 8S مشخص شد که مقاومت شیشه روی ال سی دی گوشی در برابر تماس با اشیای نوک تیز خیلی زیاد نیست، به همین سبب نصب گلس محافظ ال سی دی بر روی آن امری اجباری خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی A20s سامسونگ: ظاهر خوب و دوربین سه‌گانه!

هوآوی سعی کرده حاشیه های صفحه نمایش گوشی را باریک طراحی کند تا ظاهر آن شیک و مدرن تر به نظر آید. طبق آمار چیزی در حدود 78.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی هوآوی آنر 8S با صفحه نمایش آن احاطه شده است. ضمنا در بخش فوقانی نمایشگر گوشی زائده کوچکی برای نصب لنز دوربین سلفی تعبیه شده که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود و از طریق منوی تنظیمات گوشی قابل پنهان سازی خواهد بود. در لبه زیرین صفحه نمایش دستگاه هم نام Honor حک شده و به وضوح قابل رویت خواهد بود. متاسفانه Honor 8S از اسکنر انگشت بهره نمی‌برد و به عقیده ما این یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که جای خالی آن در گوشی احساس می‌شود.

 

بررسی هوآوی Honor 8S

 

هوآوی آنر 8S قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و پورت شارژر آن از نوع میکرو یو اس بی (Micro USDB 2) خواهد بود. جک 3.5 میلیمتری هندزفری هم در این گوشی بکار رفته و بدین ترتیب امکان استفاده از هندزفری در مواقعی که گوشی به شارژ زده شده وجود دارد. در مجموع گوشی Honor 8S با توجه به قیمتش از سبک طراحی و ظاهر کاملا قابل قبولی بهره می‌برد. به عقیده ما ظاهر زیبا و شیک این گوشی یکی از اصلی ترین نقاط قوتش است. هوآوی ساخت محصول را هم با کیفیت قابل قبولی انجام داده است و به همین سبب دستگاه در مجموع نمره خوبی در این بخش بررسی دریافت می‌کند. به عقیده ما اگر آنر 8 اس از اسکنر انگشت بهره‌مند می‌شد، از نظر ظاهر و سبک طراحی می‌توانست در رده قیمتی خودش تقریبا بی‌رقیب باشد.

 

 نقد و بررسی هوآوی Honor 8S : صفحه نمایش 

در گوشی آنر 8s هوآوی از صفحه نمایش خیلی بزرگی استفاده نشده و به همین سبب دستگاه ابعاد و اندازه خیلی بزرگی ندارد و برای استفاده تک دست گزینه مناسبی خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی 5.71 اینچی و از نوع IPS LCD است و رزولوشن 1520 در 720 پیکسل یا اصطلاحا اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. نسبت تصویر آن هم 19 به 9 خواهد بود که نسبت تصویر کاملا معمول و رایجی در گوشی های موبایل امروزی به شمار می‌رود. با توجه به ابعاد صفحه نمایش و رزولوشن آن، تراکم پیکسلی در حدود 295 پیکسل در هر اینچ قابل دستیابی خواهد بود که تراکم قابل قبول و مناسبی برای گوشی در رده قیمت گوشی هوآوی Honor 8S محسوب می‌شود.

همانطور که در بخش قبل هم گفتیم روی صفحه نمایش این گوشی با یک لایه شیشه پوشانده شده از این شیشه مقاومت بالایی در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز ندارد، به همین سبب حتما باید روی آن گلس محافظ ال سی دی نصب کنید. طبق آمار صفحه نمایش 5.71 اینچی گوشی آنر 8 اس چیزی در حدود 78.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و حاشیه های نسبتا باریکی دارد. اگر از زائده یا همان ناچ که در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی ارائه شده خوشتان نمی‌آید می‌توانید به منوی تنظیمات گوشی مراجعه کرده و آن را پنهان سازید. پنهان سازی ناچ به گونه‌ای انجام می‌شود که یک نواز مشکی رنگ در قسمت فوقانی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد و ناچ هم به بخشی از این نوار می‌پیوندد و دیگر قابل رویت نخواهد بود. اما کیفیت صفحه نمایش موبایل نام برده شده چطور است؟

 

بررسی هوآوی Honor 8S

 

در بررسی هوآوی Honor 8S مشخص شد که صفحه نمایش آن کیفیت معمولی دارد و به نوعی تعادل مابین کیفیت نمایشگر دستگاه و قیمت آن برقرار است. شاید محتوایی که روی نمایشگر گوشی به تصویر کشیده می‌شود خیلی شارپ و شاداب نباشد و کنتراست بالایی را ارائه نکند اما مطمئن باشید با توجه به هزینه‌ای که برای خرید آنر 8S پرداخت کرده‌اید، کیفیت نمایشگر مطلوبی در اختیارتان قرار داده شده و سختی می‌توانید با این هزینه گوشی تهیه کنید که کیفیت صفحه نمایش آن بیشتر از این باشد. البته تصور نداشته باشید که صفحه نمایش گوشی عملکرد بدی دارد! چون به واقع اینطور نیست و عملکرد صفحه نمایش گوشی از نظر کیفیت به تصویر کشیدن محتوا با توجه به قیمت محصول کاملا قابل قبول است اما چیزی فراتر از آن را ارائه نمی‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11): آیفون خوش قیمت اپل

نکته بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به توان تولید روشنایی صفحه نمایش یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) می‌شود. هر چقدر پنل نمایشگر یک گوشی قدرت بیشتری در تولید روشنایی داشته باشد، استفاده از آن در محیط های باز و تحت تابش نور راحت تر قابل انجام خواهد بود و به نوعی محتوای روی صفحه با وضوح بیشتری دیده می‌شوند. در بررسی گوشی آنر 8S هوآوی مشخص شد که صفحه نمایش IPS LCD آن از نظر کیفیت تولید روشنایی هم عملکرد معمولی دارد و برای اینکه در محیط های باز بتوانید محتوای روی نمایشگر آن را ببینید باید حتما شدت روشنایی نمایشگر روی 100 درصد تنظیم گردد. حتی در برخی مواقع که شدت نور زیاد باشد و نور مستقیما به نمایشگر گوشی بتابد ممکن است با استفاده از ماکسیمم روشنایی نمایشگر هم با کمی مشکل رو به رو شوید.

 

بررسی هوآوی Honor 8S

 

بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که صفحه نمایش گوشی آنر 8 اس از نظر عملکرد کیفیتی در حد قیمت خودش را ارائه می‌کند که این امر یک مسئله کاملا طبیعی و معقولانه خواهد بود. شما نباید انتظار داشته باشید گوشی که با صرف هزینه 1.3 میلیون تومانی تهیه می‌کنید از صفحه نمایشی در رده کیفی پرچمداران بازار بهره‌مند باشد. پس در مجموع گوشی نام برده شده از این بخش بررسی صورت گرفته هم نمره قبولی دریافت می‌کند.

 

 نقد و بررسی هوآوی Honor 8S : سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

با توجه به اینکه هوآوی آنر 8S در ماه آوریل سال 2019 معرفی شده، بنابراین انتظار داریم که سیستم عامل خیلی قدیمی روی آن نصب نباشد. اندروید 9 پای (Android 9 Pie) سیستم عاملی است که به طور پیش فرض روی این اسمارتفون نصب خواهد بود و رابط کاربری EMUI 9 هم در کنار آن ارائه می‌شود. بنابراین برخلاف خیلی از گوشی های هم رده قیمتی هوآوی Honor 8S، این گوشی از نسخه های سبک شده اندروید نظر اندروید گو (Android Go) بهره‌ نمی‌برد، اما آیا این رویکرد بازده مناسبی خواهد داشت؟ در بررسی هوآوی Honor 8S مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی عملکرد خوبی دارد اما بدون مشکل و باگ نیست! در مواقعی که تعداد اپلیکیشن های فعال در پس زمینه دستگاه کمی زیاد شوند، لگ و تاخیرهایی در عملکرد بستر نرم افزاری آن به وجود می‌آید.

همچنین نصب تعداد زیاد اپلیکیشن و بازی هم می‌تواند کندی عملکرد را در بستر نرم افزاری گوشی به وجود آورد. یکی از اصلی ترین عواملی که می‌تواند روی تجربه شما در استفاده از گوشی هوآوی آنر 8S تاثیرگذار باشد مربوط به حجم اطلاعاتی خواهد بود که در حافظه آن ذخیره می‌کنید. در بررسی این گوشی به وضوح مشخص شد که افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه دستگاه مستقیما منجر به افزایش شدت لگ و تاخیرهایی می‌شوند در گوشی رابط و بستر نرم افزاری آن به وجود می‌آیند. بنابراین برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن سعی کنید تا حد امکان از پر شدن حافظه گوشی و ذخیره سازی اطلاعات ناکارآمد در آن جلوگیری به عمل آورید.

 

بررسی هوآوی Honor 8S

 

اگر به موارد فوق دقت داشته باشید، رابط و بستر نرم افزاری گوشی بازده خوبی را ارائه می‌کند. متاسفانه اپلیکیشن های پیش فرض نسبتا زیادی در گوشی نصب هستند و این موضوع خود به خود منجر به اشغال شدن بخش قابل ملاحظه‌ای از حافظه دستگاه می‌شود. از نظر بصری هم رابط EMUI 9 خیلی مورد پسند ما نیست اما قابلیت های زیادی در آن ارائه شده که برای علاقمندان به شخصی سازی اندروید می‌تواند مناسب باشد، اگرچه ایجاد تغییرات بیش از حد در رابط گوشی هم می‌تواند به افزایش لگ و تاخیرهای بستر نرم افزاری آن دامن بزند. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که گوشی نام برده شده برای انجام کارهای روزمره طراحی شده و نباید از آن انتظار بیش از حدی داشته باشید. شاید اگر نسخه سبک اندروید یا همان اندروید گو روی این گوشی نصب می‌شد، بازده بهتری از آن قابل دریافت بود اما به هر صورت هوآوی اندروید عادی را روی آن نصب کرده است. اگر می‌خواهید بهترین بازده را از بستر نرم افزاری آنر 8 اس هوآوی دریافت کنید باید از نصب برنامه و بازی های متعدد و پر شدن حافظه داخلی دستگاه دوری به عمل آورید.

 

 نقد و بررسی هوآوی Honor 8S : پردازنده، رم و حافظه داخلی 

با توجه به اینکه گوشی آنر 8S یک اسمارتفون ارزان قیمت و رده پایین است، بنابراین سطح توقع ما از این گوشی هم باید در حد و اندازه یک گوشی رده پایین و ارزان باشد. طبیعتا نباید انتظار داشت که این اسمارتفون قابلیت نصب و اجرای بازی های سنگین HD از قبیل پابجی موبایل (PUBG Mobile) یا سری بازی های آسفالت (Asphalt) را داشته باشد. تراشه‌ای که در قلب این اسمارتفون بکار رفته تراشه MT6761 مدیاتک خواهد بود که اصطلاحا به آن Helio A22 هم گفته می‌شود. این تراشه طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای دارد که هر چهار هسته آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری ماکسیمم آن ها به 2.0 گیگاهرتز می‌رسد. گوشی از نظر رم در دو نسخه 2 و 3 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی می‌شود که هر دوی آن ها از اتصال حافظه جانبی (رم Micro SDXC)) پشتیبانی می‌کنند.

حالا وقتشه! اینو بخون ترفند هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

قبل از هر چیز باید بگوییم که ما در بررسی هوآوی Honor 8S از نسخه پایه دستگاه با رم 2 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی استفاده کردیم. با توجه به رده پایین بودن گوشی ما اپلیکیشن های تلگرام، اینستاگرام و واتساپ و همچنین بازی Minion Rush را هم روی آن نصب کردیم. ابتدا به استفاده از برنامه های نام برده شده پرداختیم و چند دقیقه‌ای در اکسپلور اینستاگرام و همچنین کانال های تلگرام گشت و گذار داشتیم. سپس بازی Minion Rush را برای مدت زمان 10 دقیقه روی گوشی اجرا کردیم. نتیجه این بررسی نشان داد که اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام و تلگرام در گوشی بدون مشکل اجرا شده و قابل استفاده هستند، البته اگر حافظه گوشی تحت فشار قرار گیرد احتمال بروز لگ و تاخیر در عملکرد آن وجود خواهد بود.

 

بررسی هوآوی Honor 8S

 

بازی Minion Rush هم بدون مشکل در گوشی نام برده شده اجرا شد و هیچ مشکلی در طول 10 دقیقه انجام این بازی قابل رویت نبود. اما بعد از خروج از بازی مذکور چند ثانیه‌ای در عملکرد گوشی تاخیرهایی دیده شد که خیلی زود رفع شدند و بروز آن ها در یک گوشی رد پایین مثل هوآوی آنر 8 اس طبیعی است. بنابراین به طور کلی باید گفت که گوشی نام برده شده از نظر عملکرد و پتانسیل پردازشی با در نظر گرفتن قیمت خودش بازده مطلوب و قابل قبولی دارد و می‌تواند گزینه خرید عالی برای آن دسته افرادی باشند که قصد دارند با صرف هزینه‌ای ناچیز یک گوشی اندرویدی کار راه انداز داشته باشند.

 

 نقد و بررسی هوآوی Honor 8S : دوربین 

در گوشی آنر 8S خبری از دوربین دوگانه نیست و هر دو دوربین اصلی و سلفی آن از یک لنز واحد تشکیل می‌شوند. لنز دوربین اصلی گوشی 13 مگاپیکسلی است و دیافراگم F/1.8 دارد و از قابلیت هایی از جمله فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیوهای فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند و یک چراغ فلش LED هم برای آن در نظر گرفته شده است. بنابراین امکان ضبط عکس های پرتره را با دوربین اصلی گوشی Honor 8S نخواهید داشت. در بررسی هوآوی Honor 8S مشخص شد که دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور خوب عملکرد قابل قبولی دارد و با آن می‌توان عکس هایی ضبط کرد که تقریبا کیفیت آن ها بیشتر از حدی است که انتظاری را دارید. اما در محیط های با نور کم و تاریک افت کیفیت چشمگیری در عکس ها نمایان می‌شود!

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

در محیط های تاریک حتی استفاده از چراغ فلش LED گوشی هم نمی‌تواند به بهبود کیفیت عکسبرداری کمک کند چون نور ساطع شده از آن خیلی جالب و طبیعی نخواهد بود. عموما در محیط های تاریک و بسته نویز عکس ها و شادابی رنگ ها به شدت افت خواهند کرد، بنابراین بهتر است عکسبرداری با دوربین اصلی گوشی آنر 8 اس در محیط های با نور کم و تاریک را کاملا فراموش کنید. در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی از یک لنز 5 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل می‌شود. در بررسی دستگاه مشخص شد که دوربین سلفی آن در محیط های با نور خوب عملکرد بسیار مطلوبی دارد و با آن می‌توان عکس های با کیفیتی ضبط کرد. جزئیات تصور در عکس های سلفی که در محیط های با نور مناسب ضبط می‌شود نسبت به انتظاری که از یک گوشی رده پایین داشتیم بیشتر است.

 

بررسی هوآوی Honor 8S

 

اما متاسفانه کیفیت عملکرد دوربین سلفی موبایل آنر 8S هم در محیط های با نور کم و تاریک افت می‌کند. بنابراین در اینگونه شرایط قادر به ضبط عکس های سلفی با کیفیت هم نخواهید بود. یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به گزینه ها و آپشن هایی می‌شود که در اپلیکیشن دوربین گوشی Honor 8s ارائه شده‌اند. متاسفانه تعداد و تنوع این گزینه ها بسیار پایین است و دوربین دستگاه از نظر تنوع چندانی ندارد. بنابراین به طور کلی باید اینطور گفت که دوربین های اصلی و سلفی گوشی نام برده شده در محیط های با نور مناسب عملکرد خوبی دارند اما در محیط های با نور کم اصلا خوب عمل نمی‌کنند.

 

 نقد و بررسی هوآوی Honor 8S : باتری و شارژدهی 

هوآوی برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی آنر 8 اس از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3020 میلی آمپر ساعت استفاده کرده است. با توجه به اینکه بدنه گوشی به طور یکپارچه طراحی شده، طبیعتا امکان جداسازی و تعویض دستی باتری توسط کاربر وجود ندارد و این کار باید به دست تعمیرکار و با استفاده از لوازم خاص صورت پذیرد. اما قدرت شارژدهی باتری گوشی چطور است؟ در بررسی هوآوی Honor 8S مشخص شد که یک کاربر معمولی و میزان استفاده نرمال (انجام کارهای روزمره) تقریبا می‌تواند با یک بار شارژ باتری گوشی مذکور چیزی در حدود 1.5 روز از آن استفاده کند. البته کاملا مشخص است که میزان دقیق شارژدهی باتری گوشی به نحوه استفاده کاربر از دستگاه بستگی دارد و نمی‌تواند شارژدهی 1.5 روزه باتری را به عنوان معیار همیشگی و دائمی (تحت هر شرایط) در نظر گرفت.

انجام برخی اقدامات در گوشی آنر 8 اس درست مثل دیگر گوشی های هوشمند منجر به افزایش میزان مصرف شارژ باتری می‌شود. به عنوان مثال حتی اجرای طولانی مدت بازی مثل Minion Rush هم در گوشی مذکور می‌تواند منجر به افزایش چشمگیر سرعت خالی شدن شارژ باتری شود. اما باتری 3020 میلی آمپر ساعتی گوشی با چه سرعتی شارژ می‌شود؟ متاسفانه گوشی هوآوی Honor 8S از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و پورت شارژر آن از نوع Micro USD 2.0 است. برای فول شارژ باتری این دستگاه با استفاده از شارژر اورجینال گوشی باید مدت زمانی در حدود 120 دقیقه صبر کنید که مدت زمان نسبتا طولانی محسوب می‌شود.

 

بررسی هوآوی Honor 8S

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی هوآوی Honor 8S پرداختیم. این گوشی به عنوان یکی از اسمارتفون های رده پایین و ارزان قیمت شرکت هوآوی روانه بازار شده و می‌تواند برای کسانی که به ظاهر گوشی اهمیت می‌دهند، گزینه خوبی برای خرید گوشی خواهد بود، چون ظاهری زیبا دارد. در بخش زیر برخی از اصلی ترین ویژگی ها مثبت و منفی گوشی Huawei Honor 8S را طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص کرده‌ایم. دقت داشته باشید که ین نقاط قوت و ضعف با توجه به قیمت گوشی و مقایسه آن با دیگر گوشی های هم رده مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر زیبا و طراحی خوب
  • قدرت پردازشی مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • قیمت عالی

 

نقاط ضعف:

  • بستر نرم افزاری نه چندان روان
  • سرعت شارژ پایین باتری

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید گوشی موبایل هوآوی Honor 8S