نقد و بررسی هوآوی P30 Pro (پی 30 پرو): اوج کیفیت دوربین!

نقد و بررسی 30 تیر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی هوآوی P30 Pro (پی 30 پرو): اوج کیفیت دوربین!

اگر از افرادی هستید که به کیفیت عملکرد دوربین گوشی اهمیت می‌دهید و از سمت دیگر برای خرید یک گوشی جدید با محدودیت بودجه‌ای و مالی مواجه نیستید، به شما قول می‌دهیم هوآوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) بهترین گزینه خرید فعلی پیش رویتان است! در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی P30 Pro بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

هوآوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) در ماه مارس (March) سال 2019 رونمایی شد و در حال حاضر (در زمان تدوین این مطلب) به عنوان قدرتمندترین گوشی شرکت هوآوی شناخته می‌شود. این گوشی زیبا از طراحی فوق‌العاده‌ به روزی بهره می‌برد و تمام ویژگی های یک اسمارتفون درجه یک را ارائه کرده است. هوآوی در طراحی دوربین این گوشی اوج خلاقیت را بکار برده و بدین ترتیب دوربین P30 Pro به یکی از بهترین دوربین های فعلی در گوشی های موبایل تبدیل شده است. از آنجایی که گوشی مورد نظر از پرچمداران شرکت هوآوی است، طبیعتا قیمت ارزانی هم ندارد. البته به عقیده ما قیمت هوآوی P30 Pro در مقایسه با قیمت خیلی از گوشی های هم رده خودش به مراتب رقابتی تر در نظر گرفته شده است.

پس اگر از نظر بودجه با محدودیت مواجه نیستید و به دنبال خرید یک گوشی با کیفیت، زیبا، قدرتمند و مجهز به دوربین عالی هستید، مطمئنا پی 30 پرو هوآوی یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی P30 Pro بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین اگر می‌خواهید بهتر با این گوشی قدرتمند آشنا شوید و تصمیم گیری قطعی مبنی بر خرید هوآوی P30 Pro داشته باشید، این مطلب اختصاصی را از دست ندهید و با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی هوآوی P30 Pro (پی 30 پرو): طراحی و ظاهر

با توجه به اینکه گوشی هوآوی P30 Pro پرچمدار شرکت هوآوی است و از محصولات رده بالای این کمپانی به شمار می‌رود، طبیعتا کیفیت ساخت بالا و طراحی درجه یکی خواهد داشت. هوآوی در بدنه این گوشی از فریم آلومینیومی استفاده کرده و قاب پشت و پنل جلوی دستگاه را با شیشه ضد خش پوشانده است. بدین ترتیب گوشی ظاهری براق و شیک به خود گرفته و وقتی آن را در دست می‌گیرید کاملا حس در دست گرفتن یک گوشی با کیفیت و رده بالا را به شما منتقل می‌کند. گوشی پی 30 پرو از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی به عمل می‌آورد و بنا به ادعای هوآوی می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 2 متری آب دوام داشته باشد. جالب است بدانید که ضد آب بودن این گوشی فقط در حد یک صحبت و ادعا نیست و در بررسی های عملی صورت گرفته هم مشخص شد که P30 Pro هوآوی واقعا در برابر تماس با آب مقاومت بالایی دارد و می‌توان روی ضد آب بودن آن حساب ویژه‌ای باز کرد. البته توصیه می‌کنیم برای احتیاط هم که شده هیچوقت دستگاه را در معرض آب خوردگی و تماس با مایعات قرار ندهید.

 

بررسی هوآوی P30 Pro

 

گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و از پوت یو اس بی نوع سی (USB Type C) بهره می‌برد. اسپیکر های استریوی با کیفیتی هم در دستگاه بکار رفته‌اند و تکنولوژی دالبی اتمس (Dolby Atmos) توسط آن پشتیبانی می‌شود که صدای خروجی از دستگاه را با کیفیت تر می‌کند. ابعاد بدنه این گوشی 8.4 در 73.4 در 158 میلیمتر است و وزن آن به چیزی در حدود 192 گرم می‌رسد. وقتی از نمای رو به رو به هوآوی P30 Pro نگاه کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه و نسبتا بلند آن توجهتان را جلب می‌کند. حاشیه های صفحه نمایش این اسمارتفون بسیار باریک هستند و بدین ترتیب نمایشگر گوشی تقریبا چیزی در حدود 88.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه می‌کند. در بخش فوقانی صفحه نمایش دستگاه هم زائده‌ای تحت عنوان ناچ (Notch) برای تعبیه لنز دوربین سلفی تعبیه شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 8 | Redmi Note 8

قاب پشت هوآوی P30 Pro بسیار براق است و در جذب چربی دست مستعد خواهد بود. دو لبه سمت راست و چپ قاب پشت گوشی خمیدگی دارند تا گوشی بهتر در دست کاربر چفت شود. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن هم لنز های دوربین اصلی و چراغ فلش LED آن دیده می‌شوند. قابلیت اسکن انگشت هم توسط گوشی پی 30 پرو پشتیبانی می‌شود اما بدین منظور هیچ اسکنر انگشت فیزیکی در دستگاه نصب نشده، بلکه صفحه نمایش دستگاه مثل خیلی از گوشی های رده بالای فعل بازار از قابلیت اسکن انگشت پشتیبانی می‌کند. در بررسی هوآوی P30 Pro مشخص شد که دقت و سرعت اسکن جزئیات انگشت کاربر توسط صفحه نمایش این گوشی بسیار بالا و کاملا قابل اطمینان است.

 

بررسی هوآوی P30 Pro

 

بنابراین اگر بخواهیم جمع‌بندی از این بخش بررسی هوآوی P30 Pro داشته باشیم باید اینطور بگوییم که گوشی مذکور کیفیت ساخت بالایی دارد و از ظاهری شیک و مدرن بهره می‌برد. زمانی که گوشی پی 30 پرو را در دست می‌گیرید حس در دست گرفتن یک گوشی خاص و رده بالا به شما منتقل خواهد شد و این مسئله بسیار لذت بخش است. اگر می‌خواهید یک گوشی زیبا، خاص و خوش ساخت داشته باشید، خرید هوآوی پی 30 پرو یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

نقد و بررسی هوآوی P30 Pro (پی30 پرو): صفحه نمایش

صفحه نمایشی که در گوشی P30 Pro هوآوی بکار رفته 6.47 اینچی و از نوع OLED است و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 398 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نسبت تصویر 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش گوشی ارائه شده و قابلیت های DCI-P3 و HDR10 هم توسط آن پشتیبانی می‌شوند که هر دو مربوط به کیفیت نمایش محتوا هستند و قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کرده بودیم حاشیه های نمایشگر گوشی بسیار باریک طراحی شده‌اند و بدین ترتیب چیزی در حدود 88.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش آن احاطه شده است. روی نمایشگر دستگاه هم شیشه ضد خش نصب است اما با این حال توصیه می‌کنیم حتما روی صفحه نمایش پی 30 پرو یک لایه گلس ال سی دی محافظ نصب نمایید. ضمنا نمایشگر این گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم دارد که در بخش قبل در مورد آن هم صحبت کردیم.

 

بررسی هوآوی P30 Pro

 

پشتیبانی از قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" یا همان "Always On Display" هم از دیگر ویژگی های صفحه نمایش هوآوی P30 Pro است که به موجب آن همیشه نوتیفیکیشن ها و اطلاعاتی مثل تاریخ و زمان بر روی نمایشگر گوشی به تصویر کشیده می‌شوند. اما کیفیت نمایش محتوا و عملکرد صفحه نمایش گوشی مورد نظر چگونه است؟ در بررسی هوآوی P30 Pro مشخص شد که صفحه نمایش گوشی با کیفیت بسیار خوبی محتوا را به تصویر می‌کشد. شادابی، شارپنس و کنتراست بسیار مطلوبی توسط صفحه نمایش OLED گوشی پی 30 پرو ارائه شده و بدین ترتیب تماشای فیلم و سریال از طریق این گوشی بسیار لذت بخش خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی Galaxy A70 سامسونگ: صفحه نمایش بزرگ و زیبا

بنابراین از نظر کیفیت نمایش محتوا گوشی P30 Pro در حد انتظارات ظاهر می‌شود و کیفیت کاملا قابل قبولی دارد. اما توان تولید روشنایی صفحه نمایش دستگاه چطور است؟ در بررسی هوآوی P30 Pro مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش آن بر روی 100 درصد می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور به راحتی محتوای روی نمایشگر را ببینید و با هیچ مشکلی رو به رو نخواهید شد اما باید اعتراف کرد که قدرت تولید روشنایی صفحه نمایش هوآوی پی 30 پرو به پای روشنایی صفحه نمایش گوشی هایی مثل گلکسی S10 سامسونگ نمی‌رسد. با این حال روشنایی صفحه نمایش دستگاه به اندازه‌ای است که تحت هیچ شرایطی مشکلی برای کاربر ایجاد نشود.

 

نقد و بررسی هوآوی P30 Pro (پی 30 پرو): سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عامل پیش فرضی که روی گوشی پی 30 پرو هوآوی نصب شده اندروید 9 پای (Android 9.0 Pie) خواهد بود و رابط کاربری EMUI 9.1 هم در کنار آن نصب و راه اندازی می‌شود. اگر تجربه استفاده از گوشی های برند هوآوی را داشته باشید، احتمالا با رابط کاربری EMUI هم آشنایی دارید. این رابط خیلی بهینه نیست و در آن مجموعه عظیمی از قابلیت های متعدد ارائه شده‌اند که شخصی سازی المان های مختلف بستر نرم افزاری گوشی را امکانپذیر می‌کنند. البته رابط EMUI 9.1 نسبت به نسخه های قبلی دست خوش تغییراتی شده و بهبود هایی در آن به وجود آمده است. به عنوان مثال هم اکنون نوتیفیکیشن اپلیکیشن های ثانویه و سوم شخص هم بر روی صفحه نمایش گوشی و روی حالت "Always On Display" نمایش داده می‌شوند یا امکان خروج از منوی اپلیکیشن ها با سوایپ کردن در کنار صفحه امکانپذیر شده است.

 

بررسی هوآوی P30 Pro

 

گوشی هوآوی P30 Pro از دستیار صوتی و اختصاصی گوگل یا همان گوگل اسیستنت (Google Assistant) پشتیبانی می‌کند و با چند لحظه فشرده نگه داشتن دکمه پاور می‌توان این دستیار صوتی و هوشمند را فعال کرد. دستورات اشاره‌ای متعددی توسط رابط کاربری گوشی پشتیبانی می‌شوند که به موجب آن ها می‌توان از صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه دستگاه استفاده کاملی به عمل آورد. منوی تنظیمات گوشی همچنان کمی سردرگم کننده و پیچیده به نظر می‌رسد اما خوشبختانه قابلیت جستجو در آن ارائه شده و کاربر می‌تواند هر بخشی که مد نظرش است را در جستجوی تنظیمات تایپ و سریعا به آیتم های مرتبط با آن دسترسی یابد. امکان حذف و ایجاد سه دکمه مجازی لبه زیرین صفحه نمایش و همچنین منوی اپلیکیشن ها هم در رابط کاربری EMUI 9.1 ارائه شده است. اما سرعت عملکرد رابط گوشی و بستر نرم افزاری آن چگونه خواهد بود؟

حالا وقتشه! اینو بخون ترفند هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

در بررسی هوآوی P30 Pro مشخص شد که رابط گوشی عملکرد روانی دارد و در حین پرسه زدن در بخش های مختلف رابط گوشی هیچ لگ و تاخیری ایجاد نمی‌شود. البته بدون تردید پردازنده و رم قدرتمند پی 30 پرو هوآوی هم به بهبود کیفیت عملکرد رابط گوشی و سرعت آن کمک می‌کنند که در بخش بعد بیشتر در مورد آن ها صحبت می‌کنیم. نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره هم در گوشی بدون مشکل انجام می‌شود و اجرا و استفاده از این برنامه ها منجر به بروز لگ و تاخیر در بستر نرم افزاری دستگاه نمی‌شود. بنابراین اگرچه رابط EMUI 9.1 خیلی بهینه نیست اما قدرت سخت افزاری گوشی P30 Pro سبب شده که این مشکل اصلا در حین استفاده از دستگاه قابل درک نباشد و مشکل ساز نشود. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت که گوشی پی 30 پرو از بستر نرم افزاری خوبی بهره می‌برد.

 

نقد و بررسی هوآوی P30 Pro (پی 30 پرو): پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی هوآوی P30 Pro مربوط به قدرت پردازشی دستگاه و پتانسیل عملکردی آن می‌شود. گوشی پی 30 پرو از تراشه کرین 980 هوآوی بهره می‌برد که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر این گوشی از نوع Cortex-A55 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A76 هستند و دو به دو فرکانس کاری 1.92 و 2.6 گیگاهرتزی را ارائه خواهند کرد. پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP10 هم در این تراش وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی پی 30 پرو هوآوی از نظر رم شامل دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی در سه نسخه 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه شده است. ضمن اینکه گوشی از اتصال نانو مموری (Nano Memory) به منظور افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

 

بررسی هوآوی P30 Pro

 

لازم به ذکر است نسخه‌ای از گوشی که ما در بررسی هوآوی P30 Pro به آن دسترسی داشتیم نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 126 گیگابایتی آن بوده است. برای درک قدرت عملکرد دستگاه ما سه بازی فورتنایت (Fortnite)، پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) که از سنگین ترین و پرطرفدارترین بازی های اندرویدی فعلی هستند را روی گوشی مذکور نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه در گوشی اجرا کردیم. سپس از ی بازی ها خارج شده و از بخش اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) مابین اپلیکیشن های از پیش تعیین شده‌ای جهش هایی داشتیم تا سرعت و کیفیت عملکرد رم دستگاه مورد ارزیابی قرار گیرد. ضمن اینکه با توجه به رده بالا بودن دستگاه تنظیمات گرافیکی داخلی هر سه بازی در بالاترین سطح ممکن قرار داده شد. اما نتیجه چطور بوده است؟ نتیجه بررسی هوآوی P30 Pro نشان داد که این گوشی به راحتی از پس اجرای بازی های سنگین اندرویدی بر می‌آید و کوچک ترین لگ و تاخیری هم در عملکرد آن ایجاد نمی‌شود.

بدنه گوشی در 15 دقیقه دوم اجرای بازی ها خیلی داغ شد اما شدت گرمای به وجود آمده به اندازه‌ای نبود که آزاردهنده باشد اما مطمئنا می‌تواند روی عمر باتری گوشی تاثیرگذار باشد. پس از خروج از بازی ها و ورود به بخش "اپلیکیشن های اخیر" باز هم تاخیری در عملکرد دستگاه مشاهده نشد و جهش مابین اپلیکیشن ها با سرعت مطلوبی قابل انجام بود. در این زمان شاید نهایت یک یا دو تیک (لگ کوچک) در حین باز کردن برخی اپلیکیشن ها قابل رویت بود که کاملا قابل چشم پوشی هستند. بنابراین گوشی هوآوی P30 Pro از نظر قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی هم یک گوشی با کیفیت است و می‌تواند به خوبی نیازهای علاقمندان به گیم های HD، سنگین و آنلاین اندرویدی را برطرف کند.

 

بررسی هوآوی P30 Pro

 

نقد و بررسی هوآوی P30 Pro (پی 30 پرو): دوربین اصلی و سلفی

اصلی ترین ویژگی گوشی پی 30 پرو هوآوی مربوط به دوربین اصلی آن می‌شود! دوربین اصلی این گوشی از تکنولوژی های پیچیده خاصی بهره‌مند شده که کیفیت عکسبرداری با آن را چند برابر می‌کند. دوربین اصلی گوشی از سه لنز و یک سنسور ToF 3D بهره می‌برد. لنز های دوربین آن 40، 8 و 20 مگاپیکسلی هستند و به ترتیب دیافراگم F/1.6، F/3.4 و F/2.2 را ارائه می‌کنند. لنز 40 مگاپیکسلی دوربین اصلی دستگاه از نوع واید است و دو لنز 8 و 20 مگاپیکسلی دوربین اصلی آن به ترتیب از نوع تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) خواهند بود. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پرتره، فیلمبرداری در حالت پرتره، زوم اپتیکال 5x، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED دوبل هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است.

 

بررسی هوآوی P30 Pro

 

شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که سنسور toF 3F که در کنار سه لنز دوربین اصلی گوشی بکار رفته چه کارایی دارد؟ اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم این سنسور منجر به تشخیص فواصل اشیا و آیتم های رو به روی دوربین گوشی می‌شود و در نتیجه منجر به ایجاد حالتی واقع‌گرایانه‌تر و بستری مناسب تر برای اعمال افکت های مختلف خواهد شد و به بهبود کیفیت تصویر نهایی کمک به سزایی می‌کند. دوربین اصلی گوشی پی 30 پرو در حالت عادی و پیش فرض روی حالت عکسبرداری 10 مگاپیکسلی تنظیم است و کاربر در صورت تمایل می‌تواند از طریق منوی تنظیمات آن را روی 40 مگاپیکسل قرار دهد. با دوربین اصلی این گوشی می‌توانید عکس های با زاویه دید گسترده و پرتره بسیار با کیفیتی ضبط کنید که جزئیات آن ها بسیار دقیق خواهند بود.

حالا وقتشه! اینو بخون دلیل بکارگیری چند لنز دوربین در گوشی ها چیست؟

در بررسی هوآوی P30 Pro مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی علاوه بر عکسبرداری در حالت پرتره از قابلیت ضبط فیلم و ویدئو در این حالت هم پشتیبانی می‌کند که قابلیت بسیار جالبی به نظر می‌رسد. یکی دیگر از ویژگی های خاص دوربین این گوشی که منجر به منحصر به فرد شدن آن می‌شود مربوط به پشتیبانی از زوم اپتیکال بسیار عالی خواهد بود که امکان زوم 5x را بدون افت کیفیت محقق می‌سازد. زوم اپتیکال 10x و 50x هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند اما با کمی افت کیفیت همراه خواهند بود. نمونه‌ای از زوم اپتیکال فوق‌العاده با کیفیت دوربین اصلی گوشی آنر 30 پرو را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. همانطور که می‌بینید کیفیت تصور در حالت زوم اپتیکال 5x به هیچ وجه کم نشده است.

 

بررسی هوآوی P30 Pro

 

دوربین اصلی گوشی مذکور کیفیت عالی هم برای عکسبرداری در محیط های تاریک و کم نور ارائه می‌کند. عکس هایی که در محیط های کم نور و تاریک با دوربین اصلی گوشی هوآوی P30 Pro قابل ضبط هستند واقعا در نوع خود بی‌نظیر بوده و با قاطعیت می‌گوییم که از این نظر کمتر گوشی پتانسیل رقابت با آنر پی 30 پرو را دارد. بنابراین در مجموع باید گفت که دوربین اصلی این گوشی فوق‌العاده است و شاید هم اکنون (در زمان تدوین این مقاله) هیچ گوشی دیگری پتانسیل لازم برای رقابت با دوربین اصلی هوآوی P30 پرو را نداشته باشد. در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی از یک لنز 32 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت HDR و عکسبرداری پرتره پشتیبانی می‌کند. با استفاده از دوربین سلفی این گوشی هم می‌توانید عکس های سلفی فوق‌العاده با کیفیتی ضبط کنید. دوربین سلفی دستگاه در محیط های تاریک و کم نور هم عملکرد خوبی دارد اما کیفیت آن به اندازه دوربین اصلی دستگاه نخواهد بود. بنابراین در مجموع باید گفت دوربین اصلی و سلفی گوشی پی 30 پرو هوآوی اصلی ترین ویژگی مثبت این گوشی را تشکیل می‌دهند.

 

نقد و بررسی هوآوی P30 Pro (پی 30 پرو): باتری و شارژدهی

در آخرین بخش نقد و بررسی هوآوی P30 Pro در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری و 4200 میلی آمپر ساعتی است. در بررسی هوآوی P30 Pro مشخص شد که باتری دستگاه با یک بار شارژ و در حالت استفاده نرمال می‌تواند به راحتی تا 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. طبیعتا اگر مقدار استفاده شما از گوشی زیاد نباشد، باتری آن تا 2 روز هم قادر به تامین انرژی مورد نیاز گوشی خواهد بود. لازم به ذکر است انجام اقداماتی مثل بازی کردن و به ویژه انجام بازی های آنلاین می‌تواند سرعت خالی شدن شارژ باتری دستگاه را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. پس باتری هوآوی پی 30 پرو قدرت شارژدهی مطلوبی دارد و این موضوع از ویژگی های مثبت آن خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون 7 نکته مهم برای شارژ صحیح باتری موبایل

یکی دیگر از ویژگی های مثبت گوشی هوآوی پی 30 پرو مربوط به پشتیبانی از آن از قابلیت شارژ سریع و همچنین شارژ بیسیم مستقیم و معکوس می‌شود. شارژر فابریک این گوشی 40 واتی است که بدین سبب می‌تواند ظرف 30 دقیقه باتری دستگاه را حدود 70 درصد شارژ کند! فول شارژ باتری هوآوی P30 Pro هم با استفاده از این شارژر در کمتر از 45 دقیقه انجام می‌شود. قابلیت شارژ بیسیم 15 واتی هم توسط گوشی پی 30 پرو پشتیبانی خواهد شد و دستگاه از قابلیت شارژ بیسیم معکوس هم پشتیبانی می‌کند که به موجب آن می‌توان با نزدیک کردن این گوشی به دیگر گوشی هایی که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند، باتری آن گوشی ها را به طور بیسیم شارژ کرد. در این حالت به نوعی گوشی P30 Pro مثل یک پاوربانک وایرلس عمل می‌کند.

 

بررسی هوآوی P30 Pro

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی هوآوی P30 Pro (پی 30 پرو) پرداختیم. این گوشی از طراحی و ظاهر بسیار خوبی بهره می‌برد و به پردازنده و رم قدرتمندی مجهز است، اما اصلی ترین ویژگی مثبت و خاص آن مربوط به دوربین اصلی دستگاه می‌شود. دوربین اصلی این گوشی یکی از بهترین دوربین های فعلی در بین گوشی های موبایل موجود است. قیمت هوآوی P30 Pro شاید در مقایسه با قیمت گوشی های این برند چندان ارزان نباشد اما کیفیتی که دستگاه در قبال قیمتش ارائه کرده واقعا قابل قبول است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون به شرح زیر هستند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی با کیفیت و ظاهر زیبا
  • قابلیت اسکن انگشت با نمایشگر
  • سیستم عامل به روز و رابط کاربری روان
  • قدرت پردازشی بالا
  • دوربین بی‌نظیر
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • پشتیبانی از شارژ بیسیم مستقیم و معکوس

 

نقاط ضعف:

  • ندارد