نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max : بزرگ، زیبا و خوش قیمت

نقد و بررسی 28 تیر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max : بزرگ، زیبا و خوش قیمت

اگر به گوشی هایی علاقه دارید که از صفحه نمایش بزرگ بهره می‌برند، هوآوی آنر 8 ایکس مکس (Huawei Honor 8x Max) یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. قیمت مناسب، پردازنده و رم خوب، دوربین مناسب و ظاهر زیبا برخی از ویژگی های مثبت این گوشی هستند. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

شرکت هوآوی در ماه سپتامبر (September) سال 2018 به طور رسمی از گوشی جدیدی تحت عنوان هوآوی آنر 8 ایکس مکس (Huawei Honor 8x Max) رونمایی کرد. این گوشی در برخی از بازارها با نام هوآوی اینجوی مکس (Huawei Enjoy Max) هم شناخته می‌شود، بنابراین اگر در برخی منابع گوشی مذکور با این لقب معرفی شد تعجب نکنید. گوشی آنر 8x Max هوآوی دو ویژگی اصلی دارد! اول اینکه صفحه نمایش آن بسیار بزرگ تر از صفحه نمایش گوشی های معمولی و رایج فعلی بازار است. دومین مسئله هم مربوط به قیمت هوآوی Honor 8x Max می‌شود. قیمت این گوشی نسبت به قیمت گوشی های هم رده خودش واقعا رقابتی و مناسب در نظر گرفته شده و این موضوع سبب گشته که استقبال خوبی از آنر 8x مکس به عمل آید.

اما آیا آنر 8 ایکس مکس گزینه خرید مناسبی برای شماست؟ ما در این مطلب و مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را برایتان مشخص کنیم. چنانچه نقاط قوت این گوشی هم سوی با نیازها و انتظارات شما باشند، طبیعتا خرید آنر 8x مکس انتخاب خوبی برای شماست و اگر نقاط ضعف آن دقیقا منطبق با انتظارات و نیازهای شما هستند، طبیعتا این گوشی نمی‌تواند برای شما گزینه خرید مناسبی باشد. بنابراین اگر قصد خرید گوشی خوش قیمت و جدید را دارید و هوآوی آنر 8x Max هم از گزینه های خریدتان است، حتما تا انتهای این مطلب اختصاصی با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max : طراحی و ظاهر

با اولین نگاه به گوشی آنر 8 ایکس مکس متوجه ظاهر شیک و به روز آن و همچنین اندازه و ابعاد بزرگ بدنه دستگاه خواهید شد. این گوشی به صفحه نمایشی 7.12 اینچی مجهز است و بدین ترتیب بدنه آن ابعاد 8.1 در 86.3 در 177.6 میلیمتری دارد و وزن آن هم به چیزی در حدود 210 گرم می‌رسد! ابعاد بزرگ این گوشی سبب شده که استفاده از آن با یک دست کمی دشوار باشد و دستگاه شبیه به یک "فبلت" به نظر آید. بنابراین اگر به گوشی های بزرگ علاقه دارید، آنر 8x Max گزینه خرید مناسبی برای شماست اما اگر به این نوع گوشی ها علاقمند نیستید، آنر 8 ایکس مکس نمی‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان باشد. استفاده از این گوشی به دلیل ابعاد بزرگی که دارد در برخی مواقع مثل برقراری تماس تلفنی ممکن است کمی حس عجیب و نامتعارفی را به کاربر منتقل کند.

 

بررسی هوآوی Honor 8x Max

 

صفحه نمایش بزرگ Honor 8x Max  بدون حاشیه طراحی شده و در لبه فوقانی آن یک زائده کوچک تحت عنوان ناچ (Notch) برای نصب لنز دوربین سلفی تعبیه شده است. در بخش زیرین صفحه نمایش گوشی هم حاشیه باریکی وجود دارد که لوگوی Honor در این قسمت نصب است. بنابراین وقتی از نمای رو به رو به دستگاه نگاه کنید، ظاهر مدرن و شیک آن توجهتان را جلب خواهد کرد. از سمت دیگر قاب پشت گوشی براق است و چشم نواز به نظر می‌رسد اما متاسفانه جنس قاب پشت آن از شیشه نیست و هوآوی به جای آن از پلاستیک خاصی استفاده کرده که در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی بسیار حساس است. در بررسی هوآوی Honor 8x Max مشخص شد که اگر در کنار آنر 8x مکس هوآوی از قاب و گارد موبایل استفاده نشود، خیلی زود روی قاب پشت آن خط و خش های آزاردهنده‌ای به وجود می‌آید.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

لبه های قاب پشت گوشی انحنادار طراحی شده‌اند و زیبایی خاصی دارند. در بخش فوقانی و وسط قاب پشت آنر 8x Max هم اسکنر انگشت دایره‌ای شکل آن تعبیه شده که عملکرد روان و دقیقی دارد. لازم به ذکر است که هوآوی Honor 8x Max از قابلیت اسکن چهره هم پشتیبانی می‌کند و در این زمینه برای استفاده روزمره بازده مطلوبی دارد. هوآوی آنر 8 ایکس مکس همچنین از اسپیکر های دوبل استریو بهره می‌برد که کیفیت صدای خروجی مطلوبی دارند و از تکنولوژی دالبی اتمس (Dolby Atmos) پشتیبانی می‌کنند. گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم ارائه کرده و به سوکت شارژ میکرو یو اس بی 2 مجهز است. از نظر تنوع رنگی هم Honor 8x Max هوآوی شامل رنگ های قرمز، آبی و مشکی می‌شود.

 

بررسی هوآوی Honor 8x Max

 

یکی دیگر از ویژگی های خوب گوشی آنر 8x مکس که شاید کمتر کسی به آن توجه کند مربوط به بهره‌مندی آن از چراغ LED نوتیفیکیشن می‌شود که در بخش فوقانی و سمت راست لنز دوربین سلفی گوشی نصب شده و زمانی که نوتیفیکیشنی دریافت کنید این چراغ به حالت چشمک زن اطلاع رسانی لازم را به عمل می‌آورد. شاید تصور کنید وجود این چراغ خیلی کاربردی و مهم نیست اما به عقیده ما چراغ LED نوتیفیکیشن در عمل می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

پس بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مذکور ابعاد بزرگی دارد و برای استفاده تک دست خیلی مناسب نیست. مواد بکار رفته در ساخت قاب گوشی هم خیلی با کیفیت و درجه یک نیستند اما با این حال گوشی ظاهر بسیار زیبا و شیکی دارد و قدرت صدای خروجی از آن هم بسیار مطلوب است. اگر به گوشی های بزرگ علاقه داشته باشید، بدون شک آنر 8x مکس هوآوی با قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارد گزینه خرید خوب برایتان خواهد بود.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max : صفحه نمایش

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که گوشی هوآوی آنر 8x مکس را نسبت به دیگر گوشی های اندرویدی متمایز می‌کند مربوط به بهره‌مندی آن از صفحه نمایش بزرگ 7.12 اینچی می‌شود! اگرچه صفحه نمایش 7.12 اینچی گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و چیزی در حدود 83.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه کرده اما با این حال منجر به افزایش ابعاد گوشی شده است که در بخش قبل در مورد آن صحبت کردیم. پنل نمایشگر این گوشی از نوع IPS LCD است و رزولوشن 2244 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی به چیزی در حدود 350 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی مناسبی برای گوشی با صفحه نمایش 7.12 اینچی خواهد بود. نسبت تصویر صفحه نمایش آن هم 18.7 به 9 در نظر گرفته شده است.

 

بررسی هوآوی Honor 8x Max

 

روی صفحه نمایش گوشی آنر 8X Max با یک لایه شیشه پوشانده شده اما این شیشه خیلی مقاومت بالایی در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز ندارد. بنابراین اکیدا توصیه می‌کنیم بر روی آن گلس ال سی دی نصب کنید تا بر روی نمایشگر گوشی خط و خش های دائمی ایجاد نشود. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش بزرگ دستگاه چگونه است و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود چقدر شاداب و شارپ هستند؟ در بررسی هوآوی Honor 8x Max مشخص شد که صفحه نمایش این گوشی کیفیت بسیار خوبی در ارائه محتوا دارد. جزئیات تصویر بر روی صفحه نمایش بزرگ این گوشی به خوبی قابل مشاهده هستند و شادابی و شارپنس مطلوبی هم از سوی آن ارائه می‌شود. بدین سبب تماشای فیلم و سریال یا حتی بازی کردن در صفحه نمایش بزرگ گوشی آنر 8 ایکس مکس بسیار لذت بخش خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه نوا 3 با نوا 3i هوآوی: شبیه به هم اما متفاوت!

صفحه نمایش Honor 8x Max از نظر توان تولید روشنایی هم عملکرد خوبی دارد. در بررسی هوآوی Honor 8x Max مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 90 درصد می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور به خوبی محتوای روی آن را مشاهده کرد و مشکلی برای استفاده از گوشی در محیط های باز وجود ندارد. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش بزرگ گوشی آنر 8 ایکس مکس کیفیت مطلوبی دارد و انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای فیلم و سریال یا حتی اجرای بازی های مختلف در آن می‌تواند تجربه‌ای لذت بخش را برایتان به ارمغان آورد.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

گوشی های شرکت هوآوی از سیستم عامل اندروید گوگل بهره‌مند هستند و طبیعتا Huawei Honor 8x Max هم از این قاعده مستثنا نیست. اندروید 8.1 اوریو (Android 8.1 Oreo) به طور پیش فرض روی این گوشی نصب شده و رابط EMUI 8.2 هم در کنار آن نصب و راه اندازی می‌شود. رابط EMUI 8.2 از نظر بصری رابطی خوب است و حداقل نسبت به نسخه های قدیمی تر سری رابط های EMUI بهبود چشمگیری یافته اما همچنان یک رابط سنگین محسوب می‌شود که قابلیت های بسیار زیادی را ارائه می‌کند. این رابط به گونه‌ای تنظیم شده که تقریبا برای انجام هر کاری که انتظارش را داشته باشید یک گزینه در منوی تنظیمات آن ارائه شده و همین مسئله منجر به سنگین شدن آن و همچنین سردرگم کننده بودن گزینه های منوی تنظیم آن می‌شود.

 

بررسی هوآوی Honor 8x Max

 

اما از سمت دیگر اگر به زیاد بودن گزینه های شخصی سازی اهمیت می‌دهید، رابط EMUI 8.2 کاملا شما را راضی نگه می‌دارد. برای تست تمام گزینه های مختلفی که در تنظیمات این رابط ارائه شده حداقل باید چند ساعت زمان صرف کنید. به لطف رابط EMUI 8.2 گوشی آنر 8 ایکس مکس از دستورات اشاره‌ای متعددی پشتیبانی می‌کند و قابلیت پنهان سازی یا نمایان بودن منوی اپلیکیشن ها و سه دکمه مجازی زیر صفحه نمایش را دارد. اما گذشته از این قابلیت ها و تنظیمات باید دید که رابط و بستر نرم افزاری دستگاه از نظر روان بودن و سرعت عملکرد چگونه است؟ در بررسی هوآوی Honor 8x Max مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی برای انجام کارهای روزمره مثل وبگردی یا نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره هیچ مشکلی ندارد و کاملا روان عمل می‌کند.

پر شدن حافظه داخلی گوشی و ذخیره کردن اطلاعات زیاد در آن می‌تواند در عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه کمی لگ و تاخیر به وجود آورد اما شدت این تاخیر و لگ ها حتی در بدترین شرایط هم به قدری نیست که آزاردهنده باشد. ضمن اینکه با توجه به ظرفیت 64 گیگابایتی حافظه داخلی در نسخه پایه گوشی آنر 8x Max بعید است که خیلی راحت و زود حافظه گوشی رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند. پس به طور کلی می‌توان اینطور گفت که گوشی هوآوی Honor 8x Max از بستر نرم افزاری خوب نسبتا روانی بهره می‌برد. اگر تجربه استفاده از گوشی های شرکت هوآوی را داشته باشید به راحتی با رابط کاربری آن ارتباط برقرار خواهید کرد و اگر تجربه استفاده از گوشی های هوآوی را نداشته باشید هم به تدریج با رابط این گوشی و گزینه های شخصی سازی متعددی که در آن ارائه شده‌اند آشنا خواهید شد.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max : پردازنده، رم و حافظه داخلی

مطمئنا یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max مربوط به قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی آن می‌شود. پیش از اینکه در مورد این موضوع صحبت کنیم بهتر است مروری بر جزئیات پردازنده، رم و حافظه داخلی دستگاه داشته باشیم. تراشه‌ اسنپدراگون 636 کوالکام در قلب Honor 8x Max  بکار رفته که طی فرآیند 14 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هر هشت هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Kyro 260 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Adreno 509 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی هوآوی آنر 8 ایکس مکس از نظر رم شامل دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار شده است. ضمنا هر دو نسخه گوشی مذکور از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه پشتیبانی به عمل می‌آورند.

 

بررسی هوآوی Honor 8x Max

 

اما قدرت عملکرد گوشی مورد نظر چطور است؟ قبل از هر چیز باید بگوییم که ما در بررسی هوآوی Honor 8x Max نسخه مجهز به رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن را مورد بررسی قرار دادیم. برای انجام این کار دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی گوشی نصب و هر یک را برای 10 دقیقه در آن اجرا کردیم. سپس از بازی خارج و مابین اپلیکیشن های اخیر دستگاه جهش هایی داشتیم تا سرعت عملکرد رم گوشی بهتر قابل لمس باشد. نتیجه بررسی هوآوی Honor 8x Max نشان داد که گوشی به خوبی از پس اجرای بازی های مذکور بر می‌آید و فقط در برخی مواقع و به ویژه بعد از گذشت 15 دقیقه از انجام بازی، لگ و تاخیرهای ریزی در آن نمایان می‌شوند. شدت این لگ و تاخیرها به هیچ عنوان زیاد نیست و قابل چشم پوشی هستند. بعد از 20 دقیقه انجام بازی در گوشی به جهش مابین اپلیکیشن های اخیر پرداختیم که در این شرایط برای 3 الی 5 ثانیه با لگ و تاخیرهای محسوسی رو به رو شدیم و به تدریج این لگ و تاخیرها از بین رفتند. بنابراین با توجه به اینکه گوشی آنر 8x مکس هوآوی یک گوشی مقرون به صرفه و میان رده است، باید اعتراف کرد که قدرت پردازشی مطلوبی دارد و حتی می‌تواند برای انجام بازی های اندرویدی سنگین در بازه های زمانی کوتاه هم مناسب باشد.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max : دوربین اصلی و سلفی

دوربین اصلی گوشی هوآوی آنر 8 ایکس مکس از دو لنز 16 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide) و عمقی (Depth) هستند و دیافراگم F/2.0 و F/2.4 دارند. دوربین اصلی این گوشی از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. ضمنا یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است. اما کیفیت عملکرد دوربین گوشی چطور است؟ در بررسی هوآوی Honor 8x Max مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور مناسب و باز عملکرد خوبی دارد و با آن می‌توانید عکس های با کیفیتی ضبط کنید. تفکیک پذیری رنگ ها، جزئیات تصویر و شادابی عکس در اینگونه مواقع مطلوب است. اما در محیط های بسته و کمی تاریک، کیفیت عملکرد دوربین اصلی دستگاه افت می‌کند و در محیط های خیلی تاریک مثل شب عکس هایی که با دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند اصلا کیفیت مطلوبی ندارند و حتی در حالت AI Mode هم وضعیت جالبی را ارائه نمی‌کنند.

 

بررسی هوآوی Honor 8x Max

 

عکسبرداری پرتره هم با دوربین اصلی گوشی آنر 8 ایکس مکس با کیفیت معمولی انجام می‌شود. در اغلب مواقع جزئیات عکس های پرتره خوب هستند اما سرعت عمل پردازش عکس ها چندان زیاد نیست. در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی مذکور از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.0 دارد و از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. عملکرد دوربین سلفی این گوشی هم در محیط های با نور مناسب خوب است و با آن می‌توانید عکس های سلفی مناسبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ضبط کرد، اما در محیط های تاریک کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی افت می‌کند. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی هوآوی Honor 8x Max می‌توان اینطور گفت که اگر به کیفیت عملکرد دوربین گوشی اهمیت زیادی می‌دهید، هوآوی آنر 8X Max گزینه خرید خیلی مناسبی برایتان نیست اما اگر به یک دوربین معمولی و با کیفیت متوسط در گوشی قانع هستید، خرید آنر 8x مکس تصمیم خوبی خواهد بود.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max : باتری و شارژدهی

در آخرین بخش نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن و همچنین سرعت شارژ مجددش صحبت خواهیم کرد. با توجه به اینکه گوشی مذکور از صفحه نمایشی بزرگ و بدون حاشیه بهره می‌برد، انتظار داریم که باتری بزرگی هم برای تامین انرژی مورد نیاز آن ارائه شده باشد. در همین راستا هوآوی یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت را برای گوشی آنر 8x مکس در نظر گرفته است. با توجه به ظرفیت باتری گوشی انتظار داریم که قدرت شارژدهی مطلوبی از سوی آن بری دستگاه ارائه شود. در بررسی هوآوی Honor 8x Max مشخص شد که باتری آن با یک بار شارژ و در حالت استفاده نرمال می‌تواند یک روز انرژی مورد نیازش را تامین کند. طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حالت عادی باشد و به ویژه وی زمان زیادی را صرف اجرای بازی های اندرویدی سنگین نماید، سرعت خالی شده شارژ باتری دستگاه هم بیشتر می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون صفر تا صد فست شارژ و شارژ سریع گوشی موبایل

پس باتری 5000 میلی آمپر ساعتی هوآوی آنر 8 ایکس مکس کیفیت شارژدهی کاملا معمولی دارد، اما سرعت شارژ مجدد باتری گوشی چطور است؟ شارژر گوشی مذکور یک شارژر 18 واتی است، پس آنر 8x Max از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. در بررسی ما مشخص شد که باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دستگاه با استفاده از شارژر 18 واتی آن تقریبا ظرف 2 ساعت فول شارژ می‌شود. پس سرعت شارژ باتری گوشی خوب است و این مسئله می‌تواند نقطه قوتی برای دستگاه باشد.

 

بررسی هوآوی Honor 8x Max

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max (آنر 8 ایکس مکس) پرداختیم. این گوشی در مقایسه با ویژگی هایی که دارد از قیمت بسیار مطلوبی بهره می‌برد و یکی از گوشی های مقرون به صرفه و پر فروش شرکت هوآوی است. این اسمارتفون صفحه نمایش و ابعاد بزرگی دارد و برای علاقمندان به گوشی های با نمایشگر بزرگ گزینه خرید خوبی خواهد بود. در بخش زیر برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون اندرویدی را برایتان مشخص کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا
  • صفحه نمایش بزرگ
  • پردازنده و رم خوب
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • اندازه بزرگ تر از حالت معمول
  • قاب پشت پلاستیکی
  • دوربین معمولی